Op een populatie van 10 miljoen betekend dat ze zo ongeveer het meest aantal cases per inwoners hebben wereldwijd. En dan ook nog een positief test percentage van rond de 30%. (betekend dat het aantal waarschijnlijk nog veel hoger is)quote:
Goede post! Ik denk eerlijk gezegd dat iedereen het ook wel met je eens is, maar de tegenstellingen worden hier zo uit zijn verband getrokken dat een goede inhoudelijke discussie vaak onmogelijk is. Als iemand zegt: we moeten ook aan de economie denken wordt er tegen diegene gezegd dat hij over lijken gaat. Als iemand zegt: we moeten alles op alles zetten om het virus te bestrijden wordt er tegen diegene gezegd: niet zo panieken (even 2 extremen gepakt als voorbeeld).quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard speelt geld een rol. Dat dat is waar het wringt voor sommigen, vind ik dan eigenlijk een beetje vreemd. Het is niet zo dat een behandeling van een COVID-19 zieke zo ontzettend duur is, het is vooral dat eht er zoveel tegelijk zijn en dat ze in cohorten moeten worden verpleegd omdat je anderen niet ook wil besmetten. Zeker niet in het ziekenhuis waar men al kwetsbaar is.
Dat het indirect veel geld kost omdat het tegelijkertijd ook een aanslag is op de economie, is inderdaad een heel vervelende bijkomstigheid.
Dat is echter niet het punt in de meeste discussies. Er wordt aangehaald dat we niet al deze maatregelen moeten nemen, omdat de economie naar de knoppen gaat en dat we het virus dus maar rond moeten laten gaan en maar zien hoe het dan gaat. En een flink aantal overlijdens op de koop toe moeten nemen. Het wrange is nou juist dat wanneer je het virus rond laat gaan, de zorg nog veel meer overspoeld raakt, omdat mensen toch ziek zullen worden. En, tenzij je deze mensen dus niet eens op wil nemen, de zorg overbelast raakt voor iedereen. Want ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die zal vinden dat je mensen met COVID-19 niet eens moet behandelen.
quote:Directeur Veiligheidsregio roept op tot ‘lockdown’ in herfstvakantie: ‘Corona een forse slag toebrengen’
https://www.ad.nl/rotterd(...)toebrengen~abe13175/
Niet in Rotterdam, waar hij Directeur Veiligheidsregio is. Daar begint de herfstvakantie pas over 7 dagen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:27 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Lekker op tijd ook wel. Het is sinds gister vakantie.
Yup wij proberen tegenwoordig al boodschappen op de vrijdag te doen, scheelt ivm een grote drukke polonaise met rollators, gezinnen etc in het winkelcentrum op zaterdag.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 10:55 schreef Randier het volgende:
Sta bij een supermarkt en het is abnormaal druk (nee, ik ben niet binnen, maar op een afstand). Snap niet dat mensen hun leven niet een beetje op de schop nemen. Die supermarkten zijn tegenwoordig vaak tot 22.00 open. Ga dan 's avonds even. We zijn toch niet allemaal aan het overwerken?
Doe ik overigens al jaren. Is toch ook veel relaxter?
Misschien zijn ze er ook niet zo mee bezig. Zo (bijna obsessief) als wij ermee bezig zijn zijn maar weinig mensen. Bij mij in de buurt zie ik wel vrij veel mensen met mondkapjes lopen inmiddels.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Voor veel ouderen mensen is de supermarkt gewoon een uitje. Lekker op zaterdagmiddag, kijken wie je tegen komt.
Zitten veel stronteigenwijze mensen tussen. Lijkt ook wel of na een bepaalde leeftijd ze niks meer kunnen aannemen. Hele idee van een mondkapje en afstand houden gaat er gewoon niet in.
Met alles "Ja maar.."
Dat klopt. Wat mij stoort aan dit bericht is dat het hele veiligheidsregio-gebeuren kolder is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet in Rotterdam, waar hij Directeur Veiligheidsregio is. Daar begint de herfstvakantie pas over 7 dagen.
Yup er zitten veel mensen tussen die zaterdagmiddag het ultieme tijdstip vinden voor een rondje wandelen ibckusief rollator en bijbuurten met andere oudjes op banken in het winkelcentrum. En diegenen die wel op dat tijdstip boodschappen doen snap ik ook niet zo goed. Je hebt de hele week de tijd en dan kies je dat piekmoment uitquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Voor veel ouderen mensen is de supermarkt gewoon een uitje. Lekker op zaterdagmiddag, kijken wie je tegen komt.
Zitten veel stronteigenwijze mensen tussen. Lijkt ook wel of na een bepaalde leeftijd ze niks meer kunnen aannemen. Hele idee van een mondkapje en afstand houden gaat er gewoon niet in.
Met alles "Ja maar.."
Het gros waait gewoon met de wind mee. Dat zie je wel aan die mondkapjes, half jaar lang draagt niemand er eentje en nu Rutte het adviseert, hoppa ineens is het nodig om zogenaamd veilig te kunnen winkelen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien zijn ze er ook niet zo mee bezig. Zo (bijna obsessief) als wij ermee bezig zijn zijn maar weinig mensen. Bij mij in de buurt zie ik wel vrij veel mensen met mondkapjes lopen inmiddels.
Bij mij in de buurt loopt ongeveer een derde (uitgezonderd kinderen) op straat ermee rond. Rotterdam is dan ook 1 van de grootste besmettingshaarden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien zijn ze er ook niet zo mee bezig. Zo (bijna obsessief) als wij ermee bezig zijn zijn maar weinig mensen. Bij mij in de buurt zie ik wel vrij veel mensen met mondkapjes lopen inmiddels.
Maakt het uit? Wat is het verschil, voor jou en voor het grote geheel, om dit over een groep (welke dan ook, hoor) te kunnen zeggen? Waarom moet benoemd worden dat de een 65+'ers zich niet conform ziet gedragen, terwijl anderen de studenten als een doorn in het oog ervaart, en weer een ander de scholieren zich ziet misdragen? Wat bereik je daarmee?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:20 schreef Luke83 het volgende:
Ik heb deze week net iets te vaak meegemaakt (huisarts, cafeetje, supermarkt) waar de ouderen lekker rochelend, uiteraard zonder mondkapje, en niet in de elleboogz maar vol in de lucht binnenkomen. Dat gedrag heb ik geen enkele leerling zien vertonen.
waarom zou je NU met een compleet gezin boodschappen gaan doen ook.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup wij proberen tegenwoordig al boodschappen op de vrijdag te doen, scheelt ivm een grote drukke polonaise met rollators, gezinnen etc in het winkelcentrum op zaterdag.
Je kunt al zo weinig doen als gezin tegenwoordig. Gezellig samen een uitje naar de supermarkt moet gewoon kunnen. Kinderen mogen toch ook gewoon naar schoolquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom zou je NU met een compleet gezin boodschappen gaan doen ook.
pappa of mamma blijft thuis en 1 persoon doet gewoon de boodschappen, zo moeilijk is het toch allemaal niet ?
mijn vrouw gaat echt bijna nooit mee boodschappen doen, al voor corona niet.
Nee want de regels zijn 1 persoon per huishouden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:46 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je kunt al zo weinig doen als gezin tegenwoordig. Gezellig samen een uitje naar de supermarkt moet gewoon kunnen. Kinderen mogen toch ook gewoon naar school
Leuke satirequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:46 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je kunt al zo weinig doen als gezin tegenwoordig. Gezellig samen een uitje naar de supermarkt moet gewoon kunnen. Kinderen mogen toch ook gewoon naar school
De supermarkt is geen uitje. Als je als gezin iets wil doen, ga lekker een stevige wandeling maken in de bossen of aan het strand.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:46 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Jij kan die vraag beter beantwoorden dan ik. Maar door dit artikel heb ik het idee wat we op een kantelpunt zitten: De druk op de intensive care van het Amsterdam UMC neemt voelbaar toe: ‘Ik heb geen zin in deze tweede golf’. Zie de laatste passage:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 01:42 schreef Kyran het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom ziekenhuizen niet weer in de maart/april modus zitten. Ik bedoel dan niet alle zorg afschalen, maar echt alle onnodige mensen thuis laten werken.
Voor mijn eigen afdeling zou dat dan bijvoorbeeld zijn dat alle studenten weer thuis moeten blijven, er maar één of twee artsen fysiek aanwezig zijn, alle administratieve medewerkers zoveel mogelijk vanuit huis werken, toestellen met minimale bezetting draaien etc.
Dit. Door het thuiswerken ben ik wat flexibeler (op digitale meetings na dan, dan stopt het even) maar anders inderdaad op een rustig moment heen en dan wat langer door. Door het thuiswerken ben ik ondanks een uurtje langer door nog steeds eerder 'vrij' dan dat ik nog naar kantoor moest.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is typisch Nederlands om om 6 uur te eten, dus tegen 5u is ‘t vaak uitgestorven hier. Zelfscanner erbij en ben binnen 20 minuten buiten met alle boodschappen die ik nodig heb. Als je in de buurt van een (middelbare) school woont weet je dat ‘t even druk is als die school uit gaat, beetje hetzelfde als om 8u de snelweg op te rijden en klagen dat je in de file staat. Dan probeer je toch buiten die tijden te gaan?
Naar mijn idee ook een gigantisch voordeel van thuiswerken. Ik blokkeer mn agenda even om 11u en ga even naar de kapper oid, en werk wel uurtje langer door. Zo moeilijk is ‘t idd echt niet.
Wellicht dat meer mensen genunanceerder denken dan ze hier posten. Ik vraag me dan af waarom er op zo'n manier met elkaar moet worden gecommuniceerd. Is er ook maar iemand die daar ooit een positief effect van gezien heeft? Zou je echt iemand van mening kunnen doen veranderen (moet dat het doel zijn?) door je op een nare, agressieve manier op te stellen? Zou je in het echte leven in een echt gesprek ook zo tegen iemand praten?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goede post! Ik denk eerlijk gezegd dat iedereen het ook wel met je eens is, maar de tegenstellingen worden hier zo uit zijn verband getrokken dat een goede inhoudelijke discussie vaak onmogelijk is. Als iemand zegt: we moeten ook aan de economie denken wordt er tegen diegene gezegd dat hij over lijken gaat. Als iemand zegt: we moeten alles op alles zetten om het virus te bestrijden wordt er tegen diegene gezegd: niet zo panieken (even 2 extremen gepakt als voorbeeld).
Er zijn hier een paar users die proberen om nuance aan te brengen, en ik vind dat vaak een verademing, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat vindt. Wel is het in dit topic zo dat als je niet de mening hebt die als ‘gemeengoed’ gezien wordt, je in een aantal gevallen uitgekotst wordt.
Posts zoals de jouwe zijn ontzettend hard nodig, dus nogmaals dank
Dat is niet verbazingwekkend.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ook interessant trouwens aan dat artikel: anekdotisch bewijs dat er relatief veel mensen met niet-westerse achtergrond liggen op de intensive care van het Amsterdam UMC.
Voor gewone huishoudens dan misschien maar bij Mees en Aquamarijn gaat dit recht tegen hun gevoel in. Die begrijpen zo'n regeltje nietquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 11:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee want de regels zijn 1 persoon per huishouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |