abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195540060
quote:
Weer buschauffeur mishandeld na onenigheid over mondkapje met passagier
Een buschauffeur in het Noord-Brabantse Dongen is vrijdagmiddag mishandeld door een passagier die geen mondkapje wilde dragen. De vrouw moest aan haar verwondingen behandeld worden in een huisartsenpost, aldus de politie na berichtgeving door BN DeStem.

Het incident gebeurde volgens de krant rond het middaguur aan de Mgr. Nolenslaan. De chauffeur had de dader erop aangesproken dat hij geen mondkapje droeg. Daarop zou hij haar verschillende keren in het gezicht hebben geslagen.
https://www.nu.nl/binnenl(...)e-met-passagier.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Manager PR/Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 02:04:19 #152
269689 crew  Viv
pi_195540079
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 01:15 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Waar ben je nog veilig, als je in een ziekenhuis al besmet kunt raken?
Ziekenhuizen zijn infectieziekten-technisch nooit een betere plek geweest dan thuis hoor. ;) Denk bijvoorbeeld aan de "ziekenhuisbacteriën", die resistent zijn tegen (bijna) alle soorten antibiotica.
pi_195540167
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 02:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een aso. :X
Maar iets zegt mij dat als ze hem aangesproken had op iets als voeten op de bank, hetzelfde gebeurd zou zijn.
pi_195540179
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 02:04 schreef Viv het volgende:

[..]

Ziekenhuizen zijn infectieziekten-technisch nooit een betere plek geweest dan thuis hoor. ;) Denk bijvoorbeeld aan de "ziekenhuisbacteriën", die resistent zijn tegen (bijna) alle soorten antibiotica.
Nee, dat was ook mijn gedachte. Ik kom er tegenwoordig ook liever niet.
Niet dat het vorig jaar mijn favoriete uitgaansplek was overigens. :{
pi_195540944
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:36 schreef Freecky28 het volgende:
Kinderen zijn de grootste besmetters , die hebben geen of echt nauwelijks symptomen, en maar ontkennen dat het niet zo is , scholen gingen dicht besmettingen naar beneden

Zien ze dat echt niet , zijn ze echt zo blind en dom .
Waar gaan volwassenen nog besmet raken , in de kroeg? Komt nauwelijks iemand , sportkantines zijn dicht , supermarkt loopt iedereen angstvallig doorheen , wassen hun kar en handen stuk
Grote bijeenkomsten zijn er niet

Mensen worden besmet thuis , door hun partner? Die ook thuiswerkt? Of nergens komt ?
Alles is dicht , enkel kinderen komen nog in grote getalen samen
Dus rivm , omt ,Red team, Rutte en Jonge lezen jullie mee?

Wens ook echt niet de scholen dicht hoor enkel denk ik dat daar de bron , oorzaak ligt
Ga kinderen maar eens testen op covid19, je zal schrikken hoeveel er virus bij zich dragen
In maart was de curve met een derde afgebogen 12 dagen nadat de scholen gesloten waren, en weer een week later gehalveerd.

Een parallel tussen de opening van de scholen in augustus en de oplopende besmettingen (voornamijk in de huiselijke kring) ligt dan voor de hand.

CNN - Children younger than 5 have between 10 and 100 times more genetic material from the novel coronavirus in their noses compared to older children and to adults , according to a small study published Thursday in the journal JAMA Pediatrics.

While the study didn't measure transmissibility, it raises questions -- just as schools start to reopen -- about how easily the new coronavirus may be spread by the under-5 set.

Heald-Sargent and her team analyzed 145 swab samples collected from patients with mild to moderate Covid-19 within a week of symptom onset; 46 of them were from children under 5, 51 were from 5- to 17-year-olds, and 48 were from adults between 18 and 65. The samples were collected between the end of March and the end of April from various inpatient, outpatient, emergency department and drive-through testing sites at a pediatric tertiary medical center in Chicago.

They found that those under 5 had a statistically significant greater amount of virus particles in the nose correlating to "a 10-fold to 100-fold greater amount of the coronavirus in the upper respiratory tract. " the researchers wrote in their paper.
"The question was still out there: Could it be possibly transmitted from kids?" she said, noting that absence of evidence is not evidence of absence.
If other respiratory viruses are any indication, she said, the answer may very well be yes.
"Any grade-school teacher or pediatrician will tell you, [young children] are pretty effective little vectors of virus transmission.

Waghmare said that the findings are consistent with other published studies looking at viral loads across a spectrum of respiratory viruses in pediatric populations.

https://edition.cnn.com/2(...)-wellness/index.html

COR / Kinderen <5 mogelijk toch zeer besmettelijk.
pi_195541090

wordt in Nederland het aantal vals positieven van het totaal afgehaald?
pi_195541259
Paar weken geleden nog overal op het nieuws waarom het in Italië zo goed ging en bij ons niet en dat kwam neer op gedrag. Maar ook nu stijgt het daar dus?
Wanneer zijn daar de scholen weer begonnen want die kinderen daar hebben oneindig lang vakantie.
Go hard or go home
pi_195541522
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Vraag blijft natuurlijk, waarom zouden (pak 'm beet) 15-jarigen (die evengoed vaak asymptomatisch zijn) zoveel besmettelijker zijn dan (pak 'm beet) 10-jarigen?
Ik denk, dat het misschien te maken kan hebben met bepaalde inentingen die kinderen krijgen als je peuter zijn dtp etc
Misschien houdt " Corrie" daar niet zo van en zijn kinderen beter beschermd
pi_195541589
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook heel raar, dat contrast. Het valt me ook op dat mensen in contactberoepen ( zorg) het moeilijker hebben om zich aan de regels te houden. Een vriendin van me (zorg) komt continu zo ongemakkelijk dichtbij me staan dat ik me soms afvraag of ze voor de crisis ook zo dichtbij stond! Het is alsof ze het sneller vergeten, wat ik me ook voor kan stellen als je je er 40 uur per week niet aan hoeft te houden.
Dat is het idd. Je leeft in twee werelden en dan is het lastig om consequent te blijven.

In ons verpleeghuis was het apart om te zijn dat personeel geen mondkapjes hadden maar de Ziggo monteurs wel. Zeer raar om te zien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195541706
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 04:46 schreef Za het volgende:

[..]

In maart was de curve met een derde afgebogen 12 dagen nadat de scholen gesloten waren, en weer een week later gehalveerd.

Een parallel tussen de opening van de scholen in augustus en de oplopende besmettingen (voornamijk in de huiselijke kring) ligt dan voor de hand.

CNN - Children younger than 5 have between 10 and 100 times more genetic material from the novel coronavirus in their noses compared to older children and to adults , according to a small study published Thursday in the journal JAMA Pediatrics.

While the study didn't measure transmissibility, it raises questions -- just as schools start to reopen -- about how easily the new coronavirus may be spread by the under-5 set.

Heald-Sargent and her team analyzed 145 swab samples collected from patients with mild to moderate Covid-19 within a week of symptom onset; 46 of them were from children under 5, 51 were from 5- to 17-year-olds, and 48 were from adults between 18 and 65. The samples were collected between the end of March and the end of April from various inpatient, outpatient, emergency department and drive-through testing sites at a pediatric tertiary medical center in Chicago.

They found that those under 5 had a statistically significant greater amount of virus particles in the nose correlating to "a 10-fold to 100-fold greater amount of the coronavirus in the upper respiratory tract. " the researchers wrote in their paper.
"The question was still out there: Could it be possibly transmitted from kids?" she said, noting that absence of evidence is not evidence of absence.
If other respiratory viruses are any indication, she said, the answer may very well be yes.
"Any grade-school teacher or pediatrician will tell you, [young children] are pretty effective little vectors of virus transmission.

Waghmare said that the findings are consistent with other published studies looking at viral loads across a spectrum of respiratory viruses in pediatric populations.

https://edition.cnn.com/2(...)-wellness/index.html

Nein,nein, Nein,
RIVM en virologe Koopmans hebben gezegd dat dit niet waar is en dat kinderen niet bijdragen aan besmettingen!
Het zijn de volwassenen die kinderen besmetten en NIET andersom.
Dit is door onderzoek bewezen.
( en daar blijven ze bij)
pi_195541708
Tsjechië meldt 8600 besmettingen op +/- 20.000 dagelijkse tests..

:{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:26:17 #163
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_195541793
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 08:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Tsjechië meldt 8600 besmettingen op +/- 20.000 dagelijkse tests..

:{
Wat is daar gek aan??
pi_195541862
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 07:01 schreef Noek het volgende:
Paar weken geleden nog overal op het nieuws waarom het in Italië zo goed ging en bij ons niet en dat kwam neer op gedrag. Maar ook nu stijgt het daar dus?
Wanneer zijn daar de scholen weer begonnen want die kinderen daar hebben oneindig lang vakantie.
Voor je opgezocht. De scholen in Italië zijn op 17 september weer begonnen.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195541863
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 01:42 schreef Kyran het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom ziekenhuizen niet weer in de maart/april modus zitten. Ik bedoel dan niet alle zorg afschalen, maar echt alle onnodige mensen thuis laten werken.

Voor mijn eigen afdeling zou dat dan bijvoorbeeld zijn dat alle studenten weer thuis moeten blijven, er maar één of twee artsen fysiek aanwezig zijn, alle administratieve medewerkers zoveel mogelijk vanuit huis werken, toestellen met minimale bezetting draaien etc.
Ziekenhuis dat ik zie is af aan het schalen. Alleen onderzoeksafdelingen willen niet “alweer” alles in de ijskast zetten dus die werken nu nog veelal door. De interne besmettingen zijn ook nagenoeg 0.

Denk dat de realisatie pas gaat komen zodra er echt druk op de bedden gaat ontstaan.

Dat is sowieso een beetje de tendens van het verloop van het virus dat je door incubatietijd en het moment dat mensen in het ziekenhuis belanden en periode van 2-3 weken hebt. Voor beleidsmakers is dat blijkbaar heel ingewikkeld.
pi_195541911
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 08:34 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Voor je opgezocht. De scholen in Italië zijn op 17 september weer begonnen.
Zou de rol van scholen dan toch groter zijn dan men denkt?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195541938
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 08:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zou de rol van scholen dan toch groter zijn dan men denkt?
pi_195542008
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 08:26 schreef Piperidine het volgende:

[..]

Wat is daar gek aan??
Volgens veel hoger percentage dan andere landen. Met 15 a 20% zaten wij al in de top
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_195542040
https://twitter.com/Teletekst/status/1314816197460987904

Dit schept nu ook niet echt vertrouwen.
pi_195542095
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195542111
https://www.boink.info/cms/streambin.aspx?documentid=351

Kijk een beslisboom.
Als je koter verkouden is en hoest mag het zonder koorts naar school.

Maar wat als een kind verkouden is en ook Corona heeft en het symptoomloos rond zit te hoesten?

Ik hoor steeds vaker dat leerkrachten ziek thuiszitten met Corona.
Ik heb het idee dat de ggd geen contactonderzoeken wil doen op school omdat ze hun handen eraf getrokken hebben. En dat daarom het aan scholen zelf overlaten.
Is dat een gekke gedachte van me?
pi_195542214
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 08:48 schreef theunderdog het volgende:

Dat is een grote fout.
Wat is er mis om die risico's juist bij de farmaceut te laten.
Farmaceut hoort gewoon iets te ontwikkelen waar hun voldoende vertrouwen in hebben. Restrisico's zijn gewoon onderdeel van het bedrijf, elk willekeurig ander bedrijf gaat ook koppie onder bij giga blunders.

Daarnaast schept dit totaal geen vertrouwen naar de bevolking.
Het lijtk wel een wapenwedloop waar het bedrijf dat als eerste de markt op komt gigantische winsten kan boeken, zonder restrisico
pi_195542237
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:35 schreef Kickinalfa het volgende:
Als het echt zo erg gesteld zou zijn dan zouden inmiddels toch volledige scholen besmet moeten zijn.
Op de basisschool zitten ze 4/5 dagen per week met 25+ kinderen de hele in de klas en spelen ze in de pauze/BSO met andere kinderen.

Ok het voortgezet onderwijs zitten ze zelfs ieder uur/ 2 uur in een nieuwe klas.
Ja, maar we hebben een nieuwe schuldige nodig.

Dat er in de herfst de cases misschien wel standaard omhoog knallen kunnen we niet mee leven.
pi_195542426
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 08:48 schreef theunderdog het volgende:

Nee idd, gezien hoe belangrijk draagvlak is snap ik niet dat ze zo'n deal niet sluiten om zeg zondagnacht drie uur in de achterkamertjes ofzo. Waarom zo aan de grote klok hangen?
#WeesGeenWhales
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:32:37 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195542529
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:23 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee idd, gezien hoe belangrijk draagvlak is snap ik niet dat ze zo'n deal niet sluiten om zeg zondagnacht drie uur in de achterkamertjes ofzo. Waarom zo aan de grote klok hangen?
is een beetje zo'n deal als met de gaswinning in Groningen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')