abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195537634
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:02 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Dit gaat om overheidsbestedingen volgens mij.
Ohhhh, op die fiets! Ja, dat is valsspelen natuurlijk, wij zouden dan boven aan staan omdat wij al die fietspaden allang hebben :)
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:06:01 #127
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195537672
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik heb nu nog een half uitstekend bot ( schouder verkeerd terug gezet ) van toen ik over de kop ben gevlogen....
iets met een combinatie pepperspray in de ene kroeg ( :{ ), door naar de andere kroeg, en gewoon een complete blackout toen ik naar buiten stapte in -8 graden,ik werd de volgende dag wakker in het ziekenhuis :D
En dan de rest van de week steeds weer nieuwe informatie terughoren van vrienden wat er in hemelsnaam is gebeurd. Toptijd :7!!

En dat moet de jeugd nu allemaal missen :s)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195537718
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

En dan de rest van de week steeds weer nieuwe informatie terughoren van vrienden wat er in hemelsnaam is gebeurd. Toptijd :7!!

En dat moet de jeugd nu allemaal missen :s)
Ik zou bijna medelijden met ze krijgen totdat je denkt aan TikTok, Instagram en Youtube :D
pi_195538090
Neee haha goldstrike
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 22:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en een flesje goldstrike om het af te maken dan maar >:)
pi_195538160
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Italië ook hoogste aantal positieve testen sinds maart. Net als Duitsland echte gidslanden inderdaad..
twitter

Niet om Duitsland te bashen, wel om te laten zien dat zelfs als je alles op orde denkt te hebben het verdomd lastig is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195538188
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Klinkt, met wat vertraging, als hetzelfde probleem waar de ellende in Nederland mee begon.
pi_195538224
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 22:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ze baseren dit op een onderzoek die ze tijdens de 'lockdown' (dus kinderen thuis) gedaan hebben onder 50 gezinnen van.... zorgmedewerkers. En toen bleek dat de zorgmedewerkers hun kinderen besmetten en niet andersom. Het is een wonder!
Tegelijk werd in Duitsland onderzoek gedaan naar kinderen en werd domweg het aantal virusdeeltjes in keel en neus gemeten van kinderen en volwassenen. Ze bleken er evenveel te hebben.
Typisch gevalletje 'klok en klepel'. :')
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195538290
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 22:17 schreef Kyran het volgende:
Volgens mij hebben we niet echt een duidelijk beeld of kinderen een rol spelen. Kinderen worden niet getest, dus tsja.
https://eenvandaag.avrotr(...)van-het-coronavirus/
quote:
"Dat kinderen besmettelijk zijn weten we al heel lang", zegt Bruijning. Het gaat er volgens haar om welke bijdrage ze hebben aan het verspreiden van de infectie. "Tot nu blijft het beeld overeind dat de hele epidemie wordt gedreven door de verspreiding van het virus tussen volwassenen onderling. De rol van kinderen is aanzienlijk kleiner", zegt ze.

En die studie dan? "Ja, er zijn studies die aangeven dat kinderen in sommige situaties het virus veel kunnen overdragen, die onderzoeken krijgen veel aandacht. Studies die het tegendeel laten zien daar hoor je niemand over."
https://www.ecdc.europa.e(...)-school-transmission
quote:
In summary, where COVID-19 in children has been detected and contacts followed-up, no adult contacts in school settings have been detected as COVID-19-positive during the follow-up period. The conclusion from these investigations is that children in school settings are not the primary drivers of COVID-19 transmission to adults.
quote:
School outbreaks are not a prominent feature of the COVID-19 pandemic, at least partially due to the fact that the majority of children do not develop symptoms when infected with the virus, and therefore may not have been detected.

When appropriate measures are taken to reduce the possibility for the virus to spread, it is unlikely that school settings play a role in transmission. Moreover, schools are an essential part of society and children's lives.

Broad school closures should be seen as a last resort, and only after other significant measures have been put in place within the community to contain the spread of the disease. Schools should coordinate with local public health authorities to determine whether closure is necessary.

[ Bericht 33% gewijzigd door DireStraits7 op 09-10-2020 23:36:16 ]
pi_195538400
Als het echt zo erg gesteld zou zijn dan zouden inmiddels toch volledige scholen besmet moeten zijn.
Op de basisschool zitten ze 4/5 dagen per week met 25+ kinderen de hele in de klas en spelen ze in de pauze/BSO met andere kinderen.

Ok het voortgezet onderwijs zitten ze zelfs ieder uur/ 2 uur in een nieuwe klas.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:37:12 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195538438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[ twitter ]

Niet om Duitsland te bashen, wel om te laten zien dat zelfs als je alles op orde denkt te hebben het verdomd lastig is.
Maand achterstand.
Antifa
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:40:56 #136
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195538535
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:35 schreef Kickinalfa het volgende:
Als het echt zo erg gesteld zou zijn dan zouden inmiddels toch volledige scholen besmet moeten zijn.
Op de basisschool zitten ze 4/5 dagen per week met 25+ kinderen de hele in de klas en spelen ze in de pauze/BSO met andere kinderen.

Ok het voortgezet onderwijs zitten ze zelfs ieder uur/ 2 uur in een nieuwe klas.
Nou ja, dat...

Er zijn duizenden scholen in Nederland waar ze volledig los gaan van welke maatregel dan ook. Er zijn wel een aantal uitbraken maar lang niet zo erg als je zou verwachten.

In dit geval is het een aanvaardbaar risico in mijn ogen, het draagt gering tot matig bij aan de verspreiding maar is wel een grote bijdrage om het geheel leefbaar te houden. Niet alleen omdat thuiswerkend Nederland productief blijft, maar nog meer omdat kinderen gewoon kind kunnen zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195538545
Er zal ook zeker een verschil zitten tussen basisschoolleeftijd en (bijna) volwassenen. Ikzelf geef les aan leerlingen die bijna allemaal 16 jaar of ouder zijn, met de oudste leerlingen die 20 zijn. Op onze afdeling zijn we binnen een week van 0 besmettingen naar 26 leerlingen en 6 docenten gegaan. Dat vooral oudere kinderen/jongvolwassenen geen rol spelen, gaat er bij mij niet in. Maar wie weet word ik verrast de komemde tijd, laten we het hopen.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195538627
Vraag blijft natuurlijk, waarom zouden (pak 'm beet) 15-jarigen (die evengoed vaak asymptomatisch zijn) zoveel besmettelijker zijn dan (pak 'm beet) 10-jarigen?
pi_195538736
Geen idee, ik ben geen viroloog. Ik kan alleen maar afgaan wat ik om e heen zie gebeuren. Geloof me, ik wil niets liever dan normaal lesgeven, met alle contact eromheen. Maar het voelt heel raar (en niet veilig), dat ik buiten school zoveel mogelijk contacten mijd, en binnen school is het alsof het oktober 2019 is.
pi_195538744
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Vraag blijft natuurlijk, waarom zouden (pak 'm beet) 15-jarigen (die evengoed vaak asymptomatisch zijn) zoveel besmettelijker zijn dan (pak 'm beet) 10-jarigen?
Als.... kinderen minder besmettelijk zijn dan volwassenen, dan loopt dat natuurlijk langzaam op tot volwassenheid. Ik heb begrepen dat met die theorie een 16-jarige net zo besmettelijk is als een volwassene. En ze zullen niet ineens met hun 12e wel besmettelijk zijn.
pi_195538769
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Heeft met je immuunsysteem te maken. Tot je 12de heb een heel sterk aangeboren immuunsysteem dat wordt na je 12de minder en ga je meer gebruik maken van je verworven immuunsysteem.
pi_195538785
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:49 schreef Luke83 het volgende:
Geen idee, ik ben geen viroloog. Ik kan alleen maar afgaan wat ik om e heen zie gebeuren. Geloof me, ik wil niets liever dan normaal lesgeven, met alle contact eromheen. Maar het voelt heel raar (en niet veilig), dat ik buiten school zoveel mogelijk contacten mijd, en binnen school is het alsof het oktober 2019 is.
Dat lijkt me ook heel raar, dat contrast. Het valt me ook op dat mensen in contactberoepen ( zorg) het moeilijker hebben om zich aan de regels te houden. Een vriendin van me (zorg) komt continu zo ongemakkelijk dichtbij me staan dat ik me soms afvraag of ze voor de crisis ook zo dichtbij stond! Het is alsof ze het sneller vergeten, wat ik me ook voor kan stellen als je je er 40 uur per week niet aan hoeft te houden.
pi_195538849
Ik ben er zelf juist extra alert op, ik weet niet wat ik mee draag en wil geen andere mensen besmetten. Draag ook sinds een week standaard mondkapjes in winkels etc. Waar ik me dan vreselijk opwind over al die 60+eens die zich hier nergens aan houden. Maar goed, dat is weer een andere discussie
pi_195538973
Ach, als ik eerlijk ben vond ik de boomers voor de crisis al een strontvervelend en eigenwijs volkje dat altijd alles beter weet. Maar ja, nu het puntje bij het paaltje komt, wil je ze ook weer niet missen he?! :') :D
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 00:09:34 #145
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195539074
quote:
21:46
De EU-landen gaan één lijn trekken wat betreft de kleurcodes voor risicogebieden. 'Er is brede steun voor', zegt Duitsland, dat dit halfjaar de EU voorzit. Een gebied gaat straks voor alle lidstaten op groen, oranje of rood, kwamen de ambassadeurs overeen.

Lidstaten moeten wel zelf bepalen of ze reizigers tot quarantaine verplichten en hoe lang dat moet zijn, of een coronatest voorschrijven. De verantwoordelijke ministers van de lidstaten moeten dinsdag nog hun fiat geven.
AD liveblog.

About bloody time
pi_195539770
Opnamestop afdeling cardiologie ziekenhuis Almelooo vanwege 11 besmette medewerkers en 4 patienten.

Waar ben je nog veilig, als je in een ziekenhuis al besmet kunt raken?

https://www.tubantia.nl/a(...)%2Fwww.google.com%2F
Leipe shit ouwe
pi_195539874
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 01:15 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Opnamestop afdeling cardiologie ziekenhuis Almelooo vanwege 11 besmette medewerkers en 4 patienten.

Waar ben je nog veilig, als je in een ziekenhuis al besmet kunt raken?

https://www.tubantia.nl/a(...)%2Fwww.google.com%2F
Binnenkort kans om niet meer terecht te kunnen in een ziekenhuis omdat ze vol liggen maar als dat toch lukt heb je grote kans besmet te raken met Corona. :'(
pi_195539886
Al die artsen die geen Afstand houden en vergeten bun handen te wassen, zucht!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 oktober 2020 @ 01:42:27 #149
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195539935
Ik snap niet zo goed waarom ziekenhuizen niet weer in de maart/april modus zitten. Ik bedoel dan niet alle zorg afschalen, maar echt alle onnodige mensen thuis laten werken.

Voor mijn eigen afdeling zou dat dan bijvoorbeeld zijn dat alle studenten weer thuis moeten blijven, er maar één of twee artsen fysiek aanwezig zijn, alle administratieve medewerkers zoveel mogelijk vanuit huis werken, toestellen met minimale bezetting draaien etc.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 01:54:46 #150
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195540024
twitter

op een pop van 10 mil
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')