Is niet besmettelijk, dus schijnt men niet te interesseren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:49 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Of gewoon even niet bierdrinken?
Nog beter voor je lever ook.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet.
Tenzij letterlijk.
Het gaat ook (nog) niet om enorme aantallen. Wat betreft is het anders dan in maart, toen het in no time de spuigaten uitliep.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Bij de NOS stond trouwens dat 7,5% van de ziekenhuisopnames op dit moment coronagerelateerd is. Ik ga absoluut niets afdoen aan de kreten vanuit de zorg, maar ik vond daar toch nog wel betrekkelijk weinig.
Guardia civil!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:52 schreef Confetti het volgende:
Als we terugblikken is het idee om de bevoegdheden bij de lokale autoriteiten te leggen absoluut en totaal catastrofaal geweest. De Halsema's van deze wereld kun je niet zulke belangrijke beslissingen laten nemen (of eigenlijk niet nemen) die het landsbelang raken. Dat heeft zovdel tijd gekost dat we nu achter de feiten aanlopen.
In Engeland, Frankrijk en Spanje zie je ook dat de centrale regering de lakens uitdeelt nu. Het decentrale karakter van Nederland doet ons zelfs nu de das om, met burgemeesters die niet handhaven en allerlei ontheffingen verlenen.
Hadden we maar een echte nationale politie.
volgens mij zijn er nu minder griepgevallen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat ook (nog) niet om enorme aantallen. Wat betreft is het anders dan in maart, toen het in no time de spuigaten uitloopt.
Maar de moeilijkheid is nu dat ziekenhuizen hun best doen de reguliere zorg ook door te laten gaan. Dus die 7,5% is bovenop alle andere patiënten, die ze eigenlijk gewoon willen blijven behandelen.
zit rond 50, alhoewel vraag ik me af hoeveel vertraging in die cijfers zittenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat in deze om de ziekenhuiscijfers.
Ziekenhuizen zijn niet hun reguliere zorg alweer aan het afschalen en patiënten naar Duitsland aan het verplaatsen omdat ze zo weinig griepgevallen binnenkrijgen, he.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
volgens mij zijn er nu minder griepgevallen.
De aantallen zijn toch al weer even groot genoeg om covid-19 patienten te herverdelen over de ziekenhuizen en delen vd reguliere zorg stop te zetten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat ook (nog) niet om enorme aantallen. Wat betreft is het anders dan in maart, toen het in no time de spuigaten uitloopt.
Maar de moeilijkheid is nu dat ziekenhuizen hun best doen de reguliere zorg ook door te laten gaan. Dus die 7,5% is bovenop alle andere patiënten, die ze eigenlijk gewoon willen blijven behandelen.
Dat is juist mijn punt. De hele zomer en tot medio september lag alles bij de lokale autoriteiten en die wilden of waren niet bij machte om in te grijpen. Rijk en gemeentes hebben wekenlang naar elkaar gekeken terwijl het helemaal misging in de Randstad.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Huh, wat? Waar heb je het over? Er is amper regionaal beleid gevoerd.
En wat er in de grote steden heelmkort aan extra maatregelen waa, was én afgestemd met de rijksoverheid én een paar dagen later overgenonen als landelijk beleid.
Ze willen voorkomen wat er in maart gebeurde. Eerder licht afschalen en eerder patiënten verspreiden (en Duitsland alvast inseinen) is daar net zo goed een middel voor.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ziekenhuizen zijn niet hun reguliere zorg alweer aan het afschalen en patiënten naar Duitsland aan het verplaatsen omdat ze zo weinig griepgevallen binnenkrijgen, he.
Even voor de zuiverheid, die Duitse bedden zijn voor zover ik begrepen heb enkel “gereserveerd” en niet daadwerkelijk bezet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ziekenhuizen zijn niet hun reguliere zorg alweer aan het afschalen en patiënten naar Duitsland aan het verplaatsen omdat ze zo weinig griepgevallen binnenkrijgen, he.
Dat is wat mij betreft het meest zorgelijk. Er zijn blijkbaar 38.000 verpleegbedden, maar bij 1000 covid-bedden wordt reguliere zorg alweer gedeeltelijk afgeschaald. Hoe kan dat?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De aantallen zijn toch al weer even groot genoeg om covid-19 patienten te herverdelen over de ziekenhuizen en delen vd reguliere zorg stop te zetten.
Dat snap ik, maar ik vond het wel opvallend dat een betrekkelijk laag percentage al zo ontregelend is.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:57 schreef Tijn het volgende:
Ja, zeker. Er is weinig overcapaciteit in de zorg in Nederland. Bovendien is het aantal besmettingen enorm gegroeid de afgelopen weken, dus er zit waarschijnlijk ook nog wel een grote golf ziekenhuisopnames aan te komen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De aantallen zijn toch al weer even groot genoeg om covid-19 patienten te herverdelen over de ziekenhuizen en delen vd reguliere zorg stop te zetten.
Waarom lees ik dan dat die sector het hoogste scoort met positieve tests? Horecapersoneel test het vaakst positief van alle beroepsgroepen. Of doel je dan op de klanten binnen de horeca?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn niet veel besmettingen in die sector. Ook hier kunnen we niets anders dan naar de feiten kijken en die zeggen dat het in de horeca meevalt met besmettingen.
Ja, het is niet best gesteld met de capaciteit in de zorg in Nederland. Het is eigenlijk altijd al krap, ook buiten de pandemie om.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik vond het wel opvallend dat een betrekkelijk laag percentage al zo ontregelend is.
Ja, de horeca lijkt me nogal meer dan alleen de beroepssector.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:01 schreef MQBM het volgende:
[..]
Waarom lees ik dan dat die sector het hoogste scoort met positieve tests? Horecapersoneel test het vaakst positief van alle beroepsgroepen. Of doel je dan op de klanten binnen de horeca?
Ik mag hopen dat die burgemeester z’n politieke pet bij z’n beëdiging al heeft afgezet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is juist mijn punt. De hele zomer en tot medio september lag alles bij de lokale autoriteiten en die wilden of waren niet bij machte om in te grijpen. Rijk en gemeentes hebben wekenlang naar elkaar gekeken terwijl het helemaal misging in de Randstad.
De lokale politieke belangen spelen in zulke gevallen teveel mee, zoals welke politieke pet de burgemeester net op heeft.
Ja, maar als Rutte nou eens niet 10.000 ziekenhuisbedden had wegbezuinigd de afgelopen 10 jaar. 10 jaar geleden waren het er 48.000, nu nog 38.000quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ligisch. Ook bij griep en andere infectieziekten helpen afstand houden, handen vaak wassen/desinfecteren, mondkapjes en andere cobid-19 maatregelen om besmettingen te voorkomen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
volgens mij zijn er nu minder griepgevallen.
13 zorgmedewerkers overleden in de leeftijd dat men nog werkt, is gemiddeld?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Pfft, dit is wel erg overdreven hoor. Feitelijk klopt het, maar zorgmedewerkers zijn echt significant minder vaak ziek geworden (laat staan overleden) ivm de rest van de samenleving.
As is verbrande turf.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, maar als Rutte nou eens niet 10.000 ziekenhuisbedden had wegbezuinigd de afgelopen 10 jaar. 10 jaar geleden waren het er 48.000, nu nog 38.000
van daag telefoon van het zkh of ik het consult wilde omzetten naar telefonisch, heb ik geweigerd.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is er mis mee?quote:
Daar kun je terecht boos over zijn en iets mee doen met de verkiezingen straks in maart. Maar voor het bestrijden van deze crisis hebben we daar niks aan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, maar als Rutte nou eens niet 10.000 ziekenhuisbedden had wegbezuinigd de afgelopen 10 jaar. 10 jaar geleden waren het er 48.000, nu nog 38.000
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |