Ja, de cijfers lopen achter. Nee, ze stijgen niet zo hard als gedacht. Ja, ze kunnen voor hetzelfde geld morgen explosief stijgen. Nee, we weten dus eigenlijk nog niet zo goed hoe en wat. Dus dan kun je je of ontzettend druk maken over wat zou kunnen, of je brengt nuance aan. Jammer dat het eerste hier gemeengoed is en het tweede als fout wordt beschouwd.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:48 schreef Mammietje het volgende:
Okee, reageren op de ziekenhuisgrafiekjes, laat ik de moeite dan nog een keer nemen. Hoop dat je er deze keer niet overheen leest.
De cijfers lopen achter omdat iedereen die nu getest wordt, nog echt ziek moeten worden voor ze in het ziekenhuis belanden. Voor ze op de ic komen duurt nog langer. Je hebt met oplopende cijfers dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ook de ziekenhuisopnames en ic-opnames nog zullen oplopen.
We hebben minder capaciteit dan bij de eerste golf. De bedden zijn er wel, de ruimte is er, de apparaten zijn er maar het personeel ontbreekt om weer zover op te kunnen schalen. Ten eerste zijn er zorgmedewerkers die langdurig ziek zijn geworden of overleden, Daarbij komt nog bij dat maar liefst 50% van het covidpersoneel aangegeven heeft dit niet nogmaals te willen doen. En dan hebben we nog eens de reguliere zorg die we niet nogmaals zo in de verdrukking willen brengen omdat dat óók levens kost.
dus we zijn fucked?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:48 schreef Mammietje het volgende:
Okee, reageren op de ziekenhuisgrafiekjes, laat ik de moeite dan nog een keer nemen. Hoop dat je er deze keer niet overheen leest.
De cijfers lopen achter omdat iedereen die nu getest wordt, nog echt ziek moeten worden voor ze in het ziekenhuis belanden. Voor ze op de ic komen duurt nog langer. Je hebt met oplopende cijfers dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ook de ziekenhuisopnames en ic-opnames nog zullen oplopen.
We hebben minder capaciteit dan bij de eerste golf. De bedden zijn er wel, de ruimte is er, de apparaten zijn er maar het personeel ontbreekt om weer zover op te kunnen schalen. Ten eerste zijn er zorgmedewerkers die langdurig ziek zijn geworden of overleden, Daarbij komt nog bij dat maar liefst 50% van het covidpersoneel aangegeven heeft dit niet nogmaals te willen doen. En dan hebben we nog eens de reguliere zorg die we niet nogmaals zo in de verdrukking willen brengen omdat dat óók levens kost.
Ik vind het ook k*t als de horeca gesloten wordt. Vind het ook belachelijk dat ze daar geen subgroepen bij maken. Maar ook hier geldt: de maatregelen -hoe goed uitgevoerd ook- zijn niet zaligmakend. En als in die sector teveel besmettingen zijn, zal je er toch wéér in moeten grijpen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:43 schreef mir1986 het volgende:
En ja, ik vind het bizar als de horecatenten gesloten moeten worden, terwijl 95% van deze tenten zich ontzettend goed aan de maatregelen houdt. Ga dan alsjeblieft aan de gang met de illegale feestjes + thuisfeestjes bij studenten. En andere (grote) gezinnen. Hoeveel families ik wel niet gewoon bij elkaar zie komen. Of mensen van boven de 60 met zijn vieren boodschappen zie doen.
Pfft, dit is wel erg overdreven hoor. Feitelijk klopt het, maar zorgmedewerkers zijn echt significant minder vaak ziek geworden (laat staan overleden) ivm de rest van de samenleving.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:48 schreef Mammietje het volgende:
Ten eerste zijn er zorgmedewerkers die langdurig ziek zijn geworden of overleden
bijna 6000 vandaag, schrok ik wel even vanquote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, de cijfers lopen achter. Nee, ze stijgen niet zo hard als gedacht. Ja, ze kunnen voor hetzelfde geldt morgen explosief stijgen. Nee, we weten dus eigenlijk nog niet zo goed hoe en wat. Dus dan kun je je of ontzettend druk maken over wat zou kunnen, of je brengt nuance aan. Jammer dat het eerste hier gemeengoed is en het tweede als fout wordt beschouwd.
Omdat het alternatief, oplopende besmettingen, helemaal klote is. Voor diezelfde groep.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe ga je dat doen? Wie gaat zich vrijwillig laten testen als hij weet dat het gevolg 2 weken quarantaine kan zijn? Ik denk, nee ik weet wel zeker, dat er een hoop ego’s tussen zitten die daar geen zin in hebben.
Er zijn niet veel besmettingen in die sector. Ook hier kunnen we niets anders dan naar de feiten kijken en die zeggen dat het in de horeca meevalt met besmettingen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind het ook k*t als de horeca gesloten wordt. Vind het ook belachelijk dat ze daar geen subgroepen bij maken. Maar ook hier geldt: de maatregelen -hoe goed uitgevoerd ook- zijn niet zaligmakend. En als in die sector teveel besmettingen zijn, zal je er toch wéér in moeten grijpen.
En het verbaast me dat jij in wil grijpen bij mensen thuis.
15 man dicht op elkaar bier drinken?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:47 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik was net bier drinken met ongeveer 15 man, dan merk je ook snel dat die groepjes zich opdelen in Max 4. 5 man.
Dus of je nou met 5 man thuis bier zit te drinken of in een café. Ik denk dat het eerste misschien nog wel gunstiger is voor de virusoverdracht. Lekker knus op de bank met de ramen dicht.
Het gaat in deze om de ziekenhuiscijfers.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bijna 6000 vandaag, schrok ik wel even van
Ja zet n schoolzuster neer. Meteen testen bij binnenkomst school.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat het alternatief, oplopende besmettingen, helemaal klote is. Voor diezelfde groep.
Testen kan op de onderwijsinstelling.
En je moet het ook goed ondersteunen. Een financiële prikkel oid kan een idee zijn. Maar er zijn meer mogelijkheden om mensen te ondersteunen.
Ja. En als we weten dat besmettingen juist vanuit jongeren richting andere generaties gaat, zit daar de sleutel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is het punt inderdaad: zolang het aantal besmettingen zo hoog is, kan er eigenlijk niks. De aantallen moet eerst flink naar beneden, zodat er weer capaciteit is voor testen en bco. Dan kun je er weer een beetje grip op krijgen en is er best iets te verzinnen om het leefbaar voor iedereen te maken en houden.
Dank je, dat is wat ook wilde zeggen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, de cijfers lopen achter. Nee, ze stijgen niet zo hard als gedacht. Ja, ze kunnen voor hetzelfde geldt morgen explosief stijgen. Nee, we weten dus eigenlijk nog niet zo goed hoe en wat. Dus dan kun je je of ontzettend druk maken over wat zou kunnen, of je brengt nuance aan. Jammer dat het eerste hier gemeengoed is en het tweede als fout wordt beschouwd.
Opzich kunnen we het ook omdraaien. Doordat er van de horeca bekend lijkt te zijn dat besmettingen daar plaatsgevonden hebben, lijkt het BCO daar goed te werken. Dus, met de huidige horeca die open is, is het makkelijker te traceren waar een besmetting plaatsvindt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind het ook k*t als de horeca gesloten wordt. Vind het ook belachelijk dat ze daar geen subgroepen bij maken. Maar ook hier geldt: de maatregelen -hoe goed uitgevoerd ook- zijn niet zaligmakend. En als in die sector teveel besmettingen zijn, zal je er toch wéér in moeten grijpen.
En het verbaast me dat jij in wil grijpen bij mensen thuis.
Wat vooral catastrofaal is geweest, is het feit dat ze niet hebben ingegrepen toen dat duidelijk wel had gemoeten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:52 schreef Confetti het volgende:
Als we terugblikken is het idee om de bevoegdheden bij de lokale autoriteiten te leggen absoluut en totaal catastrofaal geweest.
Huh, wat? Waar heb je het over? Er is amper regionaal beleid gevoerd.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:52 schreef Confetti het volgende:
Als we terugblikken is het idee om de bevoegdheden bij de lokale autoriteiten te leggen absoluut en totaal catastrofaal geweest. De Halsema's van deze wereld kun je niet zulke belangrijke beslissingen laten nemen (of eigenlijk niet nemen) die het landsbelang raken. Dat heeft zovdel tijd gekost dat we nu achter de feiten aanlopen.
In Engeland, Frankrijk en Spanje zie je ook dat de centrale regering de lakens uitdeelt nu. Het decentrale karakter van Nederland doet ons zelfs nu de das om, met burgemeesters die niet handhaven en allerlei ontheffingen verlenen.
Hadden we maar een echte nationale politie.
Maar als nog waarom zullen mensen zich laten testen met het gevolg 10 dagen opsluiting als ze geen klachten hebben? Plus er is nog zoveel onduidelijkheid over hoe besmettelijk mensen zijn zonder klachten of ze wel actief virus bij zich hebben enzovoort.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat het alternatief, oplopende besmettingen, helemaal klote is. Voor diezelfde groep.
Testen kan op de onderwijsinstelling.
En je moet het ook goed ondersteunen. Een financiële prikkel oid kan een idee zijn. Maar er zijn meer mogelijkheden om mensen te ondersteunen.
Tja, als je doelt dat er dwang moet komen dan ben ik geneigd te zeggen dat alle studenten per direct voor de dienstplicht worden opgeroepen en de ziekenhuizen gaan ondersteunen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen we hebben de afgelopen maanden gezien dat dat dus onvoldoende gebeurt. Je kunt wel allerlei morele oordelen daar over hebben, die heb ik ook. Maar we moeten nu dealen met een situatie die nu acuut is. Daar gaat dat veroordelen je niet bij helpen. Dan moet je handelen naar bevind van zaken.
Niet mee eens. Dat regionale kan gewoon werken, alleen je moet dat strakker regisseren. Een beetje zoals met die kleurcodes, alleen kwamen die er toen het schip al gezonken was. En anders maar een aanwijzing, als je dat een of twee keer doet is het eerste schaap wel over de Dam.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:52 schreef Confetti het volgende:
Als we terugblikken is het idee om de bevoegdheden bij de lokale autoriteiten te leggen absoluut en totaal catastrofaal geweest. De Halsema's van deze wereld kun je niet zulke belangrijke beslissingen laten nemen (of eigenlijk niet nemen) die het landsbelang raken. Dat heeft zovdel tijd gekost dat we nu achter de feiten aanlopen.
In Engeland, Frankrijk en Spanje zie je ook dat de centrale regering de lakens uitdeelt nu. Het decentrale karakter van Nederland doet ons zelfs nu de das om, met burgemeesters die niet handhaven en allerlei ontheffingen verlenen.
Die hebben we. Alleen de politie gaat hier niet over, maar de Veiligheidsregio.quote:Hadden we maar een echte nationale politie.
15 man buiten op straat voor het café.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:53 schreef Momo het volgende:
[..]
15 man dicht op elkaar bier drinken?
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:55 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Tja, als je doelt dat er dwang moet komen dan ben ik geneigd te zeggen dat alle studenten per direct voor de dienstplicht worden opgeroepen en de ziekenhuizen gaan ondersteunen.
Als dat meer vrijheden oplevert doe ik dat zo.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:55 schreef ipa84 het volgende:
Maar als nog waarom zullen mensen zich laten testen met het gevolg 10 dagen opsluiting als ze geen klachten hebben? Plus er is nog zoveel onduidelijkheid over hoe besmettelijk mensen zijn zonder klachten of ze wel actief virus bij zich hebben enzovoort.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:43 schreef mir1986 het volgende:
En ja, ik vind het bizar als de horecatenten gesloten moeten worden, terwijl 95% van deze tenten zich ontzettend goed aan de maatregelen houdt. Ga dan alsjeblieft aan de gang met de illegale feestjes + thuisfeestjes bij studenten. En andere (grote) gezinnen. Hoeveel families ik wel niet gewoon bij elkaar zie komen. Of mensen van boven de 60 met zijn vieren boodschappen zie doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |