abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:56:46 #251
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_195521776
Ok, het hangt dus af van de komende cijfers of er verdere maatregelen worden genomen?
Vrees dus voor weer een lock-down.

Hoe gaat het in China trouwens, en in Wuhan, waar het virus vandaan komt?

Ik hoor weinig tot niks meer van andere landen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_195521805
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 08:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dichtbevolkste deel van Europa. Het lijkt er inmiddels op dat het niet uit maakt wat je doet. Restaurant dicht, bar dicht, winkel open het stijgt als een gek sibds de scholen open zijn.

Virus verspreid het best binnen in slecht geventileerde ruimtes waar je langere tijd met veel mensen bent.
Scholen zorgen voor meeste interactie tussen huishoudens. Groot deel werkt thuis nu en let op op werk.

Hogere scholen zij. Al volledig remote volgens mij, basisscholen dragen weinig bij.
Boven de 12 zelfde als volwassenen qua verspreiding dus Middelbare scholen moeten binnenkort dicht wil je die golf drukken. Hoe spijtig dat ook is.

Je kan niet met een hoge R scholen vol open gooien.
Lage R en dan met allerlei restricties openen. Zal rond de herfstvakantie moeten gebeuren.
Het maakt niet uit wat je doet zolang de scholen maar dicht gaan?
Dat is de samenvatting van je post
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195521816
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 08:31 schreef JohnDDD het volgende:
Het is toch wel duidelijk deels een seizoensvirus hè. En dan helpt het weer opengaan van de scholen eind augustus natuurlijk ook niet.
Sluiten dus ook niet
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195521822
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 08:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Graag lijkt me niet het juiste woord ten tijde van een pandemie.
Als blijkt dat (middelbare) scholen (een van de) grootste bronnen van besmetting en verspreiding zijn, dan heb je op een gegeven moment weinig andere keuzes dan die tijdelijk te sluiten.

Deze hele situatie is voor geen enkele aardbewoner leuk of goed.
Klopt maar cijfers laten zien dat dat niet zo is.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:02:27 #255
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195521833
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 08:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

We weten het niet zeker omdat ons bron en contactonderzoek faalt en tieners vaker asymptomatisch zijn en daarom niet getest worden. Wat we wel weten is dat tieners net zo besmettelijk zijn als volwassenen en zich in een ideale superspread omgeving bevinden. Slecht geventileerde volgepakte klaslokalen waarin de afstandsregels niet gelden. Het is dan ook aannemelijk dat middelbare scholen een forse rol spelen in de huidige opleving.
Maar als de scholen een grote rol zouden spelen, zouden dat in de initiële verspreiding van deze tweede golf te zien moeten zijn. En dat is niet zo.
Antifa
pi_195521856
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Sluiten dus ook niet
Ik ben sowieso tegen maatregelen voor mensen onder de 60, dus ja.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:06:50 #257
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195521876
Kennen we deze al www.coronalocatie.nl
Ik schrok best wel van mijn dorpje De Bilt die ontzettend hard ineens gaat met besmettingen :{

Artikel in Ad : https://www.ad.nl/binnenl(...)k-het-hier~a42c1f69/

[ Bericht 26% gewijzigd door MissHobje op 09-10-2020 09:15:42 ]
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_195521892
quote:
Europese verbazing over sterke toename besmettingen in Nederland

Begin september was het aantal coronabesmettingen in Nederland vergelijkbaar met omliggende landen. Maar inmiddels staat Nederland samen met Frankrijk en Spanje in de top van Europese landen met relatief de meeste besmettingen. Dat leidt in het buitenland tot enige verbazing over het hier gevoerde beleid.

De vele besmettingen in ons land zijn volgens een correspondent van de Zwitserse nieuwssite Blick het gevolg van vakantievierende jongeren die het coronavirus meenamen uit bijvoorbeeld Spanje, en de vele illegale feestjes die jongeren hier zouden houden. Ook kerkdiensten met 600 bezoekers, die geen mondkapje dragen, worden in het artikel genoemd als mogelijke oorzaak.

Blick schrijft verder dat premier Rutte er maar niet in slaagt het belang van mondkapjes uit te leggen. Dat valt ook andere buitenlandse media op. De Franse krant Le Monde noemt mondkapjes "onderwerp van een verhitte discussie" in Nederland.

'Flauwekul' en 'naïef'
De Vlaamse viroloog Marc van Ranst vindt de situatie in Nederland eveneens opmerkelijk, maar vergelijkt deze ook met die in België. Er liggen daar volgens het Belgische gezondheidsinstituut Sciensano nu 1050 coronapatiënten in ziekenhuizen, terwijl dit er in Nederland momenteel 1070 zijn. "Iedere week gaan België en Nederland een trapje omhoog in de rangschikking van meest getroffen landen", zei de Vlaamse viroloog vandaag in het NPO Radio 1-programma Nieuws en Co.

Van Ranst ziet dat in beide landen te lang is gedacht dat besmettingen onder jongeren niet zouden overgaan op oudere leeftijdsgroepen. "Dat was flauwekul. Het virus gaat over van jongeren op hun ouders en vervolgens op hun grootouders, dat zien we dag na dag gebeuren."
https://nos.nl/artikel/23(...)en-in-nederland.html
Ook hier het pleidooi om meer te doen om besmettingen onder jongeren aan te pakken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195521897
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar als de scholen een grote rol zouden spelen, zouden dat in de initiële verspreiding van deze tweede golf te zien moeten zijn. En dat is niet zo.
Weten we dat zeker? Sinds de scholen open zijn gaat het hard.
pi_195521912
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:06 schreef MissHobje het volgende:
Kennen we deze al www.coronalocatie.nl
Ik schrok best wel van mijn dorpje De Bilt die ontzettend hard ineens gaat met besmettingen :{
Hoe komen ze aan die locaties? RIVM geeft toch alleen gemeenten vrij, niet de plaatsnamen?
pi_195521913
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De jongeren die terugkwamen van vakantie waren de initiële verspreiding van de tweede golf.
pi_195521929
quote:

[..]

sinds dat de vakanties voorbij zijn is er een stijgende trend toch ?
ligt niet alleen maar de scholen maar aan alles eigenlijk, en het thuiswerken waren veel managers ook zat dus er moesten er veel weer naar kantoor komen, en nog steeds.

tevens hebben we nu ook echt herfst
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195521930
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

De jongeren die terugkwamen van vakantie waren de initiële verspreiding van de tweede golf.
Oh ja?
pi_195521935
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 08:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dat weten we helemaal niet, toch?

Waar zijn de cijfers die zonder vraagtekens aantonen dat scholen nu het grote probleem zijn en die andere zaken waar nu restricties liggen eigenlijk geen problemen opleveren?

En ik denk echt dat je je vergist in wat het voor gevolgen kan hebben, weer een sluiting.
https://www.google.com/am(...)ren-schools.amp.html

In Israël ging het ook mis toen de scholen open gingen.
Is beetje de gemene deler in heel Europa nu samen met het weer.

Wat weten we nu van het virus?
- verspreid binnen voornamelijk.
- mbesmmeesteettingen waar je langere tijd met meerdere mensen bent in een slecht geventileerde ruimte.
- waar afstand niet gewaarborgd kan worden
- virus verspreidt dmv praten,schreeuwen, zingen ook.
- oudere kinderen zijn net zo besmettelijk als volwassenen

Dan kunnen we leuk koopavonden gaan verbieden en overal handgel neerzetten maar blijft idd dweilen met de kraan open.

Als de cijfers niet dalen deze week ligt het probleem ergens anders. Scholen is gezien alles toch het meest logische dan?

Israël gaf aan dat de fout is scholen open gooien met een te hoge R. Alsof je olie op een laag vuurtje gooit.

Oplossing lijkt mij:

Basisscholen openhouden
- middelbare na de herfst 2 weken langer dicht om die R te doen dalen(desnoods geef je stapel huiswerk mee).
- tussentijd ventilatie en online systeem zoveel mogelijk op orde krijgen.
- daarna rouleren tussen deels online, deels thuis. Zet kwetsbare leraren in voor online.
- bij de kleinere aanwezige groepjes, afstand houden, met klachten thuis blijven, handen wassen,monkapjes op en stil zijn in gangen en lokalen tenzij wat gevraagd wordt.
- Lokalen goed ventileren.

Blijft het dan allemaal stabiel dan kan misschien hetzelfde voor hogere scholen gebeuren ipv volledig remote.

Desnoods halen we een achterstand in met een week eind juli.

Als die aantallen dan over het geheel stabiel blijven dan kunnen een hoop teugels voor bedrijven losser zoday ze niet failliet gaan, mensen hun baan behouden en er in sociaal opzicht meer mogelijk is.

Aanmodderen met schijnmaatregelen is geen optie. Dat leidt uiteindelijk tot of een lockdown als in maart, wat erger is. Of lijken stapelen, wat niemand wil.
pi_195521942
quote:

[..]

Sinds de r in de maand is ook. Opvallend dat het in mei weer beter ging.

Bco laat niet zien dat scholen heke grote bronnen zijn
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:11:27 #266
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195521944
Belgen hebben het ook aardig onder controle.

Oh wacht
pi_195521948
pi_195521954
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:10 schreef Adames het volgende:

[..]

Oh ja?
quote:
De tweede coronagolf waar Nederland nu mee te maken heeft, kan volgens RIVM-voorman Jaap van Dissel goed worden vergeleken met de eerste golf in maart. Die werd waarschijnlijk veroorzaakt door mensen die uit Noord-Italië en Oostenrijk terugkwamen van skivakantie, en dankzij het carnaval het virus in Nederland verspreidden. Nu waren het name de jongeren die in Zuid-Frankrijk en Spanje op vakantie zijn geweest die het virus meebrachten, en dat via feesten en studentenhuizen verder verspreidden.
https://nos.nl/artikel/23(...)derland-gekomen.html
pi_195521958
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

https://www.google.com/am(...)ren-schools.amp.html

In Israël ging het ook mis toen de scholen open gingen.
Is beetje de gemene deler in heel Europa nu samen met het weer.

Wat weten we nu van het virus?
- verspreid binnen voornamelijk.
- meesye besmettingeb waar je langere tijd met meerdere mensen bent in een slecht geventileerde ruimte.
- waar afstand niet gewaarborgd kan worden
- virus verspreid dmv praten,schreeuwen, zingen ook.
- oudere kinderen zijn net zo besmettelijk als volwassenen

Dan kunnen we leuk koopavonden gaan verbieden en overal handgel neerzetten maar blijft idd dweilen met de kraan open.

Als de cijfers niet dalen deze week ligt het probleem ergens anders. Scholen is gezien alles toch het meest logische dan?

Israël gaf aan dat de fout is scholen open gooien met een te hoge R. Alsof je olie op een laag vuurtje gooit.

Oplossing lijky mij.

Basisscholen openhouden
- middelbare na de herfst 2 weken langer dicht om die R te doen dalen(desnoods geef je stapel huiswerk mee).
- tussentijd ventilatie en online systeem zoveel mogelijk op orde krijgen.
- daarna rouleren tussen deels online, deels thuis. Zet kwetsbare leraren in voor online.
- bij de kleinere aanwezige groepjes, afstand houden, met klachten thuis blijven, handen wassen,monkapjes op en stil zijn in gangen en lokalen tenzij wat gevraagd wordt.
- Lokalen goed ventileren.

Blijft het dan allemaal stabiel dan kan misschien hetzelfde voor hogere scholen gebeuren ipv volledig remote.

Desnoods halen we een achterstand in met een week eind juli.

Als die aantallen dan over het geheel stabiel blijven dan kunnen een hoop teugels voor bedrijven losser zoday ze niet failliet gaan, mensen hun baan behouden en er in sociaal opzicht meer mogelijk is.

Aanmodderen met schijnmaatregelen is geen optie. Dat leidt uiteindelijk tot of een lockdown als in maart, wat erger is. Of lijken stapelen, wat niemand wil.
huh maar wij hebben toch amper besmettingen via aerosolen in nederland ?
dit is isreal he, virus is daar anders :X volgens het RIVM !
pi_195521967
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ook hier het pleidooi om meer te doen om besmettingen onder jongeren aan te pakken.
Niet zo verassend met dit slappe beleid zonder consequenties
pi_195521971
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet zo verassend met dit slappe beleid zonder consequenties
dringende adviezen en gezond verstand FTW -O-
pi_195521977
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Kunnen we niet met zekerheid stellen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:14:54 #273
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195521989
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:09 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Hoe komen ze aan die locaties? RIVM geeft toch alleen gemeenten vrij, niet de plaatsnamen?
Dit is het artikel erbij uit het AD https://www.ad.nl/binnenl(...)k-het-hier~a42c1f69/
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_195521994
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Daar denkt het RIVM anders over.
pi_195521995
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

wat je wel met zekerheid kan stellen is dat het bijgedragen heeft als je zulke verhalen leest:

https://www.ukrant.nl/magazine/waarom-fay-naar-feestjes-gaat/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')