dringende adviezen en gezond verstand FTWquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niet zo verassend met dit slappe beleid zonder consequenties
Kunnen we niet met zekerheid stellen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
De jongeren die terugkwamen van vakantie waren de initiële verspreiding van de tweede golf.
Dit is het artikel erbij uit het AD https://www.ad.nl/binnenl(...)k-het-hier~a42c1f69/quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:09 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Hoe komen ze aan die locaties? RIVM geeft toch alleen gemeenten vrij, niet de plaatsnamen?
Daar denkt het RIVM anders over.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kunnen we niet met zekerheid stellen.
wat je wel met zekerheid kan stellen is dat het bijgedragen heeft als je zulke verhalen leest:quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja het RIVM wordt hier zeer selectief serieus genomen merk ik alweer.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar denkt het RIVM anders over.
Het is geen absolute wetenschap zoals de zwaartekracht, maar je kan wel dingen met een hoge mate van waarschijnlijkheid zeggen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, maar sinds iedereen naar college gaat gaat het ook hard. En het begon dan ook in de studentensteden, steden met HO/WO, met de toename.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Weten we dat zeker? Sinds de scholen open zijn gaat het hard.
Nee, dat tenzij je de olifant in de kamer benoemd en aanpakt het dweilen met de kraan open blijft. We doen nu een hoop tov de zomer, alsnog stijgt alles. Ik wil wel de komende week nog hopen dat alles daalt op basis van de maatregelen. Maar zo niet, wat blijft er nog over om op in te hakken? Wat verbindt veel huishouden in een binnen setting? Supermarkten en scholen. Horeca, amateursport, winkels ligt allemaam aardig aan banden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 08:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat je doet zolang de scholen maar dicht gaan?
Dat is de samenvatting van je post
Natuurlijk heeft het bijgedragen. Net als feesten in Nederland, scholen die weer open gingen, kantoren die weer mee bevolkt werden, treinen en bussen die voller werden, etc, etc.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat je wel met zekerheid kan stellen is dat het bijgedragen heeft als je zulke verhalen leest:
https://www.ukrant.nl/magazine/waarom-fay-naar-feestjes-gaat/
Zeker, maar ook dat gaat in dit geval niet op.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is geen absolute wetenschap zoals de zwaartekracht, maar je kan wel dingen met een hoge mate van waarschijnlijkheid zeggen.
Het is de schuld van de bevolking ipv individuen, waardoor niemand schuld heeft omdat iedereen vindt dat ze het goed doen en de ander niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dringende adviezen en gezond verstand FTW
de ene keer hebben ze het wel goed een andere keer zijn er belangen in het spel en worden er wat zaken verdraaid.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja het RIVM wordt hier zeer selectief serieus genomen merk ik alweer.
Daar denkt het rivm anders over.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeker, maar ook dat gaat in dit geval niet op.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:14 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dit is het artikel erbij uit het AD https://www.ad.nl/binnenl(...)k-het-hier~a42c1f69/
Het zegt dus helemaal niets over het werkelijke aantal besmettingen in je woonplaats. Ze verspreiden de gemeentecijfers over de plaatsen op basis van bevolkingsdichtheid. Dat kan in sommige gevallen een heel vertekend beeld geven.quote:De applicatie maakt gebruik van de meest actuele besmettingscijfers per gemeente van het RIVM, gecombineerd met CBS-gegevens over de bevolkingsdichtheid van iedere plaats in Nederland.
(...)
Maar wat als er in dat dorpje toevallig een flinke corona-uitbraak aan de gang is? ,,In dat geval klopt de informatie die je krijgt niet helemaal”, erkent Van der Veen het belangrijkste minpunt van Coronalocatie. ,,Maar hoe dan ook: je krijgt in 99 procent van de gevallen een betere en veel concretere indicatie dan je nu krijgt van de overheid.”
En die zijn hier nu ineens wel een entiteit?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daar denkt het rivm anders over.
Weer wordt de schuld niet bij een individu gelegd maar bij een fictieve groep waar niemand bijhoort als je het vraagt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:19 schreef Simmertje het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-begrijpen~ae5cbb5c/
Nederland is uitgegroeid tot de coronaparia van Europa. De tweede golf veroorzaakt hier meer besmettingen dan in andere landen en wordt alleen maar groter. Hoe dat komt? Doordat wij zo eigenwijs zijn, zegt de rest van Europa. ,,Het lijkt wel of jullie het niet willen begrijpen.”
Op fok? Dat is afhankelijk aan wie je het vraagt. Fok heeft niet 1 mening.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En die zijn hier nu ineens wel een entiteit?
Hoorde overigens vanochtend van een collega dat haar oma is besmet in een verzorgingshuis doordat één werknemer daar kennelijk verkouden heeft rondgelopen. Dat soort mensen begrijpen het dus inderdaad echt niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Weer wordt de schuld niet bij een individu gelegd maar bij een fictieve groep waar niemand bijhoort als je het vraagt.
Niemand is dus de schuldige...
Dat weet je pas als je het vraagt aan die persoon waarom ze dit deedquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:22 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoorde overigens vanochtend van een collega dat haar oma is besmet in een verzorgingshuis doordat één werknemer daar kennelijk verkouden heeft rondgelopen. Dat soort mensen begrijpen het dus inderdaad echt niet.
Dit is een beste dooddoener, maar goed. Ja, op Fok!. In dit topic is in zijn algemeenheid het RIVM niet bepaald populair dus het verwondert me als ze worden opgevoerd ter verdediging van een stelling.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op fok? Dat is afhankelijk aan wie je het vraagt. Fok heeft niet 1 mening.
Ook dat is afhankelijk aan wie je het vraagt. Op sommige momenten wordt het rivm verguisd door user x en y, andere momenten vereerd door user a en b. Vaak zijn die niet gelijktijdig actief. Dan heb je ook nog de meelopersquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit is een beste dooddoener, maar goed. Ja, op Fok!. In dit topic is in zijn algemeenheid het RIVM niet bepaald populair dus het verwondert me als ze worden opgevoerd ter verdediging van een stelling.
de ene keer hebben ze het wel goed een andere keer zijn er belangen in het spel en worden er wat zaken verdraaid.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit is een beste dooddoener, maar goed. Ja, op Fok!. In dit topic is in zijn algemeenheid het RIVM niet bepaald populair dus het verwondert me als ze worden opgevoerd ter verdediging van een stelling.
Waarschijnlijk de mentaliteit "ik ben maar verkouden, ik herken dit, dit is geen corona". Op kantoor kan ik het nog enigszins begrijpen dat het lastig is om na jaren die mentaliteit te veranderen, maar in een verzorgingshuis, nee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat weet je pas als je het vraagt aan die persoon waarom ze dit deed
op kantoor kan ik het ook totaal niet begrijpen waarom iemand dit zou doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:26 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de mentaliteit "ik ben maar verkouden, ik herken dit, dit is geen corona". Op kantoor kan ik het nog enigszins begrijpen dat het lastig is om na jaren die mentaliteit te veranderen, maar in een verzorgingshuis, nee.
Wat begrijp je niet aan dit topic in zijn algemeenheid?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook dat is afhankelijk aan wie je het vraagt. Op sommige momenten wordt het rivm verguisd door user x en y, andere momenten vereerd door user a en b. Vaak zijn die niet gelijktijdig actief. Dan heb je ook nog de meelopers
Assumptions are the mother of fuckups.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:26 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de mentaliteit "ik ben maar verkouden, ik herken dit, dit is geen corona". Op kantoor kan ik het nog enigszins begrijpen dat het lastig is om na jaren die mentaliteit te veranderen, maar in een verzorgingshuis, nee.
Dat bestaat niet op fokquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan dit topic in zijn algemeenheid?
Of negatief getest, 2 weken later hetzelfde dan gewoon gaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:26 schreef Simmertje het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |