1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | Date Class. Name 04.02-09.02 2.NC Tour de l'Espoir 22.03 1.2U Youngster Coast Challenge 31.03 1.NC Gent - Wevelgem (U23) 05.04-07.04 2.2U Tript. Monts Châteaux 07.04 1.2U Trofeo PIVA (U23) 13.04 1.NC RVV Beloften (U23) 13.04 1.2U Trofeo Edil C (U23) 20.04 1.2U LBL Espoirs (U23) 21.04 1.2U Tr. S. Vendemiano (U23) 22.04 1.2U Giro del Belvedere (U23) 23.04 1.2U GP Palio del Recioto (U23) 24.04 CCUT CC Asia ITT-U23 26.04 CCU CC Asia RR-U23 30.04-05.05 2.2U Carpathian Race (U23) 01.05 CCUT CC Pan-America ITT-U23 01.05 1.2U Eschborn-Frankfurt (U23) 04.05 1.NC Etoile d'Or A. Konychev 12.05 1.2U GP Marmo (U23) 23.05-26.05 2.2U Ronde de l'Isard (U23) 01.06-02.06 2.NC Orlen Nations Grand Prix 02.06 1.2U Paris - Roubaix Espoirs 06.06-09.06 2.NC Course de la Paix (U23) 09.06 1.2U Coppa della Pace 13.06-23.06 2.2U Giro Ciclistico D'Italia 16.07-21.07 2.2U Valle d'Aosta (U23) 08.08 CCUT CC Europe ITT-U23 10.08 CCU CC Europe RR-U23 11.08 1.2U GP Poggiana 15.08-25.08 2.NC Tour de l'Avenir 16.08 1.2U GP Capodarco 24.09 1.2U Ruota d'Oro 24.09 WCUT World Champ. ITT (U23) 27.09 WCU World Champ. U23 06.10 1.2U Piccolo Giro di Lombardia 13.10 1.2U Paris - Tours U23 20.10 1.2U Chrono Nations U23 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 | Date Class. Name 03.03 J-1.1 Kuurne - Kuurne Juniors 15.03 J-CC CC Africa TTT-JR 15.03 J-CC CC Oceania ITT-JR 16.03 J-CC CC Oceania RR-JR 16.03 J-1.1 Nokere Koerse Juniors 17.03 J-CC CC Africa ITT-JR 18.03 J-CC CC Africa RR-JR 24.03 J-1.1 Bernaudeau Juniors 24.03 J-1.1 Guido Reybrouck Juniors 31.03 J-1.NC Gent - Wevelgem Juniors 07.04 J-1.1 RvVlaanderen Juniors 12.04-14.04 J-2.1 Cottbuser Juniors 14.04 J-1.NC Paris - Roubaix Juniors 24.04 J-CC CC Asia ITT-JR 26.04 J-CC CC Asia RR-JR 27.04 J-1.1 E3 Harelbeke Juniors 28.04 J-1.1 EPZ Omloop van Borsele Juniors 01.05-04.05 J-2.1 Coupe President Juniors 05.05 J-1.1 Gipuzkoa Klasika 09.05-12.05 J-2.NC Course de la Paix Juniors 18.05-19.05 J-2.1 Tour de Gironde Juniors 19.05 J-1.1 GP Bob Jungels Juniors 19.05 J-1.1 Piccola San Remo Juniors 24.05-26.05 J-2.1 Driedaagse Axel Juniors 25.05 J-1.1 Valli del Soligo Juniors 25.05-26.05 J-2.NC Trophée Morbihan Juniors 26.05 J-1.1 Trofeo G. Dorigo Juniors 30.05-02.06 J-2.NC Pays de Vaud Juniors 08.06 J-1.1 Classique Alpes Juniors 09.06 J-1.1 GP dell'Arno Juniors 20.06-23.06 J-2.NC LVM Saarland Trofeo Juniors 05.07-08.07 J-2.1 St. Martinusprijs Juniors 06.07-07.07 J-2.1 Belgrade Trophy Juniors 06.07 J-CC CC Pan-America ITT-JR 07.07 J-CC CC Pan-America RR-JR 11.07-14.07 J-2.1 Valromey Juniors 13.07 J-1.NC GP Général Patton Juniors 14.07 J-1.1 GP Luxembourg 16.07-21.07 J-2.NC Tour de I'Abitibi Juniors 28.07 J-1.1 Route des Géants Juniors 30.07 J-1.1 Trofee van Vlaanderen Juniors 02.08-04.08 J-2.1 Oberösterreich Juniors 03.08 J-1.1 Museeuw Classic Juniors 07.08 J-CC CC Europe ITT-JR A. Piccolo 09.08-11.08 J-2.1 Aubel - Stavelot Juniors 09.08 J-CC CC Europe RR-JR 17.08-18.08 J-2.1 Ronde des Vallées Juniors 18.08 J-1.1 Philippe Gilbert Juniors 24.08 J-1.1 Trofeo P. Merelli Juniors 25.08 J-1.1 Omloop Gewesten Juniors 25.08 J-1.1 Trofeo E.Paganessi Juniors 29.08-01.09 J-2.1 Giro Lunigiana Juniors 30.08-01.09 J-2.1 GP Rüebliland Juniors 30.08-03.09 J-2.NC Tour de DMZ Juniors 05.09-08.09 J-2.1 Giro di Basilicata Juniors 14.09-15.09 J-2.1 Keizer der Juniors 15.09 J-1.1 Trofeo Buffoni Juniors 23.09 J-WC World Champ. ITT Juniors 26.09 J-WC World Champ. RR Juniors 20.10 J-1.1 Chrono Nations Juniors |
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:58 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De transfers van nog niet prof wordende junioren beginnen langzaam door te sijpelen en het wordt Rally voor Sheffield. Dat lijkt me een uitstekende keus. Grotendeels koersend bij de beloften en het ct-circuit, met een incidentele proef bij de profs. Eigenlijk had dit het jaar van de waarheid moeten worden, een waar hij niet langer kon schuilen in de schaduw van Simmons, maar dat is zoals we allemaal weten even uitgesteld. Het wordt uiteindelijk Rally, maar het zou me niet verbazen als Uno-X nog een poging heeft gewaagd. Sheffield is namelijk een halve Noor, met een moeder die uit Lillehammer komt. De Noorse bond heeft eerder al een poging gewaagd hem van vlaggetje te laten ruilen, maar ik denk niet dat het daar ooit van komt. Bij Rally zal hij in ieder geval met volledige zekerheid in Pittsford kunnen blijven wonen en nog wat andere sporten uitoefenen (lees: wegwielrennen, mountainbiken, veldrijden, skiën, American football en triatlon).
Dat gezegd hebbende, morgen nog een belangrijke afspraak bij de beloften in Friuli. Ik wacht op een officiële startlijst, maar ik doe de gewaagde uitspraak dat Leknessund dat spel daar gaat winnen.
De rest heeft een klein probleem, zullen we maar zeggen.quote:01 Uno-X Pro Cycling Team 26:33
Idar Andersen Morten Hulgaard Andreas Leknessund Jacob Hindsgaul Madsen Niklas Larsen
02 CCC Development Team + 31
Szymon Krawczyk Szymon Tracz Piotr Pekala Kacper Walkowiak Michal Jaskot
03 Mazowsze - Serce Polski + 34
Jakub Kaczmarek Adrian Kurek Norbert Banaszek Alan Banaszek Pawel Bernas
04 Team Vorarlberg Santic + 50
Davide Orrico Roland Thalmann Colin Stüssi Maximilian Kuen Alexis Guérin
05 Tirol KTM Cycling Team + 51
Tobias Bayer Florian Lipowitz Samuele Rivi Georg Steinhauser Markus Wildauer
06 Equipo Kern Pharma + 54
Roger Adriá Francisco Galvan Martí Marquez Urko Berrade Jaime Castrillo
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:58 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De transfers van nog niet prof wordende junioren beginnen langzaam door te sijpelen en het wordt Rally voor Sheffield. Dat lijkt me een uitstekende keus. Grotendeels koersend bij de beloften en het ct-circuit, met een incidentele proef bij de profs. Eigenlijk had dit het jaar van de waarheid moeten worden, een waar hij niet langer kon schuilen in de schaduw van Simmons, maar dat is zoals we allemaal weten even uitgesteld. Het wordt uiteindelijk Rally, maar het zou me niet verbazen als Uno-X nog een poging heeft gewaagd. Sheffield is namelijk een halve Noor, met een moeder die uit Lillehammer komt. De Noorse bond heeft eerder al een poging gewaagd hem van vlaggetje te laten ruilen, maar ik denk niet dat het daar ooit van komt. Bij Rally zal hij in ieder geval met volledige zekerheid in Pittsford kunnen blijven wonen en nog wat andere sporten uitoefenen (lees: wegwielrennen, mountainbiken, veldrijden, skiën, American football en triatlon).
Dat gezegd hebbende, morgen nog een belangrijke afspraak bij de beloften in Friuli. Ik wacht op een officiële startlijst, maar ik doe de gewaagde uitspraak dat Leknessund dat spel daar gaat winnen.
Ik ben vooral erg benieuwd naar de werken van Florian Lipowitz vandaag.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Leknessund is bezig.
Benjamin Boos en Felix Gross Europees kampioen individuele achtervolging bij respectievelijk de junioren en beloften, Lennert-Jan Krayer wereldkampioen mountainbike bij de junioren. De nieuwe Jannen zijn in aantocht.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:31 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Ik ben vooral erg benieuwd naar de werken van Florian Lipowitz vandaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Put these foolish ambitions to rest.
Gewoon een slechte daler gok ik. Die andere twee zaten sowieso niet ver.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:39 schreef Aguero het volgende:
Wat was er met Sanchez Mayo gebeurd? Ineens ook nog ingehaald door die andere twee.
Wel gezellig ook met al die Baskische namen in de YouTube chat.
quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Als Herregodts dit haalt is het een kunststukje.
Dat B&B Hotels en Total Direct Energie nog niet staan te dringen. Of Vini Zabu.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:17 schreef Mani89 het volgende:
Die jongens hebben inmiddels toch wel een plekje verdiend bij Apple Team of Astana City Vino4ever Motors?
quote:DILETTANTI | 12/10/2020 | 15:31
di Zalf Euromobil Fior
Nado Italia ha comunicato in data odierna che, a seguito di un controllo antidoping effettuato al termine del Campionato Italiano Under 23 disputato lo scorso 13 settembre a Zola Predosa (Bo), all'atleta Luca Colnaghi è stata riscontrata la positività alle seguenti sostanze: andarina, ostarina e suo metabolita.
Si tratta di sostanze contenute in un integratore alimentare a base di chetoni regolarmente in commercio su internet e del tutto lecito, assunto dall'atleta autonomamente e in assoluta buona fede. Le sostanze contestate da Nado Italia, infatti, sono contenute all'interno dell'integratore e non risultano esplicitate nei documenti illustrativi che accompagnano il prodotto per cui sarebbero state assunte in maniera inconsapevole dal ragazzo.
Preso atto di questi elementi, pur confidando nella totale trasparenza dell'operato del proprio atleta, la società, totalmente estranea alla vicenda, in conformità alla decisione della prima sezione del TNA ha provveduto a sospendere in via cautelare il corridore affinchè possa dimostrare con assoluta serenità la propria buona fede.
Het zou dus kunnen dat Uijtdebroeks nog een transfer maakt naar een ander programma voor 2021. Er zijn een aantal buitenlandse ploegen geïnteresseerd, namelijk. Verder geeft hij aan recent gesproken te hebben met Lefevere en andere ploegen voor een profcontract per 2022. Dat laatste was al wel duidelijk, maar het geeft nu ook zijn intenties aan.quote:Arnaud De Lie a remporté le Challenge Morphologics DirectVelo Belgique. Le Wallon a devancé Ramses Debruyne et Cian Uijtdebroeks. Il succède à Milan Paulus au palmarès. L'occasion pour DirectVelo de revenir sur cette deuxième édition du challenge chez les moins de 19 ans avec les principaux acteurs. Retour sur la saison du meilleur Junior 1, Cian Uijtdebroecks.
Malgré un début de saison rêvé en s’adjugeant d'emblée Kuurne-Bruxelles-Kuurne, Cian Uijtdebroeks a connu une première année malchanceuse chez les Juniors. Deuxième au Challenge MorphoLogics-DirectVelo Belgique, le coureur d’Acrog-Tormans-Balen BC n’a tout simplement rien pu faire face à un Arnaud De Lie impérial après le confinement. Il veut cependant aller de l'avant et parait satisfait de ce qu'il a montré sur le peu de courses disputées. "Je n'ai pas eu beaucoup de chance cette année mais j'ai appris que j'avais évolué dans le chrono. L'année prochaine il y a encore une saison chez les Juniors ou je peux me montrer donc je suis assez content", positive-t-il à DirectVelo.
Sur la première course de la saison, à Kuurne-Bruxelles-Kuurne, le Hannutois a directement impressionné les observateurs. Il a terminé en solitaire, comme un certain Remco Evenepoel l'avait fait deux ans auparavant. Une solide prestation alors qu'il y était pour apprendre. "C'était une course que je voulais juste faire pour l'expérience parce que je suis plutôt grimpeur mais les pavés c'est aussi important. Je n'avais pas préparé ce scénario." Souvent décrit comme un coureur de courses par étapes, il a montré, ce jour-là, sa polyvalence. "Je pense que j'ai le potentiel pour gagner des flandriennes mais on va voir où j'ai le plus de potentiel et alors je choisirai."
Toutefois, l'arrêt des compétitions a brouillé sa progression. A l'inverse de certains coureurs comme Arnaud De Lie, le coureur de la formation Acrog-Tormans-Balen BC n'a pas réussi à revenir en pleine forme après l'interruption. "J'ai besoin des courses pour progresser et devenir plus explosif. Ce que j'ai fait pendant le confinement, ce sont plutôt des entrainements de VO2 max. Ce type de sortie me fait progresser sur le long terme mais pas pour cette année", explique-t-il.
Malade au Championnat d'Europe et en méforme, s'ajoute à cela le bouleversement du calendrier. Bon nombre de courses vallonnées ont été annulées et cela a joué en faveur d'Arnaud De Lie. "Je sais qu'il est très fort. Le Championnat de Belgique était tout plat, comme beaucoup d'autres épreuves, c'était moins bien pour moi'', explique-t-il. Son accident de la route fin septembre n'a rien arrangé. Toutefois, il a voulu disputer la Philippe Gilbert Juniors quelques jours plus tard malgré les blessures. "Je voulais absolument faire la course parce que je n'ai pas pu beaucoup courir cette année donc pour l'année prochaine c'était bien et aussi pour les courses à venir, pour faire une course de deux jours et vraiment souffrir", décrypte celui qui s'est classé 19e de l'ancienne Remouchamps-Ferrières-Remouchamps.
Ce confinement a aussi été synonyme de buzz. Fin juillet, il est pris dans un élan médiatique à la suite de propos dithyrambiques tenus par son président, Jef Robert, le décrivant comme une « version améliorée de Remco Evenepoel ». Cependant, il ne s'attendait pas à un tel engouement. "C'était spécial, avant je n'avais jamais eu ça et d'un coup je me vois partout donc c'était spécial, une expérience". Il préfère malgré tout tempérer les propos de son président. "Je trouvais ça chouette qu'il dise cela parce que Remco est un coureur très fort. En fait pour moi c'était plutôt un compliment et pour le reste je veux progresser tranquillement à mon rythme. Ce n'est pas parce que Remco veut gagner le Giro ou le Tour, que moi, je veux faire exactement la même chose". Il estime cependant que cette médiatisation soudaine n'a pas eu que des effets positifs lors des courses. "Je vois que les autres coureurs, si j'attaque, ils réagissent beaucoup plus vite. Si je remonte dans le peloton, j'ai presque tous les coureurs dans ma roue. C’était mieux avant, j'avais plus de liberté", plaisante-t-il.
Pour 2021, le déjà convoité Cian Uijtdebroeks estime que Alec Segaert sera son principal adversaire au Challenge MorphoLogics DirectVelo. "Alec Segaert, c'est un coureur qui est aussi costaud et fort en chrono", analyse-t-il avec respect pour son adversaire. Sa saison 2021 devrait par ailleurs se poursuivre dans le team de Jef Robert. "Cela n'est pas encore 100% sûr parce qu'il y a des bonnes équipes étrangères qui sont intéressées", avoue-t-il. A noter que la suite de sa carrière pourrait être décidée d'ici la fin de cette année. "J'ai des contacts avec Patrick (Lefevere, NDLR), j'ai aussi des contacts avec d'autres équipes WorldTour, des équipes continentales et même avec des équipes Espoirs. J'en ai un peu partout. C'est possible que je signe d'ici la fin de cette année pour 2022", conclut-il.
Ze gaan dus nog tenminste een jaar door, zij het gereduceerd (van twaalf naar tien renners). Sean Quinn blijft nog een jaar, waar het er toch alle schijn van had dat hij naar Quick-Step zou gaan. Pocketklimmer Riccitello komt over van Luxquote:What do 2020 Giro d'Italia winner Tao Geoghegan Hart, former leader João Almeida, mountains classification and stage winner Ruben Guerreiro, and stage winners Jhonatan Narváez and Alex Dowsett all have in common? They all came up through Axel Merckx's development team.
But even as the programme's alumni enjoy these high-profile victories, sponsor woes are shrinking the team. Geoghegan Hart said he was thinking about Merckx before the crucial final time trial to win the Giro d'Italia and thanked him for his guidance and all of the team's former riders are hoping the Hagens Berman Axeon team can find more support. Merckx tells Cyclingnews that he has started his 2021 registration of the team with a limited budget, with just enough resources to keep a team of 10 riders. He has still been working to find extra funding to expand the program to continue to provide a solid foundation for possible future Grand Tour champions.
"At least we will be registered and capable of continuing because we have the support of Steve Berman and Hagens Berman for another year," Merckx said. "To be able to race and to perform in the year 2021 - it's pretty amazing that we have that luxury. We're just trying to attract more funding besides them so we can make it better and broader. I'm still trying to do it the right way and to get the right funding so we can continue working the way we've been working. That's the key and the factor. It's one thing to have a team that you want and (another) to have a team that is actually doing something in a positive way. And I think that you know, we've proven that we've done that over the last two years. So now it's up to me to find the funding to be able to continue to do that, which is not always easy."
Hagens Berman Axeon began in 2009 as Trek-Livestrong and will continue another year in 2021 as Hagens Berman Axeon. Even though Merckx has been responsible for more WorldTour riders than arguably any other single development programme, he is struggling to secure the future of the programme. The list of alumni from Merckx's program in the current WorldTour is an impressive one: Ben King (NTT), Sam Bewley (Mitchelton-Scott), Guerreiro, Sean Bennett, Logan Owen, Lawson Craddock and Neilson Powless (EF Pro Cycling), Mikkel Bjerg, Jasper Philipsen, Joe Dombrowski, Ivo and Rui Oliveira (UAE Team Emirates), Jasper De Buyst (Lotto Soudal), Jasper Stuyven (Trek-Segafredo), Antoine Duchesne (Groupama-FDJ), Clément Chevrier (AG2R La Mondiale), Will Barta and Nathan Van Hooydonck (CCC Team), Dowsett and Krists Neilands (Israel Start-Up Nation), Geoghegan Hart, Narváez, Eddie Dunbar and Chris Lawless (Ineos Grenadiers), Almeida and Ian Garrison (Deceuninck-Quickstep).
That doesn't include already retired professionals like Taylor Phinney, Jesse Sergent, Ian Boswell or a slew of riders still coming up through the Continental and Pro Continental levels. What is Merckx's secret to success? Unlike some teams that let neo-pros get their teeth kicked in during their first years in the big leagues, Merckx says he tries to keep a balance of confidence-building success in U23 races with stretch goals like bigger UCI 2.1 races, where riders will compete against some WorldTour teams, to develop them into capable, confident and humble professionals.
"We try to diversify as much as we can in the program. This is the age where, once in a while, you have to throw them outside of their comfort zone. That's a mix between U23 races but also races that are a little bit too high for them, where they can really get in trouble and suffer just to finish the race - just try to make it better. "At the same time, we don't want to miss the vision and the tactical sense of the racing - they still have to be competitive at some races during the year. Otherwise, you lose the feel of racing and winning. If you only go up and you struggle and you just basically go get bottles every day, you're not going to get better, you're not to learn a whole lot except getting your butt kicked and getting rain jackets. We try to do a bit of both and I think it's it works really well because you keep their confidence high when they go to races, but then at the same time, it keeps them humble to know how far they still have to go in their development. And before they move up they think twice about it and make sure that a hundred per cent ready for it."
Geoghegan Hart is a prime example of this winning formula. He came to Merckx's programme in 2014 when it was the Bissell Development team. He showed his potential in numerous races - third in the U23 Liège-Bastogne-Liège, winning the best young rider classification in the USA Pro Challenge in Colorado in 2015 before racing as a trainee for Team Sky in 2015. David Brailsford was eager to bring him into the WorldTour squad but Merckx said he advised him against it. "I’m always honest with my riders so I said: 'Yes, this is a huge opportunity and Sky is hard to turn down but if you ask me I think it’s one year too soon," Merckx wrote in a blog on The Guardian on Monday.
"'You’re a good rider, you’ve had some good results, but you haven’t really won anything yet. You haven’t proven to yourself that you can be a true leader. If you move up to a team like that you want to go as a potential leader.' He took that, considered it and turned down the offer from Sky and told them he wanted to wait a year. I was pretty shocked but I think Dave was very understanding. I think he got Tao’s point and respected it. Then a year later, he joined them," Merckx said. "Tao’s got a mature head on young shoulders."
His bonus year with Hagens Berman Axeon in 2016 brought ample success in 2.2 and U23 races - a top 10 in the Volta ao Alentejo, a victory in the Trofeo Piva, second overall in the Course de la Paix and Tour de Savoie Mont Blanc, and sixth overall in the Tour de l'Avenir in 2016. He also had strong rides in tougher races, taking 12th overall in the Tour of California and Tour of Utah, including a second-place in a bunch sprint in Bountiful.
Merckx said he always knew Geoghegan Hart would make a great stage racer, but Sky were careful to wait a year before putting him into a Grand Tour. He raced the Vuelta a España in 2018 and made it halfway through the 2019 Giro d'Italia before breaking his collarbone in a crash. Then, without a dedicated team leader in the Vuelta, Geoghegan Hart ended up 20th overall.
Geoghegan Hart and Guerreiro took more measured approaches in their paths to the WorldTour. Guerreiro had three solid WorldTour seasons - two with Trek-Segafredo and one with Katusha in 2019 where he banked his first Grand Tour in his legs during the Vuelta - he only found success at age 26 with EF Pro Cycling, taking second to Mathieu van der Poel in a stage of Tirreno-Adriatico before soloing to victory in the Giro d'Italia at Roccaraso on stage 9 and then going on to win the mountains classification.
Almeida, however, jumped right into his first WorldTour season after signing with Deceuninck-Quickstep from Axeon Hagens Berman and, amid a pandemic, with half the season crammed into a few months, racked up a podium in the Vuelta a Burgos, a top 10 in Tour de l'Ain, second in the Giro dell'Emilia, third overall in the Settimana Internazionale Coppi e Bartali. After taking the pink jersey on stage 3 of the Giro d'Italia, he held it for 15 stages and ended the race fourth overall with a determined fight back during the final stages. "I was super excited already the first day when he was second in the time trial, I thought it was it was pretty cool," Merckx said of Almeida.
"I know him a little bit. I know he's a decent climber, but he was able to stay relatively close to the best in one of the first stages in Etna. Then he was able to maintain it. It's pretty cool to see that he could keep his calm, he's pretty laid back and pressure doesn't seem to get him. It's quite amazing as a first-year." Almeida came to the team courtesy of Merckx's former teammate Marco Milesi, who was managing the Unieuro Trevigiani team the Portuguese rider raced for in 2017.
"He was looking for a program that has delivered more International [racing] than just Italian. He thought it would be good for himself to develop and to grow in a more international program and team. I took him on and he came to the team and did a few races in Belgium, Flanders and then obviously Liege and the Giro and just you know, you saw that he was moving very fast, and he was some incredible talent." Almeida's first win with the Axeon team came in the 2018 U23 Liège-Bastogne-Liège, and then a second overall and best young rider at the Baby Giro and seventh in the Tour de l'Avenir proved his stage racing abilities. In 2019, Almeida continued his rapid upward trajectory with fourth overall and best young rider in the Tour of Utah before his impressive 2020 season.
"He's getting stronger and stronger every year and this year he stepped it up even higher than I ever expected him to do the first year," Merckx says. The coronavirus-hit season threw off the usual pattern for the seasoned professionals, with two early months of racing before the season screeched to a stop after Paris-Nice because of COVID-19.
The re-start of racing after four months out of competition seemed to have favoured younger riders. Classics winners Wout van Aert (Milan-San Remo), Mathieu van der Poel (Tour of Flanders), Marc Hirschi (Liège-Bastogne-Liège), and Mads Pedersen (Gent-Wevelgem), Vuelta Burgos and Tour de Pologne winner Remco Evenepoel (Deceuninck-Quickstep), Tour de France winner Tadej Pogačar (UAE Team Emirates), Dani Martinez (EF Pro Cycling) are all 26 or under.
"Young Riders they get in shape much faster than riders from a certain age in the thirties or mid-30s," Merckx says. "[Older riders] are used to getting the engine going and it takes a long time for the engines to get going after you shut them down for four, five, six months. Everybody kept training but racing is different and as a young rider, I think you get back to your best much faster than maybe more of a veteran. I think you can really see that this year in the Tour also in the Giro and the Vuelta."
For most of the Axeon team's history, the squad has been 16 riders and a mix of European and North American races. Merckx had only 12 riders this season but, with most of the programme cancelled because of the pandemic, his contacts came in handy as the only races that went on this summer were in Europe. While many teams struggled to race even a single day, Axeon Hagens Berman secured invitations to Tour de l'Ain - where many of the Tour de France contenders tested their legs - Tour de Wallonie, the Baby Giro, and one-day races the GP d'Isbergues, Piccolo Lombardia and Paris-Tours Espoirs.
Even with the reduced season, Andre Carvalho signed with Cofidis and Kevin Vermaerke with Sunweb - keeping the team's record putting at least one rider in a WorldTour team every year. Merckx is hoping to keep the momentum going in 2021, but with the budget limited, the team will be reduced to 10 riders and the programme a bit smaller. "Not a lot of development teams can say that they've done all those big races and U23 races in a year where some guys didn't even race one race at all. We are in a good position because we have good contacts in Europe to be able to race - 2021 will be a challenge for sure, but I still feel confident that at some point in 2021 we will be racing and our team will be able to race in Europe a decent amount of races."
Merckx is currently finalising contracts, with Matthew Riccitello, Sean Quinn and Michael Garrison remaining with the team and six as yet unnamed signings. "The idea so far is to have a team of 10 and then wait and see if we can get some extra funding and maybe add some riders later in the winter.
"We are pretty close to being done. I signed Matthew Riccitello early in the year. I really believe that he has a lot of potential and keeps growing and developing in his progress becoming a very strong rider in the future. We have riders like Michael Garrison also Sean Quinn that were here for a couple of years getting better, they should get their chances to eventually move up."
He hopes to get some more funding to be able to expand the roster, especially since the market is tough with the CCC Team most likely folding and NTT under threat after losing their title sponsor. There might be more than a few very talented riders who will disappear from the sport if they can't find an opportunity for the coming season.
"A lot of riders are in a very difficult situation where they, you know, they haven't been races, they haven't been really exposed and there's limited spots in every team. So I'm just afraid that we might lose some of those potential riders moving forward, but we can only do the best with what we have and that's where the funding of the team is so important. 10 riders is not a lot - I wish I could have more money so I can hire more riders and do a bigger program but that's just the situation we're in right now and I can only do as much as I can with this budget money that I have."
The next Tao Geoghegan Hart or João Almeida could be out there and Merckx says his roster is not quite complete."Unless there is more funding coming and I might be able to add more riders. But up until now. I think I still have one spot left maybe in the team and that will be it for now."
Wie gaat Juan Mardoqueo Vásquez een contract durven geven?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 20:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Het was m'n planning om na de race even terug ruim te blikken, maar de volgende image wilde ik toch wel even delen. Wat het waard is in dit rare jaar is een vraag die we pas over een paar jaar kunnen beantwoorden en de sterkte van zijn ploeg is absurd, maar hij staat er toch maar mooi, als eerstejaars, in de leiderstrui van de grootste rittenkoers voor beloften buiten Europa. Ook nog even een shout-out naar Martin Lopez, die vandaag zijn tweede rit in Guatemala wint. 19 lentes jong en een nieuwe aanstaande ster uit Ecuador.
[ afbeelding ]
Donderdag aanstaande de officiële poging van Sheffield de 03:09.710 van Finn Fisher-Black te verbeteren.quote:
quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://www.directvelo.co(...)rs-debuts-en-espoirs
Alex en Nico blijven voorlopig in Monaco.
Of zoals Columbiafan zou zeggen...quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:47 schreef showtimer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoals Theo Reitsma zou zeggen....
De rit van zestig kilometer is prima, daar het alternatief een rustdag is. Het is een mooi, selectief en all-round parcours, maar het enige wat me tegenstaat, zoals inmiddels bijna jaarlijks gebruik, is de ploegentijdrit. Dat vind ik in een landenconcept al onzin, maar iemand als Gloag krijgt met typetjes als Hayter, Vernon en Alfred George toch al gauw een dikke bonus in de schoot geworpen. Dat is in een koers van anderhalve week niet leuk.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Nee dit kan niet.
Tweede koers bij Colpack, eerste overwinning.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 13:29 schreef Koffieplanter het volgende:
Wisten jullie dat de zoon van Ivan Quaranta meedoet vrijdag? Samuel, net als papa een sprinter, met als grote droom het winnen op de Via Roma.
quote:Geen Parijs-Roubaix voor beloften
Parijs-Roubaix voor beloften gaat niet door nadat in het noorden van Frankrijk opnieuw een strenge lockdown werd afgekondigd. Normaal gezien zou de wedstrijd op 16 mei plaatsvinden. Vorig jaar werd Parijs-Roubaix voor beloften ook al afgelast.
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als Laboral Kutxa morgen niet wint doeken we de boel op.
quote:Cian Uijtdebroeks zal komende winter een aantal cyclocrossen in ons land rijden. Het 18-jarige Belgische toptalent stapt volgend jaar over van opleidingsploeg Auto Eder naar World Tour-team Bora-Hansgrohe, maar duikt eerst nog even het veld in.
“Maar verwacht nu niet dat ik meteen ga proberen om Wout van Aert en Mathieu van der Poel te volgen”, zegt Uijtdebroeks. “Ik ben een klimmer en mijn explosiviteit ligt erg laag. Die hoop ik in het veld dan wat aanscherpen. Ik wil er ook mijn stuurvaardigheid verbeteren. Cyclocross is gewoon een heel goede leerschool, daar zijn ze bij Bora-Hansgrohe ook van overtuigd.”
De 18-jarige Uijtdebroeks is momenteel op klimstage aan het Gardameer. Twee weken gelden won hij nog een juniorenkoers in Oostenrijk, door corona oogt zijn wedstrijdkalender voorlopig tamelijk leeg. Gelukkig mag hij maandagavond om 20u40 op het gratis Telenet-kanaal Play Sports Open de Container Cup voor beloften op gang trappen. “Ik wil vooral niet afgaan. Als klimmer ben ik niet de meest gespierde gast. Tijdens het fietsen is mijn doel om nooit onder de vierhonderd watt te duiken.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |