quote:
Op donderdag 5 november 2020 20:25 schreef Pharkus het volgende:[..]
Heb je een linkje naar het topic?
Een post kan natuurlijk binnen de wet vallen, maar buiten het onderwerp van het topic vallen. Of op een andere manier niet aan de policy voldoen. Echter je hebt een forum admin nodig om posts terug te toveren, dus als je een linkje hebt zet ik hem terug, doe jij je ding en dan doet fugue haar ding weer als ie buiten de policy valt.
Ik heb de inhoud van de post inmiddels terug. Dat is goed afgehandeld.
Ik ben nu ruim 17 jaar actief op dit forum. Ik begon met 18 jaar en ben nu 36. Mijn halve leven dus.
Wat ik er altijd goed aan vond is dat je je mening kunt etaleren zoals deze is. Uiteraard zijn er grenzen zoals beledigingen etc. En ik denk dat het ook goed is dat er bij dat soort dingen een grens getrokken wordt omdat het anders de inhoud van de discussie niet ten goede komt.
In veel andere media wordt steeds meer gecensureerd. Hierbij wordt het beeld van de echte mening van veel mensen gefilterd. Hierdoor denken de andersdenkenden dat zij buitenbeentjes zijn, terwijl zij dat mogelijk juist helemaal niet zijn. Zij houden daarom maar hun mond omdat ze toch geen medestanders zullen vinden. Op Fok was dit altijd anders. Ik denk dat dit de nummer 1 reden is van het succes van Fok.
Daarnaast is er een zeer groot contrast tussen serieus en onzin wat hier beide mogelijk is. Datzelfde contrast vind je terug in het soort mensen dat hier komt. Afkomst, geloofsovertuiging, politieke voorkeur, leeftijd. Op andere fora is het meestal het ene of het andere. Fok! ging nooit echt over 1 ding en dit is volgens mij de tweede reden waarom het zo populair is. Je hoeft je niet op 20 verschillende discussieforums te registeren, want het kan allemaal hier.
Als je nu heel authoritair toezicht gaat houden door zeer strenge mods in te zetten die strooien met slotjes, regels of dreigen hiermee, dan vrees ik dat dit ten koste gaat van de populariteit van Fok.
De meest populaire sporten/spellen/hobbys/vrijetijdsbestedingen zijn dingen met zo weinig mogelijk regels. Volgens mij houden mensen niet van regels an sich. Regels zijn nodig om chaos te voorkomen. Bijvoorbeeld stoplichten. Niemand vindt ze leuk, maar als je ze weghaalt wordt het niet leuker. Met regels puur om de regels verbeter je echter volgens mij helemaal niets. Misschien is het leuk voor sommige mods om politieagent te spelen, maar een forum verbeter je er niet mee.
Los daarvan komen mods die macho gaan lopen doen met hun macht erg arrogant over en op grote schaal en op lange termijn lopen mensen hiervoor weg.
Ik zie mijzelf als een Fok senior en ik heb het pas de laatste jaren zien veranderen. De maatschappij is in die 17 jaar steeds meer politiek correct en "woke" geworden en ik had altijd de indruk dat Fok hier niet in meeging of in ieder geval zo weinig mogelijk.
Ik persoonlijk ben zeer kritisch op de mainstream media omdat het mij steeds vaker opvalt dat zij vanuit een politiek belang handelen. In feite zijn ze dan politieke activisten in plaats van journalisten. Fok heb ik hier nooit aan zien meedoen. Als een user goed onderbouwt waarom hij iets ziet gebeuren, dan vind ik niet dat je zomaar iemand de mond mag snoeren of om zo iemand naar BNW te sturen.
Wanneer is eigenlijk iets BNW? Als het niet in één lijn is met de algemene concensus die de media je voorschotelt? Plaats je de media (die dus mogelijk niet objectief is) hiermee niet heel erg hoog en is dit niet heel erg dedain richting de user die je naar BNW wil sturen?
Het zou jammer zijn als Fok meegaat met deze stroming en steeds meer een D66 forum wordt, want volgens mij hebben ze een unieke positie op het Nederlandstalige internet.
Ik zeg dit niet om te haten of om recalcirant te doen. Ik bedoel dit puur omdat ik Fok het beste gun. Ik denk alleen dat als mensen weglopen hier dat het nog weinig waard is. De users zijn eigenlijk alles hier.