abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195497383
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 21:57 schreef Barlexus het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het filmpje heb gezien van Peter r de vries versus de advocaat van Jos die ik vandaag gepost heb?

Daar zegt Peter r de Vries letterlijk dat de eerste Pathologen wel degelijk seksueel misbruik hebben aangetroffen en dat dit in het rapport staat. Hij is dus wel degelijk seksueel misbruikt.
Dit hebben de ouders dus vanaf week drie ook te horen gekregen, en Joos B ging er vanaf moment één al vanuit. Kun je een lijk misbruiken... die zin speelt al 22 jaar door de hoofden van de ouders.

En dan zijn er hier nog idioten die vinden dat de moeder haar spreekrecht niet goed gebruikt heeft. De tering echt.

De enige die er netjes op reageerde was Jos B.
pi_195497482
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 21:37 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Nee hoor, het zou me niets verbazen als hij het wel gedaan heeft en het zou me ook niet verbazen als hij het niet gedaan heeft. Ik heb echt geen flauw idee, ik ben er niet bij geweest. Maar er is simpelweg juridisch gezien onvoldoende bewijs voor, en bij onvoldoende juridisch bewijs spreken wij mensen vrij in dit land. Met die keiharde bewijslasten valt het wel mee, maar dat heb ik volgens mij voldoende uitgelegd.
Mag ik vragen of jij kinderen hebt? En een partner?

Ik heb persoonlijk namelijk het idee dat je heel jong bent, niet op de hoogte bent van zaken als die van detroux, Michiel S en al die verdwenen kinderen in de jaren 1990.

Beetje een tijdsbeeld verschil. Za en ik denken ook heel anders over de zaak, maar veel respect voor die bijdrages. Ik vermoed dat je jong bent klopt dat?

Ik ben 41 en vier kids. Volg vreemde zaken, deze al 22 jaar.
pi_195497579
Enfin, we gaan het horen morgen.
pi_195497629
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken? Verandert daarmee een juridisch grondbeginsel? Is dat afhankelijk van leeftijd en het hebben van kinderen?

Ik heb ook de periode Dutroux meegemaakt, ben ouder dan jij, maar onderschrijf de post van PPP volledig.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_195497665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk namelijk het idee dat je heel jong bent, niet op de hoogte bent van zaken als die van detroux, Michiel S en al die verdwenen kinderen in de jaren 1990.

Beetje een tijdsbeeld verschil. Za en ik denken ook heel anders over de zaak, maar veel respect voor die bijdrages. Ik vermoed dat je jong bent klopt dat?

Ik ben 41 en vier kids. Volg vreemde zaken, deze al 22 jaar.
Over mijn persoonlijke omstandigheden zal ik maar niet uitweiden, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik over een goede professionele distantie beschik. Dat is iedere jurist aan te raden. Het lukt mij gelukkig erg goed om juridische feiten los te zien van gevoelens en emoties. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor mensen buiten de juridische wereld (en misschien zelfs wel: buiten het strafrecht) moeilijk voor te stellen is.

En ik weet niet heel goed welke link er is met bijvoorbeeld de zaak Dutroux. Uiteraard ben ik bekend met die zaak. Wat wil je ermee zeggen? Dat de wereld wreed is? Dat de mens wreed kan zijn? Dat we door dat soort zaken onze objectiviteit moeten verliezen?
pi_195497742
Ben wel benieuwd morgen wat de eis word
pi_195497760
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:45 schreef Woonbootjes het volgende:
Ik ook. Het zou me niets verbazen als de eis levenslang wordt.
pi_195497768
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:37 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Over mijn persoonlijke omstandigheden zal ik maar niet uitweiden, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik over een goede professionele distantie beschik. Dat is iedere jurist aan te raden. Het lukt mij gelukkig erg goed om juridische feiten los te zien van gevoelens en emoties. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor mensen buiten de juridische wereld (en misschien zelfs wel: buiten het strafrecht) moeilijk voor te stellen is.

En ik weet niet heel goed welke link er is met bijvoorbeeld de zaak Dutroux. Uiteraard ben ik bekend met die zaak. Wat wil je ermee zeggen? Dat de wereld wreed is? Dat de mens wreed kan zijn? Dat we door dat soort zaken onze objectiviteit moeten verliezen?
Mensen die over zichzelf zeggen dat ze over geweldige kennis beschikken kan ik weinig serieus nemen.

Tussen 1995 en 2000 verdwenen heel veel kinderen in de Benelux en Duitsland, in België hebben ze daar een
Complete afdeling voor opgericht. Andere tijden, vroeg me af of je dat wist. Blijkbaar niet, maar je bent geweldig dus dat laten we dan maar zo.

Morgen gaan we het horen, vrijspraak wegens gebrek aan bewijs of celstraf en ik hoop een behandeling, want mijn dorpsgenoten hoeft het niet te worden.
pi_195497775
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mensen die over zichzelf zeggen dat ze over geweldige kennis beschikken kan ik weinig serieus nemen.

Tussen 1995 en 2000 verdwenen heel veel kinderen in de Benelux en Duitsland, in België hebben ze daar een
Complete afdeling voor opgericht. Andere tijden, vroeg me af of je dat wist. Blijkbaar niet, maar je bent geweldig dus dat laten we dan maar zo.

Morgen gaan we het horen, vrijspraak wegens gebrek aan bewijs of celstraf en ik hoop een behandeling, want mijn dorpsgenoten hoeft het niet te worden.
Dan moet je me toch eens even aanwijzen waar ik dat beweer.
pi_195497789
Ik ben blij dat hier nuchter naar deze zaak gekeken wordt. Maar ik ben wel benieuwd naar de meningen, is die verklaring van B. niet schieten in z’n eigen voet? Ik vind dat zo ongeloofwaardig als de ziekte.

Ik zou dan denken, zeg niks en laat lekker een hoop losse eindjes liggen.
zie email 27 oktober
pi_195497797
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:48 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben blij dat hier nuchter naar deze zaak gekeken wordt. Maar ik ben wel benieuwd naar de meningen, is die verklaring van B. niet schieten in z’n eigen voet? Ik vind dat zo ongeloofwaardig als de ziekte.

We gaan het horen morgen.
pi_195497804
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

We gaan het horen morgen.
Oh?
zie email 27 oktober
pi_195497811
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:47 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Dan moet je me toch eens even aanwijzen waar ik dat beweer.
goede professionele distantie beschik. Dat is iedere jurist aan te raden. Het lukt mij gelukkig erg goed om juridische feiten los te zien van gevoelens en emoties. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor mensen buiten de juridische wereld (en misschien zelfs wel: buiten het strafrecht) moeilijk voor te stellen is.

Dit dus.
pi_195497820
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oh?
Ja morgen horen we de strafeis.
pi_195497821
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:48 schreef trein2000 het volgende:

Precies, dat was ook mijn gedachte. Ik denk dat het OM heel blij is met zijn verklaring. Ze gaan in hun requisitoir natuurlijk helemaal los op die verklaring en zullen hem neerzetten als leugenachtig en berekenend.
pi_195497830
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja morgen horen we de strafeis.
Lekker belangrijk. Ik voorspel 20-25 jaar en tbs.

Het gaat om wat de rechtbank er van vindt.
zie email 27 oktober
pi_195497835
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

goede professionele distantie beschik. Dat is iedere jurist aan te raden. Het lukt mij gelukkig erg goed om juridische feiten los te zien van gevoelens en emoties. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor mensen buiten de juridische wereld (en misschien zelfs wel: buiten het strafrecht) moeilijk voor te stellen is.

Dit dus.
En nu nog het stukje citeren waarin ik zou beweren dat ik over "geweldige kennis" beschik. Juridische distantie is gewoon een eigenschap die iedere jurist zou moeten hebben, niets bijzonders en heeft niets te maken met kennis.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:22:14 #198
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195498001
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:46 schreef Petpampim het volgende:
Ik ook. Het zou me niets verbazen als de eis levenslang wordt.
quote:
De strafmaat wordt bepaald hoe die was ten tijde van het delict en dat is 20 jaar dus levenslang wordt het sowieso niet
Volgens Peter R :') wordt het iets tussen de 15 en 20 jaar, hij vergelijkt het met Marianne Vaatstra :') ook een cold case :|W
Totaal niet vergelijkbaar maar Peter doet het toch :')

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 08-10-2020 00:40:59 ]
  donderdag 8 oktober 2020 @ 06:58:29 #199
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195499632
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat als Jos dat wel gemeld had? Wat dan?

Geen 22 jaar slopende onzekerheid en stress bij tientallen mensen.
Als Jos wanneer en wat iets gemeld had?

"Ik liep over de hei en zag die jongen daar liggen, keek of hij in leven was maar hij was dood. Toen liep ik door"

Hoe had dat 22 jaar slopende onzekerheid weggenomen? :?
pi_195499825
In de zaak van Seggeren ook 20 jaar zonder hard bewijs, maar wel allemaal toevalligheden.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_195499884
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 06:58 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Als Jos wanneer en wat iets gemeld had?

"Ik liep over de hei en zag die jongen daar liggen, keek of hij in leven was maar hij was dood. Toen liep ik door"

Hoe had dat 22 jaar slopende onzekerheid weggenomen? :?
"ik liep over de hei en zag die jongen daar liggen. Hij lag er zo en zo bij. Ik heb hem nog wat netter/waardiger bijgelegd, maar ben toen weggegaan. Het spijt me dat ik het niet heb gemeld aan de politie, maar ik was bang. Wat willen jullie nog meer weten?"

De familie tastte nu helemaal in het duister, en dit had gaten kunnen opvullen. Dat voegt het toe.
Somebody that I used to know
pi_195499935
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 07:44 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

"ik liep over de hei en zag die jongen daar liggen. Hij lag er zo en zo bij. Ik heb hem nog wat netter/waardiger bijgelegd, maar ben toen weggegaan. Het spijt me dat ik het niet heb gemeld aan de politie, maar ik was bang. Wat willen jullie nog meer weten?"

De familie tastte nu helemaal in het duister, en dit had gaten kunnen opvullen. Dat voegt het toe.
Ze weten nog altijd niet wat er gebeurd is dan...
pi_195500002
quote:
Dit.

Moord dan wel doodslag niet vast te stellen...

Elke eis langer dan 1 jaar is een lachertje.
pi_195500082
OM zal wel hoog inzetten met strafeis. Of moeten die ook onderbouwen?
  donderdag 8 oktober 2020 @ 08:13:04 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195500136
Als hij het destijds gemeld had was dat van invloed geweest op het hele onderzoek.
Al was het alleen al omdat ze dan toen al geweten hadden hoe laat hij er al lag.

Als hij werkelijk een onschuldige voorbijganger was heeft hij met zijn zwijgen destijds het hele onderzoek naar de dood van het kind nadelig beïnvloed.

Al even los van het feit dat dit verhaal ook prima gelijk verteld had kunnen worden als het de waarheid was, en de familie niet nog eens 2 jaar hier op hadden hoeven wachten.

Plus dat het simpelweg niet klopt; als je bang bent vanwege je zedenverleden en daarom niets zegt dan rijmt het niet met wel rond gaan fietsen als ze onderzoek doen, je eigen naam opgeven aan de marechaussee die daar de wacht houdt en vervolgens bij een bezoek van de recherche zelf over je zedenverleden beginnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195500320
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:05 schreef hartloper het volgende:
OM zal wel hoog inzetten met strafeis. Of moeten die ook onderbouwen?
Het OM mag alles eisen binnen de wet. Maar een eis zal wel onderbouwd moeten worden om enige kans te maken.
speak only if it improves the silence.
pi_195500501
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lekker belangrijk. Ik voorspel 20-25 jaar en tbs.
20 jaar was het maximale destijds. Daar zullen ze wel wat onder gaan zitten. Hopelijk wel met TBS voor die pedo.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 08:58:32 #208
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_195500607
Als de eis moord en of doodslag is gaat hij geen straf krijgen.
pi_195500625
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:58 schreef xzaz het volgende:
Als de eis moord en of doodslag is gaat hij geen straf krijgen.
Als de eis iets anders is ook niet.
speak only if it improves the silence.
pi_195500628
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:13 schreef Leandra het volgende:
Als hij het destijds gemeld had was dat van invloed geweest op het hele onderzoek.
Al was het alleen al omdat ze dan toen al geweten hadden hoe laat hij er al lag.

Als hij werkelijk een onschuldige voorbijganger was heeft hij met zijn zwijgen destijds het hele onderzoek naar de dood van het kind nadelig beïnvloed.

Al even los van het feit dat dit verhaal ook prima gelijk verteld had kunnen worden als het de waarheid was, en de familie niet nog eens 2 jaar hier op hadden hoeven wachten.

Plus dat het simpelweg niet klopt; als je bang bent vanwege je zedenverleden en daarom niets zegt dan rijmt het niet met wel rond gaan fietsen als ze onderzoek doen, je eigen naam opgeven aan de marechaussee die daar de wacht houdt en vervolgens bij een bezoek van de recherche zelf over je zedenverleden beginnen.
Allereerst zeg ik zonder veel kennis van de zaak dat ik er eigenlijk wel vanuit ga dat hij het heeft gedaan.

Maar stel dat hij het niet heeft gedaan, en daadwerkelijk het jongetje heeft gevonden en in 1e reactie aan hem heeft gezeten om te checken of hij nog een hartslag had. Dan kan ik me voorstellen dat hij na een tijdje zich realiseert dat hij een zedenverleden heeft en dat zijn dna over het jongetje zit.... Heel vreemd vind ik het dan niet dat hij zich uit de voeten maakt ivp dat hij zelf de politie erbij haalt. Helemaal in die tijd, toen de onderzoeksmethoden (zowel qua dna etc. als geen check dataverbruik mobieltjes voor wie was er op de locatie, etc.) ook een stuk minder ontwikkelt waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')