Dit hebben de ouders dus vanaf week drie ook te horen gekregen, en Joos B ging er vanaf moment één al vanuit. Kun je een lijk misbruiken... die zin speelt al 22 jaar door de hoofden van de ouders.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:57 schreef Barlexus het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het filmpje heb gezien van Peter r de vries versus de advocaat van Jos die ik vandaag gepost heb?
Daar zegt Peter r de Vries letterlijk dat de eerste Pathologen wel degelijk seksueel misbruik hebben aangetroffen en dat dit in het rapport staat. Hij is dus wel degelijk seksueel misbruikt.
Mag ik vragen of jij kinderen hebt? En een partner?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:37 schreef Petpampim het volgende:
[..]
Nee hoor, het zou me niets verbazen als hij het wel gedaan heeft en het zou me ook niet verbazen als hij het niet gedaan heeft. Ik heb echt geen flauw idee, ik ben er niet bij geweest. Maar er is simpelweg juridisch gezien onvoldoende bewijs voor, en bij onvoldoende juridisch bewijs spreken wij mensen vrij in dit land. Met die keiharde bewijslasten valt het wel mee, maar dat heb ik volgens mij voldoende uitgelegd.
Wat heeft dat ermee te maken? Verandert daarmee een juridisch grondbeginsel? Is dat afhankelijk van leeftijd en het hebben van kinderen?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mag ik vragen of jij kinderen hebt? En een partner?
Over mijn persoonlijke omstandigheden zal ik maar niet uitweiden, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik over een goede professionele distantie beschik. Dat is iedere jurist aan te raden. Het lukt mij gelukkig erg goed om juridische feiten los te zien van gevoelens en emoties. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor mensen buiten de juridische wereld (en misschien zelfs wel: buiten het strafrecht) moeilijk voor te stellen is.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mag ik vragen of jij kinderen hebt? En een partner?
Ik heb persoonlijk namelijk het idee dat je heel jong bent, niet op de hoogte bent van zaken als die van detroux, Michiel S en al die verdwenen kinderen in de jaren 1990.
Beetje een tijdsbeeld verschil. Za en ik denken ook heel anders over de zaak, maar veel respect voor die bijdrages. Ik vermoed dat je jong bent klopt dat?
Ik ben 41 en vier kids. Volg vreemde zaken, deze al 22 jaar.
Ik ook. Het zou me niets verbazen als de eis levenslang wordt.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:45 schreef Woonbootjes het volgende:
Ben wel benieuwd morgen wat de eis word
Mensen die over zichzelf zeggen dat ze over geweldige kennis beschikken kan ik weinig serieus nemen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:37 schreef Petpampim het volgende:
[..]
Over mijn persoonlijke omstandigheden zal ik maar niet uitweiden, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik over een goede professionele distantie beschik. Dat is iedere jurist aan te raden. Het lukt mij gelukkig erg goed om juridische feiten los te zien van gevoelens en emoties. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor mensen buiten de juridische wereld (en misschien zelfs wel: buiten het strafrecht) moeilijk voor te stellen is.
En ik weet niet heel goed welke link er is met bijvoorbeeld de zaak Dutroux. Uiteraard ben ik bekend met die zaak. Wat wil je ermee zeggen? Dat de wereld wreed is? Dat de mens wreed kan zijn? Dat we door dat soort zaken onze objectiviteit moeten verliezen?
Dan moet je me toch eens even aanwijzen waar ik dat beweer.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mensen die over zichzelf zeggen dat ze over geweldige kennis beschikken kan ik weinig serieus nemen.
Tussen 1995 en 2000 verdwenen heel veel kinderen in de Benelux en Duitsland, in België hebben ze daar een
Complete afdeling voor opgericht. Andere tijden, vroeg me af of je dat wist. Blijkbaar niet, maar je bent geweldig dus dat laten we dan maar zo.
Morgen gaan we het horen, vrijspraak wegens gebrek aan bewijs of celstraf en ik hoop een behandeling, want mijn dorpsgenoten hoeft het niet te worden.
We gaan het horen morgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:48 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben blij dat hier nuchter naar deze zaak gekeken wordt. Maar ik ben wel benieuwd naar de meningen, is die verklaring van B. niet schieten in z’n eigen voet? Ik vind dat zo ongeloofwaardig als de ziekte.
Ik zou dan denken, zeg niks en laat lekker een hoop losse eindjes liggen.
goede professionele distantie beschik. Dat is iedere jurist aan te raden. Het lukt mij gelukkig erg goed om juridische feiten los te zien van gevoelens en emoties. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor mensen buiten de juridische wereld (en misschien zelfs wel: buiten het strafrecht) moeilijk voor te stellen is.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:47 schreef Petpampim het volgende:
[..]
Dan moet je me toch eens even aanwijzen waar ik dat beweer.
Precies, dat was ook mijn gedachte. Ik denk dat het OM heel blij is met zijn verklaring. Ze gaan in hun requisitoir natuurlijk helemaal los op die verklaring en zullen hem neerzetten als leugenachtig en berekenend.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:48 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben blij dat hier nuchter naar deze zaak gekeken wordt. Maar ik ben wel benieuwd naar de meningen, is die verklaring van B. niet schieten in z’n eigen voet? Ik vind dat zo ongeloofwaardig als de ziekte.
Ik zou dan denken, zeg niks en laat lekker een hoop losse eindjes liggen.
Lekker belangrijk. Ik voorspel 20-25 jaar en tbs.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja morgen horen we de strafeis.
En nu nog het stukje citeren waarin ik zou beweren dat ik over "geweldige kennis" beschik. Juridische distantie is gewoon een eigenschap die iedere jurist zou moeten hebben, niets bijzonders en heeft niets te maken met kennis.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
goede professionele distantie beschik. Dat is iedere jurist aan te raden. Het lukt mij gelukkig erg goed om juridische feiten los te zien van gevoelens en emoties. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor mensen buiten de juridische wereld (en misschien zelfs wel: buiten het strafrecht) moeilijk voor te stellen is.
Dit dus.
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:46 schreef Petpampim het volgende:
Ik ook. Het zou me niets verbazen als de eis levenslang wordt.
De strafmaat wordt bepaald hoe die was ten tijde van het delict en dat is 20 jaar dus levenslang wordt het sowieso nietquote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:45 schreef Woonbootjes het volgende:
Als Jos wanneer en wat iets gemeld had?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat als Jos dat wel gemeld had? Wat dan?
Geen 22 jaar slopende onzekerheid en stress bij tientallen mensen.
"ik liep over de hei en zag die jongen daar liggen. Hij lag er zo en zo bij. Ik heb hem nog wat netter/waardiger bijgelegd, maar ben toen weggegaan. Het spijt me dat ik het niet heb gemeld aan de politie, maar ik was bang. Wat willen jullie nog meer weten?"quote:Op donderdag 8 oktober 2020 06:58 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als Jos wanneer en wat iets gemeld had?
"Ik liep over de hei en zag die jongen daar liggen, keek of hij in leven was maar hij was dood. Toen liep ik door"
Hoe had dat 22 jaar slopende onzekerheid weggenomen?
Ze weten nog altijd niet wat er gebeurd is dan...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 07:44 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
"ik liep over de hei en zag die jongen daar liggen. Hij lag er zo en zo bij. Ik heb hem nog wat netter/waardiger bijgelegd, maar ben toen weggegaan. Het spijt me dat ik het niet heb gemeld aan de politie, maar ik was bang. Wat willen jullie nog meer weten?"
De familie tastte nu helemaal in het duister, en dit had gaten kunnen opvullen. Dat voegt het toe.
Dit.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:45 schreef Woonbootjes het volgende:
Het OM mag alles eisen binnen de wet. Maar een eis zal wel onderbouwd moeten worden om enige kans te maken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 08:05 schreef hartloper het volgende:
OM zal wel hoog inzetten met strafeis. Of moeten die ook onderbouwen?
20 jaar was het maximale destijds. Daar zullen ze wel wat onder gaan zitten. Hopelijk wel met TBS voor die pedo.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. Ik voorspel 20-25 jaar en tbs.
Als de eis iets anders is ook niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 08:58 schreef xzaz het volgende:
Als de eis moord en of doodslag is gaat hij geen straf krijgen.
Allereerst zeg ik zonder veel kennis van de zaak dat ik er eigenlijk wel vanuit ga dat hij het heeft gedaan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 08:13 schreef Leandra het volgende:
Als hij het destijds gemeld had was dat van invloed geweest op het hele onderzoek.
Al was het alleen al omdat ze dan toen al geweten hadden hoe laat hij er al lag.
Als hij werkelijk een onschuldige voorbijganger was heeft hij met zijn zwijgen destijds het hele onderzoek naar de dood van het kind nadelig beïnvloed.
Al even los van het feit dat dit verhaal ook prima gelijk verteld had kunnen worden als het de waarheid was, en de familie niet nog eens 2 jaar hier op hadden hoeven wachten.
Plus dat het simpelweg niet klopt; als je bang bent vanwege je zedenverleden en daarom niets zegt dan rijmt het niet met wel rond gaan fietsen als ze onderzoek doen, je eigen naam opgeven aan de marechaussee die daar de wacht houdt en vervolgens bij een bezoek van de recherche zelf over je zedenverleden beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |