abonnement Unibet Coolblue
pi_195580080
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:36 schreef eragon2890 het volgende:
Overigens is dit ook interessant: https://nos.nl/artikel/23(...)lijven-lockdown.html

Er staat dus letterlijk in, en dat klinkt ook logisch, dat juist OMDAT men zich niet aan de maatregelen houd, men NIET maatregelen wil nemen. Die hebben namelijk geen zin als mensen dan toch gezellig thuis met vrienden afspreken, en dat heb je dus juist WEL de economische schade en heeft het GEEN zin.

Dus juist omdat men zich niet aan de 1,5m etc houd voeren ze MINDER snel meer maatregelen in, whatever ze ook mogen beweren in de persco's (waar ze dat om overduidelijke redenen natuurlijk niet zo kunnen zeggen, maar het klinkt volkomen logisch wat daar staat).
Die redenatie staat als een huis. Als je dus maatregelen vermindert vermindert ook automatisch het aantal niet opgevolgde maatregelen B-)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195580082
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:20 schreef capricia het volgende:
Dat is een echte 'lockdown'. Wij hebben dat nooit gezien. Gelukkig.
Daarom is het ook lachwekkend dat mensen hier in Nederland gaan zitten zeuren over hoe erg onze "lockdown" wel niet was......
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 00:31:25 #253
236264 crew  capricia
pi_195580140
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:23 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Daarom is het ook lachwekkend dat mensen hier in Nederland gaan zitten zeuren over hoe erg onze "lockdown" wel niet was......
Iedereen praat vanuit zijn eigen werkelijkheid.
Het is psychisch ook best lastig om dit allemaal te accepteren en te verwerken.
Ik heb veel vrienden in Noord Italië. Die roepen nu dat het virus niet bestaat. Bill Gates, 5G. Serieus.
En zij hebben leger trucks weg zien rijden uit hun regio met lijken.
Mensen van hun familie die eenzaam gestorven zijn.
En dan nu zo iets roepen. Dat het een hoax is.
Ik kan daar niet bij.
Ik lees het allemaal wel, maar ik onthoud me van commentaar. Het is daar heel zwaar geweest, denk ik dan.
Definitely not CIA
pi_195580239
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:23 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Die redenatie staat als een huis. Als je dus maatregelen vermindert vermindert ook automatisch het aantal niet opgevolgde maatregelen B-)
Lees het NOS artikel, dat staat er niet, er staat dat als mensen de basisregels niet opvolgen het aantal besmettingen toch (bijna) net zo hard doorgroeit, of je nu bv. de museums dichtgooit of niet, dus dan kan je ze beter openhouden, om op zijn minst niet de economische schade te hebben. Het is dat of én de schade en het virus groeit toch net zo hard door.
#WeesGeenWhales
pi_195580760
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:46 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Lees het NOS artikel, dat staat er niet, er staat dat als mensen de basisregels niet opvolgen het aantal besmettingen toch (bijna) net zo hard doorgroeit, of je nu bv. de museums dichtgooit of niet, dus dan kan je ze beter openhouden, om op zijn minst niet de economische schade te hebben. Het is dat of én de schade en het virus groeit toch net zo hard door.
Ben dan toch benieuwd waarom het aantal besmettingen bij ons enorm de pan uit rijst, in vergelijking met landen met een ongeveer gelijk aantal inwoners..
Leipe shit ouwe
pi_195581171
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Een echte 'lockdown' alla Italië, Spanje, Parijs?
Mag je alleen de straat op met een briefje. Alleen de dichtstbijzijnde supermarkt. En dan direct naar huis. En alleen voor serieuze boodschappen.
En daar werd op gecontroleerd.

In Parijs kreeg een vrouw een boete toen ze alleen tampons gekocht had. in Italië een boete voor iemand die een kassabon had van 2 uur geleden.

Dat is een echte 'lockdown'. Wij hebben dat nooit gezien. Gelukkig.
Vind ik nogal meevallen kom zelf momenteel ook niet verder dan de supermarkt, en daar koop ik wel brood, beleg, en boter wat volgens mij wel serieus is. Gelukkig heb ik zo'n 200 rollen toiletpater staan van het echte merk. :)

Over een avondklok in Italië heb ik weer weinig serieus over gehoord. Trouwens hier ook niet, dus dat zal wel loslopen.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_195582200
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:54 schreef Michie_ het volgende:
Heb het al eerder geschreven maar het zou een lachertje zijn als bioscopen dicht moeten, dan kun je ze net zo goed niet meer openen tot er een vaccinatie is. Bioscopen zorgen nauwelijks voor besmettingen. Puur symboolpolitiek
Alsof je het sluiten van bioscopen zou merken....Sinds begin dit jaar zijn er nauwelijks nieuwe films uitgekomen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_195582884
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Alsof je het sluiten van bioscopen zou merken....Sinds begin dit jaar zijn er nauwelijks nieuwe films uitgekomen.
Ik ben sinds juni zo'n 20 keer bij de pathe geweest, zowel voor nieuwe films als sommigen van de oude die ze uit de kast haalden:

- allebei de my hero academia films
- ride your wave
- promare
- twee van de Harry Potter films
- tenet
- lego movie
- en nog een stuk meer

En dan bij camera japan een-twee weken terug nog 5 films bezocht in Rotterdam en Amsterdam en dat was ook super leuk en werd zeer goed bezocht.

Dus ja wel 😀
#WeesGeenWhales
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:10:40 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195582949
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:17 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Ben dan toch benieuwd waarom het aantal besmettingen bij ons enorm de pan uit rijst, in vergelijking met landen met een ongeveer gelijk aantal inwoners..
Wordt daar ook iedereen met een snotneus of een kuchje getest? Wat doen andere landen qua ziekenhuiscijfers?
KuikenGuppy
pi_195582974
Met welke concrete maatregelen het kabinet dat wil bereiken, is nog onduidelijk. "Je kunt denken aan het eerder sluiten van cafés en winkels, of nog nadrukkelijker van mensen eisen dat ze thuiswerken en het bezoek thuis beperken tot enkele mensen. Ook kunnen groepsgroottes nog verder naar beneden."
Bron: NOS.nl

Winkels eerder dicht? Dus iedereen moet in kortere tijd dezelfde boodschappen doen? Minder spreiding van klanten dus. Strak plan hoor! |:(
En er mogen nog maar 3 mensen thuis op bezoek. Hoeveel straks dan? 2? 1?
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:40:25 #261
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195583301
quote:
Het kabinet komt vrijwel zeker met aanscherpingen van de coronamaatregelen, waarschijnlijk op een persconferentie morgenavond. De kern is dat mensen hun contacten verder gaan beperken en minder gaan bewegen, zegt politiek verslaggever Xander van der Wulp. "De mobiliteit verder inperken, heet dat dan. Meer thuisblijven, minder uitstapjes, eigenlijk niet meer voor de lol op pad."
Dit zal toch de kern van de nieuwe maatregelen worden. Als dat werkt kan een lockdown voorkomen worden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195583324
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:13 schreef Morri2 het volgende:
Met welke concrete maatregelen het kabinet dat wil bereiken, is nog onduidelijk. "Je kunt denken aan het eerder sluiten van cafés en winkels, of nog nadrukkelijker van mensen eisen dat ze thuiswerken en het bezoek thuis beperken tot enkele mensen. Ook kunnen groepsgroottes nog verder naar beneden."
Bron: NOS.nl

Winkels eerder dicht? Dus iedereen moet in kortere tijd dezelfde boodschappen doen? Minder spreiding van klanten dus. Strak plan hoor! |:(
En er mogen nog maar 3 mensen thuis op bezoek. Hoeveel straks dan? 2? 1?
Kan me nog steeds niet voorstellen dat dit ook geld voor essentiële winkels als supermarkten.
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:42:50 #263
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195583337
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Kan me nog steeds niet voorstellen dat dit ook geld voor essentiële winkels als supermarkten.
Nee, die zullen ze er echt wel uit houden. Maar alle niet-essentiële winkels gewoon alleen nog maar open tijdens kantooruren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195583342
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Kan me nog steeds niet voorstellen dat dit ook geld voor essentiële winkels als supermarkten.
De wegen van het OMT en de overheid zijn ondoorgrondelijk soms. Het zou me niet eens meer verbazen.
pi_195584227
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:20 schreef capricia het volgende:

In Parijs kreeg een vrouw een boete toen ze alleen tampons gekocht had
En waarom mocht dat niet?

Mocht je daar alleen maar boodschappen doen als het veel in 1 keer was?
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 10:55:28 #266
236264 crew  capricia
pi_195584370
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:46 schreef Munnmaske het volgende:

[..]

En waarom mocht dat niet?

Mocht je daar alleen maar boodschappen doen als het veel in 1 keer was?
Ja.
Ik zie dat ze enkel een waarschuwing kreeg.. :')
Krant uit april:
quote:
In Frankrijk kreeg iemand een boete, ­omdat ze buiten liep en in haar tas te weinig boodschappen had. Een andere vrouw werd streng aan­gesproken, omdat ze naar buiten ging voor ‘maar’ een pakje maandverband.
Bron
Definitely not CIA
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:16:49 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195584738
Iedereen een dichtgelaste zolderkamerdeur.
pi_195585011
Mensen beperken in hun reisbewegingen, dat doe je toch gewoon door winkels en kroegen en sportverenigingen dicht te gooien....
Of zou er een ingenieus systeem komen waardoor je niet meer zomaar op pad mag en bijvoorbeeld speciale permissies nodig hebt? Lijkt me naast het ethisch vraagstuk toch niet te handhaven toch...

Zelfs toen de IC's overvol lagen hebben we niet zulke vergaande maatregelen gekend.
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:35:57 #269
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195585078
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:31 schreef Elan het volgende:
Mensen beperken in hun reisbewegingen, dat doe je toch gewoon door winkels en kroegen en sportverenigingen dicht te gooien....
Of zou er een ingenieus systeem komen waardoor je niet meer zomaar op pad mag en bijvoorbeeld speciale permissies nodig hebt? Lijkt me naast het ethisch vraagstuk toch niet te handhaven toch...

Zelfs toen de IC's overvol lagen hebben we niet zulke vergaande maatregelen gekend.
Winkels blijven echt wel open en bij de sport zullen ze mogelijk de competities enkele weken stil leggen, maar die verenigingen gaan echt niet helemaal op slot. Trainen zal gewoon mogelijk blijven, zeker voor de jeugdteams. Je wilt mensen ook fysiek en mentaal zo gezond mogelijk houden.
pi_195585117
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Ik zie dat ze enkel een waarschuwing kreeg.. :')
Krant uit april:
[..]

Bron
Dat zal een mannelijke agent zijn geweest. |:)
pi_195585187
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:23 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Daarom is het ook lachwekkend dat mensen hier in Nederland gaan zitten zeuren over hoe erg onze "lockdown" wel niet was......
De gevolgen voor de economie zijn wel vergelijkbaar met landen die een echte lockdown gehad hebben.
pi_195585189
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Winkels blijven echt wel open en bij de sport zullen ze mogelijk de competities enkele weken stil leggen, maar die verenigingen gaan echt niet helemaal op slot. Trainen zal gewoon mogelijk blijven, zeker voor de jeugdteams. Je wilt mensen ook fysiek en mentaal zo gezond mogelijk houden.
Sport kan ik nog inkomen alhoewel samenkomen van waarschijnlijk landelijk gezien honderdduizenden mensen in sportscholen in afgesloten ruimtes toch redelijk problematisch te noemen is in deze fase. De vraag is wat belangrijker is. En je kunt natuurlijk ook een stuk gaan fietsen, lopen of hardlopen.

Het is ook het totaalbeeld, je grootste prioriteit als overheid is kennelijk om mensen ontmoedigen om op pad te gaan maar vervolgens zijn winkelcentra open, kroegen en restaurants zijn open, zelfde met pretparken en dierentuinen. Dus letterlijk alle mogelijkheid om er op uit te gaan zijn gewoon voor handen.
blablablabla
pi_195585194
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:40 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dit zal toch de kern van de nieuwe maatregelen worden. Als dat werkt kan een lockdown voorkomen worden.
Misschien wordt het OV weer alleen toegankelijk voor noodzakelijke reizen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:45:00 #274
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195585210
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Sport kan ik nog inkomen alhoewel samenkomen van waarschijnlijk landelijk gezien honderdduizenden mensen in sportscholen in afgesloten ruimtes toch redelijk problematisch te noemen is in deze fase. De vraag is wat belangrijker is. En je kunt natuurlijk ook een stuk gaan fietsen, lopen of hardlopen.

Het is ook het totaalbeeld, je grootste prioriteit als overheid is kennelijk om mensen ontmoedigen om op pad te gaan maar vervolgens zijn winkelcentra open, kroegen en restaurants zijn open, zelfde met pretparken en dierentuinen. Dus letterlijk alle mogelijkheid om er op uit te gaan zijn gewoon voor handen.

Ja natuurlijk, maar een andere prioriteit is de economie zoveel mogelijk draaiende houden. Die balans wordt duidelijk gezocht maar dat blijft erg lastig.
Je kan ook niet onbeperkt met steungeld blijven strooien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195585332
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:44 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Misschien wordt het OV weer alleen toegankelijk voor noodzakelijke reizen.
Dan heb je al snel een probleem als je niet kunt autorijden en ook nog eens afgelegen woont.

Familie/vrienden/enz zullen er niet blij van worden als ze deze mensen steeds van a naar b moeten vervoeren.
pi_195585451
Nog een whatsapp lek vandaag?
pi_195585487
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:44 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Misschien wordt het OV weer alleen toegankelijk voor noodzakelijke reizen.
Dan kun je beter het hele OV sluiten voor een paar maanden. En laat dan een paar taxi's rijden op overheidskosten. Dat is qua budget goedkoper.
pi_195585510
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:52 schreef Munnmaske het volgende:

[..]

Dan heb je al snel een probleem als je niet kunt autorijden en ook nog eens afgelegen woont.

Familie/vrienden/enz zullen er niet blij van worden als ze deze mensen steeds van a naar b moeten vervoeren.
Maar dat zal dan vooral gaan om mensen onder de 18 jaar. Aangezien in die gebieden het OV sowieso slechter bereikbaar is, zullen de meeste vanaf 18 jaar wel een rijbewijs hebben.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:07:22 #279
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195585587
Op zich zou dat wel weer ingevoerd worden. Een auto-deel verbod buiten het gezin en OV dicht voor niet essentieel gebruik. Al heb ik tijdens het vorige auto verbod/advies dat ook al eens moeten overtreden. Gelukkig was dat in een cabrio :P
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195585594
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:44 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Misschien wordt het OV weer alleen toegankelijk voor noodzakelijke reizen.
Dat was zelfs niet toen de IC's vollagen in maart, althans het is toen wel zo gesteld door het kabinet maar er werd totaal niet op gehandhaafd verder dus was het eigenlijk ook meer een advies.
blablablabla
pi_195585687
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:44 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Misschien wordt het OV weer alleen toegankelijk voor noodzakelijke reizen.
Dat is nooit zo geweest, dat was puur een advies toen en nooit een regel.

Omdat je nog wel bij mensen thuis op bezoek mocht gebruikte letterlijk zowat iedereen die ik ken het ov gewoon nog daarvoor hoor 😂
#WeesGeenWhales
pi_195585812
- Sporten wordt aan banden gelegd
- Horeca dicht
- Pretparken/musea/ander toerisme dicht
- Middelbare/MBO/HBO/WO geen fysiek onderwijs
- Werk thuis
- Ga alleen boodschappen doen
- Draag een mondkapje
pi_195585836
Ik verwacht nauwelijks strengere maatregelen.
Lockdown zal niet gebeuren. Maar stel van wel, tot wanneer moet men dan een lockdown handhaven?
Zolang grote groepen zich niet willen conformeren aan de huidige maatregelen (en adviezen) en de winter nog moet komen, zal het virus zo weer oplaaien als er versoepelt wordt.

Ik denk dat we blijven modderen zoals het nu gaat. Reguliere zorg steeds verder afschalen om de overloop aan Corona gevallen op te vangen. Desnoods weer uitwijken naar het buitenland en de cirkel is weer rond.
Rekken tot een vaccin beschikbaar is (ondanks dat velen het niet zullen nemen, zullen een groot aantal het wel nemen) dat zal de druk op de zorg verminderen (tot over 10 jaar wellicht maar dat is een andere discussie).En rekken totdat de wintertemperaturen weer worden ingeruild voor zomerse waarden.
"Life's a Bitch"
pi_195585867
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:18 schreef byah het volgende:
- Sporten wordt aan banden gelegd
- Horeca dicht
- Pretparken/musea/ander toerisme dicht
- Middelbare/MBO/HBO/WO geen fysiek onderwijs
- Werk thuis
- Ga alleen boodschappen doen
- Draag een mondkapje
Zou best kunnen. Middelbare scholen dicht verwacht ik alleen niet.
pi_195585935
(Beperkte) noodtoestand
pi_195586111
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:18 schreef byah het volgende:
- Sporten wordt aan banden gelegd
- Horeca dicht
- Pretparken/musea/ander toerisme dicht
- Middelbare/MBO/HBO/WO geen fysiek onderwijs
- Werk thuis
- Ga alleen boodschappen doen
- Draag een mondkapje
Ik verwacht ook dat ze vergaande maatregelen aankondigen, even geen slap gelul maar die "R" hard omlaag en daadwerkelijk aanpakken, tot het BCO weer effectief uitgevoerd kan worden.

Rutte kan er echt niet tegen dat we bij de slechtste jongetjes van de klas horen.
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:38:23 #287
24329 KNAK
ff w88,......
pi_195586158
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:20 schreef Ebinas het volgende:
Ik verwacht nauwelijks strengere maatregelen.
Lockdown zal niet gebeuren. Maar stel van wel, tot wanneer moet men dan een lockdown handhaven?
Zolang grote groepen zich niet willen conformeren aan de huidige maatregelen (en adviezen) en de winter nog moet komen, zal het virus zo weer oplaaien als er versoepelt wordt.

Ik denk dat we blijven modderen zoals het nu gaat. Reguliere zorg steeds verder afschalen om de overloop aan Corona gevallen op te vangen. Desnoods weer uitwijken naar het buitenland en de cirkel is weer rond.
Rekken tot een vaccin beschikbaar is (ondanks dat velen het niet zullen nemen, zullen een groot aantal het wel nemen) dat zal de druk op de zorg verminderen (tot over 10 jaar wellicht maar dat is een andere discussie).En rekken totdat de wintertemperaturen weer worden ingeruild voor zomerse waarden.
Dit.

Aan de andere kant ligt Europa bijna stil; Frankrijk, Engeland etc. Als alles op 1 lijn getrokken wordt wat goed denkbaar is zullen wij hetzelfde ondergaan.
Mai pben rai~!
pi_195586491
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:00 schreef byah het volgende:
Nog een whatsapp lek vandaag?
Pas op dinsdag
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:52:58 #289
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195587269
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:21 schreef 297534 het volgende:
Middelbare scholen dicht verwacht ik alleen niet.
Afstand houden tussen de leerlingen onderling zou ook al een hoop schelen. Om onverklaarbare redenen is dat ergens in juni afgeschaft.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195587343
Als de zwembaden maar niet weer dicht gaan... Mijn dochtertje is net weer lekker bezig met zwemles en het afzwemmen zit er aan te komen.
pi_195587420
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:58 schreef 297534 het volgende:
Als de zwembaden maar niet weer dicht gaan... Mijn dochtertje is net weer lekker bezig met zwemles en het afzwemmen zit er aan te komen.
Meid.
Tap tap tap
pi_195587430
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Meid.
Doe eens lief.
blablablabla
pi_195587435
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Doe eens lief.
Sorry :@
Tap tap tap
pi_195587461
Geeft wel goed aan waar het mis gaat in Nederland.... ikke ikke ikke
pi_195587468
quote:
De Federatie Medisch Specialisten verwacht strengere maatregelen van het kabinet tegen het coronavirus. De tweede golf begint op een tsunami te lijken, waarschuwt de voorzitter van de federatie, Peter Paul van Benthem.

,,De enige kans die we maken als samenleving is als we gezamenlijk verantwoordelijkheid nemen voor dit probleem. Er is geen tijd om met vingers te gaan wijzen, we zullen snel moeten optreden”, schrijft Van Benthem op de site van de federatie.

Als het beleid niet verandert, liggen volgende maand ongeveer 5000 coronapatiënten in de ziekenhuizen, vrezen de medisch specialisten. Dat is vier keer zo veel als nu. In dat geval moet 70 procent van de reguliere zorg worden geschrapt, meer dan in de eerste golf afgelopen voorjaar.

‘Een stuwmeer aan uitgestelde zorg’
Van Benthem vergelijkt de eerste coronagolf met de watersnoodramp van 1953. Om de coronapatiënten op te vangen, werd de behandeling van veel mensen met andere klachten geschrapt. Ongeveer de helft van de reguliere zorg kwam stil te liggen.

Dat leidde tot een ‘stuwmeer’ aan uitgestelde zorg, dat nog niet is weggewerkt. Tumoren en hartaandoeningen zijn bij sommige patiënten later gevonden, waardoor ze misschien eerder sterven, en als ze het overleven houden ze er in de rest van hun leven meer klachten aan over.

Harde realiteit
Afgelopen zomer, toen de eerste golf voorbij was, hebben de overheid en de ziekenhuizen zich voorbereid op een tweede golf. ,,De harde realiteit van nu is dat onze Deltawerken weliswaar bestand zouden moeten zijn tegen een voorspelde tweede stormvloed, maar dat deze Covid-19-golf de gedaante van een tsunami heeft aangenomen”, vertelt Van Benthem. ,,Trager oplopend dan begin dit jaar, maar des te vernietigender en naar het zich laat aanzien met een veel langduriger verloop.”

De medisch specialisten lieten ook tijdens de eerste besmettingsgolf van zich horen. Zo hoorde de FMS in maart tot de organisaties die opriepen tot sluiting van alle scholen om de opmars van het virus een halt toe te roepen. Een dag na die oproep kondigde het kabinet aan dat de scholen en de horeca dicht gingen.

Persconferentie
Het zogeheten Outbreak Management Team (OMT), waarin allerlei gezondheidsdeskundigen zitten, vergadert maandag over de coronasituatie. Daar komt een advies aan het kabinet uit. Premier Mark Rutte en ‘coronaminster’ Hugo de Jonge geven dinsdagavond weer een persconferentie over de aanpak van het virus.

Volgens ingewijden gaat het kabinet de coronamaatregelen opnieuw aanscherpen. Een totale lockdown wordt niet verwacht. Mogelijk worden de maatregelen toegespitst op de thuissituatie, werk en de horeca. Daarnaast zou er gekeken worden naar een pakket van maatregelen en aanscherpingen om contacten en reisbewegingen opnieuw te beperken.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-op-ons-af~a677e17a/

blablablabla
pi_195587474
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:58 schreef 297534 het volgende:
Als de zwembaden maar niet weer dicht gaan... Mijn dochtertje is net weer lekker bezig met zwemles en het afzwemmen zit er aan te komen.
Dit dus
pi_195588054
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:58 schreef 297534 het volgende:
Als de zwembaden maar niet weer dicht gaan... Mijn dochtertje is net weer lekker bezig met zwemles en het afzwemmen zit er aan te komen.
Triest dit. Inderdaad in een notendop de reden waarom alleen duidelijke strengere maatregelen gaan werken en mensen niks over hebben voor een ander
  maandag 12 oktober 2020 @ 14:40:23 #298
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195588179
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:58 schreef 297534 het volgende:
Als de zwembaden maar niet weer dicht gaan... Mijn dochtertje is net weer lekker bezig met zwemles en het afzwemmen zit er aan te komen.
Lekker belangrijk, honderden doden en uitpuilende ziekenhuizen. Als mijn kind maar kan zwemmen.

Echt :r
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195588182
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:34 schreef elplato het volgende:

[..]

Triest dit. Inderdaad in een notendop de reden waarom alleen duidelijke strengere maatregelen gaan werken en mensen niks over hebben voor een ander
Hoezo? Ik houd me gewoon aan alle maatregelen hoor, ook niet-verplichte maatregelen. En ik leef vooral met anderen mee: scholieren, mensen in verpleeghuizen etc. Met mij hoef je geen medelijden te hebben. Maar dan kan ik dit toch nog wel hopen? Het is ook best belangrijk dat kinderen leren zwemmen. In mijn zwembad is bovendien alles goed geregeld m.b.t. afstand houden en zo.
pi_195588202
quote:
15s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:07 schreef rosalinde93 het volgende:

[..]

Dit dus
Boehoe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')