Gezien de cijfers van dit moment een vrij logisch maar ook noodzakelijk pakket. Ook niets wat we niet een tijdje kunnen volhouden trouwens.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:41 schreef Jojoke het volgende:
Nieuwsuur had net een rijtje maatregelen waarover gesproken is in het Catshuis. Komt erop neer dat ze het geen lockdown willen noemen, maar dat er buiten werken en school weinig overblijft.
De maatregelen die volgens Nieuwsuur besproken zijn:
- Zorgen dat grote groepen mensen niet bij elkaar komen
- Zorgen dat mensen zich niet door het land gaan verplaatsen
- Kroegen dicht
- Theaters dicht
- Sporten deels stilleggen, ook amateursport
- Mondkapjes verplicht
Het lijstje komt uit de uitzending en vervolgens hadden ze een discussie of je het niet eigenlijk een lockdown kunt noemen. Welke maatregelen meldt RTL Nieuws?quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:42 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Heb je toch een andere uitzending gezien dan ik. RTLNieuws meld toch andere zaken
Je kan iets bespreken zonder daar (compleet) voor te gaan. NOS en RTL schrijven iets anders dan bovenstaande.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:41 schreef Jojoke het volgende:
Nieuwsuur had net een rijtje maatregelen waarover gesproken is in het Catshuis. Komt erop neer dat ze het geen lockdown willen noemen, maar dat er buiten werken en school weinig overblijft.
- Kroegen dicht
- Theaters dicht
- Mondkapjes verplicht
Alleen is dit natuurlijk geen lockdown.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:51 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je kan iets bespreken zonder daar (compleet) voor te gaan. NOS en RTL schrijven iets anders dan bovenstaande.
Lockdown doen maar hem zo niet noemen is natuurlijk ook volstrekte kansloos. Maar goed, heb nieuwsuur niet gekeken.
Nee klopt, alles dicht behalve winkels. Oh ja, en pretparken. Nou, poepoe, geen versie van een lockdown hoorquote:Op zondag 11 oktober 2020 22:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Alleen is dit natuurlijk geen lockdown.
Wat vind jij hier dan lockdown aan, wat is je definitie?quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:00 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Nee klopt, alles dicht behalve winkels. Oh ja, en pretparken. Nou, poepoe, geen versie van een lockdown hoor
Nee, inderdaad.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:00 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Nee klopt, alles dicht behalve winkels. Oh ja, en pretparken. Nou, poepoe, geen versie van een lockdown hoor
Je gaat terug naar een scenario waar complete sectoren stilliggen en het enige wat je eigenlijk mag doen is binnenblijven of boodschappen. En school natuurlijk. Geen sport, geen recreatie, zo weinig mogelijk sociaal contact en zeker geen reisbewegingen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat vind jij hier dan lockdown aan, wat is je definitie?
Vergrendeling gebieden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:07 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je gaat terug naar een scenario waar complete sectoren stilliggen en het enige wat je eigenlijk mag doen is binnenblijven of boodschappen. En school natuurlijk. Geen sport, geen recreatie, zo weinig mogelijk sociaal contact en zeker geen reisbewegingen.
Hoe is dat niet een vorm van een (al dan niet intelligente) lockdown? Wanneer spreek jij dan van een lockdown? Als je haar ook niet meer geknipt mag worden?
Leuk de vraag omdraaienquote:Op zondag 11 oktober 2020 23:07 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je gaat terug naar een scenario waar complete sectoren stilliggen en het enige wat je eigenlijk mag doen is binnenblijven of boodschappen. En school natuurlijk. Geen sport, geen recreatie, zo weinig mogelijk sociaal contact en zeker geen reisbewegingen.
Hoe is dat niet een vorm van een (al dan niet intelligente) lockdown? Wanneer spreek jij dan van een lockdown? Als je haar ook niet meer geknipt mag worden?
Maar aldus nieuwsuur ligt dus op tafel dat cafes, restaurants, sport weer op slot gaan. Dat het nu nog open is snap ik ook wel, daar gaat het topic verder dus ook niet overquote:Op zondag 11 oktober 2020 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Leuk de vraag omdraaien![]()
Maar cafés, restaurants, scholen, sportscholen..het is nog steeds open.
Ik ben dus oprecht benieuwd naar jouw definitie.
Ik ook niet, gelukkig.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:14 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Maar aldus nieuwsuur ligt dus op tafel dat cafes, restaurants, sport weer op slot gaan. Dat het nu nog open is snap ik ook wel, daar gaat het topic verder dus ook niet over
Als je sectoren gaat sluiten, ben je voor mij gewoon met een lockdown bezig. Hoe meer sectoren, des te intenser de lockdown. Voor mij is dat geen kwestie van alles of niets.
Een definite heb ik niet voor je, ik schrijf geen woordenboeken
Ik had van het weekend voor het eerst zo'n MUILKORF op maar het valt reuze mee.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:55 schreef mthecatlover het volgende:
Bekkleppen verplichten, ja dat zal werken...
Natuurlijk, maar er werd gerapporteerd wat besproken is. Morgen komt het OMT samen voor een advies en op dinsdag wordt definitief besloten wat de maatregelen worden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:51 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je kan iets bespreken zonder daar (compleet) voor te gaan. NOS en RTL schrijven iets anders dan bovenstaande.
Lockdown doen maar hem zo niet noemen is natuurlijk ook volstrekte kansloos. Maar goed, heb nieuwsuur niet gekeken.
Theaters lijkt me stug, van dissel noemde dat letterlijk "zinloos" iets van een week terug.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:41 schreef Jojoke het volgende:
- Kroegen dicht
- Theaters dicht
- Mondkapjes verplicht
Zoiets zal het wel zijn iddquote:Op zondag 11 oktober 2020 23:32 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Theaters lijkt me stug, van dissel noemde dat letterlijk "zinloos" iets van een week terug.
Mondkapjes is letterlijk juridisch onmogelijk om te verplichten, iig tot de spoedwet is ingevoerd.
Kroegen zou kunnen.
Sporten lijkt me onwaarschijnlijk, voetbal weer platleggen zou echt HEEL inpopulair zijn, vlak voor de verkiezingen, en er komen net zo gek veel mensen voor bij elkaar die echt spelen.
Niet door het land gaan verplaatsen is godsonmogelijk, dat kan je alleen doen door alles dicht te gooien, dan hebben mensen geen reden om zich te verplaatsen, behalve dan om bij vrienden op bezoek te gaan, wat zelfs tijdens de intelligente lockdown gewoon mocht.
------
En zelfs áls dit allemaal klopt, dan is het nog niet te vergelijken met de intelligente lockdown zoals we hem hadden:
- restaurants blijven open
- contactberoepen blijven open (kappers, masseurs, sekswerkers, etc, dat is al bekend dat dat allemaal openblijft)
- musea, pretparken, sportscholen, zwembaden, dierentuinen etc blijven open
Dat is echt vérre van een lockdown dus.
Maar ga er ook maar van uit dat de theaters en bioscopen gewoon 30 man per zaal mogen blijven ontvangen, en verplichte mondkapjes kunnen dus niet. Sport lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik denk vooral kroegen dicht misschien, en heel misschien een avondklok, maar daar willen ze ook eigenlijk niet aan is bekend.
Ik denk dus vooral kroegen dicht en weer een oproep om je aan de regels te houden en misschien een "dringend advies" (niets dus) over niet te ver reizen. (maar geen mens gaat natuurlijk een dagje efteling of artis of bezoek bij oma in verzorginshuis ofzo laten zitten puur omdat die 2 uur met de trein moet).
Pappen en nathouden wordt het ook wel genoemd.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:41 schreef Jojoke het volgende:
- Kroegen dicht
- Theaters dicht
- Mondkapjes verplicht
Als álle maattregelen genomen worden die op tafel liggen mag je dus nog steeds dit meer dan in maart;quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:07 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Een echte 'lockdown' alla Italië, Spanje, Parijs?quote:Op maandag 12 oktober 2020 00:13 schreef -Hakuna- het volgende:
Wat moet ik mij bij een echte lockdown voorstellen? En wat bij de zg drastische maatregelen?
Kom toch een beetje over van mag het een onsje minder zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |