abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 oktober 2020 @ 22:44:45 #226
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195578648
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:41 schreef Jojoke het volgende:
Nieuwsuur had net een rijtje maatregelen waarover gesproken is in het Catshuis. Komt erop neer dat ze het geen lockdown willen noemen, maar dat er buiten werken en school weinig overblijft.

De maatregelen die volgens Nieuwsuur besproken zijn:
- Zorgen dat grote groepen mensen niet bij elkaar komen
- Zorgen dat mensen zich niet door het land gaan verplaatsen
- Kroegen dicht
- Theaters dicht
- Sporten deels stilleggen, ook amateursport
- Mondkapjes verplicht
Gezien de cijfers van dit moment een vrij logisch maar ook noodzakelijk pakket. Ook niets wat we niet een tijdje kunnen volhouden trouwens.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195578672
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:42 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Heb je toch een andere uitzending gezien dan ik. RTLNieuws meld toch andere zaken ;)
Het lijstje komt uit de uitzending en vervolgens hadden ze een discussie of je het niet eigenlijk een lockdown kunt noemen. Welke maatregelen meldt RTL Nieuws?
  Redactie Games zondag 11 oktober 2020 @ 22:51:19 #228
181272 crew  Noppie2000
pi_195578787
quote:
Nieuwsuur had net een rijtje maatregelen waarover gesproken is in het Catshuis. Komt erop neer dat ze het geen lockdown willen noemen, maar dat er buiten werken en school weinig overblijft.

- Kroegen dicht
- Theaters dicht
- Mondkapjes verplicht
Je kan iets bespreken zonder daar (compleet) voor te gaan. NOS en RTL schrijven iets anders dan bovenstaande.

Lockdown doen maar hem zo niet noemen is natuurlijk ook volstrekte kansloos. Maar goed, heb nieuwsuur niet gekeken.
pi_195578899
Bekkleppen verplichten, ja dat zal werken...
  zondag 11 oktober 2020 @ 22:58:57 #230
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195578979
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:51 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Je kan iets bespreken zonder daar (compleet) voor te gaan. NOS en RTL schrijven iets anders dan bovenstaande.

Lockdown doen maar hem zo niet noemen is natuurlijk ook volstrekte kansloos. Maar goed, heb nieuwsuur niet gekeken.
Alleen is dit natuurlijk geen lockdown.
  Redactie Games zondag 11 oktober 2020 @ 23:00:45 #231
181272 crew  Noppie2000
pi_195579014
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:58 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Alleen is dit natuurlijk geen lockdown.
Nee klopt, alles dicht behalve winkels. Oh ja, en pretparken. Nou, poepoe, geen versie van een lockdown hoor :')
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 23:01:27 #232
236264 crew  capricia
pi_195579021
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:00 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Nee klopt, alles dicht behalve winkels. Oh ja, en pretparken. Nou, poepoe, geen versie van een lockdown hoor :')
Wat vind jij hier dan lockdown aan, wat is je definitie?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:05:52 #233
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195579095
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:00 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Nee, inderdaad.
  Redactie Games zondag 11 oktober 2020 @ 23:07:19 #234
181272 crew  Noppie2000
pi_195579118
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat vind jij hier dan lockdown aan, wat is je definitie?
Je gaat terug naar een scenario waar complete sectoren stilliggen en het enige wat je eigenlijk mag doen is binnenblijven of boodschappen. En school natuurlijk. Geen sport, geen recreatie, zo weinig mogelijk sociaal contact en zeker geen reisbewegingen.

Hoe is dat niet een vorm van een (al dan niet intelligente) lockdown? Wanneer spreek jij dan van een lockdown? Als je haar ook niet meer geknipt mag worden?
pi_195579141
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:07 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Je gaat terug naar een scenario waar complete sectoren stilliggen en het enige wat je eigenlijk mag doen is binnenblijven of boodschappen. En school natuurlijk. Geen sport, geen recreatie, zo weinig mogelijk sociaal contact en zeker geen reisbewegingen.

Hoe is dat niet een vorm van een (al dan niet intelligente) lockdown? Wanneer spreek jij dan van een lockdown? Als je haar ook niet meer geknipt mag worden?
Vergrendeling gebieden.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 23:09:53 #236
236264 crew  capricia
pi_195579180
quote:

[..]

Leuk de vraag omdraaien :D
Maar cafés, restaurants, scholen, sportscholen..het is nog steeds open.

Ik ben dus oprecht benieuwd naar jouw definitie.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Redactie Games zondag 11 oktober 2020 @ 23:14:20 #237
181272 crew  Noppie2000
pi_195579264
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Leuk de vraag omdraaien :D
Maar cafés, restaurants, scholen, sportscholen..het is nog steeds open.

Ik ben dus oprecht benieuwd naar jouw definitie.
Maar aldus nieuwsuur ligt dus op tafel dat cafes, restaurants, sport weer op slot gaan. Dat het nu nog open is snap ik ook wel, daar gaat het topic verder dus ook niet over :+

Als je sectoren gaat sluiten, ben je voor mij gewoon met een lockdown bezig. Hoe meer sectoren, des te intenser de lockdown. Voor mij is dat geen kwestie van alles of niets.

Een definite heb ik niet voor je, ik schrijf geen woordenboeken :)
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 23:17:23 #238
236264 crew  capricia
pi_195579315
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:14 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Maar aldus nieuwsuur ligt dus op tafel dat cafes, restaurants, sport weer op slot gaan. Dat het nu nog open is snap ik ook wel, daar gaat het topic verder dus ook niet over :+

Als je sectoren gaat sluiten, ben je voor mij gewoon met een lockdown bezig. Hoe meer sectoren, des te intenser de lockdown. Voor mij is dat geen kwestie van alles of niets.

Een definite heb ik niet voor je, ik schrijf geen woordenboeken :)
Ik ook niet, gelukkig. :D
We wachten af.
Maar eens: hoe meer er gesloten wordt, hoe minder er mogelijk is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195579326
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:55 schreef mthecatlover het volgende:
Bekkleppen verplichten, ja dat zal werken...
Ik had van het weekend voor het eerst zo'n MUILKORF op maar het valt reuze mee.

Tenminste als het alleen voor winkels zou gelden.
pi_195579406
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:51 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar er werd gerapporteerd wat besproken is. Morgen komt het OMT samen voor een advies en op dinsdag wordt definitief besloten wat de maatregelen worden.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:23:43 #241
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195579445
Bekkleppe!!! Muilkorfe!!!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195579518
quote:
10s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:23 schreef Dven het volgende:
Bekkleppe!!! Muilkorfe!!!!
IK LAAT ME NIET MUILKORVEN
pi_195579583
quote:

- Kroegen dicht
- Theaters dicht
- Mondkapjes verplicht
Theaters lijkt me stug, van dissel noemde dat letterlijk "zinloos" iets van een week terug.

Mondkapjes is letterlijk juridisch onmogelijk om te verplichten, iig tot de spoedwet is ingevoerd.

Kroegen zou kunnen.

Sporten lijkt me onwaarschijnlijk, voetbal weer platleggen zou echt HEEL inpopulair zijn, vlak voor de verkiezingen, en er komen net zo gek veel mensen voor bij elkaar die echt spelen.

Niet door het land gaan verplaatsen is godsonmogelijk, dat kan je alleen doen door alles dicht te gooien, dan hebben mensen geen reden om zich te verplaatsen, behalve dan om bij vrienden op bezoek te gaan, wat zelfs tijdens de intelligente lockdown gewoon mocht.

------

En zelfs áls dit allemaal klopt, dan is het nog niet te vergelijken met de intelligente lockdown zoals we hem hadden:

- restaurants blijven open
- contactberoepen blijven open (kappers, masseurs, sekswerkers, etc, dat is al bekend dat dat allemaal openblijft)
- musea, pretparken, sportscholen, zwembaden, dierentuinen etc blijven open

Dat is echt vérre van een lockdown dus.

Maar ga er ook maar van uit dat de theaters en bioscopen gewoon 30 man per zaal mogen blijven ontvangen, en verplichte mondkapjes kunnen dus niet. Sport lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik denk vooral kroegen dicht misschien, en heel misschien een avondklok, maar daar willen ze ook eigenlijk niet aan is bekend.

Ik denk dus vooral kroegen dicht en weer een oproep om je aan de regels te houden en misschien een "dringend advies" (niets dus) over niet te ver reizen. (maar geen mens gaat natuurlijk een dagje efteling of artis of bezoek bij oma in verzorginshuis ofzo laten zitten puur omdat die 2 uur met de trein moet).
#WeesGeenWhales
pi_195579603
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:32 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Theaters lijkt me stug, van dissel noemde dat letterlijk "zinloos" iets van een week terug.

Mondkapjes is letterlijk juridisch onmogelijk om te verplichten, iig tot de spoedwet is ingevoerd.

Kroegen zou kunnen.

Sporten lijkt me onwaarschijnlijk, voetbal weer platleggen zou echt HEEL inpopulair zijn, vlak voor de verkiezingen, en er komen net zo gek veel mensen voor bij elkaar die echt spelen.

Niet door het land gaan verplaatsen is godsonmogelijk, dat kan je alleen doen door alles dicht te gooien, dan hebben mensen geen reden om zich te verplaatsen, behalve dan om bij vrienden op bezoek te gaan, wat zelfs tijdens de intelligente lockdown gewoon mocht.

------

En zelfs áls dit allemaal klopt, dan is het nog niet te vergelijken met de intelligente lockdown zoals we hem hadden:

- restaurants blijven open
- contactberoepen blijven open (kappers, masseurs, sekswerkers, etc, dat is al bekend dat dat allemaal openblijft)
- musea, pretparken, sportscholen, zwembaden, dierentuinen etc blijven open

Dat is echt vérre van een lockdown dus.

Maar ga er ook maar van uit dat de theaters en bioscopen gewoon 30 man per zaal mogen blijven ontvangen, en verplichte mondkapjes kunnen dus niet. Sport lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik denk vooral kroegen dicht misschien, en heel misschien een avondklok, maar daar willen ze ook eigenlijk niet aan is bekend.

Ik denk dus vooral kroegen dicht en weer een oproep om je aan de regels te houden en misschien een "dringend advies" (niets dus) over niet te ver reizen. (maar geen mens gaat natuurlijk een dagje efteling of artis of bezoek bij oma in verzorginshuis ofzo laten zitten puur omdat die 2 uur met de trein moet).
Zoiets zal het wel zijn idd
pi_195579636
Overigens is dit ook interessant: https://nos.nl/artikel/23(...)lijven-lockdown.html

Er staat dus letterlijk in, en dat klinkt ook logisch, dat juist OMDAT men zich niet aan de maatregelen houd, men NIET maatregelen wil nemen. Die hebben namelijk geen zin als mensen dan toch gezellig thuis met vrienden afspreken, en dat heb je dus juist WEL de economische schade en heeft het GEEN zin.

Dus juist omdat men zich niet aan de 1,5m etc houd voeren ze MINDER snel meer maatregelen in, whatever ze ook mogen beweren in de persco's (waar ze dat om overduidelijke redenen natuurlijk niet zo kunnen zeggen, maar het klinkt volkomen logisch wat daar staat).
#WeesGeenWhales
pi_195579688
quote:

- Kroegen dicht
- Theaters dicht
- Mondkapjes verplicht
Pappen en nathouden wordt het ook wel genoemd.
Google is your friend, abuse your friends
pi_195579697
quote:

[..]

Als álle maattregelen genomen worden die op tafel liggen mag je dus nog steeds dit meer dan in maart;

- Musea
- pretparken
- Zwembad, sportschool etc
- naar de kapper, massage, hoeren, tattoos, enzo.
- en idd de scholen blijven vast en zeker open

En ze gaan echt niet *verbieden* dat iemand vanuit Den Haag naar de efteling gaat of dat je bij je oma in Groningen langs gaat, dus als er al iets gezegd wordt over door het land reizen, dan is dat gegarandeerd weer een "advies", ook wel bekend als "nietbestaand".

Dus nee, dat lijkt me idd niet vergelijkbaar nee.
#WeesGeenWhales
pi_195579851
Heb het al eerder geschreven maar het zou een lachertje zijn als bioscopen dicht moeten, dan kun je ze net zo goed niet meer openen tot er een vaccinatie is. Bioscopen zorgen nauwelijks voor besmettingen. Puur symboolpolitiek
pi_195580019
Wat moet ik mij bij een echte lockdown voorstellen? En wat bij de zg drastische maatregelen?

Kom toch een beetje over van mag het een onsje minder zijn.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 00:20:45 #250
236264 crew  capricia
pi_195580063
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:13 schreef -Hakuna- het volgende:
Wat moet ik mij bij een echte lockdown voorstellen? En wat bij de zg drastische maatregelen?

Kom toch een beetje over van mag het een onsje minder zijn.
Een echte 'lockdown' alla Italië, Spanje, Parijs?
Mag je alleen de straat op met een briefje. Alleen de dichtstbijzijnde supermarkt. En dan direct naar huis. En alleen voor serieuze boodschappen.
En daar werd op gecontroleerd.

In Parijs kreeg een vrouw een boete toen ze alleen tampons gekocht had. in Italië een boete voor iemand die een kassabon had van 2 uur geleden.

Dat is een echte 'lockdown'. Wij hebben dat nooit gezien. Gelukkig.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')