Ik waardeer de moeitequote:Op maandag 5 oktober 2020 09:57 schreef Isabeau het volgende:
Hmm, bovenaan laat fok de foto's van een topic zien en ik dacht er een langere baan met herfstblaadjes van te maken. Maar nee.
Koekela halen was wat lastig voor je geweest, maar een theetje klinkt toch niet als een onmogelijke missie.quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb niks. Net als gisteren. Terugkerend thema
quote:
En dit werkt wel!quote:
Ja, mogelijk. Dat zal denk ik de helft schelen want er gebeurt ook nog wel het eea als ik eet.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:01 schreef minilot het volgende:
@:Lonaa Schort voor zodra je de keuken in stapt een optie?
Zoveel schuld heb je vast nog nooit gehadquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:02 schreef Jagärtrut het volgende:
We zitten te wachten voor kantoor van notaris. Kwamen van de bank. Over een half uur zijn we een hele schuld rijker!
Nieuwe URLquote:
Opstaan voelt wel als een bijna onmogelijke missiequote:Op maandag 5 oktober 2020 10:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Koekela halen was wat lastig voor je geweest, maar een theetje klinkt toch niet als een onmogelijke missie.
Slabbetjequote:Op maandag 5 oktober 2020 10:02 schreef Lonaa het volgende:
Ja, mogelijk. Dat zal denk ik de helft schelen want er gebeurt ook nog wel het eea als ik eet.
Rollen een optie?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:03 schreef Lonaa het volgende:
Opstaan voelt wel als een bijna onmogelijke missie
Ik laat het uiteraard wetenquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:00 schreef minilot het volgende:
Ben benieuwd wat je ervan vindt, @:gcjoel! Zou ook wel zo'n hokje in het bos willen
Had je de shortbread? die vind ik daar zooooo lekkerquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Koekela halen was wat lastig voor je geweest, maar een theetje klinkt toch niet als een onmogelijke missie.
Ja, ik zie wel een kleine hiaat in de roloplossing. Dan moet ik opstaan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:05 schreef fietsie het volgende:
We spreken je zo als je op de grond ligt wel weer dan
Oeh die koolrabi, dat klinkt tof. Is dat uit het nieuwe boek? Misschien toch maar kopen danquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:05 schreef minilot het volgende:
Ik heb ook niks, maar da's expres
Vanavond dus Ottolenghis pittige paddestoeltacos met zelfgemaakte maīstortillas, avocadocrema, gepicklede rode ui en gepicklede koolrabi. Toe chili/mandarijnflan.
Alles onder voorbehoud (nou ja behalve de flan, die staat al sinds gisterenavond in de koelkast), want nogal veel werk een geen idee hoe de dag loopt
Dat snap ik. Vind het dapper van je in deze koude tijd!quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:48 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja die is er dus ook niet, maar we kamperen daarvoor 3 nachten dus dat is vast nog kouder
Douche is er niet en je hebt een klein draagbaar wctje. Dus het is gewoon alsnog een soort kamperen, en meer dan 1 nachtje zou ik dan ook niet doen zonder douche
Sowieso.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:06 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Had je de shortbread? die vind ik daar zooooo lekker
Ik wilde gewoon iets bijzonders, was al teleurgesteld dat Spanje en toen Duitsland voor dezelfde datum allebei niet doorging. Gelukkig heb ik een warm vriendjequote:Op maandag 5 oktober 2020 10:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat snap ik. Vind het dapper van je in deze koude tijd!
Jaaaaaa en jaaaaaaquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oeh die koolrabi, dat klinkt tof. Is dat uit het nieuwe boek? Misschien toch maar kopen dan
Dat zijn wel de fijnste schulden, je hebt er wat aan! Ruimte, tuin, alles (min of meer) van jezelfquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:02 schreef Jagärtrut het volgende:
We zitten te wachten voor kantoor van notaris. Kwamen van de bank. Over een half uur zijn we een hele schuld rijker!
Ik ben coronaproof de kijkplaatsen aan het verkopenquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:35 schreef Kreator het volgende:
Lijkt me echt pure hel, die box in een weiland. Dat je zeg maar in the middle of nowhere in het stikkedonker ligt te slapen en elke freak voor het raam kan gaan staan kijken..
Naast het niet douchen, poepen, warm worden en dergelijke dan.
Wel stom dat ie gestolen wasquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:08 schreef minilot het volgende:
Mijn fiets werd overigens vorige week gestolen in Dordrecht (voelde helemaal nostalgisch - gebeurde me vroeger met grote regelmaat en nu alweer jaaaaaren niet) en ik heb er nu eentje online besteld en die komt vandaag: een zelf nog in elkaar te zetten nieuwe omafiets van ¤179,- - het zal me benieuwen voor die prijs!
NL is prima nu, beste om te doenquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik wilde gewoon iets bijzonders, was al teleurgesteld dat Spanje en toen Duitsland voor dezelfde datum allebei niet doorging. Gelukkig heb ik een warm vriendje
Wanneer was het ook alweer? Misschien maken we er een teamuitje van met fok.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:35 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ben coronaproof de kijkplaatsen aan het verkopen
En een huis ook?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat klinkt wel serieus lekkerquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:05 schreef minilot het volgende:
Vanavond dus Ottolenghis pittige paddestoeltacos met zelfgemaakte maīstortillas, avocadocrema, gepicklede rode ui en gepicklede koolrabi.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:38 schreef Kreator het volgende:
Over niet warm gesproken. Ik dacht ik doe de verwarming niet aan voor die drie uurtjes thuiswerken. Spijt van.
Verder had ik het met vriendin over dingen en toen kwam waterverbruik ook ter sprake. Ik verbruik ongeveer 30m3 per jaar in m'n uppie. Zij verbruikt 89m3 per jaar. HOE DAN. HOE KAN DIT. 3X ZOVEEL. Ze heb alleen een does, wc, wasmachine en vaatwasser. Net als mezelf hebt..
.
Overigens ontstond het gesprek omdat ze 5m3 meer had verbruikt omdat ik daar vaak ben in het weekend en ze dacht dat het dus mijn schuld was dat ze zoveel verbruikte..
Fokkers krijgen een vriendenprijsquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wanneer was het ook alweer? Misschien maken we er een teamuitje van met fok.
Op kantoor is het altijd bloedheet. Maar ga thuis inderdaad niet kapotveel stoken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:40 schreef Myraela het volgende:
Ik bedacht me vanochtend dat ik truien en vesten nodig heb als we de hele winter vanuit huis gaan werken. Het is nu al koud. Op kantoor draag ik nooit een trui, maar thuis voelt het toch wat stom om maar te stoken terwijl ik ook gewoon iets warms aan zou kunnen doen.
Dat is voor mij geen verschil met kantoor hoorquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:54 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Op kantoor is het altijd bloedheet. Maar ga thuis inderdaad niet kapotveel stoken.
Mja thuis kun je ook gewoon lekker lelijke huistruien aan, heb nog band-vesten en hoodies
Dat klinkt wel erg goedquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:05 schreef minilot het volgende:
Vanavond dus Ottolenghis pittige paddestoeltacos met zelfgemaakte maīstortillas, avocadocrema, gepicklede rode ui en gepicklede koolrabi. Toe chili/mandarijnflan.
Foute truien heb ik wel, maar dat is tijdens de overleggen toch wat vreemd.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:54 schreef gcjoel het volgende:
Op kantoor is het altijd bloedheet. Maar ga thuis inderdaad niet kapotveel stoken.
Mja thuis kun je ook gewoon lekker lelijke huistruien aan, heb nog band-vesten en hoodies
Ik douche lang. J moet dat gewoon accepteren. Kom niet aan mijn doucheroutinequote:Op maandag 5 oktober 2020 10:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Interessante discussies wel
G heeft daar nog nooit over geklaagd. Ze kijkt ook niet echt op de meter geloof ik
En zometeen wordt het nog interessanter want de watermeter zit onder het kruipluik en dat is echt hel om open te maken
Waarom vliegen mensen überhaupt collega's in de armen? bah!quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens is J vorige week bij een klant geweest die nu waarschijnlijk corona heeft. Zijn vrouw is al positief getest. Het zijn ook goede vrienden van ons. Ze zaten er al op te wachten. Ze is docent op het mbo en op de eerste schooldag vlogen al haar collega's elkaar weer in de armen alsof er niets aan de hand was
Lekker danquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens is J vorige week bij een klant geweest die nu waarschijnlijk corona heeft. Zijn vrouw is al positief getest. Het zijn ook goede vrienden van ons. Ze zaten er al op te wachten. Ze is docent op het mbo en op de eerste schooldag vlogen al haar collega's elkaar weer in de armen alsof er niets aan de hand was
Oh bahquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is niet echt iets te doen momenteel. Een paar weken het bedrijf sluiten (met alle gevolgen van dien) is nog te vroeg. Het is nog niet zeker dat vriend/klant waar J was (op ruime afstand) het ook heeft. J houdt nu nog meer afstand tot zijn klanten, gaat vaker een mondkapje dragen en houdt zijn gezondheid in de gaten.quote:
Dat dusquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Knuffelen hoe dan ook, wie dan ook. Wat stom in deze tijd om te doen
Ja, hij kan veel op afstand doen gelukkig. Dat gebeurt natuurlijk ook zo veel mogelijk. Niet alleen vanwege corona maar ook om op reiskosten en -tijd te besparen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:00 schreef AnneX het volgende:
Ow Lucky wat een rot bericht: allereerst de vrienden en dan voor jullie bedrijf.
Misschien een domme vraag: kan J ook op afstand werken?
Ik zou er bijna mijn instagram account voor afstoffen..quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:17 schreef AnneX het volgende:
Dat scheelt al wat, Lucky, met afstandwerken.
Die Gommersheeft al ruim 100.000 volgers op Insta.
![]()
Doetie goed, en gelijk vandaag thierry om de oren slaan met de juiste cijfers.
Nee, ik doe geen instagram.
Ik zou hem (en Kuijpers) wel eens tegenover thierry en w.engel willen zien.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:17 schreef AnneX het volgende:
![]()
Zojuist gedaanquote:Op maandag 5 oktober 2020 12:24 schreef Barreltje het volgende:
Ik zou er bijna mijn instagram account voor afstoffen..
Hier zegt buienalarm dat het droog is, maar die joktquote:Op maandag 5 oktober 2020 12:36 schreef Blues het volgende:
Fijn nog zo'n ziektedag en morgen een vrije dag er aan vastgeknoopt. Heb geslapen als een os en sleepte me met moeite om 1130 uit bed
Moet wel droog worden voor wandelingetje vanmiddag
quote:Nederlanders kunnen sinds het weekeinde niet meer even de grens over om goedkoop te tanken. Dat komt omdat het Robert Koch Instituut, het Duitse RIVM, alle Nederlandse grensprovincies tot risicogebied heeft verklaard.
Tijdens de eerste coronapiek in het voorjaar mochten Nederlanders voor een "kortstondig oponthoud" nog even de grens over, zegt honorair consul Freddy Heinzel tegen persbureau ANP. Dat kan deze maand niet meer.
"Wie naar Duitsland wil moet een actuele negatieve coronatest kunnen laten zien of tien tot veertien dagen in quarantaine gaan. Dat geldt ook voor Duitsers die uit Nederland komen", zegt Heinzel. Dat laatste betekent dat ook de middenstand en de toeristische sector de gevolgen van de restricties gaan merken. Duitsers wippen graag de grens over om hier te winkelen of om op vakantie te gaan.
Wie voor werk of familiezaken heen en weer moet, is welkom. Dan moet wel eerst een melding worden gedaan bij de plaatselijke Duitse gezondheidsdienst. De maatregel geldt voorlopig tot 1 november.
Ja, dat is best wel klotequote:Op maandag 5 oktober 2020 12:46 schreef golfer het volgende:
Ludolf mag even niet meer tanken of boodschappen doen in zijn geliefde buurland:
[..]
Limburg is toch ook een grensprovincie? Daar gelden die maatregelen dan toch ook voor?quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:55 schreef Syrena het volgende:
Wel suf dat ik, als Limburgsewel nog naar DE mag. En zij naar ons.
Nee. Niet voor ons en niet voor Zeeland. Ik vind het ook echt raar.quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Limburg is toch ook een grensprovincie? Daar gelden die maatregelen dan toch ook voor?
Ik duim dat er niks aan de hand is. Ruime afstand helpt al een hoop.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er is niet echt iets te doen momenteel. Een paar weken het bedrijf sluiten (met alle gevolgen van dien) is nog te vroeg. Het is nog niet zeker dat vriend/klant waar J was (op ruime afstand) het ook heeft. J houdt nu nog meer afstand tot zijn klanten, gaat vaker een mondkapje dragen en houdt zijn gezondheid in de gaten.
Johquote:Op maandag 5 oktober 2020 13:04 schreef Syrena het volgende:
Duitse grens blijft voorlopig alleen voor Limburgers open - http://www.1limburg.nl/l/103605 #1Limburg
die outlet is toch hopeloos irritant.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Joh
Gooi die handel toch gewoon dichtNu lopen Venlo en de outlet in Roermond alsnog vol
Mijn broer woont vlak over de grens en heeft net een nieuw huis en mijn vader en neefje helpen mee. Donderdag zouden we komen kijken en 25 oktober is hij jarigquote:Op maandag 5 oktober 2020 12:46 schreef golfer het volgende:
Ludolf mag even niet meer tanken of boodschappen doen in zijn geliefde buurland:
Ik blijf er ook ver weg hoor. Standaard.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:06 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
die outlet is toch hopeloos irritant.
mensen die daar nu nog naar toe gaan....
Dat is alleen meer het probleem van Nederlanders die wel heen gaan dan Duitsers die daar komen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik blijf er ook ver weg hoor. Standaard.
Maar helaas heb ik kans om de mensen die daar wel naartoe gaan ook in het wild tegen te komen
Ja precies. Al scheen het 3 oktober te zijn meegevallen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Joh
Gooi die handel toch gewoon dichtNu lopen Venlo en de outlet in Roermond alsnog vol
Goed punt inderdaad..quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik blijf er ook ver weg hoor. Standaard.
Maar helaas heb ik kans om de mensen die daar wel naartoe gaan ook in het wild tegen te komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Ja dat zou ik zeker doen. Jullie krijgen faceshields? Dan kunnen mensen die wat slechthorend zijn het gezicht ook beter zienquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:01 schreef Blues het volgende:
Mijn collegaas dragen een eigen mondkap met van en naar huis gaan tot in het secretariaat (in ons geval) en moeten op t werk met in gangen lopen en zorg aan patiënten het faceshield op. Maar in het secr hoeft t niet en volstaat afstand houden.
Maar dat lukt dus vaak niet o
Zal ik dan maar als ik terugkom t goeie voorbeeld geven door dat ding of mn mondkap zoveel mogelijk op te doen...
quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:17 schreef AnneX het volgende:
![]()
quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:06 schreef PdeHoog het volgende:
Paar maanden geleden heb ik een foto verkocht aan een particulier. Ze wilde hem graag afdrukken op een IXXI. Ik kreeg net het eindresultaat toegestuurdGaaf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ik zou het gewoon doenquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:01 schreef Blues het volgende:
Mijn collegaas dragen een eigen mondkap met van en naar huis gaan tot in het secretariaat (in ons geval) en moeten op t werk met in gangen lopen en zorg aan patiënten het faceshield op. Maar in het secr hoeft t niet en volstaat afstand houden.
Maar dat lukt dus vaak niet .
Zal ik dan maar als ik terugkom t goeie voorbeeld geven door dat ding of mn mondkap zoveel mogelijk op te doen...
De verstaanbaarheid valt me behoorlijk tegen eerlijk gezegd.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja dat zou ik zeker doen. Jullie krijgen faceshields? Dan kunnen mensen die wat slechthorend zijn het gezicht ook beter zien
Oh jammer.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De verstaanbaarheid valt me behoorlijk tegen eerlijk gezegd.
Oh, dat had ik eigenlijk niet gedacht, omdat het toch open isquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De verstaanbaarheid valt me behoorlijk tegen eerlijk gezegd.
Die dingen zijn niet veilig zonder mondkapje inderdaad. Was laatst een onderzoek naar en dat gaat er inderdaad gewoon langs.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh jammer.
Het grote voordeel is dat men je gezicht en de non-verbale communicatie gewoon kan zien. Je glimlach...maar piept het virus er niet onderdoor/ langs?
Zie er toch best veel mee lopen, zonder mondkapje.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:25 schreef gcjoel het volgende:
Die dingen zijn niet veilig zonder mondkapje inderdaad. Was laatst een onderzoek naar en dat gaat er inderdaad gewoon langs.
Maar wat blijft er over in een land waar niemand iemand iets wil verplichten of vertellen wat te doen (allemaal Rutte's woorden). Alles hier is advies en aanbeveling.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker dan. Zat eraan te komen natuurlijk.
Ernst Kuipers: binnen paar dagen misschien nieuwe maatregelen tegen corona nodig
https://www.gelderlander.(...)rona-nodig~a6dc6ea4/
Stond op de NOS site dacht ik. Maar heb het niet uitgebreid gelezen omdat ik die dingen sowieso niet draag.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zie er toch best veel mee lopen, zonder mondkapje.
Hou op hoor, wil vakantie vrijdagquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker dan. Zat eraan te komen natuurlijk.
Ernst Kuipers: binnen paar dagen misschien nieuwe maatregelen tegen corona nodig
https://www.gelderlander.(...)rona-nodig~a6dc6ea4/
En als we eisen dat er toch regels komen dan respecteren we de rechtstaat niet.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar wat blijft er over in een land waar niemand iemand iets wil verplichten of vertellen wat te doen (allemaal Rutte's woorden). Alles hier is advies en aanbeveling.
Welke maatregelen? Alsjeblief dit en zouden jullie misschien dat?quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:41 schreef gcjoel het volgende:
Maar goed de gevolgen van de huidige maatregelen kun je nu ook nog niet merken dus zou gek zijn nu al op te schalen.
We zijn namelijk allemaal volwassenenquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:40 schreef fietsie het volgende:
En als we eisen dat er toch regels komen dan respecteren we de rechtstaat niet.
Wat een tof idee, die picknickquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:43 schreef Jagärtrut het volgende:
huiseigenaar meldt zich.
schuldeigenaar meldt zich.
Zo de jongens ophalen, en dan picknicken in het nieuwe huis!
Hier in het dorp ook. Dit weekend in Rotterdam vond ik juist weer opvallend weinig mensen met een mondkapje.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:44 schreef gcjoel het volgende:
Toch zie ik hier bij de supermarkt al veeel meer mondkapjes op de mensen
Veel winkels nemen het hier ook serieus.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hier in het dorp ook. Dit weekend in Rotterdam vond ik juist weer opvallend weinig mensen met een mondkapje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:43 schreef Jagärtrut het volgende:
huiseigenaar meldt zich.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:43 schreef Jagärtrut het volgende:
huiseigenaar meldt zich.
Ik was gister daar bij jou boodschappen doen en werd raar aangekeken dat ik wel een masker op had. Wat een zooitje daar zeg.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:56 schreef Candaasje het volgende:
Thuis in NL zag ik in de supermarkt (AH) zeer weinig mondmaskers. Alleen ik en een van de medewerkers.
Hier kregen er net een paar studenten op hun lazer van de prof dat je van toekomstig dierenartsen wel mag verwachten dat ze ook in de pauze een masker op hun snufferd houden (binnen), ook als ze willen kwebbelen
Ons stadje heeft ook dezelfde besmettingsgraad als Utrecht dacht ikquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik was gister daar bij jou boodschappen doen en werd raar aangekeken dat ik wel een masker op had. Wat een zooitje daar zeg.
Gefeliciteerd! En leuk, die picnick.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:43 schreef Jagärtrut het volgende:
huiseigenaar meldt zich.
Lekker hequote:Op maandag 5 oktober 2020 14:59 schreef borisz het volgende:
Heb de laatste weken Picnic laten komen dus geen Supermarkt van binnen gezien.
Vind ik ook niet gek. Moest ff snel een pakketje wegbrengen bij de Hubo en was mn mondkapje vergeten (die later gewoon in mn vest bleek te zitten) en ik voelde me gewoon kaalquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ons stadje heeft ook dezelfde besmettingsgraad als Utrecht dacht ik
Die bezorgen nog steeds niet bij ons. Staan al lang op een wachtlijst.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:59 schreef borisz het volgende:
Heb de laatste weken Picnic laten komen dus geen Supermarkt van binnen gezien.
AH wel? Of jumbo? Ik wissel het meestal af. En zo af en ga ik voor nog wat extra vers naar de Deka hier vlakbij. Is het daar te druk ben ik ook zo weer wegquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Die bezorgen nog steeds niet bij ons. Staan al lang op een wachtlijst.
Ja dus opdoen als je op de gang loopt slaat nergens op. Ik ga dat ding echt niet dragen en hou t bij een mondmasker.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:25 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Die dingen zijn niet veilig zonder mondkapje inderdaad. Was laatst een onderzoek naar en dat gaat er inderdaad gewoon langs.
Wat een leuk idee en gefeliquote:Op maandag 5 oktober 2020 14:43 schreef Jagärtrut het volgende:
huiseigenaar meldt zich.
Gefeliciteerd en wat een superleuk idee om te doen met de kinderen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:43 schreef Jagärtrut het volgende:
huiseigenaar meldt zich.
Ja heerlijk om vanuit je luie stoel boodschappen te bestellen. Echter omdat ik normaal gesproken ook veel naar speciaalzaken (bakker, kaasboer, markt, turk, enz) ga of vlees via KoopeenKoe/Schotse Hooglander laat komen is het lastig om iedere week de 35euro te halen. Ben tenslotte maar alleen en geef maar eens in de maand meer dan 35 euro uit bij de Supermarkt.quote:
Wist ik niet. Maar verbaast me niks.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:25 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Waardeloze post zonder plaatjequote:
AH en Deka wel. Maar dan zit je wel aan hoge minimum bedragen voordat ze bezorgen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:22 schreef Kaatje1 het volgende:
AH wel? Of jumbo? Ik wissel het meestal af.
Ik wist niet of het gewaardeerd werdquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Waardeloze post zonder plaatje
Ik vind mooi!quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik wist niet of het gewaardeerd werd
Maar here you go
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar here you go
[ afbeelding ]
Thanksquote:
quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mooi![]()
Na een paar van jullie biertjes komt hij vast helemaal tot leven
Leuk!quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar here you go
[ afbeelding ]
Filmthema en melkweg komt er in terug
Als ik bij ons in de kelder kijk zie je zoveel verschillende dingen liggen. Vooral allemaal heel opvallend en gekke namen voor de biertjes.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanks
Ik denk dat veel craft beer fans hem misschien te lief vinden.
Strak is op dit moment in.
Maar wij zijn er blij mee.
Dankjewelquote:
Ja qua etiket wel. Maar logo's vind ik toch veel strak en saaiquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:50 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Als ik bij ons in de kelder kijk zie je zoveel verschillende dingen liggen. Vooral allemaal heel opvallend en gekke namen voor de biertjes.
Ah op di wo do voor 50 euro. En omdat ik ca 1x per 1,5 week bestel red ik dat wel. En anders bestel ik iets extra’s wat ik nog niet direct nodig heb.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:42 schreef golfer het volgende:
[..]
AH en Deka wel. Maar dan zit je wel aan hoge minimum bedragen voordat ze bezorgen.
Daar zijn ook veel discussies over geweestquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:54 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het logo mooi.Ik had alleen 'brewery' in een ander font gedaan, dat vind ik er nu niet helemaal bij passen. Maar misschien komt dat op een flesje alweer anders over.
50 euro bij AH. Dat is voor een hele week voor 2 personen toch niet heel veel?quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:42 schreef golfer het volgende:
[..]
AH en Deka wel. Maar dan zit je wel aan hoge minimum bedragen voordat ze bezorgen.
Mja hier ook eens in de 2 weken en dan ook nog weleens aangevuld met een fles wijn omdat het anders niet lukt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:39 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja heerlijk om vanuit je luie stoel boodschappen te bestellen. Echter omdat ik normaal gesproken ook veel naar speciaalzaken (bakker, kaasboer, markt, turk, enz) ga of vlees via KoopeenKoe/Schotse Hooglander laat komen is het lastig om iedere week de 35euro te halen. Ben tenslotte maar alleen en geef maar eens in de maand meer dan 35 euro uit bij de Supermarkt.
Wij verwachten stiekem toch wel al deze weekquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mooi @:Sarabi. Wanneer is het bier waar het op komt klaar? Lijkt me zo gaaf om het eind product te zien
Net even te ver om er naar toe te rijden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij verwachten stiekem toch wel al deze weeken anders volgende week, hopelijk.
En ja lijkt me heel onwerkelijk. En al helemaal om het in een winkel te zien (straks sowieso te koop in Koudekerke)
quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:06 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Net even te ver om er naar toe te rijden.
Zal eens vragen om te kijken als ze in de buurt zijn...
Moet je wel even vertellen waar ze moeten kijken
Ik deed altijd goed veel bloem over het plankje heen schudden en dan er weer afkloppen voor het deeg erin ging.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:16 schreef Uhmmpie het volgende:
Ondertussen hier even post-weekend therapie.
Eerst speculaaskruiden gemaakt.
Deels met kant en klare potjes kruiden die er al even stonden.. maar goed.. Hoef er dan iig niet de deur voor uit.
En nu staat het speculaasdeeg in de koelkast.
Ben heel benieuwd
Zie online veel mensen klagen dat het moeilijk is om het deeg uit het plankje te krijgen.
En na veel zoeken vond ik dat je het beste eerst je plankje insmeert met olie. Geruime tijd voor het bakken. Dus dat gaan we zo maar doen.
Ben benieuwd. Nu eerst afkoelen in de koelkast tot na het eten.
Goed punt...quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik deed altijd goed veel bloem over het plankje heen schudden en dan er weer afkloppen voor het deeg erin ging.
Daarnaast hangt het er erg vanaf hoe vettig je deeg is en hoe warm. Logisch, want plakkerig deeg plakt.
Volgens het kookboek dat ik gebruikte, was speculaas traditioneel veel minder vet. Dan loopt het tijdens het bakken minder uit en zie je de figuurtjes die de plank ervan maakt ook beter.
Hoe ist met je daglijstje? Alweer vinkjes kunnen zetten?quote:
Internetquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik deed altijd goed veel bloem over het plankje heen schudden en dan er weer afkloppen voor het deeg erin ging.
Daarnaast hangt het er erg vanaf hoe vettig je deeg is en hoe warm. Logisch, want plakkerig deeg plakt.
Volgens het kookboek dat ik gebruikte, was speculaas traditioneel veel minder vet. Dan loopt het tijdens het bakken minder uit en zie je de figuurtjes die de plank ervan maakt ook beter.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:17 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb m'n stoelen voor de tweede keer geschuurd. De vorige schuurbeurt was met nogal grof schuurpapier, daarmee kwamen alle druipers en diepe krassen er wel af, nu heb ik met fijner schuurpapier alles weer mooi strak gemaakt. Wie weet wanneer ik aan schilderen toe kom, maar het is er nu iig wel klaar voor
Wil ik ookquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:30 schreef Blues het volgende:
Noodweer hier met bliksem onweer en hagel
Die ontbeet vanochtend nog met stevige pijnstillers..quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wil ik ook
Hoe is het eigenlijk met @:uniekhoorn ?
quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:43 schreef Jagärtrut het volgende:
huiseigenaar meldt zich.
Coolquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar here you go
[ afbeelding ]
Filmthema en melkweg komt er in terug
Dit schreef ik vanmorgen. Hele discussie in de familie app dat het gewoon mag, volgens de anderenquote:Op maandag 5 oktober 2020 13:07 schreef Isabeau het volgende:
Mijn broer woont vlak over de grens en heeft net een nieuw huis en mijn vader en neefje helpen mee. Donderdag zouden we komen kijken en 25 oktober is hij jarigHet gaat echt over 5 km over de grens of zo.
Wij hebben dit met het ontwerpen van de trouwkaart... ook zo'n drama.. ik zou bijna willen dat we gewoon een standaard ding hadden gekozen..quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daar zijn ook veel discussies over geweest
Was lastig om iets te vinden dat wij beiden mooi vonden.
Ja kan lastig zijn hequote:Op maandag 5 oktober 2020 17:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wij hebben dit met het ontwerpen van de trouwkaart... ook zo'n drama.. ik zou bijna willen dat we gewoon een standaard ding hadden gekozen..
Ja hoor, kan primaquote:Op maandag 5 oktober 2020 18:09 schreef maily het volgende:
Hoi, ik heb gisteren een grote pot rode kool opengemaakt en de helft opgewarmd en opgegeten. Kan ik de rest invriezen in een bakje en is het dan nog lekker na het ontdooien?
Dat is bij zoveel mensen. Men snapt de regels, gaat zich er zeker aan houden... tot het in de weg zit van hun eigen afsprakenquote:Op maandag 5 oktober 2020 17:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit schreef ik vanmorgen. Hele discussie in de familie app dat het gewoon mag, volgens de anderen
Wat was het ook alweer? De coronaregels moet iedereen naleven en gelden voor iedereen! Behalve voor mij.
Dat lijkt ook het credo van mijn familie te zijn dus
Mijn nichtje is dit weekend ook gewoon met haar ouders uit eten geweest. Meer dan 4 mensen aan 1 tafel uit 3 gezinnen. Restaurant vond het goed. Tsja.quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat is bij zoveel mensen. Men snapt de regels, gaat zich er zeker aan houden... tot het in de weg zit van hun eigen afspraken
quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is bij zoveel mensen. Men snapt de regels, gaat zich er zeker aan houden... tot het in de weg zit van hun eigen afspraken
De meeste besmettingen vinden thuis plaats. Dan stuur je al die mensen naar huis toequote:Op maandag 5 oktober 2020 18:25 schreef Sarabi het volgende:
![]()
Benieuwd of de geruchten over een avondklok in de randstad kloppen
Tja dat was al toen ze de horeca vroeger dicht deden. Maarja thuis kunnen/mogen ze niets doen natuurlijk.quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De meeste besmettingen vinden thuis plaats. Dan stuur je al die mensen naar huis toe
Nouja, heel eerlijk. Ergens begrijp ik wel dat als regels niet uit te leggen zijn, dat ze ook lastig op te volgen zijn. Als het geen probleem was als het huis net aan de juiste kant van de grens had gestaan, is het wel lastig om het nu wel een probleem te vinden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:37 schreef Isabeau het volgende:
Dit schreef ik vanmorgen. Hele discussie in de familie app dat het gewoon mag, volgens de anderen
Wat was het ook alweer? De coronaregels moet iedereen naleven en gelden voor iedereen! Behalve voor mij.
Duitsland is Duitsland, toch? Op hoeveel km mag je dan nog wel tanken/boodschappen doen/uit eten/familie bezoeken? 'Een klein stukje over de grens' vind jij (en veel mensen) wel begrijpelijk. Maar waar ligt dan die grens?quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:35 schreef Myraela het volgende:
Nouja, heel eerlijk. Ergens begrijp ik wel dat als regels niet uit te leggen zijn, dat ze ook lastig op te volgen zijn. Als het geen probleem was als het huis net aan de juiste kant van de grens had gestaan, is het wel lastig om het nu wel een probleem te vinden.
In elk geval mag ik wel gewoon NRW in om boodschappen te doen. Met een sjaal over de neus. (Nee hoor; dat vind ik veel te lastig, ik gebruik wel mijn kapje). Ik heb al m'n tweede wegwerpkapje in gebruik, en ik heb ook een herbruikbare. En iets wat echt bedoeld is als mondkapje, al staat erbij dat je 'm ook kan gebruiken als haarband of kraag, maar die er toch onmiskenbaar uitziet alsof je een onderbroek voor je snuit gebonden hebt. Die doe ik dus maar niet opquote:Op maandag 5 oktober 2020 18:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Duitsland is Duitsland, toch? Op hoeveel km mag je dan nog wel tanken/boodschappen doen/uit eten/familie bezoeken? 'Een klein stukje over de grens' vind jij (en veel mensen) wel begrijpelijk. Maar waar ligt dan die grens?
Wel bekijks w.s.quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:46 schreef sigme het volgende:
[..]
In elk geval mag ik wel gewoon NRW in om boodschappen te doen. Met een sjaal over de neus. (Nee hoor; dat vind ik veel te lastig, ik gebruik wel mijn kapje). Ik heb al m'n tweede wegwerpkapje in gebruik, en ik heb ook een herbruikbare. En iets wat echt bedoeld is als mondkapje, al staat erbij dat je 'm ook kan gebruiken als haarband of kraag, maar die er toch onmiskenbaar uitziet alsof je een onderbroek voor je snuit gebonden hebt. Die doe ik dus maar niet op.
Ik vind het kleine stukje de grens over niet begrijpelijk. Uiteten gaan, boodschappen doen, tanken of op een ander manier in contact zijn in Duitsland kan ik tegenover mezelf of anderen niet verantwoorden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:42 schreef Isabeau het volgende:
Duitsland is Duitsland, toch? Op hoeveel km mag je dan nog wel tanken/boodschappen doen/uit eten/familie bezoeken? 'Een klein stukje over de grens' vind jij (en veel mensen) wel begrijpelijk. Maar waar ligt dan die grens?
Ik ben benieuwd hoe dat gaat met kerst enzo...quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik denk eerder dat mensen proberen de regels zo uit te leggen dat ze er zelf geen last van hebben. En straks zit een heel land thuis, restaurants weer dicht etc doordat een klein deel van de Nederlanders zich onoverwinnelijk wanen “mij overkomt het niet”. Maar hoe zal kerst zijn zonder opa/oma/vader/moeder in de wetenschap dat je de adviezen/regels hebt genegeerd
Als er een avondklok is, kun je niet op bezoek bij iemand, dus dan zijn die thuisbesmettingen ook al iets teruggedrongen hopelijk.quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Tja dat was al toen ze de horeca vroeger dicht deden. Maarja thuis kunnen/mogen ze niets doen natuurlijk.
Zo had ik die nog niet bekeken, maar zo voelt het wel heel; krom jaquote:Op maandag 5 oktober 2020 18:53 schreef Myraela het volgende:
Ander voorbeeld is bijvoorbeeld dat een gezin met twee kinderen ouder dan 12 niet op visite kunnen bij hun grootouders, want meer dan de maximaal 3 gasten. Maar dezelfde grootouders mogen wel op visite bij het gezin, want eigen huishouden thuis telt niet mee.
Ik begrijp best dat mensen in zulke situaties wat moeite hebben met het serieus nemen van zulke maatregelen.
M'n ma vind het altijd leuk om met kerst kleding te kopen met ons.quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:53 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe dat gaat met kerst enzo...
als heel nederland massaal gaat winkelen normaal gesproken.
Hoeveel mensen daadwerkelijk online gaan winkelen.. en hoeveel mensen toch maar even naar de winkel gaan voor een dagje kerstshoppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 05-10-2020 19:39:33 ]
Nog gefeliciteerd!quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:37 schreef Syrena het volgende:
Moest even gnorken Candaasje, maar go moedersHoop dat het gauw weer goed gaat met je omaatje.
Hier ook de sloggi-mondkapjes sigme. Man doet hem op, ik hou me bij de zelfgemaakte van schoonmams of een wegwerp. Heb wel een selfie van ons 2 met de onderbroeken![]()
Net mijn verjaardagsdiner op. Afgehaald bij Italiaans restaurant waar we altijd nog een keer heen wilden. Heel lekker![]()
Voordeel van thuis: poes kon de vitello tonnato ook even proeven
Wel of geen covid, alles waarbij je pufjes, prednison en antibiotica krijgt klinkt niet zo best. Beterschap voor haarquote:Op maandag 5 oktober 2020 19:16 schreef Tally het volgende:
Mijn moeder is net met spoed getest op corona. Meteen een puf, prednison en antibiotica kuur meegekregen. Nu maar hopen dat de test negatief is
Ik denk dat het tijd wordt om aandelen in bezorgdiensten en online winkels te gaan kopenquote:Op maandag 5 oktober 2020 18:53 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe dat gaat met kerst enzo...
als heel nederland massaal gaat winkelen normaal gesproken.
Hoeveel mensen daadwerkelijk online gaan winkelen.. en hoeveel mensen toch maar even naar de winkel gaan voor een dagje kerstshoppen.
Die kans is ook gewoon heel groot. Een gewone infectie.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:58 schreef AnneX het volgende:
@:Tally ... sterkte dan maar met wachten op een goeie uitslag.
(Afgelopen maart had ik ruim 2 weken “ gewoon” een bovenste luchtweg infectie en was goed beroerd en benauwd. Pufjes, meds de hele mikmak) .
Dan duim ik voor je moeder.
En dat is het nog steeds meestal ook. Maar ziek is ziek en dat is niet fijn.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Die kans is ook gewoon heel groot. Een gewone infectie.
Blijf ik zeggen
Mijn vader is longpatiënt. Mijn moeder is hartpatiënt. Maar word nu doorgestuurd naar de longpoli als de test morgen negatief is. Dus zijn ze straks beide longpatiëntenquote:Op maandag 5 oktober 2020 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dat is het nog steeds meestal ook. Maar ziek is ziek en dat is niet fijn.
Met in deze tijden nog een dot extra onzekerheid. Hopelijk snel een goede uitslag en beterschap voor je moeder.
Gewoon volhouden tot het tegendeel bewezen is.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Die kans is ook gewoon heel groot. Een gewone infectie.
Blijf ik zeggen
Kunnen ze elkaar een longboks gevenquote:Op maandag 5 oktober 2020 20:15 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn vader is longpatiënt. Mijn moeder is hartpatiënt. Maar word nu doorgestuurd naar de longpoli als de test morgen negatief is. Dus zijn ze straks beide longpatiënten
Heet je vader Robert?quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:15 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn vader is longpatiënt. Mijn moeder is hartpatiënt. Maar word nu doorgestuurd naar de longpoli als de test morgen negatief is. Dus zijn ze straks beide longpatiënten
Maar naar Antwerpen mag je niet!quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:46 schreef sigme het volgende:
[..]
In elk geval mag ik wel gewoon NRW in om boodschappen te doen. Met een sjaal over de neus. (Nee hoor; dat vind ik veel te lastig, ik gebruik wel mijn kapje). Ik heb al m'n tweede wegwerpkapje in gebruik, en ik heb ook een herbruikbare. En iets wat echt bedoeld is als mondkapje, al staat erbij dat je 'm ook kan gebruiken als haarband of kraag, maar die er toch onmiskenbaar uitziet alsof je een onderbroek voor je snuit gebonden hebt. Die doe ik dus maar niet op.
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:43 schreef Jagärtrut het volgende:
huiseigenaar meldt zich.
Hebben ze toch nog iets gemeenquote:Op maandag 5 oktober 2020 20:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kunnen ze elkaar een longboks geven
Minder dan 24 uur daar. Dan mag het. Wel eerst even een formuliertje invullen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In ieder geval heel NRW. Nedersaksen heb ik niet nagekeken. Mits max 23 uur en 59 minuten. En geen overnachting.quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Probleem is dat het grensgebied hier het zelfde is als een grote stad. De grens is iets op papier. Dat ding bestaat al jaren niet meer. Er zijn hele dorpen op de grens gebouwd. Ik ken verschillende mensen waar de grens door de woning loopt. Daar waar de voordeur zit. Dat is het woonland voor de wet en belastingen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het kleine stukje de grens over niet begrijpelijk. Uiteten gaan, boodschappen doen, tanken of op een ander manier in contact zijn in Duitsland kan ik tegenover mezelf of anderen niet verantwoorden.
Maar ondanks dat ik braaf de regels opvolg, begrijp ik best dat dat voor anderen lang niet altijd zo vanzelfsprekend is wanneer het regels zijn die lastig uit te leggen zijn. Het risico is niet groter geworden omdat je 5 km over de grens zit.
Ander voorbeeld is bijvoorbeeld dat een gezin met twee kinderen ouder dan 12 niet op visite kunnen bij hun grootouders, want meer dan de maximaal 3 gasten. Maar dezelfde grootouders mogen wel op visite bij het gezin, want eigen huishouden thuis telt niet mee.
Ik begrijp best dat mensen in zulke situaties wat moeite hebben met het serieus nemen van zulke maatregelen.
Exact. Qua afstand maakt het geen fuck uit of ik naar de Albert Heijn of Edeka ga.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:26 schreef z80 het volgende:
[..]
Probleem is dat het grensgebied hier het zelfde is als een grote stad. De grens is iets op papier. Dat ding bestaat al jaren niet meer.
Wat voor training is dat? Waar gaat het over en wat leer je?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 06:57 schreef borisz het volgende:
Morning
Vandaag BI Tooling Part II. Was leuke en goede training vorige keer.
Power BI van Microsoft. Met de tool kan je data visueel weergeven, databases combineren etc. Dashboards maken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 07:00 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat voor training is dat? Waar gaat het over en wat leer je?
Ik ga dat zo ook eens makenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 07:19 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Ik zal eens kijken of ik zo m'n lief uit bed krijg - hij maakt espresso.
Ziet er heel chill en warm uit ja!quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 08:43 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een vest van NA-KD gekocht, kan niet wachten tot die binnenkomt. Denk dat ik hierin ga leven tijdens het thuiswerken.
[ afbeelding ]
Ja, wat dan?quote:
Ja en van die zachte katoenen leggings om yoga in te doen. Mijn hardlooplegging kom ik wel buiten in, maar mijn yogalegging niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:05 schreef Candaasje het volgende:
Ik draag lange vesten dus wel gewoon buiten. De enige kleding die ik enkel binnen draag zijn pyamabroeken of joggingsbroeken.
Tekeningen van histologische structuren met de naamgeving erbij. Normaal teken ik het ook zelf graag tijdens het practicum, maar dan is af en toe kunnen spieken wel fijn. En we kregen ook ter plekke een inleidingsles.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:05 schreef Tele6 het volgende:
Wat zijn practicumnota's? Wij hadden altijd alleen een labjournaal en een dictaat.
Oh, dat zou bij ons in het dictaat staan. Dat zal net anders geregeld zijn bij jullie. Wij konden het dictaat voor een paar euro kopen bij de printshop van de universiteit, of we konden het digitaal bekijken op de laptops en tablets die niet toegestaan waren in het lab.... wacht....quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tekeningen van histologische structuren met de naamgeving erbij. Normaal teken ik het ook zelf graag tijdens het practicum, maar dan is af en toe kunnen spieken wel fijn. En we kregen ook ter plekke een inleidingsles.
Nu moeten we thuis al de inleidingsfilmpjes bekijken, en daarna dus 'in het ecchie' tijdens het practicum.
Ik heb een vrij goed geheugen, maar vorige week zat ik er toch af en toe wat verloren bij. Dan is zo'n practicum dus ook zonde van je tijd.
We gingen uit eten, dus van allesquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, wat dan?
Ik had vanmorgen een OMAD-faaltje, maar wel een goeie: heel sterke koffie met palmsuiker, vanille en kokosslagroom. Nu extra wakker
Ja zijn die fijn? Ik heb altijd haat voor die dingen want lang dus afzak strugglesquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:05 schreef minilot het volgende:
Inzake knus, ik heb nu zwarte maillot onder kort legergroen broekje. MaillotsZeker die van Snag Tights
Ja normaal kunnen we het ook wel kopen, maar alles is opquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, dat zou bij ons in het dictaat staan. Dat zal net anders geregeld zijn bij jullie. Wij konden het dictaat voor een paar euro kopen bij de printshop van de universiteit, of we konden het digitaal bekijken op de laptops en tablets die niet toegestaan waren in het lab.... wacht....
Ik kan me voorstellen dat ze bij jullie niet met labjournaals werken omdat dat voor onderzoekers is en jullie geen onderzoeker maar dierenarts moeten worden. (Het is voor een onderzoeker heel belangrijk om bij te houden wat hij deed en wanneer en hoe, dus dat moesten we vanaf het begin meteen heel strikt doen, ook al was het bij sommige practica nogal veel overbodig werk.)
Ik heb ook histologie moeten doen. Als ik het me goed herinner moesten we naam/nummer van de coupe noteren, alle bijzonderheden en waarnemingen, een overzichtstekening en een tekening van een detail.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja normaal kunnen we het ook wel kopen, maar alles is opSchiet lekker op dus.
Verder geen labjournaals inderdaad.
Puur koekeloeren door een microscoop naar coupes. Dat hoeven we inderdaad niet echt te euh monitoren zeg maar. (Ooit zal ik wel opname-dieren en OK's grondig moeten monitoren en noteren vermoed ik)
Snag Tights zijn er juist specifiek voor allerlei lengtes en breedtes en combinaties daarvanquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja zijn die fijn? Ik heb altijd haat voor die dingen want lang dus afzak struggles
Ja daarom wel eens naar zitten kijken, misschien toch maar eens proberen danquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Snag Tights zijn er juist specifiek voor allerlei lengtes en breedtes en combinaties daarvan
Het is mijn minst favoriete vak, dus ik snap je volkomenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb ook histologie moeten doen. Als ik het me goed herinner moesten we naam/nummer van de coupe noteren, alle bijzonderheden en waarnemingen, een overzichtstekening en een tekening van een detail.
Ik heb het vak uiteindelijk laten vallen en ben ecologie gaan doen
Ik krijg nu dat liedje van Brigitte Kaandorp in mijn hoofdquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:24 schreef Myraela het volgende:
Vriendin van mij zit sinds vrijdag im quarantaine. En die begon nu al te klagen over het vanuit huis werken, dat ze zichzelf zo verwaarloosde, dat haar huid een chaos was en ze al 4 dagen in dezelfde trui liep.Het zijn pas 4 dagen.
Er zitten al zoveel mensen maaaanden thuis.
Snag tights zijn geweldig. Eerste soort dat bij mij (kort en dik) niet afzakt of samenkomt onderaan mijn enkels. Er zijn zoveel mogelijke maten te bestellen in lengte en breedte combinaties (kort en breed voor mij). En dan is het ook nog heerlijk materiaal (en gave kleuren)quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja zijn die fijn? Ik heb altijd haat voor die dingen want lang dus afzak struggles
Jeetje. Wat een ellende ja.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:24 schreef Myraela het volgende:
Vriendin van mij zit sinds vrijdag im quarantaine. En die begon nu al te klagen over het vanuit huis werken, dat ze zichzelf zo verwaarloosde, dat haar huid een chaos was en ze al 4 dagen in dezelfde trui liep.Het zijn pas 4 dagen.
Er zitten al zoveel mensen maaaanden thuis.
Haha, ja.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:26 schreef Candaasje het volgende:
Ik krijg nu dat liedje van Brigitte Kaandorp in mijn hoofd![]()
'Ik heb een heel zwaaaaaaaaaaaaaar leven.....'
Ja ik zie vooral allemaal curvy voorbeelden, benieuwd of de pasvorm ook goed is bij lang en niet curvy. Denk dat ik er even 2 bestel om te proberen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Snag tights zijn geweldig. Eerste soort dat bij mij (kort en dik) niet afzakt of samenkomt onderaan mijn enkels. Er zijn zoveel mogelijke maten te bestellen in lengte en breedte combinaties (kort en breed voor mij). En dan is het ook nog heerlijk materiaal (en gave kleuren)
Huh, vanaf je 8e?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:49 schreef Sarabi het volgende:
Oja en behalve een vest dat ik al vanaf mijn 8e hebdie had ik vroeger aan als het te koud was in de sporthal.
Ik hoor er echt alleen maar positieve verhalen over van vriendinnen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh ja! Ik word ook doodgegooid met Snagtights reclames! Ben er wel benieuwd naar, met name die korte broekjes... Ik heb recent wonderdeoleen voor schurende benen ontdekt, maar het blijft toch een beetje eng, blote benen onder een rok.
Ze hebben hun collectie flink uitgebreid naar andere maten/vormen. Dus ook lang en dun, kort en dun. Ik heb nog niet op de Nederlandse site gekeken hoe het daar staatquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:34 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja ik zie vooral allemaal curvy voorbeelden, benieuwd of de pasvorm ook goed is bij lang en niet curvy. Denk dat ik er even 2 bestel om te proberen.
Omdat er geen handhaving is. Van mij mogen we echt even meer richting een gardia civil achtige aanwezigheid op straat....quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de hooligans dat alleen maar tof vinden, hebben ze wat om te rellen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Omdat er geen handhaving is. Van mij mogen we echt even meer richting een gardia civil achtige aanwezigheid op straat....
Ongemak? Baton tegen je knie, heb je je ongemak.
Kwakzur was in ieder geval enthousiast. Ik vind ze vooral leuk omdat ze geweldige kleuren hebben. Vorig jaar keek men nog wel eens op, had een blauwe jurk aan met fuchsia rode bloemetjes en in die kleur kousen erbijquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:05 schreef AnneX het volgende:
Wat een mooi vest, Myra!
Vanaf de herfst wissel ik af met 3 lange vesten tot aan Voorjaar. Heerlijk dragen.
En van die snag tights maillots komt ook alsmaar reclame door.
Daarover is Kwakzur toch zo enthousiast? Of was het Molo?
Gewoon de 50 - 80 of 100 denier van de hema passen mij ook best.
Wow. DP. Dat klinkt hard! Letterlijk en figuurlijk.
Ik ben sinds mijn 9e niet meer gegroeid (in de lengte). En gewicht was denk ik zelfs ietsje meer dan nuquote:
Ik blijf fan van Vevina.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh ja! Ik word ook doodgegooid met Snagtights reclames! Ben er wel benieuwd naar, met name die korte broekjes... Ik heb recent wonderdeoleen voor schurende benen ontdekt, maar het blijft toch een beetje eng, blote benen onder een rok.
Oh apart, ik dacht dat mensen veel langer doorgroeien.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben sinds mijn 9e niet meer gegroeid (in de lengte). En gewicht was denk ik zelfs ietsje meer dan nu
Vrouwen stoppen meestal met groeien als ze hun menstruatie krijgen dacht ik.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh apart, ik dacht dat mensen veel langer doorgroeien.
Hier begint de betovering ook langzaam uit te werkenquote:Op maandag 5 oktober 2020 19:46 schreef AnneX het volgende:
De afspraak met de thuiskapster alsnog weer afgezegd, bij nader inzien.
“Bij twijfel niet inhalen”...
Sjonge Tally, een test met spoed! Kon dat in het zieke huis?
Niet per se, je groeischijven sluiten zo rond je 12e, 13e levensjaar. (Is mij verteld althans, ik moest röntgenfoto's maken toen ik ongeveer 13 jaar was, om dat te bevestigen).quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vrouwen stoppen meestal met groeien als ze hun menstruatie krijgen dacht ik.
En dat kan wel kloppen want ik was 9 toen dat gebeurde.
Gelukkig had ik toen wel al een beetje normale lengte
Ahquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Niet per se, je groeischijven sluiten zo rond je 12e, 13e levensjaar. (Is mij verteld althans, ik moest röntgenfoto's maken toen ik ongeveer 13 jaar was, om dat te bevestigen).
Daarvoor vindt er vaak nog een groeispurt plaats (dit is dan ook de periode dat bij meisjes aandoeningen zoals scoliose zich manifesteren).
I like the way you thinkquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Omdat er geen handhaving is. Van mij mogen we echt even meer richting een gardia civil achtige aanwezigheid op straat....
quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Vevina heb ik eens aangeschaft, maar ben ik geloof ik nooit aan toe gekomen om te gebruiken, ik kan het me iig niet herinneren en nu een paar verhuizingen verderquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik blijf fan van Vevina.
Maar blote benen blijven wel raar voelen na jaren van wielrenbroekjes.
Zékerquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:37 schreef Barreltje het volgende:
Ik werk vandaag ook gewoon in jogging broek.. ik heb een vergader-loze dag![]()
![]()
![]()
dus zelfs make-uploos
![]()
Ik merk wel dat ik in NL geen goede vesten meer heb, dus binnenkort maar eens een nieuwe scoren..![]()
Valt dat dan onder noodzakelijk winkelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |