abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:27:23 #1
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195411509
quote:
‘Grijze Piet’ valt verkeerd: Arnhem schrapt subsidie intocht Sinterklaas

ARNHEM - Met een ‘Grijze Piet’ in plaats van een zwarte of bruine komt de Stichting Die Blide Incomst van Sinterniclaesz in Arnhem tegemoet aan de eis van de gemeenteraad om een einde te maken aan wat critici ‘het racistische karakter van de Pietfiguur’ noemen.

Ze volgen de koers van een reeks andere organisaties voor optochten in den lande, waaronder in de nabijheid van Arnhem de dorpen Gendt, Angeren en Doornenburg.

Burgemeester en wethouders van Arnhem zien echter geen heil in het alternatief uit vrees dat dit opnieuw discussie zal opleveren, zo blijkt uit een brief aan het bestuur. Ze wijzen een bijdrage van 3000 euro aan het kinderfeest en het gebruik van het gemeentehuis voor een feest rond Sint en Piet van de hand.
quote:
Kick Out Zwarte Piet

Dat het lastig blijft, toont de gang van zaken in Breda. Daar woedt discussie over de vraag of grijs nu echt een goede oplossing is. De sinterklaasverenigingen daar vinden het een ‘acceptabele situatie, voor zowel de voor- als tegenstanders van Zwarte Piet’.

Bij Actiegroep Breda Kan Het, gelieerd aan KOZP (Kick Out Zwarte Piet) schiet dat in het verkeerde keelgat. Ze vinden ze het allemaal nog te veel op zwart lijken.
https://www.gelderlander.(...)ttps://www.bing.com/

Grijs is het nieuwe Zwart.

Waren er vroeger veel grijze slaven, eigenlijk?

En zijn we werkelijk verbaasd hierover?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195411689
Ik zei het onlangs nog, ze vinden toch wel weer iets nieuws om over te zeuren.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:42:53 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195411776
Lijkt me logisch. Hoe moeilijk is het om een roetveegpiet te gebruiken?

Dit soort "alternatieven" zijn puur een middel vanuit racisten om toch zo dicht mogelijk zwarte piet te kunnen blijven.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195411970
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:42 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me logisch. Hoe moeilijk is het om een roetveegpiet te gebruiken?

Dit soort "alternatieven" zijn puur een middel vanuit racisten om toch zo dicht mogelijk zwarte piet te kunnen blijven.
Heel moeilijk. Ik speel Piet bij ons in de stad. Als ik daar met de intocht als roetveegpiet rond loop, word ik door genoeg kinderen herkend.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_195412029
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:54 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Heel moeilijk. Ik speel Piet bij ons in de stad. Als ik daar met de intocht als roetveegpiet rond loop, word ik door genoeg kinderen herkend.
Draag een masker
pi_195412098
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:57 schreef Amee het volgende:

[..]

Draag een masker
Nee, ik blijf zwart.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_195412138
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:57 schreef Amee het volgende:

[..]

Draag een masker
En hoe ziet dat masker eruit en gaat bijv KOZP niet hiervan over de zeik? Is het trouwens afdoende om niet herkend te worden?
pi_195412189
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 21:02 schreef blackmirror het volgende:

[..]

En hoe ziet dat masker eruit en gaat bijv KOZP niet hiervan over de zeik? Is het trouwens afdoende om niet herkend te worden?
Weet ik niet. Als je niet herkend wil worden draag je een masker. Dat is tegenwoordig niet zo moeilijk gezien je overal een mondmasker moet dragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2020 21:04:56 ]
pi_195412375
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:42 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me logisch. Hoe moeilijk is het om een roetveegpiet te gebruiken?

Dit soort "alternatieven" zijn puur een middel vanuit racisten om toch zo dicht mogelijk zwarte piet te kunnen blijven.
Alsof de roetveegpiet door Quincy Gario's ballotagecommissie komt...

De roetveegpiet is een schijnoplossing
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:13:46 #10
74056 crew  ToT
pi_195412394
De grijze wolven voelen zich dan zeker beledigd.
pi_195412436
De slaven van toen zijn nu wel grijs poeder.
pi_195412507
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:42 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me logisch. Hoe moeilijk is het om een roetveegpiet niet alles op racisme te gebruiken gooien?

Dit soort "alternatieven" zijn puur een middel vanuit racisten goedbedoelende mensen om toch zo dicht mogelijk bij zwarte piet een traditioneel kinderfeest te kunnen blijven.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2020 22:10:15 ]
pi_195412605
Ik vind dit effen grijs trouwens sowieso niet geslaagd. Ik zou deze tint omschrijven als "zwarte piet, reeds drie a vier dagen terug overleden".
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:37:21 #14
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195412955
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 21:00 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Nee, ik blijf zwart.
Sorry, zwarte mensen mogen niet meer actief deelnemen aan het Sinterklaasfeest. Dat zou namelijk rascisme/discriminatie zijn.

Oh...wacht....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:55:53 #15
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195413387
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:42 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me logisch.
Volgens welke redenatie? Omdat grijs nu ineens een symbool voor racisme is? Vreemd. Dat was het vorige week nog niet....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195413437
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:42 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me logisch. Hoe moeilijk is het om een roetveegpiet te gebruiken?

Dit soort "alternatieven" zijn puur een middel vanuit racisten om toch zo dicht mogelijk zwarte piet te kunnen blijven.
Och gutjes, daar gaan ze weer; racisten dit racisten dat. Hoe moeilijk is het om niet gelijk zo dom te overdrijven en een discussie om zeep te helpen? Heel moeilijk, zo blijkt maar weer. Wat heet, schier onmogelijk.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195413451
Het lijkt op zwart dus het is fout.

Let maar op, straks is Roetveeg Piet ook "not done" want het stamt af van het ooozo racistische figuur Zwarte Piet.
pi_195414220
quote:
4s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 21:58 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Och gutjes, daar gaan ze weer; racisten dit racisten dat. Hoe moeilijk is het om niet gelijk zo dom te overdrijven en een discussie om zeep te helpen? Heel moeilijk, zo blijkt maar weer. Wat heet, schier onmogelijk.
Het blijft Mikeytt natuurlijk :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_195414357
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:42 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me logisch. Hoe moeilijk is het om een roetveegpiet te gebruiken?

Dit soort "alternatieven" zijn puur een middel vanuit racisten om toch zo dicht mogelijk zwarte piet te kunnen blijven.
Maar de racisten willen toch juist van zwarte piet af?
Het ligt aan de instanties zelf
pi_195414817
Op zich vind ik dit geen slechte ontwikkeling. Alle sinterklaasvieringen moeten gewoon losgekoppeld worden van het staatsinfuus. Ik snap ook niet zo goed waarom een gemeente het nodig vindt om zich te bemoeien met de inhoud, maar goed.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:59:21 #21
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195414871
quote:
4s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 21:58 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Och gutjes, daar gaan ze weer; racisten dit racisten dat. Hoe moeilijk is het om niet gelijk zo dom te overdrijven en een discussie om zeep te helpen? Heel moeilijk, zo blijkt maar weer. Wat heet, schier onmogelijk.
Welke discussie? Racisme is geen mening.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195416527
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:59 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Welke discussie? Racisme is geen mening.
Al zo vaak heb ik op Fok gevraagd wat er racistisch is aan zwarte piet; keer op keer krijg ik óf geen reacties, óf vage ontwijkende antwoorden, flauwe troll one liners en zulks.
Maar he, misschien nu dan...

Wat is er racistisch aan zwarte piet?

Toe, verbaas me.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 4 oktober 2020 @ 01:04:04 #23
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195416947
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:59 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Welke discussie? Racisme is geen mening.
Zwarte Piet heeft dan ook niks met racisme te maken.
Krampus (waar zwarte Piet weer van afstamt) bestond al voordat de eerste slaaf nog geboren moest worden.
Je gezicht zwart schminken staat niet gelijk aan blackface , buiten dat hebben we hier in Nederland nooit Black face gehad , alleen in Amerika
Ik ben inmiddels overleden
pi_195417228
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:59 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Welke discussie? Racisme is geen mening.
Alsof Zwarte Piet racisme is. Flikker toch op man, vuile antifa fascist.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195420840
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:42 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me logisch. Hoe moeilijk is het om een roetveegpiet te gebruiken?

Dit soort "alternatieven" zijn puur een middel vanuit racisten om toch zo dicht mogelijk zwarte piet te kunnen blijven.
Zegt de grootste racist want dat zijn anti zwarte pieten en deze is een VVD-er ook nog , een ergere combi is er bijna niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')