abonnement Unibet Coolblue
pi_195405715
Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:47:57 #3
269689 crew  Viv
pi_195405835
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:18 schreef SQ het volgende:
Het mocht best anders, maar nu moet het kennelijk helemaal kapot en daar ben ik het gewoon niet mee eens.
Dit. Of het nu kapot gaat door anti-pieten of pro-pieten of door organisaties die geen onderdeel van de discussie willen zijn maar wel alvast alle Pieten uitbannen.. kapot gaat het. En dat vind ik heel jammer.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:30:05 #4
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_195406557
Iemand ervaring met een dubbele rij tanden? Bij Sticker komt er een grotemensentand door terwijl zijn melktand nog flink vast zit op die plek (hij is 7,5 en heeft nog geen enkele tand gewisseld). Maandag overleggen we met de tandarts, maar ik hou mijn hart vast want toen ik dit vroeger had werden mijn melktanden getrokken.. :'(
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:33:18 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195406601
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:48 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind het overigens wel gek dat hier in OUD het algemene standpunt is dat Piet aan verandering toe is (als ik het goed lees allemaal), terwijl ik als een soort melaatse wordt behandeld IRL met dit standpunt
Omdat we hier weten dat het voor de kinderen geen zak uitmaakt hoe Piet eruitziet.

Het uiterlijk van Piet is primair een probleem voor mensen die er (al heel lang) niet meer in geloven, gelovige kinderen vinden iedere hulp van Sinterklaas een Piet als hij/zij een pietenpak aanheeft.

We weten dat al die non-argumenten van die boze figuren die nu al jaren de Hema boycotten (right...) nergens over gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:34:39 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195406628
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Iemand ervaring met een dubbele rij tanden? Bij Sticker komt er een grotemensentand door terwijl zijn melktand nog flink vast zit op die plek (hij is 7,5 en heeft nog geen enkele tand gewisseld). Maandag overleggen we met de tandarts, maar ik hou mijn hart vast want toen ik dit vroeger had werden mijn melktanden getrokken.. :'(
O. heeft dat met één tand gehad. Tandarts maakte zich niet en zei komt goed.
Dat kwam het ook. Melktand ging er uiteindelijk uit en de tand trok zichzelf naar de juiste plek.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:35:29 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195406641
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Iemand ervaring met een dubbele rij tanden? Bij Sticker komt er een grotemensentand door terwijl zijn melktand nog flink vast zit op die plek (hij is 7,5 en heeft nog geen enkele tand gewisseld). Maandag overleggen we met de tandarts, maar ik hou mijn hart vast want toen ik dit vroeger had werden mijn melktanden getrokken.. :'(
Ik had dat bij een hoektand, dat is ook gelijk de enige reden voor een beugel geweest.
Ik was wel een stuk ouder toen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195406655
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Iemand ervaring met een dubbele rij tanden? Bij Sticker komt er een grotemensentand door terwijl zijn melktand nog flink vast zit op die plek (hij is 7,5 en heeft nog geen enkele tand gewisseld). Maandag overleggen we met de tandarts, maar ik hou mijn hart vast want toen ik dit vroeger had werden mijn melktanden getrokken.. :'(
Hier ook, bij beide kinderen. De melktanden zijn er vanzelf uit gegaan..

De oudste was net 8 toen hij wisselde, maar had al maanden de 2 tanden erachter.

De jongste was een maand dubbel, die begon met 8,5 te wisselen..

En vriendje van oudste ook. Dus het is niet zo zeldzaam ;) je hoeft er meestal ook niks aan te doen gelukkig.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:37:13 #9
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_195406666
Ah, geruststellende ervaringen zijn dat! O+
pi_195406725
Wat sneu dat Sint en Piet zo om zeep worden geholpen zeg. Hopelijk kan het op een respectvolle manier toch behouden worden.

Ik zie de kerst duister in met die getallen in NL. Dat betekent waarschijnlijk de eerste kerst ooit zonder mijn zus. Zelfs 10 dagen vakantie sparen voor quarantaine is waarschijnlijk niet aan de orde met die 3000 besmettingen p/d in Nederland.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:32:24 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195407615
Wij hebben het 'geluk' dat we sint al nooit met de schoonfamilie vieren, die willen alleen een kerstdag en zijn maar met z'n drietjes.

Sinterklaas is normaal echt voor mijn familie. En daar hebben we ook over twee weken een feestje mee (dilemma ook, gaan we wel of niet?) en ook pruls gesplitste verjaardag zit daar nog tussen. Dus ik denk dat we dat gezelschap, hoewel het in totaal 9 volwassenen en 5 kinderen zijn, niet gaan mijden met sinterklaas. Iedereen ziet elkaar onderling ook al in meer of mindere mate en we hebben het huis van m'n broer waar afstand houden geen issue is...

Maar helemaal lekker voelt dat toch niet allemaal. Vooral het feestje niet, maar het is de verjaardag van m'n neefje en het wordt echt, echt niet op prijs gesteld als we niet komen. Ik zou alleen zo graag willen dat ze beide families uit elkaar zouden houden. Ga het gesprek nog maar eens aan binnenkort.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195407978
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Iemand ervaring met een dubbele rij tanden? Bij Sticker komt er een grotemensentand door terwijl zijn melktand nog flink vast zit op die plek (hij is 7,5 en heeft nog geen enkele tand gewisseld). Maandag overleggen we met de tandarts, maar ik hou mijn hart vast want toen ik dit vroeger had werden mijn melktanden getrokken.. :'(
Ja, hier hetzelfde bij D. De tandarts vond het niet zo spannend. Wel advies om heel goed te poetsen omdat je natuurlijk minder goed bij komt. Bij D zit er al bijna een complete tand achter.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:03:53 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195408126
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 16:32 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben het 'geluk' dat we sint al nooit met de schoonfamilie vieren, die willen alleen een kerstdag en zijn maar met z'n drietjes.

Sinterklaas is normaal echt voor mijn familie. En daar hebben we ook over twee weken een feestje mee (dilemma ook, gaan we wel of niet?) en ook pruls gesplitste verjaardag zit daar nog tussen. Dus ik denk dat we dat gezelschap, hoewel het in totaal 9 volwassenen en 5 kinderen zijn, niet gaan mijden met sinterklaas. Iedereen ziet elkaar onderling ook al in meer of mindere mate en we hebben het huis van m'n broer waar afstand houden geen issue is...

Maar helemaal lekker voelt dat toch niet allemaal. Vooral het feestje niet, maar het is de verjaardag van m'n neefje en het wordt echt, echt niet op prijs gesteld als we niet komen. Ik zou alleen zo graag willen dat ze beide families uit elkaar zouden houden. Ga het gesprek nog maar eens aan binnenkort.
Los van dat het niet helemaal fijn voelt, het mag ook niet... Maximum voor feestjes is 4 mensen momenteel, dus ik zou het heel gek vinden als je familie jou er op aan kijkt als je niet komt.
KuikenGuppy
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:04:49 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195408145
In Eindhoven hebben ze grijze pieten dit jaar: ziet er écht heel raar uit.
pi_195408203
Hier zij de kinderen sinds deze zomer op de hoogte van het sinterklaasverhaal dus dat is wel een goede timing. Ik denk dat we mijn moeder uitnodigen.

Kerst vind ik wel lastig. Ik ben dol op de feestdagen en dat draait wmb echt om familie en gezelligheid.

Bovendien staat mijn moeder ook op de wachtlijst voor een operatie en komt er daarna ook veel op mijn schouders neer dus dat hangt precies in die periode ook boven ons hoofd.

Ik voel wel wat voor een winterslaap?
pi_195408518
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 17:04 schreef amaranta het volgende:
In Eindhoven hebben ze grijze pieten dit jaar: ziet er écht heel raar uit.
Je kunt gerust zeggen dat dan de glans er vanaf is. :')
pi_195408599
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:37 schreef Nanukerst het volgende:
Ah, geruststellende ervaringen zijn dat! O+
Ik had toen ik jong was (30 jaar geleden) een hele dubbele rij onderin, 4 tanden dubbel _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:28:05 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195409463
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 17:29 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je kunt gerust zeggen dat dan de glans er vanaf is. :')
https://www.ad.nl/eindhov(...)-uiterlijk~a16f8575/
pi_195409807
quote:
Mêh. :')
Was er niet ooit zo’n slechterik bij Bassie en Adriaan (of was het een buitenaards wezen bij Flodder) die zo’n zilveren gezicht had?

Even Googlen. :P

Oh juist!
^O^ _O-
pi_195410090
Ik zou absoluut geen bezwaar hebben tegen kerst gewoon met mijn eigen gezin thuis.
Maar ik denk dat mijn schoonfamilie dat niet zo zal waarderen. Ik kreeg de indruk dat het al raar werd gevonden dat we een verjaardag af hebben gezegd. Maar met "teveel" mensen op een plek waar afstand houden lastig is ivm de afmeting van de ruimte... mij even niet gezien.

Ik ben klaar met het hele corona gedoe. Steeds die regels die veranderen, mijn hoofd heeft daar tijd voor nodig en steeds als ik mn draai weer een beetje vindt verandert het weer.
Die stomme mondkapjes die op school op moeten... pubers.... gaat dat niet juist averechts werken... ik ben geen viroloog en ik ben blij dat ik het beleid niet hoef te maken.
Maar pffff als het kon ging ik winterslaap houden, heel lang... tot het weer "over" is.
Ik geloof niet dat ik hier psychisch stabieler van wordt zeg maar :{
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:08:00 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195410148
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:04 schreef Nijna het volgende:
Ik zou absoluut geen bezwaar hebben tegen kerst gewoon met mijn eigen gezin thuis.
Maar ik denk dat mijn schoonfamilie dat niet zo zal waarderen. Ik kreeg de indruk dat het al raar werd gevonden dat we een verjaardag af hebben gezegd. Maar met "teveel" mensen op een plek waar afstand houden lastig is ivm de afmeting van de ruimte... mij even niet gezien.

Ik ben klaar met het hele corona gedoe. Steeds die regels die veranderen, mijn hoofd heeft daar tijd voor nodig en steeds als ik mn draai weer een beetje vindt verandert het weer.
Die stomme mondkapjes die op school op moeten... pubers.... gaat dat niet juist averechts werken... ik ben geen viroloog en ik ben blij dat ik het beleid niet hoef te maken.
Maar pffff als het kon ging ik winterslaap houden, heel lang... tot het weer "over" is.
Ik geloof niet dat ik hier psychisch stabieler van wordt zeg maar :{
Laat het los. Geef je puber het mondkapje mee en klaar.
School zorgt er wel voor dat ze hem draagt.

En nee. Ik denk niet dat het averechts gaat werken.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:24:23 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_195410386
Ik heb lichte keelpijn. Het is fascinerend hoe anders mijn hoofd daar nu op reageert he. :') terwijl de kans dat het gewoon een milde verkoudheid is ongeveer 98% is natuurlijk.
disclaimer
pi_195410595
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:24 schreef SQ het volgende:
Ik heb lichte keelpijn. Het is fascinerend hoe anders mijn hoofd daar nu op reageert he. :') terwijl de kans dat het gewoon een milde verkoudheid is ongeveer 98% is natuurlijk.
Moet jij niet bijna bevallen? :o :P
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:39:11 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_195410610
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:38 schreef vencodark het volgende:

[..]

Moet jij niet bijna bevallen? :o :P
Jup, 39+5 vandaag :')
disclaimer
pi_195410691
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Jup, 39+5 vandaag :')
Je houdt het lekker spannend zo. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')