abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195394967
:*

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentile groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patinten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195395087
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En ga nou eens in je elleboog hoesten (dat is nog altijd het advies, h) met en zonder mondkapje. Hoeveel druppels halen nog daadwerkelijk het scherm op 1,5 meter denk je?
Bij de meeste mensen die in hun elleboog hoesten of niezen, zie ik hun mond gewoon onder de elleboog uisteken. :') Die kunnen dus eigenlijk gewoon beter in hun hand hoesten of niezen... Schijnt voor sommige nog best lastig te zijn _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195395157
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Via partners die iets teveel in drukke warenhuizen zijn wezen shoppen? Via kinderen?
Ja dat zou goed kunnen.
Ken eigenlijk niemand uit mijn directe omgeving die besmet is geweest.

Terwijl ikzelf en die mensen gewoon werken en overal komen.
blablablabla
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:55:47 #4
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195395170
Er zijn langzamerhand meer besmettingen in vele verpleeghuizen in heel Nederland, zowel bewoners en medewerkers besmet zijn. Ze worden apart verpleegd in een cohortafdeling. En verder is er gewoon bezoek mogelijk, maar op sommige locaties kan het zijn dat er geen bezoek mogelijk is.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195395217
Het is gewoon tijd dat aerogene verspreiding dmv spreken, schreeuwen, zingen binnen in een slecht geventileerde ruimte erkent wordt als de voornaamste verspreidingsroute. We zijn inmiddels in oktober en het gaat nog steeds over grote druppels en via voorwerpen. Alsof dat de voornaanste route is .
Nog steeds die maart gedachtes.
pi_195395299
Vanmorgen getest, uitslag al binnen, negatief. Dus maandag weer aan het werk. Althans als mijn werkgever het daar mee eens is; dat overleg ik van het weekend wel even :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195395300
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het is gewoon tijd dat aerogene verspreiding dmv spreken, schreeuwen, zingen binnen in een slecht geventileerde ruimte erkent wordt als de voornaamste verspreidingsroute. We zijn inmiddels in oktober en het gaat nog steeds over grote druppels en via voorwerpen. Alsof dat de voornaanste route is .
Nog steeds die maart gedachtes.
En ook een belangrijke vraag is: Hoe groot moet de gemiddelde 'viral load' virusdruppeltjes (ppm) zijn in een ruimte om mensen te besmetten?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195395314
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:01 schreef vosss het volgende:
Vanmorgen getest, uitslag al binnen, negatief. Dus maandag weer aan het werk. Althans als mijn werkgever het daar mee eens is; dat overleg ik van het weekend wel even :)
Zeg dat je positief bent, 2 weken vakantie ;)
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:01:52 #9
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195395316
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:01 schreef vosss het volgende:
Mooi zo! Gezond blijven!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:02:29 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195395337
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja dat zou goed kunnen.
Ken eigenlijk niemand uit mijn directe omgeving die besmet is geweest.

Terwijl ikzelf en die mensen gewoon werken en overal komen.
Ik ken ook niemand. Zo vreemd. En wij zijn echt niet 24/7 heilige boontjes geweest de voorbije zes maanden, uiteindelijk heb je toch meer contacten dan je zelf denkt, hoe goed je ook je best doet om je zo goed en kwaad mogelijk aan de richtlijnen te houden.

Wel een boel mensen die zich hebben laten testen in mijn omgeving, maar niemand positief.
pi_195395339
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zeg dat je positief bent, 2 weken vakantie ;)
_O-

Zo steek ik niet in elkaar. Bovendien heb ik al 44 vakantiedagen per jaar en moet ik al mn best doen om die elk jaar weer op te krijgen :+
vosss is de naam,
pi_195395364
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:02 schreef vosss het volgende:

[..]

_O-

Zo steek ik niet in elkaar. Bovendien heb ik al 44 vakantiedagen per jaar en moet ik al mn best doen om die elk jaar weer op te krijgen :+
Was een grapje ;)

Mijn vrouw heeft ook ieder jaar de grootste moeite om haar dagen op te krijgen, als je ze nou nog kon laten uitbetalen maar nee.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:04:49 #13
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195395391
Het wordt wel lastig voor werkende mensen om alle vakantiedagen op te maken voor de rest van het jaar, zoals volgens de CAO kun je die dagen niet meenemen naar 2021?
pi_195395475
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ken ook niemand. Zo vreemd. En wij zijn echt niet 24/7 heilige boontjes geweest de voorbije zes maanden, uiteindelijk heb je toch meer contacten dan je zelf denkt, hoe goed je ook je best doet om je zo goed en kwaad mogelijk aan de richtlijnen te houden.

Wel een boel mensen die zich hebben laten testen in mijn omgeving, maar niemand positief.
Nee dat vind ik ook echt bizar hier gewoon sporten, winkels bezoeken op kantoor gezeten, met de trein op pad, bibliotheek bezocht, feestjes en verjaardagen. Alleen echt amper uit en uit eten geweest (wel op terras). Mijn zus werkt in de zorg m'n ma is leidinggevende in ziekenhuis zelfs zij kennen eigenlijk niemand.

Zal wel dom geluk zijn dan.
blablablabla
pi_195395735
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:04 schreef Ven1972 het volgende:
Het wordt wel lastig voor werkende mensen om alle vakantiedagen op te maken voor de rest van het jaar, zoals volgens de CAO kun je die dagen niet meenemen naar 2021?
Ik wel hoor :)

Maar ik krijg die linksom of rechtsom wel op. :)
vosss is de naam,
pi_195395779
Uhm, ok, ik dacht dat het best wel redelijk goed ging hier in Breda met de aantallen besmettingen. In tegenstelling tot maart/april. En i.t.t. Tilburg sinds vandaag.

Maar dan lees ik net dit op AD.nl en BN De Stem.

Twintig bejaarde bewoners Bredaas zorgcentrum besmet met coronavirus

Twintig bewoners van woonzorgcentrum Vuchterhage in Breda blijken besmet met het coronavirus. Een aantal van hen is in een speciaal ingerichte, gesoleerde, covid-unit in het complex ondergebracht. Het centrum blijft geopend.

Dementie
Vuchterhage, gelegen in Breda-Noord, telt 81 appartementen voor hulpbehoevende ouderen. Het complex bestaat uit drie etages waaronder een afdeling voor mensen met dementie. De besmette bewoners die niet in de speciale unit zijn ondergebracht, zitten in hun eigen appartement in quarantaine.

De eerste besmetting onder de bewoners werd op 17 september ontdekt. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen liepen daarna nog 19 ouderen het virus op. En van hen is inmiddels hersteld.

Surplus
Vuchterhage maakt onderdeel uit van oudereninstelling Surplus. Volgens woordvoerster Edrianne Zoon blijft het woonzorgcentrum gewoon geopend en mogen ook de besmette bewoners nog bezoek ontvangen. ,,Maar dan wel n vaste contactpersoon die, net als het personeel, alleen met beschermende middelen naar binnen mag.‘’

Antonius Abt
Vuchterhage is niet het eerste tehuis van Surplus waar corona is ontdekt. Ook in Antonius Abt in Terheijden waren er recent besmettingen. ,,Maar daar is inmiddels iedereen weer genezen‘’, aldus Zoon.

Yikes. Covid is nog nooit zo dichtbij geweest. Dit woonzorgcentrum ligt nog geen 200 meter van mijn flat vandaan.
Hopen op een spoedig herstel voor iedereen. Heftig voor de betrokkenen. :{
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195395829
twitter

Echt, rot eens op met dit soort mongolen joh. Plaatsvervangende schaamte
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:24:50 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195395840
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:22 schreef Salina het volgende:
Uhm, ok, ik dacht dat het best wel redelijk goed ging hier in Breda met de aantallen besmettingen. In tegenstelling tot maart/april. En i.t.t. Tilburg sinds vandaag.

Maar dan lees ik net dit op AD.nl en BN De Stem.

Twintig bewoners van woonzorgcentrum Vuchterhage in Breda blijken besmet met het coronavirus. Een aantal van hen is in een speciaal ingerichte, gesoleerde, covid-unit in het complex ondergebracht. Het centrum blijft geopend.

Dementie
Vuchterhage, gelegen in Breda-Noord, telt 81 appartementen voor hulpbehoevende ouderen. Het complex bestaat uit drie etages waaronder een afdeling voor mensen met dementie. De besmette bewoners die niet in de speciale unit zijn ondergebracht, zitten in hun eigen appartement in quarantaine.

De eerste besmetting onder de bewoners werd op 17 september ontdekt. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen liepen daarna nog 19 ouderen het virus op. En van hen is inmiddels hersteld.

Surplus
Vuchterhage maakt onderdeel uit van oudereninstelling Surplus. Volgens woordvoerster Edrianne Zoon blijft het woonzorgcentrum gewoon geopend en mogen ook de besmette bewoners nog bezoek ontvangen. ,,Maar dan wel n vaste contactpersoon die, net als het personeel, alleen met beschermende middelen naar binnen mag.‘’

Antonius Abt
Vuchterhage is niet het eerste tehuis van Surplus waar corona is ontdekt. Ook in Antonius Abt in Terheijden waren er recent besmettingen. ,,Maar daar is inmiddels iedereen weer genezen‘’, aldus Zoon.

Yikes. Covid is nog nooit zo dichtbij geweest. Dit woonzorgcentrum ligt nog geen 200 meter van mijn flat vandaan.
Hopen op een spoedig herstel voor iedereen. Heftig voor de betrokkenen. :{
Laatste dagen zie je weer steeds meer berichten over corona in verzorgings- en bejaardentehuizen.

Ik vrees echt dat er alle maatregelen ten spijt straks toch gewoon weer geen houden aan is in die centra.
pi_195395876
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Laatste dagen zie je weer steeds meer berichten over corona in verzorgings- en bejaardentehuizen.

Ik vrees echt dat er alle maatregelen ten spijt straks toch gewoon weer geen houden aan is in die centra.
Tja, dat was een kwestie van tijd, als het los is in de rest van de bevolking dan komt het ook daar.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:26:32 #20
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195395883
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mee eens ja, het wordt ook weer zware maanden voor die verzorgings-verpleeg en bejaardentehuuzen.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:27:09 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195395899
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee dat vind ik ook echt bizar hier gewoon sporten, winkels bezoeken op kantoor gezeten, met de trein op pad, bibliotheek bezocht, feestjes en verjaardagen. Alleen echt amper uit en uit eten geweest (wel op terras). Mijn zus werkt in de zorg m'n ma is leidinggevende in ziekenhuis zelfs zij kennen eigenlijk niemand.

Ja kennelijk wel dan. Of dan toch in maart al onbewust besmet geweest..? In die periode vlak voor de shit echt losbarstte - zeg maar eerste helft februari - dus wel een boel mensen in mijn omgeving die ziek zijn geweest, en sommigen zelfs behoorlijk. Achteraf gezien kan dat zomaar corona zijn geweest, je weet het niet. Iedereen heeft het toen op griep afgeschoven.
pi_195395968
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Het geeft ook wel aan dat het virus zich ook weer niet zo makkelijk verspreid. Daarom is het ook onzin als mensen zich zo blindstaren op aerogene verspreiding.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:31:08 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195395969
pi_195395983
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja kennelijk wel dan. Of dan toch in maart al onbewust besmet geweest..? In die periode vlak voor de shit echt losbarstte - zeg maar eerste helft februari - dus wel een boel mensen in mijn omgeving die ziek zijn geweest, en sommigen zelfs behoorlijk. Achteraf gezien kan dat zomaar corona zijn geweest, je weet het niet. Iedereen heeft het toen op griep afgeschoven.
Dat kan best het geval zijn, de enige manier om het zeker te weten is om een bloedtest te laten doen, Sanquin doet het als je bloed geeft ;)
pi_195396004
Ik hoor in mijn omgeving ook alweer de eerste besmettingen. Een kennis met haar gezin en inmiddels ook wat mensen op mijn werk (zorg). Wij moeten weer standaard mondmaskers drage. Het gaat weer beginnen hoor....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:33:02 #26
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195396017
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:24 schreef Justin_Case het volgende:
[ twitter ]

Zijn ook altijd dezelfde figuren van de gele hesjes, farmers defense force, ongehoord nederland, viruswaanzin en dat soort clubjes :')
HeT iS EEN SchAndE, opRutTe!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:33:37 #27
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195396029
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik hoor in mijn omgeving ook alweer de eerste besmettingen. Een kennis met haar gezin en inmiddels ook wat mensen op mijn werk (zorg). Wij moeten weer standaard mondmaskers drage. Het gaat weer beginnen hoor....
Ja helaas wel, ik ben echt bang dat het weer een zware tijd zal komen.
pi_195396031
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:26 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Mee eens ja, het wordt ook weer zware maanden voor die verzorgings-verpleeg en bejaardentehuuzen.
Blijf het absurd vinden dat ze daar landelijk nog niks hebben gedaan aan de bezoekregeling..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195396037
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat kan best het geval zijn, de enige manier om het zeker te weten is om een bloedtest te laten doen, Sanquin doet het als je bloed geeft ;)
Die testen alleen op antilichamen en die zijn gemiddeld genomen na 12 weken verdwenen uit je bloed. Dus als je toen besmet geweest bent zal je nu weinig meer terug vinden.
pi_195396039
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee hoor. Na twee maanden kunnen je antistoffen al uit je bloed verdwenen zijn.
En bij Sanquin onderzoeken ze het voor data, maar krijg je het als donor niet te horen, daar zijn ze heel duidelijk over.

Bronnen: ik heb mijn antistoffen kunnen laten onderzoeker via mijn werkgever en ben bloeddonor.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195396044
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het geeft ook wel aan dat het virus zich ook weer niet zo makkelijk verspreid. Daarom is het ook onzin als mensen zich zo blindstaren op aerogene verspreiding.
maar je moet ook echt niet gaan ontkennen zoals bijvoorbeeld het RIVM doet:

https://academic.oup.com/(...)/cid/ciaa939/5867798
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195396076
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:24 schreef Justin_Case het volgende:
[ twitter ]

Tientallen maar liefst, poehee dat is nieuws zeg.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:38:01 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195396103
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Blijf het absurd vinden dat ze daar landelijk nog niks hebben gedaan aan de bezoekregeling..
Besmettingen gaan ook gewoon via personeel. Is waarschijnlijk toch niet tegen te houden.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:38:43 #34
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195396115
quote:

[..]

We hebben weinig geleerd van afgelopen maart. We brengen het zo weer naar binnen bij de meest kwetsbare mensen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:39:01 #35
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195396123
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Besmettingen gaan ook gewoon via personeel. Is waarschijnlijk toch niet tegen te houden.
Ja klopt, meestal het kan ook via stagiaires.
pi_195396126
quote:

[..]

Besmettingen gaan ook gewoon via personeel. Is gewoon niet tegen te houden.
En die krijgen het thuis, in winkels, in horeca etc. Wat dan meteen weer het lulverhaal van oude mensen opsluiten want dan is het probleem weg ontzenuwt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 22:41:40 ]
pi_195396127
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Tientallen maar liefst, poehee dat is nieuws zeg.
zijn er een aantal ontsnapt bij Parnassia :D
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:39:52 #38
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195396138
quote:

[..]

Waren ook felle reacties toen dat in verzorgingstehuizen bijna geen bezoek naar binnen mocht.
Maarja zijn dat dezelfde mensen die boos worden als corona uitbreekt in het bejaardentehuis?
pi_195396146
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

maar je moet ook echt niet gaan ontkennen zoals bijvoorbeeld het RIVM doet:

https://academic.oup.com/(...)/cid/ciaa939/5867798
quote:
Verschillende studies

"Dat kinderen besmettelijk zijn weten we al heel lang", zegt Bruijning. Het gaat er volgens haar om welke bijdrage ze hebben aan het verspreiden van de infectie. "Tot nu blijft het beeld overeind dat de hele epidemie wordt gedreven door de verspreiding van het virus tussen volwassenen onderling. De rol van kinderen is aanzienlijk kleiner", zegt ze.

En die studie dan? "Ja, er zijn studies die aangeven dat kinderen in sommige situaties het virus veel kunnen overdragen, die onderzoeken krijgen veel aandacht. Studies die het tegendeel laten zien daar hoor je niemand over."
https://eenvandaag.avrotr(...)van-het-coronavirus/

(En zo gaat het met heel veel onderwerpen)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195396176
quote:
Het schuift steeds verder. Eerst waren kinderen niet besmettelijk, toen een stuk minder. En nu dit verhaal, het begint wat geforceerd aan te doen.
zie email 27 oktober
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:42:19 #41
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195396189
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Die 264 uitbraken op scholen berusten allemaal op toeval?
pi_195396191
quote:

[..]

Als je als personeel een beetje netjes omgaat met beperkte PBM maatregelen (mondmasker, handschoenen) kun je een hoop ellende voorkomen. En natuurlijk thuisblijven en testen bij klachten. Allemaal zaken die in het voorjaar niet konden of mochten.

En dat ook aan het bezoek overbrengen (en het aantal bezoekers per zorgvrager wellicht beperken) en dan is er veel meer mogelijk dan in het voorjaar.
pi_195396192
Trump krijgt experimentele behandeling met synthetische antilichamen

Zou hij heel slecht liggen of zo?
blablablabla
pi_195396198
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:39 schreef Momo het volgende:

[..]

Waren ook felle reacties toen dat in verzorgingstehuizen bijna geen bezoek naar binnen mocht.
Maarja zijn dat dezelfde mensen die boos worden als corona uitbreekt in het bejaardentehuis?
Is natuurlijk ook gewoon een hels dillema. Dit kun je niet goed doen.
zie email 27 oktober
pi_195396207
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:42 schreef hooibaal het volgende:

[..]

2,5 miljoen kinderen naar school, dus ja, dat daar uitbraken tussen zitten lijkt me logisch.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:43:06 #46
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195396209
quote:

[..]

Het wordt steeds meer op scholen in heel Nederland.
pi_195396221
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:41 schreef trein2000 het volgende:
Eerst waren kinderen niet besmettelijk
Het enige dat geforceerd is, is deze terugkerende riedel. Er is letterlijk nooit beweerd dat kinderen niet besmettelijk zouden zijn.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:43:55 #48
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195396226
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:43 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Het wordt steeds meer op scholen in heel Nederland.
Allicht. Er wordt geen enkele veiligheidsmaatregel in acht genomen.
pi_195396235
Dat hele verhaal dat kinderen niet voor verspreiding zorgen is er bij mij vanaf dag 1 al niet ingegaan.

Kinderen nemen al eeuwen werkelijk alles mee naar huis qua ziektes maar NEE, bij corona stopt dat hoor. _O-

Ja dag hoor.
pi_195396237
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het schuift steeds verder. Eerst waren kinderen niet besmettelijk,
Volgens mij is dat nooit gezegd.
pi_195396252
quote:

[..]

Wat heeft toeval er mee te maken?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:45:13 #52
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195396260
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:43 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Allicht. Er wordt geen enkele veiligheidsmaatregel in acht genomen.
Klopt. maar ook slechte ventilatie speelt een grote rol.
pi_195396269
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:45 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Klopt. maar ook slechte ventilatie speelt een grote rol.
Dat is een flinke aanname zonder onderbouwing.
pi_195396270
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het enige dat geforceerd is, is deze terugkerende riedel. Er is letterlijk nooit beweerd dat kinderen niet besmettelijk zouden zijn.
Ook goed, zelden: https://www.rtlnieuws.nl/(...)lwassenen-besmetting

Het ligt er zo dik bovenop dat dit gewoon paniek en ontwrichting voorkomen is...
zie email 27 oktober
pi_195396280
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:42 schreef Elan het volgende:
Trump krijgt experimentele behandeling met synthetische antilichamen

Zou hij heel slecht liggen of zo?
Kan, kan ook zijn dat dit een behandeling is die werkt maar niet vrijgegeven is om redenen. Ik wil geen vage beschuldigingen uitten maar zo'n behandeling die werkt kan een goudmijn zijn, natuurlijk.
pi_195396286
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:44 schreef Justin_Case het volgende:
Dat hele verhaal dat kinderen niet voor verspreiding zorgen is er bij mij vanaf dag 1 al niet ingegaan.

Kinderen nemen al eeuwen werkelijk alles mee naar huis qua ziektes maar NEE, bij corona stopt dat hoor. _O-

Ja dag hoor.
Waar waren al die scholenclusters in mei en juni dan?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:46:27 #57
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195396287
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:36 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik kan geen medische reden bedenken om geen mondkapje op te hoeven. Wat is een terechte medische reden?
Niet-medisch mondneuskapjes die niet goed worden gebruikt of regelmatig ververst:
• herhalende (zelf)contaminatie (herinademen virus/sen),
• verminderde ademhalingscapaciteit (lucht en in de marge, zuurstofcapaciteit).
• bacterieel (her)infectierisico,
• risico inademen stof/fibers (bijna zeker bij ongecerticeerde/zelfmaak)
• irritatie/eczeem op contact plaatsen met evt huidverwondingen.
• ooginfecties indien masker niet goed aansluit (door terugblazen).
• Verhoogde ademhalingsinspanning die op termijn kan leiden tot of een vorm van uitputting.
Deels zijn risico's persoonlijk, vooral als er een ademhalingshistorie is.
Niet medisch maar wel daarmee verweven voor doven/slechthorenden en kinderen, vice versa beperking van communicatie.

Hier een relevante link GlobalResearch en deze van British Medical Journal..

NB: Dit los van wat veelal een overtuigde mening is of bevindingen aangaande beperkte bijdrage i.c.m. andere regels. Of het terecht is is niet eenduidig te stellen omdat elk persoon immers anders zal reageren en het ervaren.
Wat een mondneus-masker sws niet voorkomt is eventuele Covid19 besmetting via de zachte delen van de ogen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195396291
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het ligt er zo dik bovenop dat dit gewoon paniek en ontwrichting voorkomen is...
Het ligt er meer dik bovenop dat jij graag wil dat dat zo is en dus dingen verzint.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:47:04 #59
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195396307
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toen waren er nog wel veiligheidsmaatregelen van kracht. Leerlingen moesten onderling afstand houden, om de belangrijkste maar meteen te noemen.
pi_195396308
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het ligt er meer dik bovenop dat jij graag wil dat dat zo is en dus dingen verzint.
Wat voor belang heb ik er bij om dat te willen? :')
zie email 27 oktober
pi_195396322
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat voor belang heb ik er bij om dat te willen? :')
Om langs de zijlijn te kunnen roepen natuurlijk. Zoals we eigenlijk allemaal doen :)
pi_195396324
quote:

[..]

Ondertussen is er nog altijd nauwelijks bewijs voor het tegendeel en wordt er wat verwezen naar incidentele uitbraken op scholen (wet van de grote getallen) en is het hoofdzakelijk gestoeld op onderbuikgevoelens (zie de opmerking van je medemod ergens daarboven).
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:48:08 #63
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195396327
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kan, kan ook zijn dat dit een behandeling is die werkt maar niet vrijgegeven is om redenen. Ik wil geen vage beschuldigingen uitten maar zo'n behandeling die werkt kan een goudmijn zijn, natuurlijk.
Zou wel heel Trumps zijn als een vriendje van hem bij een groot bedrijf een kwakzalf oplossing bedenkt. En Trump dat dan als reden gaat geven voor de snelle genezing. ;(
pi_195396328
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

239 scientists in 32 countries have outlined the evidence showing that smaller particles can infect people, and are calling for the agency to revise its recommendations. The researchers plan to publish their letter in a scientific journal next week.

VS

Het RIVM die allerlei belangenverstrengelingen heeft en aangestuurd word door onze incompetente overheid.

Tja...wie zou ik nu eerder geloven ?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:48:14 #65
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195396331
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:46 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niet-medisch mondneuskapjes die niet goed worden gebruikt of regelmatig ververst:
• verminderde ademhalingscapaciteit,
• contactirritatie/eczeem op contact plaatsen.
• Verhoogde ademhalingsinspanning die op termijn kan leiden tot of een vorm van uitputting.
Niet medisch maar wel daarmee verweven voor doven/slechthorenden en kinderen, vice versa beperking van communicatie.

NB: Dit los van wat veelal een overtuigde mening is of bevindingen aangaande beperkte bijdrage i.c.m. andere regels. Of het terecht is is niet eenduidig te stellen omdat elk persoon immers anders zal reageren en het ervaren.
Wat een mondneus-masker sws niet voorkomt is eventuele Covid19 besmetting via de zachte delen van de ogen.
Dat bedoel ik nou, daarom is risico's wel groter als men ook iemand mondkapje gebruikt.
pi_195396334
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:47 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Toen waren er nog wel veiligheidsmaatregelen van kracht. Leerlingen moesten onderling afstand houden, om de belangrijkste maar meteen te noemen.
En dat hoeft nu niet meer? Ik snap je punt niet helemaal.
pi_195396336
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Meivakantie, en start zomervakantie. En sowieso was het virus zowat weg op dat moment. Dus niet echt relevant.
pi_195396344
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ondertussen is er nog altijd nauwelijks bewijs voor het tegendeel en wordt er wat verwezen naar incidentele uitbraken op scholen (wet van de grote getallen) en is het hoofdzakelijk gestoeld op onderbuikgevoelens (zie de opmerking van je medemod ergens daarboven).
En de doelpalen schuiven weer...
zie email 27 oktober
pi_195396347
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:48 schreef Momo het volgende:

[..]

Zou wel heel Trumps zijn als een vriendje van hem bij een groot bedrijf een kwakzalf oplossing bedenkt. En Trump dat dan als reden gaat geven voor de snelle genezing. ;(
Dat zou wel karma zijn, natuurlijk, vooral als het niet werkt ;)
pi_195396352
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:48 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Meivakantie, en start zomervakantie. En sowieso was het virus zowat weg op dat moment. Dus niet echt relevant.
Zou het dan niet kunnen zijn dat de uitbraken op die scholen een gevolg zijn van jouw tweede punt hier? :)
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:49:22 #71
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195396365
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dat hoeft nu niet meer? Ik snap je punt niet helemaal.
In juni waren er geen uitbraken op scholen, want veiligheidsmaatregelen. Nu wel, want iedereen loopt kriskras door elkaar heen en zit weer in volledige klassen in een slecht geventileerd hok.
pi_195396368
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is flink hypocriet gezien je eerdere fout over kinderen op scholen. :)
pi_195396369
quote:

[..]

1 doelpaal staat inmiddels in Engeland en de ander in duitsland :D
pi_195396383
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:49 schreef hooibaal het volgende:

[..]

In juni waren er geen uitbraken op scholen, want veiligheidsmaatregelen. Nu wel, want iedereen loopt kriskras door elkaar heen en zit weer in volledige klassen in een slecht geventileerd hok.
Dan valt het dus flink mee met besmettingen op scholen als je het zo zegt.
pi_195396407
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

239 scientists in 32 countries have outlined the evidence showing that smaller particles can infect people, and are calling for the agency to revise its recommendations. The researchers plan to publish their letter in a scientific journal next week.

VS

Het RIVM die allerlei belangenverstrengelingen heeft en aangestuurd word door onze incompetente overheid.

Tja...wie zou ik nu eerder geloven ?
Een vage zinssnede uit een bronloze quote versus een gerenommeerd instituut.

Tja...wie zou ik nu eerder geloven?

Overigens is het allesbehalve alleen het RIVM die dit beweerd. Maar ik had van jou ik niet verwacht dat je dat onderscheid zou snappen.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:51:55 #76
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195396414
twitter
pi_195396422
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar het hoeft niet gelijk mazelen te zijn toch?
Wat vind je hiervan?

https://sourceful.co.uk/d(...)om-aerosol-transmiss

Uitgebreid en heel informatieve guide
over covid transmission trough aerosols opgesteld door wetenschappers.

Als ik het lees vind ik het echt veruit het meest aannemelijke ipv grote druppels idee en besmetting via surfaces als voornaamste besmettingsroutes.

Stel dat het wel echt zo is dat het virus vooral via aerosolen verspreid dan zou iedereen daarvan op de hoogte moeten zijn zodat het beleid erop afgesteld worden.

Maar ben benieuwd wat anderen ervan vinden. Is wel beetje veel misschien maar wel interessant leesvoer:)
pi_195396435
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een vage zinssnede uit een bronloze quote versus een gerenommeerd instituut.

Tja...wie zou ik nu eerder geloven?

Overigens is het allesbehalve alleen het RIVM die dit beweerd. Maar ik had van jou ik niet verwacht dat je dat onderscheid zou snappen.
ach ja, we worden WEER persoonlijk als je het er niet mee eens bent, kap daar nou eens mee man.
pi_195396462
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
https://sourceful.co.uk/d(...)om-aerosol-transmiss

Uitgebreid en heel informatieve guide
over covid transmission trough aerosols opgesteld door wetenschappers.
Een (bronloos) google docs bestand van 50 pagina's, zogenaamd opgesteld door wetenschappers. Seems legit.
pi_195396466
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Stel dat het wel echt zo is dat het virus vooral via aerosolen verspreid dan zou iedereen daarvan op de hoogte moeten zijn zodat het beleid erop afgesteld worden.
Het punt is dat daar eingelijk nul bewijs voor is, na al die maanden hadden we dat toch wel ergens terug moeten zien?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:54:40 #81
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_195396475
quote:

[..]

Inderdaad. Ouders van kinderen die naar school gaan weten wel beter. Vaak zat gehoord van o.a. collega's die kinderen hebben.
pi_195396477
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ach ja, we worden WEER persoonlijk als je het er niet mee eens bent, kap daar nou eens mee man.
Ach ach, maar iedere keer het RIVM/Van Dissel persoonlijk aanvallen getuigt wel van stijl. ^O^
pi_195396482
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een (bronloos) google docs bestand van 50 pagina's, zogenaamd opgesteld door wetenschappers. Seems legit.
ga je nu alle bronnen die het tegendeel bewijzen bronloos noemen ?
je schuurt aardig dicht tegen trollen aan nu
pi_195396501
quote:

[..]

Ach ach, maar iedere keer het RIVM/Van Dissel persoonlijk aanvallen getuigt wel van stijl. ^O^
zit hij hier in het topic dan ?
tevens mag je best iemand ter verantwoording roepen die zulke verantwoordelijkheden heeft.
pi_195396515
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ga je nu alle bronnen die het tegendeel bewijzen bronloos noemen ?
je schuurt aardig dicht tegen trollen aan nu
Wellicht verrassend, maar ik check mijn bronnen i.p.v. alleen maar dingen over te nemen in mijn eigen narratief passen.

Dit is gewoon een document dat zonder context gedropt wordt als zijnde 'waarom aeorgene besmetting belangrijk is'. Er is letterlijk geen enkel land dat hier serieus op acteert. Simpelweg omdat aerogene besmetting een compleet ander maatregelenpakket betekent.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:58:00 #86
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195396536
Gommers heeft net in een talkshow kennelijk verkondigd dat we er over een jaar al vanaf zijn. Dat valt niks tegen.
pi_195396552
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wellicht verrassend, maar ik check mijn bronnen i.p.v. alleen maar dingen over te nemen in mijn eigen narratief passen.

Dit is gewoon een document dat zonder context gedropt wordt als zijnde 'waarom aeorgene besmetting belangrijk is'. Er is letterlijk geen enkel land dat hier serieus op acteert. Simpelweg omdat aerogene besmetting een compleet ander maatregelenpakket betekent.
tuurlijk _O-
:W
pi_195396577
quote:

[..]

Joh, ga vooral door met dingen roepen zonder bronvermelding en/of gedegen kennis van zaken. Ik doe er niet meer aan mee. ^O^
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:01:18 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195396596
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:58 schreef hooibaal het volgende:
Gommers heeft net in een talkshow kennelijk verkondigd dat we er over een jaar al vanaf zijn. Dat valt niks tegen.
Nog een jaar...

Kut Chinezen
pi_195396696
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Joh, ga vooral door met dingen roepen zonder bronvermelding en/of gedegen kennis van zaken. Ik doe er niet meer aan mee. ^O^
Waarvan akte.
zie email 27 oktober
pi_195396723
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nog een jaar...

Kut Chinezen
Dit dus. Echt man. Hoogste tijd dat die Chinezen hun ogen eens openen en inzien dat dit allemaal niet kan wat ze doen.

Letterlijk dus.

:(
vosss is de naam,
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:07:32 #92
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195396725
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Daar wil niemand (nog) serieus aan denken, men is net de schok van druppels en afstandhouden voorbij.
Gewoon doen of het niet kan en alles dat in die richting wijst, afdoen afdoen als "ook maar een mening".
Risico met zaken die aandacht vragen,, is ook dat ze de andere prioriteiten lijken te vervangen.

Aerosolen zullen qua risico wat een kleinere kans geven op besmetting omdat de virusload minder is met als tegenwerkend nadeel, een groter gebied. Zie je goed, vooral in mist/koude, als iemand rookt.
NB: Voor diegenen die kansen niet snappen: dat is niet iets dat je kunt afstrepen tot 100% of 0%.
pi_195396727
James Bond November

April 2021
pi_195396739
quote:
Als we de risicogroepen voor de herfst van 2021 weten te vaccineren dan kunnen we tevreden zijn denk ik :Y

Deze herfst/winter komt nog te vroeg voor een vaccin en gaat gewoon heel lastig worden. De lente/zomer 2021 komen we denk ik nog wel zonder al te veel beperkende maatregelen door.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:08:31 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195396742
quote:
Dat weet niemand zeker.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:08:42 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195396745
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:07 schreef Jor_Dii het volgende:
James Bond November

April 2021
Ook dat nog.
pi_195396793
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ook dat nog.
Er blijft ons niets bespaart dit jaar.
pi_195396808
Toch jammer, van de week een mooie constructieve discussie gehad hier, zonder uitspraken die behoorlijk gratuit (@trein2000, 2020) zijn. Deze avond is blijkbaar voor de zwartkijkers. Wat willekeurige bronnen erbij, en voil: een 'discussie'.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:13:13 #99
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195396823
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nog een jaar...

Kut Chinezen
En de neanderthalers, niet te vergeten.

Alle gekheid daar, is het kort door de bocht om een bevolkingsgroep hiervoor verantwoordelijk stellen.
Er zijn mensen voor minder vervolgd.
pi_195396875
Breek: Trump gaat naar Walter Reed Military Medical Center
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:17:01 #101
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195396901
twitter

En naar het ziekenhuis
pi_195396929
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Geen goed teken.
pi_195396942
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:18 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Geen goed teken.
Mwa.. ;)
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:19:34 #104
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195396955
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:08 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat weet niemand zeker.
De vraag is vooral hoe "we" van het virus zullen afkomen.

Daarom ook mijn diepgewortelde wens dat de regering [u]moet[/b] komen met, ik herhaal maar weer, een plan
a) tot een vaccin/status
b) met vaccin
c) zonder vaccin
d) voor mensen die buiten de scope a,b, en/of c vallen.

Doormodderen zoals nu lijkt mij alleen maar uit te lopen op een Dans met de Hamer van Thor.
pi_195396965
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:18 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Geen goed teken.
Dat lijkt iig niet op wat men doet voor een mild geval.
pi_195396972
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:08 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat weet niemand zeker.
Boeie, gewoon roepen. Dit is toch het topic van onzinuitspraken.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:21:00 #107
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195396981
quote:
Trump also takes antibiotics to control a skin condition called rosacea, a statin to lower elevated blood cholesterol and lipids, and a daily baby aspirin to reduce the risk of heart attack.
Trump is ook niet de meeste gezonde man
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:22:15 #108
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195397005
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Compleet over de rooie van zijn toespraak en nu dan weer tijd om te gaan (af)leijden met zijn eigen Covid19 ervaring. Slokje chloor doet een hoop.

Ik wens hem wel sterkte want geen mens verdiend het om het virus krijgen, laat staan de gevolgen te ondervinden.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:25:33 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:28:33 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195397123
Hij wordt naar het ziekenhuis gevlogen 8km verderop
pi_195397174
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat lijkt iig niet op wat men doet voor een mild geval.
Bij Boris Johnson begon het ook met milde symptomen....
pi_195397177
Ze brengen het als een “uit voorzorg, geplande opname”, maar daar geloof ik niks van, want dit is giga schadelijk voor zijn imago in deze laatste cruciale weken naar de verkiezingen.

Dit kost ‘m z’n tweede termijn.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:33:34 #113
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195397220
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:31 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Bij Boris Johnson begon het ook met milde symptomen....
Bij Boris Johnson riepen ze nog dat-ie er nauwelijks last van had terwijl-ie al op de IC lag :')
pi_195397489
quote:

[..]

Als je er zo in staat wordt het bij voorbaat niks.
pi_195397598
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:33 schreef Tijn het volgende:

[..]

Bij Boris Johnson riepen ze nog dat-ie er nauwelijks last van had terwijl-ie al op de IC lag :')
Vraag is hoe het de komende dagen ontwikkeld. Binnen 2 dagen na de eerste klachten heb je meestal nog geen longontsteking denk ik. Dus ik denk dat het nu nog voornamelijk verkoudheid, koorts, vermoeidheid en hoesten is.
pi_195397622
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze brengen het als een “uit voorzorg, geplande opname”, maar daar geloof ik niks van, want dit is giga schadelijk voor zijn imago in deze laatste cruciale weken naar de verkiezingen.

Dit kost ‘m z’n tweede termijn.
Ik vraag me af of ie gewonnen zou hebben, maar inderdaad dit helpt niet.
Alhoewel nadat Boris van de IC af kwam had ik meer sympathie voor um als daarvoor ;). Dus het kan ook nog wat opleveren.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:10:40 #117
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195398111
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:48 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Vraag is hoe het de komende dagen ontwikkeld. Binnen 2 dagen na de eerste klachten heb je meestal nog geen longontsteking denk ik. Dus ik denk dat het nu nog voornamelijk verkoudheid, koorts, vermoeidheid en hoesten is.
Moet je nagaan dat-ie er blijkbaar toch al slecht genoeg aan toe is om naar het ziekenhuis gevlogen te worden om daar een experimentele medicijnencocktail te krijgen. Dat doe je niet voor iemand die een beetje moe is natuurlijk.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:29:00 #118
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195398473
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:50 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ie gewonnen zou hebben, maar inderdaad dit helpt niet.
Alhoewel nadat Boris van de IC af kwam had ik meer sympathie voor um als daarvoor ;). Dus het kan ook nog wat opleveren.
Die sympathie kwam vooral ook doordat hij het opeens wel serieus ging nemen. Als Trump hetzelfde doet is dat alleen maar prima natuurlijk. Geen fijne vent maar als hij het eindelijk serieus neemt is het wel een win voor de VS zelf.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 01:44:39 #119
131800 Tarado
cap de fusca
pi_195399097
vanavond uit wezen eten, we moesten uiteraard om 22 uur weg, het nut van om 22 uur naar huis moeten ontgaat mij volledig als je al op een locatie veilig zit vanaf 18 uur
pi_195399144
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 00:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Die sympathie kwam vooral ook doordat hij het opeens wel serieus ging nemen. Als Trump hetzelfde doet is dat alleen maar prima natuurlijk. Geen fijne vent maar als hij het eindelijk serieus neemt is het wel een win voor de VS zelf.
Precies dit ja. Het is l*llig zeggen, maar het is voor het Amerikaanse volk niet te hopen dat hij er met lichte symptomen vanaf komt. :@
pi_195399184
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 01:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Precies dit ja. Het is l*llig zeggen, maar het is voor het Amerikaanse volk niet te hopen dat hij er met lichte symptomen vanaf komt. :@
Hij heeft nu al geen lichte symptomen meer, het is al een "middelmatig" Covid verloop.

Zeggen ze op CNN
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_195399185
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 01:44 schreef Tarado het volgende:
vanavond uit wezen eten, we moesten uiteraard om 22 uur weg, het nut van om 22 uur naar huis moeten ontgaat mij volledig als je al op een locatie veilig zit vanaf 18 uur
Ik vraag me ook echt af wat er achter zit waarom ze de horeca over n kam scheren.
Zou het te lastig zijn omdat er dan teveel uitzonderingen of tussen-wal-en-schip gevallen zijn? Is het om gezeur en wijzen naar elkaar te voorkomen? Of is het echt daadwerkelijk gewoon niet bedacht om hier onderscheid in te maken tijdens het BCO? Het had zoveel meer inzicht en kennis in de verspreiding kunnen opleveren en tegelijk ook een hoop persoonlijk n economisch leed kunnen voorkomen als ze die kleine moeite wel hadden genomen. Ik niet snap. :?
pi_195399201
Owh, nu zeggen ze dat hij ook moeite heeft met ademen.

Echt waar, kijk maar naar CNN.
pi_195399210
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Hij heeft nu al geen lichte symptomen meer, het is al een "middelmatig" Covid verloop.

Zeggen ze op CNN
Okay.... bijzonder dat ze dat bekend maken. Uit voorzorg opgenomen of was het nodig?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 02:04:41 #125
131800 Tarado
cap de fusca
pi_195399212
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:03 schreef tesssssssss het volgende:

wie is ze?
pi_195399216
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:03 schreef tesssssssss het volgende:

Op dag 2 al? Hmm.... klinkt niet middelmatig toch?
pi_195399219
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:04 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Okay.... bijzonder dat ze dat bekend maken. Uit voorzorg opgenomen of was het nodig?
Ja, je kan het geloven of niet maar mijn hele televisie valt ineens uit.

Tijdens dat verhaal :( :( :( :(
pi_195399220
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:00 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vraag me ook echt af wat er achter zit waarom ze de horeca over n kam scheren.
Zou het te lastig zijn omdat er dan teveel uitzonderingen of tussen-wal-en-schip gevallen zijn? Is het om gezeur en wijzen naar elkaar te voorkomen? Of is het echt daadwerkelijk gewoon niet bedacht om hier onderscheid in te maken tijdens het BCO? Het had zoveel meer inzicht en kennis in de verspreiding kunnen opleveren en tegelijk ook een hoop persoonlijk n economisch leed kunnen voorkomen als ze die kleine moeite wel hadden genomen. Ik niet snap. :?
Volgens mij denken ze gewoon hoe later op de avond hoe meer alcohol er gedronken wordt hoe dichter op elkaar. Nadeel is wel dat met restaurants vs cafs. Maar als je de cafs sluit om 22.00 en de restaurants niet dan gaan die ook wel naar elkaar wijzen. Eigenlijk is het gewoon voor de hele horeca sector een groot verlies dit virus.
pi_195399226
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

wie is ze?
Een journalist die voor CNN werkt, en die had het van een "Source"

Er is nog geen officiele briefing geweest.

Dus als hij het liegt, lieg ik het nu ook
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 02:08:24 #130
131800 Tarado
cap de fusca
pi_195399239
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:05 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Volgens mij denken ze gewoon hoe later op de avond hoe meer alcohol er gedronken wordt hoe dichter op elkaar. Nadeel is wel dat met restaurants vs cafs. Maar als je de cafs sluit om 22.00 en de restaurants niet dan gaan die ook wel naar elkaar wijzen. Eigenlijk is het gewoon voor de hele horeca sector een groot verlies dit virus.
je kan maatregelen nemen maar die moeten dan wel nut hebben, dit slaat gewoon nergens op
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 02:10:48 #131
131800 Tarado
cap de fusca
pi_195399249
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Een journalist die voor CNN werkt, en die had het van een "Source"

Er is nog geen officiele briefing geweest.

Dus als hij het liegt, lieg ik het nu ook
geen transfer of power zie ik
pi_195399254
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kan maatregelen nemen maar die moeten dan wel nut hebben, dit slaat gewoon nergens op
Ben ik met je eens bedoel er zijn ook horeca zaken die tig vierkante meter hebben en ook maar 30 man binnen mogen hebben terwijl theaters een ontheffing kunnen krijgen. Maar dan ga je ook weer willekeur krijgen van die mag wel open en die weer niet. Het is gewoon lastig terwijl ik ze ook liever open zie.
pi_195399255
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:05 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Op dag 2 al? Hmm.... klinkt niet middelmatig toch?
Mijn televisie doet het weer.

Nou de symptomen worden snel erger, ongeveer net als bij Boris Johnson.

Als ik het goed begrijp.

Trrump heeft koorts, is erg moe, en heeft moeite met adem halen. Zeggen ze dus bij CNN
pi_195399260
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

geen transfer of power zie ik
Nee, ik denk dat ze verwachten dat ze hem snel weer op de been krijgen.
pi_195399265
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:11 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp.

Trrump heeft koorts, is erg moe, en heeft moeite met adem halen. Zeggen ze dus bij CNN
Bij Boris Johnson ging het juist langzaam die is eerst nog 7 dagen thuis geweest voordat die naar het ziekenhuis ging en achteruit ging.
pi_195399272
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:11 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens bedoel er zijn ook horeca zaken die tig vierkante meter hebben en ook maar 30 man binnen mogen hebben terwijl theaters een ontheffing kunnen krijgen. Maar dan ga je ook weer willekeur krijgen van die mag wel open en die weer niet. Het is gewoon lastig terwijl ik ze ook liever open zie.
Eens.
Vaak zitten dit soort zaken ook wel dicht bij elkaar. Misschien is die eindtijd wel voor iedereen gelijk kom overlopen te voorkomen.
pi_195399280
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Bij Boris Johnson ging het juist langzaam die is eerst nog 7 dagen thuis geweest voordat die naar het ziekenhuis ging en achteruit ging.
Ja, maar een van de vele doktoren in dat programma zei ook " we weten niet hoe lang hij het al heeft"
pi_195399289
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ja en daar werd ook steeds benadrukt dat het uit voorzorg was. Zelfs zijn bezoek aan de ic, waar ze ook nog eens benadrukten dan hij niet beademd werd. Daarom verbaast me dit ook wel hoe ze in dit tempo kennelijk statements naar buiten brengen. Nou verbaast me wel meer live verslaggeving vanaf daar, dus kan ook een cultuurdingetje zijn.
pi_195399295
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja en daar werd ook steeds benadrukt dat het uit voorzorg was. Zelfs zijn bezoek aan de ic, waar ze ook nog eens benadrukten dan hij niet beademd werd. Daarom verbaast me dit ook wel hoe ze in dit tempo kennelijk statements naar buiten brengen. Nou verbaast me wel meer live verslaggeving vanaf daar, dus kan ook een cultuurdingetje zijn.
Ze moeten wel een briefing geven, anders gaat iedereen speculeren.

Het is ook best raar dat ze dat niet gedaan hebben.

Het is wel de president van de Verenigde Staten.

Nu zit iedereen naar CNN te kijken om erachter te komen wat er is.
pi_195399297
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar een van de vele doktoren in dat programma zei ook " we weten niet hoe lang hij het al heeft"
Ik bedoel meer dat bij Johnsen het ziekte verloop anders is dan bij Trump. Over het algemeen is het zo ontwikkel je na 7 dagen na de besmetting klachten en na 7 dagen is er en kleine groep die zo snel achteruit gaat dan dat die naar het ziekenhuis moet. Maar er zijn altijd uitzonderingen mogelijk.
pi_195399307
quote:

[..]

Dat kan natuurlijk ook. Dat het al langer bekend is en ze zo lang mogelijk het hebben proberen te verbergen, want het is natuurlijk een hele sterke, gezonde man. Misschien wel de sterkste en meest gezonde man die ooit op deze planeet geleefd heeft. En zo voor de campagne enzo, kwam het niet echt uit natuurlijk om je zwak op te stellen. Zou kunnen dat ze er nu niet meer onderuit konden omdat het toch echt niet zo lekker ging?
pi_195399310
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:19 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat bij Johnsen het ziekte verloop anders is dan bij Trump. Over het algemeen is het zo ontwikkel je na 7 dagen na de besmetting klachten en na 7 dagen is er en kleine groep die zo snel achteruit gaat dan dat die naar het ziekenhuis moet. Maar er zijn altijd uitzonderingen mogelijk.
Het is toch een heel raar verhaal, want hij (Trump) is met die helicopter naar het ziekenhuis gevlogen om tijd te besparen, en toen duurde het een uur voordat hij eruit kwam????
pi_195399315
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:19 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Klopt en ik heb ook gelezen dat er in het witte huis veel mogelijk is op medisch gebeid. Maar het blijft een man met behoorlijk wat risico factoren. Hij heeft ook medicatie gekregen wat ik gelezen heb wat nog amper getest is. Dus kan me ook voorstellen dat ze het juist uit voorzorg doen. Maar het is gewoon speculeren we merken het wel.
pi_195399320
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:19 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, cultuurdingetje. Wij zouden het moeten doen met een extra nieuwsitem, hooguit een onderbreking met een kort statment waarin het verkondigd wordt en verder wordt de buis gevuld met talkshows van BNers die er een mening over hebben.
pi_195399330
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het is toch een heel raar verhaal, want hij (Trump) is met die helicopter naar het ziekenhuis gevlogen om tijd te besparen, en toen duurde het een uur voordat hij eruit kwam????
Euw.... dat klinkt echt niet middelmatig. :X
pi_195399344
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:26 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hij kon nog wel alleen lopen. Dus zonder hulp.

Ja, een stukje naar een auto die hem naar de ingang zou brengen.

Maar toen stond iedereen al een uur te wachten. Hij zei niks tegen de pers. Melania Trump is nog in het Witte Huis.
pi_195399353
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Hij kon nog wel alleen lopen. Dus zonder hulp.

Ja, een stukje naar een auto die hem naar de ingang zou brengen.

Maar toen stond iedereen al een uur te wachten. Hij zei niks tegen de pers. Melania Trump is nog in het Witte Huis.
Ja, zag het net ook ja. Was toch maar ff aan het snuffelen gegaan.
Je had me nieuwsgierig gemaakt. o|O
pi_195399356
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:26 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Owh er stond nu " Trump is okay for now but we fear that ithat can change quick"

Dus het is niet goed :N

Ik was zelf ook nieuwsgierig. Nog steeds eigenlijk. :)
pi_195399371
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Owh er stond nu " Trump is okay for now but we fear that ithat can change quick"

Dus het is niet goed :N

Ik was zelf ook nieuwsgierig. Nog steeds eigenlijk. :)
Het is gewoon afwachten. Wat ik lees op de verschillende Amerikaanse media is dat hij inderdaad ook kortademig is tenminste een adviseur van hem heeft dat gezegd, Maar vooral dat het de komende dagen serieus worden wat betreft zijn ziekte verloop. We gaan het merken.
pi_195399390
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:42 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het is gewoon afwachten. Wat ik lees op de verschillende Amerikaanse media is dat hij inderdaad ook kortademig is tenminste een adviseur van hem heeft dat gezegd, Maar vooral dat het de komende dagen serieus worden wat betreft zijn ziekte verloop. We gaan het merken.
Ze vermoeden dat dat "Rose garden's event" een super-verspreiding event is geweest.

Een heleboel mensen die daar geweest zijn zijn besmet. Ik weet nu even niet zeker meer hoeveel, ik dacht 11.

Maar dat weet ik niet zeker.

https://www.independent.c(...)ike-lee-b749466.html
pi_195399396
Geen idee hoe betrouwbaar hij is.
twitter
pi_195399422
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:50 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
We hadden 2020 gewoon over moeten slaan.
pi_195399423
quote:
[ twitter ]
Betrouwbaar. Dat is een heel bekende verslaggever. Of zijn bronnen betrouwbaar zijn, dat weet ik natuurlijk niet, maar over het algemeen gooit hij niet zomaar iets op Twitter ;)
pi_195399480
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:46 schreef Vallon het volgende:

[..]

• verminderde ademhalingscapaciteit (lucht en in de marge, zuurstofcapaciteit).
• irritatie/eczeem op contact plaatsen met evt huidverwondingen.

Ik bedoelde het eigenlijk vanuit de gebruiker gezien. Wat voor terechte medische aandoeningen kunnen mensen hebben dat een mondkapje gevaarlijk/schadelijk voor ze is?
Eczeem of iets dergelijks kan ik me voorstellen, maar komt dat veel voor?
Astma ofzo geloof ik niet. Je stikt niet van een mondmasker, het is hoogstens zeer oncomfortabel omdat je gevoelsmatig minder zuurstof krijgt.

Zo bedoelde ik het. Heb je voorbeelden?
Somebody that I used to know
pi_195399866
quote:

[..]

Bizar dat zo’n Pipo op een dergelijk functie niet om de dag even testen of zo, dan weten ze het. Zelfs matige voetballers worden veelvuldig preventief getest.
pi_195399880
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ze vermoeden dat dat "Rose garden's event" een super-verspreiding event is geweest.

Een heleboel mensen die daar geweest zijn zijn besmet. Ik weet nu even niet zeker meer hoeveel, ik dacht 11.

Wat een domme mensen in dat filmpje. ;(
pi_195399888
quote:
[ twitter ]
Zn wifey heeft vast nergens last van.
Go hard or go home
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 06:57:19 #158
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195399932
de zkh opnames stond paar dagen rond de 50 p/d nu maar 22, wel 3800 positief getest.
pi_195399940
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 06:34 schreef Noek het volgende:

[..]

Wifey is ook 24 maar jonger en fit
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:11:24 #160
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195399979
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 06:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Bizar dat zo’n Pipo op een dergelijk functie niet om de dag even testen of zo, dan weten ze het. Zelfs matige voetballers worden veelvuldig preventief getest.
Alsof de grote POTUS zich om de dag een wattenstaafje in zijn neus laat rammen vanwege een of ander Chinavirus. :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:24:17 #161
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195400031
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Hij is toch president? Helikopteren is wel een makkelijke vervoersmanier rochting iets als het ziekenhuis en die medicijnbehandeling krijg je nooit in 5 minuten. Dit is niet raar wmb.
pi_195400032
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 06:34 schreef Noek het volgende:

[..]

Minder last van ze had wel klachten. Maar we wisten al dat vrouwen dit virus beter kunnen verwerken dan mannen. Dus ja vrouwen zijn toch weer het sterkte geslacht. (moet ik helaas bekennen)
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:30:34 #163
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195400068
quote:

[..]

Een superspread-event. Buiten. Want dat kan ook gewoon als je geen afstand houdt en elkaar knuffelt. Net zo goed als binnen. Een zware klap voor diegenen die denken dat het risico buiten veel kleiner is en nog niet door hadden dat dat niet klopt.

Die pipo van Notre Dame begint ook over zn mondkapje. Maar daar gaat het niet om als je als pinguins op elkaar staat en elkaar bepotelt. En die is dan hoofd van een universiteit.
pi_195400221
https://nos.nl/l/2350764

Interview met Jaap. Volgens het RIVM is het virus van de 2e golf gemporteerd door jongeren die in Spanje of Zuid-Frankrijk op vakantie zijn geweest.
pi_195400308
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 07:24 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Minder last van ze had wel klachten. Maar we wisten al dat vrouwen dit virus beter kunnen verwerken dan mannen. Dus ja vrouwen zijn toch weer het sterkte geslacht. (moet ik helaas bekennen)
Wat een onzin, vrouw is veel jonger daarom minder last.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:41:49 #166
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195400487
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 08:01 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

Interview met Jaap. Volgens het RIVM is het virus van de 2e golf gemporteerd door jongeren die in Spanje of Zuid-Frankrijk op vakantie zijn geweest.
Goed dat het nog weer een keer benoemd wordt. Laten we er in elk geval voor zorgen dat het hele zooitje niet ook weer op wintersport gaat.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:56:47 #167
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195400605
quote:

Wel een bijzondere uitspraak voor een wetenschapper. Jongeren waren zeker niet de enigen die naar Zuid-Europa afgereisd zijn.

quote:
Voor het eerst in maanden besloot het kabinet deze week nieuwe landelijke maatregelen af te kondigen, nu naast de besmettingen ook de ziekenhuisopnames snel oplopen. Het meest opvallend was het advies om in alle publieke binnenruimtes mondkapjes te dragen.

"Een politieke afweging" noemen hoofd infectieziektebestrijding van het RIVM Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, bij het RIVM verantwoordelijk voor de rekenmodellen, dat besluit. Van hen had het niet gehoeven. Zij adviseerden juist om een avondklok in te voeren, een maatregel die zij wl bewezen effectief achten.

Vindt u het zinvol om in een supermarkt een mondkapje te dragen?

Van Dissel: "Zinvol, dat speelt nu even niet. Ik zeg alleen dat wij als OMT hebben beoordeeld dat de toegevoegde waarde, uitgaande van thuisblijven bij klachten en de anderhalve meter, buitengewoon gering is. (...) Dat leidt bij ons tot de afweging dat we daar niet een positief advies over hebben uitgebracht. Dat er een ander besluit, op grond van politieke overwegingen, wordt genomen, dat zij zo."
Tijd voor Kamervragen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195400615
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 08:56 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Wel een bijzondere uitspraak voor een wetenschapper. Jongeren waren zeker niet de enigen die naar Zuid-Europa afgereisd zijn.
[..]

Tijd voor Kamervragen.
Kamervragen? Het is juist de kamer die dit er doorheen heeft gedrukt. :')
pi_195400861
vosss is de naam,
  Miss 200.000.000! zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:26:41 #171
367000 roos94
pi_195400972
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:26 schreef roos94 het volgende:

[..]

Oef
Tamelijk ja.

Ik plak het bericht hier wel even voor de mensen die te lui zijn om te klikken:

quote:
Vrijwel alle coronapatinten (95 procent) hebben een halfjaar na hun besmetting nog gezondheidsklachten. Meer dan de helft (55 procent) heeft zes of meer klachten en ruim 90 procent zegt nog hinder te ondervinden van meer dan n symptoom.

Dat concluderen de Universiteit Maastricht, Universiteit Hasselt, het Longfonds en kennis- en behandelcentrum Ciro op basis van onderzoek onder ruim duizend coronapatinten.

Het overgrote merendeel (86 procent) van de mensen die meewerkten aan het onderzoek geeft 165 dagen na de eerste symptomen aan nog steeds vermoeid te zijn. Bijna zes op de tien (59 procent) zijn nog kortademig, 36 procent heeft nog steeds last van druk op de borst en 35 procent heeft hoofdpijn. Opvallend is dat het percentage mensen dat aangeeft spierpijn te hebben (40 procent) licht is gestegen.

Veruit de meeste respondenten (94 procent) hebben niet in het ziekenhuis gelegen vanwege corona. Zij hadden 'milde klachten'. Het gaat om relatief jonge patinten: de gemiddelde leeftijd is 48 jaar. Veruit de grootste groep (86 procent) zegt dat zijn gezondheid vr de corona-infectie goed was. Zes op de tien (61 procent) hadden hiervoor geen onderliggende ziekte.

Directeur Michael Rutgers van Longfonds spreekt van "een zorgwekkend beeld. Eens te meer wordt duidelijk hoe groot de gezondheidsgevolgen zijn van dit virus". Hij vindt het van groot belang dat de klachten van patinten nog beter in beeld worden gebracht. "Deze patintengroep moet gezien, gehoord en geholpen worden."
Niet best. En dat zijn dan de mensen met voornamelijk milde klachten. :X
vosss is de naam,
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:29:35 #173
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195400990
quote:
Uit die link:

quote:
Jonge patinten
Veruit de meeste respondenten (94 procent) hebben niet in het ziekenhuis gelegen vanwege corona. Zij hadden 'milde klachten'. Het gaat om relatief jonge patinten: de gemiddelde leeftijd is 48 jaar. Veruit de grootste groep (86 procent) zegt dat zijn gezondheid vr de corona-infectie goed was. Zes op de tien (61 procent) hadden hiervoor geen onderliggende ziekte.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195401004
quote:
Er kan natuurlijk wel sprake zijn van een selectie bias. Dat juist mensen die nog klachten ervaren zich hebben aangemeld voor dit onderzoek en daarom een vertekend beeld geven.
pi_195401027
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er kan natuurlijk wel sprake zijn van een selectie bias. Dat juist mensen die nog klachten ervaren zich hebben aangemeld voor dit onderzoek en daarom een vertekend beeld geven.
Dat zou natuurlijk kunnen, maar ik denk dat de Universiteit Maastricht, de Universiteit Hasselt en het Longfonds en kennis- en behandelcentrum Ciro toch best wel betrouwbaar onderzoek afleveren wat niet biased is.

Denk ik dan he.
vosss is de naam,
pi_195401051
quote:
Dat is angstaanjagend.
pi_195401069
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk kunnen, maar ik denk dat de Universiteit Maastricht, de Universiteit Hasselt en het Longfonds en kennis- en behandelcentrum Ciro toch best wel betrouwbaar onderzoek afleveren wat niet biased is.

Denk ik dan he.
Het lijkt mij een vervolgonderzoek op dit : https://nos.nl/artikel/23(...)huis-herstelden.html

En daarvan is bekend dat mensen zichzelf hebben aangemeld voor dit onderzoek.

Toch is uit het allerlei verhalen en onderzoeken duidelijk dat er een groot aantal mensen zijn waarbij het herstel heel lang duurt.
pi_195401121
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Denk ik dan he.
https://www.longfonds.nl/(...)lgen-corona%E2%80%9D

quote:
Voor het onderzoek is een online vragenlijst verspreid via coronalongplein.nl. Longfonds heeft intensief contact met de Facebook-groep ‘Corona ervaringen en langdurige klachten’ die inmiddels meer dan 15.000 leden telt. Ook de coronapatinten die zich hier en in een soortgelijke Vlaamse Facebook-groep hebben verzameld, konden de vragen invullen. De eerste resultaten werden onlangs gepubliceerd in het gerenommeerde tijdschrift ERJ Open Research. De onderzoekers wijzen hierin op de waarschijnlijkheid van een ‘post-COVID-19 syndroom’.
Dus inderdaad een selectie bias.
pi_195401144
Lekker selectief onderzoek, maar wel mooi om de angst hoog te houden, dat is het belangrijkste.
pi_195401150
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 02:11 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp.

karma is a real bitch now !! oO/ _O_
pi_195401166
quote:

[..]

Tot zover de gedachte dat je buiten amper besmet kan raken en afstand houden niet nodig is.
pi_195401168
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 08:56 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

[..]

Tijd voor Kamervragen.
beter dat Jaap zich even rustig houd en niet steeds probeert om zijn eigen straatje schoon te vegen in elk interview, deze man heeft gewoon zwaar gefaald.
pi_195401189
quote:
:'(
de vergelijking met een zware griep gaat dus ook compleet mank.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:53:09 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195401244
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:46 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Tot zover de gedachte dat je buiten amper besmet kan raken en afstand houden niet nodig is.
Volgens mij is ook nooit gezegd dat je buiten geen afstand hoeft te houden.

Wel dat de besmettingskans buiten veel kleiner leek. Het is wel apart natuurlijk dat de cijfers in het voorjaar maar bleven dalen terwijl de recreatiestranden vol lagen. Of toch meer weerstand toen en minder mensen met ernstige klachten, dat kan ook.
pi_195401251
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

beter dat Jaap zich even rustig houd en niet steeds probeert om zijn eigen straatje schoon te vegen in elk interview, deze man heeft gewoon zwaar gefaald.
Vanwege de mondkapjes? :')

Hij heeft gewoon gelijk. De meerwaarde is niet bewezen en als het al effect heeft dan is het heel marginaal. Het is gewoon een politiek besluit om te laten zien dat ze er bovenop zitten. En een deel van de bevolking ziet het graag omdat het hun een veiliger gevoel geeft, of het nu werkt of niet.
pi_195401297
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:53 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk. De meerwaarde is niet bewezen en als het al effect heeft dan is het heel marginaal. Het is gewoon een politiek besluit om te laten zien dat ze er bovenop zitten. En een deel van de bevolking ziet het graag omdat het hun een veiliger gevoel geeft, of het nu werkt of niet.
Mondkapjes, rol van aersolen en de rol van scholen in de pandemie. Hij is nog steeds van mening dat scholen nauwelijks een rol spelen in de verspreiding van Covid 19, terwijl er op dit moment 100+ clusters te herleiden zijn aan scholen :')
pi_195401309
quote:

Wat ik al een tijdje roep hier inderdaad, de vakantieperiode heeft ons genekt.
pi_195401313
quote:

[..]

Genoeg testen die de meerwaarde aantonen.
pi_195401319
quote:

[..]

oh niet alleen dat hoor..... ;)
pi_195401325
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Mondkapjes, rol van aersolen en de rol van scholen in de pandemie. Hij is nog steeds van mening dat scholen nauwelijks een rol spelen in de verspreiding van Covid 19, terwijl er op dit moment 100+ clusters te herleiden zijn aan scholen :')
Dat zeg ik, beter dat Jaap gewoon nu even zijn mond houd.
pi_195401326
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:57 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Tsja, ik vond het ook heel bijzonder dat ineens weer in heel Europa gereisd mocht worden terwijl er in heel veel landen nog steeds grote besmettingshaarden waren.
pi_195401331
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:57 schreef Simmertje het volgende:

[..]

er is helemaal NIKS gedaan of voorbereid in de vakantieperiode.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:02:52 #193
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_195401382
ik verbaas me erover hoe goed Itali het doet. Wat doen ze daar anders dan wij? Gezien waar ze vandaan komen.
pi_195401383
Volg gewoon het RKI. Jaapie springt van links naar rechts in een dag, geen wonder dat mensen eigenlijk niets weten.
pi_195401385
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Tamelijk ja.

Ik plak het bericht hier wel even voor de mensen die te lui zijn om te klikken:
[..]

Niet best. En dat zijn dan de mensen met voornamelijk milde klachten. :X
Er zijn ook tal van topsporters die het corona virus gehad hebben. Volgens mij is er nog niet 1 geweest die niet meer op zijn of haar oude niveau zit.
pi_195401404
quote:

[..]

Hij heeft 0,0 voortschrijdend inzicht en is totaal niet pro actief.

Lekker makkekijk om de schuld 100% naar jongeren op vakantie re schuiven maar geen woord over het falende beleid.

Waarom geen verplicgte quarantaines? Waarom niet ventilatie al in de zomer fixen?

Continue is men te laay door het apatisch afwachten.
En dan ook nog eens te trots om hand in eigen boezem te steken voor het falende beleid.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:04:12 #197
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195401413
quote:
Het voorkomen van besmettingen moet dus wel een doel op zichzelf zijn, naast het beperken van de ziekenhuisopnames. Je moet toch niet denken aan een samenleving waarvan 95% chronisch ziek is.
pi_195401419
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:02 schreef opreis het volgende:

[..]

Er zijn ook tal van topsporters die het corona virus gehad hebben. Volgens mij is er nog niet 1 geweest die niet meer op zijn of haar oude niveau zit.
Er zijn ook tal van verstokte rokers die gewoon 90 worden zonder problemen.
vosss is de naam,
pi_195401431
quote:

[..]

In Europa niet. In de VS hebben een aantal American Football spelers hartklachten aan hun besmetting overgehouden las ik.
pi_195401440
quote:

[..]

dat klopt niet
er zijn er zelfs een paar dood..... :{
pi_195401441
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:02 schreef RamboDirk het volgende:
ik verbaas me erover hoe goed Itali het doet. Wat doen ze daar anders dan wij? Gezien waar ze vandaan komen.
Ze weten hoe het is om vele doden te hebben itt Nederland, ze zijn minder egostisch en ze denken aan de medemens op een humane manier.
pi_195401456
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:04 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het voorkomen van besmettingen moet dus wel een doel op zichzelf zijn, naast het beperken van de ziekenhuisopnames. Je moet toch niet denken aan een samenleving waarvan 95% chronisch ziek is.
chronisch zieken kosten de maatschappij echt een hele hoop geld.....miljarden
en ik kan het weten aangezien mijn vrouw chronisch ziek is....
pi_195401457
quote:

[..]

Over mondkapjes heeft hij gewoon gelijk. Zie mijn post hierboven.

Over aerosolen zegt hij niet dat besmetting via die weg niet mogelijk is, hij zegt dat het geen grote rol speelt. En ook daar heeft hij gelijk in. Als aerosolen een grote rol spelen in de verspreiding dan kun je niet verklaren waarom de maatregelen in maart zo ontzettend effectief zijn geweest. 1,5 meter afstand houden in een binnenruimte is dan immers niet genoeg. Zonder dat we ook maar iets aan ventilatie hebben gedaan hebben we de curve tijdens de 1e golf heel snel weten om te buigen.

Rol van scholen: Hier lijkt hij de rol van scholen inderdaad onderschat te hebben. Ik weet niet hoe hij daar nu in staat en of hij zijn mening heeft bijgesteld.

Maar goed, ik zou met name verwachten dat Maurice de Hond even een toontje lager gaat zingen. Kans op een 2e golf in het najaar heel klein, want geen super spreading events, haha _O-
pi_195401486
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:07 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Over aerosolen zegt hij niet dat besmetting via die weg niet mogelijk is, hij zegt dat het geen grote rol speelt. En ook daar heeft hij gelijk in. Als aerosolen een grote rol spelen in de verspreiding dan kun je niet verklaren waarom de maatregelen in maart zo ontzettend effectief zijn geweest. 1,5 meter afstand houden in een binnenruimte is dan immers niet genoeg. Zonder dat we ook maar iets aan ventilatie hebben gedaan hebben we de curve tijdens de 1e golf heel snel weten om te buigen.

Rol van scholen: Hier lijkt hij de rol van scholen inderdaad onderschat te hebben. Ik weet niet hoe hij daar nu in staat en of hij zijn mening heeft bijgesteld.

Maar goed, ik zou met name verwachten dat Maurice de Hond even een toontje lager gaat zingen. Kans op een 2e golf in het najaar heel klein, want geen super spreading events, haha _O-
Jaap van Dissel in februari: de kans dat het hier komt is NIHIL
:{

en maurice is geen viroloog en hoofd van het RIVM, die heeft alleen een social media podium
pi_195401491
Even wat anders, de regels zijn heb je klachten, blijf thuis en laat je testen, maar wat dan?

Als de uitslag positief is lijkt me duidelijk, maar wat als die, zoals bij mij, negatief is? Ik kan met de huidige klachten prima werken, maar daarmee bestaat natuurlijk wel de kans dat ik collega's aansteek die zich vervolgens ook weer moeten laten testen en dus een paar dagen thuis moeten blijven etc etc.

Iemand?
vosss is de naam,
pi_195401525
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en maurice is geen viroloog en hoofd van het RIVM, die heeft alleen een social media podium
Maar Maurice claimt inderdaad wel een podium en zijn eigen gelijk, dan mag je hem daar ook op dezelfde manier op aanspreken als het RIVM.
pi_195401534
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:06 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat klopt niet
En de andere 95% is chronisch ziek. Vooral spierpijn 1 van de klachten.
pi_195401555
Ik lees net op de NOS dat de tweede golf volgens het RIVM dus waarschijnlijk vooral zijn bron vindt richting vakantievierende jongeren in Spanje en Frankrijk:

Vakantievierende jongeren --> vrienden/studiegenoten --> ouders --> werk/grootouders

Ik mag toch hopen dat we na twee golven die met name zijn aangezwengeld door vakantieperiodes in het buitenland onze les geleerd hebben en in ieder geval de wintersportvakanties erg kritisch gasn bekijken... Dan kunnen we in eigen land hopelijk zonder totale lockdown met beperkende maatregelen wel de winter door.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195401606
Sinds paar dagen een beetje kortademig en beetje verstopt, vandaag ook keelpijn erbij.

Nu wil ik een afspraak maken voor een test, maandag in de middag en 30km verder...
pi_195401631
Het is zo zonde, in de zomer niet eens 50 besmettingen per dag, nu mogen we hopen dat we volgende week de 5000 niet gaan halen.
  Redactie Sport zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:17:02 #211
274204 crew  Mexicanobakker
pi_195401632
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:06 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat klopt niet
Namen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:21:15 #212
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195401704
quote:

[..]

Dat heeft Van Dissel nooit gezegd.
Elke dag weer die verzinsels in dit draadje.
pi_195401705
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:12 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees net op de NOS dat de tweede golf volgens het RIVM dus waarschijnlijk vooral zijn bron vindt richting vakantievierende jongeren in Spanje en Frankrijk:

Vakantievierende jongeren --> vrienden/studiegenoten --> ouders --> werk/grootouders

Ik mag toch hopen dat we na twee golven die met name zijn aangezwengeld door vakantieperiodes in het buitenland onze les geleerd hebben en in ieder geval de wintersportvakanties erg kritisch gasn bekijken... Dan kunnen we in eigen land hopelijk zonder totale lockdown met beperkende maatregelen wel de winter door.
De enorme stijging is pas gekomen toen de scholen weer open gingen eind augustus. Vanaf juli kwamen er al hele groepen jongeren terug uit Spanje en Portugal.
pi_195401722
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:15 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Sinds paar dagen een beetje kortademig en beetje verstopt, vandaag ook keelpijn erbij.

Nu wil ik een afspraak maken voor een test, maandag in de middag en 30km verder...
Dat is toch prima? Binnen 2 dagen en 30 km valt ook nog mee als ik soms de afstanden om mij heen hoor.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:22:35 #215
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195401727
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:21 schreef Remco het volgende:

[..]

De enorme stijging is pas gekomen toen de scholen weer open gingen eind augustus. Vanaf juli kwamen er al hele groepen jongeren terug uit Spanje en Portugal.
De cijfers gingen in Nederland half juli zo'n beetje weer omhoog he. Al was het toen nog lichtjes van 50 naar 100 naar 200 naar 300 aan het begin. Niet schokkend genoeg om meteen weer in te grijpen, en de ziekenhuisopnames waren toen nihil.
pi_195401754
quote:

[..]

Dat neemt niet weg dat die terugkomende jongeren het al zijn gaan verspreiden in eigen kring en dat het een vlucht heeft genomen bij de start van het schooljaar omdat er al veel besmette mensen waren, met een incubatietijd van een dag of 7-10 zit je zo op een sneeuwbaleffect van een paar weken
pi_195401759
quote:

[..]

Die enorme stijging is ook niet meteen te zien binnen een paar dagen he. Een tijdje was het nieuws "jongeren zijn besmet, toename in ziekenhuisopnames blijft laag", ondertussen hebben zij langzaamaan de andere groepen lopen besmetten.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:25:58 #218
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195401767
quote:

[..]

Nee er zijn twee momenten geweest, een stijging eind juli/begin augustus, en de stijging in september.
En die stijging in september lijkt eerder aangezwengeld doordat de studenten weer bijeen kwamen aangezien elke universiteitsstad opeens overliep van de gevallen, dan dat het verband houdt met 'de scholen'.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:26:39 #219
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195401775
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat die terugkomende jongeren het al zijn gaan verspreiden in eigen kring en dat het een vlucht heeft genomen bij de start van het schooljaar omdat er al veel besmette mensen waren, met een incubatietijd van een dag of 7-10 zit je zo op een sneeuwbaleffect van een paar weken
Start van het collegejaar.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:27:00 #220
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195401780
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee er zijn twee momenten geweest, een stijging eind juli/begin augustus, en de stijging in september.
En die stijging in september lijkt eerder aangezwengeld doordat de studenten weer bijeen kwamen aangezien elke universiteitsstad opeens overliep van de gevallen, dan dat het verband houdt met 'de scholen'.
Vlak de introductieweek ook niet uit. Die had nooit mogen doorgaan.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:28:45 #221
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195401807
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja. Introweken + studentenhuizen die weer vol liepen lijkt een behoorlijk aandeel te hebben in deze golf.
pi_195401851
quote:

[..]

Dat was toch geen uitspraak van Jaap, maar van de twitterafdeling van het RIVM?
pi_195401873
quote:

Hoe verzinnen ze het elke keer, net alsof enkel de jongere op vakantie zijn geweest. Maar we hebben iig een schuldige te pakken.
pi_195401889
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:09 schreef vosss het volgende:
Even wat anders, de regels zijn heb je klachten, blijf thuis en laat je testen, maar wat dan?

Als de uitslag positief is lijkt me duidelijk, maar wat als die, zoals bij mij, negatief is? Ik kan met de huidige klachten prima werken, maar daarmee bestaat natuurlijk wel de kans dat ik collega's aansteek die zich vervolgens ook weer moeten laten testen en dus een paar dagen thuis moeten blijven etc etc.

Iemand?
Zolang je klachten hebt en je kunt thuiswerken zou ik dat doen, ook inderdaad omdat je daarmee voorkomt dat anderen zich weer moeten laten testen
pi_195401902
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:34 schreef TheVulture het volgende:
Zolang je klachten hebt en je kunt thuiswerken zou ik dat doen, ook inderdaad omdat je daarmee voorkomt dat anderen zich weer moeten laten testen
Ik kan dus niet thuis werken. :)
vosss is de naam,
pi_195401916
Zal zo wel eens bellen met mn leidinggevende :)
vosss is de naam,
pi_195401922
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:11 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

En de andere 95% is chronisch ziek. Vooral spierpijn 1 van de klachten.
kan je even normaal reageren ?
pi_195401936
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hoe verzinnen ze het elke keer, net alsof enkel de jongere op vakantie zijn geweest. Maar we hebben iig een schuldige te pakken.
De overgrote groep besmettingen zit aantoonbaar in de groep 18-30 jaar. Dat neemt niet weg dat Henk en Ria van 60 vanaf het strand van Blanes ook iemand besmet kunnen hebben,maar die hebben waarschijnlijk niet 's nachts tot 3 uur in een bar gestaan zonder afstand te houden.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:38:00 #229
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195401944
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Ach jawel, gewoon wat machines in de straat laten zetten :Y
A murky, forgotten land.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:38:06 #230
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_195401946
We hebben allemaal de RLT nieuws beelden gezien van Nederlanders in het buitenland waar zelfs de lokale politie ingreep, maar dat zegt natuurlijk nog niets over een eventuele besmetting.

De RIVM zou wel deze data vrij moeten geven zodat wij er ook overheen kunnen zeiken, ipv nu zonder enige info maar iets gaan roepen.
pi_195401948
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zou me ziek melden dan?
pi_195401951
quote:

elke simpele idioot had dit kunnen verzinnen natuurlijk....heel voorspelbaar scenario maar bij de overheid ging geen lampje om bijvoorbeeld het quarantine beleid aan te passen ?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:38:40 #233
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195401956
quote:

[..]

Het is wel de groep die in grote getalen de veiligheidsregels genegeerd hebben. Het verspreidingsrisico in een volle disco op Kreta is natuurlijk veel hoger dan dat op een rustige natuurcamping in Noord-Frankrijk. En hetzelfde gold na terugkomst: bleef je gewoon thuis met je gezin, of ging je lekker doorfeesten in studentenhuizen.
pi_195401958
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:38 schreef DarkY.NL het volgende:
We hebben allemaal de RLT nieuws beelden gezien van Nederlanders in het buitenland waar zelfs de lokale politie ingreep, maar dat zegt natuurlijk nog niets over een eventuele besmetting.

De RIVM zou wel deze data vrij moeten geven zodat wij er ook overheen kunnen zeiken, ipv nu zonder enige info maar iets gaan roepen.
Waarom zou het RIVM liegen over data?
pi_195401963
quote:

[..]

En net alsof wij hier in NL al praktisch virusvrij waren.
Voor hetzelfde geld kwam dat genetisch materiaal wel ergens van hier.
En sowieso heb je langdurig een hoge R nodig voor een fatsoenlijke golf, dus men moet in NL massaal de regels minder strikt hebben nageleefd.
I'll give you something to do
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:39:37 #236
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195401967
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:31 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Het enige wat ze in februari gezegd hebben was iets in de trant van:
'Momenteel is de kans dat je in Nederland het virus oploopt verwaarloosbaar.'

Dat wordt door de mensen die er een speciale agenda op na lijken te houden om woorden te verdraaien en onzin te verspreiden, sindsdien de hele tijd foutief geframed. Waarom die mensen dat doen, is onduidelijk, maar irritant is het wel.

Net zoals de hele tijd terugvallen op een uitspraak: 'Met de kennis van nu lijkt het virus niet heel besmettelijk' - gedaan in een tijd dat China nog deed alsof het allemaal wel meeviel met dat virus en dat de enige kennis was die voor handen was.
pi_195401971
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:17 schreef skrn het volgende:
Het is zo zonde, in de zomer niet eens 50 besmettingen per dag, nu mogen we hopen dat we volgende week de 5000 niet gaan halen.
nog maar 1200 te gaan en we gingen gister al 500 cases omhoog, die 5000 gaat makkelijk gehaald worden zou je zeggen
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:40:56 #238
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_195401989
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Waarom zou het RIVM liegen over data?
Dat moet je de "ontkenners" vragen, niet aan mij.
pi_195401994
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De overgrote groep besmettingen zit aantoonbaar in de groep 18-30 jaar. Dat neemt niet weg dat Henk en Ria van 60 vanaf het strand van Blanes ook iemand besmet kunnen hebben,maar die hebben waarschijnlijk niet 's nachts tot 3 uur in een bar gestaan zonder afstand te houden.
Van de zomer waren er nauwelijks cases in Spanje en Frankrijk, net als in Nederland. Het is niet alsof men naar het centrum van de pandemie is afgereisd om het virus optepikken.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:42:44 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195402011
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:39 schreef galantis het volgende:

[..]

En net alsof wij hier in NL al praktisch virusvrij waren.
Voor hetzelfde geld kwam dat genetisch materiaal wel ergens van hier.
En sowieso heb je langdurig een hoge R nodig voor een fatsoenlijke golf, dus men moet in NL massaal de regels minder strikt hebben nageleefd.
Dat laatste is natuurlijk ook wel gebeurd he. Die 1,5 meter ging er steeds vaker af, dat heb ik hier zelf ook wel gezien.

Zo zal het met mondkapjes ook gaan trouwens. Nu is het nog allemaal nieuw, maar over een paar weken begint dat verwateren ook alweer, let maar op, en gaan mensen ook weer gewoon dichter op elkaar staan, of de mondkapjes steeds vaker maar half opzetten.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:43:56 #241
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195402032
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:41 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Van de zomer waren er nauwelijks cases in Spanje en Frankrijk, net als in Nederland. Het is niet alsof men naar het centrum van de pandemie is afgereisd om het virus optepikken.
Nja, iedereen trekt vanuit heel Europa naar de Franse en Spaanse kusten om daar een beetje aan het strand te liggen en in de clubs te staan. Dat is net als met de wintersport een prima plek van waaruit je het virus vervolgens over Europa kunt verspreiden.

Een belangrijke maatregelen die je kan nemen om ongebreidelde verspreiding van een virus tegen te gaan, is het beperken van langeafstandverkeer (dus niet alleen met China, maar berhaupt). Dat werkt zowel binnen Nederland als op een Europese schaal. Iedereen naar de Middellandse Zeekust af laten reizen is dan precies wat je niet moet doen.
pi_195402078
Beduidend meer mensen met een mondkapje op in de winkel. Moet zeggen voor een korte periode is het goed te doen. Een hele dag met zo een ding lopen lijkt me wel irritant.
pi_195402081
quote:

[..]

Op vakantie gaan kan ook wel, maar het lijkt me ook wel duidelijk dat veel jongeren gewoon in de discotheken ouderwets hebben lopen feesten. Nogal een verschil.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:52:09 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195402143
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:47 schreef Questular het volgende:
Beduidend meer mensen met een mondkapje op in de winkel. Moet zeggen voor een korte periode is het goed te doen. Een hele dag met zo een ding lopen lijkt me wel irritant.
Gewoon snel je kar volgooien en weer naar buiten.
pi_195402152
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nja, iedereen trekt vanuit heel Europa naar de Franse en Spaanse kusten om daar een beetje aan het strand te liggen en in de clubs te staan. Dat is net als met de wintersport een prima plek van waaruit je het virus vervolgens over Europa kunt verspreiden.

Het is leuk als theorie, maar ik vind het erg schadelijk dat het elke keer als klinkbare feiten naar buiten wordt gebracht.

In Frankrijk en Spanje hebben ze net zo goed regels, waarschijnlijk meer dan hier, en de mondkap is daar al bijna een half jaar gemeengoed.

Het is gewoon niet te zeggen hoe de opleving precies voortgekomen is en waarschijnlijk is het een samenraapsel van vele kleine oorzaken, omstandigheden en allerlei randvoorwaarden die we zelf niet in hand hebben.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:53:56 #246
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195402170
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:52 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het is leuk als theorie, maar ik vind het erg schadelijk dat het elke keer als klinkbare feiten naar buiten wordt gebracht.

In Frankrijk en Spanje hebben ze net zo goed regels, waarschijnlijk meer dan hier, en de mondkap is daar al bijna een half jaar gemeengoed.

Het is gewoon niet te zeggen hoe de opleving precies voortgekomen is en waarschijnlijk is het een samenraapsel van vele kleine oorzaken, omstandigheden en allerlei randvoorwaarden die we zelf niet in hand hebben.
Het gaat erom dat er mensen vanuit heel Europa bijeen komen en vervolgens weer terugreizen naar hun eigen land/stad/dorp. Dat is een katalysator voor de verspreiding van het virus hier.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:54:04 #247
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195402172
Belgie +3100 vandaag? Oef... En die gingen al versoepelen..
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:54:47 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195402183
quote:

[..]

De mondkap wel, maar in Spanje kennen ze dat afstand houden volgens mij niet (echt). Kun je wel braaf in de metro gaan zitten met je kapje op, maar als vervolgens in de kroeg iedereen weer schouder aan schouder mag staan met kapje op de kin heeft het 0,0 nut.
pi_195402188
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Tijdens introductieweek ging het volgen mij prima. Jij hebt het over de introductieperiode van de verenigingen. Twee verschillende zaken.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:56:08 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195402206
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Belgie +3100 vandaag? Oef... En die gingen al versoepelen..
Ik begreep trouwens dat ze in Duitsland ook weer soepeler worden, onder meer bij bezoek aan sportwedstrijden?

Belgen zijn wel komisch ja, eerst in juli heel zware regels toen er weinig aan de hand was en nu versoepelen terwijl de cijfers door het plafond gaan :')
pi_195402217
quote:
Je kunt met DNA-onderzoek een vrije accurate inschatting maken hoe de stamboom van een virus eruit ziet en dus waar het begonnen is en wat de katalysatoren waren voor verdere verspreiding.
pi_195402233
COR / RIVM: 'Tweede golf veroorzaakt door vakantievierende jongeren

Goh, weet nog hoe hard ik hierverhuisd werd toen ik dit half juli al aankaartte.

Had je nooit aan moeten beginnen.
blablablabla
pi_195402269
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:57 schreef Elan het volgende:

Goh, weet nog hoe hard ik hierverhuisd werd toen ik dit half juli al aankaartte.

Er waren hier in juli mensen die vonden dat jongeren maar lekker mochten feesten in klamme discotheken? Denk het ook.
pi_195402280
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ach jawel, gewoon wat machines in de straat laten zetten :Y
Die waar ik aan sta kost ongeveer 30 miljoen en is 150 meter lang en 2 verdiepingen hoog.
Denk dat de buren daar niet blij mee zullen zijn :')
vosss is de naam,
pi_195402298
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:21 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat heeft Van Dissel nooit gezegd.
Elke dag weer die verzinsels in dit draadje.
misschien niet direct uit zijn mond maar het RIVM wel, en hij is hoofd van het RIVM:

Voor Schiphol is het nog geen reden om de procedures aan te scherpen. Dat doet de luchthaven normaliter in samenspraak met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), maar een woordvoerder laat weten dat de kans op een besmetting in Nederland "nihil" is, omdat er geen directe vluchten vanuit Wuhan op Schiphol landen.

'Net zoals in andere landen kan er ook iemand vanuit China naar Nederland komen en hier ziek worden. De kans daarop is vooralsnog klein', aldus het RIVM. Tot nu toe lijkt het virus niet zo heel besmettelijk. Verder komen de meeste zieken voor in Wuhan in China. Tussen Nederland en Wuhan is relatief weinig reisverkeer.

verzinsel ?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:02:15 #256
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195402302
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Die waar ik aan sta kost ongeveer 30 miljoen en is 150 meter lang en 2 verdiepingen hoog.
Denk dat de buren daar niet blij mee zullen zijn :')
In deze tijden is het een kwestie van geven en nemen en een beetje rekening houden met elkaar :7
A murky, forgotten land.
pi_195402318
_O-
vosss is de naam,
pi_195402329
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:31 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

ja sorry je hebt gelijk, maargoed japio is wel hoofd van het RIVM dus mede verantwoordelijk voor zulke uitspraken.
pi_195402334
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er waren hier in juli mensen die vonden dat jongeren maar lekker mochten feesten in klamme discotheken? Denk het ook.
Ja die waren er echt. Lees de topics maar terug, de besmettingen waren tenslotte zo laag dat dat allemaal geen probleem vormde.

Overigens hebben veel landen die discotheken al relatief snel weer gesloten, alleen Spanje heeft ze tot half augustus open gehouden?
blablablabla
pi_195402350
Dat Rose Garden event was volledig buiten toch? Misschien tich niet zo safe als gedacht.
pi_195402387
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat Rose Garden event was volledig buiten toch? Misschien tich niet zo safe als gedacht.
Klopt, en het zag eruit als een pre-covid feestje met kussen, omhelzingen, geen maskers, geen afstand en geen verstand.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:09:13 #262
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195402433
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

misschien niet direct uit zijn mond maar het RIVM wel, en hij is hoofd van het RIVM:

Voor Schiphol is het nog geen reden om de procedures aan te scherpen. Dat doet de luchthaven normaliter in samenspraak met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), maar een woordvoerder laat weten dat de kans op een besmetting in Nederland "nihil" is, omdat er geen directe vluchten vanuit Wuhan op Schiphol landen.

Ja. Dit betekent dat op dat moment de kans op besmettingen met corona in Nederland nihil was. Zoals ik al zei, wordt dat nog steeds fout geframed door mensen die er een plezier in lijken te beleven om desinformatie te verspreiden, alsof dit in het algemeen en voor de toekomst zou gelden.
quote:
'Net zoals in andere landen kan er ook iemand vanuit China naar Nederland komen en hier ziek worden. De kans daarop is vooralsnog klein', aldus het RIVM. Tot nu toe lijkt het virus niet zo heel besmettelijk. Verder komen de meeste zieken voor in Wuhan in China. Tussen Nederland en Wuhan is relatief weinig reisverkeer.

verzinsel ?
Ja. Je verzint wat de implicatie van deze zinnen zijn. Hier staat niets anders dan dat in januari, de kans dat je in Nederland corona kreeg niet zo groot was. Wat ook zo was. 'Tot nu toe lijkt het virus niet zo heel besmettelijk' is ook, zoals ik ook al aangaf, een prima uitspraak aangezien die op dat moment gedaan is op basis van de op dat moment bekende gevallen en gegevens, wat vrij weinig was aangezien er nog maar 1 plek in de wereld was waar covid-19 te vinden was en dat was in Wuhan en China deed toen nog alsof het allemaal wel meeviel. Prima uitspraak dus.

Na een half jaar nog steeds terugkomen op je eigen, bewust verkeerde interpretatie van uitspraken van het RIVM om dat Van Dissel aan te smeren. Ik snap de mensen die zo fanatiek bezig zijn met het verspreiden van onzin gewoon niet zo goed. Hebben die daar een belang bij of hoe zit dat?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:12:09 #263
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195402489
quote:
Buiten is nooit 'safe' geweest, dat is iets wat onder andere de verstokte aerosolen-aanhangers graag willen doordrukken als idee, maar buiten kun je natuurlijk net zo goed besmet raken als binnen. Het lijkt alleen minder vaak te gebeuren omdat A mensen gedurende de dag voornamelijk binnen zijn, B binnen typisch 'kleiner' is dan 'buiten', een caf is minder groot dan het Malieveld en C mensen binnen vaak langdurig bij hetzelfde clustertje zitten terwijl de contacten in de buitenlucht veelal passerend/vluchtig van aard zijn.
pi_195402561
twitter

Rose Garden Event

Ziplaatsen en besmettingen.
pi_195402589
quote:
Je weet natuurlijk niet of die mensen elkaar daarvoor/daarna in een andere setting gezien hebben, aangezien het wel de harde kliek is.
pi_195402600
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Buiten is nooit 'safe' geweest, dat is iets wat onder andere de verstokte aerosolen-aanhangers graag willen doordrukken als idee, maar buiten kun je natuurlijk net zo goed besmet raken als binnen. Het lijkt alleen minder vaak te gebeuren omdat A mensen gedurende de dag voornamelijk binnen zijn, B binnen typisch 'kleiner' is dan 'buiten', een caf is minder groot dan het Malieveld en C mensen binnen vaak langdurig bij hetzelfde clustertje zitten terwijl de contacten in de buitenlucht veelal passerend/vluchtig van aard zijn.
Je vergeet de belangrijkste, ventilatie is beduidend hoger buiten.

Wel erg pro "Angst" weer met buiten is nooit safe
pi_195402617
quote:

[..]

Voor het najaar zei hij. Dus dit is gelul.
- verwijderd door admin -
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:22:42 #268
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195402628
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:20 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Je vergeet de belangrijkste, ventilatie is beduidend hoger buiten.
Nee dat is dus niet per se superbelangrijk en daarom wordt 'buiten' ten onrechte vals neergezet als een veilige plek met weinig kans op besmettingen. Als je buiten geen afstand houdt, loop je dat virus gewoon nog steeds op als je in de buurt komt van iemand die besmettelijk is.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:24:16 #269
5428 crew  miss_sly
pi_195402658
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt, en het zag eruit als een pre-covid feestje met kussen, omhelzingen, geen maskers, geen afstand en geen verstand.
Vooral dit inderdaad. Stoelen stonden gewoon dicht op elkaar ook.

Zou dit nu een eyeopener zijn voor de Republikeinen en zouden ze nu toch anders in deze hele toestand staan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195402665
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee dat is dus niet per se superbelangrijk en daarom wordt 'buiten' ten onrechte vals neergezet als een veilige plek met weinig kans op besmettingen. Als je buiten geen afstand houdt, loop je dat virus gewoon nog steeds op als je in de buurt komt van iemand die besmettelijk is.
Dat virus kan veel verder door de lucht "reizen" dan die 1,5 meter ook nog.

In ideale omstandigeheden ( voor dat virus) soms 8 meter.
pi_195402667
quote:

[..]

Je hebt afgelopen zomervakantie de vele foto's op dit forum gemist van de vakantievierders op diverse plekken?
pi_195402676
quote:

[..]

Daarom zet Duitsland in op betere ventilatie.

Als je buiten hoest worden de deeltjes veel sneller over een groter oppervlak verspreid, dus lagere impact.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:26:02 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195402686
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja 'kan', maar tussen kunnen en doen zit vrij veel ruimte. Langeafstandbesmettingen vormen een niet significant deel van het aantal besmettingen in een samenleving waarin geen rekening wordt gehouden met het virus.
pi_195402691
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ok ik annuleer m'n museumkaartjes
Tap tap tap
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:27:11 #275
141482 Q.
JurassiQ
pi_195402698
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gewoon nooit meer naar buiten gaan.
For great justice!
pi_195402700
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:26 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja 'kan', maar tussen kunnen en doen zit vrij veel ruimte. Langeafstandbesmettingen vormen een niet significant deel van het aantal besmettingen in een samenleving waarin geen rekening wordt gehouden met het virus.
Het is een hele kleine kans, maar hij is er wel.
pi_195402709
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:27 schreef Q. het volgende:

[..]

Gewoon nooit meer naar buiten gaan.
Ja sorry ik laat me soms afleiden.
Tap tap tap
pi_195402727
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die 8 meter kan dat virus alleen maar halen in bijvoorbeeld een slachterij. Dan moet echt alle omstandigheden "ideaal" zijn voor dat virus.

Dus weinig tot geen maatregelen.

Dus je kan best naar het museum. Met mondkapje.

(zelf weten natuurlijk, van dat mondkapje, maar ik zou het wel doen)
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:29:57 #279
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195402737
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Daarom zet Duitsland in op betere ventilatie.

Als je buiten hoest worden de deeltjes veel sneller over een groter oppervlak verspreid, dus lagere impact.
Dat is ook alleen maar zo als er wind staat.
De drijvende factor van covid-besmettingen zijn de grote druppels met veel virusdeeltjes en die zowel binnen als buiten hoofdzakelijk een actieradius van rond de 1-1,5 meter hebben en berhaupt snel naar de grond gaan.
Bij echt verkeerde ventilatie kan het zo zijn dat het virus rond blijft gaan in een ruimte, maar verder zit er weinig verschil tussen binnen en buiten bij deze manier van besmet raken en daarom is het van belang dat je zowel binnen als buiten afstand houdt tot anderen.
pi_195402741
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die 8 meter kan dat virus alleen maar halen in bijvoorbeeld een slachterij. Dan moet echt alle omstandigheden "ideaal" zijn voor dat virus.

Dus weinig tot geen maatregelen.

Dus je kan best naar het museum. Met mondkapje.
Ik maakte een grapje, ik ben sinds maart nergens meer geweest waar mensen zijn.
Tap tap tap
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:30:27 #281
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195402744
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Uuh buiten is wel degelijker 'safer'. De ventilatie is zoals gezegd vele malen hoger en door luchtstromen vervliegen de aerosolen alle kanten op. Wat maakt dat de kans op besmetting vele malen kleiner wordt tov binnen, waar stilstaande lucht de uitgeblazen aerosolen niet laat vervliegen. Alsnog is wel 1,5 meter vereist om niet iemand direct te kunnen raken met grotere druppels.

Het grootste probleem van die Republikeinse meeting was het omhelzen, kussen en op zeer korte afstand met elkaar praten.
Weisst
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:32:56 #282
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195402770
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:30 schreef erkel het volgende:

[..]

Uuh buiten is wel degelijker 'safer'. De ventilatie is zoals gezegd vele malen hoger en door luchtstromen vervliegen de aerosolen alle kanten op. Wat maakt dat de kans op besmetting vele malen kleiner wordt tov binnen, waar stilstaande lucht de uitgeblazen aerosolen niet laat vervliegen. Alsnog is wel 1,5 meter vereist om niet iemand direct te kunnen raken met grotere druppels.

Het grootste probleem van die Republikeinse meeting was het omhelzen, kussen en in zeer korte afstand met elkaar praten.
Aerosolen :'). Ja, laten we nog meer aandacht besteden aan een randverschijnsel.
Buiten is niet safer. De rol van de kleine aerosolen in het verspreiden van corona is minimaal. Afstand houden. Ook buiten.
pi_195402808
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Aerosolen :'). Ja, laten we nog meer aandacht besteden aan een randverschijnsel.
Buiten is niet safer. De rol van de kleine aerosolen in het verspreiden van corona is minimaal. Afstand houden. Ook buiten.
Dat is ook best logisch, als ik met mijn mond op 10 cm afstand ben van een besmet persoon, dan raak ik ook besmet.
pi_195402809
quote:

[..]

Je raakt toch niet besmet door vluchtig in iemands aura te komen? Dan zouden wel veel meer besmettingen zijn.
Denk aan alle buitenevents sinds april.

Bij dit rose garden event is ook niet iedereen vol in het gezicht gehoest.
pi_195402830
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je raakt toch niet besmet door vluchtig in iemands aura te komen? Dan zouden wel veel meer besmettingen zijn.

Die mensen zitten daar hutje op mutje in die stoelen.
pi_195402843
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Bij echt verkeerde ventilatie kan het zo zijn dat het virus rond blijft gaan in een ruimte, maar verder zit er weinig verschil tussen binnen en buiten bij deze manier van besmet raken en daarom is het van belang dat je zowel binnen als buiten afstand houdt tot anderen.
Kans op besmetting in een dichte kamer is veel groter dan in de buitenlucht.

Ik zie dat je er andere ideen op na houdt, ieder zn mening.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:39:10 #287
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195402845
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk op veel manieren besmet raken, maar als je langdurig (dus niet vluchtig) in de nabijheid van iemand zit die besmettelijk is, zowel binnen als buiten, dan neemt de kans natuurlijk verder toe. Bij de Rose Garden zijn beelden te zien hoe ze dicht op elkaar zitten (zitten doe je meestal niet vluchtig) en hoe ze elkaars handen schudden en omhelzen. Dat zijn natuurlijk goede ingredinten voor problemen.
pi_195402858
Kijk? Rose Garden Event

https://media3.s-nbcnews.(...)5d57e0.fit-2000w.jpg

Dat is echt bijna stapelen.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:41:04 #289
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195402875
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Aerosolen bestaan niet? Afstand houden is cruciaal inderdaad, vanwege de reikwijdte van de grotere druppels.

Er is natuurlijk wel degelijk een groot verschil tussen het gedrag van aerosolen binnen en buiten: https://www.nytimes.com/2(...)mission-indoors.html
Weisst
pi_195402876
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:57 schreef Elan het volgende:

Verhuisd naar?

Nee maar inderdaad, er valt wat voor te zeggen in de winter buitenlandse vakanties te verbieden. Moet wel in combinatie met dat je zuipen hier onmogelijk maakt, anders krijg je hetzelfde effect natuurlijk. Of vl kritischer kijken naar waar het wel en niet mag, plus veel beter testen bij terugkomst uiteraard.

Duitsers mochten ook gewoon op vakantie toch? Ik zou nog steeds het liefst gewoon 1 op 1 al het Duitse beleid kopiren :').
pi_195402878
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:40 schreef tesssssssss het volgende:
Kijk? Rose Garden Event

Is in de buitenlucht, moet je wel heel goed je best doen om besmet te raken.
blablablabla
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:41:13 #292
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195402880
Virusoverdracht kan in theorie toch ook plaatsvinden door praten op te korte afstand? Als je schouder aan schouder zit lijkt me dat een reel risico.
pi_195402895
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Is dat verschil echt zo gigantisch?
pi_195402897
quote:

[..]

Nou er is dus een vermoeden dat dat een "superspread-event" was.
pi_195402912
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:41 schreef Iblardi het volgende:
Virusoverdracht kan in theorie toch ook plaatsvinden door praten op te korte afstand? Als je schouder aan schouder zit lijkt me dat een reel risico.
Volgens mij was dat ook, helemaal in het begin, in Duitsland het geval. Als ik het me goed herinner was daar 1 vrouw in Wuhan geweest, had enkel een gesprek gehad met een collega in Duitsland, en ging het via dat gesprek verder naar andere collega's bij dat bedrijf.
pi_195402922
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Verhuisd naar?

Nee maar inderdaad, er valt wat voor te zeggen in de winter buitenlandse vakanties te verbieden. Moet wel in combinatie met dat je zuipen hier onmogelijk maakt, anders krijg je hetzelfde effect natuurlijk. Of vl kritischer kijken naar waar het wel en niet mag, plus veel beter testen bij terugkomst uiteraard.

Duitsers mochten ook gewoon op vakantie toch? Ik zou nog steeds het liefst gewoon 1 op 1 al het Duitse beleid kopiren :').
Verguisd moet dat zijn lol
Maar inderdaad, een wettelijke verplichting tot quarantaine zou al enorm schelen. Hier is alles altijd zo enorm vrijblijvend.
blablablabla
pi_195402931
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou er is dus een vermoeden dat dat een "superspread-event" was.
Misschien zijn ze binnen verder gaan feesten.
blablablabla
pi_195402940
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:40 schreef tesssssssss het volgende:
Kijk? Rose Garden Event

Je kan niet gelijk conclusies trekken aan de hand van 1 foto, de meeste van die besmette gasten zien elkaar wel vaker.

Misschien hebben ze elkaar daarvoor/daarna al besmet in een andere setting.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:47:05 #299
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195402970
quote:

[..]

Niet dus.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Is dat verschil echt zo gigantisch?
Nee.
pi_195402992
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:44 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Je kan niet gelijk conclusies trekken aan de hand van 1 foto, de meeste van die besmette gasten zien elkaar wel vaker.

Misschien hebben ze elkaar daarvoor/daarna al besmet in een andere setting.
Ik kan alleen zeggen dat ik gisteren naar CNN heb gekeken en dat ik verschillende doktoren heb zien roepen " HOUD BUITEN OOK DIE 1,5 AFSTAND AAN!"

Even kort samengevat.

CNN had echt een heel blik doktoren open getrokken.
pi_195402998
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja sorry je hebt gelijk, maargoed japio is wel hoofd van het RIVM dus mede verantwoordelijk voor zulke uitspraken.
Beetje flauw misschien, maar even voor de duidelijkheid: Hans Brug is het hoofd (Directeur-generaal) van het RIVM. Van Dissel is directeur van het centrum voor infectieziektenbestrijding, maar er zijn op gelijk niveau nog 2 directeuren die een andere portefeuille hebben.
https://www.rivm.nl/sites(...)21%20juni%202019.pdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')