abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:16:34 #276
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_195392959
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En als ze een negatieve test heeft dan kun je natuurlijk ook gewoon weer doorgaan met leven, op 1,5 meter afstand van mensen buiten je gezin welteverstaan.
Uiteraard. Hoewel dat op veel plekken nog wel eens vergeten of simpelweg genegeerd wordt -O- Ik doe in ieder geval mijn best.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:25:15 #277
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_195393139
Duitsland gooit nu bijna heel Nederland op slot:

Niederlande: das gesamte Land mit Ausnahme der Provinzen, bzw. autonomen Länder Zeeland und Limburg gilt als Risikogebiet.

Aldus het RKI
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_195393169
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:25 schreef Rewimo het volgende:

Niederlande: das gesamte Land mit Ausnahme der Provinzen, bzw. autonomen Länder Zeeland und Limburg gilt als Risikogebiet.

Aldus het RKI
Zeeland en Limburg zijn vanaf nu autonome rijksgebieden van NL :+
Leipe shit ouwe
pi_195393170
quote:

Aldus het RKI
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik ben echt ziedend. Hoezo weren ze ineens BrabantGODEN? :(

Ook echt ellende man, wilde vannacht gaan rijden. Hebben ze het deze avond per direct aangepast.
Stand: 2.10.2020, 17:30 Uhr

Zeeland en Limburg erkennen ze niet. :')
Mijn goede vriend Lenny is WOEDEND.
pi_195393197
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Naar hoe ik het begrijp is er een verschil tussen klein en klein. ‘Druppels’ noemden ze tot 5 micrometer oid, dat is al zo klein dat dat overal doorheen gaat.
Maar dan zou je meer waarde moeten hechten aan goede ventilatie/aersolen ipv 1,5m afstand.
Want dan boeit die afstand ook niet.
Het houdt op zijn minst een deel tegen.

Enkel grote druppels, geen aerosolen/aerogene verspreiding maar mondkapjes zijn nutteloos klopt gewoon niet.
pi_195393223
Betekend utilitarisme en solidariteit (de ethische insteek van de overheid) ook samen lijden als straks de hele economie kapot gaat?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195393237
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:27 schreef Zipportal het volgende:

[..]

[..]

Mijn goede vriend Lenny is WOEDEND.
Ik ben echt ziedend inderdaad. Zin om wat te slopen.

Auto ook al ingepakt. Alles voorbereid. Hotels geboekt etc.
pi_195393314
quote:

Aldus het RKI
Autonomen Lander? In NEDERLAND? Hahaha, Duitse grap :)
pi_195393398
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Autonomen Lander? In NEDERLAND? Hahaha, Duitse grap :)
Dat noteren ze bij elk land bij de reisadviezen, zodat ze geen onderscheid per land hoeven te maken.
pi_195393417
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat noteren ze bij elk land bij de reisadviezen, zodat ze geen onderscheid per land hoeven te maken.
Ik snap het wel maar het blijft een grap, natuurlijk :)
pi_195393499
Morgen een Duitse invasie in Limburg?
pi_195393556
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:43 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Morgen een Duitse invasie in Limburg?
Zaterdag dus ja, dan komen ze boodschappen doen ;)
pi_195393655
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:05 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

De klachten zijn vandaag ineens begonnen. Vorige week is er een corona besmetting geconstateerd op haar werk (verzorgingstehuis). Ze heeft in tussentijd (tegen ons advies in) gewoon gewerkt... We vermoeden dat ze het vorige week heeft opgelopen (toen werd verteld dat er corona besmettingen op haar afdeling waren). Ik heb haar 6 dagen geleden voor het laatst gezien (visite op minder dan 1,5 meter). Dit is dus wél na de mogelijke besmetting, maar ruim vóór die 2 dagen.

Ik heb mijn werkgever geappt. Hij vertelde mij, thuiswerken (wat ik sowieso al voor 50% doe) tot nader bericht. Indien positief, dan 10 dagen thuisblijven / werken.

Volgens de richtlijn '2 dagen' val ik dus buiten de gevarenzone. Maar zekere voor het onzekere en even afwachten denk ik dan maar. Ik verwacht dat ze morgenavond de uitslag heeft.
quote:
Besmettelijke periode
Exacte gegevens over de besmettelijke periode ontbreken. Een patiënt is in het algemeen besmettelijk tijdens de symptomatische fase.

Er zijn aanwijzingen voor pre- en/of vroegsymptomatische transmissie. Op basis van de huidige studies is de rol van zuiver asymptomatische personen nog onduidelijk. Zie voor de achtergrondinformatie en literatuurreferenties de bijlage Inhoudelijke onderbouwing met betrekking tot a-, pre- en vroegsymptomatische transmissie SARS-CoV-2. Resultaten uit casestudies, clusterstudies, cross-sectionele studies en modelleringsstudies laten zien dat er 1-3 dagen voor start van symptomen transmissie kan plaatsvinden en dat asymptomatische overdracht een rol kan spelen. Echter, het is lastig goed te definiëren of iemand helemaal geen klachten had of milde of vroege symptomen. Daarnaast is er in de meeste studies geen directe virologische onderbouwing beschikbaar in de vorm van sequentiedata, virusneutralisatiestesten en/of viruskweken. De range waarin pre- en/of vroegsymptomatische mensen mogelijk bijdragen aan de transmissie is nog niet met zekerheid vastgesteld. Ook niet in welke situatie en/of setting deze mogelijke transmissie zou kunnen plaatsvinden.
Bron: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19

Doe ermee wat je wilt, en voorzichtigheid kan nooit kwaad, maar waarschijnlijk zit je net goed. Het duurt ook een tijdje voordat een virus zich innestelt in je moeders lichaam, he* ? :)

*Illustratie:

[ Bericht 8% gewijzigd door Postbus100 op 02-10-2020 20:58:40 ]
Somebody that I used to know
pi_195393796
quote:

Aldus het RKI
Wow... ik ken een groep mensen die binnenkort (georganiseerd) naar Duitsland wil. Uit verschillende regio's in Nederland. Ik begreep al dat ze dat nauwkeurig monitoren. En dan niet zozeer of Duitsland op code oranje gaat, maar nu vooral of Nederland voor Duitsland op code oranje gaat, en welke provincies. Dit ziet er niet best uit...
pi_195393882
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:30 schreef Discombobulate het volgende:
Betekend utilitarisme en solidariteit (de ethische insteek van de overheid) ook samen lijden als straks de hele economie kapot gaat?
Van oprecht utilitarisme in de besluitvorming heb ik nog weinig gemerkt. Ik hoop dat het achter de schermen wel gebeurt maar discussies zoals debatten in de 2e kamer lijken dat niveau niet te halen.
I'll give you something to do
pi_195393975
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wow... ik ken een groep mensen die binnenkort (georganiseerd) naar Duitsland wil. Uit verschillende regio's in Nederland. Ik begreep al dat ze dat nauwkeurig monitoren. En dan niet zozeer of Duitsland op code oranje gaat, maar nu vooral of Nederland voor Duitsland op code oranje gaat, en welke provincies. Dit ziet er niet best uit...
Maar wel begrijpelijk dat de Duitsers geen zin hebben om onze problematiek te importeren.
pi_195393981
Nu zijn er weer spelers van Feyenoord besmet, ik vraag me af waar die mensen met poen en grote huizen dat nou oplopen.

Toch in de horeca? Die gaan natuurlijk niet thuis koken.
blablablabla
pi_195394315
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:03 schreef Elan het volgende:
Nu zijn er weer spelers van Feyenoord besmet, ik vraag me af waar die mensen met poen en grote huizen dat nou oplopen.

Toch in de horeca? Die gaan natuurlijk niet thuis koken.
Nou, waar gaan voetballers graag heen? Ok dan.
pi_195394345
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar wel begrijpelijk dat de Duitsers geen zin hebben om onze problematiek te importeren.
Oh, absoluut. Ik begrijp het ook. Maar wel sneu voor hier.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:20:04 #295
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195394368
Ik zou vd week paar dagen naar Duitsland. Waarschijnlijk niet dus :{
pi_195394370
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oh, absoluut. Ik begrijp het ook. Maar wel sneu voor hier.
Heel sneu voor mensen die iets geplanned hebben en er naar uitkeken.
pi_195394384
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze hadden natuurlijk wat plannen kunnen maken, net zoals ierland dat gedaan heeft.
Leuk dat ze dat in Ierland hebben gedaan. En nu? Thuisonderwijs is gewoon op vele vlakken een heel slecht idee. Zeker voor jonge kinderen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195394400
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zou vd week paar dagen naar Duitsland. Waarschijnlijk niet dus :{
Ach joh.... daar zetten ze je toch niet op de 1e plaats, hier wel! ;)
pi_195394402
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik snap dat hij voor jou niks fout kan
Getuige deze quote is het eerder andersom:
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Al is volgens Van Dissel een gordel waarschijnlijk ook een nutteloos middel omdat men dan over de snelheidlimiet gaat erdoor.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195394522
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Leg dit eens oprecht uit. Corona virus verspreid zich volgens Van Disselvia grote druppels door hoesten en niezen. Dan helpt zelfs een niet medisch mondkapje toch? Hoest maar eens op je beeldscherm zonder en met zo'n ding? Zit er evenveel druppels op?

Het houdt sowieso een deel tegen. Draagt iemand anders er ook één dan al helemaal. Is toch niet logisch dat dit nu gelijk wordt gesteld aan dezelfde hoeveelheid virus wanneer iemand vol in zin gezicht gehoest wordt?

Stel het zijn de kleine druppels dan hamer je toch voor niks op 1,5 meter? Waarom dan niet de rol van aerosolen en ventilatie erkennen?
En ga nou eens in je elleboog hoesten (dat is nog altijd het advies, hè) met en zonder mondkapje. Hoeveel druppels halen nog daadwerkelijk het scherm op 1,5 meter denk je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')