Nee, want ik denk dat de beste coureurs in de F1 rijden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dan kijk je toch naar de verkeerde raceklasse? De technische verschillen en uitdagingen is juist wat F1 zo mooi maakt. Het is niet alleen coureur tegen coureur, maar ook engineer tegen engineer, ontwerper tegen ontwerper, etc.
En ja, dat heeft als nadeel dat als het een team lukt voor al deze facetten de beste mensen te hebben dat ze een seizoen domineren. Maar dat is F1
Totaal niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dit is wel interessant. Is dit betrouwbare bron?
https://www.autoweek.com/(...)for-1000-horsepower/quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Indycar heeft geen 1000 pk, de nieuwe regels voor 2021 geven rond de 900 pk met de overtake knop ingedrukt. Zonder overtake button zitten ze rond de 700-800 pk afhankelijk van het circuit.
https://www.indycar.com/N(...)ne-regulations-2021b
Ik weet dat Joe Saward af en toe aanschuift.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dit is wel interessant. Is dit betrouwbare bron?
900 pk in 2023, boven de 1000 pas later.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
https://www.autoweek.com/(...)for-1000-horsepower/
Vanaf 2023 mikken ze er wel op.
Maar goed, 800, 900 of 1000 pk, het gaat erom dat we meer leveraciers krijgen ,interssantere races, en beter betaalbare motoren.
quote:An additional kinetic energy recovery system will provide an electrified jolt to bring total available horsepower up to a targeted 900. Later in the planned five year life cycle of the engine package, that target will move above 1000 horsepower.
Hadden we natuurlijk (feitelijk) al in de jaren 70. Het kan dus best.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Echt het allerbeste met die motoren zou zijn om over te gaan op een vaste motorenleverancier.
Dan wordt de F1 sowieso een stuk leuker en goedkoper.
Naast de Ferrari en Renault motoren. Dus nog steeds meerdere fabrikanten. En de mogelijkheid voor nieuwe fabrikanten om toete treden. Daar wil je niet van af.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 19:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hadden we natuurlijk (feitelijk) al in de jaren 70. Het kan dus best.
Dat zou ik ook niet willen zeggen, maar in de jaren 70 had je de situatie waarin er een leverancier was (Cosworth) die aan iedere partij die wilde een hele competitieve motor leverde. Dat gaf wel een hoop zekerheid aan de sport.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:08 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Naast de Ferrari en Renault motoren. Dus nog steeds meerdere fabrikanten. En de mogelijkheid voor nieuwe fabrikanten om toete treden. Daar wil je niet van af.
Weer een bos gekapt in Brazilië ...quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:23 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
In het Portugees maar het komt er op neer dat er een deal is om F1 in Rio te organiseren als het circuit daar gebouwd is, de president schijnt dit project te pushen maar er moet veel bos gekapt worden en het is Rio dus het kan nog wel even duren voor het werkelijkheid is.
Een circuit gebouwd door mensen die het nooit zullen kunnen bezoeken. Ligt er straks 350 dagen per jaar verlaten bij, net als de voetbalstadions na het WKquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Weer een bos gekapt in Brazilië ...
Die president is een ramp voor het land
Zoiets als de voorvleugel die RB meer pijn deed dan Merc?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:32 schreef daNpy het volgende:
Het probleem is toch ook niet dat er 1 team technisch voorloopt, het probleem is dat de FIA (weer) zulke rare regels oplegt dat de andere teams ook achter blijven.
Juist.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:06 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Zoiets als de voorvleugel die RB meer pijn deed dan Merc?
Vind tanken niet zo spannend, gevaarlijk en vaak de keuze eerder te gaan tanken ipv inhalen. Ook daardoor weer grote snelheidsvershillen waardoor de inhaalacties meh zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:14 schreef Lionheaad het volgende:
FIA zou inderdaad ballen moeten tonen en zeggen: dit is het technische regelement n voor de komende 5 jaar.
Als er iemand dan iets heel slims bedenkt, kopieert de rest het toch wel. Heeft het eerste team er hooguit 1 seizoen profijt van.
Daarnaast beviel me die indycar race van 85 ronden wel. Lekker lang en meerdere pitstops nodig.
En tanken moet terug. Geeft wat extra tactische dimensie aan de race.
Het vervelende is alleen dat je aan motoren weinig kunt zien en het vaak ook nog in de software verborgen zit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Krijg je beetje van Nascar race van.
Ik wil een F1 waarin men de nieuwste technologie gaat uitproberen en een wedstrijd mee winnen.. Degene die slimmer dan de spel regels, wint de race.. Dat wil ik zien.
eens maar de president wil het in Rio en z'n zoon is er meen ik ook bij betrokken dus er zal ook wel weer het nodige smeergeld inzitten, maar het zal nog wel even duren voor ze beginnen en misschien is de president dan alweer wegquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 23:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een paar jaar geleden hebben ze in Rio het Jacarepagua circuit afgebroken om accommodaties voor de olympische spelen op die locatie te kunnen bouwen en nu moet er blijkbaar om een of andere reden een nieuw circuit uit de grond gestampt worden ten koste van een bos? Waarom in hemelsnaam? Er rijdt geeneens een Braziliaan in de F1. Het zou ook zonde zijn als men Interlagos niet meer aandoet want dat circuit klopt gewoon. Er gebeurt altijd wat.
Maar valt het dan binnen het budget plafond? Dan zal RB die afdeling kopen en onder een nieuw bedrijf onder moeten brengen wat goedkoop levert aan RB en AT.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Alhoewel het vergezocht klinkt sluit ik dat soort constructies toch niet uit. Zo'n constructie zou wel "des Red Bull's" zijn. En Honda was destijds met Brawn GP ook wel bereid tot allerlei gekke deals.
Dat ze met Mercedes een deal zouden sluiten wil ik trouwens ook niet perse uitsluiten. Er zijn gekkere dingen gebeurd.
Dit wind ik ook wel vermakelijk, Australian super truck racing:quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat ik helemaal een kromme vorm van autosport vind, zijn die GT klasses waarin men een 'balance of performance' systeem gebruikt om de boel 'gelijk' te trekken. Stel dat je als Chevrolet een hele goede Corvette hebt gebouwd dan krijg je dermate veel restricties opgelegd door de organisatie dat je weer net zo snel bent als Ferrari en Porsche. Als je pech hebt ben je zelfs langzamer. Wat heeft het dan nog voor nut om een zo goed mogelijke auto te ontwikkelen?
De beste, meeste vermakelijke en meest competitieve raceklasse die ik mij voor de geest kan halen was CART eind jaren 90. Twee bandenfabrikanten (Goodyear, Firestone), vijf constructeurs (Reynard, Lola, Swift, Penske, Eagle) vier motorleveranciers (Mercedes, Honda, Ford, Toyota) en talloze topcoureurs. Er waren zoveel verschillende chassis, motor en bandencombinaties dat heel veel verschillende rijders konden winnen en op verschillende circuits verschillende auto's boven kwamen drijven. Er waren races op super speedways, short ovals, stratencircuits, permanente circuits. Niemand kon domineren omdat de omstandigheden iedere race anders waren. Ik kijk die races nog steeds graag terug op YouTube. De huidige F1 is ver van dergelijk spektakel verwijderd.
Wat in ieder geval geen oplossing is, is van de F1 een 'spec klasse' willen maken waarbij iedereen gelijk materiaal heeft. Vrijwel alle spec klasses zijn slaapverwekkend. Porsche Supercup, Formule 2 etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |