abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195403572
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:33 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Het is gewoon grappig hoe al fervente Renault haters van 2-3 jaar geleden opeens met "lovende" woorden spreken over Renault. :r

Publiekelijk of niet, het heeft ze PR technisch gezien vast wel wat pijn gedaan. Max zal ook moeten inbinden over de Renault engine, wat ze zijn veroordeeld tot deze engine.
Waar doet men dat? Niet hier. Niet op Twitter.
pi_195404677
Overigens, stel Alpine de boel op orde krijgt dan zie ik wel wat vuurwerk in een combinatie Alonso-Verstappen:)

Moet Ocon alleen op zoek naar een ander stoeltje...
pi_195404996
Zolang maar niet een ander team een seconde per ronde sneller is maakt het niet heel veel uit bij welk team Max zit. Als de auto zonder maxfactor gemiddeld 0.4 tienden langzamer is dan de rest dan kan hij met z'n kunde alsnog wel WK worden.
pi_195405702
Als je er rustig over nadenkt is blijven bij Redbull Renault misschien nog wel de beste optie.

De kans bestaat dat Mercedes de ontwikkelingskraan dicht draait en wellicht dat Hamilton de handdoek ook wel in de ring gooit als Ineous de baas wordt.

Het rammelt genoeg bij Daimler.

Ferrari zie ik op een legale manier ook niet zo snel weer terugkomen op de prestaties van 2019.

Wie weet draait het in 2022 tussen Redbull McLaren en Alpine.
.
pi_195405826
F1 is gewoon niet meer interessant. Het is onaantrekkelijk geworden voor motorbouwers en de investeringen die je moet doen zijn groot.
pi_195405842
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:23 schreef babylon het volgende:

[..]

Waar doet men dat? Niet hier. Niet op Twitter.
Hier was dat ook het geval. Het is niet iets van maar één medium.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:01:44 #57
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195406021
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:47 schreef Gruj0 het volgende:
F1 is gewoon niet meer interessant. Het is onaantrekkelijk geworden voor motorbouwers en de investeringen die je moet doen zijn groot.
Er zullen er eerder uit- dan instappen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_195406101
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:48 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Hier was dat ook het geval. Het is niet iets van maar één medium.
Je ziet spoken
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:09:53 #59
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195406180
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:39 schreef Fer het volgende:
De kans bestaat dat Mercedes de ontwikkelingskraan dicht draait en wellicht dat Hamilton de handdoek ook wel in de ring gooit als Ineous de baas wordt.

Het rammelt genoeg bij Daimler.
Dat ze op termijn als team uitstappen is zeker wel mogelijk. Maar Mercedes AMG High Performance Powertrains (de motorendivisie) is een apart bedrijf dat niet snel opgeheven zal worden. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze na een vertrek van het team a la Cosworth iedere partij die interesse heeft hun motoren gaan leveren.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:24:51 #60
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195406465
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:33 schreef Gruj0 het volgende:

Publiekelijk of niet, het heeft ze PR technisch gezien vast wel wat pijn gedaan. Max zal ook moeten inbinden over de Renault engine, wat ze zijn veroordeeld tot deze engine.
Max hoeft helemaal niks. :')

En aangezien er nog anderhalf jaar te gaan is, kunnen er ook nog andere opties worden bekeken. Zo schijnt Red Bull recentelijk een Mercedes-man te hebben aangenomen. Aangezien Red Bull al maanden weet dat Honda gaat stoppen, is dat misschien geen toeval. Misschien nemen ze de complete Honda-facaliteiten wel over en gaan ze hun eigen motor bouwen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:28:30 #61
Why is all the rum gone?
pi_195406519
quote:
Reclame is reclame . Als jouw ster, steigerend paardje, rode stieren, of je H elke twee weken prominent een weekend lang in beeld is en je naam 1500 keer genoemd wordt in een raceweekend, dan heeft dat veel waarde.
Waarom denk je dat vroeger alle teams door sigarettenfabrikanten werden gesponsord? Die hadden toch weinig te maken met motorontwikkeling, etc.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:34:01 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195406613
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:45 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Die gaan ook wel een keer stoppen denk ik ja. Ze hebben niks meer te bewijzen en Daimler zit momenteel door corona ook voor miljarden in de rode cijfers.
door de budgetlimiet kunnen teams zich straks weer behoorlijk zelf bedruipen zonder dat Daimler er veel geld in hoeft te pompen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:35:32 #63
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_195406643
quote:
F1 zit in een tussenfase. De transitie van hybridemotoren naar 100% elektrisch is op dit moment nog niet reëel. Het kán wel, maar dan ga je in feite met Formule E auto's op Spa Francorchamps rijden. En dat is op dit moment geen gezicht.

Als de elektrische motoren eenmaal krachtig genoeg zijn én ca. 2 uur lang (goed) kunnen functioneren, hebben we weer de F1 zoals we die altijd gekend hebben. Maar dan zonder de emotie van brullende/jankende motoren.

Je zou kunnen zeggen dat we met de Formule E een kijkje in de toekomst nemen en met de Formule 1 een terugblik naar het verleden ervaren. In feite kom je op termijn tot een fusie tussen F1 en FE, waarbij je net als nu in de F1 een mix krijgt van road courses en street courses.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:37:11 #64
Why is all the rum gone?
pi_195406664
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:35 schreef Vriezzer het volgende:

F1 zit in een tussenfase. De transitie van hybridemotoren naar 100% elektrisch is op dit moment nog niet reëel.
Ik denk dat het ook nog best een tijd duurt voor de hele wereld volledig electrisch rijdt. Ik denk dat hybride ook nog wel even blijft. Dus er is zeker nog wel ontwikkelingsruimte.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:40:15 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195406702
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook nog best een tijd duurt voor de hele wereld volledig electrisch rijdt. Ik denk dat hybride ook nog wel even blijft. Dus er is zeker nog wel ontwikkelingsruimte.
dat elektrisch rijden wordt ad absurdum gepusht maar elektrisch racen is tot nu toe gewoon lachwekkend
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:47:03 #66
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195406824
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat elektrisch rijden wordt ad absurdum gepusht maar elektrisch racen is tot nu toe gewoon lachwekkend
Het is een soort karten. Het is wel geinig maar nog lang geen Formule 1.
pi_195406856
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

door de budgetlimiet kunnen teams zich straks weer behoorlijk zelf bedruipen zonder dat Daimler er veel geld in hoeft te pompen.
Daimler verdient sowieso veel meer aan F1 dan het erin stopt. Ten eerste stoppen ze er niet zoveel in, het grootste deel van het F1 budget komt uit sponsoring, en ten tweede is de exposure veel meer waar dan de kosten.
pi_195408015
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Daimler verdient sowieso veel meer aan F1 dan het erin stopt. Ten eerste stoppen ze er niet zoveel in, het grootste deel van het F1 budget komt uit sponsoring, en ten tweede is de exposure veel meer waar dan de kosten.
De kosten vallen onder het reclame/PR budget, vermoedelijk, en dat zal bij Mercedes een heel groot budget zijn.
pi_195408920
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik denk dat je als formule 1 een keuze moet maken.
Als je door wil als reclame bord voor grote autofabrikanten dan ontkom je niet elektrificatie. Over 10 jaar rijden we grotendeels elektrisch en maak je als Mercedes of Renault geen reclame voor jezelf als je met verbrandingsmotoren rijdt.

Je kan ook door als race klasse, maar kijk dan naar versimpeling en standaardisatie van onderdelen.

Op termijn is het huidige model niet meer houdbaar.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:17:46 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195409301
Ik ben zeer sceptisch tegenover elektrisch rijden, en ik ben zeker niet de enige. Er zijn nog redelijk wat alternatieven, en misschien zijn die in de toekomst wel mogelijk. Misschien rijden we allemaal zelfs op fusie oid.

Elektrisch wordt nu lekker gehypet, maar daar vol op in zetten zou gewoon dom zijn. Altijd je ogen open houden voor alternatieven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:22:32 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195409366
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben zeer sceptisch tegenover elektrisch rijden, en ik ben zeker niet de enige. Er zijn nog redelijk wat alternatieven, en misschien zijn die in de toekomst wel mogelijk. Misschien rijden we allemaal zelfs op fusie oid.

Elektrisch wordt nu lekker gehypet, maar daar vol op in zetten zou gewoon dom zijn. Altijd je ogen open houden voor alternatieven.
Voor vrachtvervoer moet je in eerste instantie kijken naar waterstof en ik verwacht dat inductie ook een belangrijke rol kan gaan spelen.

ja, het drijft af van F1, maar ik wilde mijn gedachten wel even laten gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:27:38 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195409450
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voor vrachtvervoer moet je in eerste instantie kijken naar waterstof en ik verwacht dat inductie ook een belangrijke rol kan gaan spelen.

ja, het drijft af van F1, maar ik wilde mijn gedachten wel even laten gaan.
Ik vind het wel relevant, de F1 is toch altijd de plek van de belangrijke innovaties. Dan moet je niet gaan kijken naar de toch al redelijk uitontwikkelde elektrische motoren, maar naar de voorbeelden die jij aanhaalt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:35:31 #73
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195409565
De eerste auto's op waterstof zijn er inmiddels ook. Het is een andere vorm van elektrisch rijden, maar ik weet niet in hoeverre je daarmee in 2026 zou kunnen racen. Daarnaast ook geen flauw idee wat er gebeurt bij serieuze ongelukken.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_195409646
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:35 schreef Lionheaad het volgende:
De eerste auto's op waterstof zijn er inmiddels ook. Het is een andere vorm van elektrisch rijden, maar ik weet niet in hoeverre je daarmee in 2026 zou kunnen racen. Daarnaast ook geen flauw idee wat er gebeurt bij serieuze ongelukken.
Kwa gewicht zou het kunnen. Desnoods met een FIA spec fuelcell.
.
pi_195409680
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:17 schreef Nattekat het volgende:

Verbrandingsmotoren blijft nog wel langer dan 2030, zeker in gebieden buiten West Europa. Maar ik verwacht niet dat een merken als Mercedes en Renault er nog heel actief in gaan ontwikkelen of marketing ervoor maken.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')