Waar doet men dat? Niet hier. Niet op Twitter.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:33 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Het is gewoon grappig hoe al fervente Renault haters van 2-3 jaar geleden opeens met "lovende" woorden spreken over Renault.
Publiekelijk of niet, het heeft ze PR technisch gezien vast wel wat pijn gedaan. Max zal ook moeten inbinden over de Renault engine, wat ze zijn veroordeeld tot deze engine.
Hier was dat ook het geval. Het is niet iets van maar één medium.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:23 schreef babylon het volgende:
[..]
Waar doet men dat? Niet hier. Niet op Twitter.
Er zullen er eerder uit- dan instappen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:47 schreef Gruj0 het volgende:
F1 is gewoon niet meer interessant. Het is onaantrekkelijk geworden voor motorbouwers en de investeringen die je moet doen zijn groot.
Je ziet spokenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:48 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Hier was dat ook het geval. Het is niet iets van maar één medium.
Dat ze op termijn als team uitstappen is zeker wel mogelijk. Maar Mercedes AMG High Performance Powertrains (de motorendivisie) is een apart bedrijf dat niet snel opgeheven zal worden. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze na een vertrek van het team a la Cosworth iedere partij die interesse heeft hun motoren gaan leveren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:39 schreef Fer het volgende:
De kans bestaat dat Mercedes de ontwikkelingskraan dicht draait en wellicht dat Hamilton de handdoek ook wel in de ring gooit als Ineous de baas wordt.
Het rammelt genoeg bij Daimler.
Max hoeft helemaal niks.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:33 schreef Gruj0 het volgende:
Publiekelijk of niet, het heeft ze PR technisch gezien vast wel wat pijn gedaan. Max zal ook moeten inbinden over de Renault engine, wat ze zijn veroordeeld tot deze engine.
Reclame is reclame . Als jouw ster, steigerend paardje, rode stieren, of je H elke twee weken prominent een weekend lang in beeld is en je naam 1500 keer genoemd wordt in een raceweekend, dan heeft dat veel waarde.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:47 schreef Gruj0 het volgende:
F1 is gewoon niet meer interessant. Het is onaantrekkelijk geworden voor motorbouwers en de investeringen die je moet doen zijn groot.
door de budgetlimiet kunnen teams zich straks weer behoorlijk zelf bedruipen zonder dat Daimler er veel geld in hoeft te pompen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:45 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die gaan ook wel een keer stoppen denk ik ja. Ze hebben niks meer te bewijzen en Daimler zit momenteel door corona ook voor miljarden in de rode cijfers.
F1 zit in een tussenfase. De transitie van hybridemotoren naar 100% elektrisch is op dit moment nog niet reëel. Het kán wel, maar dan ga je in feite met Formule E auto's op Spa Francorchamps rijden. En dat is op dit moment geen gezicht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:47 schreef Gruj0 het volgende:
F1 is gewoon niet meer interessant. Het is onaantrekkelijk geworden voor motorbouwers en de investeringen die je moet doen zijn groot.
Ik denk dat het ook nog best een tijd duurt voor de hele wereld volledig electrisch rijdt. Ik denk dat hybride ook nog wel even blijft. Dus er is zeker nog wel ontwikkelingsruimte.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:35 schreef Vriezzer het volgende:
F1 zit in een tussenfase. De transitie van hybridemotoren naar 100% elektrisch is op dit moment nog niet reëel.
dat elektrisch rijden wordt ad absurdum gepusht maar elektrisch racen is tot nu toe gewoon lachwekkendquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook nog best een tijd duurt voor de hele wereld volledig electrisch rijdt. Ik denk dat hybride ook nog wel even blijft. Dus er is zeker nog wel ontwikkelingsruimte.
Het is een soort karten. Het is wel geinig maar nog lang geen Formule 1.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat elektrisch rijden wordt ad absurdum gepusht maar elektrisch racen is tot nu toe gewoon lachwekkend
Daimler verdient sowieso veel meer aan F1 dan het erin stopt. Ten eerste stoppen ze er niet zoveel in, het grootste deel van het F1 budget komt uit sponsoring, en ten tweede is de exposure veel meer waar dan de kosten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
door de budgetlimiet kunnen teams zich straks weer behoorlijk zelf bedruipen zonder dat Daimler er veel geld in hoeft te pompen.
De kosten vallen onder het reclame/PR budget, vermoedelijk, en dat zal bij Mercedes een heel groot budget zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daimler verdient sowieso veel meer aan F1 dan het erin stopt. Ten eerste stoppen ze er niet zoveel in, het grootste deel van het F1 budget komt uit sponsoring, en ten tweede is de exposure veel meer waar dan de kosten.
Ik denk dat je als formule 1 een keuze moet maken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook nog best een tijd duurt voor de hele wereld volledig electrisch rijdt. Ik denk dat hybride ook nog wel even blijft. Dus er is zeker nog wel ontwikkelingsruimte.
Voor vrachtvervoer moet je in eerste instantie kijken naar waterstof en ik verwacht dat inductie ook een belangrijke rol kan gaan spelen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben zeer sceptisch tegenover elektrisch rijden, en ik ben zeker niet de enige. Er zijn nog redelijk wat alternatieven, en misschien zijn die in de toekomst wel mogelijk. Misschien rijden we allemaal zelfs op fusie oid.
Elektrisch wordt nu lekker gehypet, maar daar vol op in zetten zou gewoon dom zijn. Altijd je ogen open houden voor alternatieven.
Ik vind het wel relevant, de F1 is toch altijd de plek van de belangrijke innovaties. Dan moet je niet gaan kijken naar de toch al redelijk uitontwikkelde elektrische motoren, maar naar de voorbeelden die jij aanhaalt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor vrachtvervoer moet je in eerste instantie kijken naar waterstof en ik verwacht dat inductie ook een belangrijke rol kan gaan spelen.
ja, het drijft af van F1, maar ik wilde mijn gedachten wel even laten gaan.
Kwa gewicht zou het kunnen. Desnoods met een FIA spec fuelcell.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:35 schreef Lionheaad het volgende:
De eerste auto's op waterstof zijn er inmiddels ook. Het is een andere vorm van elektrisch rijden, maar ik weet niet in hoeverre je daarmee in 2026 zou kunnen racen. Daarnaast ook geen flauw idee wat er gebeurt bij serieuze ongelukken.
Verbrandingsmotoren blijft nog wel langer dan 2030, zeker in gebieden buiten West Europa. Maar ik verwacht niet dat een merken als Mercedes en Renault er nog heel actief in gaan ontwikkelen of marketing ervoor maken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben zeer sceptisch tegenover elektrisch rijden, en ik ben zeker niet de enige. Er zijn nog redelijk wat alternatieven, en misschien zijn die in de toekomst wel mogelijk. Misschien rijden we allemaal zelfs op fusie oid.
Elektrisch wordt nu lekker gehypet, maar daar vol op in zetten zou gewoon dom zijn. Altijd je ogen open houden voor alternatieven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |