abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2020 @ 12:59:14 #226
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_195504471
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De concurrentie in de ontwikkeling van motoren voor straatauto's is dermate hoog dat goed kan dat de F1 binnenkort met verouderde technieken aan het racen is.
Daarom kun je ook beter steeds voor bijvoorbeeld 4 jaar een standaardmotor door een geïnteresseerde fabrikant laten leveren en voor de volgende 4 jaar een nieuwe tender uitschrijven met nieuwe specs
Wie dit leest is gek
pi_195507610
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De kleintjes zoals Aston Martin zouden wel willen, maar die hebben niet genoeg resources om op het huidige niveau te ontwikkelen. Als het om een simpele V8 ging deden ze wel mee.
.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:48:44 #228
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195507620
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De leveranciers hebben zelf voor de formule gekozen, inclusief een verlenging tot en met 2025. Als ze er niet achter zouden staan, zouden ze dat niet gedaan hebben.

Ik denk dan ook niet dat dat de reden van het vertrek van Honda is. De F1 is ambitieuzer dan Honda wat betreft CO2 neutraal willen zijn, onder andere door het gebruik van synthetische brandstoffen. Het zal vooral een kwestie van kosten zijn dat Honda is uitgestapt, al was dat ook de reden van de verlenging waar Honda ook mee ingestemd had. Het is duurder om een nieuwe motor te ontwikkelen dan de bestaande door te ontwikkelen.

Sowieso las ik een interview met Ole Källenius waarin hij zegt dat hybride motoren de komende 10 jaar nog volop ontwikkeld gaan worden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_195507714
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
juist die brandstofmotor gaat nog doorontwikkelingen meemaken en daarbij is de Formule 1 de ideale omgeving.
niet alleen de brandstofmotor overigens, de brandstof zelf blijft ook in ontwikkeling. zie Mercedes/Petronas.
de vooruitgang van batterij-pakketten daarentegen laat veel te wensen over. afgezien van een ander formaat batterij-cel is er weinig nieuws aan de zon.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:18:59 #230
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195509186
Het probleem is en blijft dat er voor Formule 1 nog niets beters bestaat dan de hybride motor. Puur electrisch zou nog wel 10 jaar kunnen duren en een motor op basis van biobrandstof is waarschijnlijk slechts een tussenoplossing waar motorbouwers voor de lange termijn geen heil in zullen zien (en ze dus voor de korte termijn niet in willen investeren). Tja, dan zit je nog wel even vast aan wat je hebt.
pi_195509444
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:18 schreef beantherio het volgende:
Het probleem is en blijft dat er voor Formule 1 nog niets beters bestaat dan de hybride motor. Puur electrisch zou nog wel 10 jaar kunnen duren en een motor op basis van biobrandstof is waarschijnlijk slechts een tussenoplossing waar motorbouwers voor de lange termijn geen heil in zullen zien (en ze dus voor de korte termijn niet in willen investeren). Tja, dan zit je nog wel even vast aan wat je hebt.
Waterstof?..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:05:24 #232
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195510125
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:57 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

juist die brandstofmotor gaat nog doorontwikkelingen meemaken en daarbij is de Formule 1 de ideale omgeving.
niet alleen de brandstofmotor overigens, de brandstof zelf blijft ook in ontwikkeling. zie Mercedes/Petronas.
de vooruitgang van batterij-pakketten daarentegen laat veel te wensen over. afgezien van een ander formaat batterij-cel is er weinig nieuws aan de zon.
Er zijn flink wat initiatieven gaande om nieuwe batterijen te ontwikkelen die langer meegaan, meer vermogen hebben en sneller opladen.

Voorbeelden zijn onder andere de Ultra Fast Carbon Electrode, cobalt-vrije lithium-ion batterijen en IBM zou zelfs in samenwerking met Mercedes een batterij met grondstoffen uit zeewater ontwikkelen die ook beter zou zijn dan een standaard Lithium-Ion batterij.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_195510261
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:05 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Er zijn flink wat initiatieven gaande om nieuwe batterijen te ontwikkelen die langer meegaan, meer vermogen hebben en sneller opladen.

Voorbeelden zijn onder andere de Ultra Fast Carbon Electrode, cobalt-vrije lithium-ion batterijen en IBM zou zelfs in samenwerking met Mercedes een batterij met grondstoffen uit zeewater ontwikkelen die ook beter zou zijn dan een standaard Lithium-Ion batterij.
dat zijn toch de supercapacitors waar men al 10 jaar experimenten mee doet?

EV's zijn stuk voor stuk gebaseerd op 18650 cellen. Er was laatst het formaat 21700 in het nieuws, men noemde dit een vooruitgang.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:12:17 #234
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195510274
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:18 schreef beantherio het volgende:
Het probleem is en blijft dat er voor Formule 1 nog niets beters bestaat dan de hybride motor. Puur electrisch zou nog wel 10 jaar kunnen duren en een motor op basis van biobrandstof is waarschijnlijk slechts een tussenoplossing waar motorbouwers voor de lange termijn geen heil in zullen zien (en ze dus voor de korte termijn niet in willen investeren). Tja, dan zit je nog wel even vast aan wat je hebt.
Bio ≠ synthetisch
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:21:38 #235
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195510444
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:11 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dat zijn toch de supercapacitors waar men al 10 jaar experimenten mee doet?

EV's zijn stuk voor stuk gebaseerd op 18650 cellen. Er was laatst het formaat 21700 in het nieuws, men noemde dit een vooruitgang.
Die eerste wel. Blijkbaar hebben ze een doorbraak gemaakt (die deze week in het nieuws was), waardoor ze zeggen in 2023 dit te kunnen produceren en de auto-industrie als belangrijke markt te zien.

Uit het artikel:
quote:
The technology is also said to be easily recyclable and eco-disposable at the end of its lifecycle, with NAWA estimating that the technology could reduce could reduce the CO2 footprint of a lithium battery cell by as much as 60 per cent.

One of the key markets for the technology is expected to be the automotive sector, which currently accounts for 75 per cent of lithium-ion battery production. The company claims that an advanced lithium-ion battery with an Ultra Fast Carbon Electrode could double the kWh stored, meaning EVs could draw on more power to go further, or faster, making 1,000km ranges commonplace in a mass market for EVs. Charging time could be reduced to as little as five minutes for an 80 per cent charge, while battery lifecycle could be improved by a factor of up to five, it added.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:41:29 #236
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195523110
Gewoon de drivers chili con carne laten eten een week lang en dan op dat gas rijden. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:04:08 #237
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195523468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:07 schreef Nattekat het volgende:
En dat dan voor een suf Tilkebaantje niets beter dan Sochi op een voormalig regenwoud, bekostigd door dubieuze constructies.
Hamilton is er ook op tegen.

https://www.racefans.net/(...)prix-track-hamilton/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:15:23 #238
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_195523638
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:04 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Hamilton is er ook op tegen.

https://www.racefans.net/(...)prix-track-hamilton/
Wow, er is een dag gekomen dat ik het met Hamilton eens ben :o
Don't let my username fool you...
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:21:29 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195524916
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:04 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Hamilton is er ook op tegen.

https://www.racefans.net/(...)prix-track-hamilton/
Gelijk heeft hij :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:34:29 #240
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195527334
Geen Mercedes motoren voor de Red Bull teams in 2022. Ze hebben er de capaciteit niet voor aangezien ze nu al aan vier teams leveren.

https://www.motorsportwee(...)-2022-engine-supply/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:44:56 #241
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195527547
uhhuh. Zou ik ook zeggen. :') :P

Zei Niki niet eens 'we moeten RBR Merc motoren leveren dan wordt het nog interessant' maar dat niemand bij Mercedes daar natuurlijk van wilde weten. :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195527652
Ik sluit niet uit dat Williams met Renault motoren gaat rijden.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:51:51 #243
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195527677
Dit wist iedreen eigenlijk al.
Als ze aan RB en AT moeten leveren komen ze op 6 teams.
Daar is die fabriek gewoon niet op ingericht.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik sluit niet uit dat Williams met Renault motoren gaat rijden.
Williams heeft het contract met Merc pas verlengd
Dan moet er ergens een hele grote zak geld vandaan komen.

Daarnaast is dat 1 team minder. maar RB wil natuurlijk ook de AT mee gaat.
Anders worden de kosten weer te hoog, gezien ze dan onderdelen 2 keer moeten ontwikkelen
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_195527729
In het verleden hebben RBR en Toro Rosso vaker met verschillende motoren gereden.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_195527774
Ik ben het eindelijk een keer roerend eens met dhr. Lewis:
https://www.formule1.nl/n(...)-al-genoeg-circuits/
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:05:23 #246
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195527912
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik ben het eindelijk een keer roerend eens met dhr. Lewis:
https://www.formule1.nl/n(...)-al-genoeg-circuits/
Zie ook post #237 :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:05:42 #247
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195527916
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
In het verleden hebben RBR en Toro Rosso vaker met verschillende motoren gereden.
Kan zijn. Maar met de budget cap die eraan komt is dat echt een no-go geworden.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_195527979
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:05 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Kan zijn. Maar met de budget cap die eraan komt is dat echt een no-go geworden.
Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:10:50 #249
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195528009
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.
Kunnen ze minder onderdelen delen, zoals de achterwielophanging en zo.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:15:58 #250
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195528100
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.
Simpel gezegd, ze kunnen nu onderdelen samen ontwikkelen.
Stel dat de ontwikkeling van die onderdelen 1x 20 miljoen kost.
Kost het nu voor allebei de teams dus maar 10 miljoen.

Dat zou nu voor RB niet veel uitmaken, want toch geld zat.
Maar straks is dat 10 miljoen extra, op een budget van 145 miljoen.
Dat maakt ineens heel veel uit.
wordt aan gewerkt....ben net terug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')