abonnement Unibet Coolblue
pi_8017179
we zijn 16, met zn 3en en t we zouden eik willen weten wat ons ongeveer te wachten staat. Uitgaan heel misschien, vlucht en kamer hebben we al, of ze misschien gaan zeiken omdat we ''minderjarig'' zijn etcetc. Tips zijn ook welkom
| Foto's |
pi_8017230
Gelukkig is het geen echt terrasjes weer

Ik schat zon 200 euro PP

  maandag 20 januari 2003 @ 23:29:05 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_8017313
Uitgaan in discotheken is misschien lastig...Is een beetje afhankelijk van het Franse deurbeleid.

En laat wiet e.d. thuis... Fransen zijn net drugshonden als ze Nederlanders tegenkomen

So we just called him Fred
pi_8017358
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:29 schreef FredvZ het volgende:
Uitgaan in discotheken is misschien lastig...Is een beetje afhankelijk van het Franse deurbeleid.

En laat wiet e.d. thuis... Fransen zijn net drugshonden als ze Nederlanders tegenkomen


och, ik heb zo mn 'transportatie-manieren'
| Foto's |
pi_8017406
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:30 schreef MeAndMyself het volgende:

[..]

och, ik heb zo mn 'transportatie-manieren'


Ik denk dat het niet zo slim is om drugs mee te nemen (heb ik zelf namelijk ook weleens gedaan), thuislaten voorkomt heel erg veel gezeik, geloof me...
pi_8017507
Laat ook niet al te duidelijk merken dat je nederlands bent, anders heb je de rest van de avond alleen maar fransozen achter je aan die "weed weed weed???" roepen. Echt heel irritant
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_8017660
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:37 schreef Cybersailor het volgende:
Laat ook niet al te duidelijk merken dat je nederlands bent, anders heb je de rest van de avond alleen maar fransozen achter je aan die "weed weed weed???" roepen. Echt heel irritant
hahaha
| Foto's |
pi_8017710
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:37 schreef Cybersailor het volgende:
Laat ook niet al te duidelijk merken dat je nederlands bent, anders heb je de rest van de avond alleen maar fransozen achter je aan die "weed weed weed???" roepen. Echt heel irritant
reken daar de rest van alle toeristen ook maar bij
pi_8017772
maar ff los van wiet..nog tips?
| Foto's |
pi_8020773
Ik heb even de topictitel aangepast, kan hier de rest van het jaar alles over Parijs in. Zoek eens op oude topics, die zijn er ook veel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_8031687
kijk eens bij peter langhout reizen, neem dan een iets duudere dan het normale hotel, zodat je in de buurt van het centrum zit, en voor ongeveer 120 euro pp zit je er dan een weekend.
pi_8033187
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 07:10 schreef YPPY het volgende:
Ik heb even de topictitel aangepast, kan hier de rest van het jaar alles over Parijs in. Zoek eens op oude topics, die zijn er ook veel.
Sterker nog; zijn die er niet al te veel?
pi_8033938
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 19:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Sterker nog; zijn die er niet al te veel?



Over Parijs zijn nooit genoeg topics -> een wereldstad

Mare leuke café'tjes vind je natuurlijk overal, denk bijv. aan de 2 Nederlandse kroegen. Mare ik zou vooral in de kroegen blijven en niet zozeer de discotheken opzoeken, is altijd moeilijk te vinden ook als toerist.

pi_8034793
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 19:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Sterker nog; zijn die er niet al te veel?


Blijkbaar is er veel vraag naar topics over Parijs. Er komen steeds weer nieuwe antwoorden op vragen. Daarom maar, net als bij de zomervakanties, een topic dat een jaar lang gebruikt kan worden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_8078676
ik heb nu een vraagje over welke wijk? Ik zat of aan Montmartre(18) te denken of Quartier Latin(05)... klik hier voor ene overzichtje van alle regio's.

Ik heb namelijk sites gevonden van best leuke ''Jeugdherbergen'' die er echt prima uit zien. bijv. hier een overzicht van alle ''Youth Hostels''(ook voor als je naar een ander land gaat ERG handig, want je hebt er voor ongeveer de helft tot 1/5 van de normale prijs van een hotel een kamer)

volgens de ene site is Montmartre erg gezellig met cafe's enzo maar Quartier Latin staat zogenaamd bekend om studenten en clubs, bars etc. Ik heb dus geen idee wat ik dan moet kiezen, omdat t allebei even duur is en opzich ook even aantrekkelijk../ik heb zelf een voorkeur naar Quartier Latin omdat dit meer centraal in Parijs ligt. (al kun je t ook zo bekijken dat je ergens in no-time bent met de metro dus aan de andere kanet is dit ook geen probleem...)
die sites-->gelijk maar ff info geven he voor andere mensen

| Foto's |
  vrijdag 24 januari 2003 @ 00:39:15 #16
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_8079542
Ik zou idd voor het centrum gaan, dan kan je makkelijker alle kanten op.

Wil je nog eens een dagje rust en genieten: ga naar het Park Citroen. Daar waar ooit de citroen fabriek stond is nu een prachtig modern park. Erg mooi vond ik zelf.

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_8079605
ik ben er idd achter via cityzapper.nl dat Quartier Latin toch wel het leukst is waarschijnlijk, door de goedkope uitgaansgelegenheden enzo. Ik citeer:
quote:
Quartier Latin
In Quartier Latin vind je de leukste en goedkoopste uitgaansgelegenheden en diverse restaurants. Hier vind je ook de Sorbonne, de universiteit van Parijs. In deze wijk wonen ook veel studenten.

Montmartre
Montmartre, net buiten het centrum van Parijs, staat bekend om de kunstenaar, terrasjes en natuurlijk de Sacre Coeur.


Quatier Latin dus wel wat chiller qua uitgaan en goedkoop enzo en misschien ook wel sfeer(veel studenten..jonge mensen dus) dus dat ga ik doen denkik. Dan zou ik kiezen voor waarschijnlijk dit hotel, zo'n youth ding isset, lijkt me wel gezellig om zoiets te doen, zit je niet met allemaal oma's in een hotel en heb je ook nog es goedkoop bier aan de bar beneden...lijkt me wel wat
| Foto's |
pi_8079611
ah de moulin rouge
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8079668
ooowja, op www.ambafrance.nl heb je wat informatie als bijv. over kroegentochten enzo...ff zoeken op google op 'parijs jongeren informatie' of 'youth paris' zorgt al voor een berg aan informatie. Ik heb ff een uurtje gezocht en gekloot en heb nu eik wel de info die ik wilde hebben...
| Foto's |
pi_8079679
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 00:43 schreef DarkElf het volgende:
ah de moulin rouge
Buddha Bar
| Foto's |
pi_8083028
*schopt
| Foto's |
pi_8083148
ik vroeg me af he..je hebt die tarieven op die jeugdherbergen en dan heb je bij alle behalve 1 de keuze uit 'double' en 'dorm'. hoe werkt dit nou als we met zn 3en zijn, wat moetne we dan nemen? (moeten we dan extra betalen voor een leeg bed ofzo?!
| Foto's |
pi_8083797
reageren..iemand ?
| Foto's |
pi_8083922
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 11:05 schreef MeAndMyself het volgende:
ik vroeg me af he..je hebt die tarieven op die jeugdherbergen en dan heb je bij alle behalve 1 de keuze uit 'double' en 'dorm'. hoe werkt dit nou als we met zn 3en zijn, wat moetne we dan nemen? (moeten we dan extra betalen voor een leeg bed ofzo?!
Volgens mij kun je dat beter in een mailtje aan dit hotel vragen, dan hier naar informatie vissen. Verder zou ik in dit mailtje ook vragen of je inderdaad voor toiletgebruik 1 euro moet betalen, als je flink gezopen hebt wordt het dan toch nog een duur hotel
pi_8089321
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 12:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij kun je dat beter in een mailtje aan dit hotel vragen, dan hier naar informatie vissen. Verder zou ik in dit mailtje ook vragen of je inderdaad voor toiletgebruik 1 euro moet betalen, als je flink gezopen hebt wordt het dan toch nog een duur hotel


ik heb al gemaild eerder vandaag
| Foto's |
pi_8100495
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 21:07 schreef YPPY het volgende:

[..]

Blijkbaar is er veel vraag naar topics over Parijs. Er komen steeds weer nieuwe antwoorden op vragen. Daarom maar, net als bij de zomervakanties, een topic dat een jaar lang gebruikt kan worden.


Mja, maar voor de antwoordgevers wordt het wat irritant om ieder keer weer in een nieuw topic je tips te dumpen.
pi_8101877
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 12:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Mja, maar voor de antwoordgevers wordt het wat irritant om ieder keer weer in een nieuw topic je tips te dumpen.


Dat valt wel mee denk ik. Er komen steeds nieuwe antwoordgevers bij dit soort populaire bestemmingen. Als ik een vraag kopieer naar een bestaand topic komen er vaak maar weinig antwoorden, terwijl die topic toch wel goed loopt.

zullen we anders in het kritiek topic verder gaan?

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_9677241
Grmbl ik had nog een post klaar staan

Hier staat het nog wat duidelijker

quote:
The Mobilis is a one-day ticket that allows unlimited travel on the Metro, RER, bus, RATP, ADATRIF, APTR, and SNCF suburban network. It excludes the Orlybus, Orlyval, Roissybus, Roissyrail and Orlyrail. Price is based on area of coverage, for Zone 1 - 3, it is 6.7 euros.
Mobilis moet je dus hebben voor een weekendje en alle soorten vervoer
pi_9679747
quote:
Op woensdag 9 april 2003 14:24 schreef calvobbes het volgende:
Grmbl ik had nog een post klaar staan

Hier staat het nog wat duidelijker
[..]

Mobilis moet je dus hebben voor een weekendje en alle soorten vervoer


Het ligt er maar aan wat je allemaal wilt doen en hoe je daar denkt te komen.

Ik heb de laatste keer besloten alles te doen met losse metrokaartjes en pakketjes van tien. En daarmee was ik uiteindelijk goedkoper uit dan met een kaart voor een paar dagen.

pi_10871675
*Kick*.

Ik ga in de week van 6 october 2003 ongeveer 3 dagen naar Parijs (Bercy) met een groep van ongeveer 10 personen.

Ik heb ff geresearched en het lijkt mij het beste met de Thalys te gaan (hun site doet het nu niet ) want dat zal zo'n 120 euro kosten (schat ik) voor een retourtje per persoon. Ik ga niet met de bus want dat duurt te lang en ik heb nog geen goedkope vliegtickets gevonden.

Heeft iemand nog actuele info (over thalys of vliegen) ?

...
  Moderator dinsdag 15 juli 2003 @ 23:21:30 #31
45833 crew  Fogel
pi_11798041
Ik heb net een vlucht geboekt en ben van 23-26 oktober in Parijs. Maar, een hotel heb ik nog niet geboekt en ben nu een beetje aan het rondkijken.

Is er toevallig iemand die ervaring heeft met hotel Hôtel Paris France (http://www.paris-france-hotel.com/english/Main.htm)? Het ziet OK uit en is spotgoedkoop (¤72 per nacht), maar er is 'iets' wat me tegenhoud om het te boeken.
Of, kan iemand mij andere hotels, prijsklasse onder 100¤ per nacht voor 1 tweepersoons kamer, in stadsdeel 1 t/m 9, eventueel de 'centrumkant' van 10 en 11 aanraden?

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_11799209
Ik heb in Parijs tot nu toe steeds bij Tulip-Inn Little Palace geslapen. Dat is prima bevallen. Zit normaalgesproken net iets boven die 100 euro dacht ik, maar met een aanbieding zou het moeten kunnen.

Het ligt vrij goed: op een paar stappen afstand van metrostation Reaumour Sebastopol in de Marais. Vanaf daar kun je zonder overstappen naar Gare du Nord, dus erg makkelijk met je bagage enzo op de heen- en terugreis.

Het hotel zelf is een oud pand aan een klein parkje. Meeste kamers liggen aan die kant en hebben een (frans) balkon met uitzicht op dat park. Het is zo'n charmant parkje waar oude mannetjes kaarten en jeu-de-boules spelen en moeders hun kindertjes laten spelen. De kamers zijn gewoon goed en van alle gemakken voorzien.

  Moderator woensdag 16 juli 2003 @ 00:25:27 #33
45833 crew  Fogel
pi_11799271
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 00:22 schreef k_man het volgende:
Ik heb in Parijs tot nu toe steeds bij Tulip-Inn Little Palace geslapen. Dat is prima bevallen. Zit normaalgesproken net iets boven die 100 euro dacht ik, maar met een aanbieding zou het moeten kunnen.

Het ligt vrij goed: op een paar stappen afstand van metrostation Reaumour Sebastopol in de Marais. Vanaf daar kun je zonder overstappen naar Gare du Nord, dus erg makkelijk met je bagage enzo op de heen- en terugreis.

Het hotel zelf is een oud pand aan een klein parkje. Meeste kamers liggen aan die kant en hebben een (frans) balkon met uitzicht op dat park. Het is zo'n charmant parkje waar oude mannetjes kaarten en jeu-de-boules spelen en moeders hun kindertjes laten spelen. De kamers zijn gewoon goed en van alle gemakken voorzien.


Klinkt goed, ik ga het morgen wel even uitzoeken.
Wat betreft reizen met baggage: we pakken gewoon een taxi vanaf het vliegveld en terug, scheelt een hoop geklooi. Openbaar vervoer kunnen we mooi in de stad gebruiken, niet naar de stad. Tenzij ze natuurlijk een geweldige shutte-trein hebben zoals hier in Oslo
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_11799535
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 00:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Klinkt goed, ik ga het morgen wel even uitzoeken.
Wat betreft reizen met baggage: we pakken gewoon een taxi vanaf het vliegveld en terug, scheelt een hoop geklooi. Openbaar vervoer kunnen we mooi in de stad gebruiken, niet naar de stad. Tenzij ze natuurlijk een geweldige shutte-trein hebben zoals hier in Oslo


Ah, je komt per vliegtuig. Die rechtstreekse lijn naar Gare du Nord is handig als je met de Thalys zou gaan.
  Moderator woensdag 16 juli 2003 @ 23:04:17 #35
45833 crew  Fogel
pi_11822777
Heb nu trouwens toch maar Hôtel Paris France geboekt, na een bevestiging van mijn nichtje (die op een reisbureau werkt) dat het OK was.
Ik zal mijn ervaring eind oktober wel posten.
Volgende week eerst eens kijken hoe Hotel Ramada Presidentti in Helsinki bevalt

Weet misschien nog iemand plekken waar weinig tot geen toeristen vanaf weten? Van die fijne verscholen steegjes waar een enorm plein achter zit met gezellige barren, en dat soort dingen, heel erg onbekende musea, etc.
De Eiffeltoren, Sacre Coeur, Champs Elysees, en dat soort dingen heb ik namelijk al een paar keer gezien (maar ik word vast geforceerd om er nog eens heen te gaan omdat er 2 meegaan die nog nooit in Parijs zijn geweest).

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_11823253
quote:
Op woensdag 9 april 2003 16:04 schreef k_man het volgende:

Ik heb de laatste keer besloten alles te doen met losse metrokaartjes en pakketjes van tien. En daarmee was ik uiteindelijk goedkoper uit dan met een kaart voor een paar dagen.


Als je vantevoren een beetje weet wat je gaat doen, dan is dat wel handig om te 'berekenen' wat goedkoper is.
Maar ik vond het ook wel erg handig om me niet druk te hoeven maken over de kaartjes. Gewoon zonder na te denken in en uit de metro's, treinen en bussen te stappen is best wel relaxt
pi_11824870
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 23:04 schreef Fogel het volgende:
Weet misschien nog iemand plekken waar weinig tot geen toeristen vanaf weten? Van die fijne verscholen steegjes waar een enorm plein achter zit met gezellige barren, en dat soort dingen, heel erg onbekende musea, etc.
Ja, die weet ik, maar die ga ik natuurlijk niet hier vertellen.

Serieus: ik heb in een ouder topic al eens een hele lijst van dergelijke tips gepost: Parijs!

Wat daar nog niet instaat is een relatief nieuw museum voor hedendaagse kunst: het Palais de Tokyo. Daar staat hier wel wat over: Favoriete museum buiten NL

  Moderator donderdag 17 juli 2003 @ 10:07:11 #38
45833 crew  Fogel
pi_11829026
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 00:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, die weet ik, maar die ga ik natuurlijk niet hier vertellen.

Serieus: ik heb in een ouder topic al eens een hele lijst van dergelijke tips gepost: Parijs!

Wat daar nog niet instaat is een relatief nieuw museum voor hedendaagse kunst: het Palais de Tokyo. Daar staat hier wel wat over: Favoriete museum buiten NL


Bedankt, in dat topic is inderdaad het een en ander te vinden. Met de zoekfunctie zie je door de bomen Parijs niet meer
Misschien tijd voor een centraal Parijs FAQ?
- Hoe kom je er het makkelijks met de auto, bus, trein of vliegtuig?
- Waar vind ik een goed hotel?
- Hoe werkt het OV?
- wat kost x en y?
- wat MOET je gezien hebben (en hoe kom je er)?
- waar kan je heen gaan als je de highlights al gezien hebt?
- waar kan je beter niet heen gaan (en waarom)?
- Waar meer informatie te vinden? (links)

etc...

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_11900835
Ja, op zich is dit topic daarvoor. Alleen krijg je door het toestaan van een nieuw topic per jaar verlies van informatie uit de topics van voorgaande jaren.

Maar heb je nog specifieke vragen dan?

pi_11902613
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 23:21 schreef Fogel het volgende:

-knip-

Of, kan iemand mij andere hotels, prijsklasse onder 100¤ per nacht voor 1 tweepersoons kamer, in stadsdeel 1 t/m 9, eventueel de 'centrumkant' van 10 en 11 aanraden?


72 euro is wel duur vind ik. Hoeveel sterren?
l
links voor hotels:
www.parijs.nl (ook enkel hotel boeken is mogelijk)
www.parijsdirect.nl
  Moderator dinsdag 22 juli 2003 @ 12:22:58 #41
45833 crew  Fogel
pi_11932620
quote:
Op maandag 21 juli 2003 00:50 schreef Renard het volgende:

[..]

72 euro is wel duur vind ik. Hoeveel sterren?
l
links voor hotels:
www.parijs.nl (ook enkel hotel boeken is mogelijk)
www.parijsdirect.nl


Ik heb inmiddels geboekt, en die 72 euro vind ik wel meevallen, over het algemeen zijn de hotels waar ik slaap duurder, zelfs voor 1 persoon (maar het bedrijf betaalt dan, dus ik maak me er niet druk om).
Het hotel ziet er OK uit, hoeveel sterren, geen idee eerlijk gezegd, staat vast wel op de web-page (maar heb nu even geen zin om te kijken)

In ieder geval beankt voor de links, kan ik daar de volgende keer even kijken.

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_11947109
quote:
Op maandag 21 juli 2003 00:50 schreef Renard het volgende:
72 euro is wel duur vind ik. Hoeveel sterren?
In wat voor hol slaap jij dan?
pi_11949610
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 21:54 schreef k_man het volgende:

[..]

In wat voor hol slaap jij dan?


Hoeveel sterren voor die 72 euro ?
  Moderator woensdag 23 juli 2003 @ 00:08:20 #44
45833 crew  Fogel
pi_11950966
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 23:20 schreef Renard het volgende:

[..]

Hoeveel sterren voor die 72 euro ?


Als je nu gewoon de moeite had genomen om op mijn link uit een eerdere post te klikken..... (http://www.paris-france-hotel.com/english/Main.htm)
Er staan twee sterren op de homepage, maar of dat voor de sier is of een indicatie, geen idee, en het maakt me ook niet uit. Sterren hebben niet alles te zeggen hoor, daar kom je vanzelf achter als je een x aantal hotels in verschillende klasses en in verschillende landen van binnen hebt gezien.
Voor zulke korte trips maakt het me echt niet uit of ik een suite of een simpele kamer heb, zolang het maar schoon is en ik een douche of bad en een WC heb op de kamer (delen met anderen in een gang, ik moet er niet aan denken!). Een suite met een een huiskamer met een mooie eikenhouten tafel, een TV die verscholen is in een mooi meubel, twee zwarte lederen bankstellen, een aparte slaapkamer met daar ook nog een TV en een badkamer met badkuip en aparte douche, en een afzonderlijke WC. Dat soort kamers zijn geen uitzondering voor mij (en hoeveel sterren die hotels zijn... geen idee, boeit ook niet): Leuk, maar wat moet je ermee? Als ik een hotelovernachting heb voor mijn werk, werk ik over het algemeen zoveel dat ik echt alleen van het bed kan genieten, de rest van de tijd ben ik in de weer. Als het bed maar comfortabel is, dan ben ik al blij.

En in Parijs ben ik van plan om in de stad te zijn, en voornamelijk die kamer te gebruiken om in te slapen. Nogmaals, sterren zijn niet belangrijk, nachtrust wel.

-edit- Hoeveel sterren verwacht je eigenlijk voor 72 euro (wat toch echt behoorlijk goedkoop is)?

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_11951870
Het systeem is ook niet helemaal vergelijkbaar. Frankrijk kent als maximum vier sterren.

Het hotel waar ik in Parijs tot nog toe heb geslapen - en wat ik hierboven beschreven heb - heeft er drie en kost zo'n 100 tot 120 euro per nacht voor een eenpersoonskamer.

pi_11970176
@ Fogel

Bedankt voor je uitleg, ik dacht dus meer *-en hoe comfortabeler(schoner-mindergeluidoverlast-goede bedden) in Parijs.

Dan heb dus die twee keer in parijs dus gewoon geluk gehad met een een hotelletje voor 45 eur per nacht waar alles gewoon perfect was

pi_13355042
Weet iemand nog een goede site voor nationaal openbaar vervoer planner van Parijs (een soort 9292ov.nl maar voor parijs).

Mijn enige link http://idf.sncf.fr/MOVIE/GB/HorFramGB.htm doet het niet

...
pi_13365587
quote:
Op maandag 22 september 2003 11:47 schreef Choller het volgende:
Weet iemand nog een goede site voor nationaal openbaar vervoer planner van Parijs (een soort 9292ov.nl maar voor parijs).
Waarom heb je dat nodig? Het OV is daar heel anders dan hier en in principe heb je geen reisplanner nodig omdat rond de regio Parijs alles zeer frequent rijdt.

Mocht je veel met voorstadstreinen willen reizen kun je gewoon http://www.voyages-sncf.com gebruiken.

Metro's rijden in principe zo om de 5 minuten, sommige lijnen nog frequenter (lijn 14 elke 90 seconden), bussen rijden meestal om de 10 minuten en trams ook. RER rijdt op de kerntrajecten (in het centrum dus) ook zo rond de 7/8 minuten. Geen reisplanners nodig dus .

pi_13370690
quote:
Op maandag 22 september 2003 11:47 schreef Choller het volgende:
Weet iemand nog een goede site voor nationaal openbaar vervoer planner van Parijs (een soort 9292ov.nl maar voor parijs).
Tadaaa!

Zelfs in het Engels. Goed hè?

pi_13376840
quote:
Op maandag 22 september 2003 21:56 schreef k_man het volgende:
Goed hè?
Zeker .
pi_13712644
Urgent vraagje,

Iedereen heeft het over de studentenbuurt maar waar ligt dat precies ?

...
pi_13713423
De Studentenwijk in Parijs heet de "Quartier Latin" en ligt ten zuiden van 'ile de la cite' het eiland waar de Notre Dame staat.

Veel relatief goedkope restaurantjes enzo.

pi_13726191
De Viktor & Rolf tentoonstelling in het Louvre begint...
pi_13726779
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:45 schreef k_man het volgende:
De Viktor & Rolf tentoonstelling in het Louvre begint...

Wat doen kledingontwerpers in het Louvre?
pi_13726861
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 22:09 schreef Golfen het volgende:

[..]


Wat doen kledingontwerpers in het Louvre?


Mode is ook kunst. En het Louvre heeft een modemuseum.
  zondag 4 januari 2004 @ 19:35:03 #57
79445 Jazpkip
Denk je echt?
pi_15961057
Tip: ga niet in Augustus als het zo vreselijk warm is. Was er vorig jaar met de hitte golf. Het was echt niet te trekken
Maar verder is Montmattre echt een aanrader
Ik ga helemaal voor de Lidl
pi_15962180
Ik wil eind april/mei gaan (meivakantie), zou t dan al een beetj lekker weer zijn? :S
pi_15976700
Ik ga in februari een dag naar Parijs. Ben er in 2001 ook al eens geweest, en heb alle grote attracties al gezien.

Nu vroeg ik me af of er nog kleinere bezienswaardigheden zijn die de moeite waard zijn. Weet iemand hier wat over te vertellen....?

  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:42:01 #60
79445 Jazpkip
Denk je echt?
pi_16006805
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:18 schreef Ingridh007 het volgende:
Ik wil eind april/mei gaan (meivakantie), zou t dan al een beetj lekker weer zijn? :S
Dan valt het heel erg goed te, Als je geluk hebt mooi voorjaars weer. Maar tenminste geen 40 graden in de schaduw
Ik ga helemaal voor de Lidl
  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:44:48 #61
79445 Jazpkip
Denk je echt?
pi_16006867
quote:
Op maandag 5 januari 2004 11:18 schreef jeoren het volgende:
Ik ga in februari een dag naar Parijs. Ben er in 2001 ook al eens geweest, en heb alle grote attracties al gezien.

Nu vroeg ik me af of er nog kleinere bezienswaardigheden zijn die de moeite waard zijn. Weet iemand hier wat over te vertellen....?


Ja ik weet niet of je de catacomben gezien hebt, Onderaards doolhof met tienduizenden schedels en botten heel leguber. Ligt heel dicht bij cimetaiere du Montparnasse
Ik ga helemaal voor de Lidl
  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:49:37 #62
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_16006974
quote:
Op maandag 5 januari 2004 11:18 schreef jeoren het volgende:
Ik ga in februari een dag naar Parijs. Ben er in 2001 ook al eens geweest, en heb alle grote attracties al gezien.

Nu vroeg ik me af of er nog kleinere bezienswaardigheden zijn die de moeite waard zijn. Weet iemand hier wat over te vertellen....?


Wandelen door Montmartre.
Wandelen door de Marais.
Musée Rodin
Supertip:Fiets huren

Wat wil je nog meer weten?

Hamelen
pi_16007015
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:44 schreef Jazpkip het volgende:

[..]

Ja ik weet niet of je de catacomben gezien hebt, Onderaards doolhof met tienduizenden schedels en botten heel leguber. Ligt heel dicht bij cimetaiere du Montparnasse


Klinkt goed! Weet je ook de officiële benaming van dat doolhof?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:51:56 #64
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16007028
TIP: Huur een auto en ga rijden in et centrum.

Es kijken of je mee kunt komen

(ben net terug uit Prijs en ik vind het verkeer in holland maar saai vergeleken met parijs). Heb geen info over hotels e.d. aangezien ik op bezoek ben geweest bij mensen.

Tip voor uitgaan Le Rex Club. (als je van kwaliteit housemuziek houdt)

"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_16007040
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:49 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Wandelen door Montmartre.
Wandelen door de Marais.
Musée Rodin
Supertip:Fiets huren

Wat wil je nog meer weten?


Ik zou graag wat specifiekere tips willen..
pi_16007077
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:51 schreef joeplemmens het volgende:
TIP: Huur een auto en ga rijden in et centrum.

Es kijken of je mee kunt komen

(ben net terug uit Prijs en ik vind het verkeer in holland maar saai vergeleken met parijs). Heb geen info over hotels e.d. aangezien ik op bezoek ben geweest bij mensen.

Tip voor uitgaan Le Rex Club. (als je van kwaliteit housemuziek houdt)


Ik ben er alleen overdag.. Heb je nog tips voor overdag? Zijn er tentoonstellingen op dit moment of andere tijdelijke bezienswaardigheden..?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:01:06 #67
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16007255
nee ik weet geen tijdelijke bezienswaardigheden die de moeite waard zijn.
"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:07:07 #68
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_16007402
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:52 schreef jeoren het volgende:

[..]

Ik zou graag wat specifiekere tips willen..


Zoals wat?
Wandelen in een wijk is niet specifiek een geboouw bezoeken ofzo, maar wel sfeervol. Montmartre rulez big time, dus wandelen aldaar is zeker een goeie tip.

Fietsen is ook gaaf. Net als autorijden daar. Gewoon gaan. Niet van dat moraalridderige gedrag als hier in Nederland. Heerlijk.


Maar anders het technologiemuseum (ben de naam effe kwijt)
Winkelen in Lafayette of Printemps.

Wat nog meer?

Hamelen
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:09:00 #69
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_16007449
O en download op Kazaa even "Getaway in Paris", de motorrijder op de Periferique. Huur een motor en probeer zijn tijd te verbeteren
Hamelen
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:17:21 #70
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16007654
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 13:09 schreef Koos_26 het volgende:
O en download op Kazaa even "Getaway in Paris", de motorrijder op de Periferique. Huur een motor en probeer zijn tijd te verbeteren
hehe

Die gast is geen legende maar een idioot! (zeggen de parijsenaars

[Dit bericht is gewijzigd door joeplemmens op 06-01-2004 13:22]

"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:34:30 #71
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_16008059
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 13:17 schreef joeplemmens het volgende:

[..]

hehe

Die gast is geen legende maar een idioot! (zeggen de parijsenaars


Hij was een idioot.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij een rondje Frankfurt niet gehaald heeft
Hamelen
pi_16012092
Ga geen pintje drinken op een terras aan de Eifeltoren, 10¤ lichter achteraf was wel een halve liter maar toch
Pain is weakness leaving the brain !
pi_16012304
¤ 10,-... Daar kan ik me nou zó gigantisch over opwinden... Hoe durven ze
  dinsdag 6 januari 2004 @ 16:52:26 #74
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_16013409
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 15:59 schreef jeoren het volgende:
¤ 10,-... Daar kan ik me nou zó gigantisch over opwinden... Hoe durven ze
Ultratip:

Blijf thuis. Parijs is wat drankjes betreft asoduur.

Hamelen
pi_16075074
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 15:52 schreef P4nic het volgende:
Ga geen pintje drinken op een terras aan de Eifeltoren, 10¤ lichter achteraf was wel een halve liter maar toch
Duh!

Op een plek in Parijs waar het sterft van de toeristen op een terras gaan zitten... hoe naïef kun je zijn?

pi_16627052
Zijn er ook van die EURO-café's, zoals die in Amsterdam?

pi_16632617
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 15:07 schreef jeoren het volgende:
Zijn er ook van die EURO-café's, zoals die in Amsterdam?


nee, je betaalt zo ongeveer overal, ook op de niet-toeristische plekken veels te veel voor een biertje. Denk dan aan 2,50+ euro voor een normaal biertje.
| Foto's |
pi_16648556
In Nederland betaal je toch ook 2 euro voor een biertje? Kan die 50 cent er ook nog wel af
pi_18170800
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:01 schreef Ingridh007 het volgende:
In Nederland betaal je toch ook 2 euro voor een biertje? Kan die 50 cent er ook nog wel af
Neen...
  zondag 4 april 2004 @ 14:56:16 #80
70004 niksan
net een beetje meer
pi_18171348
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 13:07 schreef Koos_26 het volgende:

Fietsen is ook gaaf. Net als autorijden daar. Gewoon gaan. Niet van dat moraalridderige gedrag als hier in Nederland. Heerlijk.
Fietsen?? Vorig jaar toen ik een weekje in Parijs was, heb ik echt GEEN fiets gezien!! Alleen maar scooters..
Is het wel te doen?? Ik bedoel is het niet gevaarlijk, als ik al zie hoe de auto's geparkeerd staan aan de kant van de weg...
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_18184065
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:56 schreef niksan het volgende:
Is het wel te doen?? Ik bedoel is het niet gevaarlijk, als ik al zie hoe de auto's geparkeerd staan aan de kant van de weg...
Omdat Parijs een enorm compacte stad is is het in principe prima te doen om te fietsen. De stad is ook niet met veel hellingen, alleen bij Montmartre wel wat meer dan in de rest van de stad.

Verder is het zo dat alle busbanen in Parijs tegelijkertijd fietsstroken zijn, dus je kunt daar gewoon veilig naast het overige verkeer fietsen .
pi_19221903
Wat kosten de metrokaartjes tegenwoordig eigenlijk? En per tien?
  dinsdag 18 mei 2004 @ 17:58:41 #83
70004 niksan
net een beetje meer
pi_19222497
ik dacht iets van 9 euro, heb je er 10.... 1 euro per stuk?? (zouden ze trouwens hier ook met de bussen moeten doen
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
  dinsdag 18 mei 2004 @ 18:15:26 #84
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_19222839
hoe duur? heel duur!

biertje vor 5,50!

OJAAJOH?
  dinsdag 18 mei 2004 @ 20:42:08 #85
70004 niksan
net een beetje meer
pi_19225998
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 18:15 schreef hellmondunited het volgende:
hoe duur? heel duur!

biertje vor 5,50!

op de Champs-Elysee ja!! Naar een supermarkt gaan! Kun je erg goedkoop aan je drank komen al zit je dan niet op een terrasje..
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_19227778
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 20:42 schreef niksan het volgende:

[..]

op de Champs-Elysee ja!! Naar een supermarkt gaan! Kun je erg goedkoop aan je drank komen al zit je dan niet op een terrasje..
Ahja, 1x is niet zo erg, ik heb idd pint gedronken aan de Eiffeltoren op terras voor 10¤. Heb je weer iets om over te praten :-). Moet je tuurlijk niet elke dag doen !
Pain is weakness leaving the brain !
  woensdag 19 mei 2004 @ 11:04:07 #87
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_19238778
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 21:48 schreef P4nic het volgende:

[..]

Ahja, 1x is niet zo erg, ik heb idd pint gedronken aan de Eiffeltoren op terras voor 10¤. Heb je weer iets om over te praten :-). Moet je tuurlijk niet elke dag doen !
10 euro? wow haha en dan dacht ik met die 5,50 duur te zitten
OJAAJOH?
pi_19266224
Voorbij de Arc de Triomphe heb je in de middenberm toch een gigantisch lang 'park''...?
Daar kun je prima je in de supermarkt gekochte fles wodka achteroverslaan dacht ik zo..
pi_19325314
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 12:17 schreef jeoren het volgende:
Voorbij de Arc de Triomphe heb je in de middenberm toch een gigantisch lang 'park''...?
Daar kun je prima je in de supermarkt gekochte fles wodka achteroverslaan dacht ik zo..
Dat parc heet '' tuileries'', gaat wel vroeg dicht, tenzij je eroverheen klimt natuurlijk
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_19367503
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 17:31 schreef k_man het volgende:
Wat kosten de metrokaartjes tegenwoordig eigenlijk? En per tien?
Tien euro per tien en 1,30 per stuk.

* k_man is weer terug.
pi_19423658
Zow... weer terug van vier dagen Parijs!

Op de eerste dag, na aankomst, eerst met de metro naar het hotel. Zelfde hotel als de vorige keren. Mooie kamer, met een balkon, uitkijkend op het parkje waaraan het hotel ligt. Met een fontein, speeltuintje en oude mannetjes die jeu des boules spelen.
Toen naar het Centre Pompidou gewandeld. Een grote Miro tentoonstelling, de vaste collectie en het gebouw natuurlijk. Na uren ronddwalen door de vele zalen verzadigd que kunst, maar best toe aan wat te eten. Leuk aan Parijs zijn de Japanse eettentjes. Waar eet je in Nederland bij een Japanner voor minder dan 25 euro?

Op de tweede dag eerst wezen wandelen door de Marais en daarbij ook het Picasso museum meegepakt. Mooie kunst, maar slecht licht. Onbegrijpelijk. 's Middags naar het museum(pje) van Yves Saint Laurent: zijn mode en de schilderijen die hem daarbij geinspireerd hebben naast elkaar te zien. Vlakbij is het Palais de Tokyo met hedendaagse kunst. Blijft altijd weer een verassing wat er te zien zal zijn en of het de moeite waard is. Ook gegeten in het bijbehorende restaurant. Vorige keer kon je hier nog goed en zeer betaalbaar eten, nu alleen nog het eerste: vijtig euro uitgegeven.

De derde dag begonnen met een bezoek aan Maison Planeix, een ontwerp van Le Corbusier. Nog steeds particulier bewoond door de nazaten van Antonin Planeix en op afspraak te bezoeken. Veel is nog origineel en het is erg leuk om eens een Le Corbusier huis te zien waar nog echt geleefd wordt.
Door naar de tuinen van het Palais Royal, waar vaak beeldententoonstellingen zijn, maar nu helaas niet. Galerie Colbert blijkt niet meer open voor publiek, Galerie Vivienne wel en je kunt er zelfs heel aardig lunchen. Trendy designwinkel Colette valt wat tegen deze keer. Hun laatste CD kan me niet echt bekoren en ze hebben te weinig leuke designspulltjes, maar vooral zogenaamd trendy speelgoedfiguurtjes.
Aan het eind van de middag naar de Cité Universitaire. Le Corbusier heeft er twee panden ontworpen (studentenhuisvesting) en er staat ook nog een pand van Dudok - dat helaas in een tamelijk troosteloze staat verkeert. Door naar Tour Montparnasse voor een duurbetaald uitzicht over de stad terwijl de zon steeds lager staat.

De vierde en laatste dag begonnen met een wandeling. Nog niet eens twee kilometer, maar wel volledig ondergronds, door gangen waar je vaak net niet rectop kunt staan en omgeven door menselijke schedels en botten. De Catacombes dus. Dichtbij liggen nog de Fondation Cartier (helaas gesloten tussen twee tentoonstellingen in, blijft een spectaculair gebouw) en het kerkhof Montparnasse (graven van Man Ray, Brancusi, Tristan Tzara, etc). In de buurt geluncht en 3,60 euro moeten betalen voor een kwart liter bronwater (in een dertien in een dozijn brasserie in een niet bijzonder toeristische buurt).
Daarna de laatste uurtjes doorgebrachtin Bercy. Mooi park, met rondom veel fraaie nieuwe gebouwen. Ook het voormalige American Center van Frank Gehry. Het wordt nu echter verbouwd tot cinema-museum, staat in de steigers, en is daarmee helaas weinig fotogeniek. En die bomen ervoor mogen eigenlijk ook wel weg!
pi_19427826
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 22:27 schreef travelwoman het volgende:

[..]

Dat parc heet '' tuileries'', gaat wel vroeg dicht, tenzij je eroverheen klimt natuurlijk
Staat 'r een hek omheen...???
pi_19428875
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 16:26 schreef k_man het volgende:
Zow... weer terug van vier dagen Parijs!

Op de eerste dag, na aankomst, eerst met de metro naar het hotel. Zelfde hotel als de vorige keren. Mooie kamer, met een balkon, uitkijkend op het parkje waaraan het hotel ligt. Met een fontein, speeltuintje en oude mannetjes die jeu des boules spelen.
Toen naar het Centre Pompidou gewandeld. Een grote Miro tentoonstelling, de vaste collectie en het gebouw natuurlijk. Na uren ronddwalen door de vele zalen verzadigd que kunst, maar best toe aan wat te eten. Leuk aan Parijs zijn de Japanse eettentjes. Waar eet je in Nederland bij een Japanner voor minder dan 25 euro?

Op de tweede dag eerst wezen wandelen door de Marais en daarbij ook het Picasso museum meegepakt. Mooie kunst, maar slecht licht. Onbegrijpelijk. 's Middags naar het museum(pje) van Yves Saint Laurent: zijn mode en de schilderijen die hem daarbij geinspireerd hebben naast elkaar te zien. Vlakbij is het Palais de Tokyo met hedendaagse kunst. Blijft altijd weer een verassing wat er te zien zal zijn en of het de moeite waard is. Ook gegeten in het bijbehorende restaurant. Vorige keer kon je hier nog goed en zeer betaalbaar eten, nu alleen nog het eerste: vijtig euro uitgegeven.

De derde dag begonnen met een bezoek aan Maison Planeix, een ontwerp van Le Corbusier. Nog steeds particulier bewoond door de nazaten van Antonin Planeix en op afspraak te bezoeken. Veel is nog origineel en het is erg leuk om eens een Le Corbusier huis te zien waar nog echt geleefd wordt.
Door naar de tuinen van het Palais Royal, waar vaak beeldententoonstellingen zijn, maar nu helaas niet. Galerie Colbert blijkt niet meer open voor publiek, Galerie Vivienne wel en je kunt er zelfs heel aardig lunchen. Trendy designwinkel Colette valt wat tegen deze keer. Hun laatste CD kan me niet echt bekoren en ze hebben te weinig leuke designspulltjes, maar vooral zogenaamd trendy speelgoedfiguurtjes.
Aan het eind van de middag naar de Cité Universitaire. Le Corbusier heeft er twee panden ontworpen (studentenhuisvesting) en er staat ook nog een pand van Dudok - dat helaas in een tamelijk troosteloze staat verkeert. Door naar Tour Montparnasse voor een duurbetaald uitzicht over de stad terwijl de zon steeds lager staat.

De vierde en laatste dag begonnen met een wandeling. Nog niet eens twee kilometer, maar wel volledig ondergronds, door gangen waar je vaak net niet rectop kunt staan en omgeven door menselijke schedels en botten. De Catacombes dus. Dichtbij liggen nog de Fondation Cartier (helaas gesloten tussen twee tentoonstellingen in, blijft een spectaculair gebouw) en het kerkhof Montparnasse (graven van Man Ray, Brancusi, Tristan Tzara, etc). In de buurt geluncht en 3,60 euro moeten betalen voor een kwart liter bronwater (in een dertien in een dozijn brasserie in een niet bijzonder toeristische buurt).
Daarna de laatste uurtjes doorgebrachtin Bercy. Mooi park, met rondom veel fraaie nieuwe gebouwen. Ook het voormalige American Center van Frank Gehry. Het wordt nu echter verbouwd tot cinema-museum, staat in de steigers, en is daarmee helaas weinig fotogeniek. En die bomen ervoor mogen eigenlijk ook wel weg!
Mooi reisverslag maar nogal voor de kunstliefhebber volgens mij, niet zo voor de jeugd :-) Voor de rest prima geschreven
Pain is weakness leaving the brain !
pi_19446022
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 20:01 schreef P4nic het volgende:
Mooi reisverslag maar nogal voor de kunstliefhebber volgens mij, niet zo voor de jeugd :-) Voor de rest prima geschreven
Jeugd..

pi_19446127
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 14:03 schreef k_man het volgende:

[..]

Jeugd..

haha ja de deugd doet veel vooral als ze wat gedronken hebben :-)
Nee maar toch, iemand met veel uitgaanservaringen in Parijs ? Deze zomer gaan we er ook een paar dagen naartoe.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_19463234
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 19:24 schreef jeoren het volgende:

[..]

Staat 'r een hek omheen...???
Ja...
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_19463259
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 14:07 schreef P4nic het volgende:

[..]

haha ja de deugd doet veel vooral als ze wat gedronken hebben :-)
Nee maar toch, iemand met veel uitgaanservaringen in Parijs ? Deze zomer gaan we er ook een paar dagen naartoe.
Wat versta je onder uitgaanservaringen ? Wat voor iets zoek je ?
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_19530032
Ik ben dinsdag t/m vrijdag in Parijs te vinden. Er staat een hoop op het programma. Een bezoek aan het concert van TINC (The International Noise Conspiracy), Centre Pompidou, Champs Elysées, Louvre, Eiffeltoren en Place St. Michel.

Verder is het hotel net even buiten het centrum, helemaal rechts bij metrostation Mairie de Montreuil.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  maandag 31 mei 2004 @ 12:54:14 #99
70004 niksan
net een beetje meer
pi_19532480
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 01:32 schreef travelwoman het volgende:

[..]

Wat versta je onder uitgaanservaringen ? Wat voor iets zoek je ?
dat vraag ik me ook af!! Toen ik een weekje in Parijs zat (met school) heb ik niets gemerkt van een goed uitgaansleven!! klopt dat?? zijn er leuke kroegjes, of moet je echt voor de clubs gaan??
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_19606195
quote:
Op maandag 31 mei 2004 12:54 schreef niksan het volgende:

[..]

dat vraag ik me ook af!! Toen ik een weekje in Parijs zat (met school) heb ik niets gemerkt van een goed uitgaansleven!! klopt dat?? zijn er leuke kroegjes, of moet je echt voor de clubs gaan??
Is het met ''school'' ook een goed moment om een uitgaansleven te beleven ?
Ik denk dat het eromgaat waar je van houdt in een uitgaansleven, night-clubs, kroegjes, concerten, opera's, theaters etc...
Er is erg veel te doen in Parijs wat betreft uitgaansleven. Ikzelf vind het heerlijk om in een cafe te zitten met vrienden of alleen te zitten schrijven en/of lezen, naar leuke theaters te gaan, lekker dansen in een discotheek etc...
Er is dus wel veel keus, het is maar waar je van houdt en op dat moment kan je die keus ook maken in Parijs !
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_19689750
quote:
Op maandag 24 mei 2004 17:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Tien euro per tien en 1,30 per stuk.

* sweek is weer terug.
Mooi, moest ik even weten. .
En daarmee mag je zoveel transferren als je wilt tussen RER en metro, maar met de RER mag je niet buiten de grenzen van Parijs gaan las ik... maar dat zal toch wel niet gebeuren denk ik?
Nouja, komt allemaal goed. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19690321
quote:
Op zondag 6 juni 2004 20:14 schreef sweek het volgende:

[..]
En daarmee mag je zoveel transferren als je wilt tussen RER en metro.
Zoalang je onder de grond blijft wel ja
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
  zondag 6 juni 2004 @ 21:24:47 #103
70004 niksan
net een beetje meer
pi_19691319
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 01:17 schreef travelwoman het volgende:

[..]

Is het met ''school'' ook een goed moment om een uitgaansleven te beleven ?
Ik denk dat het eromgaat waar je van houdt in een uitgaansleven, night-clubs, kroegjes, concerten, opera's, theaters etc...
Er is erg veel te doen in Parijs wat betreft uitgaansleven. Ikzelf vind het heerlijk om in een cafe te zitten met vrienden of alleen te zitten schrijven en/of lezen, naar leuke theaters te gaan, lekker dansen in een discotheek etc...
Er is dus wel veel keus, het is maar waar je van houdt en op dat moment kan je die keus ook maken in Parijs !
Dat was ook niet de bedoeling!
Het viel mij op dat er clubs/kroegen in de buurt waren, terwijl we midden in het centrum zaten.
We zijn dan ook niet 's nachts buiten het hotel geweest
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_19691804
quote:
Op zondag 6 juni 2004 20:40 schreef travelwoman het volgende:

[..]

Zoalang je onder de grond blijft wel ja
Ja... als het goed is is dat bij alle overstapstations toch ook wel zo?
Kan zijn dat je niet midden op een lijn even kunt terugkeren...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 6 juni 2004 @ 21:49:31 #105
70004 niksan
net een beetje meer
pi_19691895
zolang je maar niet buiten de poortjes komt.
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_19693290
quote:
Op zondag 6 juni 2004 21:45 schreef sweek het volgende:

[..]

Ja... als het goed is is dat bij alle overstapstations toch ook wel zo?
Kan zijn dat je niet midden op een lijn even kunt terugkeren...
Zoals Noiksan al zei, binnen de poortjes blijven dans kun je de hele dag op en neer gaan in de metro/RER...als ik jou was zou ik de bus nemen, is veel leuker joh, dan zie je tenminste nog iets.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_19693440
quote:
Op zondag 6 juni 2004 22:41 schreef travelwoman het volgende:

[..]

Zoals Noiksan al zei, binnen de poortjes blijven dans kun je de hele dag op en neer gaan in de metro/RER...als ik jou was zou ik de bus nemen, is veel leuker joh, dan zie je tenminste nog iets.
Ja, maar ik hou nogal van treintjes en ook metro's eigenlijk. .
Ben trouwens al heel vaak in Parijs geweest hoor (heb familie in het centrum wonen waar ik altijd bij kan blijven slapen), wil nu graag wat meer echt culturele dingen gaan doen...
Lijn 14 is trouwens niet zomaar een metrolijn, maar eentje die op zich al een toeristische attractie is. Alles werkt er automatisch, geen machinist nodig.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19693526
quote:
Op zondag 6 juni 2004 22:47 schreef sweek het volgende:

[..]

Ja, maar ik hou nogal van treintjes en ook metro's eigenlijk. .
Ben trouwens al heel vaak in Parijs geweest hoor (heb familie in het centrum wonen waar ik altijd bij kan blijven slapen), wil nu graag wat meer echt culturele dingen gaan doen...
Lijn 14 is trouwens niet zomaar een metrolijn, maar eentje die op zich al een toeristische attractie is. Alles werkt er automatisch, geen machinist nodig.
[afbeelding]
[afbeelding]
Fijn om zo'n adresje te hebben !
Metro, tja het is maar waar je aan gewend bent.

Veel plezier
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_19694820
Dankjewel, komt goed. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19725409
quote:
Op zondag 6 juni 2004 20:14 schreef sweek het volgende:

[..]

Mooi, moest ik even weten. .
En daarmee mag je zoveel transferren als je wilt tussen RER en metro, maar met de RER mag je niet buiten de grenzen van Parijs gaan las ik... maar dat zal toch wel niet gebeuren denk ik?
Nouja, komt allemaal goed. .
Dat ligt eraan. Als je naar de voorsteden wilt wel (Marne la Vallee en zo) of naar Orly of Charles de Gaulle. Dan moet je een ander soort kaartje kopen of een Paris Visite nemen van 5 zones.
pi_19733669
* dennisdotcom gaat morgen ook even één dagje naar Parijs, ben er om 10:00 tot ongeveer 20:00. Moet alleen nog even een kaartje voor een hele dag Parijs kopen (Paris Visité 5 zones).

Uiteraard ga ik even lijn 14 uitproberen, het nieuwe stuk wel te verstaan tussen Saint-Lazare en Madeleine. Dit was bij mijn vorige bezoek (vorig jaar augustus) nog niet open. Ik wil ook nog even met de tram, zowel T1 als T2 en even met de RER E en RER A naar het oosten.

In de stad zelf wil ik even kijken hoever de restauratie van Pont Neuf is gevorderd. Verder ben ik benieuwd hoeveel tijd ik nog over houdt na al deze genoemde dingen dus ik zie verder wel .
pi_19780475
quote:
Op maandag 31 mei 2004 10:49 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ik ben dinsdag t/m vrijdag in Parijs te vinden. Er staat een hoop op het programma. Een bezoek aan het concert van TINC (The International Noise Conspiracy), Centre Pompidou, Champs Elysées, Louvre, Eiffeltoren en Place St. Michel.

Verder is het hotel net even buiten het centrum, helemaal rechts bij metrostation Mairie de Montreuil.
Oh, Parijs was dus okay. Voor ik het vergeet te zeggen.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_19808466
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:00 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Oh, Parijs was dus okay. Voor ik het vergeet te zeggen.
Dat is nog eens een uitgebreid reisverslag!
pi_19873975
Ze spreken er nog steeds geen woord Engels he? .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19881641
Valt wel mee, eigenlijk.

Is in hotels en restaurants iig meest al geen probleem meer.
pi_19888937
quote:
Op maandag 14 juni 2004 14:46 schreef k_man het volgende:
Valt wel mee, eigenlijk.

Is in hotels en restaurants iig meest al geen probleem meer.
Hmm... nouja, de mensen die ik heb aangesproken (gewoon in een broodjeszaak bvb.) snapten er toch erg weinig van.
Maargoed, ik ken gelukkig ook wel redelijk wat Frans. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 14 juni 2004 @ 20:07:18 #117
70004 niksan
net een beetje meer
pi_19889739
in de McDonalds vlakbij centre-pompidou spreken ze Engels...ach wanneer het over geld gaat spreken ze het wel.......
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_19990515
Ik ga volgende week zaterdag een dagje naar Parijs
Kan iemand mij vertellen wat een metrokaartje voor 1 dag ongeveer kost?
pi_19997805
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 13:16 schreef jeoren het volgende:
Ik ga volgende week zaterdag een dagje naar Parijs
Kan iemand mij vertellen wat een metrokaartje voor 1 dag ongeveer kost?
Voor zones 1-3 kost het rond de 8 euro. Wil je ook naar Versailles en Disneyland heb je een zone 1-5 nodig die ongeveer 16 euro kost.
pi_20020598
quote:
Op maandag 14 juni 2004 20:07 schreef niksan het volgende:
in de McDonalds vlakbij centre-pompidou spreken ze Engels...
Dat is ook trekpleister nr 1 natuurlijk. Je bent niet in Parijs geweest als je niet bij de Mac geweest bent.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 20:24:45 #121
70004 niksan
net een beetje meer
pi_20022939
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 18:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is ook trekpleister nr 1 natuurlijk. Je bent niet in Parijs geweest als je niet bij de Mac geweest bent.
ja! ik heb die week geen fatsoenlijke maaltijd door mijn strot gekregen!

Dan snak je naar de Mac
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_20852384
Tip: Ga niet met de auto binnenstad van Parijs in!

Ik ben vanaf donderdag op pad gegaan met de auto. Ben eerst naar Brussel geweest (voor ervaring: zie Brussel topic in TRV Forum)
Daarna met de auto door naar Parijs...maar dat is een ramp. Je moet echt wel een beetje kunnen autorijden wil je daar in de middagspits zonder schade uitkomen...ik heb het geluk dat ik wat jaartjes en cursussen rijervaring heb anders weet ik zeker dat het fout gegaan was.
Meer dan de helft van de auto's rijdt daar met deuken en krassen...je wordt links en rechts ingehaald door taxi's en scootertjes en het recht van de sterktste/snelste/grootste is belangrijker dan de verkeersregels. Ik zou in het vervolg ervoor kiezen om de auto in een parkeergarage net buiten de stad te zetten om vervolgens met de metro alles te doen!

Verder was het wel leuk...we konden goed parkeren bij de Sacre Coeur (montmartre) en de Eiffeltoren was ook weer erg mooi om te zien (veel bewaking daar nu...ivm aanslagen denk ik...heel veel militairen lopen er in de omgeving)

Tip 2: Koop zodra je in Parijs bent in een tabacswinkel een parkeerkaart van 10 euro ofzo..daar kan je de hele dag mee voort en hij geldt voor de gehele stad!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosco op 25-07-2004 23:30:48 ]
pi_20852877
hehe, bij tip 1 ben je het woordje auto vergeten denk ik.

btw: iedereen die Parijs een beetje kent, weet wel dat hij daar niet met de auto moet toekomen
Pain is weakness leaving the brain !
pi_20856310
Ja..woordje auto vergeten..je kan ook andere dingen er voor invullen..'mijn vriendin' (die ook gestresst raakte door het autorijden!)

Nee..maar idd....NIET met de auto gaan
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:59:43 #125
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_20949708
ik ga in oktober met m'n vriendin 4 dagen naar parijs en we willen dan ook 1 van die dagen naar disneyland, en dan met de metro naar disneyland, ik heb dus gelezen dat als je met de metro gaat je kaartje geldig is totdat je weer uit de metro gaat, op de site van disneyland staat dat je de metro naar marne la vallee chessy moet en dat het dan ongeveer 100 meter lopen is. maar ben ik dan gek of gaat dit reisje er naar toe maar ¤1,30 gaat kosten?

kan iemand die dit al eens gedaan heeft mij ff hier over inlichten?
pi_20951698
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:59 schreef NeoDweezil het volgende:
ik ga in oktober met m'n vriendin 4 dagen naar parijs en we willen dan ook 1 van die dagen naar disneyland, en dan met de metro naar disneyland, ik heb dus gelezen dat als je met de metro gaat je kaartje geldig is totdat je weer uit de metro gaat, op de site van disneyland staat dat je de metro naar marne la vallee chessy moet en dat het dan ongeveer 100 meter lopen is. maar ben ik dan gek of gaat dit reisje er naar toe maar ¤1,30 gaat kosten?

kan iemand die dit al eens gedaan heeft mij ff hier over inlichten?
Je gaat niet met de Metro, maar met de RER - een soort regionale sneltram. Parijs is in concentrische zones verdeeld. Binnen het centrum kun je inderdaad met een metrokaartje reizen tot je weer uitstapt, maar als je daar ver buiten komt - zoals wanneer je naar Disney gaat - kom je buiten die centrumzone. Je hebt dus een ander soort kaartje nodig.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 01:32:28 #127
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_21653360
ik heb nog een vraagje, in de herfstvakantie ga ik dus met mij vriendin naar parijs, maar is er hier iemand die weet of het erg druk is in parijs rond die tijd?
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:18:29 #128
70004 niksan
net een beetje meer
pi_21658128
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 01:32 schreef NeoDweezil het volgende:
ik heb nog een vraagje, in de herfstvakantie ga ik dus met mij vriendin naar parijs, maar is er hier iemand die weet of het erg druk is in parijs rond die tijd?
ik denk het wel.....
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_21658577
Ga je per vliegtuig? Een Paris Visité 1-5 die vier dagen geldig is kun je ook voor je trip naar het vliegveld én voor je reisje naar Disneyland gebruiken . Als je per Thalys gaat zou ik je alsnog aanraden die Paris Visité te nemen, zodat je ook naar bijvoorbeeld het paleis van Versailles kan gaan.
pi_21658723
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 01:32 schreef NeoDweezil het volgende:
ik heb nog een vraagje, in de herfstvakantie ga ik dus met mij vriendin naar parijs, maar is er hier iemand die weet of het erg druk is in parijs rond die tijd?
Parijs is heel het jaar door druk hoor.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_21689044
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 12:39 schreef dennisdotcom het volgende:
Ga je per vliegtuig? Een Paris Visité 1-5 die vier dagen geldig is kun je ook voor je trip naar het vliegveld én voor je reisje naar Disneyland gebruiken . Als je per Thalys gaat zou ik je alsnog aanraden die Paris Visité te nemen, zodat je ook naar bijvoorbeeld het paleis van Versailles kan gaan.
Als dat het enige is kun je beter losse kaartjes kopen. In mijn ervaring is het het goedkoopst om losse kaartjes te kopen (wel per tien tegelijk, dan krijg je korting). Om een Paris viste eruit te halen moet je wel heel veel per metro reizen.
pi_21689070
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 12:44 schreef P4nic het volgende:
Parijs is heel het jaar door druk hoor.
Ach, onzin. Het ligt er maar aan wat je wilt doen. Bij de Notre Dame is het altijd druk ja, maar het prachtige oorlogsmonument dat er vlak achter ligt weet bijvoorbeeld geen hond te vinden.
pi_22395497
Weet iemand wanneer de najaars uitverkoop in Parijs begint? Of is die al geweest??

Ik moet namelijk nog eens leuk shoppen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 22:20:53 #134
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_22453542
Bonjour... ga vrijdagochtend richting Parijs voor een lang weekend... Zondag doen we een dagje Disney (ben nog niet in het nieuwe gedeelte (Studios) geweest en we gaan natuurlijk de Halloween Parade bekijken). Wat is voor ons het handigst, losse metrotickets kopen of een of andere voordeelkaart? We zijn dus vrijdag, zaterdag en maandag in het centrum en zondag daarbuiten...

Thanx
  donderdag 7 oktober 2004 @ 09:36:59 #135
70004 niksan
net een beetje meer
pi_22461145
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:20 schreef twentemeisje het volgende:
Bonjour... ga vrijdagochtend richting Parijs voor een lang weekend... Zondag doen we een dagje Disney (ben nog niet in het nieuwe gedeelte (Studios) geweest en we gaan natuurlijk de Halloween Parade bekijken). Wat is voor ons het handigst, losse metrotickets kopen of een of andere voordeelkaart? We zijn dus vrijdag, zaterdag en maandag in het centrum en zondag daarbuiten...

Thanx
het ligt eraan hoeveel keer je met de metro gaat...
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
  donderdag 7 oktober 2004 @ 09:42:26 #136
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_22461213
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:36 schreef niksan het volgende:

[..]

het ligt eraan hoeveel keer je met de metro gaat...
Das waar

Heb net nog eens zitten denken aan voorgaande tripjes naar Parijs, denk dat we het wel redden met zo'n tien-ritten kaart, we lopen toch veel, en dan nog een retourtje Disney. Is goedkoper dan voor vier dagen een kaartoplossing zoeken... denk ik...
  donderdag 7 oktober 2004 @ 09:46:17 #137
70004 niksan
net een beetje meer
pi_22461250
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:42 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Das waar

Heb net nog eens zitten denken aan voorgaande tripjes naar Parijs, denk dat we het wel redden met zo'n tien-ritten kaart, we lopen toch veel, en dan nog een retourtje Disney. Is goedkoper dan voor vier dagen een kaartoplossing zoeken... denk ik...
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:42 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Das waar

Heb net nog eens zitten denken aan voorgaande tripjes naar Parijs, denk dat we het wel redden met zo'n tien-ritten kaart, we lopen toch veel, en dan nog een retourtje Disney. Is goedkoper dan voor vier dagen een kaartoplossing zoeken... denk ik...
dat denk ik ook...de meeste voordeelkaarten zijn volgens mij voor een week.....ik weet het niet zeker
hierboven staan ook al een aantal posts over kaartjes voor de metro....daar staat je antwoord
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_22470269
Nee hoor, er zijn ook kaarten voor een dag of drie dagen bijvoorbeeld.

Maar in mijn ervaring haal je die er niet uit. Ik ga dus voor het kopen van tien losse kaartjes.
pi_22481489
Die Paris Visité kaartjes zijn helemaal niet duur, haal je er vrij snel uit. Bovendien is het gemakkelijk, want je kunt overal naartoe. Als je slechts één keer naar de buitenwijken gaat is het wel vrij duur om een 5-zone kaart te nemen (is nodig voor Disneyland).
pi_23164716
ok, ik wil met z'n tweetjes gezellig naar parijs de 4 dagen voor kerst, een hotel in het centrum, met de trein en niet te gek duur, wat is het verstandigst.
gewoon boeken bij parijs.nl?

heeft iemand tips, wat raden jullie aan?
Not that we needed all that for the trip, but once you get into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
pi_23165589
www.d-reizen.nl (stedenstrips--> parijs)

en dan deze cadeaubon inlveren
[TK/TR] D-Reizen cadeau bon twv 50E
pi_23197774
Ahh...Parijs!

Ik heb net een lang weekend geboekt voor m'n vriendinnetje en mij .

Inclusief alle kosten zo'n 137,50 per persoon. Donderdagnacht met de bus erheen, daar de hele vrijdag, zaterdag, en zondagnacht met de bus (eurolines) weer terug. En dan twee overnachtingen in hotel Montmartrois .

Kent iemand dit hotel? Ervaringen mee? Het is maar 28 euro per nacht, eenvoudig & goedkoop tweesterrenhotelletje, maar wel vrijwel naast de Sacré Coeur gelegen en op 5 minuten lopen van Place du Tertre. Klinkt wel relaxed dus, maar is het dat ook?
pi_23198135
Je hebt er niet eerder geslapen begrijp ik?

En met de bus? Ieuw.
pi_23198158
Oh, en wat moet ik zeker niet overslaan in die dagen? Ik ga dus van 9 t/m 12 december
pi_23198272
Tja, ben je eerder geweest? Waar ligt je belangstelling?

Ik kan je bijv wel het Musée d'Orsay insturen, maar als je Disney leuker vindt...
pi_23198310
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 18:57 schreef k_man het volgende:
Je hebt er niet eerder geslapen begrijp ik?

En met de bus? Ieuw.
Yep, met de bus . Budget is niet zo groot, dus ik geef het liever daar uit, en door 's nachts te rijden verlies je ook npg eens geen kostbare Parijs-tijd! .

Ik vind het trouwens wel leuk juist, met de bus. Boek mee, grote zak snoep...net als vroeger op schoolreisje .
Maar da's persoonlijk natuurlijk.

Het is alweer jaren geleden dat ik in Parijs ben geweest, en ik heb er nog nooit geslapen, dus ik ken het hotel niet, nee. Maar het is goedkoop en centraal gelegen en we zijn niet zo moeilijk .
pi_23198428
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 19:02 schreef k_man het volgende:
Tja, ben je eerder geweest? Waar ligt je belangstelling?

Ik kan je bijv wel het Musée d'Orsay insturen, maar als je Disney leuker vindt...
Haha, nee. Disney komt een andere keer wel.

Ik wil sowieso uitgebreid de tijd nemen om het Louvre te bekijken. En als we zeggen dat 't Louvre grofweg gespecialiseerd is in de oude meesters, en het centre pompidou in moderne kunst, waar moet ik musée d'Orsay dan plaatsen?

Verder wil ik wel een boottochtje over de Seine maken, denk ik. Fout maar wel erg leuk. En gewoon de sfeer proeven van Parijs in december, twee weken voor kerstmis .

Cultuur-light dus
pi_23198628
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 19:08 schreef pudendo het volgende:
Ik wil sowieso uitgebreid de tijd nemen om het Louvre te bekijken. En als we zeggen dat 't Louvre grofweg gespecialiseerd is in de oude meesters, en het centre pompidou in moderne kunst, waar moet ik musée d'Orsay dan plaatsen?
Op het raakvlak van die twee: ze zijn vooral bekend vanwege de grote collectie impressionisme.
quote:
Verder wil ik wel een boottochtje over de Seine maken, denk ik. Fout maar wel erg leuk. En gewoon de sfeer proeven van Parijs in december, twee weken voor kerstmis .
Weinig musea, veel wandelen, beetje shoppen. Zoiets?
pi_23198745
yep, en: café'tjes, sacre coeur, straatartiesten.

Ik hoorde ook iets over de oude markthallen oid? Wat is dat?
pi_23198796
Forum les Halles: op de plek waar vroeger de markthallen waren is nu een groot, grotendeel ondergronds winkelcentrum en metrostation. Van die oude marthallen is dus niets over.

Is vlakbij het Centre Pompidou.
pi_23198887
Om te gaan wandelen vind ik het Canal Saint Martin heel sfeervol, of de wijk Marais. Père Lachaise kan ook.

En om te shoppen de Rue St Honoré (vooral Colette niet missen!) en omgeving, plus de bekende winkelpassages iets ten noorden daarvan.
pi_23677880
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 18:42 schreef pudendo het volgende:
Ahh...Parijs!

Ik heb net een lang weekend geboekt voor m'n vriendinnetje en mij .

Inclusief alle kosten zo'n 137,50 per persoon. Donderdagnacht met de bus erheen, daar de hele vrijdag, zaterdag, en zondagnacht met de bus (eurolines) weer terug. En dan twee overnachtingen in hotel Montmartrois .

Kent iemand dit hotel? Ervaringen mee? Het is maar 28 euro per nacht, eenvoudig & goedkoop tweesterrenhotelletje, maar wel vrijwel naast de Sacré Coeur gelegen en op 5 minuten lopen van Place du Tertre. Klinkt wel relaxed dus, maar is het dat ook?
Ja ik ken hotel Montmartrois afgelopen voorjaar heb ik daar 3 nachtjes gelogeerd. Prima hotel, erg eenvoudig maar meer heb je niet nodig. Je hebt gewoon een eigen badkamertje en het schoonmaken gebeurt ook regelmatig. En er zit ontbijt bij
Het is op loopafstand van een metrostation en idd vlak onder de Sacre Coeur en Place du Tertre, straatje omhoog, trapjes op en je bent er.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_23677912
Mijn vraag zal ik in dit topic stellen, ander topic ging op slot.

Vraagje, weet iemand of er ergens in Parijs, liefst in de buurt van Gare du Nord goede kluisjes te huur zijn? Ik ga in januari een paar dagen naar Parijs, ik kom dan uit Normandie en heb mijn laptop dan bij me. In Parijs wil ik daar liever niet mee rondlopen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_23678033
Volgens mij zijn er kluisjes op het station zelf?

Maar je kunt 'm ook al vast afgeven bij je hotel?
pi_23678775
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:44 schreef k_man het volgende:
Volgens mij zijn er kluisjes op het station zelf?

Maar je kunt 'm ook al vast afgeven bij je hotel?
Ik verwacht ook wel dat er kluisjes op dat station zijn maar ik wil het graag zeker weten. Ff uitzoeken...
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_23678901
Ja die zijn er.
pi_23684629
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:12 schreef Vava het volgende:

[..]

Ik verwacht ook wel dat er kluisjes op dat station zijn maar ik wil het graag zeker weten. Ff uitzoeken...
Ja die zijn er.... niet eens zo heel duur. En zeer goed beveilgd ook. Als je op het trein perron staat moet je linksaf de trap naar beneden nemen. Daar moet je bagage door zo'n scanner en moet je zelf door zo'n poortje en dan kan je je bagage in een kluisje doen.

Ik weet niet of de beveiliging nog zo streng is, dit was allemaal na 11 maart.
pi_23698809
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:15 schreef Golfen het volgende:

[..]

Ja die zijn er.... niet eens zo heel duur. En zeer goed beveilgd ook. Als je op het trein perron staat moet je linksaf de trap naar beneden nemen. Daar moet je bagage door zo'n scanner en moet je zelf door zo'n poortje en dan kan je je bagage in een kluisje doen.

Ik weet niet of de beveiliging nog zo streng is, dit was allemaal na 11 maart.
Okay, dat klinkt wel goed.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_23796295
Parijs is zoooo mooi in de winter - de Eiffel toren gaat een of twee keer per uur met allemaal knipperlichtjes aan, en vanaf de Arc de Triomphe kun je het heel mooi zien. En vanaf dit afgelopen weekend zal Parijs voor mij een bijzondere herinnering hebben: ik heb mijn vriendin ten huwelijk gevraagd, en ze heeft ja gezegd!
pi_23863485
Hmmm, ik wil mijn vriend voor zijn verjaardag ook een weekendje Parijs geven... Hij is a.s. woensdag al jarig, maar ik wil het weekend van 11/12/13/14 februari 2005 boeken.
Het lijkt mij het handigst om met de Thalys te gaan. Ik heb een hekel aan busreizen, vliegen is denk ik aardig prijzig (?) en een auto hebben we niet...
Weet iemand waar ik het beste en goedkoopste zo'n tripje kan boeken?
Ik zag op www.nstravel.nl een 'yes aanbieding' voor 153 euro p.p. Dat lijkt me wel redelijk, toch?
amokaapjeeh O+
  woensdag 22 december 2004 @ 13:59:47 #161
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_24137569
Ik vertrek vrijdag naar Parijs (jep van 24 t/m 27 December met kerst dus) , Met een excursie. Ben eens benieuwd hoe kerst is in parijs.
Net efkes anges
pi_24137806
@Coconut:
Vliegen misschien Easyjet of Ryanair of Basiqair naar Parijs?
@Sjoerd102:
Parijs en Londen zijn allebei waanzinnig mooi, helaas erg druk mbt winkelen voor kerst. Maar verder is de sfeer ongelofelijk. Vooral de Eiffeltoren, die heeft supermooie verlichting tijdens de kerstdagen.
  woensdag 22 december 2004 @ 14:30:12 #163
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_24138063
Ff een vraagje, qua electriciteit (stroom, stopcontact) zijn deze in Frankrijk dan in Nederland?
Net efkes anges
pi_24138269
Stopcontacten zijn een beetje anders, er steekt een lange pin uit voor de aarde, dus zorg ervoor dat je een verdeeldoos en een tussenstuk hebt. Verder kun je de apparatuur overal gebruiken, ook in Engeland en Duitsland (rest van Europa denk ik ook), alleen Amerika is wel anders.
pi_24142049
Ik kon in Parijs tot nu toe steeds gewoon de stopcontacten gebruiken hoor!
pi_24163844
Is er toevallig een site waar ik live beelden kan bekijken van parijs? ff liggen zoeken op internet maar ik kan niks vinden.

Edit: laat maar al gevonden op pagina.nl
Net efkes anges
  zaterdag 25 december 2004 @ 10:21:07 #167
104543 Marseille
Allons enfants de la patrie...
pi_24197724
Ik ga vanavond met 3 vrienden naar Parijs voor een weekje.

Heeft iemand tips voor mij wat er overdag te beleven valt voor jongeren in Parijs?
.
pi_24274346
hallo,

volgende week donderdag vertrek ik voor 2 dagen naar Parijs. We vertrekken met de Thalys. Die trein komt dan toe in Parijs Gard du Nord, maar een halte daarvoor stopt hij aan Disneyland Parijs.

Onze planning is dan dat wij afstappen in Disneyland, en dan 's avonds zelf de trein nemen naar Gard du Nord. Weet er iemand of dit gemakkelijk te bereiken is, of er een dienstregeling kan geraadpleegd worden, want de dienstregeling op www.sncf.fr werkt niet

Nog een andere vraag: ons hotel is aan het station Gare du Nord, maar is het mogelijk om te voet van daaruit naar o.a de Eifeltoren te gaan? Indien dit te ver zou zijn, moet ik dan nog eens een trein nemen of metro? Zijn er mensen die weten of Gare du Nord ver afgelegen is van de belangrijkste bezienswaardigheden in Parijs?

Alvast bedankt
pi_24274585
http://www.ratp.info/informer/hollandais/index.php#

hier kun je doorlinken naar een metro kaart
Inspiratieloos!
pi_24274649
neem een taxi, prijzen vallen best mee.
Ik betaalde van gard du nord naar montpernasse iets van 8 euro ..
  FOK!fossiel woensdag 29 december 2004 @ 13:17:23 #171
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_24274876
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:50 schreef ray- het volgende:
Nog een andere vraag: ons hotel is aan het station Gare du Nord, maar is het mogelijk om te voet van daaruit naar o.a de Eifeltoren te gaan? Indien dit te ver zou zijn, moet ik dan nog eens een trein nemen of metro? Zijn er mensen die weten of Gare du Nord ver afgelegen is van de belangrijkste bezienswaardigheden in Parijs?
Lopen? Met de metro was ik naar de Eiffeltoren al 20 minuten onderweg volgens mij. Kan ook Notre Dame zijn geweest. Parijs is echt *GROOT*.

Het enige wat dichtbij is bij Gare du Nord is de Sacré Coeur.

Zorg dat je een metro-kaartje hebt in Parijs, tenzij je veel geld over hebt voor taxi. Metro is echt ideaal en heel duidelijk. Je komt overal relatief snel. Ik had een boekje gekregen via het reisbureau waar de lijnen en bezienswaardigheden duidelijk op staan.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  woensdag 29 december 2004 @ 13:18:55 #172
40929 Lievelientje
Alterego: evil-line
pi_24274910
Ik zou als ik jou was een metrokaart halen. Dat is echt ontzettend handig. Je duikt een metro station in, en komt er nij de Eifeltoren weer uit. Je kunt een kaart halen waarmee je 2 dagen lang kunt reizen, je haalt de kosten er makkelijk uit!
| UMTC | *lurkert* |
pi_24275146
Ray, het is best mogelijk om dat te doen, te voet naar de Eiffeltoren. Toen ik er nog woonde, liep ik altijd naar mijn werk, als het openbaar vervoer weer eens staakte. Een uurtje of 3 was ik dan wel zoet, als ik flink doorstapte, dan.
Maar de snelste manier om vanuit Gard du Nord naar de Eiffeltoren te komen, is met de RER.
Dat is wat hier de Metro is. De Metro in Parijs, is meer een ondergrondse Tram.
Maar je rijdt dan richting het zuiden, met de RER die richting St-Remy-les-chevreuse of Robinson gaat, maar je stapt ruim voor die tijd al uit, op station St-Michel. Daar neem je dan de RER naar Versailles R.G. of St-Quentin-en-yvelines. Maar ook daar stap je ruim van te voren alweer uit, op station Champ-de-mars Tour Eiffel. Ik zou wel aanraden, op een Metrostation EERST een kaartje van de Metrolijnen te vragen. Daarna is het heel makkelijk. Het station opzoeken waar je heen wilt, het station opzoeken waar je staat, de kleuren van de metrolijnen volgen, tot waar ze elkaar kruisen. Dan weet je hoe je er komen kan. Dat is behalve het goedkoopste, ook vaak de snelste manier ergens te komen. Er zijn nogal wat taxi chauffeurs die misbruik maken, van de touristen, omdat ze de weg toch niet weten. Mijn ex haar familieleden zaten allemaal op de taxi, dus ik had nog wel eens een heel erg goedkoop ritje.

En op je vraag over de regio van Gard du Nord, wel, dat ligt in het 10e. Daar is niet echt veel te doen, vind ik.

Een kleine tip, als je gaat eten in een restaurant, kijk dan of er veel mensen zitten. Dan bekijk je pas de prijzen die bij de voordeur staan. Veel volk en lage prijzen, gelijk naar binnen gaan. De lokale mensen kennen de lekkere restaurants, die goedkoop zijn, het beste.
Zo deed ik dat ook altijd.
Veel plezier in Parijs.
*Zou best mee willen*

[ Bericht 0% gewijzigd door chatter op 29-12-2004 14:07:07 ]
pi_24275317
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:50 schreef ray- het volgende:
hallo,

volgende week donderdag vertrek ik voor 2 dagen naar Parijs. We vertrekken met de Thalys.
Mag ik vragen hoeveel je daarvoor kwijt bent?
pi_24275443
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:39 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoeveel je daarvoor kwijt bent?
Jij bent nog geen 25 (tenminste, als de leeftijd in je profiel klopt), dan is het vanuit Rotterdam ¤ 39,50 enkele reis, vanuit Amsterdam ongeveer ¤ 49 enkele reis. Voor dit voordelige jongerentarief moet je wel ruim van tevoren boeken.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_24275597
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:30 schreef chatter het volgende:
IJffeltoren


Overigens was er al een centraal topic voor Parijs.
pi_24275876
@ k_man: Zag het nu pas, maar het is netjes aangepast.
*Schaamt zich diep, dat hij na al die jaren de zelfde fout gemaakt heeft*
pi_24276236
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:39 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoeveel je daarvoor kwijt bent?
ik betaalde ¤225 voor 2 dagen, 1 overnachting +ontbijt. Dit allemaal voor 2 personen natuurlijk, dus een ¤112,5 per persoon. Ik vertrek wel vanuit brussel
pi_24276317
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:30 schreef chatter het volgende:
Ray, het is best mogelijk om dat te doen, te voet naar de Eiffeltoren. Toen ik er nog woonde, liep ik altijd naar mijn werk, als het openbaar vervoer weer eens staakte. Een uurtje of 3 was ik dan wel zoet, als ik flink doorstapte, dan.
Maar de snelste manier om vanuit Gard du Nord naar de Eiffeltoren te komen, is met de RER.
Dat is wat hier de Metro is. De Metro in Parijs, is meer een ondergrondse Tram.
Maar je rijdt dan richting het zuiden, met de RER die richting St-Remy-les-chevreuse of Robinson gaat, maar je stapt ruim voor die tijd al uit, op station St-Michel. Daar neem je dan de RER naar Versailles R.G. of St-Quentin-en-yvelines. Maar ook daar stap je ruim van te voren alweer uit, op station Champ-de-mars Tour Eiffel. Ik zou wel aanraden, op een Metrostation EERST een kaartje van de Metrolijnen te vragen. Daarna is het heel makkelijk. Het station opzoeken waar je heen wilt, het station opzoeken waar je staat, de kleuren van de metrolijnen volgen, tot waar ze elkaar kruisen. Dan weet je hoe je er komen kan. Dat is behalve het goedkoopste, ook vaak de snelste manier ergens te komen. Er zijn nogal wat taxi chauffeurs die misbruik maken, van de touristen, omdat ze de weg toch niet weten. Mijn ex haar familieleden zaten allemaal op de taxi, dus ik had nog wel eens een heel erg goedkoop ritje.

En op je vraag over de regio van Gard du Nord, wel, dat ligt in het 10e. Daar is niet echt veel te doen, vind ik.

Een kleine tip, als je gaat eten in een restaurant, kijk dan of er veel mensen zitten. Dan bekijk je pas de prijzen die bij de voordeur staan. Veel volk en lage prijzen, gelijk naar binnen gaan. De lokale mensen kennen de lekkere restaurants, die goedkoop zijn, het beste.
Zo deed ik dat ook altijd.
Veel plezier in Parijs.
*Zou best mee willen*
bedankt voor uw uitleg Maar zie, het probleem is al een beetje in de route die ik zou moeten volgen met de metro. Als je al 2 keer moet overstappen en je daarnaast ook nog eens moet weten in welk station je precies moet afstappen... Indien niemand het mij zou zeggen, zou ik het totaal niet weten...Dat is nu eenmaal de vrees die ik heb...

Ik ga straks om een stadsgids van parijs, daar zit er een plannetje bij van de metro en een stadplan van parijs. Hopelijk geraak ik ook de het kluwennetwerk van de metro

weet je ook of ik vanuit disneyland de metro kan pakken of zou ik beter de trein nemen? hopelijk is die niet zo duur als hier...

p.s. wat is de RATP dan? als ik de site goed heb gelezen, is de RATP de metro, RER de metro+sncf en sncf: de trein...

[ Bericht 2% gewijzigd door ray- op 29-12-2004 14:40:32 ]
pi_24276404
quote:
[..]

Hopelijk geraak ik ook de het kluwennetwerk van de metro
Met een beetje mannelijk topografisch inzicht en kaartleesvaardigheden is dat goed te doen hoor!
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_24276433
[mierenneuk-modus AAN]

PS Ben ik de enige die doorheeft dat het station Gare du Nord heet?

[mierenneuk-modus UIT]
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_24276509
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:37 schreef Harmen1984 het volgende:
[mierenneuk-modus AAN]

PS Ben ik de enige die doorheeft dat het station Gare du Nord heet?

[mierenneuk-modus UIT]
hehe, ik weet nochtans dat het gare is, maar weet niet waarom ik altijd gard schrijf
pi_24276549
@ Ray: Het is best wel makkelijk, hoor. Ik ben 5 minuten gaan zitten, met de metrokaart in mijn handen en heb gewoon gekeken, waar ik woonde en waar ik heen wilde gaan, om destijds Parijs te leren kennen. Het is net als in nederland. De eindpunten worden vermeld op de borden en op de metro's. Dus dan weet je of je de juiste richting opgaat, of niet. Zolang je de eindpunten maar in de gaten blijft houden. Op alle metro stations, zijn mega grote borden die vanuit de metro perfect te zien zijn, met de naam van het station. Hou het kaartje altijd in je hand en let op de borden, die je ziet langskomen, dan weet je vanzelf dat je over 1 of 2 haltes eruit moet. Dan volg je de borden "sortir" en dan sta je buiten. En om van de ene metro lijn naar de andere te komen, volg je de borden "correspondances" en dan kom je op het stuk, waar je naar een andere lijn kan lopen, zonder de metro gangen te verlaten.
Op mijn eerste dag, helemaal alleen, in Parijs, stond het water me in de handen. Ik had daar dus echt helemaal niemand, in het begin. Maar dat was allemaal nergens voor nodig. Na 5 minuten had ik de kaart in de gaten en wist ik waar ik over moest stappen, om ergens te komen. gewoon eventjes goed kijken, de kleuren en de lijn nummers in de gaten houden, met de eindpunten en je hebt de tijd van je leven, in Parijs.
(En je hoeft geen U te zeggen, hoor.)
pi_24276741
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:44 schreef chatter het volgende:
@ Ray: Het is best wel makkelijk, hoor. Ik ben 5 minuten gaan zitten, met de metrokaart in mijn handen en heb gewoon gekeken, waar ik woonde en waar ik heen wilde gaan, om destijds Parijs te leren kennen. Het is net als in nederland. De eindpunten worden vermeld op de borden en op de metro's. Dus dan weet je of je de juiste richting opgaat, of niet. Zolang je de eindpunten maar in de gaten blijft houden. Op alle metro stations, zijn mega grote borden die vanuit de metro perfect te zien zijn, met de naam van het station. Hou het kaartje altijd in je hand en let op de borden, die je ziet langskomen, dan weet je vanzelf dat je over 1 of 2 haltes eruit moet. Dan volg je de borden "sortir" en dan sta je buiten. En om van de ene metro lijn naar de andere te komen, volg je de borden "correspondances" en dan kom je op het stuk, waar je naar een andere lijn kan lopen, zonder de metro gangen te verlaten.
Op mijn eerste dag, helemaal alleen, in Parijs, stond het water me in de handen. Ik had daar dus echt helemaal niemand, in het begin. Maar dat was allemaal nergens voor nodig. Na 5 minuten had ik de kaart in de gaten en wist ik waar ik over moest stappen, om ergens te komen. gewoon eventjes goed kijken, de kleuren en de lijn nummers in de gaten houden, met de eindpunten en je hebt de tijd van je leven, in Parijs.
(En je hoeft geen U te zeggen, hoor.)
wat is dan het verschil tussen het plannetje van de RER en die van de metro? (die plannetjes staan op de site)

ik heb eens uw routebeschrijving bekeken om naar d eiffeltoren te gaan en het is inderdaad kinderspel. Alleszins bedankt!
pi_24276846
http://www.frumious.demon.co.uk/paris4.html

Op deze kaart (.gif of .pdf) staan zowel RER als metro
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_24277962
Destijds stonden zowel de RER als de Metro op 1 kaart. De lijnen op de kaart waren alleen eens stuk dikker, van de RER. Dat was alles.
En de kaart op de link van Harmen1984 is de kaart, zoals ik hem destijds in mijn metroabonnement had zitten.
Daar kan je ook zien, dat de RER met letters aangegeven wordt, A, B, C en D. RER A gaat trouwens naar Euro Disney, zoals je kan zien. Op de terugreis overstappen op Chatelet Les Halles en dan B of D naar "boven" nemen. Ben je weer bij het hotel.
Deze kaart kan je eventueel printen, het PDF bestand. Die is lekker groot.
En als je van lekker eten houdt, in Rue Mouffetard, was vroeger een restaurant met dezelfde naam. Daar ging ik met mijn ex regelmatig kouskous eten. (Metro station Monge, lijn 7, richting het zuiden. In het 5e van Parijs.)
En nogmaals veel plezier.
  Moderator woensdag 29 december 2004 @ 21:13:45 #187
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24283778
Dit topic zal gemerged worden met het centrale Parijs-topic.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24288526
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:27 schreef ray- het volgende:

[..]

ik betaalde ¤225 voor 2 dagen, 1 overnachting +ontbijt. Dit allemaal voor 2 personen natuurlijk, dus een ¤112,5 per persoon. Ik vertrek wel vanuit brussel
Ah, oke thanks.
pi_24354297
quote:
Op woensdag 29 december 2004 21:13 schreef UIO_AMS het volgende:
Dit topic zal gemerged worden met het centrale Parijs-topic.
Is dit topic (parijs.. hoe duur/tips etc) nu hèt Parijs topic??
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_24357103
Dat is het al een hele tijd hoor.
pi_24360704
*Gaat toch maar weer eens een lang weekend regelen in Parijs. Kijken of mijn oude flatje er nog staat.*
pi_24360744
weet iemand of het mogenlijk is om een kamer te vinden in Parijs voor een maandje of 5-6. Ben misschien van plan om volgend jaar een semester te studeren in Parijs.
pi_24361851
Dat weet Golfen wel.
pi_24363700
quote:
Op zondag 2 januari 2005 21:38 schreef boskov het volgende:
weet iemand of het mogenlijk is om een kamer te vinden in Parijs voor een maandje of 5-6. Ben misschien van plan om volgend jaar een semester te studeren in Parijs.
Zie ook hier
Laat je me weten wat de beste taktiek was?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_24398161
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:59 schreef chatter het volgende:
Destijds stonden zowel de RER als de Metro op 1 kaart. De lijnen op de kaart waren alleen eens stuk dikker, van de RER. Dat was alles.
En de kaart op de link van Harmen1984 is de kaart, zoals ik hem destijds in mijn metroabonnement had zitten.
Daar kan je ook zien, dat de RER met letters aangegeven wordt, A, B, C en D. RER A gaat trouwens naar Euro Disney, zoals je kan zien. Op de terugreis overstappen op Chatelet Les Halles en dan B of D naar "boven" nemen. Ben je weer bij het hotel.
Deze kaart kan je eventueel printen, het PDF bestand. Die is lekker groot.
En als je van lekker eten houdt, in Rue Mouffetard, was vroeger een restaurant met dezelfde naam. Daar ging ik met mijn ex regelmatig kouskous eten. (Metro station Monge, lijn 7, richting het zuiden. In het 5e van Parijs.)
En nogmaals veel plezier.
allemaal goed en wel, maar ik weet nog altijd niet wat de RER is. Is dat een tram, een metro, een bus of.... een monrail ?


ik logeer in het Gare du Nord, rue de dunkerque. Zou achter het station gelegen zijn. Best wel handig natuurlijk

[ Bericht 8% gewijzigd door ray- op 04-01-2005 20:55:44 ]
pi_24400216
RER is een soort regionale metro/sneltram. Rijdt in het centrum ondergronds en doet de grotere metrostations aan (of eigen stations). In de voorsteden rijdt ie vooral bovengronds.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:25:09 #197
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24463871
Ik vertrek over een klein maandje voor ongeveer 6 maanden naar parijs. Ik ga daar werken in het holiday hotel vlakbij de champs elysees!! Ik heb ook een "accomodation" gekregen een klein kamertje dat ik moet delen met een fins meisje (hopen dat ze een beetje aardig is ). Ik hoop dat deze ook een beetje in het centrum ligt.

Maar ik heb nog wel een paar vragen.
1. Is het mogelijk/handig om een frans mobiel abbonement voor 6 maanden af te sluiten?
2. Wat is de makkelijkste maniet van betalen? Moet ik een credit card nemen? Of is mijn normale pinpas voldoende?
3. Is het handig om mijn fiets mee te nemen? Of zijn skates bijv handiger?
of niet natuurlijk
pi_24474433
quote:
Op zondag 2 januari 2005 21:38 schreef boskov het volgende:
weet iemand of het mogenlijk is om een kamer te vinden in Parijs voor een maandje of 5-6. Ben misschien van plan om volgend jaar een semester te studeren in Parijs.
Ja, er is veel verloop tussen de (studenten)kamers. Voor een persoon een kamer vinden is alleen ontzettend moeilijk en erg duur. Delen is veel makkelijker. Je moet wel rekening houden met prijzen van rond de 500 Euro per maand.
pi_24474517
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 14:25 schreef Leep het volgende:
Ik vertrek over een klein maandje voor ongeveer 6 maanden naar parijs. Ik ga daar werken in het holiday hotel vlakbij de champs elysees!! Ik heb ook een "accomodation" gekregen een klein kamertje dat ik moet delen met een fins meisje (hopen dat ze een beetje aardig is ). Ik hoop dat deze ook een beetje in het centrum ligt.

Maar ik heb nog wel een paar vragen.
1. Is het mogelijk/handig om een frans mobiel abbonement voor 6 maanden af te sluiten?
2. Wat is de makkelijkste maniet van betalen? Moet ik een credit card nemen? Of is mijn normale pinpas voldoende?
3. Is het handig om mijn fiets mee te nemen? Of zijn skates bijv handiger?
1. Ja... Orange Prepaid is het beste.
2. Nederlandse pinpas werkt prima.... je kan ook makkelijk een franse bankrekeing openen. Doe dat bij de Credit Lyonais.
3. Carte Orange (metro maand-abonnement) heeft eigenlijk bijna iedereen. Je ziet wel steeds meer fietsers dus in de lente is dat natuurlijk ontzettend leuk, maar met het openbaar vervoer gaat het net zo makkelijk en snel.
pi_24474766
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 23:54 schreef Golfen het volgende:
Voor een persoon een kamer vinden is alleen ontzettend moeilijk en erg duur. Delen is veel makkelijker. Je moet wel rekening houden met prijzen van rond de 500 Euro per maand.
Wie gaat er nou één kamer delen? Dan wordt je toch gek... Als ik zo de huizenprijzen zie in Parijs lijkt me die ¤ 500,- erg overdreven.
pi_24476581
quote:
Op zondag 9 januari 2005 00:09 schreef Barcelona het volgende:

[..]

Wie gaat er nou één kamer delen? Dan wordt je toch gek... Als ik zo de huizenprijzen zie in Parijs lijkt me die ¤ 500,- erg overdreven.
Bedoel appartement'tje delen. De meenste studenten die ik kende woonde met 2 personen in een 2 kamer appartement.

Ik betaalde 400 Euro en had teveel geluk.... de meenste betaalden 500, ken er ook die voor een studio 1000 betaalden.
pi_24479408
@Leep: wat ga je doen? Hoe is het je gelukt? Het lijkt me ook gaaf om een poosje in Parijs te werken en te wonen. Het is hier een beetje offtopic, misschien kan je het hier (CENTRAAL] Werken in de HORECA) schrijven?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zondag 9 januari 2005 @ 10:19:40 #203
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24480348
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 23:58 schreef Golfen het volgende:

[..]

1. Ja... Orange Prepaid is het beste.
Ik d8 maar aan een echt abbo. Want bij nederlandse pre paid is het vaak zo dat wanneer je in het buitenland gebeld wordt het jou ook geld kost. En ik wil eigenlijk gewoon zo goedkoop mogenlijk bellen. Of kan ik dan beter een telefoon kaart halen
quote:
2. Nederlandse pinpas werkt prima.... je kan ook makkelijk een franse bankrekeing openen. Doe dat bij de Credit Lyonais.
Maar een nederlandse pas werkt alleen in geldautomaten neem ik aan
3
quote:
. Carte Orange (metro maand-abonnement) heeft eigenlijk bijna iedereen. Je ziet wel steeds meer fietsers dus in de lente is dat natuurlijk ontzettend leuk, maar met het openbaar vervoer gaat het net zo makkelijk en snel.
Ja ik was zowiezo van plan een metro abbo te nemen. Maar gewoon een fiets voor de boodschappen enzo. Ik heb een hekel aan lopen nl. gaat zo traag
quote:
@Leep: wat ga je doen? Hoe is het je gelukt? Het lijkt me ook gaaf om een poosje in Parijs te werken en te wonen. Het is hier een beetje offtopic, misschien kan je het hier (CENTRAAL] Werken in de HORECA) schrijven?
Hm het lijkt mij eigenlijk hier wat relevanter. Ik heb het nl. via een organisatie gedaan. Het kost wat geld maar aangezien ik alleen nog een middelbareschool diploma heb en geen woord fransspreek leek mij dit de beste oplossing. Het voordeel is dat ze alles voor je regelen (talencursus, appartement,werk).
Maar als jij al een horeca diploma hebt of bezig bent met een opleiding (dus in de vorm van stage) kun je beter gewoon sollicitaties sturen. Het beste kun je dan reageren op GROTE hotels die buiten het centrum liggen. Deze hotels hebben namelijk ook vaak kleine kamertjes in het hotel voor het personeel. Dat scheelt je weer een hoop geld en frustratie.
of niet natuurlijk
pi_24481465
quote:
Op zondag 9 januari 2005 10:19 schreef Leep het volgende:

[..]

Ik d8 maar aan een echt abbo. Want bij nederlandse pre paid is het vaak zo dat wanneer je in het buitenland gebeld wordt het jou ook geld kost. En ik wil eigenlijk gewoon zo goedkoop mogenlijk bellen. Of kan ik dan beter een telefoon kaart halen
[..]

Maar een nederlandse pas werkt alleen in geldautomaten neem ik aan
3
[..]


Ja ik was zowiezo van plan een metro abbo te nemen. Maar gewoon een fiets voor de boodschappen enzo. Ik heb een hekel aan lopen nl. gaat zo traag
[..]

Hm het lijkt mij eigenlijk hier wat relevanter. Ik heb het nl. via een organisatie gedaan. Het kost wat geld maar aangezien ik alleen nog een middelbareschool diploma heb en geen woord fransspreek leek mij dit de beste oplossing. Het voordeel is dat ze alles voor je regelen (talencursus, appartement,werk).
Maar als jij al een horeca diploma hebt of bezig bent met een opleiding (dus in de vorm van stage) kun je beter gewoon sollicitaties sturen. Het beste kun je dan reageren op GROTE hotels die buiten het centrum liggen. Deze hotels hebben namelijk ook vaak kleine kamertjes in het hotel voor het personeel. Dat scheelt je weer een hoop geld en frustratie.
Bedoel de franse orange maatschappij... die is in frankrijk het goedkoopste.... en je hebt eigenlijk wel een mobiel nodig om goed te kunnen afspreken. En als je naar nederland belt kan je daarbij idd nog een telefoonkaart kopen en uit een telefooncel bellen... kost niet zoveel.


En met je nederlandse bankpas kan je bij iedere geldautomaat geld trekken, en in sommige winkels kan je er ook mee betalen dan hoef je alleen maar even je handtekeing te zetten.... geen pincode enzo. Maar een franse bankpas kost ook maar 1 euro per kwartaal ofzo.
  zondag 9 januari 2005 @ 12:20:04 #205
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24481770
Ja tis misschien niet helemaal duidelijk wat ik zei. Ik maakte een vergelijking. Dus dat ik liever geen prepaid wil maar een echt abbo voor 6 maanden. Zodat mensen uit NL mij ook gewoon kunnen bellen zonder dat het me geld kost.
Of moet ik het dan gewoon bij sms laten
of niet natuurlijk
pi_24482452
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:20 schreef Leep het volgende:
Ja tis misschien niet helemaal duidelijk wat ik zei. Ik maakte een vergelijking. Dus dat ik liever geen prepaid wil maar een echt abbo voor 6 maanden. Zodat mensen uit NL mij ook gewoon kunnen bellen zonder dat het me geld kost.
Of moet ik het dan gewoon bij sms laten
Als je een franse simkaart hebt en je bent in frankrijk betaal je zelf NOOIT wanneer mensen jou bellen. Dus niet als mensen uit frankrijk jou bellen, maar ook niet als mensen uit nederland jou bellen. Je betaald alleen als je zelf belt. SMS'en in frankrijk is cheap!!! Hoewel... hier is nu ook die prijzenslag geweest... maar ik betaal nog steeds 22 cent.
pi_24482751
Vergeet niet dat mensen met een budgetabonnement bij KPN 5,5 x het normale tarief betalen. Ik weet niet wat het naar Frankrijk kost, maar ik heb een keer naar een engelse mobiel gebeld. Dat kostte mij 70 (!) euro voor 30 minuten bellen! Waarschuw mensen hier voor!

EDIT: Ik weet het nu wel: het kost 0,3505 euro per minuut excl. BTW. Voor belbudget is dit dus 0,3505 x 5,5 x 1,19 = 2,29 euro per minuut. (bron)

Wat bedoel je buiten het centrum? Hotels die buiten de 20 arrondisementen vallen of de hotels in arrondisementen hoger dan 10?

Activity international is eigenlijk best duur. Maar wat betaal je aan een kamer? Of krijg je die erbij? En je krijgt dan alleen dat zakgeld van 238? Maar het scheelt inderdaad een boel rompslomp zo'n organisatie.

[ Bericht 16% gewijzigd door tim2308 op 09-01-2005 14:47:06 (belkosten toegevoegd) ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zondag 9 januari 2005 @ 13:17:37 #208
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24482764
ok das mooi.
Ik werd hier nl. een keer uit belgië gebelt op mijn mobiel. En na 2 minuten werd de verbinding verbroken omdat MIJN btg op was!
of niet natuurlijk
  zondag 9 januari 2005 @ 13:27:12 #209
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24482914
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:16 schreef tim2308 het volgende:
Vergeet niet dat mensen met een budgetabonnement bij KPN 5,5 x het normale tarief betalen. Ik weet niet wat het naar Frankrijk kost, maar ik heb een keer naar een engelse mobiel gebeld. Dat kostte mij 70 (!) euro voor 30 minuten bellen! Waarschuw mensen hier voor!

Wat bedoel je buiten het centrum? Hotels die buiten de 20 arrondisementen vallen of de hotels in arrondisementen hoger dan 10?

Activity international is eigenlijk best duur. Maar wat betaal je aan een kamer? Of krijg je die erbij? En je krijgt dan alleen dat zakgeld van 238? Maar het scheelt inderdaad een boel rompslomp zo'n organisatie.
Haha ja ik denk ook niet dat er uitgebreide gesprekken gehouden gaan worden . Daar koop ik ntl gewoon een telefoonkaart voor.

Jah wat buiten het centrum is weet ik eigenlijk niet zo goed. Maar zoek gewoon naar grote hotels met veel kamers. Ik zelf werk nl. bij een holiday inn hotel in een zijstraat van de champs elysees!! Midden in het centrum dus. Maar dit hotel heeft maar 43 kamers. Waar mijn "accomodation" is dat krijg ik dinsdag te horen!

Bij AI betaal je aan een kamer eigenlijk niks. Het hoort bij de programmakosten. En dat 'zakgeld' is eigenlijk gewoon het salaris wat je van het hotel krijgt. 238 is het het minimum hoor. Wat ik ga ontvangen weet ik eigenlijk ook nog niet. En verder krijg je via AI ook een talencursus. Voordeel daarvan is dat je het frans ook leert schrijven en het wat sneller leert natuurlijk. En je leert op de cursus ntl ook weer mensen kennen (ook nederlanders ).
Ja het scheelt wel veel rompslomp hoor. Ik heb nu een kamer en een baan in parijs. En ik heb er nog weinig voor moeten doen. Alleen mijn spaarpotje moeten omkeren . Maar ik moet er niet aan denken dat ik het zelf had moeten regelen met mijn beroerde frans.
of niet natuurlijk
pi_24484733
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 23:54 schreef Golfen het volgende:

[..]

Ja, er is veel verloop tussen de (studenten)kamers. Voor een persoon een kamer vinden is alleen ontzettend moeilijk en erg duur. Delen is veel makkelijker. Je moet wel rekening houden met prijzen van rond de 500 Euro per maand.
woning delen is geen probleem natuurlijk
heb je misschien meer info?
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:30:42 #211
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24532677
Nou Ik heb mijn adres binnen hoor:)
Ik woon vanaf 6 februari aan de avenue de la Republique. In het 11ème arrondissement. Vlakbij place de la Republique, vlakbij pompidou.
Het is een een flatje en mijn kamer is op de eerste verdieping.
"twin room nicely decorated is shared with another trainee. Shared bathroom and kitchen. You wil not be able to use the phone nor to bring someone to your flat. TV cable included in the room. You will wash your clothes to a laundry"
Ik vind het wel jammer dat er geen logés mogen komen. Maar dat zal wel te maken hebben met het tweede meisje. Ik hoop dat ze een beetje soepel zijn en dat het toch mag.
of niet natuurlijk
pi_24533370
leuke locatie!
  woensdag 12 januari 2005 @ 16:57:19 #213
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24533754
Jah ik ben erg tevreden.
En mijn werk is aan de champs elysees 1 minuut van place concorde dus ik mag zeker niet klagen!
of niet natuurlijk
pi_24535741
Hallo! Kennen jullie http://photos.pagesjaunes.fr/ Erg toffe pagina. Leep: nu kan je zien waar je komt en hoe je buurt er uit komt!
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:45:18 #215
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24571410
Ik had deze site wel al gevonden
OOk erg leuk met panorama pics enzo
edit:
tof die site van jou! je kan zelfs op huisnummer zoeken.

Mijn huis!
of niet natuurlijk
  dinsdag 25 januari 2005 @ 11:34:56 #216
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24738860
Weet iemand eigenlijk wat zo'n carte orange kost?
edit: gevonden 50,40
of niet natuurlijk
pi_24753343
Uitgaans-site Parijs: http://www.parisbouge.com/
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_25779494
Ik ben van plan om een taalcursus frans te doen in Parijs. Heeft iemand hier dat ook gedaan? Of heb je van iemand gehoord hoe het was? Ik ben namelijk erg benieuwd om te horen hoe het was!
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
pi_25795575
@Leep: Hoe bevalt het in Parijs? Wat doe je in het hotel? Zou je contact met me willen opnemen (bijv. via mijn homepage? - ik heb een vraagje voor je.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  maandag 28 maart 2005 @ 19:23:03 #220
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_25812534
haha ik zit hier momenteel te internetten in de mc donalds (tip! want gratis )
Het gaat heel goed en ik heb een ontzettend mooie tijd!
Het werk is best zwaar maar de vrije dagen zijn heerlijk

Tim: je kan me een meiltje sturen op: lievejuul at gmail punt com
Ik weet niet wanneer ik kan antwoorden want thuis heb ik geen internet
of niet natuurlijk
pi_25813800
ik wacht zelf in spanning af, ik hoor het de 14e of ik een semester in Parijs op het INSEEC mag studeren
pi_25815559
O supercool om in Parijs te wonen voor een paar maanden! Ik ga volgende week weer een dagje naar Parijs Mijn vader woont in Normandie, daar gaan we een paar dagen naartoe. Ik reis via Parijs, op de terugweg komen we 's morgens in Parijs en aan en vertrekken we 's avons om 23.00 uur weeer
In januari was ik ook in Parijs, toen heb ik de Champs Ellysees gelopen en nog wat in de buurt van De Hallen. Deze keer wordt onder andere Monmartre, dat vind ik zo leuk , en verder zien we wel.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_25815619
Weet iemand misschien toevallig of er ergens kluisjes zijn? MIsschien op Gare St. Lazare, op dat station komen we aan in Parijs. Zou fijn zijn als daar kluisjes zijn waar we de bagage kunnen laten gedurende de dag.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_25825789
quote:
Op maandag 28 maart 2005 21:24 schreef Vava het volgende:
Weet iemand misschien toevallig of er ergens kluisjes zijn? MIsschien op Gare St. Lazare, op dat station komen we aan in Parijs. Zou fijn zijn als daar kluisjes zijn waar we de bagage kunnen laten gedurende de dag.
Ik denk dat er op elk station kluisjes zijn. Zeker weet ik het alleen van de grote stations zoals Gare du Nord, est (etc)
pi_25830565
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:08 schreef boskov het volgende:

[..]

Ik denk dat er op elk station kluisjes zijn. Zeker weet ik het alleen van de grote stations zoals Gare du Nord, est (etc)
Weet je waar ongeveer op het Gare du Nord? Dat is nl zo'n groot station
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_26489497
Hoi,

Uit ervaring weet ik dat er kluisjes zijn. Ik weet alleen niet meer waar precies, maar op een ander forum schreef iemand:"Op het Gare du Nord is een bewaakt bagagedepot. Is wel duur, maar je bagage is veilig. Als je met je gezicht naar de treinen staat, is het bijna helemaal aan de linkse kant, met de roltrap naar beneden."

En volgens mij klopte het, maar ik weet het niet meer helemaal zeker. In mijn notitieblokje staat nog wel: "Kluisjes bij Voie 3 (spoor 3)." En dat klopt zeker want ik heb het genoteerd voor de toekomst.

Eén troost: bagage is in het frans ook bagage.

[ Bericht 6% gewijzigd door tim2308 op 25-04-2005 02:17:16 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_26502665
quote:
Op maandag 25 april 2005 02:07 schreef tim2308 het volgende:
Hoi,

Uit ervaring weet ik dat er kluisjes zijn. Ik weet alleen niet meer waar precies, maar op een ander forum schreef iemand:"Op het Gare du Nord is een bewaakt bagagedepot. Is wel duur, maar je bagage is veilig. Als je met je gezicht naar de treinen staat, is het bijna helemaal aan de linkse kant, met de roltrap naar beneden."

En volgens mij klopte het, maar ik weet het niet meer helemaal zeker. In mijn notitieblokje staat nog wel: "Kluisjes bij Voie 3 (spoor 3)." En dat klopt zeker want ik heb het genoteerd voor de toekomst.

Eén troost: bagage is in het frans ook bagage.
Ik ben inmiddels weer terug maar wel bedankt want ik heb hier in de toekomst wel wat aan. We hebben de bagage uiteindelijk op het bustation in een kluis gedaan en zijn daarna de hele dag de stad in geweest erg leuke dag!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27835968
Ik ga volgende week naar Parijs met mijn klas. We weten nog niet waar we naartoe willen in Parijs en hoe duur het allemaal is daar. Heeft iemand misschien nog tips?

Ik heb al wel gekeken in andere topics, maar die zijn van 2003. Dus daar heb ik nietzoveel aan
pi_27836058
Eiffeltoren uiteraard
Champs d'Elysees
Notre Dame
Sacre-Coeur
Arc de Triomphe
Louvre
Centre Pompidou

Alle standaard bezoekdingen Google ff op Parijs en toerisme ofzo en je vindt genoeg

Hou er trouwens wel rekening mee dat Parijs qua eten en drinken duuuuuuuuur is. Voor een colaatje op een terrasje betaal je gerust drie euro.
pi_27836296
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:40 schreef ChrisJX het volgende:
Eiffeltoren uiteraard
Champs d'Elysees
Notre Dame
Sacre-Coeur
Arc de Triomphe
Louvre
Centre Pompidou
*check*

Allemaal gezien danwel bezocht twee jaar terug in Parijs, dat was ook met school trouwens.

Betaalde destijds ¤ 3,80 voor een flesje cola en dat was gewoon in een cafeetje ergens in het centrum. Prijzige boel dus.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:03:13 #231
37811 hemmes
Prietprater
pi_27836556
Centre Pompidou is geen hol aan (vond ik tenminste). Een weinig boeiend iets. De rest van het lijstje van ChrisJX heb ik wel gehad. VOoral het Louvre was woehoe!!
Praatprieter
pi_27836821
En de Montmartre Ik was ff kwijt hoe dat pleintje nou heette Heb het Louvre wel van buiten gezien, ben er niet ingeweest. Centre Pompidou heb ik volgens mij helemaal niet gezien.
pi_27837231
erm... weet niet hoe oud de klas is, maar Moulin Rouge?
pi_27839312
Oke, bedankt allemaal Ik denk dat we die standaard dingen ook wel gaan bezoeken. én dus veel geld meenemen
  zondag 12 juni 2005 @ 00:20:17 #235
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_27847383
Eiffeltoren: ¤10,50 voor de top, ¤7,50 voor 2e niveau (en een uur wachten)
Champs d'Elysees: gratis
Notre Dame: gratis
Sacre-Coeur: gratis
Arc de Triomphe: ¤7,00 dacht ik
Louvre: ¤8,50
Centre Pompidou: ?
Les Catacombes: nog gesloten tot ergens in juli
La Defence: gartis (Soort Lelystad maar dan anders, geen aanrader)

Ik was er 2 weken geleden nog. Ik heb er heerlijk rondgefietst (¤36 voor 4 dagen bij Paris a velo c'est sympa)
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_27847402
Ben er toevalig afgelopen mei nog geweest.. Tip: Koop een dagkaartje voor de metro. 3.20 euro Dat scheelt een stuk met zoeken want je stapt voor alle bekende dingen uit en je kunt meer zien in korte tijd.. nog een tip: zoek bij google naar een plattegrond/map van parijs.. dan krijg je een heleboel plattegronden met alle toeristische trekpleisters erop aangegeven.. Eten kopen in parijs is duur btw.. (supermarkt) .. Succes.. en have fun
  zondag 12 juni 2005 @ 00:21:09 #237
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_27847407
-foutje-
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zondag 12 juni 2005 @ 00:21:46 #238
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_27847422
Als je parijs bezoekt mag je natuurlijk niet weg zonder gebruik gemaakt te hebben van het übergave metro-systeem!
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_27852161
quote:
Op zondag 12 juni 2005 00:20 schreef SuperRembo het volgende:
La Defence: gartis (Soort Lelystad maar dan anders, geen aanrader)
Soort Lelystad

Ik vind dat juist zeker wel aan te raden, super mooie gebouwen daar, allemaal hardstikke groot. En als je in de Arc de la Defense staat heb je echt een heel mooi uitzicht, je kijkt dan zeg maar over de Champs Elysee heen en ziet de Arc de Triomphe. Misschien als het heel helder is met een verrekijker ook nog het Louvre.

Daar zou ik zeker wel heengaan!




  zondag 12 juni 2005 @ 11:56:28 #240
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_27852513
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:36 schreef Ayaxola het volgende:

[..]

Soort Lelystad
Ik vond het een saaie deprimerende boel. Grote kale pleinen omringd door lelijke jaren 70/80 nieuwbouw. Net Lelystad dus.
La Grande Arche is nog wel aardig, maar van veraf (vanaf de Arce de Triomphe) ziet ie er mooier uit dan van dichtbij (vies marmer en glas). Het Palais de La Defence (een ernorme driehoekige boogoverspanning) mag dan een technisch hoogstandje uit 1958 zijn, van binnen is het een suf en donker winkelcentrum.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_27856624
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:56 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Ik vond het een saaie deprimerende boel. Grote kale pleinen omringd door lelijke jaren 70/80 nieuwbouw. Net Lelystad dus.
La Grande Arche is nog wel aardig, maar van veraf (vanaf de Arce de Triomphe) ziet ie er mooier uit dan van dichtbij (vies marmer en glas). Het Palais de La Defence (een ernorme driehoekige boogoverspanning) mag dan een technisch hoogstandje uit 1958 zijn, van binnen is het een suf en donker winkelcentrum.
Die mening deel ik helemaal niet maarja.

Lelijke jaren 70/80 nieuwbouw Ongeveer het modernste wat er te vinden is in Parijs.
pi_27858066
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:37 schreef Ayaxola het volgende:

[..]

Lelijke jaren 70/80 nieuwbouw Ongeveer het modernste wat er te vinden is in Parijs.
Kan je nagaan.. als dat al het modernste is.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_27861165
quote:
Heb je al gekeken in ons centrale topic over Parijs? Daar staan heel veel handige tips in. Deze is het: Parijs... hoe duur/tips etc?

Het stamt misschien uit 2003, maar de laatste posts zijn van april 2005.

Alvast veel plezier in Parijs toegewenst.
Oh, dat heb ik dan weer niet gezien. Ik zal er even rondkijken
quote:
Eiffeltoren: ¤10,50 voor de top, ¤7,50 voor 2e niveau (en een uur wachten)
Champs d'Elysees: gratis
Notre Dame: gratis
Sacre-Coeur: gratis
Arc de Triomphe: ¤7,00 dacht ik
Louvre: ¤8,50
Centre Pompidou: ?
Les Catacombes: nog gesloten tot ergens in juli
La Defence: gartis (Soort Lelystad maar dan anders, geen aanrader)

Ik was er 2 weken geleden nog. Ik heb er heerlijk rondgefietst (¤36 voor 4 dagen bij Paris a velo c'est sympa)
Oke, ik denk dat ik nu wel genoeg weet Veeel geld meenemen, toch wel naar Eiffeltoren en een dagkaart metro kopen
Zijn er trouwens nog leuke winkeltjes: kleren, frutsels, enz. Of is dat ook allemaal erg duur?
  zondag 12 juni 2005 @ 17:42:40 #244
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_27861526
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:56 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Ik vond het een saaie deprimerende boel. Grote kale pleinen omringd door lelijke jaren 70/80 nieuwbouw. Net Lelystad dus.
La Grande Arche is nog wel aardig, maar van veraf (vanaf de Arce de Triomphe) ziet ie er mooier uit dan van dichtbij (vies marmer en glas). Het Palais de La Defence (een ernorme driehoekige boogoverspanning) mag dan een technisch hoogstandje uit 1958 zijn, van binnen is het een suf en donker winkelcentrum.
t Is het tofste deel van Parijs man! Toen ik er laatst was kwam ik er overigens de metro niet meer uit, mn kaartje zou niet geldig zijn, of iets in die richting .

Plan vooral niet te veel in Parijs, wandel wat rond en je komt vanzelf op de toffe plaatsen. Vergis je echter niet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Rome of Madrid zijn de afstanden tussen de highlights wel vrij groot.
pi_27870214
Een tip voor Parijsgangers: La carte musees et monuments: http://www.ratp.fr/ParisVisite/fr/actua/m&m/musetmonument.htm
Geeft gratis toegang tot 70 musea; bovendien omzeil je de wachtrijen.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_27872301
quote:
Op zondag 12 juni 2005 17:26 schreef Nory het volgende:
Zijn er trouwens nog leuke winkeltjes: kleren, frutsels, enz. Of is dat ook allemaal erg duur?
Colette, Rue Saint Honoré ja dat is duur ja

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2005 23:20:28 ]
pi_27872429
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:36 schreef Ayaxola het volgende:
En als je in de Arc de la Defense staat heb je echt een heel mooi uitzicht, je kijkt dan zeg maar over de Champs Elysee heen en ziet de Arc de Triomphe.
Ik vind La Défense ook zeker wel de moeite waard, maar juist het uitzicht vanaf de Grande Arche een forse tegenvaller. Het is erg duur en je ziet nauwelijks meer dan als je beneden staat.

Wel mooie uitzichten vanaf het Centre Pompidou, de Eifeltoren en de Tour Montparnasse.
pi_27872472
quote:
Op zondag 12 juni 2005 00:20 schreef mizix het volgende:
Ben er toevalig afgelopen mei nog geweest.. Tip: Koop een dagkaartje voor de metro. 3.20 euro Dat scheelt een stuk met zoeken want je stapt voor alle bekende dingen uit en je kunt meer zien in korte tijd.. nog een tip: zoek bij google naar een plattegrond/map van parijs.. dan krijg je een heleboel plattegronden met alle toeristische trekpleisters erop aangegeven.. Eten kopen in parijs is duur btw.. (supermarkt) .. Succes.. en have fun
Waarom zou je naar een supermarkt gaan? Er zijn overal goedkope restaurantjes.
  zondag 12 juni 2005 @ 23:27:53 #249
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_27872590
Heeft iemand nog wat hoteltips? Hoeft niet in het centrum, liefst vlakbij metro en liefst iets waar de bedden en het voedsel goed te doen zijn. Ik las al goeie dingen over Tulip-Inn Little Palace en Montmartrois. Nog meer goede tips en ervaringen?
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_27872593
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:03 schreef hemmes het volgende:
Centre Pompidou is geen hol aan (vond ik tenminste). Een weinig boeiend iets.
Nou ja zeg. Het is én een architectonisch zeer belangrijk gebouw én het heeft een erg goede collectie moderne kunst, plus vaak mooie wisselexposities.
  zondag 12 juni 2005 @ 23:30:06 #251
21503 Vava
Zoix!!
pi_27872666
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:12 schreef ChrisJX het volgende:
En de Montmartre Ik was ff kwijt hoe dat pleintje nou heette Heb het Louvre wel van buiten gezien, ben er niet ingeweest. Centre Pompidou heb ik volgens mij helemaal niet gezien.
Het pleintje met de schilders heet het Place du Tertre

De wijk Montmartre is 1 van mijn favoriete plekken in Parijs. Het cafe van Amelie in de Rue Lepic (vlakbij de Moulin Rouge een zijstraat, dan zit je in de Rue Lepic, je loopt omhoog en dan kom je aan je lilnkerhand het cafe tegen) Het cafe heet overigens Cafe des 2 Moulins.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_27872681
quote:
Op zondag 12 juni 2005 23:27 schreef Adagio het volgende:
Heeft iemand nog wat hoteltips? Hoeft niet in het centrum, liefst vlakbij metro en liefst iets waar de bedden en het voedsel goed te doen zijn. Ik las al goeie dingen over Tulip-Inn Little Palace en Montmartrois. Nog meer goede tips en ervaringen?
Ja, Little Palace zal mijn tip wel geweest zijn. Is goed, maar niet goedkoop (reken minstens 120 euro per nacht voor een eenpersoonskamer). Wel op kruipafstand van de metro en aan een charmant parkje iets ten noorden van Centre Pompidou.

Het is tegenwoordig trouwens geen Tulip Inn meer, maar een volwaardige Golden Tulip.
  zondag 12 juni 2005 @ 23:33:43 #253
21503 Vava
Zoix!!
pi_27872785
OJa, en in dat cafe moet je een Kir bestellen dat dronken ze in die film ook.

De film die ik bedoel is dus deze: http://www.cinema.nl/cinema/movies/index.jsp?portals=3142294&movies=6355340
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_28017074
Oke, vannacht ga ik weg. Dan begint mijn grote uitputtingslag met de bus naar Parijs..
Heeft iemand nog tips waar we een beetje goedkoop (nouja, vergeleken met de andere restaurantjes) kunnen eten, want ik heb ook niet zoveel zin in 3x naar de Mac.
pi_28017344
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:18 schreef Nory het volgende:
Oke, vannacht ga ik weg. Dan begint mijn grote uitputtingslag met de bus naar Parijs..
Heeft iemand nog tips waar we een beetje goedkoop (nouja, vergeleken met de andere restaurantjes) kunnen eten, want ik heb ook niet zoveel zin in 3x naar de Mac.
Quartier Latin, tegenover het Ile de la Cité. Daar zitten erg veel relatief goedkope restaurants.
pi_28017438
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:26 schreef Leatherface het volgende:

Quartier Latin, tegenover het Ile de la Cité. Daar zitten erg veel relatief goedkope restaurants.
Waar ligt dat ongeveer in Parijs? Waar in de buurt bedoel ik..
pi_28017549
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:29 schreef Nory het volgende:

[..]

Waar ligt dat ongeveer in Parijs? Waar in de buurt bedoel ik..
Ile de la Cite is het eiland in de Seine waar de Notre Dame te vinden is. Ligt een beetje in het oosten van het centrum. Quartier Latin ligt dan ten zuiden van het eiland. Ik meen me te herinneren dat ik met de metro in circa een kwartier a 20 minuten vanaf Place de la Concorde daar aankwam.
pi_28017650
Oke, dat moet lukken
pi_28017775
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:36 schreef Nory het volgende:
Oke, dat moet lukken


Bij St. Michel - Notre Dame of 1 van die stations daaromheen uitstappen.

De metro in Parijs is overigens prima. Snel, efficient, en het brengt je overal maar je heen wilt.
pi_28040547
Eten: onbeperkte saladebar en onbeperkt wijn: Bistro Natacha, Rue de Guersant
Ongeveer 15 eur all in..... (nabij Arc de TRiomf)

Natacha 35, rue Guersant 01 45 74 23 86 Porte Maillot Traditional Restaurant

Review
http://www.oubouffer.com/restaurant.php/en/mj23679
pi_28040560
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:18 schreef Nory het volgende:
Oke, vannacht ga ik weg. Dan begint mijn grote uitputtingslag met de bus naar Parijs..
Heeft iemand nog tips waar we een beetje goedkoop (nouja, vergeleken met de andere restaurantjes) kunnen eten, want ik heb ook niet zoveel zin in 3x naar de Mac.
Zie hierboven
pi_28065778
Zo ben weer terug Was erg mooi. Ben heel vaak met de metro geweest, wat een supergaaf systeem. Dagkaart gekocht en zo overal naartoe geweest.
Onder de Eiffeltoren op dat grasveld is het trouwens ook erg lekker om te liggen in de zon!
Verder vond ik Parijs niet echt duur hoor, alleen het drinken. Ik heb een drie gangen menu gegeten voor 11 euro, inclusief stokbrood en drankjes. Ik kan niet zeggen dat dat duur is
Weet niet of dat in Quartier Latin was, het was iig dicht bij de Notre-Dame. In zo'n klein straatje...
pi_28094608
We gaan met 4 gasten een road-trip doen onze eerst stop is in Grigny onder Parijs.
Nu zaten we te denken om ook parijs in de gaan met de auto vanuit Grigny. Of kunnen we beter naar een metro station rijden en dan daar de auto achterlaten en met de metro parijs ingaan?!
Plaatje
http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
pi_28095459
Ik zou naar het dichtsbijzijnde RER-station rijden. Er is er iig eentje in Orly ook bijzondere modern architectuur in Orly, één van de Nouvelles Villes, recht boven Grigny. Vanaf daar ben je met een half uurtje in het centrum.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2005 17:54:44 ]
pi_28101626
Heeft iemand een idee of er ook een starbucks in Parijs zit?

En waar ligt deze straat 30 Rue de Buci
pi_28101792
Waarom in hemelsnaam wil je dat weten?
pi_28101926
Hier kun je elk adres in Parijs opzoeken: http://paris-a-la-carte-version-pl.paris.fr/carto/mapping/
pi_28102547
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:45 schreef k_man het volgende:
Hier kun je elk adres in Parijs opzoeken: http://paris-a-la-carte-version-pl.paris.fr/carto/mapping/
topsite!
nu weet ik eindelijk precies waar ik ga studeren

overigens, van het weekend even op en neer naar Paris!
pi_28102820
Starbucks:



vertel me, waarom wil je dat weten?

1. Odeon
91 Boulevard Saint Germain
Paris PRS, 75006
France

2. Montmartre
18, boulevard Montmartre
Paris PRS, 75009
France

3. Rue de Seze
4, Rue de Seze
Paris PRS, 75008
France

4. Montparnasse
70, boulevard du Montparnasse
Paris PRS, 75006
France

5. St Antoine
29, Rue du Faubourg Saint Antoine
Paris PRS, 75011
France

6. St Lazare
108-110, Rue Saint Lazare
Paris PRS, 75009
France

7. General Leclerc
76, Avenue du Gal Leclerc
Paris PRS, 75014
France

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2005 22:15:20 ]
pi_28103023
zit een starbucks op de montmartre
wel gratis internet
pi_28109051
Vertel me waarom jij wil weten waarom ik dat wil weten

Ik wil gewoon graag een keer koffie drinken bij starbucks en aangezien we die hier niet hebben, vroeg ik of ze die in Parijs wel hebben. Sorry ik wist niet dat ik dat soort vragen niet mocht stellen hier
pi_28147473
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 09:06 schreef bibi het volgende:
Vertel me waarom jij wil weten waarom ik dat wil weten
Als je in Parijs bent ga je toch niet naar een Starbucks joh.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:03:14 #273
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_28204904
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:19 schreef boskov het volgende:
zit een starbucks op de montmartre
wel gratis internet
je hebt hier overal gratis wifi joh
mc do
en veel eetcafes
of niet natuurlijk
pi_28350734
Nu zit ik deze zomer een tijdje in Parijs met een reisgezel. Maar mijn vraag aan jullie, als ervaren reizigers, is wat/waar nu eigenlijk goedkope slaapplaatsen te vinden zijn. Het liefst op internet want dan kan ik het van tevoren al een beetje uitchecken.

Het goedkoopste wat ik tot nu toe tegen kwam was in een buitenwijk van Parijs via de site ratetogo.com. Daarbij moet je denken aan een prijs van rond ¤27,-

Maar gekleed in lappen als ik ben wil ik het weinige geld dat ik bezit niet besteden aan de luxe in een hotel aangezien wij weinig zullen slapen, laat staan aanwezig zijn in het hotel. Als er een bed en een douche is heeft het onze zegen.

anyone?

Bij voorbaat dank
wiskunde en logica zijn geen kennis
pi_28351699
YMCA
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
  donderdag 30 juni 2005 @ 07:20:19 #276
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28351752
Je kunt in de zomer vaak goedkoop op de campus van de universiteit terecht.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 16:23:43 #277
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_28655154
ik heb laatst een goedkoop hotel gezien bij metro barbes het had een internet site (kan ik me niet mer helemaal herinneren) en het was max 26 voor twee personen het was heel schoon en er waren kamers met douches en een keuken waarin je welf eten kan koken de naam was iets met friends hotel ofzo
pas wel op want dit is een hele slechte buurt
of niet natuurlijk
  zaterdag 9 juli 2005 @ 16:26:20 #278
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_28655235
quote:
Op zondag 12 juni 2005 00:20 schreef SuperRembo het volgende:
Eiffeltoren: ¤10,50 voor de top, ¤7,50 voor 2e niveau (en een uur wachten)
Champs d'Elysees: gratis
Notre Dame: gratis
Sacre-Coeur: gratis
Arc de Triomphe: ¤7,00 dacht ik
Louvre: ¤8,50
Centre Pompidou: ?
Les Catacombes: nog gesloten tot ergens in juli
La Defence: gartis (Soort Lelystad maar dan anders, geen aanrader)

Ik was er 2 weken geleden nog. Ik heb er heerlijk rondgefietst (¤36 voor 4 dagen bij Paris a velo c'est sympa)
catacombes zihjn nu open en het studenten tarief was 2,50
of niet natuurlijk
pi_28836572
Wij zijn van plan om met de auto een dagje naar Parijs te gaan.
We hebben 1 doel en dat is het scoren van een foto met ons onderaan de Eifeltoren.
Nu is even de vraag, hoe kom je het beste met de auto bij de eifeltoren? of waar kun je het beste parkeren om dan met het openbaar vervoer verder te gaan?
Ik hoop dat ik wat bruikbaren tips binnen krijg van jullie.
Bomen zijn relaxt
  vrijdag 15 juli 2005 @ 17:37:29 #280
90400 longinus
Hollander
pi_28836663
Zoek een parkeergarage, het verkeer in Parijs moet je gewend zijn om er te kunnen rijden.
Of beter, zoek een hotel met parkerplaats, kun je langer rondneuzen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_28836690
Vanaf Amsterdam en Rotterdam gaat er een rechtstreekse trein naar Parijs (ook Thalys). Daarmee land je in het midden van Parijs, waarna je met de metro verder kunt naar de Eiffeltoren. Dat is veruit het makkelijkste, volgens mij.
Anders misschien de auto parkeren bij Charles de Gaulle vliegveld en dan met de trein verder?
Het lijkt me niet makkelijk/verstandig om dwars door Parijs te kachelen als je de stad niet goed kent.
My two cents.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_28836724
Zet de auto gewoon ergens buiten het centrum en ga met de metro vervolgens naar Champ de Mars.
pi_28837057
wat gaat een dag parkeren en het openbaar vervoer ongeveer kosten?
Bomen zijn relaxt
  vrijdag 15 juli 2005 @ 17:57:35 #284
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_28837111
Metro kost ¤1,40 per trip, of ¤8,35 voor een hele dag (alleen centrum, maar parkeergarages aan de ring vallen daar net binnen). Parkeren zelf, pff... met mn ouders wel meerdere keren gedaan, maar ik heb geen idee wat dat gekost heeft
pi_28837185
Je kan zo tegenover de eifeltoren parkeren, ligt er alleen aan hoelaat je dat doet. Ik zelf heb ook met 2 vrienden in een gekke bui plotseling de auto gepakt en op weg naar parijs om alles te zien dus s'avonds om 6 uur in de auto op weg naar parijs, 12 uur aankomen, rondtoeren langs alle bekende plaatsen, foto's maken, uitgaan en s'ochtneds weer richting den haag en om 12 uur in de middag lag ik in me bed en we konden gewoon parkeren tegenover de eifeltoren
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:03:16 #286
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_28837217
quote:
Frantour
Een parkeergarage is de beste oplossing. Bij alle accommodaties staat duidelijk aagegeven hoe ver de parking zich bevindt. Kosten verschillen per wijk en liggen tussen de ¤ 16,- en ¤ 24,- voor 24 uur. Dit zijn openbare garages waar vooraf reserveren helaas niet mogelijk is.
pi_28837541
Oke dan, wij komen ongeveer om 5 uur in de ochtend aan, dan zou het dus wel te doen zijn om een parkeer plek te vinden... hoop ik
Bomen zijn relaxt
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:19:07 #288
10754 alki
Alfisti
pi_28837590
ik zou gaan als de tour de france aankomt
Cuore Sportivo
pi_28837674
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:19 schreef alki het volgende:
ik zou gaan als de tour de france aankomt
hehe dan weet ik zeker dat ik vast sta.
Bomen zijn relaxt
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:30:36 #290
124600 Dleg
Met nadruk, juist ja...
pi_28837859
schitterend idee!!
post hier wel de foto dan he
pi_28837898
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:30 schreef Dleg het volgende:
schitterend idee!!
post hier wel de foto dan he
gaan we zeker doen!
Bomen zijn relaxt
pi_28838038
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:01 schreef shaun81 het volgende:
Je kan zo tegenover de eifeltoren parkeren, ligt er alleen aan hoelaat je dat doet. Ik zelf heb ook met 2 vrienden in een gekke bui plotseling de auto gepakt en op weg naar parijs om alles te zien dus s'avonds om 6 uur in de auto op weg naar parijs, 12 uur aankomen, rondtoeren langs alle bekende plaatsen, foto's maken, uitgaan en s'ochtneds weer richting den haag en om 12 uur in de middag lag ik in me bed en we konden gewoon parkeren tegenover de eifeltoren
Geweldig
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:39:56 #293
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_28838078
Zelf een keer impulsief het vliegtuig naar Parijs genomen. Scheelde aanzienlijk in parkeerkosten

Het lijkt me sowiso handiger om ergens bij de ring te parkeren dan bij de Eiffeltoren, dan hoef je tenminste niet de hele stad door, en kun je direct vanaf de snelweg de parkeergarage inrijden.
pi_28838111
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:39 schreef Douwe het volgende:
Zelf een keer impulsief het vliegtuig naar Parijs genomen. Scheelde aanzienlijk in parkeerkosten

Het lijkt me sowiso handiger om ergens bij de ring te parkeren dan bij de Eiffeltoren, dan hoef je tenminste niet de hele stad door, en kun je direct vanaf de snelweg de parkeergarage inrijden.
jah idd dat idee heb ik nu ook al.
het idee was ook al om dit eerder deze week al te doen, ben toch blij dat ik even een klein beetje informatie aan het zoeken ben
Bomen zijn relaxt
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:47:25 #295
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_28838243
Het is wel leuk mits het niet te druk is gewoon half uurtje door centrum rond te rijden als je tijd over hebt.
Wil je dingen echt bezoeken gewoon bij de ring parkeren.

Wel ff zorgen als je door het centrum gaat karren dat je een goede kaart van centrum parijs erbij hebt en iemand die goed kan kaartlezen
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_28838355
ik heb aan de rue montparnasse, bij het winkelcentrum van Lafayette, geparkeerd in een parkeer garage. Max is 23 euro...ik was bij 70 euro kwijt....
pi_28838399
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:47 schreef BlaZ het volgende:
Het is wel leuk mits het niet te druk is gewoon half uurtje door centrum rond te rijden als je tijd over hebt.
Wil je dingen echt bezoeken gewoon bij de ring parkeren.

Wel ff zorgen als je door het centrum gaat karren dat je een goede kaart van centrum parijs erbij hebt en iemand die goed kan kaartlezen
het is zeker leuk, heb op vrijdagmiddag 17uur op ge Champs d'Elyses (sorry voor de spelling) gereden. Druk maar wel mooi, zeker op de rotonde van het Arc de Triomph
pi_28838602
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:22 schreef LeT0W het volgende:

[..]

hehe dan weet ik zeker dat ik vast sta.
Die dag zelf wel ja, maar de dag van te voren ken gewoon rustig rond rijden nog.
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:54 schreef erik-de-perik het volgende:

[..]

het is zeker leuk, heb op vrijdagmiddag 17uur op ge Champs d'Elyses (sorry voor de spelling) gereden. Druk maar wel mooi, zeker op de rotonde van het Arc de Triomph
Druk zeg die dan stervens druk, iedereen moet er langs lijkt het wel wel leuk om te zien als de op de Arc de Triomph staat, tuuut, tuut
pi_28839413
Jaren terug is gedaan, verveelde ik me, om 1100 de trein naar brussel gepakt, daar om 1500 de trein naar Parijs genomen tour gemaakt door de stad en om 2100 weer richting den haag gegaan en om 0200 lag ik in mijn bed

Jaar later met mijn vriendin ook in 1 dag heen en weer.
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  vrijdag 15 juli 2005 @ 19:50:36 #300
33294 Qlimax
- original -
pi_28839969
afgelopen weekend nog geweest....7 uur weg vanuit rotterdam 11:15 geparkeerd aan de rand van parijs....
rij gewoon de perephique (?) op is de snelweg rond parijs.... neem de tweede afslag en rot je auto daar ergens langs de kant.
Zoek een RER das de trein of een metro opstap plaats en ga naar het centrum.
's avonds weer teruggereden. Btw anderhalf uur gewacht totdat ik die eifeltoren op kon...pppffff WARM

have fun
- 010 -
  vrijdag 15 juli 2005 @ 20:29:48 #301
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_28840999
of niet natuurlijk
pi_28848802
Ik logeer lekker bij mijn vader als ik naar Parijs wil, die woont 1,5 uur met de trein van Parijs vandaan
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_28849404
Les Catafilles, 300km lange en enorm bizarre catacomben onder Parijs.

http://www.6pack.tv/Default.asp?pag=4&log=81&cont=viewLog&s=wmp200
Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_28864825
jammer genoeg gaat het nu eerst niet door.
maar wanneer we wel kunnen gaan post ik daarna nog wel ff een foto
Bomen zijn relaxt
pi_28947963
Ik ga binnekort naar parijs. Logeer twee nachten in een Etap hotel, net buiten ring rond Parijs. Heeft er soms iemand ervaring met dit soort hotels?

vlakbij het hotel ligt een station zodat ik de RER kan nemen. Nu vraag ik me af hoe veilig de metro's zijn in parijs. In ieder geval hoe veilig ze 's avonds zijn.
  Moderator dinsdag 19 juli 2005 @ 21:40:03 #306
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28957193
Dit deel is kennelijk vol.

Het volgende deel: Parijs... hoe duur/tips etc? #2
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')