abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195373528
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, dat zal een hele korte discussie worden. Er zitten geen schadelijke stoffen in en als je dat toch per se wil geloven dan kan je gewoon een masker zelf thuis maken. Weet je zeker dat het veilig is.
We hebben het dan over bleekmiddelen, en andere middelen die tijdens de productie van mondkapjes worden gebruikt.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:08:52 #212
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195373529
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:05 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Je kan genoeg andere dingen verzinnen om alleen de risicogroepen te beschermen, maar dat betekent dat die risicogroepen door de maatregelen worden geraakt en de rest van het land niet.

En laat nu net het grootste deel van de mensen die voor de huidige coalitie stemmen, uit die risicogroepen bestaan...
De laatste zin is scherp en kan suggestief met dat als doel worden gelezen.

Maar toegegeven dat vooral mensen die wederzijdse en onderlinge belangen hebben, conservatiev(er) zullen stemmen aangaande gezondheid. Hiermee heeft de coalitie dus de zeggenschap in handen en niet van aard kiezen voor een progressieve of alternatieve aanpak.
De partijen die gezondheid, herstel en overleven propageren. hebben per definitie meer aanhangers dan partijen die grenzen zouden willen stellen aan overleving(skansen) en de betaalbaarheid daarvan.

Los daarvan moet we niet kwetsbaren beschermen als doel maar mensen die dat (menen te) zijn, mogelijkheden bieden om deel te nemen aan de samenleving. Hierbij zijn de beperkingen aanwezig die impliciet intrinsiek worden bepaald door de kwetsbaarheden die de persoon al of niet deelt of heeft met anderen. Covid19 kan zo'n beperking zijn dat een kwetsbare zich beter niet ophoudt in eventuele omstandigheden of bij anderen die daar geen rekening mee (kunnen, kan of gaat) houden. Het is een wisselwerking waar de grens van meandert.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195373553
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat stond eerder vandaag op het nieuws, ja, in de aula, kantine en bij binnenkomst, geloof ik?
Ow? Is een landelijk besluit van scholen? Had er nog niets over gehoord.
Maar op deze scholen hebben ze besloten dat ze het ook tijdens de les op moeten. Dat is ook het gedeelte dat me verbaast (hoewel ik er wel blij mee ben) omdat het me als leerkracht lastig lijkt dat je geen gezichtsuitdrukkingen kan zien.
pi_195373567
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Gewoon eentje voor de hele dag of voor de hele week?

Met instructie hoe te gebruiken?
Geen idee. Heb er zelf nog geen brief over gehad.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:10:58 #215
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195373569
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:50 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Lees even mijn post over mijn mondkapjes.
Maar jouw weerstand tegen mondkapjes is dus vanwege de stoffen in de mondkapjes die je lichaam binnen kunnen dringen. Lees ik dat nou goed? Het was toch omdat je je niet in een hoek wilde laten drijven door de overheid?
Het is handiger om geen verantwoording te hoeven aflegeen waarom iemand wel of niet een masker wil dragen.
Ook omdat dit als zelf te bepalen keuze, voor iedereen anders zal liggen.
pi_195373594
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:08 schreef mir1986 het volgende:

[..]

We hebben het dan over bleekmiddelen, en andere middelen die tijdens de productie van mondkapjes worden gebruikt.
OMG..... :o Nou, ik denk dat je er niet dood van neer zal vallen, maar voor de zekerheid kan jij er misschien beter geen dragen. :{
pi_195373601
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ow? Is een landelijk besluit van scholen? Had er nog niets over gehoord.
Maar op deze scholen hebben ze besloten dat ze het ook tijdens de les op moeten. Dat is ook het gedeelte dat me verbaast (hoewel ik er wel blij mee ben) omdat het me als leerkracht lastig lijkt dat je geen gezichtsuitdrukkingen kan zien.
Het is officieel een advies:

https://www.nu.nl/binnenl(...)ddelbare-school.html
pi_195373618
quote:

[..]

Ik ga nu even een heel gekke vraag stellen he? En ook wel wat onfatsoenlijk misschien. Maar gebruik je maandverband of andere producten bij menstruatie? Ja ik weet het, heel intieme vraag, maar ik heb er een punt mee. ;)
pi_195373620
Als het RIVM vanaf dag 1 had gezegd dat mondkapjes helpen en een goed middel zijn had er geen hond naar gekraaid.
Maar omdat zowel het RIVM en het kabinet volhielden dat mondkapjes niet werken, sterker, contraproductief werken, hoor je nu gemuit. Niet meer dan terecht vind ik.
Als het RIVM en het kabinet melden dat het wetenschappelijk onderbouwd is dat ze werken hoor je bijna niemand muiten.
pi_195373653
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:14 schreef MQBM het volgende:

[..]

Ik ga nu even een heel gekke vraag stellen he? En ook wel wat onfatsoenlijk misschien. Maar gebruik je maandverband of andere producten bij menstruatie? Ja ik weet het, heel intieme vraag, maar ik heb er een punt mee. ;)
Nee, die gebruik ik inderdaad niet meer, vanwege de schadelijke stoffen die in deze producten zitten.
pi_195373669
quote:

[..]

Alle kapjes die in China gemaakt worden zijn sowieso niet te vertrouwen
pi_195373670
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:14 schreef kol7680 het volgende:
Als het RIVM vanaf dag 1 had gezegd dat mondkapjes helpen en een goed middel zijn had er geen hond naar gekraaid.
Maar omdat zowel het RIVM en het kabinet volhielden dat mondkapjes niet werken, sterker, contraproductief werken, hoor je nu gemuit. Niet meer dan terecht vind ik.
Als het RIVM en het kabinet melden dat het wetenschappelijk onderbouwd is dat ze werken hoor je bijna niemand muiten.
Helemaal mee eens :)
pi_195373672
quote:
Dat helpt niet, eens.
Anderzijds kan ik me nogal ergeren aan het muiten. Alsof ze het doen om de overheid een hak te zetten, terwijl je meer jezelf er mee hebt. Hoe eerder de aantallen dalen, hoe eerder we weer versoepelingen krijgen.
pi_195373677
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:16 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Nee, die gebruik ik inderdaad niet meer, vanwege de schadelijke stoffen die in deze producten zitten.
Top! Nou dan weet je dus dat je op een veilige manier bijvoorbeeld maandverband kan maken van katoen en dergelijke. Zo is het met mondkapjes dus ook. Er zijn veilige materialen voor te krijgen, je bent niet afhankelijk van kapjes uit de fabriek :)
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:18:32 #225
236264 crew  capricia
pi_195373696
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:53 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Beide, maar vooral vanwege mijn gezondheid..
Nou, dan draag jij wel een gecertificeerd mondkapje. Prima toch?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195373718
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[ afbeelding ]

Florence Nightingale diagram van UK overledenen tot en met 18 september. Interessant om seizoenseffecten in andere jaren te zien met 2018 in het bijzonder ("Aussie" flu).
en dit was nog met een hoop maatregelen om verspreiding van covid te voorkomen wat voor de griep dus niet was.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195373728
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat helpt niet, eens.
Anderzijds kan ik me nogal ergeren aan het muiten. Alsof ze het doen om de overheid een hak te zetten, terwijl je meer jezelf er mee hebt. Hoe eerder de aantallen dalen, hoe eerder we weer versoepelingen krijgen.
Ik vind het vooral zo dubbel allemaal, dat geroep over we doen niet wat de overheid zegt, en dan wel aanvoeren dat de overheid heeft gezegd in het begin dat kapjes niet werken, en daar dan wel naar luisteren. Schiet mij maar lek :? Maar net hoe het uitkomt dus blijkbaar?
pi_195373759
quote:

[..]

Wat gebruik jij dan? Oprecht geïnteresseerd.
pi_195373783
Overigens, over regionale lockdowns gesproken, dit is wel interessant:

quote:
Covid cases doubled under most local lockdowns in England

Exclusive: Confusing rules blamed for rise in infections in 11 of 16 towns and cities under long-term restrictions

Coronavirus cases have doubled in the majority of English cities and towns that are subject to long-term local lockdowns, Guardian analysis has found, amid growing concern that restrictions are confusing and done “on the cheap”.

In 11 out of 16 English cities and towns where restrictions were imposed nine weeks ago, the infection rate has at least doubled, with cases in five areas of Greater Manchester rising faster than the England average in that time.

In Wigan, cases have risen from seven per 100,000 residents to 102 in that period. Leicester is the only one of the 16 areas to record fewer cases than when the measures were implemented.

https://www.theguardian.c(...)most-local-lockdowns
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:23:11 #230
5428 crew  miss_sly
pi_195373790
quote:

[..]

Ik weet niet of je een beetje handig bent, maar anders kun je zelf mondkapjes maken van duurzame katoen. Er zijn best veel patronen te vinden en het is echt niet heel moeilijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195373792
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:21 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Menstruatiecup welke gecontroleerd is op schadelijke stoffen.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:23:46 #232
5428 crew  miss_sly
pi_195373805
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:21 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Een menstruatiecup is dan een goede optie. Maar het is we soort van off-topic 😎
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195373815
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klein beetje, ja. :P
pi_195373817
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:19 schreef MQBM het volgende:

[..]

Ik vind het vooral zo dubbel allemaal, dat geroep over we doen niet wat de overheid zegt, en dan wel aanvoeren dat de overheid heeft gezegd in het begin dat kapjes niet werken, en daar dan wel naar luisteren. Schiet mij maar lek :? Maar net hoe het uitkomt dus blijkbaar?
Precies. Standaard tegen zijn. Maakt niet uit wat voor maatregel, het is belachelijk, helpt niet, onzin, niet eerlijk want op andere plekken hoeft het niet, schijnmaatregelen, gif in mondkapjes, roverheid, pfff.... En als je dan vraagt hoe het wel zou moeten, komen ze niet verder dan risicogroepen die zichzelf maar moeten beschermen. Alsof het probleem dan opgelost is.
pi_195373819
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:23 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Waarom dan geen mondkapje wat is gecontroleerd op schadelijke stoffen?
pi_195373828
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:23 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Gebruikte ik destijds ook toen ik het nog nodig had. En wasbaar maandverband. Ik hou dus ook niet van chemische troep in mijn lichaam. Ik snap je wel. Ik heb dus zelfgemaakte mondkapjes. Ik heb geen zorgen dat dat mij schade toebrengt.
pi_195373839
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:24 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Waarom dan geen mondkapje wat is gecontroleerd op schadelijke stoffen?
medische gecertificeerde mondkapjes moeten toch gewoon te koop zijn nu ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:25:42 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195373845
quote:
Dat zou kunnen maar ik en (en vele) anderen zouden zich dat om een mooie avond als deze gaan afvragen.
De basis van richtlijnen en wetten, moet zijn dat ze doelgericht en niet vals bedoeld zijn.

Het mondkapje is zo iets: vals en flauwe schijn.
Als aanvulling doet het nauwelijks iets en wordt vooral gezien als gedragsinstrument waar we het resultaat van waarnemen.

Het criterium is dat "het goed is omdat het helpt", is vooral deugdoenerij toepassen als argumentatie.
Het is wat men een ‘ongedifferentieerd argument’ noemt en het laat volstrekt in het midden wat goed en helpen is en wie/wat/wanneer daar iets aan heeft etc.etc.
pi_195373867
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klein beetje, ja. :P
:D
pi_195373878
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in en het ging inderdaad richting off topic. Ik doelde meer op het selectief gebruik van goedgekeurde producten. Als je begrijpt wat ik bedoel. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')