De rest hangt nog in de vorige denk ikquote:
Een paar weken zeker. Tot het funky smaakt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:27 schreef Barreltje het volgende:
Hoe lang kan je room normaal gesproken bewaren dan?
Totdat klontjes.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:27 schreef Barreltje het volgende:
https://www.culy.nl/recepten/stoofpotje-van-buikspek/quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:32 schreef Barreltje het volgende:
Oh dan staat het goed in de koelkast..![]()
Welke stoofpot ga je maken loon?
Ik eet als avondmaal een broodje rookvlees.. en dropjes en een plakje cake![]()
En over 3 maanden moet ik in mn trouwjurk passen /faal
Ik was nog op pagina 3 bij het vorige topic, normaal sluit ie als het pagina 7 wordt....quote:
Tot het spontaan meer begint te worden..quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:27 schreef Barreltje het volgende:
Een aantal jaar geleden zijn wij eens in de winter naar Noorwegen geweest. In november, en mijn verjaardag is half november en viel dan in de vakantie. Huisje gehuurd enzo. Met de auto erheen. Tussenstop in Göteborg, op een botel, dus ergens in een havengebied. Nou, dat bleek best onguur gebied; volgende ochtend bleek auto opengebroken en deel bagage gestolen. Achteraf bleek bij de review van het botel dat ook veel genoemd te worden, sindsdien lees ik reviews vooraf.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Tarzan is de enige die je moet kennen toch?
Als ik ver van vriendje zou wonen langere tijd zou ik op zijn minst voor de lol een clone a willy willen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Een aantal jaar geleden zijn wij eens in de winter naar Noorwegen geweest. In november, en mijn verjaardag is half november en viel dan in de vakantie. Huisje gehuurd enzo. Met de auto erheen. Tussenstop in Göteborg, op een botel, dus ergens in een havengebied. Nou, dat bleek best onguur gebied; volgende ochtend bleek auto opengebroken en deel bagage gestolen. Achteraf bleek bij de review van het botel dat ook veel genoemd te worden, sindsdien lees ik reviews vooraf.Was dat daar in de buurt van de bananenterminal?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
[..]
Een aantal jaar geleden zijn wij eens in de winter naar Noorwegen geweest. In november, en mijn verjaardag is half november en viel dan in de vakantie. Huisje gehuurd enzo. Met de auto erheen. Tussenstop in Göteborg, op een botel, dus ergens in een havengebied. Nou, dat bleek best onguur gebied; volgende ochtend bleek auto opengebroken en deel bagage gestolen. Achteraf bleek bij de review van het botel dat ook veel genoemd te worden, sindsdien lees ik reviews vooraf.Ik dacht al...'waar gaat dit heen...?"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haha ja ik dacht al wanneer komt het?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik dacht al...'waar gaat dit heen...?"
[..]
Een aantal jaar geleden zijn wij eens in de winter naar Noorwegen geweest. In november, en mijn verjaardag is half november en viel dan in de vakantie. Huisje gehuurd enzo. Met de auto erheen. Tussenstop in Göteborg, op een botel, dus ergens in een havengebied. Nou, dat bleek best onguur gebied; volgende ochtend bleek auto opengebroken en deel bagage gestolen. Achteraf bleek bij de review van het botel dat ook veel genoemd te worden, sindsdien lees ik reviews vooraf.Kut van het bestolen zijn, maar ik had de kop van de inbreker wel willen zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
[..]
Een aantal jaar geleden zijn wij eens in de winter naar Noorwegen geweest. In november, en mijn verjaardag is half november en viel dan in de vakantie. Huisje gehuurd enzo. Met de auto erheen. Tussenstop in Göteborg, op een botel, dus ergens in een havengebied. Nou, dat bleek best onguur gebied; volgende ochtend bleek auto opengebroken en deel bagage gestolen. Achteraf bleek bij de review van het botel dat ook veel genoemd te worden, sindsdien lees ik reviews vooraf.Oh en: heb je die clone a willy ooit nog gekregen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh ik ook! De rest van z'n buit bestond uit een set sneeuwkettingen voor een C1/Aygo. Ook dat was een soort van verrassingspakket voor hem; zat in een zwaar (sneeuwkettingen wegen best wat) zwart laptopkofferachtig ding.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:53 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Kut van het bestolen zijn, maar ik had de kop van de inbreker wel willen zien.
Nope. Dankzij die junk behelp ik me nog steeds met mijn lief in levende lijvequote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh en: heb je die clone a willy ooit nog gekregen?
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ik ook! De rest van z'n buit bestond uit een set sneeuwkettingen voor een C1/Aygo. Ook dat was een soort van verrassingspakket voor hem; zat in een zwaar (sneeuwkettingen wegen best wat) zwart laptopkofferachtig ding.
En een paar hele goede regenlaarzen en wat handschoenen, daar heeft hij misschien nog iets aan gehad.
[..]
Nope. Dankzij die junk behelp ik me nog steeds met mijn lief in levende lijve
quote:De Europese Unie staat de import toe van een nieuwe generatie genetisch gemodificeerde soja uit de Verenigde Staten. Deze soja van Bayer is zo gemodificeerd dat het een cocktail van de herbiciden dicamba, glufosinaat-ammonium en glyfosaat kan verdragen. De twee eerstgenoemde middelen zijn echter niet toegestaan in Europa.
De toelating is tien jaar geldig en heeft betrekking op het product als ingrediënt en als voeding voor mens en dier. Dat betekent dat soja op de markt komt die is geteeld op een manier en met middelen die in Europa niet zijn toegestaan.
www.nieuweoogst.nl/nieuws(...)neratie-gmo-soja-toe
Hm, gewoon een nieuw 'soort'' dus. GMO soja wordt al in de EU geīmporteerd, want bijna alle soja in de USA is GMO. En dat mag al geīmporteerd en verwerkt worden in voedsel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:02 schreef sigme het volgende:
Anyway, goed nieuws voor alle soyamelkdrinkers; waarschijnlijk wordt het aanbod groter/goedkoper.
[..]
[..]
Een aantal jaar geleden zijn wij eens in de winter naar Noorwegen geweest. In november, en mijn verjaardag is half november en viel dan in de vakantie. Huisje gehuurd enzo. Met de auto erheen. Tussenstop in Göteborg, op een botel, dus ergens in een havengebied. Nou, dat bleek best onguur gebied; volgende ochtend bleek auto opengebroken en deel bagage gestolen. Achteraf bleek bij de review van het botel dat ook veel genoemd te worden, sindsdien lees ik reviews vooraf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
[..]
Een aantal jaar geleden zijn wij eens in de winter naar Noorwegen geweest. In november, en mijn verjaardag is half november en viel dan in de vakantie. Huisje gehuurd enzo. Met de auto erheen. Tussenstop in Göteborg, op een botel, dus ergens in een havengebied. Nou, dat bleek best onguur gebied; volgende ochtend bleek auto opengebroken en deel bagage gestolen. Achteraf bleek bij de review van het botel dat ook veel genoemd te worden, sindsdien lees ik reviews vooraf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Extra props voor en intro
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Klinkt fantastischquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:02 schreef sigme het volgende:
Anyway, goed nieuws voor alle soyamelkdrinkers; waarschijnlijk wordt het aanbod groter/goedkoper.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:35 schreef Blues het volgende:
Maar zo te lezen niemand fan van steriliseren als vrouw
Iets anders...wat een impact heeft een cold case zaak op familie zeg..Knip bij den vent(s) zou ik nog eerder overwegen eigenlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spiraal is laagdrempelig, veilig, chill en goedkoopOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ja maar waarom die man (dat hoor ik altijd)? Als jij als vrouw toch geen kinderen (meer) wilt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Knip bij den vent(s) zou ik nog eerder overwegen eigenlijk
Spiraal is laagdrempelig, veilig, chill en goedkoop
Een knip kan je ook eenvoudig PIN-nen tegenwoordig.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Knip bij den vent(s) zou ik nog eerder overwegen eigenlijk
Spiraal is laagdrempelig, veilig, chill en goedkoop
Waarbij een uroloog beduidend goedkoper schijnt te zijn als een chirurgquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een knip kan je ook eenvoudig PIN-nen tegenwoordig.
Op vrijdagmiddag werden dan 10 mannen gepland.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarbij een uroloog beduidend goedkoper schijnt te zijn als een chirurg
Dicamba is ook in de VS niet toegestaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Fysiek minder ingrijpend vooral, is mijn overweging danquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarbij een uroloog beduidend goedkoper schijnt te zijn als een chirurg
PIN-nen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een knip kan je ook eenvoudig PIN-nen tegenwoordig.
Ik dacht dat het om sterilisatie van de man ging?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Fysiek minder ingrijpend vooral, is mijn overweging dan
Plus waarom moet een vrouw dit altijd maar zelf regelen. Die mannen mogen ook eens wat doen
Spiraaltjes plaatsen gaat doorgaans gewoon doorquote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:09 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind een operatie voor mezelf en vriend allebei nog wel erg definitief. Wie weet hoe ik er over 5 jaar in sta. Of vriend.
Neig nog steeds sterk naar een spiraaltje, maar geen idee of de HA's dat nu in deze tijd ook nog doen? Ik kreeg nu wel weer een uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek, dat was geloof ik ook wat uitgesteld. Maar echt bittere noodzaak is een spiraal niet....
Oh, dat las ik er niet inquote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht dat het om sterilisatie van de man ging?
Dat gaat niet via je slokdarm nee?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Spiraaltjes plaatsen gaat doorgaans gewoon door
Je zit nogal aan een andere kant dan waar de besmettingshaard zich bevindt hij de verrichtingen doen
Je kunt trouwens ook bij veel verloskundigen laten plaatsen. Ook als je geen kind hebt![]()
Op de spelfout na is dat toch geen gekke zin?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:23 schreef sigme het volgende:
Mijn huisarts schreef een verwijsbriefje voor de gynaecoloog waarin stond:
"zij persisteerd in haar wens"
Hmpf.
De gyn had er niet zo'n zin an (wie wil steriliseren op jouw leeftijd heeft gewoon een slechte relatie, zei hij). Maar hij had ook cijfers over de kans op zwangerschap na sterilisatie. Toen ben ik maar aan de pil gebleven (of naar een spiraaltje gegaan, ik weet het niet meer zo precies).
Gewone zorg moet gewoon lekker zoveel mogelijk doorgaanquote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat gaat niet via je slokdarm nee?![]()
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ze vragen (vroegen) om zo min mogelijk naar de praktijk te komen. Maar ja, anderzijds...COVID blijft nog wel even, en de tandarts stuurde ook weer gewoon uitnodigingen voor periodieke controles...
Ik zal wel eens informeren.Moet er toch eens van komen.
Op de spelfout na is er niks mis met die zin, maar het is wel een zaaddodende spelfout hoor.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Op de spelfout na is dat toch geen gekke zin?
Ik heb meerdere gynaecologen gehoord over het aantal spijtoptanten, die het ongedaan gemaakt willen hebben.
Ik snap de terughoudendheid wel.
Aan de andere kant, als je geen kinderen wilt en er zeker van bent. Prima als je die ingreep wilt laten doen, kinderen zijn geen must ofzo voor iedereen.
Ja dat ben ik zeker met je eensquote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Op de spelfout na is er niks mis met die zin, maar het is wel een zaaddodende spelfout hoor.
Ik ben nooit spijtoptant geworden, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik dat ergens na m'n 47ste nog ga worden. Zelfs wat betreft de kwaliteit van m'n relatiemateriaal.
Ook heel denigrerend. Zij bepalen wel even dat je gewoon nog niet de juiste man hebt en nog wel wil.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Op de spelfout na is er niks mis met die zin, maar het is wel een zaaddodende spelfout hoor.
Ik ben nooit spijtoptant geworden, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik dat ergens na m'n 47ste nog ga worden. Zelfs wat betreft de kwaliteit van m'n relatiemateriaal.
Ik hoop dat de bruid hiervan op de hoogte wasquote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:43 schreef Molo het volgende:
En ik bulderend van het lachen verteld dat dat wel knap was na de knip van mijn zwager tien jaar ervoor![]()
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:52 schreef AnneX het volgende:
@:sigmegoeie spoiler.
Van twitter geplukt: over mondkapjes:
Hier wat gratis reclameadvies voor supermarkten:
'Wees geen dumbo, draag je kapje in de Jumbo'
'Zet je kapje Co-op!'
'Met je kappie naar de Appie'
'Zorg dat je in de Hoogvliet je mond en neus niet ziet'
Dat stel ik me dus ook voor als je dat staat te maken met je vriendquote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop dat de bruid hiervan op de hoogte was
De clone a willy was ooit onderwerp van gesprek bij een etentje aan het eind van een fokmeet in de Efteling. Ik zat op de hoek met oa Barb en Tijn en Jeroen. Zelden zo gelachen. Barb en ik konden niet ophouden met gieren van het lachen. Hele restaurant ergerde zich aan ons. Rest van de tafel met fokkers ergerde zich aan ons. Volgende dag echt spierpijn in mijn buikIk heb goede herinneringen aan de clone a willy.
Zo denk ik dus nietquote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Fysiek minder ingrijpend vooral, is mijn overweging dan
Plus waarom moet een vrouw dit altijd maar zelf regelen. Die mannen mogen ook eens wat doen
Ja die wist het zekerquote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop dat de bruid hiervan op de hoogte was
De clone a willy was ooit onderwerp van gesprek bij een etentje aan het eind van een fokmeet in de Efteling. Ik zat op de hoek met oa Barb en Tijn en Jeroen. Zelden zo gelachen. Barb en ik konden niet ophouden met gieren van het lachen. Hele restaurant ergerde zich aan ons. Rest van de tafel met fokkers ergerde zich aan ons. Volgende dag echt spierpijn in mijn buikIk heb goede herinneringen aan de clone a willy.
Ach. Wat is goed. Er bleek dat er nog genoeg te doen was de komende 1,5 weekquote:
Oeps..werd je niet vermoord door je zwager?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:43 schreef Molo het volgende:
Moest trouwens wel heel hard lachen toen mijn zwager die al heel lang gesteriliseerd was ging trouwen met een meisje van de strenge kerk.
Tijdens het etentje zat ik aan tafel met allemaal zwaar gelovigen, die verrukt zeiden dat we elkaar waarschijnlijk over een klein jaar wel weer zouden zien bij het kraamfeestje![]()
![]()
![]()
En ik bulderend van het lachen verteld dat dat wel knap was na de knip van mijn zwager tien jaar ervoor![]()
Die hoofden, priceless![]()
Dát had de schepper natuurlijk niet zo gewild!
Heb je het ooit anders meegemaakt?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ach. Wat is goed. Er bleek dat er nog genoeg te doen was de komende 1,5 week
Die zat niet aan tafel daarquote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Oeps..werd je niet vermoord door je zwager?
Mijn moeder schijnt er nog achteraan gebeld te hebben...met de gyn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:47 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ook heel denigrerend. Zij bepalen wel even dat je gewoon nog niet de juiste man hebt en nog wel wil.
Dit is geen uitzondering ook nog. Daarom zijn ook veel vrouwen niet gesteriliseerd, het wordt je enorm moeilijk gemaakt.
Je moeder wilde niet dat je gesteriliseerd werd?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Mijn moeder schijnt er nog achteraan gebeld te hebben...met de gyn.
Maar de gyn zette door.
Ik had dan ook een goede reden.
En was 29.
Zij heeft dat jaaaaaren later opgebiecht.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Je moeder wilde niet dat je gesteriliseerd werd?![]()
Zelfs in jouw situatie???
WTFquote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Zij heeft dat jaaaaaren later opgebiecht.
Ze deed wel meer achter mn rug om.
Oei, slechte actie.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Mijn moeder schijnt er nog achteraan gebeld te hebben...met de gyn.
Maar de gyn zette door.
Ik had dan ook een goede reden.
En was 29.
Je kan er toch zo'n dinges bij nemen waarbij ze je baarmoederslijmvlies eraf branden of zo?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:15 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oei, slechte actie.
Ben er zelf nooit achteraan gegaan. Ik wil namelijk ook niet iedere maand ongesteld zijn en dat gaat gewoon door.
Gezien de smaak van het brood.... is dat wellicht niet heel verrassend.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:31 schreef z80 het volgende:
Zijn er hier die bij Subway een broodje halen?
Die dingen mogen in Ireland dus geen brood heten. Er zit teveel suiker is. 10% van het meel aandeel.
https://www.foodandwine.c(...)ireland-court-ruling
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zich wel goed dat ze dst doen .. is toch ook een soort van bewustwording voor hele groepen mensen dat er enorm veel suiker in hun "gezonde" broodje zit.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:31 schreef z80 het volgende:
Die dingen mogen in Ireland dus geen brood heten. Er zit teveel suiker is. 10% van het meel aandeel.
Geen idee. Nooit van gehoord ook.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je kan er toch zo'n dinges bij nemen waarbij ze je baarmoederslijmvlies eraf branden of zo?
* Tele6 heeft iets met een klepel en een klok
Soort van cakebrood is het ja, smakeloos, vreemd zoetig en tķch heel droog. Best knap.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:31 schreef z80 het volgende:
NovaSurequote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je kan er toch zo'n dinges bij nemen waarbij ze je baarmoederslijmvlies eraf branden of zo?
* Tele6 heeft iets met een klepel en een klok
Cash afrekenen kan ookquote:
Hoeveel zou dat opleveren?quote:
Er heeft vast een man gezegd dat 't goed was. Zo werkte dat toch?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:55 schreef sigme het volgende:
Nou ja, dan zal ik mijn moeder maar weer eens in de strijd werpen. Die nam na mijn geboorte een spiraaltje maar wou anderhalf jaar laten (ofzo, ik gok wat) er nog wel een kleine bij, die eerste was een leuk exemplaar namelijk![]()
Weigerde de huisarts het spiraaltje weg te halen, want ze had al een onecht kind. In '74 ofzo hč?
Uiteindelijk kwam het goed, al weet ik niet species hoe.
OK. Deze optie ga ik dus naast me neerleggen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hoeveel zou dat opleveren?
Ik heb katers gecastreerd... enkel een knoopje leggen en niet heel de testikels eruit duwen zal ook wel lukken
Naast de bakkeien?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
OK. Deze optie ga ik dus naast me neerleggen.
Vertrouw je me niet?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
OK. Deze optie ga ik dus naast me neerleggen.
Neuhquote:
Ik durf wel een wedje te leggen dan een man minder hard giltquote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Vertrouw je me niet?
Ik ben niet snel van mijn stuk gebracht hoor, ik heb varkens testikels in mijn handen gehad
Jij hebt candaasje nog nooit gezien in mondmasker en spetterbrilquote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik durf wel een wedje te leggen dan een man minder hard gilt
Maar wel nog een week langer kermend rondlooptquote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik durf wel een wedje te leggen dan een man minder hard gilt
Nou zeg wat een eikel. Maar in die tijd gezet... tja...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:55 schreef sigme het volgende:
Nou ja, dan zal ik mijn moeder maar weer eens in de strijd werpen. Die nam na mijn geboorte een spiraaltje maar wou anderhalf jaar laten (ofzo, ik gok wat) er nog wel een kleine bij, die eerste was een leuk exemplaar namelijk![]()
Weigerde de huisarts het spiraaltje weg te halen, want ze had al een onecht kind. In '74 ofzo hč?
Toch wel? Niet gewoon hamer op tactische plek?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar wel nog een week langer kermend rondloopt
En hey, ik wil best wat verdoving gebruiken hoor. Tegen meerprijs.
Aldus Google gemiddeld ¤400.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hoeveel zou dat opleveren?
Ik heb katers gecastreerd... enkel een knoopje leggen en niet heel de testikels eruit duwen zal ook wel lukken
400 lokaal verdoofd en 800 met anesthesie is geloofik standaardtarief.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aldus Google gemiddeld ¤400.
Zet een advertentie voor ¤250 op Marktplaats
Een oude poetslap en wat chloroform zijn niet zo duur.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
400 lokaal verdoofd en 800 met anesthesie is geloofik standaardtarief.
Ben er bij onze kater destijds ook bijgeweest. Is zo gepiept en het bloedt niet eensquote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:26 schreef golfer het volgende:
Ik zag een tijdje terug in het programma Chantal komt werken die Chantal Janzen meelopen bij een dierenarts en behalve het verzorgen en nakijken van een kreupel paard moest/mocht ze ook helpen bij het castreren van een katertje. Was zo gepiept. Scheren van het scrotum werd niet gedaan, maar de haartjes werden eraf geplukt, incisie, balletjes eruit duwen, knip. Klaar.
Ik zat zelf met gekruiste benen er naar te kijken.
Ik ookquote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ben er bij onze kater destijds ook bijgeweest. Is zo gepiept en het bloedt niet eensFluitje van een cent
Snap dit niet in relatie tot waar we het over haddrnquote:
Zulke mensenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:55 schreef sigme het volgende:
Zekers, magicquote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NeuhDit was wel retetof om te zien
Pallets die automagisch door het magazijn bewogen en zo....
Is geen bal an iddquote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ben er bij onze kater destijds ook bijgeweest. Is zo gepiept en het bloedt niet eensFluitje van een cent
Sterilisaties bij de man zijn een cashcow bij sommige organisaties, en kunnen op sommige plekken zelfs met vrije inloop; gewoon melden bij de balie, pinnen, op de stoel, med-rec gesprekje en snip snip.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Snap dit niet in relatie tot waar we het over haddrn
Heerlijk ethischquote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sterilisaties bij de man zijn een cashcow bij sommige organisaties, en kunnen op sommige plekken zelfs met vrije inloop; gewoon melden bij de balie, pinnen, op de stoel, med-rec gesprekje en snip snip.
Twee zelfsquote:
Ze tussen twee stenen pletten is het enige wat sneller gaatquote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sterilisaties bij de man zijn een cashcow bij sommige organisaties, en kunnen op sommige plekken zelfs met vrije inloop; gewoon melden bij de balie, pinnen, op de stoel, med-rec gesprekje en snip snip.
Je komt wel met fijn glad geschoren balletjes thuisquote:
Pehehehequote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je komt wel met fijn glad geschoren balletjes thuis
Balletjes zijn altijd glad en daar groeien geen haren op.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:41 schreef fietsie het volgende:
Je komt wel met fijn glad geschoren balletjes thuis
Harige scrotumsquote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Balletjes zijn altijd glad en daar groeien geen haren op.
Ik gebruik Flitsmeister de laatste tijd t meest daarvoorquote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kent iemand een fijne navigatie app? Ik wil graag iets anders dan Google Maps proberen. De standaard app van de iphone voldoet niet.
Ik zweer bij Google, maar bevalt niet?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kent iemand een fijne navigatie app? Ik wil graag iets anders dan Google Maps proberen. De standaard app van de iphone voldoet niet.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
De mensen met rijbewijs in mijn bubbel zijn blij met Wazequote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wazequote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Welke alpro is dat? Klinkt lekkerquote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:07 schreef Candaasje het volgende:
Alpro die naar Fristi smaakt. Konijntjes die druk een doos aan het slopen zijn.
Vriend die zich kwaad maakt op de gemeente. (Ze willen de afvalcontainers weghalen. Maar zetten dat in zulke onduidelijke taal neer, dat waarschijnlijk niemand er een biet van snapt. Scheelt zeker weer bezwaarschriften. Droeftoeters. )
Het leven is goed. Burgerlijk, maar goed![]()
Ik krijg nu ook opeens spontaan zin om te gaan mini golfen.
1x geprobeerd omdat ik geen kaart had van het oosten van Oostenrijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:13 schreef minilot het volgende:
[..]
De mensen met rijbewijs in mijn bubbel zijn blij met Waze
Alpro Red Fruit, dat is dus roze en zzzzzzoet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:16 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Welke alpro is dat? Klinkt lekker
Welke nepmelk zou jij aanraden voor havermout? Wil even geen melkproducten proberen tijdje.
Thanks. Morgen even kijken in de superquote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Alpro Red Fruit, dat is dus roze en zzzzzzoet.
Voor havermout gebruikt vriend hier ook alpro soja. Meestal ongezoet dacht ik. (Maar niet de biologische, want die is niet verrijkt met calcium en B12. Ofzo. )
Voor in de koffie zou je ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld havermelk. Oatly heeft een 'barista'versie, die schuimt wat beter. (Ik drink nooit koffie dus dit is van horen zeggen)
Echt duidelijk vond ik het ook niet nee. En me dan ook nog helemaal verkeerd sturen.quote:
Advies vanuit de culchat ben ik Waze gaan gebruiken op de iphone.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Niets mis met de functionaliteit van Google maar wil eens iets anders proberen. Ik gooi nu toch mijn hele telefoonroutine om, dan kan ik net zo makkelijk ook eens iets anders proberen.
Ik ga Waze en Flitsmeister proberen. TomTom lijkt geen actuele verkeersinformatie te hebben en is daardoor nutteloos voor mij.
Als ik hard wil rijden ga ik wel de Autobahn op. Maar wil gewoon niet van die kut boetes, van 54 km/u ofzo. En je weet makkelijk hoe hard je op die plek mag.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 23:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind flitsinfo juist niet zo boeiend.
Files heb ik geen last van. De banen, staat natuurlijk ook wel op borden. Kom je op zoveel nieuwe/onbekende plekken dan?quote:Ik wil vooral weten hoe laat ik aankom, hoe hard ik mag, of er files zijn, en duidelijkheid over op welke baan ik moet gaan rijden.
Heerlijkquote:Op donderdag 1 oktober 2020 23:26 schreef IJsdraakje het volgende:
Heerlijk juist, als ze aangeven op welke baan je rijden moet.
Ik moest denken, maar je ondertitels staan aan zeker?quote:
Yep!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 23:29 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik moest denken, maar je ondertitels staan aan zeker?
Ja, via de opties in de mobiele layout.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 23:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep!
Kan dat ook uit?![]()
Ernstig onnodig op mobiel
Geen anticonceptie én geen plastic schermquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:52 schreef Clubsoda het volgende:
Sigme![]()
Ik gebruik geen anticonceptie![]()
In ruil daarvoor moet ik wel vanaf nu zo'n gezellig plastic scherm op mijn hoofd als ik aan het werk ben
Een beflapquote:Op donderdag 1 oktober 2020 23:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geen anticonceptie én geen plastic scherm![]()
Dank!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 23:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, via de opties in de mobiele layout.
Ik gebruik de tomtom appquote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jaquote:
Nee joh, dat geweldige antimalaria middel toch?quote:
Hoe zal hij dit weer naar China en andere partijen waar hij mot mee heeft gaan draaienquote:
china krijgt toch overal de schuld van...quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe zal hij dit weer naar China en andere partijen waar hij mot mee heeft gaan draaien
Dan hoop je toch dat hij er verdomd ziek van gaat worden. Want als hij alleen een klein beetje hoest en that's it (of erger: helemaal niets merkt), dan gaat hij daar enorm over opscheppen (hoe sterk en fit hij wel niet is) en denken dat het dús allemaal wel reuze mee valt. En zo dacht hij alquote:
Niemand vraagt zich ook meer af waarom het virus zo om zich heen kan grijpen. Het is gewoon de domheid van mensen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
In Schotland was een MP blijkbaar in afwachting van de testuitslag, reisde intussen wel met de trein N aar Londen, sprak in het parlement, kreeg daarna een positieve testuitslag en treinde daarmee lekker terug naar huis om daar in quarantaine te gaan![]()
Zo mogen we eigenlijk niet denken maar ik gun hem ook wel een ziekbed zoals Johnsonquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan hoop je toch dat hij er verdomd ziek van gaat worden. Want als hij alleen een klein beetje hoest en that's it (of erger: helemaal niets merkt), dan gaat hij daar enorm over opscheppen (hoe sterk en fit hij wel niet is) en denken dat het dús allemaal wel reuze mee valt. En zo dacht hij al![]()
Goedemorgen.
Ik denk dat het voor de veiligheid en gezondheid van veel Amerikanen juist de betere optie isquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo mogen we eigenlijk niet denken maar ik gun hem ook wel een ziekbed zoals Johnson
Osmand. Werkt offline, gedetailleerde kaarten.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dus tot volgende week een niet medisch mondmasker dragen op je werk? Wauw, zijn de tekorten nog steeds/alweer zo grootquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:23 schreef Isabeau het volgende:
Iedereen moet in het ziekenhuis nu ook een mondkapje gaan dragen en op de vloer van mijn werkplek komen vlakken waar je dan in moet blijven. En je moet elkaar aanspreken op te dichtbij komenEindelijk.
Vanaf ergens volgende week worden ze verstrekt door het ziekenhuis. Tot dan moet je nog even zelf je eigen masker meebrengen.
Ja dit.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de veiligheid en gezondheid van veel Amerikanen juist de betere optie isDat hij het serieus gaat nemen. Want dat heeft ook effect op zijn anti-mondmasker/covidbestaatniet aanhangers!!
Ik zit echt met eenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:23 schreef Isabeau het volgende:
Iedereen moet in het ziekenhuis nu ook een mondkapje gaan dragen en op de vloer van mijn werkplek komen vlakken waar je dan in moet blijven. En je moet elkaar aanspreken op te dichtbij komenEindelijk.
Vanaf ergens volgende week worden ze verstrekt door het ziekenhuis. Tot dan moet je nog even zelf je eigen masker meebrengen.
Niet medisch mondkapje op de gangen en bij het omkleden, medisch mondkapje van het ziekenhuis bij patiëntcontact. We krijgen mondkapjes met ziekenhuislogo volgende week voor in de gangen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dus tot volgende week een niet medisch mondmasker dragen op je werk? Wauw, zijn de tekorten nog steeds/alweer zo groot
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:42 schreef Myraela het volgende:
Kijk mensen, ik kan eindelijk m'n ring dragen.![]()
Hij zit perfect, ik ben helemaal blij.
Mooi hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja, dat dus. Op weg naar buiten en binnen met je eigen mondkapje (en dus vanaf volgende week verstrekt het ziekenhuis ook daar herbruikbare mondkapjes voor).quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:43 schreef Clubsoda het volgende:
Bij ons ook hoor. Gisteren besloten dat we vanaf vandaag allemaal een face shield moeten dragen, maar zolang die er nog niet zijn moet je je eigen mondkapje dragen. Als je die niet hebt of vergeten bent, krijg je er eentje van het werk. Maar op weg naar binnen en buiten moet je ook je eigen mondkapje dragen want je shield moet (terecht) op het werk blijven.
Omdat niet iedereen dat heeft liggen als je nu van huis komt. En je NU al een mondmasker op moet als je het ziekenhuis binnen komt. Ze zouden een doos bij de ingang kunnen leggen natuurlijk.Misschien ligt dat er ook wel voor de mensen die het vergeten zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:46 schreef Molo het volgende:
Waarom trekken ze niet gewoon een paar dozen wegwerpmaskers open dan op kosten van de organisatie?
Die tekorten zijn er niet meer, of zouden er niet hoeven zijn iig
Ik weet het niet, maar wat ik kan verzinnen is dat er geadviseerd wordt in publieke ruimtes een niet-medisch mondmasker te dragen en zo krijg je geen ongelijkheid tussen ziekenhuispersoneel en 'het gewone volk'. Het is een duurzamere oplossing en als het met een logo van het ziekenhuis is, schept het ook duidelijkheid over je functie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:46 schreef Molo het volgende:
Waarom trekken ze niet gewoon een paar dozen wegwerpmaskers open dan op kosten van de organisatie?
Die tekorten zijn er niet meer, of zouden er niet hoeven zijn iig
Ja, ik vind het schandalig hoeveel mondkapjes ik al heb zien rondslingerenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:49 schreef Candaasje het volgende:
Het scheelt enorm qua vervuiling als iedereen toch niet onnodig die wegwerpdingen koopt/gebruikt, maar zo veel mogelijk herbruikbare?
(Het zou ook al schelen als iedereen ze fatsoenlijk weggooit - en de elastiekjes doorknipt! - maar hey, de struiken den straten en de waterkanten bewijzen helaas het tegendeel.)
15.000 hierquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:49 schreef Isabeau het volgende:
Wel of geen tekorten, ik denk niet dat onze voorraad er op dit moment op berekend is om meer dan 2000 mensen elke 3 uur van een mondkapje te voorzien,
Volgens mij werken er hier ca 2600. Maar goed, zou echt zonde zijn als die allemaal elke dag 3 mondkapjes moeten hebben. Als je alleen op kantoor werkt hoeft het overigens niet de hele dag op. Alleen als je in één ruimte met anderen bent.quote:
Ik vind er niets ingewikkelds aanquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:51 schreef Molo het volgende:
Klinkt allemaal wel erg ingewikkeld iig in mijn optiek
Prima dat er ingezet wordt op dragen, maar het komt allemaal weer zo paniekerig en zonder enig plan over
Als ik in de gelegenheid ben mijn handen te wassen raap ik ze meestal wel op (aan de touwtjes als het even kan), maar ik vind het echt asociaal in het kwadraat. (De uitzonderingen daargelaten waarbij het ding ongezien uit een tas is gevallen natuurlijk)quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik vind het schandalig hoeveel mondkapjes ik al heb zien rondslingeren
Ik niet. Je krijgt een shield/mondmasker van het ziekenhuis. Dat draag je als je aan het werk bent. Het blijft in het ziekenhuis achter, dus op weg naar binnen en naar buiten draag je een eigen mondmasker. We hebben dit gisteren bedacht dus we moeten alles nog bestellen, tot die tijd draag je dus tijdelijk je eigen mondmasker. Heb je dat niet, dan geven wij je er eentje.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:51 schreef Molo het volgende:
Klinkt allemaal wel erg ingewikkeld iig in mijn optiek
Prima dat er ingezet wordt op dragen, maar het komt allemaal weer zo paniekerig en zonder enig plan over
Er is geen plan van aanpakquote:
Dit is toch een heel duidelijk plan van aanpakquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Er is geen plan van aanpak
Regel dat gewoon als werkgever, idd bij de ingang ofzo. Zorg dat je voorraad hebt etc. Laat dit niet afhangen van individuen die het zelf mee moeten nemen.
Het dragen is niet ingewikkeld, weggooien ook niet, maar de praktijk wijst toch anders uit dus liefst zo simpel mogelijk maken
Dat vind ik deze aanpak niet echt
De burgemeester adviseerde maandag mondmaskers. Dinsdag druppelden de eerste gemaskerde patiënten binnen. De kamer volgde dinsdag-woensdag met het advies. Donderdagochtend staat op de website dat patiënten een mondmasker dragen in het ziekenhuis. Donderdagmiddag volgt het advies voor medewerkers (zie boven) wat vanaf vandaag geīmplementeerd wordt. Ik vind het allemaal nogal verrassend snel en helder voor zo'n enorme organisatie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik niet. Je krijgt een shield/mondmasker van het ziekenhuis. Dat draag je als je aan het werk bent. Het blijft in het ziekenhuis achter, dus op weg naar binnen en naar buiten draag je een eigen mondmasker. We hebben dit gisteren bedacht dus we moeten alles nog bestellen, tot die tijd draag je dus tijdelijk je eigen mondmasker. Heb je dat niet, dan geven wij je er eentje.
Maar..... als duizenden studenten (voornamelijk ook 18/19jarigen, want eerste jaren zijn het grootst) en medewerkers (van de proffen tot de kantinejuffrouw en de schoonmakers) het kunnen.....zonder enige problemen...... waarom de rest van de bevolking dan niet?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Er is geen plan van aanpak
Regel dat gewoon als werkgever, idd bij de ingang ofzo. Zorg dat je voorraad hebt etc. Laat dit niet afhangen van individuen die het zelf mee moeten nemen.
Het dragen is niet ingewikkeld, weggooien ook niet, maar de praktijk wijst toch anders uit dus liefst zo simpel mogelijk maken
Dat vind ik deze aanpak niet echt
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit is toch een heel duidelijk plan van aanpak
[..]
De burgemeester adviseerde maandag mondmaskers. Dinsdag druppelden de eerste gemaskerde patiënten binnen. De kamer volgde dinsdag-woensdag met het advies. Donderdagochtend staat op de website dat patiënten een mondmasker dragen in het ziekenhuis. Donderdagmiddag volgt het advies voor medewerkers (zie boven) wat vanaf vandaag geīmplementeerd wordt. Ik vind het allemaal nogal verrassend snel en helder voor zo'n enorme organisatie.
Als je het punt van maandag pakt is het waanzinnig snel en top geregeld jaquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit is toch een heel duidelijk plan van aanpak
[..]
De burgemeester adviseerde maandag mondmaskers. Dinsdag druppelden de eerste gemaskerde patiënten binnen. De kamer volgde dinsdag-woensdag met het advies. Donderdagochtend staat op de website dat patiënten een mondmasker dragen in het ziekenhuis. Donderdagmiddag volgt het advies voor medewerkers (zie boven) wat vanaf vandaag geīmplementeerd wordt. Ik vind het allemaal nogal verrassend snel en helder voor zo'n enorme organisatie.
Ze volgen blijkbaar de adviezen van de overheid en that's it.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:00 schreef Molo het volgende:
Als je het punt van maandag pakt is het waanzinnig snel en top geregeld ja
Ik ga meer uit van een pandemie die al maanden loopt en oplopende besmettingen die ook al weken aan de gang zijn.
Dan vind ik dit beroerd vooruitkijken en verkeerd bestuur/beleid
Maar goed, andere visie, dat mag natuurlijk
Je zit daar niet echt met de gemiddelde mens op de opleiding, en in een structuur en cadans dat het gefaciliteerd wordt om te dragen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar..... als duizenden studenten (voornamelijk ook 18/19jarigen, want eerste jaren zijn het grootst) en medewerkers (van de proffen tot de kantinejuffrouw en de schoonmakers) het kunnen.....zonder enige problemen...... waarom de rest van de bevolking dan niet?
Er zijn bij ons ook wel wat dozen wegwerpmaskers voor mensen die het echt vergeten zijn, maar die worden eigenlijk zelden gebruikt; het is compleet ingeburgerd dat je een eigen mondmasker bij je draagt.
(Tenzij practicum, dan worden ze dus wel verstrekt wegens striktere hygiëneregels/minder waarborgen 1,5m afstand)
Natuurlijk mag dat. Maar het beleid om geen mondkapje te dragen in een functie waarin geen PBM vereist zijn is nooit een kwestie van zwalkend beleid geweest maar een heel duidelijke wetenschappelijk gestaafde visie dat dit niet noodzakelijk was (want triage en voldoende afstand). Daar kun je het niet mee eens zijn natuurlijk maar het kwam zeker niet uit de lucht vallen. Maar nu hebben we een burgemeester en vervolgens een landelijke overheid die daar een andere visie op heeft. En dan wordt het besluit genomen het beleid aan te passen. Dat is meer voor het gevoel van veiligheid van de patiënten overigens dat dan de deskundige consensus nu anders is, maar het is natuurlijk ook prima om daar prioriteit aan te geven.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je het punt van maandag pakt is het waanzinnig snel en top geregeld ja
Ik ga meer uit van een pandemie die al maanden loopt en oplopende besmettingen die ook al weken aan de gang zijn.
Dan vind ik dit beroerd vooruitkijken en verkeerd bestuur/beleid
Maar goed, andere visie, dat mag natuurlijk
Maar dat is als ziekenhuismedewerker toch ook zo? Je staat daar als visitekaartje van de organisatie, ook als schoonmaker of kantinejuffrouw en daar worden we ook al jaren op aangesproken. De laatste maanden zijn er nog veel meer regeltjes waar je je aan moet houden en dat gaat ook prima. Ik zie daar nu niet zoveel problemen in hoor. Bovendien, we mogen nog maar door een deur naar binnen en buiten dus daar zetten ze vast een waakhond met een doosje wegwerpmaskers neerquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Je zit daar niet echt met de gemiddelde mens op de opleiding, en in een structuur en cadans dat het gefaciliteerd wordt om te dragen.
Gemiddelde mens... Nou ja, dat is anders ja
Goed, campus is misschien niet de beste vergelijking dan, toegegeven. Qua type mens dan. Qua faciliteiten doet een ziekenhuis denk ik niet veel onder; looplijnen, pompjes met desinfectiegel en verder wat stewards om mensen 1,5m uit elkaar te houden. En grote borden met de maatregelen uitgespeld, met icoontjes.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Je zit daar niet echt met de gemiddelde mens op de opleiding, en in een structuur en cadans dat het gefaciliteerd wordt om te dragen.
Gemiddelde mens... Nou ja, dat is anders ja
Daar ben ik het inhoudelijk niet mee eens qua achtergrond van en grond voor beleid.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Maar het beleid om geen mondkapje te dragen in een functie waarin geen PBM vereist zijn is nooit een kwestie van zwalkend beleid geweest maar een heel duidelijke wetenschappelijk gestaafde visie dat dit niet noodzakelijk was (want triage en voldoende afstand). Daar kun je het niet mee eens zijn natuurlijk maar het kwam zeker niet uit de lucht vallen. Maar nu hebben we een burgemeester en vervolgens een landelijke overheid die daar een andere visie op heeft. En dan wordt het besluit genomen het beleid aan te passen. Dat is meer voor het gevoel van veiligheid van de patiënten overigens dat dan de deskundige consensus nu anders is, maar het is natuurlijk ook prima om daar prioriteit aan te geven.
Ik reageerde op je opmerking waarom er zoveel in bosjes terecht komenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Goed, campus is misschien niet de beste vergelijking dan, toegegeven. Qua type mens dan. Qua faciliteiten doet een ziekenhuis denk ik niet veel onder; looplijnen, pompjes met desinfectiegel en verder wat stewards om mensen 1,5m uit elkaar te houden. En grote borden met de maatregelen uitgespeld, met icoontjes.
Maar goed, neem de supermarkt; ik weet dat het in NL bijna gęnant is om een masker te dragen (zie Tally's ervaring..) maar in BE draagt gewoon iedereen een eigen masker. In Italië doet ook iedereen dat. In Oostenrijk deed ook iedereen dat. In Duitsland deed (doet?) iedereen het. Dus ik snap niet waarom het hier zo moeilijk moet zijn er een in je zak te steken (liefst in een plastic zakje natuurlijk, maar goed, dat is wel wat hooggegrepen)
Elke winkel verkoopt die dingen (ik heb er 4 van de HEMA. Waarvan 1tje met Takkies). Op internet wordt je er ook mee doodgegooid.
Oh, sorry, verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik reageerde op je opmerking waarom er zoveel in bosjes terecht komen
Weet niet of dat hier anders is dan elders
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
In Schotland was een MP blijkbaar in afwachting van de testuitslag, reisde intussen wel met de trein N aar Londen, sprak in het parlement, kreeg daarna een positieve testuitslag en treinde daarmee lekker terug naar huis om daar in quarantaine te gaan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klantvriendelijkheid en advies staat daar hoog in het vaandel dusquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga hardlopen in mijn nieuwe hardloopkleding. Ik wilde een nieuw jasje kopen, maar de hardloopmeneer van de winkel heeft me twee andere dingen aangeraden, Een soort strak thermoshirtje en een dun dingetje met lange mouwen. Ben benieuwd. (oh en een ándere winkel ben ik uitgelopen omdat ik vroeg naar een trainingsjack en ze me naar dingen bracht die ik niet bedoelde en toen ik zei 'voor het hardlopen' deed ze wat hooghartig smalend en zei 'dat noemen we geen trainingsjack' Doei)
Ik 'heb' echt iets, soort blij meequote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:30 schreef Candaasje het volgende:
Beterschap Blues! Wel 'fijn' te weten wat er speelt en wat je er aan kunt doen!![]()
Aan de andere kant, als hij enorm ziek gaat worden wordt hij misschien weer sympathieker bij de kiezers, en komen de verkiezingen in het gedrang.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan hoop je toch dat hij er verdomd ziek van gaat worden. Want als hij alleen een klein beetje hoest en that's it (of erger: helemaal niets merkt), dan gaat hij daar enorm over opscheppen (hoe sterk en fit hij wel niet is) en denken dat het dús allemaal wel reuze mee valt. En zo dacht hij al![]()
Goedemorgen.
Manmanman. Dan ga je toch niet in een winkel werken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:30 schreef Isabeau het volgende:
Grappig als dat kleine stemmetje in je hoofd domweg gelijk hadMaar blaasontsteking is snel te behandelen, dus dat is mooi. En dan is het tenminste duidelijk wat er aan de hand is.
Ik ga hardlopen in mijn nieuwe hardloopkleding. Ik wilde een nieuw jasje kopen, maar de hardloopmeneer van de winkel heeft me twee andere dingen aangeraden, Een soort strak thermoshirtje en een dun dingetje met lange mouwen. Ben benieuwd. (oh en een ándere winkel ben ik uitgelopen omdat ik vroeg naar een trainingsjack en ze me naar dingen bracht die ik niet bedoelde en toen ik zei 'voor het hardlopen' deed ze wat hooghartig smalend en zei 'dat noemen we geen trainingsjack' Doei)
Volgens mij de Action. Of zo'n soort winkel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:36 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil een nieuw mondkapje, het liefst met neusbeugel. Waar hebben jullie je mondkapjes gekocht?
Stof? Wegwerp?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:36 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil een nieuw mondkapje, het liefst met neusbeugel. Waar hebben jullie je mondkapjes gekocht?
Echt zo'n winkel die ik koste wat kost probeer te vermijdenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij de Action. Of zo'n soort winkel.
Ik denk dit vrijwel dagelijks. Enge fascistquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:36 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Soms denk ik 'laat hem maar gewoon sterven'...
Oh begin van het jaar was ik de enige in de winkel. Toen werd nog redelijk geluisterd naar het advies om thuis te blijven.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Echt zo'n winkel die ik koste wat kost probeer te vermijden
Klinkt goedquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik denk dit vrijwel dagelijks. Enge fascist![]()
Beterschap @:Blues
En volgens mij heb ik @:Candaasje nog een sterkte gewenst met de oma.
Ik heb uitgeslapen. Ik werd net wakker, al lepelend met spinnende PiepEindelijk niet meer midden in de nacht mijn bed uit voor de hoveniers.
Magere to do lijst vandaag. Lekker lanterfanten
Dat heb ik ook nog gedacht ja.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:58 schreef AnneX het volgende:
En trump...mijn instant reactie was ‘fake’.
Moet je voorstellen: het hele witte huis ín quarantaine
https://www.alensa.nl/bes(...)van-mondmaskers.htmlquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:04 schreef Anthraxx het volgende:
Het verbaasde mij enigszins dat hier in de winkel toch heel veel mondkapjes te zien waren.. Ding is wel irritant met een bril, hoe doen de brildragers dat? Mijn bril beslaat continu. Nu is mijn oogontsteking weer weg, dus heb er geen last van met lenzen, maar het viel mij op.
En ja, dit is serieus de eerste keer dat ik een mondkapje draag. Zoveel kom ik dus buiten
Ik deed dus zonder bril. Bij mij werkte het ook niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:04 schreef Anthraxx het volgende:
Het verbaasde mij enigszins dat hier in de winkel toch heel veel mondkapjes te zien waren.. Ding is wel irritant met een bril, hoe doen de brildragers dat? Mijn bril beslaat continu. Nu is mijn oogontsteking weer weg, dus heb er geen last van met lenzen (kan die dus weer gaan dragen), maar het viel mij op.
En ja, dit is serieus de eerste keer dat ik een mondkapje draag. Zoveel kom ik dus buiten
Ik moest grinniken om de "koop een andere bril"-tip.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
https://www.alensa.nl/bes(...)van-mondmaskers.html
Er bestaan hele sites voor, want het is echt heel irritant met een bril anders
EDIT: oh, ik las wel heel snel. Er staan geloof ik maar 2 echt bruikbare tips op die site![]()
Je hebt een mondkapje nodig met zo'n ijzerdraadje bovenop bij de neus. Dan duw je dat ijzerdraadje goed aan zodat alles aansluit. En je duwt je bril als dat kan er soort van bovenop zodat het mondkapje echt dicht tegen je huid zit op je neus. Alle lucht zou er op andere plekken uit moeten gaan, zodat je bril niet beslaat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:04 schreef Anthraxx het volgende:
Het verbaasde mij enigszins dat hier in de winkel toch heel veel mondkapjes te zien waren.. Ding is wel irritant met een bril, hoe doen de brildragers dat? Mijn bril beslaat continu. Nu is mijn oogontsteking weer weg, dus heb er geen last van met lenzen (kan die dus weer gaan dragen), maar het viel mij op.
Echt hčquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik moest grinniken om de "koop een andere bril"-tip.
Ik had dus laatst dat we een veiligheidsbril moesten dragen. Ik kreeg het voor elkaar dat die bril dus niet besloeg, maar de occulairen van de microscoop wel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je hebt een mondkapje nodig met zo'n ijzerdraadje bovenop bij de neus. Dan duw je dat ijzerdraadje goed aan zodat alles aansluit. En je duwt je bril als dat kan er soort van bovenop zodat het mondkapje echt dicht tegen je huid zit op je neus. Alle lucht zou er op andere plekken uit moeten gaan, zodat je bril niet beslaat.
Ik heb de indruk dat het ook uitmaakt wat voor weer het is en of ergens airco is. Op sommige plaatsen krijg ik het onmogelijk zo dat mijn bril droog blijft en op andere plaatsen komt het minder nauw.
Als je mondkapjes hebt met zo’n elastiek voor achter het oor...die vrijwel iedereen nu drraagt..quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:04 schreef Anthraxx het volgende:
Dus daar moet ik zijn voor een extraquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 08:49 schreef Clubsoda het volgende:
In ons dorpsziekenhuis worden er trouwens al weken wasbare mondkapjes uitgedeeld bij het betreden van het ziekenhuis, om in de wachtruimte te dragen.
Dat laatste klinkt logisch, airco = droge lucht, dus minder snel damp. (Neerslaand vocht is direct gerelateerd aan luchtvochtigheid). Daarom ben je met droge lucht ook sneller statisch.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je hebt een mondkapje nodig met zo'n ijzerdraadje bovenop bij de neus. Dan duw je dat ijzerdraadje goed aan zodat alles aansluit. En je duwt je bril als dat kan er soort van bovenop zodat het mondkapje echt dicht tegen je huid zit op je neus. Alle lucht zou er op andere plekken uit moeten gaan, zodat je bril niet beslaat.
Ik heb de indruk dat het ook uitmaakt wat voor weer het is en of ergens airco is. Op sommige plaatsen krijg ik het onmogelijk zo dat mijn bril droog blijft en op andere plaatsen komt het minder nauw.
Maar zo'n bril is van plastic. Plastic dingen beslaan sowieso minder snel. Glas wordt veel sneller kouder dan z'n omgeving en plastic niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik had dus laatst dat we een veiligheidsbril moesten dragen. Ik kreeg het voor elkaar dat die bril dus niet besloeg, maar de occulairen van de microscoop wel.Schoot ook niet op.
Ja, maar dat moet je eigenlijk niet doen omdat het kapje dan niet meer aansluit bij de wang. Vaak kun je zo naar binnen kijken dan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Als je mondkapjes hebt met zo’n elastiek voor achter het oor...die vrijwel iedereen nu drraagt..
Het elastiek een slag geven, zodat het kruist voor het oor. Daardoor trekt bovenste rand van kapje naar beneden...en zet dan de bril makkelijker over kapje en neusbrug.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar zo'n bril is van plastic. Plastic dingen beslaan sowieso minder snel. Glas wordt veel sneller kouder dan z'n omgeving en plastic niet.
Of zoiets
Het voelt nu vooral zo zichtbaar.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:30 schreef Candaasje het volgende:
Ik had de ring van @:Myraela helemaal gemist. Wordt nu wel 'echt' hč?
Nee.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:58 schreef AnneX het volgende:
Mooie ring zo, Myraela. Hadden jullie onderling nog een ritueel bij aanschuiven?![]()
Eentje met een neusbeugeltje helpt iets, want beter afsluiten rond je neus. Maar is ook geen fantastische oplossing.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:04 schreef Anthraxx het volgende:
Net als die Braziliaan. Denk ik ook nog steeds nep.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:58 schreef AnneX het volgende:
Goed aangevoeld van Blues, voorspoedig herstel nu!
In ieder geval weet je alvast dat je negatief bent getest.
Dat zit er niet ‘achter’ dus.
Mooie ring zo, Myraela. Hadden jullie onderling nog een ritueel bij aanschuiven?![]()
En trump...mijn instant reactie was ‘fake’.
Moet je voorstellen: het hele witte huis ín quarantaine
Ik vanmorgen bij Kruidvat met bril. Eerste adem compleet beslagenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik deed dus zonder bril. Bij mij werkte het ook niet.
Ik heb ze van een lokale naaister.quote:
Mijn lievelingsmondkapje heeft vier lange slierten waarmee ik achter mijn hoofd 2 strikjes maak.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:13 schreef Myraela het volgende:
Mijn struggles met mondkapjes zijn tot nu toe vooral:
1. Het beslaan van een zonnebril inderdaad
2. Sommige bandjes zijn veel te dik en rond, dat doet pijn achter m'n oren.
3. Andere bandjes zijn weer te kort, dus dat trekt teveel.
Ik zoek eigenlijk mondkapjes die verstelbaar zijn, zodat ze precies goed kunnen zitten.
De stoffen mondkapjes die wij nu gebruiken, zijn groot genoeg.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, maar dat moet je eigenlijk niet doen omdat het kapje dan niet meer aansluit bij de wang. Vaak kun je zo naar binnen kijken dan.
Mijn montuur is te klein helaas.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Als je mondkapjes hebt met zo’n elastiek voor achter het oor...die vrijwel iedereen nu drraagt..
Het elastiek een slag geven, zodat het kruist voor het oor. Daardoor trekt bovenste rand van kapje naar beneden...en zet dan de bril makkelijker over kapje en neusbrug.
Had voor t eerst mondkapje op bij het pontje. Toen was het 25 graden met volle zon en hij besloeg direct.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:10 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]![]()
En bij lagere temperaturen heb je sowieso sneller damp.
Daarom zie je 's ochtends vaker mist
Ik bedoel niet of ze te klein zijn, ook groot genoeg krijg je dan een rare plooi op de wang, lijkt me?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
De stoffen mondkapjes die wij nu gebruiken, zijn groot genoeg.
Het wordt tijd voor een mondkapjes journaal college over dragen en omgaan met...riep ik al op dag één.
Bril poetsen met wasmiddel of met spuug.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:04 schreef Anthraxx het volgende:
Ja, ik bedoelde in 't algemeen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mijn montuur is te klein helaas.
Lenzen kan ik dragen maar niet op werk want doet op een gegeven moment zeer (irriteert) of knijp teveel terwijl zelfde sterkte.
[..]
Had voor t eerst mondkapje op bij het pontje. Toen was het 25 graden met volle zon en hij besloeg direct.
Op NOS.nl zag ik een filmpje.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
De stoffen mondkapjes die wij nu gebruiken, zijn groot genoeg.
Het wordt tijd voor een mondkapjes journaal college - in een loop - over “dragen en omgaan met...” riep ik al op dag één.
Cat weet dingen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bril poetsen met wasmiddel of met spuug.
Neusstripje heeeeeel goed aandrukken en hopen op een goede dag qua pasvorm (het verschilt écht per masker, ook al is het hetzelfde merk)
Ik hoorde pas van mensen die een stukje leukopor (papieren pleister) op het stripje plakken.
En verder een beetje om de damp heen loeren![]()
Stiekjes geen slagje draaien, want dan krijg je opzij een luchtgat (zoals gezegd).
Ik heb nog een lapje met twee knoopjes liggen die iemand voor me gemaakt heeft. Idee is om de stiekjes aan die knoopjes vast te maken ipv achter je oren te haken, zodat je als het ware een stiek over je achterhoofd hebt en het niet in je oren snijdt. Dat laatste valt bij mij wel mee, dus nog niet geprobeerd. Ook al omdat het me dan lastig lijkt het masker veilig af te doen.
Ik heb er 3 op mijn telefoon staan. Alle drie offline maps.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh! Dat is slim. Ik zocht daar inderdaad een oplossing voor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Cat weet dingen.![]()
![]()
![]()
Ik zag ook iemand die een breed (zeg 5 cm) lint had, en dat maakte ze dan om de stiekjes heen en strikte ze achter haar hoofd, en dan zitten de stiekjes niet achter je oren en het ziet er ook nog schattig uit. Bij afdoen moet je dan de strik losmaken, stiekjes terug achter je oren, en dan op de gewone manier afdoen. Wel gedoe, maar zij kon het wel soepel.
America Today heeft kapjes met een schuifje om de elastiekjes. Ik zweer zelf bij het 5-pack voor een tientje van About You, maar die zijn niet verstelbaar.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:13 schreef Myraela het volgende:
Mijn struggles met mondkapjes zijn tot nu toe vooral:
1. Het beslaan van een zonnebril inderdaad
2. Sommige bandjes zijn veel te dik en rond, dat doet pijn achter m'n oren.
3. Andere bandjes zijn weer te kort, dus dat trekt teveel.
Ik zoek eigenlijk mondkapjes die verstelbaar zijn, zodat ze precies goed kunnen zitten.
Waze en Flitsmeister zijn online mappen die ook een heleboel extra data verzamelen. En zijn totaal niet duidelijk wat ze daar mee doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik gebruik Flitsmeister de laatste tijd t meest daarvoor
Zou ik ook van balen jaquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik baal best wel dat ik een paar dagen geleden een bestelling bij de HEMA deed maar nu geen bezitter van een Takkie-mondkapje ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet zeggen dat de maskers van de HEMA wel een beetje aan de grote kant zijn. Het voordeel ervan is dat ik kan gapen zonder dat het masker van mijn neus of kin schiet![]()
Het werkt het beste als je een paardenstaart hebt en daarboven strikt, want anders trekt het lint al gauw je mondkapje te veel naar beneden en dan doen je oren alsnog zeer aan de bovenkant.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh! Dat is slim. Ik zocht daar inderdaad een oplossing voor.
Het blijft fascinerend, hoe iemand dan denkt. Alsof je in een lege trein meer risico loopt dan in een drukke supermarkt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:21 schreef Myraela het volgende:
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik voor de enkele keer dat ik met de trein moest, echt onwijs netjes met m'n mondkapjes omging. Een afsluitbaar plastic zakje met schone kapjes en eentje met vuile. Een nieuwe voor de heen- en de terugreis.
Maar nu ik hem naar de supermarkt opdoe, pak ik er gewoon eentje en die doe ik los in m'n tas. Als die tussendoor een keer af kan, dan doe ik hem in m'n zak of hou ik hem vast en daarna weer dezelfde op.
Ik heb elke dag een schoon zakje en een vies zakje meequote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Op NOS.nl zag ik een filmpje.
Waarbij ik het wel humor vind dat die dame het doet op de manier die ik ook goed vind: ervan uitgaan dat de ander besmet is (want jezelf kun je toch niet herbesmetten). Dus bij opbergen de schone binnenkant naar buiten en dat in een schoon zakje, zodat de ‘vieze’ buitenkant je schone zakje niet besmet.
Laatste keer dat ik keek zei RIVM het precies andersom.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zou ik ook van balen jaVet cute namelijk
:
CuteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet zeggen dat de maskers van de HEMA wel een beetje aan de grote kant zijn. Het voordeel ervan is dat ik kan gapen zonder dat het masker van mijn neus of kin schietMaar lijkt inderdaad tot je strottenhoofd te komen
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik had hem thuis op gedaan want woon naast de super. Dus merkte meteen dat het niks zou worden dus bril maar thuis gelaten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Net als die Braziliaan. Denk ik ook nog steeds nep.
[..]
Ik vanmorgen bij Kruidvat met bril. Eerste adem compleet beslagen
Die van About You heb ik dus ook, maar die zijn bij mij echt net iets te klein.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
America Today heeft kapjes met een schuifje om de elastiekjes. Ik zweer zelf bij het 5-pack voor een tientje van About You, maar die zijn niet verstelbaar.
Het heeft niets met risico te maken. Gewoon met hoe vaker je iets moet dragen, hoe minder nauwkeurig je ermee omgaat. En ook gewoon het feit dat je dan met een boodschappentas, autosleutels en whatever allemaal loopt. Het is niet meer iets waar je helemaal bewust mee bezig bent.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het blijft fascinerend, hoe iemand dan denkt. Alsof je in een lege trein meer risico loopt dan in een drukke supermarkt.
Geen kritiek op jou, het is gewoon hoe onlogisch hoofden soms werken. In dit geval een minder handig mechanisme.
Nu moet ik zeggen dat ik in de zorg tussendoor ook mijn masker afdoe. Rijden met masker op lijkt me niet handig. En dan dus weer netjes aan de stiekjes opzetten, maar daarna wel die neusstrip aandrukken![]()
Handjes wassen
Die nu net besteld en inderdaad leuke uitverkocht dus maar de effen kleurtjes gepakt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die van About You heb ik dus ook, maar die zijn bij mij echt net iets te klein.
Ik heb de beste ervaring met deze: https://www.zalando.nl/ev(...)i-ev451b03z-q11.html
Maar de leuke printjes zijn elke keer uitverkocht.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zou ik ook van balen jaVet cute namelijk
:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet zeggen dat de maskers van de HEMA wel een beetje aan de grote kant zijn. Het voordeel ervan is dat ik kan gapen zonder dat het masker van mijn neus of kin schiet
Spoilers!
Inderdaad jaquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het heeft niets met risico te maken. Gewoon met hoe vaker je iets moet dragen, hoe minder nauwkeurig je ermee omgaat. En ook gewoon het feit dat je dan met een boodschappentas, autosleutels en whatever allemaal loopt. Het is niet meer iets waar je helemaal bewust mee bezig bent.
Ja makkelijkquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
CuteMaar lijkt inderdaad tot je strottenhoofd te komen
Ik ben nog aan het bijlezen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Goed, campus is misschien niet de beste vergelijking dan, toegegeven. Qua type mens dan. Qua faciliteiten doet een ziekenhuis denk ik niet veel onder; looplijnen, pompjes met desinfectiegel en verder wat stewards om mensen 1,5m uit elkaar te houden. En grote borden met de maatregelen uitgespeld, met icoontjes.
Maar goed, neem de supermarkt; ik weet dat het in NL bijna gęnant is om een masker te dragen (zie Tally's ervaring..) maar in BE draagt gewoon iedereen een eigen masker. In Italië doet ook iedereen dat. In Oostenrijk deed ook iedereen dat. In Duitsland deed (doet?) iedereen het. Dus ik snap niet waarom het hier zo moeilijk moet zijn er een in je zak te steken (liefst in een plastic zakje natuurlijk, maar goed, dat is wel wat hooggegrepen)
Elke winkel verkoopt die dingen (ik heb er 4 van de HEMA. Waarvan 1tje met Takkies). Op internet wordt je er ook mee doodgegooid.
En dan nog alle mensen die in de trein even hun mondkapje afdoen om goed te kunnen niezen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:42 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het bijlezen.
Maar hier in Duitsland is neus/mond bedekking verplicht in winkels, horeca en publieke ruimtes.
Maar als je ziet hoe de mondkapjes er uit zien. Wegwerkmaskers al tig keer gedragen. En aan de vervuiling te zien ook verkeerd om. Maskers gaan bij niet gebruik ergens in een tas of zak samen met andere rommel.
Ik heb niet het idee dat dit gezonder is. Maar ja. Plicht om te dragen wordt opgevolgd. Verstand gebruiken stond niet in de verplichting, dus dat doe je dan ook niet.
Het liep prima, eigenlijk nog te warm (en het thermosshirt is er één die afkoelt). Maar denk eerlijk gezegd dat ik nu ook wel gewoon in tshirt met korte mouwen had kunnen lopen. Zon schijntquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:39 schreef Tele6 het volgende:
Manmanman. Dan ga je toch niet in een winkel werken.![]()
Ik loop ook graag in een thermoshirt met een shirt erover. Jasje alleen als het heel hard regent, want dat is waterdichter en heeft een capuchon.
In alleen thermoshirt voel ik me altijd een beetje bloot, dat ding is echt een tweede huid.
Ik hoop dat het fijn loopt voor je
Toptip.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mazzelpik!quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:48 schreef Anthraxx het volgende:
Bedankt voor de tips. Ik ga het proberen.
Ik moet mijn uren opmaken qua vakantie. Ik ben heel December vrij. En de eerste week van Januari
Ik noem het ook wel een hardloopjasje ja. Of gewoon een jasje. Maar wat maakt het ook uit eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het liep prima, eigenlijk nog te warm (en het thermosshirt is er één die afkoelt). Maar denk eerlijk gezegd dat ik nu ook wel gewoon in tshirt met korte mouwen had kunnen lopen. Zon schijnt
En ik weet nog steeds niet hoe je een trainingsjack alleen voor hardlopen noemtHardloopjack?
Bij de sportwinkel ook een mondkapje meegenomen die ze daar verkochten voor het sporten. Eén zonder dingetjes rond de oren
Oooooh, jaloersquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:48 schreef Anthraxx het volgende:
Ik moet mijn uren opmaken qua vakantie. Ik ben heel December vrij. En de eerste week van Januari
Doe niet zo gek. In NL hoeft dat niet.Staat in de Grondwet. Idioten met hun kapjes. Lekker vrij spetteren is je recht!quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Rijden met masker op als bestuurder is hier in Duitsland verboden. Wat de rest in de auto doet maakt niet uit.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het blijft fascinerend, hoe iemand dan denkt. Alsof je in een lege trein meer risico loopt dan in een drukke supermarkt.
Geen kritiek op jou, het is gewoon hoe onlogisch hoofden soms werken. In dit geval een minder handig mechanisme.
Nu moet ik zeggen dat ik in de zorg tussendoor ook mijn masker afdoe. Rijden met masker op lijkt me niet handig. En dan dus weer netjes aan de stiekjes opzetten, maar daarna wel die neusstrip aandrukken![]()
Handjes wassen
Ik zou het inderdaad nog t-shirtenweer noemen voor buiten sporten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het liep prima, eigenlijk nog te warm (en het thermosshirt is er één die afkoelt). Maar denk eerlijk gezegd dat ik nu ook wel gewoon in tshirt met korte mouwen had kunnen lopen. Zon schijnt
En ik weet nog steeds niet hoe je een trainingsjack alleen voor hardlopen noemtHardloopjack?
Bij de sportwinkel ook een mondkapje meegenomen die ze daar verkochten voor het sporten. Eén zonder dingetjes rond de oren
Craft stay cool intensityquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:52 schreef Anthraxx het volgende:
Wat voor thermoshirt heb je gekocht? Klinkt wel handig namelijk
Lekker.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:48 schreef Anthraxx het volgende:
Hier ook uren aan het opmaken. Nu geregeld de vrijdag vrij. Wat langer in het nest blijven liggen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:48 schreef Anthraxx het volgende:
Brooksquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:03 schreef Barreltje het volgende:
Ik ga dit weekend maar eens hardloopschoenen kopen voor in Nl.
En dan volgende week (weer) beginnen
Iemand nog tips voor schoenen? Die in mn werk-land zijn brooks en die vind ik eigenlijk heerlijk lopen
Maar jouw leven is toch 1 grote vakantie? Wonen in het woon-walhalla, vliegen, helicopteren, reizen, 1 groot pretpakketquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:04 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb maar 13 dagen vrij voor de rest van dit jaar.![]()
Minus 1 week wintersportblijft er vrij weinig over.
Ghehe. Ja maar welke.. want di ik heb zijn 3 jaar oud.. die hebben ze niet meer vrees ikquote:
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar jouw leven is toch 1 grote vakantie? Wonen in het woon-walhalla, vliegen, helicopteren, reizen, 1 groot pretpakket
Aan laten meten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:03 schreef Barreltje het volgende:
Iemand nog tips voor schoenen? Die in mn werk-land zijn brooks en die vind ik eigenlijk heerlijk lopen
Barefoot. Mijn voorkeur daarin fivefingers. Of een kloon er van.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:03 schreef Barreltje het volgende:
Ja hallo, ziehier mijn bezwaar tegen dat advies/verplichtingquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:42 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het bijlezen.
Maar hier in Duitsland is neus/mond bedekking verplicht in winkels, horeca en publieke ruimtes.
Maar als je ziet hoe de mondkapjes er uit zien. Wegwerkmaskers al tig keer gedragen. En aan de vervuiling te zien ook verkeerd om. Maskers gaan bij niet gebruik ergens in een tas of zak samen met andere rommel.
Ik heb niet het idee dat dit gezonder is. Maar ja. Plicht om te dragen wordt opgevolgd. Verstand gebruiken stond niet in de verplichting, dus dat doe je dan ook niet.
Brooks zijn in de afgelopen zoveel jaar wel nogal veranderd. Dus als je recente Brooks hebt, weer nemen, prima, hetzelfde. Als je ouwe Brooks hebt, misschien heroverwegen, want die krijg je nu niet meer. Ik vond het niks meer en heb nu Saucony, maar daar ben ik ook niet helemaal tevreden mee. Ik zoek veel steun rond de hiel, en dat was bij de Brooks minder geworden, maar de Saucony's passen minder goed dus ook minder steunquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:03 schreef Barreltje het volgende:
Dat is super veel. De meeste krijgen er 26 in een heel jaar.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:04 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb maar 13 dagen vrij voor de rest van dit jaar.![]()
Minus 1 week wintersportblijft er vrij weinig over.
Ik loop nu blijkbaar op Brooks Ghost 11. En ik kreeg van de fysiotherapeut te horen dat de produktiedatum van je hardloopschoenen in het label staat. En dat is ook nog zoquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:05 schreef Barreltje het volgende:
Ghehe. Ja maar welke.. want di ik heb zijn 3 jaar oud.. die hebben ze niet meer vrees ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |