abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:40:38 #51
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195740917
Het NRC-artikel dat je wist dat zou komen...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)esmettingen-a4016295

twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:50:11 #52
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195740946
Interessante data-draad over de Nederlandse oversterfte:

Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:50:21 #53
408813 crew  trein2000
pi_195740947
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:40 schreef Gretzl het volgende:
Het NRC-artikel dat je wist dat zou komen...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)esmettingen-a4016295

[ twitter ]
Opiniestuk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:54:30 #54
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195740964
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Opiniestuk.
Ja, vroeg of laat zou in deze krant ook een lezer/columnist/journalist de vergelijking met Duitsland maken. Onvermijdelijk gezien het feit dat het net zo rijke Nederland op alle vlakken zo keihard faalt met het coronabeleid ;)

Schrijver pleit uiteraard voor de Duitse aanpak, maar het opiniestuk staat niet bomvol met persoonlijke meningen en beweringen die niet wetenschappelijk onderbouwd zijn. Ze slaagt er vooral buitengewoon goed in om de harde feiten van de beleidsverschillen tussen beider landen goed en duidelijk uit te leggen.

Iedereen die het beste voor heeft met de economie, volksgezondheid en de maatschappij als geheel kan imo niet anders dan instemmen. Effectief vroegtijdig ingrijpen - voordat je te maken hebt met ongecontroleerde community spread - scheelt zo enorm veel ellende.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:07:44 #55
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195745012
Kort onderzoek/enqute over het huidige maatregelenpakket waar je zelf aan mee kunt doen:
twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:09:07 #56
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195745031
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195745407
quote:
Roepen hier sommige al weken , kwesie van logisch nadenken
Enkel laat dan de kinderen ook 2 weken niet samen spelen
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:32:50 #58
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195745421
Nog een artikel in De Gelderlander waarin een expert van C19 Red Team aan het woord komt:

quote:
‘Kom nu met een maximale lockdown’: anders kunnen we samen de feestdagen vieren wel vergeten
19-10-20, 18:34
Bert Mulder. Arts-microbioloog bij het Redteam en werkzaam bij het Nijmeegse CWZ.

Mulder, werkzaam bij het Nijmeegse CWZ, stelt dat de situatie nu dermate ernstig is ‘dat je nu alles zou moeten doen wat in je macht ligt het virus voor te blijven.’ Hij vreest dat het kabinet anders achter het virus aan blijft lopen. ,,Eerst het maximale maatregelenpakket, inclusief het kort sluiten van scholen’’, zo bepleit Mulder. Ook de maximale groepsgrootte, nu 30, moet terug naar 15 ‘of misschien zelfs 6’.

(4)
Op 22 juli schreven de oprichters van het Redteam al in een brief aan het kabinet dat ze zich zorgen maakten over de ontwikkeling van het aantal besmettingen. ,,Ik had destijds al veel contact met die vier (de vier leden, red.). Wat nog in hun team ontbrak was een arts-microbioloog en dan liefst iemand die zich ook zorgen maakte over de ontwikkeling.’’

Half maart al commentaar

Dat deed Mulder. Als hoofdredacteur van het tijdschrift voor medische microbiologie had hij half maart al commentaar op de keuze voor ‘groepsimmuniteit’, de gedachte dat als maar voldoende mensen corona hadden gehad kwetsbare groepen het niet meer zouden krijgen.

Ik ben altijd wel een uitgesproken iemand geweest, vind het belangrijk dat er een goede discussie wordt gevoerd
Hij mengde zich in de discussie over de aanpak van het virus met brieven naar landelijke dagbladen, mailde met mensen van het RIVM - waar hij ook een poos werkte - hierover. ,,Tot mijn zoon mij wees op de mogelijkheden van Twitter om mijn zorgen te uiten en te delen met anderen. Ik ben altijd wel een uitgesproken iemand geweest, vind het belangrijk dat er een goede discussie wordt gevoerd. Twitter kon ik gebruiken om mijn ideen te toetsen. En zo kwam ik in contact met het Redteam.’’

Officieel bestaat het Redteam eigenlijk niet. ,,We zijn een zelfbenoemde club die constructieve tegenspraak wil leveren, willen bijdragen aan preventie en bestrijding van het virus.’’ Het Redteam wordt ondertussen zeer serieus genomen, werd door premier Rutte al genoemd als een club die het kabinet scherp houdt.

Geen afscheid kunnen nemen

Mulder is er druk mee. Dagelijks probeert hij via Twitter steun te vinden voor de strengere aanpak waar het Redteam voor pleit. Dat hij daarvoor heeft gekozen, heeft meerdere redenen. Zijn peettante overleed aan corona.

,,Mijn peetoom heeft geen afscheid kunnen nemen.’’ Een zwager heeft hartproblemen en behoort tot de risicogroep. ,,Ook maak ik me grote zorgen over het relatief hoge sterftecijfer in Nederland en het nu weer te hoge aantal besmettingen in vergelijking met andere Europese landen als Duitsland.’’

We hadden in die periode totaal geen zicht op de verspreiding van het virus buiten het ziekenhuis
Maar als arts-microbioloog van het CWZ die de laboratoriumonderzoeken regelt voor huisartsen, verpleeghuizen, Sint Maartenskliniek en het CWZ zelf, kon hij vooral niet verkroppen dat het niet lukte om iedereen te testen die getest moest worden. ,,Zelfs in Nijmegen met een groot academisch ziekenhuis en een groot algemeen ziekenhuis kregen we dat niet voor elkaar. Dat vond ik verschrikkelijk. We hadden in die periode totaal geen zicht op de verspreiding van het virus buiten het ziekenhuis. Je zag een enorme verspreiding, veel mensen in verpleeghuizen die geraakt werden. Maar we wisten heel weinig.’’

Tweede golf was gewoon te voorspellen

Het was reden om eens flink in de cijfers te duiken. En met de maanden werd hem meer dan duidelijk dat het na de eerste golf nog lang niet klaar was met het virus. Sterker: ,,De tweede golf was gewoon te voorspellen op basis van de toename van het aantal besmettingen. Wat er nu gebeurt, zagen we in juli aankomen, in augustus aankomen, in september... We hebben er voor gewaarschuwd, meerdere keren. Als je al die tijd het aantal besmettingen ziet verdubbelen, weet je dat je in een exponentile groeifase zit.’’

Eigenlijk verbaast hij zich wel een beetje dat de maatregelen die deze week werden aangekondigd niet zo streng zijn dan in zijn ogen eigenlijk nodig is. Daarbij wijst hij naar de reproductiefactor, de R-waarde, die nagestreefd wordt. Gemikt wordt op 0,9, wat zoveel betekent dat tien mensen negen anderen besmetten. Nu is die R-waarde 1,3: tien mensen besmetten er dertien. ,,Maar met een R van 0,9 duurt een halvering van het aantal besmettingen 20 dagen, en heb je maanden nodig voor je op het aantal besmettingen zit waarbij je weer een beetje terug kunt naar normaal.’’

Niet minder ziekmakend

De klap die op het virus gegeven zou moeten worden, zou harder moeten zijn, betoogt Mulder. ,,Dan kun je veel sneller de teugels weer laten vieren en creer voor genoeg testen, kun je met contactonderzoek weer volledig in beeld krijgen waar het virus vandaan komt en kun je daarmee het aantal besmettingen, net als in de zomerperiode, blijvend laag houden.’’

Dit weekeinde zei RIVM-baas Jaap van Dissel te verwachten dat de gedeeltelijke lockdown misschien nog wel tot in december van kracht moet blijven. Mulder zegt een patroon te zien. ,,Je ziet steeds dat achteraf wordt gezegd dat de strategie misschien toch niet krachtig genoeg was. We zitten nu in een situatie die dermate ernstig is dat je nu alles zou moeten doen wat in je macht ligt het virus voor te blijven. Dus niet eerst hopen dat wat je doet effect heeft en er dan eventueel nog weer iets bovenop gooien. Dan loop je achter de feiten aan. Eerst het maximale maatregelenpakket en dan weer dingen loslaten als je merkt dat het effect heeft. Dus de scholen hier bijvoorbeeld na de herfstvakantie een week langer sluiten en als eerste weer open doen als de cijfers verbeteren.’’

Het virus wordt niet minder ziekmakend, daar is nog geen enkele aanwijzing voor
Dat weer loslaten van de maatregelen moet je dan zo doen, dat de besmettingscijfers blijvend laag blijven, want we blijven last houden van het virus tot er een medicijn of vaccin is, vreest Mulder. ,,Het virus wordt niet minder ziekmakend, daar is nog geen enkele aanwijzing voor.’’

Critici die zeggen dat er meer besmettingen worden gevonden om het simpele feit dat er ook meer mensen worden getest, hebben gelijk. ,,Natuurlijk, speelt dat ook mee. Maar waar ik naar kijk, is naar het percentage van geteste mensen die besmet blijken te zijn. In de zomer was dat minder dan 1 procent, nu zijn er gebieden waar dat zelfs al 15 procent is. Het wordt almaar hoger. Dat zijn echt meer zieke mensen en is geen effect van meer testen.’’

Echt onvoldoende

Wat Mulder ook verontrustend vindt, is dat nu ook veel ziekenhuispersoneel besmet raakt, en daardoor dus uitvalt. De druk op de hele gezondheidszorg is nu alweer zo groot dat patinten naar Duitsland moeten worden overgeplaatst. ,,Ik vrees dat de maatregelen die nu genomen zijn echt onvoldoende zijn. Wij hebben op onze website een notitie geplaatst met als titel ‘Vieren we dit jaar samen oud en nieuw?’. Ik vrees dat dat met de huidige maatregelen niet gaat lukken.’’
https://www.gelderlander.(...)l-vergeten~a7a9cde9/
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:34:26 #59
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195745441
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:32 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Roepen hier sommige al weken , kwesie van logisch nadenken
Haha. Nee, zo werkt het niet.
pi_195745457
Beter herfstvakantie 2 weken Maken nu
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:57:02 #61
386633 Adnap
I love Life !
pi_195745772
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:35 schreef Freecky28 het volgende:
Beter herfstvakantie 2 weken Maken nu
hier is de herfstvakantie al voorbij...dus dat gaat niet werken voor heel nederland
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:36:59 #62
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195749243
Snoeihard relaas (op persoonlijke titel) van veldepidemioloog Amrish Baidjoe over het falen Van Dissel als OMT-voorzitter/directeur Centrum Infectieziektebestrijding. N.a.v. dit laatste interview en alles wat vooraf is gegaan. Ik kan hem geen ongelijk geven.


https://twitter.com/Ammer_B/status/1317379743218532352
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:40:30 #63
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195749327
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:36 schreef Gretzl het volgende:
Snoeihard relaas van veldepidemioloog Amrish Baidjoe over het falen Van Dissel als OMT-voorzitter/directeur Centrum Infectieziektebestrijding. N.a.v. dit laatste interview en alles wat vooraf is gegaan. Ik kan hem geen ongelijk geven.

[ afbeelding ]
https://twitter.com/Ammer_B/status/1317379743218532352
Ik tel nul onderbouwde argumenten. Van Dissel 'is geen leider', het OMT 'is geen OMT'. Waarom is het Red Team inhoudelijk altijd zo onthutsend zwak? Zit er daar dan niemand die over het virus kan meepraten?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:42:15 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195749366
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik tel nul onderbouwde argumenten. Van Dissel 'is geen leider', het OMT 'is geen OMT'. Waarom is het Red Team inhoudelijk altijd zo onthutsend zwak? Zit er daar dan niemand die over het virus kan meepraten?
Wil jij het huidige kabinetsbeleid dan als een doorslaand succes bestempelen? Keer op keer te laat met alles, en als er eindelijk ingegrepen wordt, zijn het nutteloze maatregelen die eigenlijk niks doen behalve het leven 10 weken stil leggen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_195749382
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik tel nul onderbouwde argumenten. Van Dissel 'is geen leider', het OMT 'is geen OMT'. Waarom is het Red Team inhoudelijk altijd zo onthutsend zwak? Zit er daar dan niemand die over het virus kan meepraten?
Tja, ik ben heel erg voor een kritische benadering van het OMT en het RIVM, maar als je kijkt naar wie er in dat Red Team zitten en hun wetenschappelijke prestaties, dan kan ik die club echt niet serieus nemen.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:45:17 #66
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195749440
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wil jij het huidige kabinetsbeleid dan als een doorslaand succes bestempelen? Keer op keer te laat met alles, en als er eindelijk ingegrepen wordt, zijn het nutteloze maatregelen die eigenlijk niks doen behalve het leven 10 weken stil leggen.
Maar eigenlijk doen de maatregelen juist vrij veel en zorgen ze voor een afname van de besmettingen en de druk op de ziekenhuizen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:46:22 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195749465
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:45 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar eigenlijk doen de maatregelen juist vrij veel en zorgen ze voor een afname van de besmettingen en de druk op de ziekenhuizen.
Aha, vandaar dat we koploper van Europa zijn, terwijl onze buren het uitstekend doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:48:30 #68
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195749514
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik tel nul onderbouwde argumenten. Van Dissel 'is geen leider', het OMT 'is geen OMT'. Waarom is het Red Team inhoudelijk altijd zo onthutsend zwak? Zit er daar dan niemand die over het virus kan meepraten?
Dude, het is een persoonlijke mening van dhr. Badjoe over hoe hij op dit moment naar Van Dissel en de OMT-structuur aankijkt. Hij heeft alle recht om kritiek te uiten. Deze draad moet je los zien van de activiteitenv an C19 Red Team, want Badjoe doet zijn uitspraken op persoonlijke titel.

Als je o.a. Nieuwsuur hebt gevolgd de afgelopen maanden zul je moeten beamen dat Badjoe iig een internationaal gewaardeerd veldepidemioloog is met veel kennis van zaken. Met een andere visie op zaken dan het OMT, dat wel.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:50:05 #69
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195749557
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:48 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dude, het is een persoonlijke mening van dhr. Badjoe over hoe hij op dit moment naar Van Dissel en de OMT-structuur aankijkt. Hij heeft alle recht om kritiek te uiten. Deze draad moet je los zien van de activiteitenv an C19 Red Team, want Badjoe doet zijn uitspraken op persoonlijke titel.

Waarom plaats je het dan in het RedTeam-topic?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:50:18 #70
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195749562
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:42 schreef 297534 het volgende:

[..]

Tja, ik ben heel erg voor een kritische benadering van het OMT en het RIVM, maar als je kijkt naar wie er in dat Red Team zitten en hun wetenschappelijke prestaties, dan kan ik die club echt niet serieus nemen.
Het zal zeker toeval zijn dat Nieuwsuur en Op 1 een fors aantal experts van C19 Red Team al maandenlang uitnodigen om hun visie te geven op het Nederlandse beleid. Wim Schellekens, Arnold Bosman, Xander Koolman Amrish Baidjoe, Bert Slagter. Beetje goedkoop op hun op basis van non-argumenten hun expertise onderuit proberen te halen.

Ik raad je eens aan om alle C19 Red Team aanbevelingsrapporten te lezen en dan met inhoudelijke kritiek te komen wat er niet zou kloppen.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:52:11 #71
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195749611
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom plaats je het dan in het RedTeam-topic?
Ik ga niet voor elke post een nieuw topic aanmaken :')

In mijn eerste bericht heb ik duidelijk aangegeven dat het uitspraken op persoonlijke titel zijn. De beste man is echter wel onderdeel van C19 Red Team en is vooral in de media als lid hiervan, dus is het alsnog prima om het bericht in deze reeks te plaatsen.

Nu graag weer on topic.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:54:34 #72
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195749659
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:50 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Het zal zeker toeval zijn dat Nieuwsuur en Op 1 een fors aantal experts van C19 Red Team al maandenlang uitnodigen om hun visie te geven op het Nederlandse beleid. Wim Schellekens, Arnold Bosman, Xander Koolman Amrish Baidjoe, Bert Slagter. Beetje goedkoop op hun op basis van non-argumenten hun expertise onderuit proberen te halen.

Ik raad je eens aan om alle C19 Red Team aanbevelingsrapporten te lezen en dan met inhoudelijke kritiek te komen wat er niet zou kloppen.
Bert Slagter een expert noemen is wel komisch.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:52 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik ga niet voor elke post een nieuw topic aanmaken :')

Er is toch een algemeen COVID-topic?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:57:59 #73
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195749760
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wil jij het huidige kabinetsbeleid dan als een doorslaand succes bestempelen? Keer op keer te laat met alles, en als er eindelijk ingegrepen wordt, zijn het nutteloze maatregelen die eigenlijk niks doen behalve het leven 10 weken stil leggen.
Een van de weinige cht vlijmscherpe Nederlandse journalisten heeft het faaltraject van het kabinet van de afgelopen maanden (we konden immers eind juli/begin augustus al constateren dat het reproductiegetal weer ruim boven de 1 lag n bleef) perfect samengevat in zijn laatste columns. En dan te bedenken dat hij Rutte III in juli nog uitgebreid gewaarschuwd had, samen met C19 Red Team (remember hun eerste brandbrief van 23 juli). Zie ook deze tweet:

twitter


Regeren is vooruitzien zeggen ze wel eens. Zeker in crisistijd is dat belangrijker dan ooit, om te voorkomen dat je pas aan de bel trekt als het kalf al bijna verdronken is. Het kabinet heeft in alle opzichten aantoonbaar gefaald.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gretzl op 20-10-2020 17:05:52 ]
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:59:10 #74
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195749778
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Er is toch een algemeen COVID-topic?
ik probeer het algemene topic niet voor lles te gebruiken, omdat berichten daar sneller ondersneeuwen gezien de snelle doorlooptijd van de reeks. Dus alles wat inhoudelijk goed in een van de andere COR-topics past zet ik liever daar. Hopelijk is dat nu duidelijk :)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:04:00 #75
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195749858
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:57 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Het kabinet heeft in alle opzichten aantoonbaar gefaald.
Dit is gewoon onwaar en onaantoonbaar. Ook weer typisch dat de enige journalisten die jij scherp vindt, de journalisten zijn die opschrijven wat jij wil dat ze opschrijven :').

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:59 schreef Gretzl het volgende:

[..]

ik probeer het algemene topic niet voor lles te gebruiken, omdat berichten daar sneller ondersneeuwen gezien de snelle doorlooptijd van de reeks. Dus alles wat inhoudelijk goed in een van de andere COR-topics past zet ik liever daar. Hopelijk is dat nu duidelijk :)
Maar dat verhaal van Badjoe was juist inhoudelijk helemaal niets, dus als dat ondergesneeuwd kan raken, dan zou dat alleen maar beter zijn.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:07:54 #76
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195749970
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is gewoon onwaar en onaantoonbaar. Ook weer typisch dat de enige journalisten die jij scherp vindt, de journalisten zijn die opschrijven wat jij wil dat ze opschrijven :').
Ok @VoMy, als je daadwerkelijk zo overtuigd bent van het feit het kabinet niet keihard gefaald heeft, kun je me dan op een paar nieuws-/opiniestukken wijzen waarin wordt betoogd dat het kabinet prima heeft gereageerd op deze tweede golf? M.a.w., wie zijn er nog positief over het kabinetsbeleid en de mate/timing van ingrijpen? Ik hoor het graag :)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:16:13 #77
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195750191
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:07 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ok @:VoMy, als je daadwerkelijk zo overtuigd bent van het feit het kabinet niet keihard gefaald heeft, kun je me dan op een paar nieuws-/opiniestukken wijzen waarin wordt betoogd dat het kabinet prima heeft gereageerd op deze tweede golf? M.a.w., wie zijn er nog positief over het kabinetsbeleid en de mate/timing van ingrijpen? Ik hoor het graag :)
Ah, als het om opiniestukken gaat, dan is het dus al helemaal een kwestie van het hebben van een bepaalde mening?
Ik denk dat het kabinet hier en daar wel wat sneller had kunnen ingrijpen, maar dat verder de koers en de insteek niet heel verkeerd is. Jammer is ook dat ze zich af en toe door wannabe's als het Red Team laten benvloeden, dat kunnen ze wellicht beter laten.

Zo, dat is al 1 opiniestuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door VoMy op 20-10-2020 17:25:44 ]
pi_195750425
Ik was heel blij dat het kabinet niet zijn oren heeft laten hangen naar het Red Team, want dan hadden we begin juli al in een lockdown gezeten. Tenminste, als we Ira Helsoot moeten geloven die vanochtend te gast was bij BNR Nieuwsradio. Ik zal nog eens kijken of ik dat advies kan vinden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:50:01 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195750960
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:27 schreef Oidipous het volgende:
Ik was heel blij dat het kabinet niet zijn oren heeft laten hangen naar het Red Team, want dan hadden we begin juli al in een lockdown gezeten. Tenminste, als we Ira Helsoot moeten geloven die vanochtend te gast was bij BNR Nieuwsradio. Ik zal nog eens kijken of ik dat advies kan vinden.
Nee, dan hadden we al sinds juli strengere maatregelen gehad, maar geen lockdown. De situatie waar we nu in zitten is het directe gevolg van slecht beleid, met goed beleid komt het niet zo ver.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:05:43 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195751165
Kan dat Red Team ook een keer een gewoon inhoudelijk dichtgetimmerd verhaal optekenen ipv wat Twitterberichtjes om snel mee te scoren?
pi_195751202
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:27 schreef Oidipous het volgende:
Ik was heel blij dat het kabinet niet zijn oren heeft laten hangen naar het Red Team, want dan hadden we begin juli al in een lockdown gezeten. Tenminste, als we Ira Helsoot moeten geloven die vanochtend te gast was bij BNR Nieuwsradio. Ik zal nog eens kijken of ik dat advies kan vinden.
Als er in begin juli al strengere maatregelen waren genomen en er voldoende niet-zeurende handhavers waren geweest die ook daadwerkelijk hadden gehandhaafd, dan was er nooit een tweede golf besmettingen geweest. Maar iedereen schuift de verantwoordelijkheid af naar onder, terwijl het luie lakse volk boven is.
pi_195753282
Vanavond Ginny Mooy bij Op1

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kan dat Red Team ook een keer een gewoon inhoudelijk dichtgetimmerd verhaal optekenen ipv wat Twitterberichtjes om snel mee te scoren?
https://www.c19redteam.nl/adviezen/
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:12:29 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195753307
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:11 schreef Tourniquet het volgende:
Vanavond Ginny Mooy bij Op1
[..]

https://www.c19redteam.nl/adviezen/
Is haar advies bij OP1 wel "officieel" of hangt het af van wat ze nu zegt?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195754142
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is haar advies bij OP1 wel "officieel" of hangt het af van wat ze nu zegt?
??
Geen idee wat het onderwerp is, maar ik dacht ik meld het even. :)
pi_195754261
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:53 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

??
Geen idee wat het onderwerp is, maar ik dacht ik meld het even. :)
Mooy man. Dank voor het melden. :M

Even terzijde, dalijk bij Nieuwsuur trouwens een reportage over mensen die zich vrijwillig laten besmetten met Corona, voor de wetenschap. Als ik het goed heb begrepen.

Edit: Mooy dus, niet Mooij. Fout geschreven. Niet zo mooi van mij.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 02:14:37 #86
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195758187
Goed en duidelijk verhaal van Ginny Mooy (en Ab Osterhaus) vanavond bij Op 1. Bruls stond met z'n mond vol tanden en kraamde alleen maar onzin.

twitter

twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195759566
Goed verhaal van Ab? Hij vergelijkt Nederland met 'n paar afgelegen eilanden... :')
  woensdag 21 oktober 2020 @ 08:26:02 #88
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195760008
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 02:14 schreef Gretzl het volgende:
Goed en duidelijk verhaal van Ginny Mooy (en Ab Osterhaus) vanavond bij Op 1. Bruls stond met z'n mond vol tanden en kraamde alleen maar onzin.

[ twitter ]
[ twitter ]
Vier weken totale lockdown gaat niet helpen het virus te doen verdwijnen. Iedereen die dat denkt zou van de tv geweerd moeten worden.

Ook weer typisch hoe jij iets een 'goed' verhaal vindt ongeacht de onderbouwing, als het maar zegt wat jij wil horen.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 08:41:14 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195760140
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:27 schreef Halcon het volgende:
Goed verhaal van Ab? Hij vergelijkt Nederland met 'n paar afgelegen eilanden... :')
Ach, als de drank maar goed was.
pi_195760247
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:08 schreef torentje het volgende:
Als er in begin juli al strengere maatregelen waren genomen en er voldoende niet-zeurende handhavers waren geweest die ook daadwerkelijk hadden gehandhaafd, dan was er nooit een tweede golf besmettingen geweest.
Maar iedereen schuift de verantwoordelijkheid af naar onder, terwijl het luie lakse volk boven is.
Wat heeft iedereen nu tijdens Coronatijd toch opeens met handhaven ?
Begrijp je wel dat het normaal sociaal gedrag is wat jij wilt afstraffen ?

En wat had er dan gehandhaafd moeten worden ?, de 1,5m buiten, op terrassen, strand etc ?
Je weet toch wel dat de kans op besmetting buitengewoon klein is ?
Ook in landen waar de politie al maandenlang zeer streng optreedt en mondkapjes overal verplicht zijn, vaak zelfs op straat, daar stijgen de besmettingen als een malle....

In dat fragment van Osterhaus bij Op1 zegt Osterhaus ook "er moet gehandhaafd worden, er moeten andere dingen gebeuren"
Waar WAT moet er dan gehandhaafd worden ?
Dat zegt hij er niet bij

Gaan we dan nog meer beelden zien van eencellige BOA`s die winkeliers bekeuren als ze om 20:01 nog in hun zaak zijn ?
Burgers die bekeurd worden als ze om 20:05 met een krat bier lopen op straat ?
De meeste besmettingen gebeuren in prive situaties, daar helpt dat handhaven en burgers treiteren geen bal aan
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:17 schreef capricia het volgende:
Nee.
Gelukkig niet.
Die zit bij die viruswappie-club.
Nee, jammer genoeg zit Maurice de Hond niet bij Red Team
Dan waren ze wel met verstandige maatregelen gekomen in plaats van dat gejoel over lockdowns en 'hammer en dance'

En Maurice zit niet bij de viruswappie club :{w

[ Bericht 18% gewijzigd door bluemoon23 op 21-10-2020 09:20:16 ]
pi_195760350
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:54 schreef VoMy het volgende:
Bert Slagter een expert noemen is wel komisch.
Inderdaad,

Er zitten heel wat zelfbenoemde 'experts' bij
Angstzaaier en voorstander van harde lockdowns Slagter, die noemt zichzelf 'Wiskundige' en 'Complexiteits expert'
Die heeft zijn studie niet eens afgerond.... :{w :')
In Juni, Juli en Augustus toen Corona nog slechts een vage herinnering was zat Slagter nog steeds te zaniken over mondkapjes en harde maatregelen

Zijn broer Peter Slagter is ook lid van het RedTeam
Expertise van Peter volgens RedTeam website "synthese van complexe domeinen en (medisch) wetenschappelijk onderzoek"
Hij heeft volgens Linkedin een bachelor geneeskunde en werkt in bedrijf van broer Bert :')
pi_195761004
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Inderdaad,

Er zitten heel wat zelfbenoemde 'experts' bij
Angstzaaier en voorstander van harde lockdowns Slagter, die noemt zichzelf 'Wiskundige' en 'Complexiteits expert'
Die heeft zijn studie niet eens afgerond.... :{w :')
In Juni, Juli en Augustus toen Corona nog slechts een vage herinnering was zat Slagter nog steeds te zaniken over mondkapjes en harde maatregelen

Zijn broer Peter Slagter is ook lid van het RedTeam
Expertise van Peter volgens RedTeam website "synthese van complexe domeinen en (medisch) wetenschappelijk onderzoek"
Hij heeft volgens Linkedin een bachelor geneeskunde en werkt in bedrijf van broer Bert :')
Ze hebben natuurlijk wel iets goeds te zeggen. Maar het gaat er gelijk zo vol in. Het beste wat Nederland kan berijken met beleid is waarschijnlijk een situatie als in Duitsland. Dat is nog steeds veel beter dan de huidige situatie, maar niet het walhalla wat soms voorgesteld wordt. Met vier weken keiharde lockdown kom je niet in een situatie als Nieuw-Zeeland of Taiwan (of Japan of Zuid-Korea). Zelfs Victoria in Australie had langer nodig.

Wat wel belangrijk is dat je de R waarde consequent niet te ver boven 1 laat komen. (Wat de R-waarde precies betekent in dit geval is niet helemaal duidelijk, maar het gaat om het idee) Het is natuurlijk ideaal om de R-waarde onder de 1 te houden, wat nog steeds betekent dat je regelmatig beperkte uitbraken hebt, maar niet al te veel. Als je lage aantallen hebt en een R-waarde boven de 1, maar een verdubbelingstijd van het aantal nieuwe besmettingen per dag die rond de maand ligt (zeg zo'n 20% toename per week) dan krijg je je signalen snel genoeg. En kun je ingrijpen als het aantal IC opnames rond de 1 nieuwe per dag per miljoen inwoners ligt (of nog minder).

Een groot probleem is natuurlijk wel dat als je weinig besmettingen hebt, je weinig zinnigs kunt zeggen over de verdubbelingstijd of de R-waarde.

Ik denk dat de doelstelling van het kabinet op zich goed is. Alleen heeft men weer te laat ingegrepen (net als in veel andere landen).
pi_195761015
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 02:14 schreef Gretzl het volgende:
Goed en duidelijk verhaal van Ginny Mooy (en Ab Osterhaus) vanavond bij Op 1. Bruls stond met z'n mond vol tanden en kraamde alleen maar onzin.

[ twitter ]
[ twitter ]
Idioot en onzinnig verhaal van Ginny Mooy en Ab Osterhaus zul je bedoelen
Bruls was de enige die een zinnige opmerking plaatste toen hij zei; 'je kunt niet alles naar 0 brengen'

Let op wat Ginny Mooy zegt rond 02:50 in dat 1e filmpje;
"Hoeveel risico vinden wij dan acceptabel voor zo`n docent om wel of niet besmet te raken"
Het gaat dus blijkbaar niet om de kinderen die veel besmet raken (logisch, want die worden er amper of nooit ziek van), maar om de docenten
Maar dan moet de vraag zijn; hoeveel docenten zijn er ZIEK geworden van corona, en dan bedoel ik niet een snotneus of andere lichte corona symptomen, waar is die harde data ? :{w
Want al dat gejammer over besmettingen, daar hebben we niets aan
https://www.trouw.nl/onde(...)den-melden~bdc942b5/
quote:
“In anderhalve week hebben zeven leraren bij ons op school zich afwezig moeten melden met klachten waarvoor ze anders nooit waren thuisgebleven”. Lichte verkoudheidsklachten houden leraren dagenlang in thuisquarantaine omdat het maar niet opschiet met een afspraak bij de GGD of het doorbellen van de uitslag. “Ook als huisgenoten in contact geweest zijn met coronapatinten moet een docent zich tien dagen afmelden”, zegt Naaijkens. “Er valt niet meer tegenop te werken.”
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:26 schreef VoMy het volgende:
Vier weken totale lockdown gaat niet helpen het virus te doen verdwijnen. Iedereen die dat denkt zou van de tv geweerd moeten worden.

Ook weer typisch hoe jij iets een 'goed' verhaal vindt ongeacht de onderbouwing, als het maar zegt wat jij wil horen.
Inderdaad, Osterhaus meent dat 4 weken totale lockdown het virus naar 0 kan terugbrengen

In Italie, Spanje, Frankrijk, Israel etc, daar was allemaal een harde lockdown waar burgers maar in een straal van paar honderd meter om hun huis mochten voor essentiele zaken
En alsnog stierven ze in die weken als ratten, want thuis word je vaak besmet....

En dan geeft ie als voorbeelden van landen waar het wel gelukt is; Nieuw Zeeland, Australie en Japan :')
Allemaal eilanden die ver verwijderd zijn van andere landen 8)7
Nieuw Zeeland wordt als succes opgevoerd maar dat ligt 2000km verwijderd van het dichtsbijzijnde land, en er komt niemand binnen zonder 14 dagen quarantaine
Australie is helemaal niet zo`n succes, daar waren vele uitbraken juist te relateren aan de quarantaine hotels. En de premier van de deelstaat Victoria voert een waar schrikbewind met al vele maanden een snoeiharde lockdown, met demonstraties die hard worden neergeslagen

Japan heeft juist een heel typisch beleid, daar testen ze helemaal niet zo veel, dus daar staren ze zich niet blind op besmettingen
En daar staren ze zich ook niet zo blind over die R waar Osterhaus steeds over lult
https://www.ad.nl/buitenl(...)role-heeft~a3d4656e/
quote:
Met een geheel eigen benadering lijkt Japan toch een stuk beter door de coronacrisis te komen dan veel westerse landen, met nu in totaal ruim 1600 geregistreerde doden en dagelijks slechts enkele honderden nieuwe gevallen.
Al liep de start van de bestrijding in het voorjaar ook daar wat stroef, vertelt de Japanse viroloog Hitoshi Oshitani, een belangrijke regeringsadviseur en een van de architecten van de Japanse methode. ,,We waren niet zo goed voorbereid als bijvoorbeeld Taiwan of Singapore’’, zegt hij tijdens een virtueel vraaggesprek vanuit zijn werkkamer aan de Tohoku Universiteit. Ook Japan werd overvallen door de pandemie en had een schreeuwend tekort aan PCR-tests. Dus ook dit machtige G7-lid (125 miljoen inwoners) kon niet voldoen aan de WHO-mantra ‘test, test, test’.

En toch is dat zo erg niet, luidt zijn opmerkelijke boodschap. De nationale aanpak is namelijk gericht op het voorkomen van superspread-events, niet van elk individueel geval. Japan wil niet per se elke boom zien, maar liever het hele bos: ,,Testen, testen, testen is niet optimaal bij dit coronavirus’’, zegt de viroloog die ook in het Japanse OMT zit. ,,Natuurlijk wil je veel testen, maar je mist gewoon heel veel asymptomatische gevallen (besmette personen zonder symptomen, red.) dus richten wij ons sinds het begin meer op clusters.’’ De plekken en omstandigheden waar een of enkele besmette mensen in n klap een heleboel anderen aansteken, zoals we hier kennen van carnaval en aprs-ski. Voorkom je zulke potentile brandhaarden, dan rem je het virus, zeker omdat een deel van de verspreiding onder de radar gebeurt.

Na vroege uitbraken in populaire karaokebars, sportscholen, een ziekenhuis en restaurant bouwde de regering in Tokyo daarom snel een virusbeleid met een even simpel als dringend advies: mijd de drie ‘C’s’. Die staan voor Closed spaces (besloten, slecht geventileerde ruimtes), Crowded places (drukke gelegenheden) en Close contact (nauw contact). Dat zijn omstandigheden waarbij in n keer vaak meerdere mensen besmet raken, zeker als die C’s overlappen. ,,Daarbij zijn zingen en hard praten extra risicofactoren’’, zegt Oshitani, in het verleden jarenlang WHO-adviseur.

Heb je deze plekken op de radar, dan houd je het coronavirus beter onder de duim, geloven de Japanners. En terwijl wij ons al maanden blindstaren op de reproductiefactor - de R, de graad die staat voor hoeveel anderen een besmet persoon gemiddeld aansteekt - is het net zo belangrijk om te kijken naar de ‘K’, de factor die iets vertelt over de verdeling van de verspreiding: bij het coronavirus schatten wetenschappers namelijk dat slechts 10 20 procent van de genfecteerden maar liefst 80 procent van de nieuwe gevallen veroorzaken (zie hieronder).
pi_195762648
De andere effecten van het sluiten van de scholen.

twitter
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:42:24 #95
67174 Dos37
Come on Twente
pi_195763912
quote:
0s.gif [b]Op

<post>

Ik like niet snel een post, we zitten immers niet op facebook maar deze _O_
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:42:56 #96
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195763924
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ook weer typisch hoe jij iets een 'goed' verhaal vindt ongeacht de onderbouwing, als het maar zegt wat jij wil horen.
@VoMy ik verzoek je per direct te stoppen met die constante persoonlijke aanvallen. Jouw afwijkende mening wordt ook door mij en anderen geaccepteerd, zonder dat we ons bedienen van dit soort retoriek :')

Discussieer over de inhoud of reageert er gewoon niet op. Niet hele tijd die ad hominems.

Bvd
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:49:55 #97
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195764082
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:42 schreef Gretzl het volgende:

[..]

@:VoMy ik verzoek je per direct te stoppen met die constante persoonlijke aanvallen. Jouw afwijkende mening wordt ook door mij en anderen geaccepteerd, zonder dat we ons bedienen van dit soort retoriek :')

Discussieer over de inhoud of reageert er gewoon niet op. Niet hele tijd die ad hominems.

Bvd
Kom. Dan. Met. Inhoud.
Je bijdrages bestaan uit het hier plakken van twitterberichten waarin de regering/het OMT/het RIVM worden aangevallen op de persoon. Jaap van Dissel 'is geen leider', van dat soort. Dat is geen inhoud, dat is juist een persoonlijke aanval. Inhoudelijk brengt dat hele Red Team niets mee, het is gewoon een grote klaagzang zonder onderbouwing en veel gestampvoet omdat er niet naar ze geluisterd wordt.
pi_195765471
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat heeft iedereen nu tijdens Coronatijd toch opeens met handhaven ?
Begrijp je wel dat het normaal sociaal gedrag is wat jij wilt afstraffen ?

En wat had er dan gehandhaafd moeten worden ?, de 1,5m buiten, op terrassen, strand etc ?
Je weet toch wel dat de kans op besmetting buitengewoon klein is ?
Ook in landen waar de politie al maandenlang zeer streng optreedt en mondkapjes overal verplicht zijn, vaak zelfs op straat, daar stijgen de besmettingen als een malle....

In dat fragment van Osterhaus bij Op1 zegt Osterhaus ook "er moet gehandhaafd worden, er moeten andere dingen gebeuren"
Waar WAT moet er dan gehandhaafd worden ?
Dat zegt hij er niet bij

Gaan we dan nog meer beelden zien van eencellige BOA`s die winkeliers bekeuren als ze om 20:01 nog in hun zaak zijn ?
Burgers die bekeurd worden als ze om 20:05 met een krat bier lopen op straat ?
De meeste besmettingen gebeuren in prive situaties, daar helpt dat handhaven en burgers treiteren geen bal aan
[..]

Nee, jammer genoeg zit Maurice de Hond niet bij Red Team
Dan waren ze wel met verstandige maatregelen gekomen in plaats van dat gejoel over lockdowns en 'hammer en dance'

En Maurice zit niet bij de viruswappie club :{w
Ik en vele weldenkende medemensen met mij vinden het niet normaal, dat men in openbare ruimtes geen 1.5 meter of meer afstand wil houden. Maar jij geeft liever toe aan de wens van de inmiddels vele zakkenrollersbendes die ook geen afstand willen houden?
pi_195765582
Oh, dus je hebt er een probleem mee dat er geen afstand wordt gehouden in openbare ruimte ?
Bedoel je dan openbare ruimte binnen, of buiten ?

Horen winkels en horeca ook bij openbare ruimte wat jou betreft ?
Dus politie moet een bekeuring uitdelen als je in een winkel geen 1,5m aanhoudt ?
pi_195765641
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:14 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik en vele weldenkende medemensen met mij vinden het niet normaal, dat men in openbare ruimtes geen 1.5 meter of meer afstand wil houden. Maar jij geeft liever toe aan de wens van de inmiddels vele zakkenrollersbendes die ook geen afstand willen houden?
Buiten hoeft die 1,5 meter niet zo spastisch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')