Heel goed van je, ik heb het ook geaccepteerd dat het ook zo is. Het is niet anders.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat wil ik niet, maar ik heb geaccepteerd dat dat niet anders kan zolang er geen vaccin is.
Dat zei meneer Voss ook en daar ben ik zelf ook van overtuigd. Denk aan de waarschuwingen op sigarettenpakjes: er is een afstompingseffect.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat momenteel de signaalwerking dringend nodig is maar inderdaad, er zit een houdbaarheids datum op, denk ik.
Dat is geen kwestie van akkoord gaan, dat is een kwestie van overmacht.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:51 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dus tot je dood zou jij hiermee akkoord gaan?
Ja, dat was ook niet bepaald een succes.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het probleem is dat er te snel toegegeven wordt aan schreeuwers in de Kamer en twitter. Dat is ook hoe de bizarre beslissing werd genomen om de scholen te sluiten.
Meer of minder virusquote:Op woensdag 30 september 2020 22:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die mondkapjes zijn zoiets van " alle beetjes helpen"
Je stoot altijd minder virus uit dan de " volledige lading" mocht je besmet zijn.
Nou carnaval wordt al afgelast en hoeveel is er al afgelast de afgelopen maanden? Oud en nieuw vieren zonder familie, zit je dan in je eentje als single persoon?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Kerst en Oud en Nieuw afgelast waren. Shit, zit ik dan met mijn kerstballen.
Voor een virus wat voor 99% niet meer voorstelt dan enkele milde verkoudheidsverschijnselen?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:51 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heel goed van je, ik heb het ook geaccepteerd dat het ook zo is. Het is niet anders.
Ik ga gewoon naar familie hoor.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:52 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nou carnaval wordt al afgelast en hoeveel is er al afgelast de afgelopen maanden? Oud en nieuw vieren zonder familie, zit je dan in je eentje als single persoon?
Ja.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:53 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Voor een virus wat voor 99% niet meer voorstelt dan enkele milde verkoudheidsverschijnselen?
Mijn familie is er gewoon met de Kerst. 4 mensen is geen enkel probleem, volgens mij.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:52 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nou carnaval wordt al afgelast en hoeveel is er al afgelast de afgelopen maanden? Oud en nieuw vieren zonder familie, zit je dan in je eentje als single persoon?
Zeker. En dat had echt prima geweest voor het grootste deel van NL als ze gewoon gezegd hadden: "We weten het niet, dus we sluiten de scholen voor 2 à 3 weken om de scholen de kans te geven alles zo in te richten om op een veilige manier te werken, en ondertussen gaan we in gesprek met scholen om te kijken wat er gedaan moet worden"quote:Op woensdag 30 september 2020 22:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het probleem is dat er te snel toegegeven wordt aan schreeuwers in de Kamer en twitter. Dat is ook hoe de bizarre beslissing werd genomen om de scholen te sluiten.
Je mag gewoon vier mensen uitnodigen toch?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:52 schreef mir1986 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 september 2020 22:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Kerst en Oud en Nieuw afgelast waren. Shit, zit ik dan met mijn kerstballen.
Ga je naar hen.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:52 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat vraag ik dus steevast aan mensen om mij heen (echte mensen, dus niet via internet) en niemand heeft hier een antwoord op.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:39 schreef mir1986 het volgende:
En wat gaan we doen als er geen vaccin komt? voor altijd deze maatregelen? Voor altijd afstand houden?
Nee, hooibaal! Wel even opletten, hè?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:54 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je mag gewoon vier mensen uitnodigen toch?
Een pandemie waar er 0,2% van de besmette mensen aan doodgaat? Ik vind het nogal grote opofferingen die je doet voor een virus waarvan er tot nu toe 70 mensen aan dood zijn gegaan onder de 70. Weet je trouwens dat je ook andere ziektes kan overhouden aan de ziekte van Pfeiffer, (MS), griep (allerlei longontstekingen), tuberculose, etc. Dus dan moet je maar altijd afstand blijven houden van mensen?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dat was ook niet bepaald een succes.
Die mondkapjes toen in Amsterdam en Rotterdam ook niet trouwens, hoelang heeft die 'proef' geduurd?
Dat is het nu al. Vrijheid moet ten aller tijden op de eerste plaats staan.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat vraag ik dus steevast aan mensen om mij heen (echte mensen, dus niet via internet) en niemand heeft hier een antwoord op.
Mensen die pleiten voor strenge maatregelen ook niet.
En wanneer is het middel erger dan de kwaal?
Ik neem aan via zoom/teams. Met de techniek van tegenwoordig is het ook echt niet meer nodig om live af te spreken.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn familie is er gewoon met de Kerst. 4 mensen is geen enkel probleem, volgens mij.
Het is eigenlijk een van de weinige kritieken die ik over Rutte heb. Hij geeft te vaak toe als dat niet nodig is, om zodoende te proberen iedereen te vriend te houden en om zijn eigen verantwoordelijkheid af te wentelen. Soms zet hij gelukkig een streep, maar dat moet hier gewoon veel beslissender.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeker. En dat had echt prima geweest voor het grootste deel van NL als ze gewoon gezegd hadden: "We weten het niet, dus we sluiten de scholen voor 2 à 3 weken om de scholen de kans te geven alles zo in te richten om op een veilige manier te werken, en ondertussen gaan we in gesprek met scholen om te kijken wat er gedaan moet worden"
Zelfde met de kinderopvang. Ik heb na eind april ervoor gekozen mijn dochter nog een maand thuis te houden (tot eind mei), om te kijken hoe het ging. Ze had in die periode ervoor een zwakkere gezondheid, dus dat speelde ook mee.
Je moet het ook allemaal zo strict niet nemen. En je kunt ook prima met vijf of zes mensen ergens zitten als je plek zat hebt in huis, ik neem toch ook aan dat je niet allemaal op schoot zit bij elkaar.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ga je naar hen.
Jij telt als 1!
Dan voorzie ik een zelfmoordgolf - zo deze niet nu reeds aan de gang is - van grote omvang. Een ware pandemie van zelfmoord. Vele malen groter dan het aantal covid-slachtoffers.quote:
Bijzonder. Wij zijn geen echte mensen? Dit is nieuws voor mij.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat vraag ik dus steevast aan mensen om mij heen (echte mensen, dus niet via internet) en niemand heeft hier een antwoord op.
Mensen die pleiten voor strenge maatregelen ook niet.
En wanneer is het middel erger dan de kwaal?
Wat hou je over als je MS hebt?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:55 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Een pandemie waar er 0,2% van de besmette mensen aan doodgaat? Ik vind het nogal grote opofferingen die je doet voor een virus waarvan er tot nu toe 70 mensen aan dood zijn gegaan onder de 70. Weet je trouwens dat je ook andere ziektes kan overhouden aan de ziekte van Pfeiffer, (MS), griep (allerlei longontstekingen), tuberculose, etc. Dus dan moet je maar altijd afstand blijven houden van mensen?
Prima alsj ullie dat wel van plan zijn, maar ik ben niet van plan dat te doen. Mocht ik het krijgen en de pech hebben er aan te sterven dan is dat zo, maar dat doe ik liever dan op deze manier verder te leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |