abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195354151
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit. Daarom snap ik niet waarom zij er zeven maanden over moeten doen om tot deze conclusie te komen.
Elk land doet het, dan kan Nederland niet meer achterblijven natuurlijk. Gezellig meedoen.
pi_195354161
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:45 schreef mir1986 het volgende:
Nou ik mag toch hopen dat we ooit weer normaal gaan leven? Of gaan we voor altijd bang blijven voor virussen en ohh jee, de kans op doodgaan?

En jullie zouden dus voor altijd deze maatregelen willen houden? Jullie vinden het leven op deze manier het nog waard? Echt, denk ook na over een leven zonder vaccin. Overigens zou ik het vaccin niet nemen.
ja, ik wil ook wel weer normaal leven, maar zolang dat virus er is kan dat gewoon niet.

Dat is gewoon de realiteit.

Dus ook geen valse hoop hebben,, want dan raak je alleen teleurgesteld.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_195354162
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ben je een retorischevragenbot?
Uhhhh? Geef dan eens antwoord op deze vragen?
pi_195354174
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:45 schreef mir1986 het volgende:
Nou ik mag toch hopen dat we ooit weer normaal gaan leven? Of gaan we voor altijd bang blijven voor virussen en ohh jee, de kans op doodgaan?

En jullie zouden dus voor altijd deze maatregelen willen houden? Jullie vinden het leven op deze manier het nog waard? Echt, denk ook na over een leven zonder vaccin. Overigens zou ik het vaccin niet nemen.
Natuurlijk wil niemand dat, wat is dat nu weer voor onzinnige vraag. Maar we hebben voorlopig nog geen zekerheid dat 'alles weer kan'. Het is vooral erg onzeker.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195354175
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ben je een retorischevragenbot?
Een veel mooiere reactie dan wat ik in gedachten had ;)
pi_195354183
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Mensen gaan dat na verloop van tijd niet meer accepteren en gaan gewoon door met alles doen wat ze al deden. Oneindig lang dit beleid voeren is niet haalbaar laat staan realistisch. Doet de overheid dat wel, dan krijgen we pas een echte crisis in de samenleving die nog veel erger is dan corona zelf.
Oh, jij dacht dat ik dat serieus bedoelde?
pi_195354186
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:47 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Uhhhh? Geef dan eens antwoord op deze vragen?
Uhhhh, geef jij dan antwoord op mijn vragen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195354194
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:40 schreef tesssssssss het volgende:
Die mondkapjes zijn zoiets van " alle beetjes helpen"
Er zijn grenzen natuurlijk. Niet besmet worden is niet het enige doel in het leven. Een menswaardig bestaan lijkt me ook wel fijn.
pi_195354196
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:39 schreef mir1986 het volgende:
En wat gaan we doen als er geen vaccin komt? voor altijd deze maatregelen? Voor altijd afstand houden?
Toch jammer dat je niet op mij reageert over het afstand houden.
Er is namelijk een verschil tussen in je gedachten afstand houden en in de praktijk afstand houden.
Die anderhalve meter is al gauw toch dat net iemand iets dichterbij staat.

Op het moment dat ik de deur uitga ben ik er van overtuigd dat ik in ieder geval afstand hou.
Maar is dat wel zo? Er zijn achteraf genoeg momenten dat ik mijzelf er op betrap dat ik toch dromerig naar het schap met pasta heb staan kijken en even niet heb opgelet.

En in zulke gevallen kan een mondkapje net dat verschil maken.
pi_195354197
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat momenteel de signaalwerking dringend nodig is maar inderdaad, er zit een houdbaarheids datum op, denk ik.
De discussie over mondkapjes is een perfect voorbeeld van een discussie waarin ze het zelf ook niet meer weten. Als je de bevolking op een normale manier mee hebt dan is het helemaal niet nodig om het te verplichten, dan is een dringend verzoek voldoende. De kloof is te groot, en die is alleen maar groter en groter aan het worden. Niet alleen tussen de politiek en de bevolking, maar ook tussen leeftijdsgroepen onderling.

Aan de politiek: Leg duidelijk uit waarom je die maatregelen wil nemen. Je kunt gewoonweg niet 7 maanden lang roepen dat mondkapjes geen zin hebben en ze nu verplichten, en er vanuit gaan dat het dan wel goed komt.
pi_195354200
De OMT-leden hebben wel zwijgplicht of altijd binnenkamers houden over meningsverschillen of problemen, maar je mag niet zo maar iets zeggen vanuit wat besproken is in het vergadering! Dan ben je ook niet professioneel bezig met wat je vertelt over wat er precies is gezegd in teamverband.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195354202
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

ja, ik wil ook wel weer normaal leven, maar zolang dat virus er is kan dat gewoon niet.

Dat is gewoon de realiteit.

Dus ook geen valse hoop hebben,, want dan raak je alleen teleurgesteld.
Dus jij zou tot je dood zo verder willen leven? Zonder sociale dingen, zonder mensen om je heen, zonder festivals, feestjes, kerst, oud en nieuw. geen vermaak.
  woensdag 30 september 2020 @ 22:49:09 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195354206
quote:

[..]

Ik denk dat momenteel de signaalwerking dringend nodig is maar inderdaad, er zit een houdbaarheids datum op, denk ik.
Gewetensvraag, is het gerechtvaardigd dat men onder valse voorwendselen een gedragsverandering bewerkstelligd ?

(Waarschuwing: valkuil vraag) idd ook vanwege een houdbaarheid en iets met tweede kans.
NB: Het gaat mij niet eens om echt een antwoord maar eerder om dit te laten indalen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195354222
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:48 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Er zijn grenzen natuurlijk. Niet besmet worden is niet het enige doel in het leven. Een menswaardig bestaan lijkt me ook wel fijn.
Nou, het is voor mij als bejaarden-verzorgster wel een heel belangrijk doel. Dat bedoel ik ook te zeggen " je kan niet voor andere mensen bepalen wat voor hun belangrijk is"
pi_195354229
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, jij dacht dat ik dat serieus bedoelde?
Oh, ja nee dat wist ik niet. :9

Sommige mensen hier vinden dat blijkbaar geen probleem en zijn hartstikke voor. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195354233
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:48 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Dus jij zou tot je dood zo verder willen leven? Zonder sociale dingen, zonder mensen om je heen, zonder festivals, feestjes, kerst, oud en nieuw. geen vermaak.
Maak het anders nog dramatischer.

Je kunt bijna alles van wat je noemt, en het wordt ongetwijfeld weer meer op termijn. Alleen nu nog even niet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195354244
quote:

[..]

Dat wil ik niet, maar ik heb geaccepteerd dat dat niet anders kan zolang er geen vaccin is.
pi_195354257
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

De discussie over mondkapjes is een perfect voorbeeld van een discussie waarin ze het zelf ook niet meer weten. Als je de bevolking op een normale manier mee hebt dan is het helemaal niet nodig om het te verplichten, dan is een dringend verzoek voldoende. De kloof is te groot, en die is alleen maar groter en groter aan het worden. Niet alleen tussen de politiek en de bevolking, maar ook tussen leeftijdsgroepen onderling.

Aan de politiek: Leg duidelijk uit waarom je die maatregelen wil nemen. Je kunt gewoonweg niet 7 maanden lang roepen dat mondkapjes geen zin hebben en ze nu verplichten, en er vanuit gaan dat het dan wel goed komt.
Het probleem is dat er te snel toegegeven wordt aan schreeuwers in de Kamer en twitter. Dat is ook hoe de bizarre beslissing werd genomen om de scholen te sluiten.
pi_195354260
quote:

[..]

Ik wist niet dat Kerst en Oud en Nieuw afgelast waren. Shit, zit ik dan met mijn kerstballen. :')
pi_195354261
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:50 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat wil ik niet, maar ik heb geaccepteerd dat dat niet anders kan zolang er geen vaccin is.
Dus tot je dood zou jij hiermee akkoord gaan?
pi_195354267
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:50 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Heel goed van je, ik heb het ook geaccepteerd dat het ook zo is. Het is niet anders.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195354278
quote:

[..]

Dat zei meneer Voss ook en daar ben ik zelf ook van overtuigd. Denk aan de waarschuwingen op sigarettenpakjes: er is een afstompingseffect.

Overigens hebben de Nederlandse experimenten niet uitgewezen dat mensen voorzichtiger worden met een mondkapje op. Doorslaggevend is of ze de ruimte hebben om 1,5 meter afstand te houden. De sleutel is voorkomen dat het op plekken zo druk wordt dat mensen geen 1,5 meter afstand kunnen houden.

En een ander goed punt eerder aangesneden bij Jinek: hoeveel besmettingen vinden daadwerkelijk plaats in de settings waarin mondkapjes worden gedragen? In winkels is er bijvoorbeeld sprake van vluchtig contact. In het openbaar vervoer kan ik me er nog iets bij voorstellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195354281
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:51 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Dus tot je dood zou jij hiermee akkoord gaan?
Dat is geen kwestie van akkoord gaan, dat is een kwestie van overmacht.

Er is een pandemie.
  woensdag 30 september 2020 @ 22:52:25 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195354285
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het probleem is dat er te snel toegegeven wordt aan schreeuwers in de Kamer en twitter. Dat is ook hoe de bizarre beslissing werd genomen om de scholen te sluiten.
Ja, dat was ook niet bepaald een succes.

Die mondkapjes toen in Amsterdam en Rotterdam ook niet trouwens, hoelang heeft die 'proef' geduurd?
pi_195354288
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die mondkapjes zijn zoiets van " alle beetjes helpen"

Je stoot altijd minder virus uit dan de " volledige lading" mocht je besmet zijn.
Meer of minder virus
pi_195354291
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Kerst en Oud en Nieuw afgelast waren. Shit, zit ik dan met mijn kerstballen. :')
Nou carnaval wordt al afgelast en hoeveel is er al afgelast de afgelopen maanden? Oud en nieuw vieren zonder familie, zit je dan in je eentje als single persoon?
pi_195354299
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:51 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Heel goed van je, ik heb het ook geaccepteerd dat het ook zo is. Het is niet anders.
Voor een virus wat voor 99% niet meer voorstelt dan enkele milde verkoudheidsverschijnselen?
  woensdag 30 september 2020 @ 22:53:39 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195354308
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:52 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Nou carnaval wordt al afgelast en hoeveel is er al afgelast de afgelopen maanden? Oud en nieuw vieren zonder familie, zit je dan in je eentje als single persoon?
Ik ga gewoon naar familie hoor.
pi_195354309
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:53 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Voor een virus wat voor 99% niet meer voorstelt dan enkele milde verkoudheidsverschijnselen?
Ja.
pi_195354314
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:52 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Mijn familie is er gewoon met de Kerst. 4 mensen is geen enkel probleem, volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')