abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:01:22 #101
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_195380319
Ik heb gisteren uit plichtsgetrouwheid maar een keer een mondkapje opgedaan in de supermarkt en ik ben helemaal om.

Het werkt mijn eigen besmetting in de hand en ik betwijfel of anderen beter beschermd zijn tegen mij. Ik let er normaliter goed op dat ik afstand hou en mijn gezicht niet aanraak. Maar door dat kapje was ik daar helemaal niet meer mee bezig. Mijn bril besloeg steeds, het jeukte en met op- en afdoen is het onmogelijk om niet aan je gezicht te zitten. Met ademen merkte ik er weinig van (en ik had het goed op), dus het zal ook niet veel tegenhouden. Alleen met praten en hoesten geloof ik wel dat het spetters tegenhoudt, maar dat deed ik toch al niet in de supermarkt.

Voorlopig zet ik er geen meer op als het niet verplicht is. En een duimpje omhoog voor Jaap van Dissel. Hij heeft gewoon gelijk over mondkapjes.
Never explain, never apologize.
pi_195380372
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Griep bagataliseren. :(

Meisje (11) sterft aan griep
https://m.hln.be/nina/fit(...)%2Fwww.google.com%2F

Dit 5-jarige jongetje overleed ondanks de griepprik aan griep.
https://www.libelle.nl/le(...)overleden-griepprik/

Ook gezonde kinderen gaan wel eens dood door de griep.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)iep-11801922-a502718

Het kwam toen niet prime-time in het nieuws, want niemand boeide het.
Hmmm... waar deed ik dat dan?

Je komt met paar berichten over de griepprik, het gaat hier helemaal niet over de griepprik.
Maar goed als je dan toch gaan zoeken, zoek meteen goed...

Dat meisje van 11 jaar..... dat is een bericht van 2015

– De griepprik werkt minder goed als het eigen afweersysteem niet goed werkt. Bijvoorbeeld door ouderdom, ziekte of medicijnen. U kunt besmet worden met een griepvirus dat niet in de griepprik zit. Dan krijgt u toch griep. (3)
– Tussentijds vaccinonderzoek in Canada toonde aan dat het 2014/2015 vaccin weinig of geen bescherming bood tegen de circulerende A(H3N2) griepstam. (4)
– De griepprik werkt dit jaar (2014-2015) amper. Een groot deel van de bijna drie miljoen Nederlanders die het vaccin hebben gekregen, is voor hooguit 10 tot 20 procent beschermd tegen het circulerende griepvirus. Virologen erkennen de dramatisch slechte effectiviteit van het griepvaccin van dit jaar. Prof. dr. Ab Osterhaus van de Universiteit van Utrecht betitelt het vaccin als een ’mismatch’. (5)
– Volgens Amerikaanse artsen in het vakblad The Lancet Infectious Diseases is de werkzaamheid van de griepprik alleen aangetoond bij jongvolwassenen. Bij ouderen boven de 65 jaar is nauwelijks onderzoek gedaan naar het nut van de prik, terwijl er alle reden is om te denken dat het vaccin bij hen minder goed werkt: hun afweer reageert immers minder goed. (6)

Dat bericht van dat jongetje is uit 2009 ik weet niet waar dat jongetje is aan dood is gegaan..
maar het Griepvaccin was ook niet ongevaarlijk blijkt achteraf.

In augustus 2010 starten het Zweedse Medical Products Agency (Läkemedelsverket) en het Finse Nationaal Instituut voor Gezondheid en Welzijn (THL) een onderzoek met betrekking tot het verwerven van narcolepsie als een mogelijke bijwerking van Pandemrixvaccinatie bij kinderen.[5] Hierbij vonden ze een minimaal 6,6-voudig verhoogd risico bij kinderen en jongeren, resulterend in een minimum van 3,6 extra gevallen van narcolepsie per 100.000 gevaccineerde patiënten.[6] Het Nederlandse bijwerkingbureau Lareb ontving 20 meldingen van narcolepsie na inenten met pandemrix in 2009 bij kinderen, en beval nader onderzoek aan over het eventuele verband.[7] Het RIVM heeft altijd een verband met vaccins ontkend.[8][9]

In Nederland werden kinderen ingeënt met Pandemrix.[10]

Maar goed.... dus nu verder over de mondkapjes oké?
pi_195380921
Ben benieuwd welk deel van de 'nee'-stemmers deze uiteindelijk gewoon gaat dragen wanneer (vrijwel) iedereen deze draagt. De meeste mensen hebben gewoon geen zin in gedoe en volgen de meute.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195381394
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:23 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]
En winkels en gelegenheden waar ik dan ineens niet meer welkom ben zonder, boycot ik voor de rest van mijn leven.
Meer ruimte voor mij ^O^
pi_195382625
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:02 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Meer ruimte voor mij ^O^
Daarom! Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Fijn dat je het op die manier kan zien. Lost het 'probleem' wat geen probleem is zichzelf op 🙃
pi_195382636
Nee, alleen als het verplicht gaat worden
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_195382677
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben benieuwd welk deel van de 'nee'-stemmers deze uiteindelijk gewoon gaat dragen wanneer (vrijwel) iedereen deze draagt. De meeste mensen hebben gewoon geen zin in gedoe en volgen de meute.
Uhh sterker nog .. ik kreeg vanochtend bericht van mijn werkgever dat vanaf heden bepaalde functies (waaronder ik val) een mondkapje gaan dragen.

Ik heb gezegd dat daar voor mij de grens ligt en dat ik dat niet ga doen. Dat ik heel graag voor ze werk en bereid ben om alle werkzaamheden uit te voeren, zonder mondkapje. En dat ik er anders (tijdelijk) mee kap totdat deze verplichting is opgeheven.

10 Minuten later kreeg ik telefoon. Ze lateb iedereen hier vrij in, doen wat goed voor je voelt. Wie wel wil, mag. Wie niet wil, ook goed. Daar kan ik mee leven.
pi_195385682
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:08 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Uhh sterker nog .. ik kreeg vanochtend bericht van mijn werkgever dat vanaf heden bepaalde functies (waaronder ik val) een mondkapje gaan dragen.

Ik heb gezegd dat daar voor mij de grens ligt en dat ik dat niet ga doen. Dat ik heel graag voor ze werk en bereid ben om alle werkzaamheden uit te voeren, zonder mondkapje. En dat ik er anders (tijdelijk) mee kap totdat deze verplichting is opgeheven.

10 Minuten later kreeg ik telefoon. Ze lateb iedereen hier vrij in, doen wat goed voor je voelt. Wie wel wil, mag. Wie niet wil, ook goed. Daar kan ik mee leven.
Ze maken jou de pis niet lauw!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:43:44 #109
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195385812
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 20:17 schreef Budweiser87 het volgende:
Nee aan die onzin doe ik niet mee.
Straks lig jij dus als eerste aan de beademing.
Dan spreken we elkaar later hier weer. :')
pi_195385871
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:43 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Straks lig jij dus als eerste aan de beademing.
Dan spreken we elkaar later hier weer. :')
Mag je op de IC de mobiel meenemen dan? :)
Pecunia non olet
pi_195385885
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:46 schreef Budweiser87 het volgende:

[..]

Ik ben een gozonde jongen van in de 20 dus ik kan wel tegen een griepje :)
Zelfs gezonde jongens van 20 kunnen op de IC belanden met covid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 13:47:24 ]
pi_195385963
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:47 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Die hebben allemaal al iets anders zoals hartklachten of ze roken heel veel
pi_195385985
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:52 schreef Budweiser87 het volgende:

[..]

Die hebben allemaal al iets anders zoals hartklachten of ze roken heel veel
Nee hoor.
pi_195385995
quote:
81s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:53 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Nee hoor.
Wel hoor. :)
pi_195386017
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:53 schreef Budweiser87 het volgende:

[..]

Wel hoor. :)
Aub stoppen met fake verspreiden.
pi_195386018
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:47 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

De kans is echter vrijwel nihil.
  Redactie Games vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:00:15 #117
181272 crew  Noppie2000
pi_195386077
Ik ben ze gaan dragen ja :Y
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:01:37 #118
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195386102
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:46 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mag je op de IC de mobiel meenemen dan? :)
pi_195386195
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De kans is echter vrijwel nihil.
Het gaat niet alleen om de eigen gezondheid, maar ook die van anderen. Is het nu echt zo moeilijk om je (tijdelijk, een klein beetje) weg te cijferen in het algemeen belang?
Pecunia non olet
pi_195386331
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de eigen gezondheid, maar ook die van anderen. Is het nu echt zo moeilijk om je (tijdelijk, een klein beetje) weg te cijferen in het algemeen belang?
Waar baseer je deze uitspraak op?
pi_195387042
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 20:17 schreef Budweiser87 het volgende:
Nee aan die onzin doe ik niet mee.
https://www.gelderlander.(...)2Fwww.youtube.com%2F

het werkt ook niet eens.
pi_195387050
quote:
Ook dat idd
pi_195388341
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:55 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Aub stoppen met fake verspreiden.
😂

Als je niet met de wind mee waait is het dus per definitie fake? 😂

Waanzin. Op die manier kun je nooit een discussie houden. Makkelijk wel.
pi_195388418
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:03 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

😂

Als je niet met de wind mee waait is het dus per definitie fake? 😂

Waanzin. Op die manier kun je nooit een discussie houden. Makkelijk wel.
Je waait zelf met de wind mee. Discussiëren om iets dat een feit is is onmogelijk inderdaad, goed gezien.
pi_195388503
Ik draag ze al maanden in het ov. Nu ook in winkels ik heb er geen enkel probleem mee. Ik voel me zelfs wat beter in winkels als ik dat draag. Ik zie ook steeds meer mensen jong en oud ermee. Prima
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')