Nice!quote:Op woensdag 30 september 2020 17:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Helemaal niet mijn soort taart met die pindakaas enzo, maar dit ziet er wel echt enorm fancy en goed uit zeg!![]()
Netjes gemaakt ook zeg!
Heb ooit trouwens met een fokmeet een stukje pindakaas chocoladetaart op, bij een café gerund door hoeren (ja echt) en die was wel gruwelijk nat lekker.
Maar uitzondering, liever alleen chocolade ofzo.
Nu wel zin in, van die kleffige Schwarzwalderkirsch ofzo
En hulp van een Culliiemod.quote:
Ik kan dat @minilot niet aandoen.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:48 schreef fietsie het volgende:
Trouwens zijn er hier nog mensen die van Nick gaan changen? Dan is daar vast wat psychische voorbereiding op mogelijk.....
Zijn ze weer in de verkoop?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:48 schreef fietsie het volgende:
Trouwens zijn er hier nog mensen die van Nick gaan changen? Dan is daar vast wat psychische voorbereiding op mogelijk.....
We kunnen meedenkenquote:Op woensdag 30 september 2020 17:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik kan dat @:minilot niet aandoen.
(Ik zou ook geen andere naam weten)
Ik doe het nooit eigenlijk.quote:
Er is geen Duitser die snapt wat je daarmee bedoeltquote:Op woensdag 30 september 2020 17:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Hey jij hebt een Ringel-s in je onderschrift!
Opgeslagenquote:Op woensdag 30 september 2020 16:00 schreef gcjoel het volgende:
Wij eten deze: https://www.24kitchen.nl/(...)-chorizo-en-garnalen
er moesten nog wat tomaten op
Dat deed mijn moeder ook wel eens, kaasplakquote:Op woensdag 30 september 2020 18:00 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb wel eens een blok kaas gepaneerd en gebakken voor een huisgenoot. Daarna kon ik niks meer verkeerd doen bij die huisgenoot.
Snap ik wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:00 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb wel eens een blok kaas gepaneerd en gebakken voor een huisgenoot. Daarna kon ik niks meer verkeerd doen bij die huisgenoot.
Hmm bij de oosterburen, 1900 besmettingen op 83 miljoen inwoners tegen 3000 op 17 miljoen hier?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gisteren hebben we de presentatie van Van Dissel nog zitten kijken. Aan de grafieken zie je duidelijk dat er echt weinig verschil is tussen landen in Europa met strenge en minder strenge maatregelen, overal verlopen de curves ongeveer hetzelfde. Fascinerend wel.
Eszettquote:Op woensdag 30 september 2020 17:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Er is geen Duitser die snapt wat je daarmee bedoelt![]()
Als ik er schnitzels van maak wel. Bloem, ei, panko/paneermeel.quote:
Hij ziet er wel fancy uit.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Iets te veel eer, fietsieIk ken lekkerdere taarten
Jeeee voor gewoon ziekquote:
Niet op hoeven hokken.quote:
Oh bahquote:Op woensdag 30 september 2020 18:34 schreef Candaasje het volgende:
Hij ziet er wel echt heel erg mooi uit Isa. En het oog wil ook wat!
Ik heb net pizza bij de Domino's besteld. Daarna spullen in de auto mieteren en naar NL.
Net nieuws dat mijn oma weer met de ambulance is opgehaald. Ze spuugde bloed, bloed bij ontlasting en lage bloeddruk.(Mijn tante is bij haar)
Pak van ons hart. ik mag ook weer naar buiten en kan vrijdag weer aan het werk.quote:
Dat klinkt niet bestquote:Op woensdag 30 september 2020 18:34 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb net pizza bij de Domino's besteld. Daarna spullen in de auto mieteren en naar NL.
Net nieuws dat mijn oma weer met de ambulance is opgehaald. Ze spuugde bloed, bloed bij ontlasting en lage bloeddruk.(Mijn tante is bij haar)
Bleh. Omaatje tochquote:Op woensdag 30 september 2020 18:34 schreef Candaasje het volgende:
Aww omaatjequote:Op woensdag 30 september 2020 18:34 schreef Candaasje het volgende:
Nu wil ik zo'n stuk taart omdat ziekquote:Op woensdag 30 september 2020 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Iets te veel eer, fietsieIk ken lekkerdere taarten
Ja was echt supergrappigquote:Op woensdag 30 september 2020 17:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nice!
Ik heb wel een FOK! meet in een hoerentent gehad, maar die werd niet gerund door hoeren (dacht ik).
Hoe heet dat daar dan?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Er is geen Duitser die snapt wat je daarmee bedoelt![]()
Wat een taart IsaMijn (gekochte) taart valt ook in de smaak; we deelde een zandtaartje met rood frut en een gevulde macaron
Hoe heet die serie?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Behehe, ik zit vandaag Ik durf het bijna niet te vragen te bingen. Is er een aflevering over paragnosten en volgens mij zit Gerrit Genverbrander er in
quote:
Acherrumquote:Op woensdag 30 september 2020 18:34 schreef Candaasje het volgende:
Mijn seksclub to go jeweettogggquote:Op woensdag 30 september 2020 18:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja was echt supergrappig
En bij GF zeker?
quote:
Ja las het netquote:
Ik zou t etenquote:Op woensdag 30 september 2020 19:01 schreef fietsie het volgende:
Geen taart van Abel maar een taart van Uk:
[ afbeelding ]
Zie ik daar A’Tuin?quote:Op woensdag 30 september 2020 19:01 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfgebakken appeltaart is altijd goedquote:Op woensdag 30 september 2020 19:01 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
Een poging tot jaquote:
quote:Op woensdag 30 september 2020 19:20 schreef Candaasje het volgende:
Nou het is mooi klote. Interne bloeding. Alleen de onderzoeken zijn heel belastend, dus mijn tante en moeder zijn nu met de artsen in overleg. Niks doen = overlijden. Maar die beslissing moet dus nu gemaakt worden.
O nee.. sterktequote:Op woensdag 30 september 2020 19:20 schreef Candaasje het volgende:
Nou het is mooi klote. Interne bloeding. Alleen de onderzoeken zijn heel belastend, dus mijn tante en moeder zijn nu met de artsen in overleg. Niks doen = overlijden. Maar die beslissing moet dus nu gemaakt worden.
Ik zag hem/haar (waren we daar al over uit?)quote:
Hmmm... Balen. Hopelijk valt t mee en/of is t behandelbaar.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:34 schreef Candaasje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 30 september 2020 19:20 schreef Candaasje het volgende:
Ach nee, sterktequote:Op woensdag 30 september 2020 19:20 schreef Candaasje het volgende:
Rij voorzichtigquote:Op woensdag 30 september 2020 19:25 schreef Candaasje het volgende:
Dank![]()
Ik ga maar eens naar NL rijden.
Oh jeumig, dat is heftig. Sterktequote:Op woensdag 30 september 2020 19:20 schreef Candaasje het volgende:
Oh bahquote:Op woensdag 30 september 2020 19:20 schreef Candaasje het volgende:
Dit klinkt verschrikkelijk matig. Heerlijk voor het weekendquote:
Heerlijk voor onder het thuiswerken bedoel jequote:Op woensdag 30 september 2020 19:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit klinkt verschrikkelijk matig. Heerlijk voor het weekend
Nu nog even met kerona bezig voor werk![]()
Te druk voor op werkquote:Op woensdag 30 september 2020 19:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heerlijk voor onder het thuiswerken bedoel je
Kijk ook ff of je die geinponum herkent
Kom maar gauw hierheenquote:Op woensdag 30 september 2020 19:25 schreef Candaasje het volgende:
Dank![]()
Ik ga maar eens naar NL rijden.
Administratieve shit, vrij breed gezien.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Te druk voor op werk![]()
Wat voor iets doe jij eigenlijk?
En zal ik doen! Genverbrander bedoel je dan toch?
Komend weekend. Denk vrijdag na etentje want dan de tijd en rust enzo voor
Ja dat maakt het wel duidelijker zo zegquote:Op woensdag 30 september 2020 19:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Administratieve shit, vrij breed gezien.
Of bullshitjob, net hoe je het noemen wil allemaal.
Wat heftigquote:Op woensdag 30 september 2020 19:20 schreef Candaasje het volgende:
Oh kut, lees nu pas terug met m'n bullshit posts. Sterkte joh! Helemaal kut.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:20 schreef Candaasje het volgende:
Enkel als het een schnitzel is.quote:
Maar wat is er bijzonder aan?quote:
Ik ken alleen de naam Ringel-squote:
Niet gepaneerd want lui. Was lekker stukje vlees. En de spruiten waren fantastichquote:Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa hoe was je kalf nou uiteindelijk? Ik heb niet meegekregen of je gepaneerd hebt of niet
Wat was je recept voor de spruiten?quote:Op woensdag 30 september 2020 21:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niet gepaneerd want lui. Was lekker stukje vlees. En de spruiten waren fantastich
https://www.culy.nl/recep(...)ne-boter-ottolenghi/quote:Op woensdag 30 september 2020 21:48 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wat was je recept voor de spruiten?
Da’s een rampquote:Op woensdag 30 september 2020 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kijk naar een gezin wat 11 kinderen heeft.
2 eenlingen, twee tweelingen, en een vijfling. En nu is ze weer zwanger... van een drieling
Volgens hen welquote:Op woensdag 30 september 2020 21:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s een rampalles natuurlijk?
The vroeg bevallen, dat doen gelovigen toch alleen met het eerste kind? 7 maand oud, maar wel gewoon 50cm en 7 pondquote:Op woensdag 30 september 2020 22:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Volgens hen wel
Ligt allemaal in de handen van God![]()
en intussen bevalt ze telkens te vroeg, gaat nu 4 maanden voor de bevalling het ziekenhuis in omdat ze rust moet nemen en dat thuis niet kan... kost nogal wat.
Oh ja die heb ik wel eens gemaaktquote:Op woensdag 30 september 2020 21:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
https://www.culy.nl/recep(...)ne-boter-ottolenghi/![]()
Echt lekker, zelfs als je niet per se van spruiten houdt.
Welk programma is dit? Het klinkt als iets wat ik ook wil zien!quote:Op woensdag 30 september 2020 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kijk naar een gezin wat 11 kinderen heeft.
2 eenlingen, twee tweelingen, en een vijfling. En nu is ze weer zwanger... van een drieling
AH heeft het regelmatig.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:54 schreef AnneX het volgende:
Nog even het recept van spruitjes van Ottolenghi doorgenomen.
Nog nooit van zwarte knoflook gehoord of gezien.
Dat vind ik vast niet bij de buurtsuper, dan eens naar de groentejuwelier.
De AH in Bloemendaal waarschijnlijkquote:
Ow, daar kom ik zelden. Mn.X fietst er wel eens heen.quote:
De afspraak is verzet. Het is geen zaak van leven en dood.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:59 schreef Blues het volgende:
Ik heb vanalles maar ik ben niet verkoudenidd blij dat het dit keer geen covid is idd
![]()
Hoe is t met jou @:anneX en nog de afspraak kunnen verzetten?
quote:Op woensdag 30 september 2020 23:01 schreef Isabeau het volgende:
De taart is al uitgedeeld en ik heb nog 2 stukjes over voor mijn ouders morgen! Het waren iets te veel kcal voor 2 personen
Ja leuk. 😳 de nick.quote:
Whahahaquote:Op donderdag 1 oktober 2020 05:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja leuk. 😳 de nick.
Zet dan in de tekst eronder wat je nick was voorheen...
# verwarrend
Goeiemorgen. En het miezerregent.
Barrel ..is het tikken buiten, bij de buren opgehouden?
De ah hier in mijn ghetto-wijkje... heeft het eerlijk gezegd... ookquote:Op woensdag 30 september 2020 23:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De AH in Bloemendaal waarschijnlijk
Zwarte knoflook heeft een zeer geconcentreerde smaak: de smaak van drop in combinatie met balsamico plus de essentie van knoflook. Het is een snelle manier om een gerecht een enorme hoeveelheid smaak geven.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
https://www.culy.nl/recep(...)ne-boter-ottolenghi/![]()
Echt lekker, zelfs als je niet per se van spruiten houdt.
Kwam pas week geleden erachter dat dat direct achter Kinderdijk lag. Gefietst toen daarheen. Geen ijsboer gezien helaas.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:22 schreef Myraela het volgende:
Weer een ijsje gehaald. Gisteren ook al. Maar de ijssalon in Alblasserdam is zo goed.
Je hoeft het niet te maken he?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 06:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zwarte knoflook heeft een zeer geconcentreerde smaak: de smaak van drop in combinatie met balsamico plus de essentie van knoflook. Het is een snelle manier om een gerecht een enorme hoeveelheid smaak geven.
Met 12 teentjes knoflook op 450gr spruitjes...
mag je sowieso wel een smaak-splosie hebben toch?
Ondanks dat ie het simpel zegt te houden... zitten er best wat dingen in die niet standaard in mijn keuken aanwezig zijn.
Waarom vreselijk?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kwam pas week geleden erachter dat dat direct achter Kinderdijk lag. Gefietst toen daarheen. Geen ijsboer gezien helaas.
Kinderdijk overigens vind ik n vreselijke naam voor een woonplaats.
Met verkeerde been uit bed gestapt?quote:
Deze even in je telefoon zetten voor de volgende keer: https://www.google.com/ma(...)64!4d4.6609732?hl=enquote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kwam pas week geleden erachter dat dat direct achter Kinderdijk lag. Gefietst toen daarheen. Geen ijsboer gezien helaas.
Is dat sorbet? Ik at dat in Slovenië en vond dat zo onwijs lekkerquote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Deze even in je telefoon zetten voor de volgende keer: https://www.google.com/ma(...)64!4d4.6609732?hl=en
En dan naar het pure chocolade ijs vragen.
Duizelig laptoppen klinkt anders ook niet echt topquote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:46 schreef Myraela het volgende:
En meh, ik word helemaal duizelig wakker. Dus m'n vriend heeft m'n laptop gepakt zodat ik vanuit bed in het donker kan beginnen met werken.
Hij is wel melkvrij. Al is die van structuur wel gewoon zacht, en juist niet te zoet. Echt bittere pure chocolade.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:46 schreef Molo het volgende:
Is dat sorbet? Ik at dat in Slovenië en vond dat zo onwijs lekker
Dit is niet de Speld.quote:Omdat het debat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden zo chaotisch verliep komt er misschien bij de volgende debatten tussen beide een zwijgknop. Dat overweegt de Commissie Presidentiële Debatten volgens Amerikaanse media.
De commissie concludeert na het debat dat er behoefte is aan meer orde. Met de eventuele zwijgknop kan de debatleider de microfoons van Biden en Trump uitzetten.
Naar huis naar huis!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:55 schreef PdeHoog het volgende:
Op kantoor. Werkplek midden in productieruimte waar ook nog gebouwd wordt. Afstand houden is een uitdaging
Het zal wel gepasseerd station zijn als ik denk dat het niet nodig zou moeten zijn om dat te forcen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap sowieso niet dat er geen muteknop aanwezig is. Moderators moeten gewoon de middelen hebben om te reguleren en kandidaten de kans om hun visie en antwoorden te geven.
Mja ik weet niet. Als er een tv optreden is met een gast en publieksinteractie is er ook 1 microfoon tegelijk actief (bij een grote zaal). Gewoon productietechnisch is het veel handiger om misschien geen muteknop, maar wel een deze-persoon-mag-nu-wauwelenen-knop te gebruiken. Dan was het ook zo ver niet gekomen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het zal wel gepasseerd station zijn als ik denk dat het niet nodig zou moeten zijn om dat te forcen?
Doe.gewoon.normaal.
Met een verhitte discussie (of een kleine fittie) is ook niks mis. Maar dit was zo ontzettend treurig. Nou word ik soberso heel heel boos van arrogante bullebakken. Bloed onder de nagels vandaan. Met een honkbalknuppel, in de nek. Bohhh.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mja ik weet niet. Als er een tv optreden is met een gast en publieksinteractie is er ook 1 microfoon tegelijk actief (bij een grote zaal). Gewoon productietechnisch is het veel handiger om misschien geen muteknop, maar wel een deze-persoon-mag-nu-wauwelenen-knop te gebruiken. Dan was het ook zo ver niet gekomen.
Maar ja een beetje fittie is goed voor de kijkcijfers.. dit is de andere kant vd medaille.
There, there.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Met een verhitte discussie (of een kleine fittie) is ook niks mis. Maar dit was zo ontzettend treurig. Nou word ik soberso heel heel boos van arrogante bullebakken. Bloed onder de nagels vandaan. Met een honkbalknuppel, in de nek. Bohhh.
Joh, je gaat toch ook geen verkiezingsuitzending uit Polen bekijken ofzo?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Met een verhitte discussie (of een kleine fittie) is ook niks mis. Maar dit was zo ontzettend treurig. Nou word ik soberso heel heel boos van arrogante bullebakken. Bloed onder de nagels vandaan. Met een honkbalknuppel, in de nek. Bohhh.
Uit data tijdens het debat bleek dat de zoekopdracht 'How do I immigrate' een enorme vlucht had genomenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Joh, je gaat toch ook geen verkiezingsuitzending uit Polen bekijken ofzo?
Laat die Amerikanen toch, dit is hun democratie.
Trots.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]![]()
Ik heb het nieuws uitgezet. Imma good girl.
Ik las ergens een tweet waarin iemand zei 'We zijn zo diep gezonken dat de man die 'Oh, just shut up man' tegen onze president zei als de meer classy person wordt gezien'quote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:50 schreef Lonaa het volgende:
Dit is niet de Speld.![]()
Het is toch serieus om te janken dat 2 (1?) volwassen mannen zo schandalig en respectloos met elkaar omgaan? En dan president zijn. Grote jengelende kleuters.
[ afbeelding ]
Spot on,quote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las ergens een tweet waarin iemand zei 'We zijn zo diep gezonken dat de man die 'Oh, just shut up man' tegen onze president zei als de meer classy person wordt gezien'
Goedemorgen.
Dat team ben ik al maanden geloof ik.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ochtend![]()
Dadelijk driemaandelijkse teamdag.
Normaal in Utrecht en een hele dag, nu een ochtend via Zoom. #teamnettebovenkantenjoggingbroek
Ik weet het niet zo goed. Zou inderdaad kunnen dat ik verkeerd gelegen heb, al heb ik juist heerlijk geslapen. Maar ik denk dat het iets met m'n cyclus te maken heeft. Je hoort steeds verhalen over hoe slecht de pil is. Maar ik ben nu twee maanden gestopt en dat is eigenlijk vooral drama. De week voordat ik ongesteld moet worden begint de ellende. Rugpijn, hoofdpijn, borsten doen pijn en stemmingswisselingen. Dus misschien hoort dit er ook gewoon bij.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Rustig aan @:Myraela, anders even nog wat slapen. Enig idee hoe dat komt? Had het afgelopen zondag en dat kwam vrijwel zeker door de nieuwe (en dus dikke) rol in mijn hoofdkussen.
Gewoon lekker afsluiten wat met de VS of de verkiezingen aldaar te maken heeftquote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het is toch serieus om te janken dat 2 (1?) volwassen mannen zo schandalig en respectloos met elkaar omgaan? En dan president zijn. Grote jengelende kleuters.
[ afbeelding ]
Zo die ziet er echt goed uitquote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Deze even in je telefoon zetten voor de volgende keer: https://www.google.com/ma(...)64!4d4.6609732?hl=en
En dan naar het pure chocolade ijs vragen.
Misschien is dat het wel inderdaad, kan heel goed. Beterschap.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo goed. Zou inderdaad kunnen dat ik verkeerd gelegen heb, al heb ik juist heerlijk geslapen. Maar ik denk dat het iets met m'n cyclus te maken heeft. Je hoort steeds verhalen over hoe slecht de pil is. Maar ik ben nu twee maanden gestopt en dat is eigenlijk vooral drama. De week voordat ik ongesteld moet worden begint de ellende. Rugpijn, hoofdpijn, borsten doen pijn en stemmingswisselingen. Dus misschien hoort dit er ook gewoon bij.
Het trekt in ieder geval alweer een beetje weg.
Gisteren was een collega ziek. Voorheen (met deze klachten) bleef ze thuis en deed niets, nu was ze thuis en heeft toch een paar uur gewerkt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:47 schreef Myraela het volgende:
Op zulke momenten is het wel een luxe om gewoon lekker in bed te kunnen opstarten.Ben benieuwd wat corona met het ziekteverzuim doet eigenlijk.
Weer beginnen is geen optie?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo goed. Zou inderdaad kunnen dat ik verkeerd gelegen heb, al heb ik juist heerlijk geslapen. Maar ik denk dat het iets met m'n cyclus te maken heeft. Je hoort steeds verhalen over hoe slecht de pil is. Maar ik ben nu twee maanden gestopt en dat is eigenlijk vooral drama. De week voordat ik ongesteld moet worden begint de ellende. Rugpijn, hoofdpijn, borsten doen pijn en stemmingswisselingen. Dus misschien hoort dit er ook gewoon bij.
Mja die discussie hier ook vandeweek... als je toch thuis werkt is het makkelijker om toch maar te gaan werken omdat je in ieder geval de deur niet uithoeft.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gisteren was een collega ziek. Voorheen (met deze klachten) bleef ze thuis en deed niets, nu was ze thuis en heeft toch een paar uur gewerkt.
Zou me dat ook kunnen voorstellen wanneer je enorm verkouden bent en je niet lekker voelt, dat je wel thuis zou blijven in pre corona tijd, maar nu toch wel wat doet.
Zeker, ik had van de zomer een buikgriepje. Dus dan ga je niet naar kantoor normaal gesproken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gisteren was een collega ziek. Voorheen (met deze klachten) bleef ze thuis en deed niets, nu was ze thuis en heeft toch een paar uur gewerkt.
Zou me dat ook kunnen voorstellen wanneer je enorm verkouden bent en je niet lekker voelt, dat je wel thuis zou blijven in pre corona tijd, maar nu toch wel wat doet.
Denk inderdaad dat het in zulke situaties echt scheelt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Als je je er lamlendig door voelt, waarom niet? Over elk geneesmiddel lees je wel iets over bijwerkingen en zo.quote:
Ja, die collega bleef al thuis als ze een nacht slecht geslapen had.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Denk inderdaad dat het in zulke situaties echt scheelt.Wij hebben op kantoor eigenlijk altijd wel de luxe gehad om te kunnen zeggen dat je vanuit huis werkt in zulke situaties. Maar toch was het ziekteverzuim na de eerste maanden van de crisis echt flink lager. Vooral op maandag.
Weet niet hoe dat nu is.
Zegt in mijn ogen ook wel een beetje iets over hoe makkelijk mensen normaal ziekmelden. Maarja, ook gewoon een voordeel van thuis werken.
M'n pa had een collega die 12 jaar in dienst is geweest, effectief is die een jaar of drie aan het werk geweest.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, die collega bleef al thuis als ze een nacht slecht geslapen had.
Het is gewoon een nutteloze reactie, Ludolf. Ik heb zelf al het verband getrokken dat het daar aan kan liggen, dan kan ik ook zelf wel de afweging maken of ik wel of niet weer wil beginnen met de pil. Waarbij ik overigens nergens zeg dat ik dat niet overweeg. Net als dat ik nergens zeg dat ik ben gestopt vanwege de eventuele bijwerkingen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:23 schreef derLudolf het volgende:
Als je je er lamlendig door voelt, waarom niet? Over elk geneesmiddel lees je wel iets over bijwerkingen en zo.
Ik meende gister mee gekregen te hebben dat Google een enorme piek in de zoektermen "emigration to Canada" en "move to Canada" zagquote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het grafiekje gezien van google!? Het was enorm!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik meende gister mee gekregen te hebben dat Google een enorme piek in de zoektermen "emigration to Canada" en "move to Canada" zag
Welk programma is dat?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:44 schreef Myraela het volgende:
Zo schattig, kijk een programma waarbij jongeren bij een ouder iemand gaan wonen. En die oude mevrouw is helemaal verbaasd dat haar zwarte logee geen foe yong hai (met een blik ham![]()
) kent, want ja, met haar huidskleur zal ze toch ook wel veel rijst eten.
![]()
De bedoeling is zo lief, maar het komt er wel wat vreemd uit.
Ze vermoeden dat het inderdaad van de pijnmedicatie komt die ze kreeg na de heupoperatie.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:44 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje ...een maagzweer! slikt oma (veel) medicatie met/zonder maagbescherming?
Mooi dat de bloeding gestopt kon worden.
Toen ik op de ok. werkte waren het acute forse buik ingrepen.
@:Myraela ...ludolf vraagt meelevend, volgens mij. Is cranky ook een symptoom?
Quote: “ De bedoeling is zo lief, maar het komt er wel wat vreemd uit”.
Dat is misschien dan ook een aandachtspuntje voor Ludolfs moeder?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ze vermoeden dat het inderdaad van de pijnmedicatie komt die ze kreeg na de heupoperatie.
Die redt het gewoon op paracetamol en slikt volgens mij sowieso maagbeschermers.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is misschien dan ook een aandachtspuntje voor Ludolfs moeder?
Ik ervaar ook het slechte van de pil niet. Sterker nog, als ik pilloos door het leven ga, is het een groot drama. Ik heb niet eens een stopweek.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
👍🏼quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die redt het gewoon op paracetamol en slikt volgens mij sowieso maagbeschermers.
Ja heerlijk, echtquote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hij is wel melkvrij. Al is die van structuur wel gewoon zacht, en juist niet te zoet. Echt bittere pure chocolade.
M'n ma werkt dus normaal gesproken bij een welzijnsorganisatie, in enkele dorpen hier in de gemeente.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:44 schreef Myraela het volgende:
Zo schattig, kijk een programma waarbij jongeren bij een ouder iemand gaan wonen. En die oude mevrouw is helemaal verbaasd dat haar zwarte logee geen foe yong hai (met een blik ham![]()
) kent, want ja, met haar huidskleur zal ze toch ook wel veel rijst eten.
![]()
De bedoeling is zo lief, maar het komt er wel wat vreemd uit.
Voorzichtig positief nieuws dus, maar het blijft vast wel spannend. Arme omaquote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:16 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Niet te snel/abrupt opgestaan @:Myraela?
Of ja, ik heb ook wel de week/ twee weken voor ik ongesteld wordt vagere, irritante klachten. Wisselt ook een beetje per maand.
In elk geval: ik zou ook lekker in het bed blijven zitten, als dat toch kan![]()
Om te voorkomen dat ik uit pure wanhoop mijn hoofd tegen de muur begin te bonken, volg ik dergelijk politiek nieuws uit de VS niet @:Lonaa![]()
Oma had bloeding door een zweer in het duodenum (zeg maar de eerste bocht van de darm, vanaf de maag gezien). Ze hebben die dicht gebrand, en nu is het afwachten of er niet weer een bloeding optreedt. De nacht was ze wel rustig doorgekomen, maar vanochtend wel het infuus eruit getrokken. Mijn moeder gaat zo naar het bezoekuur.
Check.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:30 schreef Candaasje het volgende:
Hooguit dat ik nog eens wil kijken voor een myrena, elke keer die onderbreking met condooms vind ik hinderlijk. (Of dat je op vakantie in je tentje bezig bent, en dan bedenkt dat de toilettas nog in de kofferbak staat, en de auto op de parkeerplaats verderop)
Ja, we duimen nog even verder. Mijn oma is wel echt een enorme taaie hoor. Dus ik hoop dat dat haar nu ook helpt. Maar het is zwaar en heftig voor haar.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Voorzichtig positief nieuws dus, maar het blijft vast wel spannend. Arme oma
Maar dan iedere maand ongesteld, dat is toch ook geen optiequote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Check.Veel makkelijker zo, al ga ik tzt wel met kerel bespreken hoe 'ie denkt over de schaar erin.
Complimenten voor deze post trouwens, serieusquote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is gewoon een nutteloze reactie, Ludolf. Ik heb zelf al het verband getrokken dat het daar aan kan liggen, dan kan ik ook zelf wel de afweging maken of ik wel of niet weer wil beginnen met de pil. Waarbij ik overigens nergens zeg dat ik dat niet overweeg. Net als dat ik nergens zeg dat ik ben gestopt vanwege de eventuele bijwerkingen.
True, maar ik ben er niet erg van overtuigd dat m'n lijf blij gaat blijven van een hormoonhoudend ding in m'n lijf. En eens kijken wat m'n lijf doet met alleen eigen hormonen is ook wel eens interessant, daar heb ik ondertussen ook al zo'n 15 jaar geen idee van.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:36 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maar dan iedere maand ongesteld, dat is toch ook geen optie
Dat haat ik nog het meest(ok en kinderen, die wil ik nog minder graag)
Bij mij niet dan, maar ja, ik loop gewoon met alles wat achter kennelijkquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:34 schreef derLudolf het volgende:
Sexuele hoogtepunt van een vrouw schijnt rond de 28 jaar te liggen @:Candaasje
Oh ik ik had net even gekeken, had nog niet gereageerd op de oma-statusupdateHopen dat de behandeling succesvol is geweest en ze d'r weer bovenop komt.
Nee joh, daar geloof ik echt niets vanquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:34 schreef derLudolf het volgende:
Sexuele hoogtepunt van een vrouw schijnt rond de 28 jaar te liggen @:Candaasje
Oh ik ik had net even gekeken, had nog niet gereageerd op de oma-statusupdateHopen dat de behandeling succesvol is geweest en ze d'r weer bovenop komt.
Ditquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:36 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nog een paar jaar voor mij en dan is dat eerste ook vanzelf opgelostquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:36 schreef gcjoel het volgende:
[..]
ja ok snap ik wel, ik heb ook geen idee hoe dat is inderdaad.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:38 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
True, maar ik ben er niet erg van overtuigd dat m'n lijf blij gaat blijven van een hormoonhoudend ding in m'n lijf. En eens kijken wat m'n lijf doet met alleen eigen hormonen is ook wel eens interessant, daar heb ik ondertussen ook al zo'n 15 jaar geen idee van.
Lijkt me heerlijk, maar daar horen weer andere ongemakken bij.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Nog een paar jaar voor mij en dan is dat eerste ook vanzelf opgelost
Droge gleuf en zweetaanvallen over heel je lijf dit datquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:41 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk, maar daar horen weer andere ongemakken bij.
vrouw zijn
Maar voorlopig kan dat spiraal nog een jaar of 4 mee, wellicht besluiten we tot koters in de tussentijd en daarna zien we wel weer verder.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:41 schreef gcjoel het volgende:
[..]
ja ok snap ik wel, ik heb ook geen idee hoe dat is inderdaad.
Ik vond het bij embryologie zo oneerlijk dat wij primaten een systeem hebben waarbij de 'ontwerper' het nodig vond dat je halve baarmoederwand gesloopt moet worden, en dat maandelijks...terwijl dat dus bij honden, katten, koeien, paarden.... niet het geval is.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:41 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk, maar daar horen weer andere ongemakken bij.
vrouw zijn
Meende ooit 18 voor mannen en 28 voor vrouwen hebben gelezen, maar als ik Google kom ik in elk "artikel" andere cijfers tegenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee joh, daar geloof ik echt niets van
Maak er een poll voor zou ik zeggenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Meende ooit 18 voor mannen en 28 voor vrouwen hebben gelezen, maar als ik Google kom ik in elk "artikel" andere cijfers tegen
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maak er een poll voor zou ik zeggen(Wel in SEX dan, anders heeft fiets niks te doen)
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maak er een poll voor zou ik zeggen(Wel in SEX dan, anders heeft fiets niks te doen)
Euh, naar links gedraaid, of naar rechts?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Libido is vooral afhankelijk van hoe m'n hoofd staat, da's niet perse leeftijdgerelateerd.
Echt ik schaam me soms voor de topics daar ;(quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Naar beneden geduwd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Euh, naar links gedraaid, of naar rechts?
Daar is ook een subforum voor.quote:
Ik kon 'm niet laten.quote:
Ochermquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar mogen we als redelijk simpele users niet komen.
Ja maar ja maar ja maar niet onze urban legend dissen over de dijkdoorbraak in in het jaar onzes Heren 1421 over het slapende babietje in het mandje dat gered werd door een poezebeest!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Stopte die baby dan niet zijn vinger in die dijk? Of haal ik nu dingen door elkaar?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:07 schreef minilot het volgende:
Och @:Candaasje, arme oma. Sterkte daar!
[..]
Ja maar ja maar ja maar niet onze urban legend dissen over de dijkdoorbraak in in het jaar onzes Heren 1421 over het slapende babietje in het mandje dat gered werd door een poezebeest!
Door elkaar.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Stopte die baby dan niet zijn vinger in die dijk? Of haal ik nu dingen door elkaar?
Dat was die met flesjes Heineken toch?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Stopte die baby dan niet zijn vinger in die dijk? Of haal ik nu dingen door elkaar?
Mee eensquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:17 schreef minilot het volgende:
Was altijd tevreden met de anticonceptiepil in de bijna twintig jaar dat ik 'm slikte, maar sinds er vanaf (jaar of vijf geleden) wil ik nooit meer terug. LibidoIntensere emoties
![]()
Hoogstens jammer van die ene maandelijkse jankdag op de dag voordat ik ongesteld moet worden sinds met de pil gestopt, maar ach, zelfs dat heeft ook wel wat.
Koperspiraal for the win!
Dat wist ik niet, maakt het een stuk beter iddquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:07 schreef minilot het volgende:
Och @:Candaasje, arme oma. Sterkte daar!
[..]
Ja maar ja maar ja maar niet onze urban legend dissen over de dijkdoorbraak in in het jaar onzes Heren 1421 over het slapende babietje in het mandje dat gered werd door een poezebeest!
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:07 schreef Tele6 het volgende:
Spuit-elf-bijdrage; i
[..]
en soms zat het bloed tegen de badkamermuren.![]()
Goed punt wel ja.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:55 schreef Myraela het volgende:
Al kreeg ik gisteren ook een mooie reminder. Iemand stuurde een bericht dat ze zich wel zorgen maakt over de slechte verhalen over ouderen die nergens rekening mee houden. Zij kwam met het voorbeeld dat haar moeder zelfstandig woont, maar wel dementie heeft. Dus die dendert ook gewoon dagelijks naar de supermarkt. Ook als haar mantelzorgers alles al in huis hebben gehaald, doet ze dat gewoon. Dat is dan ook weer een groep ouderen die er rebels uitziet, maar die gewoon niet meer beter weet.
Mirena heeft wel minder hormonen, een constantere dosis en een gerichtere dosis. Nadeel van die spiraaltjes is wel dat je ze moet laten plaatsen en er dus semi-oké mee moet zijn dat er iemand tegen je baarmoedermond zit te poeren. Ik vond het geen probleem, maar sommige mensen vinden dat vreselijk (en de eendenbek).quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:08 schreef Lonaa het volgende:
Ja, nou, ik vind met de pil stoppen dus eigenlijk best wel heel spannend. Eigenlijk wil ik het wel want die psychsche bijwerkingen die ik wel eens hoor, dat zijn ook wel een beetje mijn chronische klachten. Maar ik vind het eng, want ik slik hem al langer wel dan niet.Wie ben ik eigenlijk, zonder hormonen? Dat klinkt wat dramatisch enzo, maar het zit me wel dwars.
En dan heb je altijd de 'als niet de pil, wat dan wel?'-vraag. Mirena heeft wel (wat) hormonen, koperspiraal ken ik 1 iemand mee en die is er niet content over, condooms zijn matig.
Jup en eruit is stukken makkelijker dan erin.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:12 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik ben een paar jaar geleden in overleg met mijn huisarts overgestapt op Mirena, vooral vanwege die psychische bijwerkingen. M'n pil was al één van de lichtste, maar het was toch meer dan ik aankon. Voordeel van een hormoonspiraal is dat het, omdat het lokaal afgegeven wordt, een hele lichte en (voor mij vooral belangrijk) constante afgifte van hormonen is.
En als het niet bevalt, kan 'ie er zo uitgerost ook.
Ik vind het wel prima als iemand daar even moet zijn. Maar het blijven dus wel hormonen. Aan de andere kant, misschien moet ik eerst maar een stoppen en kijken wat er gebeurd. Maar spannend.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mirena heeft wel minder hormonen, een constantere dosis en een gerichtere dosis. Nadeel van die spiraaltjes is wel dat je ze moet laten plaatsen en er dus semi-oké mee moet zijn dat er iemand tegen je baarmoedermond zit te poeren. Ik vond het geen probleem, maar sommige mensen vinden dat vreselijk (en de eendenbek).
Je hebt ook nog de nuvaring, die heeft ook een lagere en gerichtere dosis hormonen dan de pil, en die kun je er zelf in stoppen.
Ja, dat is natuurlijk ook wel zo. Heb je ook nog een tijdje 'niks' gehad?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:12 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik ben een paar jaar geleden in overleg met mijn huisarts overgestapt op Mirena, vooral vanwege die psychische bijwerkingen. M'n pil was al één van de lichtste, maar het was toch meer dan ik aankon. Voordeel van een hormoonspiraal is dat het, omdat het lokaal afgegeven wordt, een hele lichte en (voor mij vooral belangrijk) constante afgifte van hormonen is.
En als het niet bevalt, kan 'ie er zo uitgerost ook.
Ik twijfel al een tijdje over de Mirena want wat Tele zegt, lagere dosis hormonen en veel lokaler. Alleen je haalt dat ding er niet zo makkelijk uit als je er toch last van houdt, dat vind ik er wel echt minder aan. Door corona ook nog geen afspraak gemaakt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:08 schreef Lonaa het volgende:
Ja, nou, ik vind met de pil stoppen dus eigenlijk best wel heel spannend. Eigenlijk wil ik het wel want die psychsche bijwerkingen die ik wel eens hoor, dat zijn ook wel een beetje mijn chronische klachten. Maar ik vind het eng, want ik slik hem al langer wel dan niet.Wie ben ik eigenlijk, zonder hormonen? Dat klinkt wat dramatisch enzo, maar het zit me wel dwars.
En dan heb je altijd de 'als niet de pil, wat dan wel?'-vraag. Mirena heeft wel (wat) hormonen, koperspiraal ken ik 1 iemand mee en die is er niet content over, condooms zijn matig.
En waarschijnlijk stuurt een gyn je bij een gesprek om sterilisatie weg met "te jong" ?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil ook srs heel zeker geen kinderen, dus dat maakt het wel een stukje "lastiger"
En Myr, je hebt wel gelijk. Er is maar 1 manier om erachter te komen.
Dat ding gaat er dus wél makkelijk uit als je een beetje vertrouwd bent met je lichaam en je iemand hebt om je te helpen. Er zitten draadjes aan en als je daaraan trekt, wordt het spiraaltje plat en joeps je hem er zo uit. Het kan zijn dat je baarmoedermond zo zit dat je er zelf niet bij kunt, vandaar dat je dan je vriend even moet vragen om hulp.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:17 schreef Candaasje het volgende:
Mijn oma ging nog vrolijk naar het winkelcentrum. (Tot voor kort dan, want het verzorgingshuis = gesloten afdeling) . Kan 'COVID19' niet bevatten. Maar dat zie ik ook wel bij de oma van mijn vriend; lieve vrouw, maar echt van onder de kerktoren, en die moet je ook echt op de maatregelen wijzen. (Zij is niet dementerend verder, zover ik weet)
[..]
Ik twijfel al een tijdje over de Mirena want wat Tele zegt, lagere dosis hormonen en veel lokaler. Alleen je haalt dat ding er niet zo makkelijk uit als je er toch last van houdt, dat vind ik er wel echt minder aan. Door corona ook nog geen afspraak gemaakt.
Weet eigenlijk niet of ik het bij de HA of bij een Gyn wil laten doen. Laatste schijnen gelijk met echo te (kunnen) controleren of alles goed zit. Maar mijn HA geeft aan gespecialiseerd te zijn in het plaatsen van spiraaltjes. (Nu kende ik ook een hoop 'gespecialiseerde dierenartsen'.... laat ik het zo zeggen; dat viel ook nog wel eens tegen)
Waarschijnlijk. Maar ik weet ook niet of ik dat wel wil, want ik moet natuurlijk nog 30 worden en wie the fack weet wat mijn brein ineens besluit als ik 33 ben. Ofzo.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
En waarschijnlijk stuurt een gyn je bij een gesprek om sterilisatie weg met "te jong" ?
Het voordeel van 'gewoon' stoppen met de pil is dat je altijd zo weer naar een strip kunt grijpen als het je toch niet bevalt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het wel prima als iemand daar even moet zijn. Maar het blijven dus wel hormonen. Aan de andere kant, misschien moet ik eerst maar een stoppen en kijken wat er gebeurd. Maar spannend.
Dan wordt je stopweek ineens een stopmaand of zoquote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het voordeel van 'gewoon' stoppen met de pil is dat je altijd zo weer naar een strip kunt grijpen als het je toch niet bevalt.
Dat is natuurlijk ook waar.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het voordeel van 'gewoon' stoppen met de pil is dat je altijd zo weer naar een strip kunt grijpen als het je toch niet bevalt.
Dat laatste is echt niet waar, je kunt niet voelen of hij goed zit. Hoogstens of hij er nog zit.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat ding gaat er dus wél makkelijk uit als je een beetje vertrouwd bent met je lichaam en je iemand hebt om je te helpen. Er zitten draadjes aan en als je daaraan trekt, wordt het spiraaltje plat en joeps je hem er zo uit. Het kan zijn dat je baarmoedermond zo zit dat je er zelf niet bij kunt, vandaar dat je dan je vriend even moet vragen om hulp.
Ik ben de diehard route gedaan en heb het de huisarts-in-opleiding laten doenging ook prima. Ze was alleen vergeten om de eendenbek een beetje warm te maken, dus dat was even schrikken. Qua plaatsing kon ik zelf wel voelen of hij goed zat, want ik / mijn partner kon de eindjes van de draadjes wel voelen (alleen als je op zoek gaat, niet zomaar de hele tijd).
Oh serieus? Ik kan er wel bij, dus dat scheelt dan wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat ding gaat er dus wél makkelijk uit als je een beetje vertrouwd bent met je lichaam en je iemand hebt om je te helpen. Er zitten draadjes aan en als je daaraan trekt, wordt het spiraaltje plat en joeps je hem er zo uit. Het kan zijn dat je baarmoedermond zo zit dat je er zelf niet bij kunt, vandaar dat je dan je vriend even moet vragen om hulp.
Ik ben de diehard route gedaan en heb het de huisarts-in-opleiding laten doenging ook prima. Ze was alleen vergeten om de eendenbek een beetje warm te maken, dus dat was even schrikken. Qua plaatsing kon ik zelf wel voelen of hij goed zat, want ik / mijn partner kon de eindjes van de draadjes wel voelen (alleen als je op zoek gaat, niet zomaar de hele tijd).
Ohquote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:23 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat laatste is echt niet waar, je kunt niet voelen of hij goed zit. Hoogstens of hij er nog zit.
Dit zeg ik uit ervaring
Tegenwoordig is er ook Kyleena, een spiraaltje met minder hormonen dan Mirena.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:17 schreef Candaasje het volgende:
Ik twijfel al een tijdje over de Mirena want wat Tele zegt, lagere dosis hormonen en veel lokaler. Alleen je haalt dat ding er niet zo makkelijk uit als je er toch last van houdt, dat vind ik er wel echt minder aan. Door corona ook nog geen afspraak gemaakt.
Ik heb er dus nooit wat van gevoeld. Ik kreeg ineens licht bloedverlies en dat hield maanden aan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh
Maar waar gaat hij dan heen? Ik dacht dat hij nergens heen kon zolang z'n draadjes nog de baarmoeder uit staken.
Hoe voelt het als hij verkeerd zit?
(Als je dat wilt vertellen. Anders sorry.)
Van wat ik om me heen meekreeg was de pil ook standaard. Ik had de indruk dat ze een spiraaltje ook liever niet deden bij mensen die hun lijf nog niet zo kenden, omdat het toch nogal wat gepruts in je vagina vergt. (Tiener-ik zou dat ook vreselijk hebben gevonden.)quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:28 schreef Myraela het volgende:
Zoveel opties ook. Zouden de meisjes die net beginnen met anticonceptie ook alle opties afwegen? Toen ik begon was de pil gewoon de standaard eigenlijk.
Want als hij verkeerd zit, doet het ook niks als anticonceptie?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:28 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb er dus nooit wat van gevoeld. Ik kreeg ineens licht bloedverlies en dat hield maanden aan.
Toen gingen ze na een tijdje toch maar eens kijken en zat ie niet goed.
juist doordat ik het zelf op geen enkele manier voelde vind ik het nu eng er weer een te nemen. Ik wil geen kind!!
Ja, je moet volgens mij wel flink pech hebben dan alsnog zwanger te kunnen worden, er zit toch iets in je baarmoeder. Maar hij werkt dan niet optimaal dus toch kans op zwangerschap.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Want als hij verkeerd zit, doet het ook niks als anticonceptie?![]()
Hmm. Hier zeggen ze dat te hoog of te laag plaatsen al verminderde werking of zelfs kans op beschadiging van de baarmoeder kan veroorzaken
Even, maar niet echt lang genoeg om een enorm verschil tov spiraal te merken. Al was dat wel al een enorm verschil.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk ook wel zo. Heb je ook nog een tijdje 'niks' gehad?
Ik word maar niet zwanger voorlopig dan, want ik word nu al regelmatig gek van mezelfquote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:51 schreef Aure het volgende:
Mijn libido zonder pil is echt duizend keer beter. En dan tijdens de zwangerschap nog eens X duizend. En dat blijft dan ook nog daarna wel hangen.is een gelukkig man momenteel
![]()
Emoties enzo zijn ook minder vlak, meer met echte ups & downs maar niet te heftig. Voor mij is de pil weer slikken dus echt geen optie meer. Maar moet wel even iets anders dan condooms gaan bedenken hierna. Ik denk dat ik de mirena eerst een kans geef.
Arme jij.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik word maar niet zwanger voorlopig dan, want ik word nu al regelmatig gek van mezelf![]()
(Het helpt dan ook niet dat als ik in BE ben dus geen vriend bij me heb, en de muren zijn ook nog eens flinterdun en er zijn nu altijd wel veel huisgenoten thuis )
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik word maar niet zwanger voorlopig dan, want ik word nu al regelmatig gek van mezelf![]()
(Het helpt dan ook niet dat als ik in BE ben dus geen vriend bij me heb, en de muren zijn ook nog eens flinterdun en er zijn nu altijd wel veel huisgenoten thuis )
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:24 schreef fietsie het volgende:
Ik ga denk ik maar een recept voor rode bietjes met rode-bietjes-sap en rood-gebakken steak opzoeken
Vergeet de bloedworst niet heren! En de rosbief!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:55 schreef golfer het volgende:
Ik krijg trek in eten van jullie conversatie.![]()
Spaanse tosti in de oven gooeien.
Ik heb me (long time ago in 1988 na mijn laatste kinT) laten steriliseren.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:08 schreef Lonaa het volgende:
Ja, wel sneu hèquote:
Ja, nee, dat is ook weer niks. En een dikke buik is maar lastig met practicums enzoquote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:58 schreef Aure het volgende:
[..]het kan ook de andere kant op vallen hoor
Die heb ik moeten googelen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:05 schreef Candaasje het volgende:
Maar vriend kwam deze week aanzetten met de "We-Vibe'.
Geen idee nog, hij kwam dinsdag binnen en toen zat ik nog in België wegens practicum. Maar nu ben ik weer terug, dus ik wilde er straks wel even naar 'kijken'quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:09 schreef Aure het volgende:
Bevalt die wevibe een beetje candaas?
is nu ook van alles aan het bestellen voor in de slaapkamer
![]()
Ik loop op dat gebied een paar (licht)jaren achter.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:12 schreef Candaasje het volgende:
Jij kent niet alle vibrators bij kleur en naam? Tssk.
Tarzan is de enige die je moet kennen toch?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jij kent niet alle vibrators bij kleur en naam? Tssk.
Die ken ik dan weer nog wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:14 schreef gcjoel het volgende:
Tarzan is de enige die je moet kennen toch?
Het topic liep al snel dood door "humor" van "grappenmakers"quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:20 schreef Aure het volgende:
Er was laatst een topic in sex over speeltjesnu moet ik ook een satisfyer pro
Dat was een andere denk ik. Die ik bedoel is nog open!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het topic liep al snel dood door "humor" van "grappenmakers"
Haha, ik zie mijn vriend nog wel elke week gelukkig, en om nu een kopie van zijn piemel op mijn nachtkastje te zetten... ik weet het nietquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Tarzan is de enige die je moet kennen toch?
Als ik ver van vriendje zou wonen langere tijd zou ik op zijn minst voor de lol een clone a willy willen
Ga je bij eerste gebruik live verslag doen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:40 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb geen Tarzan. Wel een Lelo (Siri) die wel bevalt, en dan nu een nieuwe. (@:Aure: Hij is klein!Ziet/voelt wel veelbelovend. Maar zit nu nog even in de lader.)
Uiteraard.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Ga je bij eerste gebruik live verslag doen?
Ja maar ik bedoel ongeklopte slagroom. Ik maak geen zoete dingen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:48 schreef fietsie het volgende:
Mijn moeder deed dat vroeger altijd: op een bakblik toefjes slagroom spuiten, invriezen en daarna losmaken en in een zak weer de vriezer in.
Een gratin, quiche,etc kan je prima invriezen. Ik heb bij wijze van test nu slagroom, roomkaas en creme fraiche ingevroren. Als ik ze tzt ontdooi (ik typte eerst ontvries) dan laat ik het weten.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:47 schreef Lonaa het volgende:
CUL-vraag:
Vriezen jullie dingen gemaakt met verse slagroom in? En verse slagroom zelf?
*bloedboks*quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:07 schreef Tele6 het volgende:
Spuit-elf-bijdrage; ik vind het spiraaltje echt een uitkomst. Daarvoor was ik iedere drie weken een week ongesteld, was ik actief mijn best aan het doen om meer ijzerrijk voedsel binnen te krijgen maar overwoog ik om dan maar te stoppen met veganisme, was de ibuprofen niet aan te slepen en soms zat het bloed tegen de badkamermuren.
Nu alleen nog zere borsten en buikkramp iedere maand en wat meer puistjes hier en daar, maar niet meer zo'n bloedbad, geen diarree meer en lang niet zo'n erge buikkramp.
Ze zeggen dat die hormonen slecht zijn voor je libido, maar iedere drie weken een week lang kapot hard bloeden is ook slecht voor je libido.
Ja, ik vries quiche enzo ook in. En soepen met room (da's toch een substantieel deel room dan. Want roomquote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een gratin, quiche,etc kan je prima invriezen. Ik heb bij wijze van test nu slagroom, roomkaas en creme fraiche ingevroren. Als ik ze tzt ontdooi (ik typte eerst ontvries) dan laat ik het weten.
Ik hoop dat het werkt. Ik zie het wel zitten om een jaarvoorraad Duits lactosevrij spul in de vriezer te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |