We leven dan ook in bizarre tijden en bizarre situaties vragen om bizarre maatregelen. Of in elk geval dat daar openlijk over nagedacht kan en mag worden.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
ik vind het rond bizar dat er überhaupt over nagedacht wordt.
Ja en dan krijg je een burgemeester zoals Eindhovenquote:Op woensdag 30 september 2020 11:41 schreef Confetti het volgende:
Een avondklok zal vooral regionaal ingevoerd worden als ik het zo lees. Amsterdam bijvoorbeeld lijkt me een ideale kandidaat. Daar is het nachtleven 'bruisend'. In een dorpje in het Oosten is het natuurlijk zinloos.
De angst voor Nazi-asociaties is echt onzin. Het is een oorlogsmaatregel en we zijn in oorlog.
Met mijn ommetje of hardlooprondje 's avonds breng ik serieus iemand in gevaar? Wat zeldzaam krom zeg.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom? Kleine opgave om mensenlevens te redden toch?
Ja net alsof het nu bezaaid is op straat na 00:00, gemiddeld dorp/stad in Nederland is om 2300 al uitgestorven, dus onzinnig om dan ook nog een avondklok in te voeren.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:40 schreef vosss het volgende:
Bovendien wat wil je doen dan na zeg een 00:00 uur 's nachts?
Wellicht dus regionaal zoals hierboven geopperd..quote:Op woensdag 30 september 2020 11:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja net alsof het nu bezaaid is op straat na 00:00, gemiddeld dorp/stad in Nederland is om 2300 al uitgestorven, dus onzinnig om dan ook nog een avondklok in te voeren.
Precies dit.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja net alsof het nu bezaaid is op straat na 00:00, gemiddeld dorp/stad in Nederland is om 2300 al uitgestorven, dus onzinnig om dan ook nog een avondklok in te voeren.
Die Nederlandse mentaliteit om alles altijd maar normaal te willen laten zijn is wat ons opbreekt tijdens een crisis als deze. Je kunt geen pandemie bestrijden zonder de normale patronen te doorbreken. Met "doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg" kom je helemaal nergens in een situatie als deze.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:42 schreef vosss het volgende:
[..]
We leven dan ook in bizarre tijden en bizarre situaties vragen om bizarre maatregelen. Of in elk geval dat daar openlijk over nagedacht kan en mag worden.
Succes bij een houten deur met houten kozijnquote:
Ten eerste is het geen kleine opgave, ten tweede is het een onnodige opgave want mensenlevens kunnen ook zonder avondklok gered worden.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom? Kleine opgave om mensenlevens te redden toch?
Dichttimmeren dan?quote:Op woensdag 30 september 2020 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Succes bij een houten deur met houten kozijn
Wat is het nut precies, niemand zit buiten rond die tijd nu in de herfstmaanden, wind en kou. Schijnmiddel.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wellicht dus regionaal zoals hierboven geopperd..
Dit dus. Iedereen weet ook wel dat het over het algemeen uitgestorven is op die tijdstippen (op doordeweekse dagen).quote:Op woensdag 30 september 2020 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Avondklok is een middel om het aantal besmettingen achter de voordeur aan banden te leggen.
Vooral als dat vooral huisfeestjes zijn.
Maar doe het dan per veiligheidsregio.
COR / Het coronadebatquote:Op woensdag 30 september 2020 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Het schema van Ierland wordt nu besproken in de Kamer.
En wat is dat Ierse schema?quote:Op woensdag 30 september 2020 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Het schema van Ierland wordt nu besproken in de Kamer.
quote:Op woensdag 30 september 2020 11:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En wat is dat Ierse schema?
Dan worden die huisfeestjes dus gewoon logeerpartijtjes, en wordt het risico nog groter omdat je langer bij elkaar in een kleine ruimte bent.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Avondklok is een middel om het aantal besmettingen achter de voordeur aan banden te leggen.
Vooral als dat vooral huisfeestjes zijn.
Maar doe het dan per veiligheidsregio.
Probleem is dat wanneer je zegt we doen het alleen do/vr/za men gewoon op andere dagen los gaat.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit dus. Iedereen weet ook wel dat het over het algemeen uitgestorven is op die tijdstippen (op doordeweekse dagen).
Hier zou ik mij prima in kunnen vindenquote:
Wie juicht dit toe dan?quote:Op woensdag 30 september 2020 11:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Het gaat er niet om of het druk is op straat op die tijdstippen. Ook niet of zo'n maatregel nou überhaupt gaat werken. Het gaat erom dat de staat gaat bepalen wanneer je naar buiten mag. Ik kan er echt met m'n verstand niet bij dat er mensen zijn die dit toejuichen.
Wordt ook niets in gezegd over verplichting tot mondkapjes buiten winkels en OV.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Hier zou ik mij prima in kunnen vinden
Hier en daar vast wel. Maar je zal niet massaal 20 man hebben die blijven slapen.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan worden die huisfeestjes dus gewoon logeerpartijtjes, en wordt het risico nog groter omdat je langer bij elkaar in een kleine ruimte bent.
Dit halve topic. Je zal wel weer bedoelen dat mensen het als noodzaak zien en niet toejuichen maar dat is in dit bizarre geval exact hetzelfde.quote:
Dit schema gaat alleen over de regionale maatregelen. De verplichting om mondkapjes te dragen geldt in Ierland landelijk: https://www2.hse.ie/condi(...)sposable-gloves.htmlquote:Op woensdag 30 september 2020 11:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wordt ook niets in gezegd over verplichting tot mondkapjes.
Onzin. Je bent altijd een Pietje Precies hier in dit topic, maar ik heb werkelijk niemand hier een avondklok zien toejuichen. Het wordt ter discussie gesteld, dat is wat anders.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit halve topic. Je zal wel weer bedoelen dat mensen het als noodzaak zien en niet toejuichen maar dat is in dit bizarre geval exact hetzelfde.
Zoiets moet dus hier ook komen. Simpel, duidelijk en dan nog aantallen erbij per wanneer we opschalen/afschalen.quote:
'Ik heb er geen problemen mee' vind ik niet per se ter discussie gesteld worden, maar goed.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onzin. Je bent altijd een Pietje Precies hier in dit topic, maar ik heb werkelijk niemand hier een avondklok zien toejuichen. Het wordt ter discussie gesteld, dat is wat anders.
Sexcetera zou ook al zoden aan de dijk zettenquote:Op woensdag 30 september 2020 11:53 schreef RipCity het volgende:
Als er een avondklok komt kan veronica of RTL7 dan live tussen 23:00-01:00. Police chases Holland gaan uitzenden.
Dat is wel zo. Krijg je schilderswijk vs politie als vertier taferelen.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:53 schreef RipCity het volgende:
Als er een avondklok komt kan veronica of RTL7 dan live tussen 23:00-01:00. Police chases Holland gaan uitzenden.
Ik vind het ook niet bepaald toejuichen.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
'Ik heb er geen problemen mee' vind ik niet per se ter discussie gesteld worden, maar goed.
Je bedoelt zeg maar signaalwaardes en als die bereikt worden gaan we aan de knoppen zitten.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zoiets moet dus hier ook komen. Simpel, duidelijk en dan nog aantallen erbij per wanneer we opschalen/afschalen.
Perspectief en welwillendheid onder de bevolking moet terug.
Touché. Ik sta zover anti die maatregel dat ik het minste positieve woord erover toejuichen vind.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet bepaald toejuichen.
Dit gaat er dan ook snel (landelijk) komen. Bizarre ommezwaai, maar het is dan maar zo..quote:Op woensdag 30 september 2020 11:56 schreef _serial_ het volgende:
En WEER gaat het over de mondkapjes![]()
![]()
![]()
![]()
Het zou wel een middel zijn om die huisfeesten te beknotten....quote:Op woensdag 30 september 2020 11:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja, de heilige mondkapjes. Het lijkt wel of sommigen er magische eigenschappen aan hechten.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:56 schreef _serial_ het volgende:
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 30 september 2020 11:56 schreef _serial_ het volgende:
![]()
![]()
![]()
Het is een gevolg van stijfkoppigheid bij de mensen die al een half jaar om mondkapjes roepen en bij elk maatregelenpakket eisen dat er toch weer mondkapjes komen, hoewel er dus al een hele golf overleefd is zonder mondkapjes. Eigenwijsheid overheerst.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit gaat er dan ook snel (landelijk) komen. Bizarre ommezwaai, maar het is dan maar zo..
Hoe wil je anders perspectief houden? Niet weten wanneer we een level omhoogquote:Op woensdag 30 september 2020 11:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je bedoelt zeg maar signaalwaardes en als die bereikt worden gaan we aan de knoppen zitten.
Iedereen lijkt te denken dat het probleem in de openbare ruimte de magische oplossing is.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, de heilige mondkapjes. Het lijkt wel of sommigen er magische eigenschappen aan hechten.
OK, daar moet ik je gelijk in geven. Ook binnen de horeca gaat het inderdaad 2 kanten op. Een café met slechte ventilatie is heel wat anders dan een restaurant waar 100 mensen in kunnen en er nu 30 zitten op een goede afstand. Daar is wellicht meer voor nodig.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik heb er net een aantal gepostUitbraken op werk zijn als we de cijfers mogen geloven ook maar beperkt, 10% en daar zitten dus ook mensen tussen die vanuit hun vakgebied met Corona te maken krijgen. Toch gelden strengere normen voor thuiswerk. Maar met 30 mensen in een kroeg gaan zitten zuipen is geen probleem. Ik vind dat hoogs merkwaardig. In kantines zou je ook afstand kunnen houden, die gaan zonder blikken of blozen dicht. Want dat kost de overheid geen geld.
Ik begrijp niet wat daar precies frustrerend aan is.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe wil je anders perspectief houden? Niet weten wanneer we een level omhoog
/omlaag gaan tot Rutte het om de week laat weten is frustrerender.
Signaalwaardes zet het hou vol,let op, ga zo door deel kracht bij en legt de verantwoordelijkheid deels bij de burger.
Dan ook per veiligheidsregio misschien, ipv heel het land en je krijgt meer sociale controle ook.
Het zou helpen als het duidelijk zou worden gemaakt bij welke waardes er welke maatregelen worden genomen. Nu zijn er een aantal signaalwaardes wekenlang overschreden zonder dat er iets gebeurde, en daarna werden er van de een op andere dag allerlei maatregelen uit de hoge hoed getoverd zonder dat er echt iets veranderde op het dashboard.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je bedoelt zeg maar signaalwaardes en als die bereikt worden gaan we aan de knoppen zitten.
We zijn het weer eens met elkaarquote:Op woensdag 30 september 2020 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou helpen als het duidelijk zou worden gemaakt bij welke waardes er welke maatregelen worden genomen. Nu zijn er een aantal signaalwaardes wekenlang overschreden zonder dat er iets gebeurde, en daarna werden er van de een op andere dag allerlei maatregelen uit de hoge hoed getoverd zonder dat er echt iets veranderde op het dashboard.
Zo'n dashboard heeft veel meer zin als er ook een schema zoals dat van Ierland aan is gekoppeld. Dan weet je ten minste wat het betekent als jouw regio naar niveau 2 gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |