Waarom staan deze werkgevers in de top vijf? De NS zag ik niet aankomen. Zelfde geldt eigenlijk voor Shell en KLM, zeker in deze tijd waarin er steeds meer aandacht is voor klimaat. Zou iemand die op GroenLinks stemt willen werken voor Shell of KLM?quote:Zoals elk jaar onderzocht Intermediair ook waar hoogopgeleiden het liefst willen werken. In de top vijf van werkgevers staan achtereenvolgens Shell, KLM, Google, Philips en de NS. Vorig jaar stond Shell nog op plek vier en KLM op de eerste plek.
bron: https://nos.nl/artikel/23(...)-leidinggevende.html
Omdat de luchtvaart de kosten ontloopt voor milieuvervuiling (geen btw op vliegtickets en geen accijns op kerosine)? Ik wil hier niet perse een politiek topic van maken, maar ik kan me voorstellen dat een GL of PvdD stemmer niet achter het beleid van de KLM staat en er daarom liever niet zou werken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 01:12 schreef Fok-it het volgende:
Waarom zou je met het oog op het klimaat niet bij KLM willen werken? Ook daar zijn ze gewoon bezig om stuk duurzamer te vliegen.
quote:Op dinsdag 29 september 2020 01:12 schreef Fok-it het volgende:
Waarom zou je met het oog op het klimaat niet bij KLM willen werken? Ook daar zijn ze gewoon bezig om stuk duurzamer te vliegen.
En dat is een keuze van de wereldwijde politiek. Als we in Nederland knenes accijns en BTW doorvoeren draaien we de luchtvaart hier de nek om.quote:Op dinsdag 29 september 2020 01:14 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Omdat de luchtvaart de kosten ontloopt voor milieuvervuiling (geen btw op vliegtickets en geen accijns op kerosine)? Ik wil hier niet perse een politiek topic van maken, maar ik kan me voorstellen dat een GL of PvdD stemmer niet achter het beleid van de KLM staat en er daarom liever niet zou werken.
Luchtvaartmaatschappijen die duurzamer bezig zijn dan een KLM zijn er haast niet inderdaad.quote:Op dinsdag 29 september 2020 01:12 schreef Fok-it het volgende:
Waarom zou je met het oog op het klimaat niet bij KLM willen werken? Ook daar zijn ze gewoon bezig om stuk duurzamer te vliegen.
Het artikel gaat over hoogopgeleiden toch?quote:Op dinsdag 29 september 2020 01:14 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Omdat de luchtvaart de kosten ontloopt voor milieuvervuiling (geen btw op vliegtickets en geen accijns op kerosine)? Ik wil hier niet perse een politiek topic van maken, maar ik kan me voorstellen dat een GL of PvdD stemmer niet achter het beleid van de KLM staat en er daarom liever niet zou werken.
Arbeidsvoorwaarden oke, maar kun je 5 innovaties opnoemen van de NS? Even los van lean six sigma achtige activiteiten bs.quote:Op dinsdag 29 september 2020 01:24 schreef feitcepsrep het volgende:
Ik weet dat de NS een ontzettend goede CAO heeft en dat ook de arbeidsvoorwaarden buitengewoon zijn.
Verder zijn de doorgroeimogelijkheden goed en is het een enorm innovatief bedrijf.
Wat maakt de CAO zo goed?quote:Op dinsdag 29 september 2020 01:24 schreef feitcepsrep het volgende:
Ik weet dat de NS een ontzettend goede CAO heeft en dat ook de arbeidsvoorwaarden buitengewoon zijn.
Verder zijn de doorgroeimogelijkheden goed en is het een enorm innovatief bedrijf.
Wayfinding, drukte voorspellingen, datainfra tbv reizigersinformatie die echt behoorlijk robuust is, vertragingsverwachtingenquote:Op dinsdag 29 september 2020 07:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Arbeidsvoorwaarden oke, maar kun je 5 innovaties opnoemen van de NS? Even los van lean six sigma achtige activiteiten bs.
Hahaha Lean six sigma is een goeie.quote:Op dinsdag 29 september 2020 07:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Arbeidsvoorwaarden oke, maar kun je 5 innovaties opnoemen van de NS? Even los van lean six sigma achtige activiteiten bs.
Auto van de zaak?quote:Op dinsdag 29 september 2020 06:34 schreef Mortaxx het volgende:
NS heeft gewoon hele goede arbeidsvoorwaarden
Heb je enige kennis van het Nederlandse spoornetwerk?quote:Op dinsdag 29 september 2020 07:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Arbeidsvoorwaarden oke, maar kun je 5 innovaties opnoemen van de NS? Even los van lean six sigma achtige activiteiten bs.
Ja?quote:
Wat al gezegd is: mijn ervaringen met de trein zijn zo om te janken dat ik me niet kan voorstellen er te willen werken. Maar diverse antwoorden geven aan dat het toch een goede werkgever is, die slecht is voor z'n klanten. Kan ik me iets bij voorstellen; ik heb ook bij een sociaal bedrijf gewerkt, waar de klanten wegrenden. Op den duur was er dus geen werk meer en bleven de werknemers ook in de kou staan btw.quote:Op dinsdag 29 september 2020 01:09 schreef jameshond7 het volgende:
Ik begrijp dat deze vragen erg uiteen lopen, maar mijn vraag is voornamelijk waarom deze 5 zo populair zijn en wat voor jou een reden is om graag bij een bepaald bedrijf te willen werken. Spelen jouw normen en waarden of politieke voorkeur mee bij een zoektocht naar een baan?
Is er een causaal verband tussen iemands politieke voorkeur te maken en iemands carriere(perspectieven)?quote:Op dinsdag 29 september 2020 01:09 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Waarom staan deze werkgevers in de top vijf? De NS zag ik niet aankomen. Zelfde geldt eigenlijk voor Shell en KLM, zeker in deze tijd waarin er steeds meer aandacht is voor klimaat. Zou iemand die op GroenLinks stemt willen werken voor Shell of KLM?
Inhoud van de functie, imago (binnen de branche), sfeer/gevoel op de afdeling (directe collega's) en arbeidsvoorwaarden moeten in balans zijn. Zit zelf al heel lang (met een tijdelijke onderbreking) binnen dezelfde branche en hoewel het product voor buitenstaanders misschien als low interest beschouw wordt, is het prima werken (en is heel Nederland klant).quote:edit: Ik begrijp dat deze vragen erg uiteen lopen, maar mijn vraag is voornamelijk waarom deze 5 zo populair zijn en wat voor jou een reden is om graag bij een bepaald bedrijf te willen werken. Spelen jouw normen en waarden of politieke voorkeur mee bij een zoektocht naar een baan?
Als corona er niet was geweest, dan was de groei in aantal reizigers EN klanttevredenheid waarschijnlijk nog wel even doorgegroeid zoals het de afgelopen jaren deed. Nu alleen die laatste.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat al gezegd is: mijn ervaringen met de trein zijn zo om te janken dat ik me niet kan voorstellen er te willen werken. Maar diverse antwoorden geven aan dat het toch een goede werkgever is, die slecht is voor z'n klanten. Kan ik me iets bij voorstellen; ik heb ook bij een sociaal bedrijf gewerkt, waar de klanten wegrenden. Op den duur was er dus geen werk meer en bleven de werknemers ook in de kou staan btw.
Ik ga never nooit werken bij een Shell of ander bedrijf dat bijdraagt aan het kapot maken van de wereld.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Is er een causaal verband tussen iemands politieke voorkeur te maken en iemands carriere(perspectieven)?
Mensen met bepaalde idealen kunnen toch prima van binnenuit proberen bij te dragen zaken (in hun ogen) te verbeteren?
Wat een eenzijdig beeld van die branche heb jijquote:Op dinsdag 29 september 2020 10:44 schreef babylon het volgende:
Hetzelfde geldt voor financiële instellingen, maar dan om de reden dat ik niet graag mensen een poot uit draai.
Mijn beeld is uiteraard een stuk breder dan die ene onelinerquote:Op dinsdag 29 september 2020 10:46 schreef baskick het volgende:
[..]
Wat een eenzijdig beeld van die branche heb jij
In mijn 8 jaar bij 3 financiële instellingen herken ik dat maar van 1 werkgever. De rest had geen winstoogmerk (wat niet betekent dat ze geen winst maken of moeten maken, uiteraard). Winst is belangrijk voor de continuïteit van een bedrijf, he. Geen vies iets.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:47 schreef babylon het volgende:
[..]
Mijn beeld is uiteraard een stuk breder dan die ene oneliner
Heb bij meerdere bedrijven gewerkt, en daar ging het mij teveel om de aandeelhouders
Dat zeg ik dan ook niet, dat winst vies is. Wel dat ik niet het gevoel moet hebben dat het puur om de aandeelhouder gaatquote:Op dinsdag 29 september 2020 10:49 schreef baskick het volgende:
[..]
In mijn 8 jaar bij 3 financiële instellingen herken ik dat maar van 1 werkgever. De rest had geen winstoogmerk (wat niet betekent dat ze geen winst maken of moeten maken, uiteraard). Winst is belangrijk voor de continuïteit van een bedrijf, he. Geen vies iets.
Fair enough. Ik schaarde "puur om de aandeelhouder" even onder winstmaximalisatie. Te zwart/wit.quote:Op dinsdag 29 september 2020 11:48 schreef babylon het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet, dat winst vies is. Wel dat ik niet het gevoel moet hebben dat het puur om de aandeelhouder gaat
Voor mij moet de klant op de eerste plaats staan, dan de medewerker, dan pas eventuele aandeelhoudersquote:Op dinsdag 29 september 2020 11:49 schreef baskick het volgende:
[..]
Fair enough. Ik schaarde "puur om de aandeelhouder" even onder winstmaximalisatie. Te zwart/wit.
Dit is een vraag met een vraag beantwoorden. Waarom zoom je niet eerst in op de 5 innovaties waar onze NS om bekend staat?quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:14 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Heb je enige kennis van het Nederlandse spoornetwerk?
Conducteur lijkt me dan weer kut met vervelende/agressieve reizigers en moeten gaan kijken naar aangereden zelfmoordfiguren.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:43 schreef Scorpie het volgende:
Bij de NS krijg je een gemakkelijk, stressloos baantje over het algemeen, tegen uitstekende voorwaarden.
Daar heb je een andere functie voor. Spoorbaan calimiteiten medewerker. Dat is werkelijk naar Duitsland Utrecht en Maastricht reizen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Conducteur lijkt me dan weer kut met vervelende/agressieve reizigers en moeten gaan kijken naar aangereden zelfmoordfiguren.
Ah ik meende dat de conducteur altijd poolshoogte moest nemen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:39 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Daar heb je een andere functie voor. Spoorbaan calimiteiten medewerker. Dat is werkelijk naar Duitsland Utrecht en Maastricht reizen.
Voor die functie moet je verplicht oud zijn. Circa 45 jaar.
Klanttevredenheid van die opgeklopte vragen. Ik wil sneller reizenquote:Op dinsdag 29 september 2020 10:42 schreef babylon het volgende:
[..]
Als corona er niet was geweest, dan was de groei in aantal reizigers EN klanttevredenheid waarschijnlijk nog wel even doorgegroeid zoals het de afgelopen jaren deed. Nu alleen die laatste.
gastquote:Op dinsdag 29 september 2020 12:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit is een vraag met een vraag beantwoorden. Waarom zoom je niet eerst in op de 5 innovaties waar onze NS om bekend staat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De "cyclic railway timetable" zoals beschreven in dit proefschrift: https://www.erim.eur.nl/d(...)etable-optimization/ . En er zijn nog genoeg voorbeelden te vinden van wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd of gesponsord door de NS.quote:Op dinsdag 29 september 2020 07:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Arbeidsvoorwaarden oke, maar kun je 5 innovaties opnoemen van de NS? Even los van lean six sigma achtige activiteiten bs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |