abonnement Unibet Coolblue
pi_195318516
quote:
Zoals elk jaar onderzocht Intermediair ook waar hoogopgeleiden het liefst willen werken. In de top vijf van werkgevers staan achtereenvolgens Shell, KLM, Google, Philips en de NS. Vorig jaar stond Shell nog op plek vier en KLM op de eerste plek.

bron: https://nos.nl/artikel/23(...)-leidinggevende.html
Waarom staan deze werkgevers in de top vijf? De NS zag ik niet aankomen. Zelfde geldt eigenlijk voor Shell en KLM, zeker in deze tijd waarin er steeds meer aandacht is voor klimaat. Zou iemand die op GroenLinks stemt willen werken voor Shell of KLM?

edit: Ik begrijp dat deze vragen erg uiteen lopen, maar mijn vraag is voornamelijk waarom deze 5 zo populair zijn en wat voor jou een reden is om graag bij een bepaald bedrijf te willen werken. Spelen jouw normen en waarden of politieke voorkeur mee bij een zoektocht naar een baan?
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 29 september 2020 @ 01:12:17 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_195318528
Waarom zou je met het oog op het klimaat niet bij KLM willen werken? Ook daar zijn ze gewoon bezig om stuk duurzamer te vliegen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195318535
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 01:12 schreef Fok-it het volgende:
Waarom zou je met het oog op het klimaat niet bij KLM willen werken? Ook daar zijn ze gewoon bezig om stuk duurzamer te vliegen.
Omdat de luchtvaart de kosten ontloopt voor milieuvervuiling (geen btw op vliegtickets en geen accijns op kerosine)? Ik wil hier niet perse een politiek topic van maken, maar ik kan me voorstellen dat een GL of PvdD stemmer niet achter het beleid van de KLM staat en er daarom liever niet zou werken.
pi_195318564
Ik weet dat de NS een ontzettend goede CAO heeft en dat ook de arbeidsvoorwaarden buitengewoon zijn.

Verder zijn de doorgroeimogelijkheden goed en is het een enorm innovatief bedrijf.
pi_195318636
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 01:12 schreef Fok-it het volgende:
Waarom zou je met het oog op het klimaat niet bij KLM willen werken? Ook daar zijn ze gewoon bezig om stuk duurzamer te vliegen.
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_195319132
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 01:14 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Omdat de luchtvaart de kosten ontloopt voor milieuvervuiling (geen btw op vliegtickets en geen accijns op kerosine)? Ik wil hier niet perse een politiek topic van maken, maar ik kan me voorstellen dat een GL of PvdD stemmer niet achter het beleid van de KLM staat en er daarom liever niet zou werken.
En dat is een keuze van de wereldwijde politiek. Als we in Nederland knenes accijns en BTW doorvoeren draaien we de luchtvaart hier de nek om.

Overigens zijn de meeste bedrijven die je noemt best wel technische bedrijven. Alleen voor de inhoudelijke uitdaging zou t al kunnen.
  dinsdag 29 september 2020 @ 06:33:22 #7
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_195319171
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 01:12 schreef Fok-it het volgende:
Waarom zou je met het oog op het klimaat niet bij KLM willen werken? Ook daar zijn ze gewoon bezig om stuk duurzamer te vliegen.
Luchtvaartmaatschappijen die duurzamer bezig zijn dan een KLM zijn er haast niet inderdaad.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 29 september 2020 @ 06:34:49 #8
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195319178
NS heeft gewoon hele goede arbeidsvoorwaarden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195319235
Ik vind je vraag wat raar omdat je min of meer Shell, KLM en NS in hetzelfde rijtje zet qua klimaat. Dat terwijl NS als enige in de wereld volledig op windstroom rijdt. Veel klimaatvriendelijker worden grote bedrijven niet. Bij Shell en KLM is dat volledig andersom.

Maar je TT gaat over NS. Dus dan zal ik mij daar op focussen.

Bij NS zoals al gezegd, heb je hele goede voorwaarden en doorgroeimogelijkheden. Dat komt omdat het één van de oudste bedrijven van Nederland is, met al lange tijd een sterke personeelsvertegenwoordiging (Vakbonden en OR).
  dinsdag 29 september 2020 @ 07:02:38 #10
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_195319284
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_195319413
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 01:14 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Omdat de luchtvaart de kosten ontloopt voor milieuvervuiling (geen btw op vliegtickets en geen accijns op kerosine)? Ik wil hier niet perse een politiek topic van maken, maar ik kan me voorstellen dat een GL of PvdD stemmer niet achter het beleid van de KLM staat en er daarom liever niet zou werken.
Het artikel gaat over hoogopgeleiden toch?
pi_195319421
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 01:24 schreef feitcepsrep het volgende:
Ik weet dat de NS een ontzettend goede CAO heeft en dat ook de arbeidsvoorwaarden buitengewoon zijn.

Verder zijn de doorgroeimogelijkheden goed en is het een enorm innovatief bedrijf.
Arbeidsvoorwaarden oke, maar kun je 5 innovaties opnoemen van de NS? Even los van lean six sigma achtige activiteiten bs.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2020 07:46:11 ]
pi_195319540
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 01:24 schreef feitcepsrep het volgende:
Ik weet dat de NS een ontzettend goede CAO heeft en dat ook de arbeidsvoorwaarden buitengewoon zijn.

Verder zijn de doorgroeimogelijkheden goed en is het een enorm innovatief bedrijf.
Wat maakt de CAO zo goed?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_195319634
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 07:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Arbeidsvoorwaarden oke, maar kun je 5 innovaties opnoemen van de NS? Even los van lean six sigma achtige activiteiten bs.
Wayfinding, drukte voorspellingen, datainfra tbv reizigersinformatie die echt behoorlijk robuust is, vertragingsverwachtingen
pi_195319646
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 07:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Arbeidsvoorwaarden oke, maar kun je 5 innovaties opnoemen van de NS? Even los van lean six sigma achtige activiteiten bs.
Hahaha Lean six sigma is een goeie.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 29 september 2020 @ 08:16:24 #16
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_195319746
Waarom ik al bijna 30 jaar bij NS werk?
Het is een verdomd goede werkgever. We hebben goede arbeidsvoorwaarden en zeker geen slecht salaris. Het is een zeer sociaal bedrijf, alles is bespreekbaar en indien nodig word je met allerlei problemen goed geholpen.
Daarnaast zeer goede doorgroeimogelijkheden.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_195319793
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 06:34 schreef Mortaxx het volgende:
NS heeft gewoon hele goede arbeidsvoorwaarden
Auto van de zaak?
pi_195319966
M'n vader heeft meer dan 30 jaar bij de NS gewerkt met praktisch alleen een mavo(mulo?) diploma en heeft nooit hard hoeven werken en nu net een paar maanden met een riant pensioen. Als werkgever is NS prima. Als klant daarentegen... :')

[ Bericht 1% gewijzigd door YoshiBignose op 29-09-2020 09:19:44 ]
Facts don't care about your feelings
pi_195320009
pindazakje
pi_195320077
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:23 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Auto van de zaak?
Gratis met de trein!
pi_195321317
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 07:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Arbeidsvoorwaarden oke, maar kun je 5 innovaties opnoemen van de NS? Even los van lean six sigma achtige activiteiten bs.
Heb je enige kennis van het Nederlandse spoornetwerk?
pi_195321325
Opeens heb je het ...
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 29 september 2020 @ 10:21:51 #23
319979 Fok-it
All is well
pi_195321417
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 01:51 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')
Ja? :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195321437
het lijkt mij leuk echter verwacht ik het niet lang vol te houden.
Mag je niet een halve dag zelf rijden en de rest van de dag door de trein waggelen?

je bent heel je dienst de chauffeur of de fluit-hulpassistent.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195321477
Goede voorwaarden je kan doorgroeien verschillende vakgebieden goed pensioen
.
pi_195321525
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 01:09 schreef jameshond7 het volgende:
Ik begrijp dat deze vragen erg uiteen lopen, maar mijn vraag is voornamelijk waarom deze 5 zo populair zijn en wat voor jou een reden is om graag bij een bepaald bedrijf te willen werken. Spelen jouw normen en waarden of politieke voorkeur mee bij een zoektocht naar een baan?
Wat al gezegd is: mijn ervaringen met de trein zijn zo om te janken dat ik me niet kan voorstellen er te willen werken. Maar diverse antwoorden geven aan dat het toch een goede werkgever is, die slecht is voor z'n klanten. Kan ik me iets bij voorstellen; ik heb ook bij een sociaal bedrijf gewerkt, waar de klanten wegrenden. Op den duur was er dus geen werk meer en bleven de werknemers ook in de kou staan btw.

On Topic: ik heb gekozen voor de techniek: gas stoken in een electriciteitscentrale. Ik heb ook op een kerncentrale gewerkt; in de tijd dat je moest wegrennen om te voorkomen dat je onder pek en veren werd gesmeerd als je dat mededeelde. Nu staat kernenergie weer op de agenda. Dus politieke voorkeuren waaien alle kanten op.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195321750
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 01:09 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waarom staan deze werkgevers in de top vijf? De NS zag ik niet aankomen. Zelfde geldt eigenlijk voor Shell en KLM, zeker in deze tijd waarin er steeds meer aandacht is voor klimaat. Zou iemand die op GroenLinks stemt willen werken voor Shell of KLM?
Is er een causaal verband tussen iemands politieke voorkeur te maken en iemands carriere(perspectieven)?

Mensen met bepaalde idealen kunnen toch prima van binnenuit proberen bij te dragen zaken (in hun ogen) te verbeteren?

quote:
edit: Ik begrijp dat deze vragen erg uiteen lopen, maar mijn vraag is voornamelijk waarom deze 5 zo populair zijn en wat voor jou een reden is om graag bij een bepaald bedrijf te willen werken. Spelen jouw normen en waarden of politieke voorkeur mee bij een zoektocht naar een baan?
Inhoud van de functie, imago (binnen de branche), sfeer/gevoel op de afdeling (directe collega's) en arbeidsvoorwaarden moeten in balans zijn. Zit zelf al heel lang (met een tijdelijke onderbreking) binnen dezelfde branche en hoewel het product voor buitenstaanders misschien als low interest beschouw wordt, is het prima werken (en is heel Nederland klant).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195321753
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:28 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat al gezegd is: mijn ervaringen met de trein zijn zo om te janken dat ik me niet kan voorstellen er te willen werken. Maar diverse antwoorden geven aan dat het toch een goede werkgever is, die slecht is voor z'n klanten. Kan ik me iets bij voorstellen; ik heb ook bij een sociaal bedrijf gewerkt, waar de klanten wegrenden. Op den duur was er dus geen werk meer en bleven de werknemers ook in de kou staan btw.
Als corona er niet was geweest, dan was de groei in aantal reizigers EN klanttevredenheid waarschijnlijk nog wel even doorgegroeid zoals het de afgelopen jaren deed. Nu alleen die laatste.
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:43:47 #29
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_195321766
Bij de NS krijg je een gemakkelijk, stressloos baantje over het algemeen, tegen uitstekende voorwaarden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_195321783
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Is er een causaal verband tussen iemands politieke voorkeur te maken en iemands carriere(perspectieven)?

Mensen met bepaalde idealen kunnen toch prima van binnenuit proberen bij te dragen zaken (in hun ogen) te verbeteren?
Ik ga never nooit werken bij een Shell of ander bedrijf dat bijdraagt aan het kapot maken van de wereld.

Hetzelfde geldt voor financiële instellingen, maar dan om de reden dat ik niet graag mensen een poot uit draai.

Beide wel gedaan. Ondertussen de keuze gemaakt om alleen nog bij sociaal- en mileubewuste bedrijven te werken. Goed voor mijn karma :)
pi_195321811
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:44 schreef babylon het volgende:
Hetzelfde geldt voor financiële instellingen, maar dan om de reden dat ik niet graag mensen een poot uit draai.

Wat een eenzijdig beeld van die branche heb jij :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195321813
Vertragingen inhalen door flink door te knallen lijkt mij wel wat.
Als je een volle trein hebt en er is flinke vertraging of je kan niet door, dan lijkt dat mij best stressvol.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195321830
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:46 schreef baskick het volgende:

[..]

Wat een eenzijdig beeld van die branche heb jij :+
Mijn beeld is uiteraard een stuk breder dan die ene oneliner :)

Heb bij meerdere bedrijven gewerkt, en daar ging het mij teveel om de aandeelhouders :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2020 10:47:09 ]
pi_195321886
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:47 schreef babylon het volgende:

[..]

Mijn beeld is uiteraard een stuk breder dan die ene oneliner :)

Heb bij meerdere bedrijven gewerkt, en daar ging het mij teveel om de aandeelhouders :)
In mijn 8 jaar bij 3 financiële instellingen herken ik dat maar van 1 werkgever. De rest had geen winstoogmerk (wat niet betekent dat ze geen winst maken of moeten maken, uiteraard). Winst is belangrijk voor de continuïteit van een bedrijf, he. Geen vies iets.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195322161
Ben wel ooit op gesprek geweest in 'de theepot'. zou gaan werken aan de cta-borden die je op elk station hebt. fijn stukje samenwerking tussen meerdere partijen. in een heel mooi pand.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195322748
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:49 schreef baskick het volgende:

[..]

In mijn 8 jaar bij 3 financiële instellingen herken ik dat maar van 1 werkgever. De rest had geen winstoogmerk (wat niet betekent dat ze geen winst maken of moeten maken, uiteraard). Winst is belangrijk voor de continuïteit van een bedrijf, he. Geen vies iets.
Dat zeg ik dan ook niet, dat winst vies is. Wel dat ik niet het gevoel moet hebben dat het puur om de aandeelhouder gaat :)
pi_195322757
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:48 schreef babylon het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet, dat winst vies is. Wel dat ik niet het gevoel moet hebben dat het puur om de aandeelhouder gaat :)
Fair enough. Ik schaarde "puur om de aandeelhouder" even onder winstmaximalisatie. Te zwart/wit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195322847
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Fair enough. Ik schaarde "puur om de aandeelhouder" even onder winstmaximalisatie. Te zwart/wit.
Voor mij moet de klant op de eerste plaats staan, dan de medewerker, dan pas eventuele aandeelhouders :)
pi_195323395
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:14 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Heb je enige kennis van het Nederlandse spoornetwerk?
Dit is een vraag met een vraag beantwoorden. Waarom zoom je niet eerst in op de 5 innovaties waar onze NS om bekend staat?
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:29:03 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195323459
Bedrijven met goede arbeidsvoorwaarden en een goede naam op je CV

Los daarvan hebben die bedrijven ook alle drie iets jongensboekachtigs, dat maakt het ook wel aantrekkelijk denk ik
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:30:03 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195323473
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:43 schreef Scorpie het volgende:
Bij de NS krijg je een gemakkelijk, stressloos baantje over het algemeen, tegen uitstekende voorwaarden.
Conducteur lijkt me dan weer kut met vervelende/agressieve reizigers en moeten gaan kijken naar aangereden zelfmoordfiguren.
pi_195323511
Ze gaan dacht ik volgend jaar proberen om met zonne-energie te vliegen. Klimaatneutraal net zoals de treinen die ze op zonne-energie willen laten rijden. (8>

Net zoals mijn techniekleraar die zei dat er geen toekomst zat in auto's :')

Had ik maar niet geluisterd naar dat advies. Zat ik er nog wat warmpjes bij. }:|

[ Bericht 42% gewijzigd door ManianMan op 29-09-2020 12:37:36 ]
pi_195323672
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Conducteur lijkt me dan weer kut met vervelende/agressieve reizigers en moeten gaan kijken naar aangereden zelfmoordfiguren.
Daar heb je een andere functie voor. Spoorbaan calimiteiten medewerker. Dat is werkelijk naar Duitsland Utrecht en Maastricht reizen.

Voor die functie moet je verplicht oud zijn. Circa 45 jaar.
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:43:18 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195323749
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:39 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Daar heb je een andere functie voor. Spoorbaan calimiteiten medewerker. Dat is werkelijk naar Duitsland Utrecht en Maastricht reizen.

Voor die functie moet je verplicht oud zijn. Circa 45 jaar.
Ah ik meende dat de conducteur altijd poolshoogte moest nemen.
pi_195323799
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:42 schreef babylon het volgende:

[..]

Als corona er niet was geweest, dan was de groei in aantal reizigers EN klanttevredenheid waarschijnlijk nog wel even doorgegroeid zoals het de afgelopen jaren deed. Nu alleen die laatste.
Klanttevredenheid van die opgeklopte vragen. Ik wil sneller reizen
De reis Maastricht Utrecht duurde in 1980 nog korter als nu, terwijl toen de smoes was dat er te weinig sporen waren, het aantal sporen is op dat traject flink toegenomen. Dat komt voor een stuk door de langere wachttijden op sommige stations waardoor de NS zijn prestatieafspraken kan nakomen qua minder vertragingen.

Verder worden mijn overstappen worden maar langer om de klanttevredenheid met zogenaamde opgelopen vertragingen weg te poetsen.
pi_195323962
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dit is een vraag met een vraag beantwoorden. Waarom zoom je niet eerst in op de 5 innovaties waar onze NS om bekend staat?
:') gast

Ik stel die vraag om te weten hoe ver je kennis al reikt. RailSystems is geen technologie waar iedereen standaard wat van af weet.

Maar laat maar weer. Het is me al duidelijk met welke houding je open staat voor nieuwe weetjes. Lees: geen.

:W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195324636
Veel mensen willen alleen het sausje van duurzaamheid en verantwoord. Belangrijk is dat het eigen leven en de portomonnee er goed voor staat.

Zulke bedrijven zijn daarvoor ideaal.
pi_195324822
kaartjes knippen zou niets voor mij zijn.
zou er niet tegen kunnen dat muizen de controles ontwijken en evengoed zwart reizen.

kijk naar dit fragment
even de band doorspoelen naar 10:58

wat een rat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195324892
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 07:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Arbeidsvoorwaarden oke, maar kun je 5 innovaties opnoemen van de NS? Even los van lean six sigma achtige activiteiten bs.
De "cyclic railway timetable" zoals beschreven in dit proefschrift: https://www.erim.eur.nl/d(...)etable-optimization/ . En er zijn nog genoeg voorbeelden te vinden van wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd of gesponsord door de NS.

Hier nog een proefschrift over de betrouwbaarheid van spoorwegsystemen: https://repub.eur.nl/pub/6773/

Nog een proefschrift gesponsord door de NS over wachten op stations: https://eburon.nl/product/waiting_experience_at_train_stations/

Met een paar minuten Googlen vind je enorm veel wetenschappelijk onderzoek door/naar/van de NS. Voldoende innovaties zou ik zeggen.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_195325001
Als je kijkt naar werkgevers als NS, Shell, KLM:

KLM: Kijk de serie KL2020 op RTL: Iedereen krijgt eigenlijk veel te veel betaald voor wat ze uitvoeren, zonder al teveel moeite met een luxe leventje dus toparbeidsvoorwaarden. Ook het slepen van vliegtuigen in karretjes woonde die man uit de serie al in een vrijstaande woning in de rook van Amsterdam, vermoedelijk met allemaal toeslagen. Een senior steward (lees luxe ober met wat veiligheidsriedeltjes) pakt tot 5000 per maand + extra's. Piloten boven de 200k. Reizen over de hele wereld, 5 sterren hotels en een goed salaris spreekt mensen aan. Op kantoor heb je ook veel functies, waar eigenlijk dat oude comfortabele luxe gevoel terugkomt.

Shell: Topwerkgever qua arbeidsvoorwaarden, veel (internationale) ontwikkelmogelijkheden, altijd geld in overvloed en met uitdagende projecten bezig over de hele wereld.

NS: Minder qua geld (ook niet slecht) maar op kantoor en als je maar lang genoeg blijft plakken, wordt vanzelf wel wat. Vergis je niet dat ze draaien op treinen maar dat de back-office ook gigantisch groot is met goede regelingen.

Al verwacht ik dat Corona voor alle bovenstaande bedrijven impact heeft. KLM (blijft 100% zeker bestaan) + Shell hebben al programma's waar ze willen gaan snijden. De gouden tijden zijn een beetje over en NS verwacht ik weinig hervorming. Overigens zelfs na snijden en versoberen blijven het hele goede werkgevers omdat ze zo royaal zijn.

Elke afdeling van bovenstaande werkgevers, heeft wel een duurzaamheidsafdeling, daar kan je gaan werken. Het begint ten slotte bij jezelf. Overigens heb ik al veel duurzaamheidtype's zien langskomen maar het valt mij op dat ze vooral zeggen dat het belangrijk is (wat iedereen eigenlijk iedereen ook wel vindt), ze eigenlijk nooit eens met concrete voorstellen komen die betaalbaar zijn, waar het bedrijf beter van wordt (het liefst ook financieel) en duurzaamheidsvoordelen opleveren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')