abonnement Unibet Coolblue
pi_195307926
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat ging eerder dit jaar anders prima met al die boetes
Uuh. nee, want het is onwettig. Dat het gebeurde betekende nog niet dat het ook mocht.

quote:
Sinds half maart is er 6872 keer verzet ingesteld tegen een strafbeschikking op grond van de noodverordening; dat is veertig procent van alle gevallen. De verzetschriften worden inhoudelijk beoordeeld door het Openbaar Ministerie. De officier van justitie beoordeelt de zaken en brengt de zaak vervolgens voor de rechter of vernietigt de strafbeschikking.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195307967
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeg jij nou dat je thuis onbeperkt strafbare feiten mag plegen? :')
Nee, dat zeg ik helemaal niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195308003
Ik ben wel benieuwd naar de komende maanden en of onze hele economie aan stront gaat zodat we lekker 5 jaar extra opgescheept zitten met een crisis. Effect daarvan zal ongetwijfeld gigantisch zijn. In maart was het leuk en aardig, maar straks niet meer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195308080
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het kan maar dan komt er vermoedelijk geen hond meer.

Het aantal besmettingen hoeft ook niet naar nul maar moet naar een lager niveau. Daar zal het een bijdrage aan zijn.
Nou ja, je zegt het zelf, vermoedelijk komt er dan geen hond meer, dus men zou het ook eerst kunnen proberen. Al denk ik dat het toch wel mee valt. De mens is vooral ook een sociaal wezen.

Als men nu al op tijd de kroeg in duikt, kan men al ruimschoots voor 22.00 meer dan genoeg alcohol genuttigd hebben. Dus ik snap niet waarom die tijd specifiek word aangehouden.

Ik zou het experiment wel eens in werking willen zien. Dus ipv de horeca dichtgooien om 22.00, (tijdelijk) stoppen met het aanbieden van alcohol. Of een max aantal consumpties, maar hoe dat zou moeten gaan werken weet ik zo natuurlijk ook niet.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 28 september 2020 @ 16:49:24 #105
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_195308160
Prima dit, moeten mensen maar eens luisteren. Maar nee, we moesten zonodig lekker op vakantie. En er was aldaar op het strand of in de kroeg geen corona te zien. Dus fuck de 1,5 meter. Of de jeugd die zich nergens wat van aantrekt. Want ze hebben het al zo ontzettend zwaar gehad, het afgelopen half jaar.

Maar nu vooral weer gaan huilen dat alles dicht is, en je niks meer mag ^O^
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_195308210
Als je met zulke achterlijke maatregelen komt kun je ze beter achterwege laten.

Ik lees namelijk niks over

1. Mondkapjes
2. Drukke winkels ( bouwmarkten etc.)
3. De grote hoeveelheid aan (Buitenlandse) toeristen

Enz enz enz
pi_195308321
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:43 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de komende maanden en of onze hele economie aan stront gaat zodat we lekker 5 jaar extra opgescheept zitten met een crisis. Effect daarvan zal ongetwijfeld gigantisch zijn. In maart was het leuk en aardig, maar straks niet meer.
Ik vraag me af hoe groot het economische effect gaat zijn. Het zijn vooral de horeca en reisbranche die klappen krijgen. Het geld dat daar normaal besteed zou worden, wordt wel weer ergens anders uitgegeven. Ontzettend kut voor degenen die daarin werken, maar het geld verdwijnt niet uit de economie. Iemand een biertje van 3 euro geven of een paar uur vliegen, aan een strand liggen en weer terug vliegen, is gewoon een veredelde manier van geld verbranden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 28 september 2020 @ 17:03:08 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195308466
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:41 schreef Discombobulate het volgende:

Nee, dat zeg ik helemaal niet.
Volgens mij wel, want je zegt dat er achter de voordeur niet gehandhaafd mag worden. En als er niet gehandhaafd mag worden, hoe worden strafbare feiten dan tegengehouden of bestraft?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 28 september 2020 @ 17:06:28 #109
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195308543
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:43 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de komende maanden en of onze hele economie aan stront gaat zodat we lekker 5 jaar extra opgescheept zitten met een crisis. Effect daarvan zal ongetwijfeld gigantisch zijn. In maart was het leuk en aardig, maar straks niet meer.
In maart was het ook niet leuk en aardig.

Maar we hebben het wel een beetje aan ons zelf te danken, toch? Ik ga altijd alleen naar de supermarkt, maar als ik zie hoeveel stellen (en ook qua leeftijd in de groep met verhoogd risico) daar gezellig samen rondschuifelen, dan vind ik de reactie van veel mensen toch gewoon erg dom. En dan krijg je dus dit soort extra beperkingen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195308739
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Met maximaal 30 gasten gaat een groot deel van de horeca het niet redden.
Och zal wel meevallen, ondernemers hebben veel vrienden met veel geld. Denk maar niet dat men de vele ondernemers klein krijgt.
  maandag 28 september 2020 @ 17:19:09 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195308854
quote:
4s.gif Op maandag 28 september 2020 16:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nou ja, je zegt het zelf, vermoedelijk komt er dan geen hond meer, dus men zou het ook eerst kunnen proberen. Al denk ik dat het toch wel mee valt. De mens is vooral ook een sociaal wezen.

Als men nu al op tijd de kroeg in duikt, kan men al ruimschoots voor 22.00 meer dan genoeg alcohol genuttigd hebben. Dus ik snap niet waarom die tijd specifiek word aangehouden.

Ik zou het experiment wel eens in werking willen zien. Dus ipv de horeca dichtgooien om 22.00, (tijdelijk) stoppen met het aanbieden van alcohol. Of een max aantal consumpties, maar hoe dat zou moeten gaan werken weet ik zo natuurlijk ook niet.
Geen idee, ik ben ook geen horeca expert. Maar ik denk dat dat bij de afweging hoort.
pi_195309243
quote:
Landelijk: in de supermarkt weer alleen toegang met een karretje, met een deurbeleid.
Hier ben ik wel blij mee. Betekent dat dan ook geen groepjes studenten meer die samen een uur overleggen wat ze gaan zuipen?
pi_195309560
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En als er niet gehandhaafd mag worden, hoe worden strafbare feiten dan tegengehouden of bestraft?
Een huiszoekingsbevel bijvoorbeeld is met ontzettend veel waarborgen omgeven. Dat kan echt niet zo maar. Daar liggen ontzettend veel wetsartikelen aan grondslag. In maart kon het wel zo maar, de politie kon zo maar aanbellen en mensen een boete geven. Dat mag niet omdat het in strijd is met de grondwet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 28 september 2020 @ 18:15:54 #114
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195309756
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 18:01 schreef Discombobulate het volgende:
In maart kon het wel zo maar, de politie kon zo maar aanbellen en mensen een boete geven. Dat mag niet omdat het in strijd is met de grondwet.
Wil ik graag van je weten welk artikel van de grondwet dat is.

En ik heb nog een vraag:
Een politieagent ziet in een huiskamer twee personen staan, waarvan er 1 een wapen op de ander richt. Hij mag niet ingrijpen, volgens jou?

quote:
Artikel 55Aanhouding van de verdachte

1.In geval van ontdekking op heeter daad van een misdrijf kan ieder, ter aanhouding van den verdachte, elke plaats betreden, met uitzondering van een woning zonder toestemming van de bewoner en van de plaatsen, genoemd in artikel 12 van de Algemene wet op het binnentreden (Stb. 1994, 572).

2.Zoowel in geval van ontdekking op heeter daad als buiten dat geval kan iedere opsporingsambtenaar, ter aanhouding van den verdachte, elke plaats betreden.

Artikel 55aAanhouding van de verdachte

1.In geval van ontdekking op heterdaad van een strafbaar feit of in geval van verdenking van een misdrijf als omschreven in artikel 67, eerste lid, kan iedere opsporingsambtenaar ter aanhouding van de verdachte elke plaats doorzoeken. Hij behoeft daartoe de machtiging van de officier van justitie, behoudens het geval van dringende noodzakelijkheid. In het laatste geval wordt de officier van justitie onverwijld van de doorzoeking op de hoogte gesteld.

2.Indien de officier van justitie aan een opsporingsambtenaar een machtiging heeft verleend ter aanhouding van de verdachte een woning zonder toestemming van de bewoner te doorzoeken, is voor het binnentreden in die woning door de betrokken opsporingsambtenaar geen machtiging als bedoeld in artikel 2 van de Algemene wet op het binnentreden vereist.


[ Bericht 48% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 28-09-2020 18:22:24 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195309785
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2020 16:49 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Prima dit, moeten mensen maar eens luisteren. Maar nee, we moesten zonodig lekker op vakantie. En er was aldaar op het strand of in de kroeg geen corona te zien. Dus fuck de 1,5 meter. Of de jeugd die zich nergens wat van aantrekt. Want ze hebben het al zo ontzettend zwaar gehad, het afgelopen half jaar.

Maar nu vooral weer gaan huilen dat alles dicht is, en je niks meer mag ^O^
Nee, nu zitten we weer binnen...
  maandag 28 september 2020 @ 19:16:31 #116
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_195311397
Waarom geen lokale maatregelen in Den Haag en Amsterdam; de werkelijke brandhaarden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_195311600
Muahahahahahahaha. Rutte zegt net al, achter de voordeur kunnen we niet handhaven. Massaal naar de huisfeestjes dus mensen, want in de reguliere horeca mag 't niet meer.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195311716
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 19:21 schreef Harlon het volgende:
Muahahahahahahaha. Rutte zegt net al, achter de voordeur kunnen we niet handhaven. Massaal naar de huisfeestjes dus mensen, want in de reguliere horeca mag 't niet meer.
Heb je al een flyer met datums bij jouw thuis? *O*
pi_195312113
Gelukkig, de detailhandel moet een verplicht deurbeleid voeren. Worden de mensen die zich niet bekommeren om het welzijn van medemensen, tenminste door meerdere mensen gezien.
  Spellchecker maandag 28 september 2020 @ 19:38:08 #120
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195312154
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 19:21 schreef Harlon het volgende:
Muahahahahahahaha. Rutte zegt net al, achter de voordeur kunnen we niet handhaven. Massaal naar de huisfeestjes dus mensen, want in de reguliere horeca mag 't niet meer.
Pas op voor overlast.
pi_195312443
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat ging eerder dit jaar anders prima met al die boetes
Ja leuk, kan de buurman met de verrekijker weer gaan doorgeven wie er naar zijn zin iets te dicht op elkaar staan.
pi_195312471
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 19:38 schreef maily het volgende:

[..]

Pas op voor overlast.
Ja je moet natuurlijk wel zorgen dat je de muziek niet knalhard aanzet en dat je 't een beetje binnen de redelijke geluidsnormen houdt maar dan zou het allemaal goed moeten gaan. Uiteraard wel ff de gordijnen aan de voorkant dicht zodat de handhavers niet van buitenaf kunnen zien dat er teveel mensen zijn.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195312569
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 19:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja leuk, kan de buurman met de verrekijker weer gaan doorgeven wie er naar zijn zin iets te dicht op elkaar staan.
Dat is in het belang van de volksgezondheid. Als groepen zich onverantwoord gedragen dan is het mooi als burgers dat melden zodat daar tegen opgetreden kan worden. Ook in huiselijke kring.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195312701
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 19:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is in het belang van de volksgezondheid. Als groepen zich onverantwoord gedragen dan is het mooi als burgers dat melden zodat daar tegen opgetreden kan worden. Ook in huiselijke kring.
De stasi zou trots op je zijn, Xi Jinping vindt je ook erg goed bezig, +3 op je social credit score.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195312784
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 19:54 schreef Harlon het volgende:

[..]

De stasi zou trots op je zijn, Xi Jinping vindt je ook erg goed bezig, +3 op je social credit score.
72% van de Nederlanders wil strengere maatregelen en waarschijnlijk is er een meerderheid van de Nederlanders die geen problemen heeft om ernstige misstanden te melden als ze die zien.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195313092
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 18:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Wil ik graag van je weten welk artikel van de grondwet dat is.
https://www.denederlandse(...)artikel_12_huisrecht

quote:
En ik heb nog een vraag:
Een politieagent ziet in een huiskamer twee personen staan, waarvan er 1 een wapen op de ander richt. Hij mag niet ingrijpen, volgens jou?

Dat is toch totaal iets anders dan >4 personen in een huis bij corona.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195313139
quote:
En ik raad je aan om deze eens te beluisteren: van hoogleraar recht en samenleving Jan Brouwer van de RUG.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 28 september 2020 @ 20:08:54 #128
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_195313207
Ik heb te doen met Rutte. Ze weten het niet meer. Hij is in 1 jaar tijd 15 jaar ouder geworden. Eerst die stikstof onzin en nu die corona. Hij is een echte vent.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 28 september 2020 @ 20:13:25 #129
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195313328
quote:
Check. Artikel 55 van het strafrecht bepaalt dus, dat een opsporingsambtenaar het wel mag, bij een heterdaad of een dringende noodzakelijkheid.

quote:
Dat is toch totaal iets anders dan >4 personen in een huis bij corona.
Strafbaar is strafbaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195313655
quote:
15s.gif Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb te doen met Rutte. Ze weten het niet meer. Hij is in 1 jaar tijd 15 jaar ouder geworden. Eerst die stikstof onzin en nu die corona. Hij is een echte vent.

:{²
Tja, wie regeren wil over een land moet veel hobbels kunnen nemen.
pi_195313669
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Strafbaar is strafbaar.
Nee... Daarvoor moet eerst een nieuwe wet komen en daar moet over gestemd worden in de 1e en 2e kamer. Die coronawet is er nog helemaal niet. Dat zou makkelijk zijn, een Grapperhaus die denkt van "Oh, laat ik dit eens even onder artikel 55 plaatsen" en klaar. En overigens, het is helemaal geen dringende noodzakelijkheid dus mag het niet. Wat heterdaad nu precies in het (straf)recht betekend weet ik niet, maar het zal ongetwijfeld niet met corona te maken hebben.

Ik stuurde je net een links met een video van Jan Brouwer. Beluister die maar even.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 28 september 2020 @ 20:28:24 #132
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_195313731
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:25 schreef torentje het volgende:

[..]

Tja, wie regeren wil over een land moet veel hobbels kunnen nemen.
Vooral met een koppig, zeurderig en betwerig volk als de Hollanders.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 28 september 2020 @ 20:32:25 #133
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195313856
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:25 schreef Discombobulate het volgende:

Nee...
Jij claimt dat handhaven achter de voordeur niet mag, maar dat mag wel. Als met meer dan 4 personen samenzijn niet strafbaar is, dan natuurlijk niet. Maar dat is zo'n ontzettende open deur (pun intended), dat ik er vanuit ging dat ik dat niet apart hoefde te benoemen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195313897
quote:
Halsema: 'Draag mondkapje in alle publieke binnenruimtes'
https://www.at5.nl/artike(...)blieke-binnenruimtes
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195314282
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij claimt dat handhaven achter de voordeur niet mag, maar dat mag wel. Als met meer dan 4 personen samenzijn niet strafbaar is, dan natuurlijk niet. Maar dat is zo'n ontzettende open deur (pun intended), dat ik er vanuit ging dat ik dat niet apart hoefde te benoemen.
Je leest helemaal niet wat ik daarna zeg. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195314372
quote:
15s.gif Op maandag 28 september 2020 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vooral met een koppig, zeurderig en betwerig volk als de Hollanders.

:{²
Waar komt dat fabeltje toch vandaan? Er zijn weinig volkeren zo braaf en gehoorzaam als nederlandse belastingslaafjes...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195314535
quote:
4s.gif Op maandag 28 september 2020 15:57 schreef SpaceOddity het volgende:
Maar het virus is dus ná 22.00 meer besmettelijker ofzo?
Doe je alsof of moeten mensen je dagelijks uitleggen hoe een vork werkt?
  maandag 28 september 2020 @ 20:59:02 #138
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195314606
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Je leest helemaal niet wat ik daarna zeg. :')
Waarschijnlijk omdat het niet relevant was.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195314789
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het niet relevant was.
Het is juist ontzettend relevant.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 28 september 2020 @ 21:11:44 #140
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195314912
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 21:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het is juist ontzettend relevant.
Ik heb het even doorgelezen en ik had gelijk. Het was niet relevant.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195315521
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Doe je alsof of moeten mensen je dagelijks uitleggen hoe een vork werkt?
Nee, leg eens uit;

Waarom 22.00? Omdat mensen dan vaak een glaasje teveel op hebben?

Mensen die smiddags/20.55 aan de borrel gaan kunnen voor 22.00 al zo dronken zijn dat dan al de maatregels niet meer in acht worden genomen

Dus, alsjeblieft, vertel; hoe werkt een vork?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195316710
De waanzinmolen draait weer op volle toeren!
pi_195317958
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

72% van de Nederlanders wil strengere maatregelen en waarschijnlijk is er een meerderheid van de Nederlanders die geen problemen heeft om ernstige misstanden te melden als ze die zien.
Niemand heeft ooit beweerd dat een groot deel van de Nederlanders intelligent was. En een groot deel van de Nederlanders hielp graag de Duitsers tijdens de 2e wereldoorlog, dus wat dat betreft is er nog weinig veranderd, het grootste gedeelte is nog steeds net zo fout.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195318004
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Check. Artikel 55 van het strafrecht bepaalt dus, dat een opsporingsambtenaar het wel mag, bij een heterdaad of een dringende noodzakelijkheid.
[..]

Strafbaar is strafbaar.
Eh nee. In jouw voorbeeld is er duidelijk sprake van accuut levensgevaar en mogelijk een ernstig delict gaande. Ander voorbeeldje, de politie mag iemand die door rood fietst niet uitschakelen, daarvoor is de overtreding veel te licht, maar iemand die met een mes op hun afkomt mogen ze wel gelijk neerschieten. 't is niet allemaal zwart wit.

quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij claimt dat handhaven achter de voordeur niet mag, maar dat mag wel. Als met meer dan 4 personen samenzijn niet strafbaar is, dan natuurlijk niet. Maar dat is zo'n ontzettende open deur (pun intended), dat ik er vanuit ging dat ik dat niet apart hoefde te benoemen.
Handhaven achter de voordeur mag niet, zoals Rutte bijvoorbeeld in de persconferentie ook nog een keer onderstreepte.

quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In Nederland is de horeca ook gewoon open, en dat blijft voorlopig ook zo, alleen kan men eventjes niet meer tot in de nacht blijven zitten. Ach ja, om daar nou wakker van te liggen :)
Klopt, dat maakte inderdaad ook al niet zoveel uit aangezien men toch al gewoon naar huisfeestjes ging, zeg maar de plek waar de meeste besmettingen plaats vonden. Dus nu zorgen we dat ze ipv nog enigszins naar een gecontroleerde omgeving dat maar gewoon helemaal achterwege laten en gewoon lekker thuis of op een illegale doorfeesten. Met als extra bonus dat er nog flink wat extra horeca gelegenheden omvallen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:01:36 #145
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195379090
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:54 schreef Harlon het volgende:

Handhaven achter de voordeur mag niet, zoals Rutte bijvoorbeeld in de persconferentie ook nog een keer onderstreepte.

En dat is dus gewoon niet waar, volgens artikel 55 van het strafrecht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:50:24 #146
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195380174
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nee... Daarvoor moet eerst een nieuwe wet komen en daar moet over gestemd worden in de 1e en 2e kamer. Die coronawet is er nog helemaal niet. Dat zou makkelijk zijn, een Grapperhaus die denkt van "Oh, laat ik dit eens even onder artikel 55 plaatsen" en klaar. En overigens, het is helemaal geen dringende noodzakelijkheid dus mag het niet. Wat heterdaad nu precies in het (straf)recht betekend weet ik niet, maar het zal ongetwijfeld niet met corona te maken hebben.

Ik stuurde je net een links met een video van Jan Brouwer. Beluister die maar even.
Sowieso, in de nieuwe coronawet gelden de coronaregels niet meer achter je voordeur.
Dan mag je gewoon doen wat je wil, zo dichtbij als je wil, met zoveel mensen als je wil.

Dus zodra die erdoor is speelt dit hele gezeik niet meer gelukkig :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195381471
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 07:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En dat is dus gewoon niet waar, volgens artikel 55 van het strafrecht.
Wat dus alleen voor extreme situaties toegepast mag worden, Rutte geeft niet zomaar aan dat handhaven achter de voordeur niet mag. De politie mag niet zonder toestemming je woning binnentreden en zolang jij niet zo achterlijk bent om de gordijnen aan de voorkant open te laten kunnen ze nooit van buitenaf een overtreding die zwaar genoeg is vaststellen.

Of om het ff in jip en janneke taal uit te leggen gezien het huidige publiek: Door rood fietsen is ook strafbaar, maar de politie mag je dan nog altijd niet met getrokken wapen staande houden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:16:59 #148
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195381684
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:07 schreef Harlon het volgende:

Wat dus alleen voor extreme situaties toegepast mag worden,
Niet extreem. Bij heterdaad of dringende noodzakelijkheid.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195381711
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niet extreem. Bij heterdaad of dringende noodzakelijkheid.
Wat min of meer is als ze zien dat iemand met explosieven of direct levensbedreigende situaties bezig is. Voor een huisfeestje moeten ze toch echt eerst toestemming vragen en als je dan gewoon nee zegt mogen ze niets meer.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:19:11 #150
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195381731
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:18 schreef Harlon het volgende:

[..]

Wat min of meer is als ze zien dat iemand met explosieven of direct levensbedreigende situaties bezig is.
Jij begrijpt echt de Nederlandse taal niet, he?

Heterdaad betekent dat er alleen maar een strafbaar feit waargenomen hoeft worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')