abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 september 2020 @ 09:56:34 #56
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_195299680
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:51 schreef Ericr het volgende:
[ twitter ]

Wat een kneuzenkermis.

En dat is dan de bondsvoorzitter.
Belgie bananenland.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_195299705
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:54 schreef Fretwork het volgende:

[..] Het is van een onmeetbare schande dat ze niet op voorhand geel, groen, de bollen en beide regenboogtruien om Wout's schouders hebben gehangen.

Natuurlijk is het een landenwedstrijd, maar wat stelt Slovenië nou voor in het peloton. Roglic had het als een eer moeten zien om te mogen rijden voor de grote roerganger.
Ik moest lachen, dank daarvoor.

Ach ja, sport is emotie zullen we maar zeggen. Van Aert is eenzelfde type renner als Cancellara aan het worden en dat moet en zal uitgebreid belicht worden. Al moeten er ploeggenoten voor zwartgemaakt worden. Zielig dit, gewoon zielig
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 28 september 2020 @ 10:01:57 #58
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_195299733
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:58 schreef Sabata het volgende:

[..]

Ik moest lachen, dank daarvoor.

Ach ja, sport is emotie zullen we maar zeggen. Van Aert is eenzelfde type renner als Cancellara aan het worden en dat moet en zal uitgebreid belicht worden. Al moeten er ploeggenoten voor zwartgemaakt worden. Zielig dit, gewoon zielig
Uitermate sneu natuurlijk, compleet besef aan realiteitszin.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat wederom niet door.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_195299965
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 07:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ][ twitter ]

Is Voeckler de nieuwe Napoleon? Tactische meesterzet. _O_
Winnaars hebben altijd gelijk. :) Gelukkig hebben de fransozen een schitterende koers gezien.

pi_195300380
Laten we eerlijk zijn: Joris of Herbert had ook gebruld dat het oneerlijk was dat Roglic te weinig kopwerk deed. Zo leek het ook op tv (Maarten zei het bijvoorbeeld ook, dus niet alleen de nationalisten van Sporza). En genoeg Nederlanders zouden woedend achter hun toetsenbord zijn gekropen om ongenoegen te uiten op den Twitter.

Eigenlijk word ik een beetje moe van de constante verontwaardiging over chauvinisme van commentators hier op FOK! (zowel wat betreft Sporza als NOS). Het commentaar is er nu eenmaal niet voor de 10% meest intensieve volgers, die vaak wat verder kijken dan het vlaggetje, maar voor de overige 90%. Misschien is het een idee dat gewoon te accepteren en als je het zo vreselijk vindt te proberen in te schakelen op commentaar van een nationaliteit die geen kanshebber heeft.
  maandag 28 september 2020 @ 10:56:44 #61
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_195300557
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 10:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Laten we eerlijk zijn: Joris of Herbert had ook gebruld dat het oneerlijk was dat Roglic te weinig kopwerk deed. Zo leek het ook op tv (Maarten zei het bijvoorbeeld ook, dus niet alleen de nationalisten van Sporza). En genoeg Nederlanders zouden woedend achter hun toetsenbord zijn gekropen om ongenoegen te uiten op den Twitter.

Eigenlijk word ik een beetje moe van de constante verontwaardiging over chauvinisme van commentators hier op FOK! (zowel wat betreft Sporza als NOS). Het commentaar is er nu eenmaal niet voor de 10% meest intensieve volgers, die vaak wat verder kijken dan het vlaggetje, maar voor de overige 90%. Misschien is het een idee dat gewoon te accepteren en als je het zo vreselijk vindt te proberen in te schakelen op commentaar van een nationaliteit die geen kanshebber heeft.
Heb niet het gevoel dat Nederlanders een dusdanige digitale lynchpoging waren gestart, maar soit. Enig chauvinisme in sportcommentaar moet zeker kunnen in het geval van een grote kanshebber.

Wat o.a. Karl, Wuyts en Planckaert, toch niet de minsten, opperen is absurd. Juist voor de ongeoefende koerskijker is het verwarrend om zo boos te worden op Roglic.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_195300577
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 10:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Laten we eerlijk zijn: Joris of Herbert had ook gebruld dat het oneerlijk was dat Roglic te weinig kopwerk deed. Zo leek het ook op tv (Maarten zei het bijvoorbeeld ook, dus niet alleen de nationalisten van Sporza). En genoeg Nederlanders zouden woedend achter hun toetsenbord zijn gekropen om ongenoegen te uiten op den Twitter.

Eigenlijk word ik een beetje moe van de constante verontwaardiging over chauvinisme van commentators hier op FOK! (zowel wat betreft Sporza als NOS). Het commentaar is er nu eenmaal niet voor de 10% meest intensieve volgers, die vaak wat verder kijken dan het vlaggetje, maar voor de overige 90%. Misschien is het een idee dat gewoon te accepteren en als je het zo vreselijk vindt te proberen in te schakelen op commentaar van een nationaliteit die geen kanshebber heeft.
Ga toch weg.
Je mag van commentatoren verwachten dat ze verder kijken en behoren tot die 10%.
En nee dat hoeft niet direct tijdens de koers maar hulde al ze enig verstand vertonen nadat de koers verreden is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2020 10:58:51 ]
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 10:59:01 #63
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195300585
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 10:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Laten we eerlijk zijn: Joris of Herbert had ook gebruld dat het oneerlijk was dat Roglic te weinig kopwerk deed. Zo leek het ook op tv (Maarten zei het bijvoorbeeld ook, dus niet alleen de nationalisten van Sporza). En genoeg Nederlanders zouden woedend achter hun toetsenbord zijn gekropen om ongenoegen te uiten op den Twitter.

Eigenlijk word ik een beetje moe van de constante verontwaardiging over chauvinisme van commentators hier op FOK! (zowel wat betreft Sporza als NOS). Het commentaar is er nu eenmaal niet voor de 10% meest intensieve volgers, die vaak wat verder kijken dan het vlaggetje, maar voor de overige 90%. Misschien is het een idee dat gewoon te accepteren en als je het zo vreselijk vindt te proberen in te schakelen op commentaar van een nationaliteit die geen kanshebber heeft.
Tja, gisteren gingen vooral Wuyts en Karl wel duidelijk te ver in hun gekleurde commentaar, zeker in de nabeschouwing.
  maandag 28 september 2020 @ 11:02:47 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195300636
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 10:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Laten we eerlijk zijn: Joris of Herbert had ook gebruld dat het oneerlijk was dat Roglic te weinig kopwerk deed. Zo leek het ook op tv (Maarten zei het bijvoorbeeld ook, dus niet alleen de nationalisten van Sporza). En genoeg Nederlanders zouden woedend achter hun toetsenbord zijn gekropen om ongenoegen te uiten op den Twitter.

Joris heeft de laatste 3 kilometer van de solo van Van der Breggen gebruikt om haar palmares onderuit te schoffelen. Is toch een tikkeltje anders. Wuyts is werkelijk waar niet te harden in zijn chauvinisme. Ik erger me tijdens de normale wedstrijden wel altijd aan door de commentatoren vermeende connecties tussen landgenoten die niet in dezelfde ploeg zitten, maar dat werkt dan weer precies de andere kant op als bij het WK.
  maandag 28 september 2020 @ 11:09:35 #65
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_195300727
Zelf heb ik niet veel tegen chauvinisme, dat moet ook gewoon kunnen tot op bepaalde hoogte. Je kijkt op een Belgische zender, dan is het de logica zelve dat ze een beetje meer voor de Belgen zijn. Maar wat er gisteren gebeurde was buiten alle proporties, ze waren echt oprecht woest en aangedaan. Een zwart-geel-rode waas won het op alle onderdelen van de objectiviteit. Dat kan en mag nooit.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_195300910
Net de meltdown van Wuyts bekeken, als Terpstra volgend jaar WK wordt in België zou ik hem even in een dwangbuis stoppen.
- verwijderd door admin -
  maandag 28 september 2020 @ 11:25:01 #67
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195301028
Dat er op het moment zelf vragen werden gesteld bij het slepen van roglic, leek me niet zo onlogisch, dat deden niet-Belgische journalisten ook.

Dat ze er na het horen van het verhaal van Van Aert en Roglic zo op bleven doorgaan, is uiteraard wel belachelijk. De meeste namen gas terug, behalve Wuyts.

Dat Belgen chauvinistischer zouden zijn dan andere landen, geloof ik niet.
pi_195301061
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 10:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Laten we eerlijk zijn: Joris of Herbert had ook gebruld dat het oneerlijk was dat Roglic te weinig kopwerk deed. Zo leek het ook op tv (Maarten zei het bijvoorbeeld ook, dus niet alleen de nationalisten van Sporza). En genoeg Nederlanders zouden woedend achter hun toetsenbord zijn gekropen om ongenoegen te uiten op den Twitter.

Eigenlijk word ik een beetje moe van de constante verontwaardiging over chauvinisme van commentators hier op FOK! (zowel wat betreft Sporza als NOS). Het commentaar is er nu eenmaal niet voor de 10% meest intensieve volgers, die vaak wat verder kijken dan het vlaggetje, maar voor de overige 90%. Misschien is het een idee dat gewoon te accepteren en als je het zo vreselijk vindt te proberen in te schakelen op commentaar van een nationaliteit die geen kanshebber heeft.
De vraag of Roglic niet meer had kunnen doen voor Van Aert is terecht maar vervolgens helemaal uit je plaat gaan zoals Karl en Michel gaat wel erg ver. Je mag van journalisten toch ook wel enig professionalisme verwachten.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 11:27:06 #69
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195301064
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 11:25 schreef Beregd het volgende:
Dat er op het moment zelf vragen werden gesteld bij het slepen van roglic, leek me niet zo onlogisch, dat deden niet-Belgische journalisten ook.

Dat ze er na het horen van het verhaal van Van Aert en Roglic zo op bleven doorgaan, is uiteraard wel belachelijk. De meeste namen gas terug, behalve Wuyts.

Dat Belgen chauvinistischer zouden zijn dan andere landen, geloof ik niet.
Karl ook niet, die geloofde Wout niet eens.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 11:32:17 #70
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195301160
Normaal vind ik Wuyts prima als commentator. Met Boonen was het ook wel een beetje raak met de Boonen obsessie. Maar nu met Remco en Wout zit de adoratie wel heel hoog. Zo hoog dat de analyse niet logisch meer is. Ik heb tijdens de tour regelmatig gezapt naar de NOS, terwijl normaal altijd Sporza erop heb. Dat zegt wat als je liever naar Joris luistert dan Wuyts. Hopelijk is het voor de komende wedstrijden weer Renaat en Jose. :)
  maandag 28 september 2020 @ 11:36:46 #71
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195301233
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 11:27 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Karl ook niet, die geloofde Wout niet eens.
Op twitter wel ondertussen, maar je hebt een punt.

Zou je van hem eigenlijk niet verwachten, hij is meestal wel van de nuance.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 11:40:50 #72
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195301278
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 11:36 schreef Beregd het volgende:

[..]

Op twitter wel ondertussen, maar je hebt een punt.

Zou je van hem eigenlijk niet verwachten, hij is meestal wel van de nuance.
Karl van de nuance? Als het niet over sport gaat en er geen Belg bij betrokken is, misschien.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 28 september 2020 @ 12:23:55 #73
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195302181
https://sporza.be/nl/2020(...)et-wk~1601285179038/

Nog een analyse. Het gaat wel ver zo. :')
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 12:28:05 #74
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195302239
Die poll onderaan ook. _O-

64% van Belgenland bestaat dus uit nationalistische debielen, statistisch aangetoond.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_195302288
Wat zijn die Belgen ziek in hun kop zeg!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195302662
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:43 schreef hhh38 het volgende:
Ik snap het sentiment niet dat ie het had moeten doen omdat Van Aert de hele tijd voor hem heeft gereden in de Tour. Je hebt letterlijk de hele rest van het jaar om dat knechtwerk terug te betalen, maar op het WK rij je voor je land.
Als de keuze is niet winnen of een kans op winst voor Van Aert doordat Roglic zich opgeofferd zou hebben zou Roglic waarschijnlijk voor dat laatste hebben gekozen, zo werkt het gewoon.

Net als dat Van Aert de benen stil had gehouden als Roglic weg zou springen uit een elitegroepje.

Maar beide situaties zijn er nooit gekomen en bij Roglic zat er überhaupt niets meer op.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 12:56:25 #77
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195302815
twitter


Pichel Wuyts?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_195302868
Dit is een wel heel erge meltdown.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_195302926
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]

Pichel Wuyts?
Sporza komt met laster waar Bram niet over rept. Het is wel duidelijk...
pi_195302976
twitter

twitter
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 13:05:10 #81
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195303025
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Sporza komt met laster waar Bram niet over rept. Het is wel duidelijk...
^pw doet aan knippen en plakken.

twitter

twitter
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 13:07:07 #82
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195303068
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]

Pichel Wuyts?
Het zijn opvallend genoeg wel allemaal Nederlanders die op het bericht van Sporza reageren.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 13:08:56 #83
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195303094
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:07 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Het zijn opvallend genoeg wel allemaal Nederlanders die op het bericht van Sporza reageren.
De Belgen zijn helaas te druk bezig met het uitschelden van Roglic op facebook.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_195303225
twitter
pi_195303243
Uitslag enquête op Sporza

quote:
Eddy Planckaert vindt dat Primoz Roglic op kop had moeten rijden voor Wout van Aert in de achtervolging. Wat denkt u?

Ja. Roglic had zich volledig moeten geven voor zijn ploegmaat
64% / 39940 stemmen

Ik geloof oprecht dat Roglic niet beter kon
19% / 12179 stemmen

Waarom? Roglic is toch geen landgenoot?
17% / 10865 stemmen
  maandag 28 september 2020 @ 13:19:31 #86
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195303290
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

^pw doet aan knippen en plakken.

Wellicht ASO parcoursbouwer?
pi_195303447
Geloven die schuimbekkende Belgjes trouwens echt dat Roglic, zelfs als hij "zijn Heilige Morele Plicht" had gedaan (kuch), en full gas achter Alaphilippe was aangegaan in dienst van God-Keizer WvA, dat hij dan die achterstand even had dichtgefietst? Alaphilippe stond ook niet echt stil.
pi_195303682
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:26 schreef AllesKaputt het volgende:
Geloven die schuimbekkende Belgjes trouwens echt dat Roglic, zelfs als hij "zijn Heilige Morele Plicht" had gedaan (kuch), en full gas achter Alaphilippe was aangegaan in dienst van God-Keizer WvA, dat hij dan die achterstand even had dichtgefietst? Alaphilippe stond ook niet echt stil.
Denk dat de enige kans voor Wout was geweest dat hij er een tijdrit van had gemaakt vanaf de top, niet had omgekeken of de anderen mee wilden werken en dan maar kijken of hij Alaflip nog terug had gehaald. Gezien z'n sprint had hij nog genoeg over in ieder geval. Denk dat hij sowieso de sterkste van het groepje was en ook de enige was die nog echt in winst geloofde. Kwiat en Hirschi waren allang blij met een eventueel podium, terwijl Fugl waarschijnlijk gokte op een terugkeer zodat hij daarna nog iets kon proberen. En Roglic leek sowieso al moeite hebben om te volgen..

Door de focus op Roglic gaat het er sowieso (te) weinig over wat ze tactisch zelf beter hadden kunnen doen.
pi_195304052
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:17 schreef Idisrom het volgende:
Uitslag enquête op Sporza
[..]

Twee op de drie de Belgen is achterlijk, kleinzerig en/of chauvinistisch. Dat komt toevallig ruwweg overeen met mijn eigen constatering na vijf jaar in het land gestudeerd te hebben.
  maandag 28 september 2020 @ 13:58:59 #90
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195304063
Ja, dat verhaal overschaduwt heel de boel. Beetje jammer.

Prachtig podium, met correcte top drie. Moesten Wva en Hirschi alleen in de achtervolging gezeten hebben, was er nog een kleine kans geweest, van de rest kwam niet veel.
pi_195327608
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:17 schreef Idisrom het volgende:
Uitslag enquête op Sporza
[..]

Dat zijn voor 90% huismoeders die niets van Koers weten.

Ik wil wel zo'n poll zien met alleen "kenners"
pi_195328195
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:58 schreef Roceco het volgende:

[..]

Twee op de drie de Belgen is achterlijk, kleinzerig en/of chauvinistisch. Dat komt toevallig ruwweg overeen met mijn eigen constatering na vijf jaar in het land gestudeerd te hebben.
Toch knap om 5 jaar in een "achterlijk" land te studeren. Hebben ze geen "goede" scholen in Nederland?
pi_195330092
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:06 schreef Belg het volgende:

[..]

Toch knap om 5 jaar in een "achterlijk" land te studeren. Hebben ze geen "goede" scholen in Nederland?
De Belgen op mijn universiteit behoorden grotendeels inderdaad tot de groep waar niets mis mee was. Ik respecteer nog steeds hun (zowel docenten als studenten) studiementaliteit, die in veel gevallen vlijtiger is dan die van de Nederlanders en ik veel van geleerd heb. Wat er "op straat" rondloopt is echter minder goed te doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben uiterst optimistisch en zonder vooroordelen naar België gegaan om te studeren (goedkoper, dichterbij, dacht niet meteen aan cultuurverschillen), heb jaren gepoogd "ertussen" te komen, maar voor een aanzienlijke groep van jouw medelanders is het horen van een niet-Vlaams accent genoeg om meer dan anderhalve meter afstand te nemen, defensief te worden en onderling te gaan fluisteren over "dien Hollander".
Terwijl ik een kleine twee dozijn goede vrienden overgehouden aan mijn tijd in België zijn slechts 2 van hen Belg. Een ietwat opvallende constatering gezien ik in meer dan 90 procent van de gevallen met Belgen te maken had.

Ik steek mijn hand graag in eigen boezem, als je uit het bovenstaande wilt concluderen dat het aan mij gelegen zal hebben hou ik je niet tegen. Het enige wat ik (heel subjectief) op basis van het kleinzerig gedrag van Sporza wilde stellen was dat het voor mij precies aansloot met wat ik in die 5 jaar waargenomen heb onder een aanzienlijk deel van de Belgische (Vlaamse) bevolking. Het woord "achterlijk" had ik inderdaad niet moeten bezigen, maar ik blijf bij de termen "kleinzerig" en "chauvinistisch''.

[ Bericht 1% gewijzigd door Roceco op 29-09-2020 19:12:50 ]
  dinsdag 29 september 2020 @ 19:06:50 #94
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195330207
https://nos.nl/artikel/23(...)-binckbank-tour.html

Zo’n Sesamstraat-samenvatting van 25 seconden kan toch niet :')
pi_195330221
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 19:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-binckbank-tour.html

Zo’n Sesamstraat-samenvatting van 25 seconden kan toch niet :')
Dit kan echt niet, die telegramstijl ook echt :')
  dinsdag 29 september 2020 @ 19:32:03 #96
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195330526
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:58 schreef Roceco het volgende:

[..]

De Belgen op mijn universiteit behoorden grotendeels inderdaad tot de groep waar niets mis mee was. Ik respecteer nog steeds hun (zowel docenten als studenten) studiementaliteit, die in veel gevallen vlijtiger is dan die van de Nederlanders en ik veel van geleerd heb. Wat er "op straat" rondloopt is echter minder goed te doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben uiterst optimistisch en zonder vooroordelen naar België gegaan om te studeren (goedkoper, dichterbij, dacht niet meteen aan cultuurverschillen), heb jaren gepoogd "ertussen" te komen, maar voor een aanzienlijke groep van jouw medelanders is het horen van een niet-Vlaams accent genoeg om meer dan anderhalve meter afstand te nemen, defensief te worden en onderling te gaan fluisteren over "dien Hollander".
Terwijl ik een kleine twee dozijn goede vrienden overgehouden aan mijn tijd in België zijn slechts 2 van hen Belg. Een ietwat opvallende constatering gezien ik in meer dan 90 procent van de gevallen met Belgen te maken had.

Ik steek mijn hand graag in eigen boezem, als je uit het bovenstaande wilt concluderen dat het aan mij gelegen zal hebben hou ik je niet tegen. Het enige wat ik (heel subjectief) op basis van het kleinzerig gedrag van Sporza wilde stellen was dat het voor mij precies aansloot met wat ik in die 5 jaar waargenomen heb onder een aanzienlijk deel van de Belgische (Vlaamse) bevolking. Het woord "achterlijk" had ik inderdaad niet moeten bezigen, maar ik blijf bij de termen "kleinzerig" en "chauvinistisch''.
Het lag zeker niet aan jou, maar aan ons. Excuses vanwege alle Belgen. Volgende keer zullen we ons beter gedragen.
pi_195331331
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:58 schreef Roceco het volgende:

[..]

De Belgen op mijn universiteit behoorden grotendeels inderdaad tot de groep waar niets mis mee was. Ik respecteer nog steeds hun (zowel docenten als studenten) studiementaliteit, die in veel gevallen vlijtiger is dan die van de Nederlanders en ik veel van geleerd heb. Wat er "op straat" rondloopt is echter minder goed te doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben uiterst optimistisch en zonder vooroordelen naar België gegaan om te studeren (goedkoper, dichterbij, dacht niet meteen aan cultuurverschillen), heb jaren gepoogd "ertussen" te komen, maar voor een aanzienlijke groep van jouw medelanders is het horen van een niet-Vlaams accent genoeg om meer dan anderhalve meter afstand te nemen, defensief te worden en onderling te gaan fluisteren over "dien Hollander".
Terwijl ik een kleine twee dozijn goede vrienden overgehouden aan mijn tijd in België zijn slechts 2 van hen Belg. Een ietwat opvallende constatering gezien ik in meer dan 90 procent van de gevallen met Belgen te maken had.

Ik steek mijn hand graag in eigen boezem, als je uit het bovenstaande wilt concluderen dat het aan mij gelegen zal hebben hou ik je niet tegen. Het enige wat ik (heel subjectief) op basis van het kleinzerig gedrag van Sporza wilde stellen was dat het voor mij precies aansloot met wat ik in die 5 jaar waargenomen heb onder een aanzienlijk deel van de Belgische (Vlaamse) bevolking. Het woord "achterlijk" had ik inderdaad niet moeten bezigen, maar ik blijf bij de termen "kleinzerig" en "chauvinistisch''.
Wat "kleinzerig" en "chauvinistisch''. betreft heb je meer dan gelijk.
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 20:42:55 #98
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195331933
twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')