![Eg6KV-5XsAITIr5?format=jpg&name=large]()
Corona heeft ook de planning/parkoers van het WK wielrennen behoorlijk aangepast, Zwitserland trok zich een aantal weken geleden terug vanwege covid-19 maatregelen in het land. Het WK wielrennen van 2020 was van 20-27 september gepland in Martigny, Zwitserland, maar dat wordt van 24-27 september in Imola, Italië. Helaas zijn er alleen wedstrijden voor de profs mannen en vrouwen, en niet voor de onder 23 jaar of junioren.
![1024x576a.jpg]()
De start en finish zijn op het Formule 1-circuit van Imola. De mannen zullen 259,2 km afwerken met een totaal van bijna 5000 hoogtemeters, terwijl de dames 144 km moeten afleggen, goed voor 2750 hoogtemeters. Het circuit (28,8 km) zal hetzelfde zijn voor de mannen (9 ronden) en vrouwen (5 ronden) en zal twee moeilijke beklimmingen bevatten (3 km in totaal met een gemiddeld stijgingspercentage van 10% en secties van 14%). Het tijdritparcours (32 kilometer) daarentegen wordt overwegend vlak.
Mads Pedersen en Annemiek van Vleuten zijn heersend wereldkampioen op de weg, Rohan Dennis en Clóe Dygert in de tijdrit.
Het programma: do 24-9 Imola tijdrit vrouwen 32 km
vr 25-9 Imola tijdrit mannen 32 km
za 26-9 Imola wegrace vrouwen 144 km
zo 27-9 Imola wegrace mannen 259 km
RR
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TT
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers:De favoriete dames zullen vrijwel allemaal wel aan de start staan, voor de mannen is dit wat lastiger. De tijdrit en wegrace zijn een paar dagen na de finish van de Tour de France op de Champs-Élysées (als we dat halen).
Voorlopige startlijst
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zien we hier Mathieu van der Poel en/of Tom Dumoulin starten voor Nederland? Gaat Wout ook hier schroeien? Hoe kan Annemiek van Vleuten hier niet winnnen?
Karl is echt mad.
Mani89
We try not to sexualize them.
quote:
Bommen op Slovenië.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
franklop
Fran knock
Overigens, de anderen draaiden toch ook gewoon mee? Het is niet dat Roglic überhaupt het verschil had kunnen maken
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Oh OK, ik dacht dat ik de laatste poster was.... en ik zooo graag weer eens een toppikje geopend.
Ik doe het ff rustig aan.
quote:
Kan je zien aan zijn kapsel
Karl is extreem ziedend inderdaad.
quote:
Die is nog 10 keer nationalistischer dan Wuyts.
Mondkapjeshype
quote:
Tot Wout met dikke snokken begon te versnellen werd er best redelijk samengewerkt inderdaad. Alaphilippe viel gewoon niet stil.
quote:
Die neemt vanavond in bed een diepteinterview af
Kom op zeg.. Roglic deed heel weinig in de achtervolging, maar zo koerst hij eigenlijk altijd.. en aan de streep bleek dat hij flink gesloopt was, anders doet hij gewoon mee voor plek 3 met zijn sprint.
Roglic hoeft hier niet te gaan rijden voor een ploeggenoot natuurlijk, even los van de vraag of het geholpen had.
Casablanca!
Redactie Sport / Supervogel zondag 27 september 2020 @ 16:55:17
Pino112
Pino van Luna O+
Hij zal wel denken aan zijn pappa
franklop
Fran knock
quote:
Wellicht dat Roglic al had gezegd dat die de benen niet meer had en dat Wout het maar zo moest proberen
quote:
Eén van mijn favorieten. Smaken verschillen.
Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
quote:
Heb je die kop gezien van Roglic op de klim? Normaal zie je niets aan hem, nu had hij bijna een TIA alsof hij Aru zelf was.
Op de voorlaatste klim leek hij al slecht te zijn. Nee, die had niets meer over.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Mijn darkhorse Bettiol niet gezien
franklop
Fran knock
quote:
Gewoon zoals Kwiatkowski doen, voorjaar voor jezelf, Tour in principe in dienst van
Woensdag mag die al aan de bak op de Muur van Hoei.
Toch vreemd dat de Belgen vinden dat Wout, de alleskunner, de hulp nodig heeft van een of andere Sloveen.
quote:
Op zondag 27 september 2020 16:56 schreef Frozen-assassin het volgende:Wout krijgt gewoon vrijheid in voorjaarsklassiekers en wellicht een kleine ronde hier en daar. En in Tour gewoon in trein en soms een etappeje. Niks mis mee joh.
Eens
Wout wordt voor de rest van zijn leven ondermijnd.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
Wie wint het medaillespiegel??
quote:
Ik vermoed dat de problemen tussen Van Aert en Roglic niet zo groot zijn als alle Belgen ons misschien willen laten geloven. Roglic was, vermoed ik, allang blij dat-ie het leven had en z'n karretje er nog aan kon hangen. En met een halfdooie Roglic rijd je het gat met een hele sterke Flip NIET dicht.
En dat snapt Wout ook wel.
franklop
Fran knock
quote:
Op zondag 27 september 2020 16:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:[..]
Heb je die kop gezien van Roglic op de klim? Normaal zie je niets aan hem, nu had hij bijna een TIA alsof hij Aru zelf was.
Op de voorlaatste klim leek hij al slecht te zijn. Nee, die had niets meer over.
Het zal allicht wachten zijn tot wat Wout zelf zegt. Denk ook wel dat die wat realistischer zal zijn dan Karl en consorten
MOETEN MOETEN MOETEN
quote:
Heeft de Maxime Fonfort trofee gewonnen.
AllesKaputt
pelotonvulling
Ze zijn echt mad
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
quote:
Toen was wel al duidelijk dat ze er niet zouden geraken met blijven ronddraaien met beurtjes van 2 seconden, wanhoopspogingen van Van Aert.
Zin in Jeroen en Karsten.
Klimmen
Tijdrijden
Sprinten
Veldrijden
Zet je hem op een wielerbaan en laat je hem meedoen aan het mountainbiken Hij eindigt overal in de top 3
Van Aert
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
quote:
Tsja, Alaphilippe had aan het einde niemand meer nodig.
Linksom of rechtsom, hij is de terechte wereldkampioen.
Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
quote:
Jeroen en Karsten was vandaag ook wel leuk geweest.
Jeroen had hetzelfde kunnen zeggen. Karsten zou dan counteren met een onvervalste nou nou nou nou nou.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Dit gaat in België tot politieke discussies leiden. Jumbo word geboycot, Slovenië word geboycot. #JusticeforWout.
quote:
Hoe gaat het eigenlijk met
@Kingstown ?
SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
quote:
Geen idee waarom beiden niet kunnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Dan moet je een WK met merkenploegen gaan rijden i.p.v. landenploegen..
(kan Devenyns ook weer eens meedoen)
"Team Lotto"
franklop
Fran knock
Zoals altijd is Renaat gewoon Renaat
Beregd
absolutely inch perfect
quote:
Mooi om te zien dat Tom ook nog een veeg uit de zak krijgt.
Vlaanderen huilt. (Plus nog een paar vaste Jumbo-shoppers uit NL.)
De vraag.
Stoken, stokken, stoken.
Haha woutje zet gelijk even alle Belgen weer met de beide beentjes op de grond!
Wout is een lieve jongen. Kom maar naar ons

.
quote:
Renaat is allang blij dat er een Belgische ploeg gewonnen heeft.
Wout, dit is niet het antwoord dat heel België wilt horen.
quote:
veels te zachtaardig die jongen
SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
quote:
Dat wordt gewoon Ruben, leuke troll-actie zou dat zijn
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
franklop
Fran knock
quote:
Daar is Wout veels te nuchter voor joh
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
quote:
Welnee; dan zouden we deze geweldige nasleep missen.
En de komende weken/maanden/jaren worden we er steeds weer aan herinnerd.
Zeker als Wuyts doorgaat tot z'n 90e.
WK 2042 op de Belg... Wuyts, kwijlend, vanuit een rolstoel: "Een Sloveen en één van de onzen op kop! Weet u nog, het Covid-WK van 2020?"
Van Aert, inmiddels co-commentator: "houd u de bek toch eens met uw gezever."