Ach, wie anders?quote:Op zondag 27 september 2020 14:50 schreef Sinister-D- het volgende:
DotD voor Maxgeen zak gedaan eigenlijk
Ja helaas wel. En dit is praktisch altijd zo. Er is geen strijd voor het kampioenschap, niet/nauwelijks strijd op de baan en als dat al gebeurd is het vrijwel altijd in het middenveld en eigenlijk ontstaan de enige leuke wedstrijden puur door freaky omstandigheden/gebeurtenissen.quote:Op zondag 27 september 2020 14:47 schreef heywoodu het volgende:
Leuke eerste ronde, maar wat mensonterend saai daarna.
Wat heeft z'n helm met schijten te maken? Schijt-ie in z'n helm?quote:Op zondag 27 september 2020 14:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hamilton is met z'n helm op naar binnen gelopen.
ff schijten, of viesmad?
Sowieso weer aan het janken.quote:Op zondag 27 september 2020 14:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hamilton is met z'n helm op naar binnen gelopen.
ff schijten, of viesmad?
Even terugpakken voor dat geintje van gisteren.quote:Op zondag 27 september 2020 14:55 schreef RubenSosa het volgende:
Waarom stond Ham bij het tafeltje van nr1? en stond Bottas te wachten? Ik zou hem wegschoppen.
Ook de laatste tijd zijn er vaak zat races die veel en veel meer vermakelijk zijn.quote:Op zondag 27 september 2020 14:55 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ja helaas wel. En dit is praktisch altijd zo. Er is geen strijd voor het kampioenschap, niet/nauwelijks strijd op de baan en als dat al gebeurd is het vrijwel altijd in het middenveld en eigenlijk ontstaan de enige leuke wedstrijden puur door freaky omstandigheden/gebeurtenissen.
Wat zou het gaaf zijn als er eens twee of meerdere twams gelujkwaardig zijn en er daadwerkelijk een wedstrijd op de baan ontvouwd. Maar zal helaas nog lang duren vrees ik
Snap ook niet wat daar fout aan is. Die mensen betalen een vermogen voor die kaartjes.quote:
Dan geeft het wel af.quote:Op zondag 27 september 2020 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat heeft z'n helm met schijten te maken? Schijt-ie in z'n helm?
quote:Op zondag 27 september 2020 14:57 schreef 3rr0r het volgende:
Dit, dat, zus, zo matter
Lewis: doesn't matter
Dit. 9 races winnen in de meest dominante auto van de F1 de laatste paar jaar is statistisch gezien heel matigquote:
Om op de Nurburgring al z'n opgebouwde zelfvertrouwen weer in één cuck moment kwijt te raken. #nevergiveupquote:
Dit ja.quote:Op zondag 27 september 2020 14:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Om op de Nurburgring al z'n opgebouwde zelfvertrouwen weer in één cuck moment kwijt te raken. #nevergiveup
Waar misschien wat meer gebeurd, maar echt leuk kan ik eigenlijk niet zeggen. Het ontbreekt eigenlijk altijd aan echte strijd, en dat is in ieder geval voor mij wel een voorwaarde voor leuke races. Hoeft niet altijd, maar een totaal gebrek er aan maakt dat ik het minder en minder vind wordenquote:Op zondag 27 september 2020 14:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook de laatste tijd zijn er vaak zat races die veel en veel meer vermakelijk zijn.
Het mooiste is een jaar zoals 2007 of 2010 waarbij elk weekend weer een ander team de snelste auto heeft, en dan liefst ook nog eens met meerdere coureurs die gelijkwaardig zijn over een heel jaar. In 2007 waren dat Ferrari en McLaren met Raikkonen/Massa en Alonso/Hamilton, bijvoorbeeld. En in 2010 had je Red Bull met Vettel en Webber, Ferrari met Alonso en McLaren met Hamilton en Button. Inclusief interne teamruzies, heerlijk.quote:Op zondag 27 september 2020 14:55 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ja helaas wel. En dit is praktisch altijd zo. Er is geen strijd voor het kampioenschap, niet/nauwelijks strijd op de baan en als dat al gebeurd is het vrijwel altijd in het middenveld en eigenlijk ontstaan de enige leuke wedstrijden puur door freaky omstandigheden/gebeurtenissen.
Wat zou het gaaf zijn als er eens twee of meerdere twams gelujkwaardig zijn en er daadwerkelijk een wedstrijd op de baan ontvouwd. Maar zal helaas nog lang duren vrees ik
quote:Op zondag 27 september 2020 14:59 schreef Newone82 het volgende:
Het klein beetje respect wat ik nog voor Bottas had is compleet weg. Wat een droeftoeter man
En 2012 waar de eerste 7 races er steeds een andere winnaar was.quote:Op zondag 27 september 2020 14:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het mooiste is een jaar zoals 2007 of 2010 waarbij elk weekend weer een ander team de snelste auto heeft, en dan liefst ook nog eens met meerdere coureurs die gelijkwaardig zijn over een heel jaar. In 2007 waren dat Ferrari en McLaren met Raikkonen/Massa en Alonso/Hamilton, bijvoorbeeld. En in 2010 had je Red Bull met Vettel en Webber, Ferrari met Alonso en McLaren met Hamilton en Button. Inclusief interne teamruzies, heerlijk.
Dat mis je nu echt. Bottas is overduidelijk 2e man achter Hamilton, Albon komt zwaar tekort tov Verstappen en Ferrari laat het volstrekt afweten. Renault/McLaren/Racing Point hebben in de races niet de pace.
Strafpunt erbij graag!!!!!quote:
Waarom respect voor dat eitje?quote:Op zondag 27 september 2020 14:59 schreef Newone82 het volgende:
Het klein beetje respect wat ik nog voor Bottas had is compleet weg. Wat een droeftoeter man
quote:Op zondag 27 september 2020 15:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Die "never give up" uitspraak van coureurs komt mij ook behoorlijk de keel uit. Hoe zou dat er überhaupt uitzien als je wel opgeeft? Blijf je dan thuis ofzo?
Zweet, lijkt me.quote:Op zondag 27 september 2020 15:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat staat Lewis nu nog zijn hoofd af te vegen?
Nieuwe regel sinds dit weekend. Racegear aan en pak dicht tot aan de halsquote:Op zondag 27 september 2020 15:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Huh moeten ze hun handschoenen aanhouden op het podium?
Hahahaahhaah. Sukkel als die dat denkt.quote:Op zondag 27 september 2020 15:00 schreef Dazalbest het volgende:
Meent die Bottas nu meteen weer kans te maken op het WK of wat?
Dan krijg je Vettel taferelenquote:Op zondag 27 september 2020 15:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Die "never give up" uitspraak van coureurs komt mij ook behoorlijk de keel uit. Hoe zou dat er überhaupt uitzien als je wel opgeeft? Blijf je dan thuis ofzo?
Toch was het in 2010 en 12 vooral spannend omdat Vettel keihard faalde, want die had wel degelijk meestal een auto die veel sneller was dan de rest. In elk geval veel sneller dan de Ferrari van Alonso.quote:Op zondag 27 september 2020 15:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En 2012 waar de eerste 7 races er steeds een andere winnaar was.
Prima ook, zoveel mogelijk in de echte outfit op het podium waar de prestatie ook in is geleverdquote:Op zondag 27 september 2020 15:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nieuwe regel sinds dit weekend. Racegear aan en pak dicht tot aan de hals
Het is niet zo dat ze al een half uur stil staan hequote:
Wellicht zoiets: https://twitter.com/ValtteriBottas/status/1310095820138700801?quote:Op zondag 27 september 2020 15:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De mercedezen gespleten.quote:Op zondag 27 september 2020 15:04 schreef potjecreme het volgende:
Wat voor extra's heeft Verstappen vandaag gedaan?
En stroll genaaidquote:Op zondag 27 september 2020 15:04 schreef opgebaarde het volgende:
Hele knap van Leclerc, die heeft heel veel gepakt met een lange stint, gewoon drie plekken in een 2020 Ferrari.
De overcut werkte hier welquote:Op zondag 27 september 2020 15:04 schreef opgebaarde het volgende:
Heel knap van Leclerc, die heeft heel veel gepakt met een lange stint, gewoon drie plekken in een 2020 Ferrari. Had een DotD wel verdiend denk ik
Met gierende banden weer weg uit Rusland.quote:Op zondag 27 september 2020 15:05 schreef 3rr0r het volgende:
wat een sfeer, iedereen gelooft het wel, doei
Niet onbelangrijk inderdaadquote:
Ben al blij dat die coronel er niet zit (alletwee trouwens)quote:
Haha ja, kansloos. De onzekerheid spat eraf bij Bottas. Zoals Mol al zei, evenveel overwinningen als Max die al jaren in een veel mindere auto rijdt. Hij moet zich schamen. Aan de andere kant, hij schikt zich natuurlijk perfect in zijn rol als 2e rijder.quote:Op zondag 27 september 2020 15:02 schreef Gruj0 het volgende:
Wel jammer dat Bottas zijn mond open trok. Hij heeft zichzelf daarmee toch wel een beetje gepakt.
Is toch gewoon zo?quote:Op zondag 27 september 2020 15:05 schreef potjecreme het volgende:
Gaan we nu echt in het sprookje geloven dat Verstappen de Mercedes heeft gesplit?
Wel vaker genaaid door z'n eigen team zodat Lewis wintquote:Op zondag 27 september 2020 15:07 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Haha ja, kansloos. De onzekerheid spat eraf bij Bottas. Zoals Mol al zei, evenveel overwinningen als Max die al jaren in een veel mindere auto rijdt. Hij moet zich schamen. Aan de andere kant, hij schikt zich natuurlijk perfect in zijn rol als 2e rijder.
Het is wel zo dat RBR er alles aan deed om een van hun coureurs een zo hoog mogelijke plaats te bieden terwijl Bottas in het verleden (recent ook weer) moedwillig is gesaboteerd ten gunste van HAM.quote:Op zondag 27 september 2020 15:07 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Haha ja, kansloos. De onzekerheid spat eraf bij Bottas. Zoals Mol al zei, evenveel overwinningen als Max die al jaren in een veel mindere auto rijdt. Hij moet zich schamen. Aan de andere kant, hij schikt zich natuurlijk perfect in zijn rol als 2e rijder.
Eens.quote:Op zondag 27 september 2020 15:06 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ben al blij dat die coronel er niet zit (alletwee trouwens)
quote:Op zondag 27 september 2020 15:05 schreef damsco het volgende:
[..]
Wellicht zoiets: https://twitter.com/ValtteriBottas/status/1310095820138700801?
In dat geval is Bottas de uitzondering die de regel bevestigt.quote:
2010 wel. 2012 was de RBR gelijkwaardig aan de McLaren, maar die had meer pech.quote:Op zondag 27 september 2020 15:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Toch was het in 2010 en 12 vooral spannend omdat Vettel keihard faalde, want die had wel degelijk meestal een auto die veel sneller was dan de rest. In elk geval veel sneller dan de Ferrari van Alonso.
Ik denk dat deze tafel invulling één ieder zijn voorkeur heeft hier.quote:Op zondag 27 september 2020 15:08 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Eens.
Giedo, Ho Pin en Doorngod prima. De rest is brandhout en uiterst irritant om naar te kijken.
Ditquote:Op zondag 27 september 2020 15:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bottas heeft meer weg van een halfzacht gekookt ei.
2010 was wel echt een goddelijk jaar met ontzettend veel toffe races en drama op en naast de baan.quote:Op zondag 27 september 2020 15:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
2010 wel. 2012 was de RBR gelijkwaardig aan de McLaren, maar die had meer pech.
Later opgenomen om Hamilton te sparen.quote:
Hij zal moeten.quote:Op zondag 27 september 2020 15:24 schreef Dazalbest het volgende:
Zal Hammie komende races voorzichtiger zijn ivm strafpunten? Wanneer verlopen er 2, november toch?
Haha, dat zou wat zijn.quote:Op zondag 27 september 2020 15:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Later opgenomen om Hamilton te sparen.
RBR doet niks, Het is Albon die op nietszeggende plekken rondrijd terwijl zijn teammaat als de auto geen problemen heeft probleemloos naar het podium rijd. Ze krijgen de kans niet eens om Albon te naaien want hij ligt standaard al te ver terug om van enig nut te kunnen zijn.quote:Op zondag 27 september 2020 15:08 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Het is wel zo dat RBR er alles aan deed om een van hun coureurs een zo hoog mogelijke plaats te bieden terwijl Bottas in het verleden (recent ook weer) moedwillig is gesaboteerd ten gunste van HAM.
Treurig dit soort posts.quote:Op zondag 27 september 2020 15:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Later opgenomen om Hamilton te sparen.
Neem het hem niet kwalijk.quote:
Maar het was niet echt Lewis zijn eigen domme fout, hij kreeg goedkeuring om het daar te doen van z'n team.quote:Op zondag 27 september 2020 15:27 schreef tja77 het volgende:
Als Bottas ECHT ballen zou hebben, zou hij Hamilton hier nog tal van keren aan herinneren.
Elke keer voor de race nog ff tegen Hammie zeggen: denk eraan dat je je proefstart op de goede plek doet.
Of elke keer net voor Hamilton de pits uit, om een proefstart te maken voor zijn neus.
Maar ja, onderdanig ei is het.
Dat was vroeger een mooie pyjamaquote:Op zondag 27 september 2020 15:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Neem het hem niet kwalijk.
Deze knaap huilt zichzelf in foetushouding in slaap in z’n Ferrari pyjama.
17 novemberquote:Op zondag 27 september 2020 15:24 schreef Dazalbest het volgende:
Zal Hammie komende races voorzichtiger zijn ivm strafpunten? Wanneer verlopen er 2, november toch?
Daarom juist, lekker laten lijken alsof het zijn eigen schuld was. Zeggen dat je tegen de engineer van Hamilton hebt gezegd dat je daar gewoon proefstarts mag maken. Gewoon om te prikken en te plagen.quote:Op zondag 27 september 2020 15:34 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Maar het was niet echt Lewis zijn eigen domme fout, hij kreeg goedkeuring om het daar te doen van z'n team.
quote:Op zondag 27 september 2020 15:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Deze knaap huilt zichzelf in foetushouding in slaap in z’n Ferrari pyjama en bijpassend Ferrari auto-bed.
Inc deze sokjes...quote:Op zondag 27 september 2020 15:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Deze knaap huilt zichzelf in foetushouding in slaap in z’n Ferrari pyjama.
Hij vergeet alleen nog de racisme kaart te spelen in dit huilverhaal, dan was het helemaal compleet geweest.quote:
Wil jij graag Bottas zo vaak zien, terwijl er niks gebeurd?quote:Op zondag 27 september 2020 15:35 schreef MakkieR het volgende:
Ze zouden een statistiek moeten maken hoeveel procent iedere rijder in beeld is geweest tijdens de race.
Het zou me niks verbazen dat Hamilton, Bottas en Verstappen stijf onder aan zouden staan. Los van de penalty de pitsstops, start en finish was het heel rustig vooraan.
Valt me nog mee dat hij er niet achter zei 'because I'm black'.quote:
Ik zag op de live timing de hele tijd dat Kvyat op de staart van Ocon zat, maar daar kreeg je ook niets van te zien.quote:Op zondag 27 september 2020 15:35 schreef MakkieR het volgende:
Ze zouden een statistiek moeten maken hoeveel procent iedere rijder in beeld is geweest tijdens de race.
Het zou me niks verbazen dat Hamilton, Bottas en Verstappen stijf onder aan zouden staan. Los van de penalty de pitsstops, start en finish was het heel rustig vooraan.
Hamster?quote:Op zondag 27 september 2020 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
Toto praat uiteraard de proefstarts van hamster goed, omdat het op een toegewezen plaats na de lichten van de pitexit zou zijn, maar niet verteld werd waar precies na die lichten
Wolff vergeet imo daarbij te vermelden dat de FIA duidelijk stelt dat het op de plek moet waar de rest het ook deed, omdat dat gedeelte geen onderdeel van het circuit uitmaakt en waar hamster stond wel
https://www.motorsport.co(...)-far-fetched/4883126
Klopt. Maar hij kan/mag het best oneens zijn met dat gebruik toch?quote:Op zondag 27 september 2020 17:10 schreef Starflyer het volgende:
Ook Max kent de regels niet
Bij een tijdstraf of gridpenalty is het standaard dat je ook strafpunten op je licentie krijgt. Albon en Ricciardo hebben er ook één gekregen vandaag.
https://racingnews365.nl/(...)ehoorlijk-overdreven
Dat mag/kan inderdaad. Maar dat zegt hij niet.quote:Op zondag 27 september 2020 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt. Maar hij kan/mag het best oneens zijn met dat gebruik toch?
Lijkt me ook hier een fout van Lewis.quote:Op zondag 27 september 2020 15:34 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Maar het was niet echt Lewis zijn eigen domme fout, hij kreeg goedkeuring om het daar te doen van z'n team.
Maar de stewards mogen toch afzien van het toekennen van strafpunten?quote:Op zondag 27 september 2020 17:10 schreef Starflyer het volgende:
Ook Max kent de regels niet
Bij een tijdstraf of gridpenalty is het standaard dat je ook strafpunten op je licentie krijgt. Albon en Ricciardo hebben er ook één gekregen vandaag.
https://racingnews365.nl/(...)ehoorlijk-overdreven
Valt me nog tegen dat dat je meevaltquote:Op zondag 27 september 2020 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat hij er niet achter zei 'because I'm black'.
Startfase vd racequote:Op zondag 27 september 2020 17:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lijkt me ook hier een fout van Lewis.
Weer een redelijk resultaat van Leclerc verder, maar waarom heeft hij geen penalty gehad?
mwah, hij zat in een gat dat er niet was en Stroll liet voldoende ruimte. Er zijn coureurs voor minder bestraft.quote:
VER vs RICquote:Op zondag 27 september 2020 17:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mwah, hij zat in een gat dat er niet was en Stroll liet voldoende ruimte. Er zijn coureurs voor minder bestraft.
Alleen gebeurt dat zelden. Ik kan me het zo in ieder geval niet herinneren. Afgezien van penalty's door extra PU elementen of zo.quote:Op zondag 27 september 2020 17:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar de stewards mogen toch afzien van het toekennen van strafpunten?
Nu wel dus: https://racingnews365.nl/(...)holden-na-gp-ruslandquote:Op zondag 27 september 2020 17:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alleen gebeurt dat zelden. Ik kan me het zo in ieder geval niet herinneren. Afgezien van penalty's door extra PU elementen of zo.
knielen ...quote:Op zondag 27 september 2020 18:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu wel dus: https://racingnews365.nl/(...)holden-na-gp-rusland
Al is dat omdat Mercedes nu als de boosdoener gezien wordt.
Kom nou zeg, hij racet al hoe veel jaar in de F1 en dan zou hij niet weten wat de regels zijn over proefstarts?quote:Op zondag 27 september 2020 18:18 schreef Kickinalfa het volgende:
En ook wel terecht, lijkt me geen fout van Hamilton zelf
Hij kreeg de instructies van z'n team. Dus misschien ging ie er vanuit dat zij het juist hadden. Daar heb je oa een team voor.quote:Op zondag 27 september 2020 18:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kom nou zeg, hij racet al hoe veel jaar in de F1 en dan zou hij niet weten wat de regels zijn over proefstarts?
Geen instructies. Hij vroeg aan het team of het verderop ook mocht, en zij zeiden dat dat prima was.quote:Op zondag 27 september 2020 18:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Hij kreeg de instructies van z'n team. Dus misschien ging ie er vanuit dat zij het juist hadden. Daar heb je oa een team voor.
Als iedereen de proefstart doet op plek x, dan ga jij toch niet eigenwijs lopen doen door het ergens anders te doen, ondanks dat het team zegt dat het wel zou mogen? Hij is toch geen kleuter meer en loopt al sinds 2007 mee in de F1?quote:Op zondag 27 september 2020 18:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Hij kreeg de instructies van z'n team. Dus misschien ging ie er vanuit dat zij het juist hadden. Daar heb je oa een team voor.
quote:Op zondag 27 september 2020 18:30 schreef opreis het volgende:
Wat aan farce weer. Volgende keer aan je team vragen of je de tegenstander eruit mag crashen. Team zegt ja -> coureur geen strafpunten, team een geldboete?
Ja dat is toch een instructie?quote:Op zondag 27 september 2020 18:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen instructies. Hij vroeg aan het team of het verderop ook mocht, en zij zeiden dat dat prima was.
Mad bro?quote:Op zondag 27 september 2020 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als iedereen de proefstart doet op plek x, dan ga jij toch niet eigenwijs lopen doen door het ergens anders te doen, ondanks dat het team zegt dat het wel zou mogen? Hij is toch geen kleuter meer en loopt al sinds 2007 mee in de F1?
Dat is geen instructie. Het zou een instructie zijn geweest als ze hem hadden verteld het daar te doenquote:Op zondag 27 september 2020 18:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja dat is toch een instructie?
Team had moeten weten dat het niet kon. Daar vertrouwde hij gewoon op.
Natuurlijk heb ik een punt. De coureurs worden ook gewoon geacht om de regels te kennen. Dat Lewis dat niet doet en om een hulplijn moet vragen die het verkeerde antwoord geeft doet daar niks aan af.quote:
het besluit van de stewards is gewoon onbegrijpelijk.quote:
Dan zijn er blijkbaar toch uitzonderingen mogelijk. Weer wat geleerd.quote:Op zondag 27 september 2020 18:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu wel dus: https://racingnews365.nl/(...)holden-na-gp-rusland
Al is dat omdat Mercedes nu als de boosdoener gezien wordt.
Tja, voor het wegrijden uit de pit hen je ook je team dat aangeeft of het veilig is, maar voor een unsafe release krijg je gewoon strafpunten.quote:Op zondag 27 september 2020 18:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik twijfel nog ....quote:
Tenzij je Lewis Hamilton heet natuurlijkquote:Op zondag 27 september 2020 18:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, voor het wegrijden uit de pit hen je ook je team dat aangeeft of het veilig is, maar voor een unsafe release krijg je gewoon strafpunten.
Volgens mij is dat vorig jaar halverwege het seizoen verandert.quote:Op zondag 27 september 2020 18:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, voor het wegrijden uit de pit hen je ook je team dat aangeeft of het veilig is, maar voor een unsafe release krijg je gewoon strafpunten.
Verstappen kreeg een tijdstraf en strafpunten in Monaco en Leclerc alleen een geldboete in Duitsland. Verschil was wel dat Leclerc niemand raakte en Verstappen wel Bottas raakte en expliciet daarvoor ook de straf kreeg.quote:Op zondag 27 september 2020 18:55 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Volgens mij is dat vorig jaar halverwege het seizoen verandert.
Er zijn altijd uitzonderingen mogelijk, voor Hamilton.quote:Op zondag 27 september 2020 18:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan zijn er blijkbaar toch uitzonderingen mogelijk. Weer wat geleerd.
Hij is er al weer twee kwijt.quote:Op zondag 27 september 2020 17:05 schreef Nattekat het volgende:
Hamilton pakt gewoon weer 2 punten in Bahrein, en vervolgens weer 2 in Bahrein 2021. Liever komend seizoen geëlimineerd dan dit reeds afgelopen seizoen.
Ah okequote:Op zondag 27 september 2020 19:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Verstappen kreeg een tijdstraf en strafpunten in Monaco en Leclerc alleen een geldboete in Duitsland. Verschil was wel dat Leclerc niemand raakte en Verstappen wel Bottas raakte en expliciet daarvoor ook de straf kreeg.
Oh god. Eerste week wordt vol gemekkerd over Hamilton en de mazzel die hij volgens velen zou hebben en tweede week gaat weer over goat.quote:
Gezien de gevaarzetting waren ze wel degelijk terecht. Bij een van die proefstarts vliegt er een andere coureur met 120 km/h voorbij. Die moest uitwijken voor de Merc met de proefstartquote:Op zondag 27 september 2020 19:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die strafpunten waren ook redelijk over de top.
Nope. Die waren normaal. Zoals al eerder opgemerkt gaan (gingen) die altijd hand in hand.quote:Op zondag 27 september 2020 19:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Maar gewoon volgens de regels. Beetje raar om die op eens niet meer te hanteren als de posterboy een raceban drijgt te krijgen.quote:Op zondag 27 september 2020 19:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik nog steeds een idiote verklaring vind. Daarvoor werden ze volgens mij wel altijd samen opgelegd. Daarna zou ik op moeten zoeken. Iemand die dat weet?quote:Op zondag 27 september 2020 19:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Verstappen kreeg een tijdstraf en strafpunten in Monaco en Leclerc alleen een geldboete in Duitsland. Verschil was wel dat Leclerc niemand raakte en Verstappen wel Bottas raakte en expliciet daarvoor ook de straf kreeg.
Daarna ook weer volgens mijquote:Op zondag 27 september 2020 19:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat ik nog steeds een idiote verklaring vind. Daarvoor werden ze volfens mij wel altijd samen opgelegd. Daarna zou ik op moeten zoeken. Iemand die dat weet?
Dat gevoel heb ik ook, maar ik weet het dus niet zeker.quote:Op zondag 27 september 2020 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarna ook weer volgens mij
Verstappen is de enige die een tijdstraf en strafpunten voor een unsafe release kreeg. Verder vooral boetes of no action de afgelopen jaren.quote:Op zondag 27 september 2020 19:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat ik nog steeds een idiote verklaring vind. Daarvoor werden ze volgens mij wel altijd samen opgelegd. Daarna zou ik op moeten zoeken. Iemand die dat weet?
Wacht met Leclerc was Grosjean het slachtoffer. Daarom was Steiner boos.quote:Op zondag 27 september 2020 19:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Verstappen is de enige die een tijdstraf en strafpunten voor een unsafe release kreeg. Verder vooral boetes of no action de afgelopen jaren.
https://www.racefans.net/(...)-f1-penalties-index/
Dank je!quote:Op zondag 27 september 2020 19:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Verstappen is de enige die een tijdstraf en strafpunten voor een unsafe release kreeg. Verder vooral boetes of no action de afgelopen jaren.
Kan ik niet terugvinden. Grosjean kreeg in 2018 ook een boete.quote:Op zondag 27 september 2020 19:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Voor Verstappen Grosjean volgens mij.
Niet voor zover ik in deze lijsten kan terugvinden.quote:Op zondag 27 september 2020 19:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je!![]()
Dus lijkt het een uitzonderlijke straf.
Weet je toevallig of er anderen waren die eveneens de bolide vd ander geraakt hebben?
Wederom dank!quote:Op zondag 27 september 2020 19:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Kan ik niet terugvinden. Grosjean kreeg in 2018 ook een boete.
[..]
Niet voor zover ik in deze lijsten kan terugvinden.
Klopt had alleen een Artikel kop gelezen en daar een conclusie uit getrokken.quote:Op zondag 27 september 2020 19:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Kan ik niet terugvinden. Grosjean kreeg in 2018 ook een boete.
[..]
Niet voor zover ik in deze lijsten kan terugvinden.
Waar staat dat dat niet mag? Is toch verder niet een geheim ofzo?quote:Op zondag 27 september 2020 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
Salo zou info doorsluizen naar de Finse TV: https://www.motorsport-to(...)itergegeben-20092704
Kan gebruikt worden om te wedden op uitslagenquote:Op zondag 27 september 2020 20:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Waar staat dat dat niet mag? Is toch verder niet een geheim ofzo?
Niet dat het netjes is natuurlijk, maar zo schadelijk is het toch niet
Nou ja, je kunt stellen dat de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van een steward en het hele panel nogal in gedrang komt op deze manier. De FIA wordt evengoed in diskrediet gebracht. Voor een coureur staat daar een straf op, wat mij betreft doen ze dat bij een steward evengoed. En daarbij is het nog eens Salo, die al in een stewards-team zat die discutabele beslissingen nam.quote:Op zondag 27 september 2020 20:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Waar staat dat dat niet mag? Is toch verder niet een geheim ofzo?
Niet dat het netjes is natuurlijk, maar zo schadelijk is het toch niet
Wat is een circlejerk?quote:Op zondag 27 september 2020 22:09 schreef Nattekat het volgende:
De F1 Reddit begint meer en meer een Hamilton circlejerk te worden, goedendag
En dan vinden ze dit forum erg.
Serieus?quote:
*proest*quote:Op zondag 27 september 2020 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serieus?
Maar ok: een gemeenschap van gelijkgezinden. Voor de eenvoud
DM me een linkquote:Op zondag 27 september 2020 22:09 schreef Nattekat het volgende:
Dankzij sjoemel Ferrari moest hij er sowieso langer op wachten.quote:Op zondag 27 september 2020 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel lekker dat Hamilton in elk geval nog weer 2 weken moet wachten om het record van Schumacher te evenaren.
Aha.quote:Op zondag 27 september 2020 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serieus?
Maar ok: een gemeenschap van gelijkgezinden. Voor de eenvoud
Mercedes heeft, als het zo doorgaat, tien jaar op rij beide wereldtitels.quote:Op zondag 27 september 2020 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
De stop van Max vandaag was 1,86 seconden, echt bloedsnel.
Van de 10 snelste stops van het seizoen heeft RB er negen in handen. De enige partypooper is Russell met een stop van 2,00 seconden vandaag in Rusland.
Gewoon die hele plek. Zodra er ook maar iets negatiefs is, staan er tig man klaar om hem te verdedigen.quote:
quote:Op zondag 27 september 2020 23:17 schreef opgebaarde het volgende:
Een foutieve proefstart. Is de standaard straf 5 seconden + 1 of 2 penalty points?
Ik geloof twee en dan had Hamilton dus vanmiddag 4 penalty points moeten krijgen met als gevolg 12 punten en dus een race ban voor de volgende race...
Dat die strafpunten teruggenomen zijn, daar had ik eerst wel begrip voor, maar eigenlijk is het toch wel krom. Bij een unsafe release kan de coureur er pas echt niks aan doen en dan krijgt hij indien contact gewoon twee punten. Waarom nu niet?
quote:Op zondag 27 september 2020 19:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met wat hij zegt?quote:
In de VS is het nu hip om gekleurde mensen te adoreren.quote:Op zondag 27 september 2020 22:09 schreef Nattekat het volgende:
Verschil Ham - Bot: 44quote:1 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 205
2 Valtteri Bottas FIN MERCEDES 161
3 Max Verstappen NED RED BULL RACING HONDA 128
Waaaaaaaaaaaaaa! Illuminatie confirmed!quote:Op maandag 28 september 2020 06:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Verschil Ham - Bot: 44
Verschil Bot - Ver: 33
Verschil Ham-Ver: 77
quote:Op maandag 28 september 2020 06:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Omdat het Lewis Hamilton is.quote:Op zondag 27 september 2020 23:17 schreef opgebaarde het volgende:
Een foutieve proefstart. Is de standaard straf 5 seconden + 1 of 2 penalty points?
Ik geloof twee en dan had Hamilton dus vanmiddag 4 penalty points moeten krijgen met als gevolg 12 punten en dus een race ban voor de volgende race...
Dat die strafpunten teruggenomen zijn, daar had ik eerst wel begrip voor, maar eigenlijk is het toch wel krom. Bij een unsafe release kan de coureur er pas echt niks aan doen en dan krijgt hij indien contact gewoon twee punten. Waarom nu niet?
Er was geen contactquote:Op zondag 27 september 2020 23:17 schreef opgebaarde het volgende:
Verstappen niet eens heel ver achter Bottas ondanks 3 uitvaltbeurten. En dat in -naar horen zeggen- een van de slechtste auto's van het veld.quote:Op maandag 28 september 2020 06:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hier zijn toch gewoon afspraken voor gemaakt. Als dit in de regels staan, dan is het niet over de top. Dat had ik bijvoorbeeld ook met Verstappen die boos een duw gaf aan Ocon, de straf vond ik ook over de top, maar ja, het mag niet en dus is het niet over de top. Dit zijn de afspraken binnen de Formule 1.quote:Op zondag 27 september 2020 19:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
eens die strafpunten hadden ze gewoon moeten laten staanquote:Op maandag 28 september 2020 07:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er was geen contact
Die 1 of 2 strafpunten is blijkbaar niet standaard bij 5s straf (wat ik eerst wel dacht) want ook bij speeding in de pitlane krijg je bijvoorbeeld geen strafpunten volgens dat overzicht wat ik eerder gepost heb.
Sowieso kregen Albon en Ricciardo ook maar 1 strafpunt.
Maar dat intrekken van die strafpunten is natuurlijk onzin, want Hamilton heeft ook een eigen verantwoordelijkheid om aan de regels te voldoen.
quote:Op zondag 27 september 2020 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gezien de gevaarzetting waren ze wel degelijk terecht. Bij een van die proefstarts vliegt er een andere coureur met 120 km/h voorbij. Die moest uitwijken voor de Merc met de proefstart
Als jij door rood rijdt HOEFT er ook niks te gebeuren.quote:
Ach experts als Verstappen en Vettel hebben er gelukkig meer verstand van. Hier is er een anti Hamilton circlejerk.quote:
Moet een beetje evenwicht bieden aan Reddit.quote:Op maandag 28 september 2020 13:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ach experts als Verstappen en Vettel hebben er gelukkig meer verstand van. Hier is er een anti Hamilton circlejerk.
Toen Verstappen nog fouten maakte was Hamilton er altijd direct bij met een beschuldigend vingertje. Nu Mercedes niet meer onder druk staat en Hamilton nochalante fouten maakt is iedereen schuld behalve HAM zelf. Max had minder zijn mening moeten geven en meer achter de FIA beslissing moeten gaan staan. Dan waren de strafpunten misschien blijven staan. Een Hamilton schorsing (hoe onterecht ook) is een extra kans op P2 en de vervangend coureur is misschien wel een stuk sneller dan Bottas en daarmee zou de serene rust bij Mercedes misschien wat klappen krijgen.quote:Op maandag 28 september 2020 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moet een beetje evenwicht bieden aan Reddit.
Verstappen nam vaak iemand mee bij zijn gestuntel. Is nogal een verschil. Dat is ook wat Verstappen zegt over deze kwestie.quote:Op maandag 28 september 2020 14:52 schreef XL het volgende:
[..]
Toen Verstappen nog fouten maakte was Hamilton er altijd direct bij met een beschuldigend vingertje. Nu Mercedes niet meer onder druk staat en Hamilton nochalante fouten maakt is iedereen schuld behalve HAM zelf. Max had minder zijn mening moeten geven en meer achter de FIA beslissing moeten gaan staan. Dan waren de strafpunten misschien blijven staan. Een Hamilton schorsing (hoe onterecht ook) is een extra kans op P2 en de vervangend coureur is misschien wel een stuk sneller dan Bottas en daarmee zou de serene rust bij Mercedes misschien wat klappen krijgen.
Ik vond de strafpunten wat overdreven, maar de argumentatie van de stewards vond ik dan weer niet bijster sterk.quote:Op maandag 28 september 2020 15:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik vind de argumentatie van de stewards prima. En door.
De schuld ligt niet alleen bij Lewis, maar ook bij het team. Dus Lewis minder straf en het team meer. De 10 seconden straf die hij kreeg heeft hem wel de overwinning gekost. Prima, toch?quote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Monolith het volgende:
Ik vond de strafpunten wat overdreven, maar de argumentatie van de stewards vond ik dan weer niet bijster sterk.
Of de schuld deels of volledig bij het team ligt is een raar argument. Je kunt ook zeggen dat het team Hamilton niet had moeten laten pitten in Italië, maar daar kreeg hij ook gewoon 2 strafpunten voor.quote:Op maandag 28 september 2020 15:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De schuld ligt niet alleen bij Lewis, maar ook bij het team. Dus Lewis minder straf en het team meer. De 10 seconden straf die hij kreeg heeft hem wel de overwinning gekost. Prima, toch?
Ik heb de communicatie daarover niet gevolgd.quote:Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef Monolith het volgende:
Of de schuld deels of volledig bij het team ligt is een raar argument. Je kunt ook zeggen dat het team Hamilton niet had moeten laten pitten in Italië, maar daar kreeg hij ook gewoon 2 strafpunten voor.
Lewis is deel van het team. Het team is er niet om te bedanken bij zwart wit geblokt en af te zeiken bij alles andere...quote:Op maandag 28 september 2020 15:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De schuld ligt niet alleen bij Lewis, maar ook bij het team. Dus Lewis minder straf en het team meer. De 10 seconden straf die hij kreeg heeft hem wel de overwinning gekost. Prima, toch?
Daar had Hamilton gewoon de lampen met kruis moeten zien.quote:Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of de schuld deels of volledig bij het team ligt is een raar argument. Je kunt ook zeggen dat het team Hamilton niet had moeten laten pitten in Italië, maar daar kreeg hij ook gewoon 2 strafpunten voor.
Ieder argument zou in twijfel worden getrokken.quote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vond de strafpunten wat overdreven, maar de argumentatie van de stewards vond ik dan weer niet bijster sterk.
Natuurlijk, maar evenzeer had Hamilton moeten weten dat hij niet op de verkeerde plek proefstarts moet maken. De regels hoor je als coureur gewoon te kennen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Daar had Hamilton gewoon de lampen met kruis moeten zien.
Ditquote:Op maandag 28 september 2020 17:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar evenzeer had Hamilton moeten weten dat hij niet op de verkeerde plek proefstarts moet maken. De regels hoor je als coureur gewoon te kennen.
Kijk dat het overdreven is om hier strafpunten voor te gaan uitdelen snap ik, maar achteraf de boel intrekken met de opmerking dat het team de coureur voorzag van verkeerde informatie schept een onwenselijk precedent in mijn ogen. Zeg dan gewoon 'we vonden het bij nader inzien toch wat overdreven'.
Hij wist waar het mocht en vraagt mag het ook wat verderop vanwege het rubber. Sinds wanneer is dat een rare vraag?quote:Op maandag 28 september 2020 17:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar evenzeer had Hamilton moeten weten dat hij niet op de verkeerde plek proefstarts moet maken. De regels hoor je als coureur gewoon te kennen.
Kijk dat het overdreven is om hier strafpunten voor te gaan uitdelen snap ik, maar achteraf de boel intrekken met de opmerking dat het team de coureur voorzag van verkeerde informatie schept een onwenselijk precedent in mijn ogen. Zeg dan gewoon 'we vonden het bij nader inzien toch wat overdreven'.
Lezen is niet je sterkste punt kennelijk. Niemand zegt dat het een rare vraag is. Er wordt gesteld dat het aan je team vragen geen schulduitsluitingsgrond is.quote:Op maandag 28 september 2020 17:24 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij wist waar het mocht en vraagt mag het ook wat verderop vanwege het rubber. Sinds wanneer is dat een rare vraag?
Ik kan goed lezen. Ik reageer op regels moeten kennen. Er staat kennelijk niet in het grote regel boek tot op de cm precies waar wel en niet. Hij wist waar wel en vraagt of er ruimte is in de interpretatie van de waar wel.quote:Op maandag 28 september 2020 17:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lezen is niet je sterkste punt kennelijk. Niemand zegt dat het een rare vraag is. Er wordt gesteld dat het aan je team vragen geen schulduitsluitingsgrond is.
en als hij dan een onjuiste bevestiging krijgt betekent het toch niet dat het goed is?quote:Op maandag 28 september 2020 17:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik kan goed lezen. Ik reageer op regels moeten kennen. Er staat kennelijk niet in het grote regel boek tot op de cm precies waar wel en niet. Hij wist waar wel en vraagt of er ruimte is in de interpretatie van de waar wel.
Maar goed. Het is Hamilton en enig menselijkheid is voor hem vreemd.
Nee hoor maar accepteer gewoon de straf als je blijkbaar iets fout hebt gedaan en ga niet de drama queen uithangen.quote:Op maandag 28 september 2020 17:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik kan goed lezen. Ik reageer op regels moeten kennen. Er staat kennelijk niet in het grote regel boek tot op de cm precies waar wel en niet. Hij wist waar wel en vraagt of er ruimte is in de interpretatie van de waar wel.
quote:Op maandag 28 september 2020 17:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee hoor maar accepteer gewoon de straf als je blijkbaar iets fout hebt gedaan en ga niet de drama queen uithangen.
Oh wacht we hebben het over de diva
Het probleem is dat het er sterk op lijkt dat omdat het Hamilton is, een straf wordt terug gedraaid. Hoe vaak komt dat voor?
Mee eens, zou zo maar kunnen dat er in de toekomst meer beslissingen in twijfel worden getrokken met argument "ja maar Hamilton toen ook..."quote:Op maandag 28 september 2020 17:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dan kent hij de regels dus niet goed genoeg. Jij lijkt er anti-Hamilton sentiment in te zien, maar ook de pundits van Sky geven gewoon aan dat het een terechte straf is. Of je team je nou een verkeerd advies geeft of niet.quote:Op maandag 28 september 2020 17:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Van een eerstejaars coureur is dat al niet ok maar nog te begrijpen, van iemand die al meer dan een decennium in de F1 meedraait vind ik het een lulverhaal.quote:Op maandag 28 september 2020 18:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dan kent hij de regels dus niet goed genoeg. Jij lijkt er anti-Hamilton sentiment in te zien, maar ook de pundits van Sky geven gewoon aan dat het een terechte straf is. Of je team je nou een verkeerd advies geeft of niet.
wtfquote:Op maandag 28 september 2020 06:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is echt volkomen van de pot gerukt. Ondanks recidive kort erna krijgt hij 2 keer de allerlichtste straf en vervolgens worden de strafpunten ook nog ingetrokken, wat hoogst zeldzaam zo niet uniek is. En toch is dan weer de discussie of Hamilton niet te hard gestraft is.quote:Op maandag 28 september 2020 17:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee hoor maar accepteer gewoon de straf als je blijkbaar iets fout hebt gedaan en ga niet de drama queen uithangen.
Oh wacht we hebben het over de diva
Het probleem is dat het er sterk op lijkt dat omdat het Hamilton is, een straf wordt terug gedraaid. Hoe vaak komt dat voor?
Hij had ook een waarschuwing kunnen krijgen. Dat was een nog lichtere straf.quote:Op maandag 28 september 2020 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is echt volkomen van de pot gerukt. Ondanks recidive kort erna krijgt hij 2 keer de allerlichtste straf en vervolgens worden de strafpunten ook nog ingetrokken, wat hoogst zeldzaam zo niet uniek is. En toch is dan weer de discussie of Hamilton niet te hard gestraft is.
Ik kan me herinneren dat Vettel op een gegeven moment ook in de gevarenzone kwam door strafpunten voor onbenulligheden. Niemand die zelfs maar noemde dat er misschien ook geen strafpunten konden worden gegeven. Some are more equal than others.
Waarschuwing ≠ strafquote:Op maandag 28 september 2020 19:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij had ook een waarschuwing kunnen krijgen. Dat was een nog lichtere straf.
Het gebeurde natuurlijk ook wel op een gek moment.quote:Op maandag 28 september 2020 19:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij had ook een waarschuwing kunnen krijgen. Dat was een nog lichtere straf.
Komt door het moment. Nu is het meer een domme administratieve fout. Was dit een paar races geleden gebeurd en zou Hamilton daarna Albon twee keer van de baan rijden, dan had iedereen om handhaving geschreeuwd.quote:Op maandag 28 september 2020 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is echt volkomen van de pot gerukt. Ondanks recidive kort erna krijgt hij 2 keer de allerlichtste straf en vervolgens worden de strafpunten ook nog ingetrokken, wat hoogst zeldzaam zo niet uniek is. En toch is dan weer de discussie of Hamilton niet te hard gestraft is.
Ik kan me herinneren dat Vettel op een gegeven moment ook in de gevarenzone kwam door strafpunten voor onbenulligheden. Niemand die zelfs maar noemde dat er misschien ook geen strafpunten konden worden gegeven. Some are more equal than others.
Is het dan een teamfout? Het feit dat er een aangewezen plek is waar het wel mag is toch een goede hint dat het elders niet mag? Daarvoor is je engineer er niet!quote:Op maandag 28 september 2020 19:14 schreef Starflyer het volgende:
Hij wist wel degelijk waar hij de proefstarts moest maken, maar daar lag teveel rubber volgens hem.
Dus vroeg hij aan het team of het ook verderop mocht. Dat mocht dus niet, ondanks dat het team zei dat het wel mocht.
Aangezien hij wist dat het niet de aangewezen plek was, had hij imho kunnen en moeten weten dat het daar niet mocht.
Nee, en dat zeg ik ook. Hij heeft zijn eigen verantwoordelijkheid om de regels te kennen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:42 schreef XL het volgende:
[..]
Is het dan een teamfout? Het feit dat er een aangewezen plek is waar het wel mag is toch een goede hint dat het elders niet mag? Daarvoor is je engineer er niet!
Ik denk die waarschuwingquote:Op maandag 28 september 2020 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het gebeurde natuurlijk ook wel op een gek moment.
Welke straf zou Hamilton hebben gehad als dit tijdens een training zijn gebeurd? Lijkt me geen 5 seconden voor in de race
Zit gewoon in de rijdersbriefing normaal gesproken.quote:Op maandag 28 september 2020 19:14 schreef Starflyer het volgende:
Hij wist wel degelijk waar hij de proefstarts moest maken, maar daar lag teveel rubber volgens hem.
Dus vroeg hij aan het team of het ook verderop mocht. Dat mocht dus niet, ondanks dat het team zei dat het wel mocht.
Aangezien hij wist dat het niet de aangewezen plek was, had hij imho kunnen en moeten weten dat het daar niet mocht.
Denk jij dat als het Hamilton minder strafpunten had gehad ze deze strafpunten hadden geschrapt?quote:Op maandag 28 september 2020 17:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ah de PR officer is ook wakker geschrokken.quote:Lewis Hamilton heeft dinsdag zijn kritiek op de stewards bij de Grand Prix van Rusland ingetrokken. De WK-leider kwam door een tijdstraf niet verder dan de derde plaats.
"Ik heb het bij tegenslag misschien niet altijd bij het rechte eind. Ik reageer misschien niet altijd hoe jullie zouden willen als de spanning hoog is. Ik ben ook maar een mens en ben gepassioneerd in alles wat ik doe", schrijft Hamilton op zijn sociale media.
Zondag was de Mercedes-coureur boos en teleurgesteld voor de tijdstraf van tweemaal vijf seconden, die hij kreeg omdat hij voor de race op een verkeerde plaats twee proefstarts maakte. Hamilton zei dat de stewards hem wilden stoppen, omdat hij bovenaan staat in de WK-stand.
"Ik leer en groei elke dag", schrijft de 35-jarige Brit verder. "Ik heb mijn les geleerd en zal de volgende race weer knokken. Bedankt aan @potjecreme die mij is blijven steunen."
Hamilton heeft 44 punten voorsprong op teamgenoot Valtteri Bottas in de WK-stand. Op 11 oktober wordt met de GP van de Eifel de volgende race gehouden.
Hoe dan ook, je hebt ook mensen die star vol blijven houden. Dus Kudos dat hij het toegeeft.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah de PR officer is ook wakker geschrokken.
True, maar op alles wat hij zegt (behalve dan tijdens de race) komt het ingestudeerd en voorgekauwd op mij overquote:Op dinsdag 29 september 2020 16:42 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hoe dan ook, je hebt ook mensen die star vol blijven houden. Dus Kudos dat hij het toegeeft.
Oei spaarpot maar weer eens raadplegen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:21 schreef 3rr0r het volgende:
Vandaag is het zover! Live vanaf 19:00 uur CET neemt Lewis Hamilton hoogstpersoonlijk zijn laatste TommyXLewis-collectie met je door.
https://global.tommy.com/live
@:potjecreme
Zijn verderop was niet de verderop wat het team in gedachten had.quote:Op maandag 28 september 2020 19:14 schreef Starflyer het volgende:
Ik weet het echt niet. De argumentatie is krom. Ze hadden het op het in gevaar brengen anderen moeten gooien. Dit omdat andere rijders de strafpunten vanwege die reden te ver vinden gaan. Dat was of is dan meer in lijn met andere straffen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 08:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Denk jij dat als het Hamilton minder strafpunten had gehad ze deze strafpunten hadden geschrapt?
Denk jij dat als het een andere coureur was dan Hamilton dat ze deze strafpunten hadden geschrapt?
Ik denk iig dat het antwoord in beide gevallen nee is en dat maakt het gewoon heel wrang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |