Ik denk dat de kans vrij groot is dat Omtzigt alsnog lijsttrekker wordt. De Jonge leek het waarschijnlijk wel een mooie klus om zichzelf op de kaart te zetten en om Nederland te helpen, maar ik vraag mij af of hij er nog zo over denkt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:33 schreef chratnox het volgende:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1456967107/bronnen-takenpakket-minister-hugo-de-jonge-verlicht
Soms vind ik 't wel zielig voor de Jonge. Je ziet zo duidelijk dat zijn kop aan 'corona' gekoppeld wordt, zodat als er een parlementaire enquete komt het in elk geval duidelijk is wie er moet verdwijnen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de nieuwe Minister van VWS van volgend jaar makkelijk gevonden gaat worden, kans is groot dat bij eerste debat na verkiezingen er al moties gaan komen.
Dat lijkt me toch niet zo'n grote opgave, even een halfuurtje rijden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:36 schreef Predator40 het volgende:
als ik me wil laten testen kan het op 30/40 minuten rijden, en pas op zondag.
en ik woon in de randstad !
compleet achterlijk.
een uur tot 1.5 uur heen en terug en pas over 2 dagenquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch niet zo'n grote opgave, even een halfuurtje rijden.
gewoon wachten tot je 39 graden hebt, dan krijg je ophaalservicequote:Op vrijdag 25 september 2020 15:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een uur tot 1.5 uur heen en terug en pas over 2 dagen
Nou nou wat verschrikkelijkquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik sluit het ook niet uit.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans vrij groot is dat Omtzigt alsnog lijsttrekker wordt. De Jonge leek het waarschijnlijk wel een mooie klus om zichzelf op de kaart te zetten en om Nederland te helpen, maar ik vraag mij af of hij er nog zo over denkt.
Lijkt me niet dat dat zo snel te bepalen valt, die som kun je eigenlijk pas achteraf maken. De aantallen zijn er ook nog te klein voor, denk ik.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:38 schreef polderturk het volgende:
Is de gemiddelde ligtijd op de IC's alweer aan het stijgen?
Ja 30 minuten keer twee is een uur, dat klopt, en dat lijkt me echt geen grote opgave.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Hoezo?quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:36 schreef Predator40 het volgende:
compleet achterlijk.
Is Feike Sijbesma van het CDA?quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarom ook 'soms'. Ik denk wel dat je op dit moment iemand moet hebben die sterk in zijn schoenen (haha, schoenen) staat, de oppositie is niet mild. Bruins is na een paar weken onderuit gegaan, ik zou niet weten wie dit op dit moment goed zou kunnen doen.
Je hebt nog mazzelquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:36 schreef Predator40 het volgende:
compleet achterlijk.
Als je even naar Duitsland rijdt, heb je waarschijnlijk sneller resultaat. Daar staan tentjes in veel steden waar je zo naar binnen kunt lopen voor een gratis test. Plek zat en je wordt de volgende dag gebeld met de uitslag.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:36 schreef Predator40 het volgende:
compleet achterlijk.
Ben je daar als Nederlander welkom?quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je even naar Duitsland rijdt, heb je waarschijnlijk sneller resultaat. Daar staan tentjes in veel steden waar je zo naar binnen kunt lopen voor een gratis test. Plek zat en je wordt de volgende dag gebeld met de uitslag.
Nu kan heel Nederland weer gerust gaan slapen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:46 schreef Arizona het volgende:
Ik had wel gelijk met mijn post in het vorige topic over de voetbalkantine in Haaksbergen![]()
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-maatregelen-dreigen
"Alle activiteiten bij voetbalvereniging VV Haaksbergen worden tot 1 oktober stopgezet, de kantines gaan dicht en er komt meer toezicht in de horeca. Dat zijn enkele maatregelen die genomen worden nu het aantal coronabesmettingen in Haaksbergen sterk toeneemt. Meer maatregelen worden niet uitgesloten."
Moet jij eens intoetsen op Google Maps hoelang het duurt om van de Randstad naar Duitsland te rijden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je even naar Duitsland rijdt, heb je waarschijnlijk sneller resultaat. Daar staan tentjes in veel steden waar je zo naar binnen kunt lopen voor een gratis test. Plek zat en je wordt de volgende dag gebeld met de uitslag.
Alleen daar? Niet bij HSC 21 en Bon Boys?quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:46 schreef Arizona het volgende:
Ik had wel gelijk met mijn post in het vorige topic over de voetbalkantine in Haaksbergen![]()
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-maatregelen-dreigen
"Alle activiteiten bij voetbalvereniging VV Haaksbergen worden tot 1 oktober stopgezet, de kantines gaan dicht en er komt meer toezicht in de horeca. Dat zijn enkele maatregelen die genomen worden nu het aantal coronabesmettingen in Haaksbergen sterk toeneemt. Meer maatregelen worden niet uitgesloten."
Neuh. En zelfs wanneer wel. Alsof je ook zo zou janken om een sjaal die op en af gaatquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:34 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dit is gewoon de praktijk. 1 masker op/af in winkel 1 daarna weer op/af in winkel 2 enzovoort
Volgens mij wel. Ik zie meerdere mensen op Twitter zeggen dat ze er gebruik van hebben gemaakt en dat zijn geen Duitsers.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben je daar als Nederlander welkom?
Ja he, de brand is geblustquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nu kan heel Nederland weer gerust gaan slapen.
Voor zondag weer terug moet wel lukken, hoorquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Moet jij eens intoetsen op Google Maps hoelang het duurt om van de Randstad naar Duitsland te rijden.
Nu de zonuren afnemen, vermoedt ik (en anderen met mij) dat daardoor het vitamine D niveau bij mensen afneemt, en dat dit de oorzaak van de tweede golf is.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat dat zo snel te bepalen valt, die som kun je eigenlijk pas achteraf maken. De aantallen zijn er ook nog te klein voor, denk ik.
Ik ben ik druk aan het bijslikkenquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nu de zonuren afnemen, vermoedt ik (en anderen met mij) dat daardoor het vitamine D niveau bij mensen afneemt, en dat dit de oorzaak van de tweede golf is.
Vorige week was het gewoon nog 30+ graden hoor.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nu de zonuren afnemen, vermoedt ik (en anderen met mij) dat daardoor het vitamine D niveau bij mensen afneemt, en dat dit de oorzaak van de tweede golf is.
Hoeveel regio's zijn er dan nog overquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:52 schreef Mammietje het volgende:
Ja hoor, we gaan nog ff 8 regio's toevoegen. Nah... nu komt het goed.
Vanaf zondag 18:00quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:52 schreef Mammietje het volgende:
De zon staat lager nu en de dagen zijn korter.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vorige week was het gewoon nog 30+ graden hoor.
Dat gaat neem ik aan nog steeds over dezelfde 8 regio's die eerder deze week werden genoemd? Want die zijn nog steeds niet officieel toegevoegd aan het dashboard.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:52 schreef Mammietje het volgende:
Anekdotisch, maar ik zie mensen tegenwoordig ook weinig afstand houden in winkels en dergelijke. Groepjes klanten die staan te kletsen, personeel dat klanten op een halve meter afstand te woord staat. Dat was in april toch wel anders in mijn herinnering.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
Inderdaad, opschalen naar landelijk aub.quote:
Nou, we vorderen al.... Adhoc beslissingen vallen niet uit te sluiten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, opschalen naar landelijk aub.
Nee inderdaad knal dan heel NL dezelfde maatregelenquote:
Ja, waar ik woon.quote:
quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:54 schreef michiel_merk het volgende:
Als je de maatregelen vergelijkt met de besmettingen/opnames , zijn de maatregelen best nog wel zwak ?
Volgens mij is de zon nog vrij krachtig, ik ben afgelopen weekend flink verbrand.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
De zon staat lager nu en de dagen zijn korter.
Irmaquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:57 schreef iBenny het volgende:
Weer elke 2 weken een persconferentie. #zinin
En hoe gaat dit dan precies in z'n werk in het zonnige zuiden van Europa waar de UV-index momenteel bijkans nog even hoog is als in Nederland 's zomers? Waarom waren de cijfers in bijvoorbeeld Bulgarije in juli/augustus op z'n hoogst?quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
De zon staat lager nu en de dagen zijn korter.
Precies haha, Regio Breda.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je wil weten hoe laat je terug bent uit de kroeg vanavond?![]()
Welke regio woon je?
Het gaat om Brabant-Noord, Brabant-Zuidoost, Gelderland-Zuid, Groningen, Zuid-Holland-Zuid, Gooi en Vechtstreek, Zaanstreek-Waterland en Flevoland.quote:
Ben dus op Zeeland na wel omsingeld...quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het gaat om Brabant-Noord, Brabant-Zuidoost, Gelderland-Zuid, Groningen, Zuid-Holland-Zuid, Gooi en Vechtstreek, Zaanstreek-Waterland en Flevoland.
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag geloof ikquote:Op vrijdag 25 september 2020 16:00 schreef Sjors_Peter het volgende:
Welke 3 regio's gaan naar fase 3? Heb het begin gemist.
Yep!quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:00 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ben dus op Zeeland na wel omsingeld...
Nog niet zeker, maar ongetwijfeld Den Haag/Rotterdam/Amsterdamquote:Op vrijdag 25 september 2020 16:00 schreef Sjors_Peter het volgende:
Welke 3 regio's gaan naar fase 3? Heb het begin gemist.
Dat zijn dus dezelfde regio's die eerder deze week al genoemd werden. Wat duurt het lang voordat daadwerkelijk is doorgevoerd, zeg.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het gaat om Brabant-Noord, Brabant-Zuidoost, Gelderland-Zuid, Groningen, Zuid-Holland-Zuid, Gooi en Vechtstreek, Zaanstreek-Waterland en Flevoland.
Dan moet al om 11 uur het licht aan in de kroeg.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:02 schreef hollandia02 het volgende:
Wat veranderd er bij een fase 3?
De kroeg nog een uur eerder dichtquote:Op vrijdag 25 september 2020 16:02 schreef hollandia02 het volgende:
Iedere 2 weken een persconferentie.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:02 schreef hollandia02 het volgende:
Horeca nog wat eerder dicht.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:02 schreef hollandia02 het volgende:
Ook benieuwd naar, maar het lijkt me onvermijdelijk dat ze zaken gaan sluiten en/of drastisch gaan beperken. Groepsgrootte terug naar <10 denk ik.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:02 schreef hollandia02 het volgende:
Verkeerde zeewind?quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:58 schreef Dven het volgende:
[..]
En hoe gaat dit dan precies in z'n werk in het zonnige zuiden van Europa waar de UV-index momenteel bijkans nog even hoog is als in Nederland 's zomers? Waarom waren de cijfers in bijvoorbeeld Bulgarije in juli/augustus op z'n hoogst?
Ze hebben het OMT gevraagd om daar maandag een advies over uit te brengen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:02 schreef hollandia02 het volgende:
Oh fijn. Nog even allemaal los in de kroeg en knuffelen en zoenenquote:Op vrijdag 25 september 2020 16:02 schreef Mammietje het volgende:
Ow... we kunnen dit weekend nog net hebben volgens Rutte.
quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan moet al om 11 uur het licht aan in de kroeg.
Dan zou ik niet eens meer gaan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De kroeg nog een uur eerder dicht
Absurde uitspraak als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:02 schreef Mammietje het volgende:
Dan gaat de kroeg rond middernacht dicht.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:02 schreef hollandia02 het volgende:
Ook echt bizar dat ze gewoon het label "niveau 3" op een regio plakken, zonder dat ze weten wat dat überhaupt betekent.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:03 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ze hebben het OMT gevraagd om maandag daar een advies over uit te brengen.
Maar pas vanaf zondag 18:00 toch?quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag geloof ik
Heeft ie dat echt gezegd?quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:02 schreef Mammietje het volgende:
Mooi staaltje symboolpolitiek ja.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook echt bizar dat ze gewoon het label "niveau 3" op een regio plakken, zonder dat ze weten wat dat überhaupt betekent.
Er is nog geen regio op niveau 3, ze gaan eerst nog even kijken of dat wellicht nodig is en welke maatregelen daar dan bij zouden moeten horen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook echt bizar dat ze gewoon het label "niveau 3" op een regio plakken, zonder dat ze weten wat dat überhaupt betekent.
Serieus ???quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:02 schreef Mammietje het volgende:
Nee fase 3 wordt daar pas maandag/dinsdag nader toegelicht. Waarschijnlijk per einde volgende week.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar pas vanaf zondag 18:00 toch?
Dan ga ik morgen ipv dat anime event nog even een dag paar films meepakken bij camera japan in lantarenvenster in Rotterdam, ipv volgend weekend kriterion in Amsterdam want dan zijn ze misschien dicht.
Thanks voor de info, zo ff kaartjes kopen 😄
Je kan toch ook zelf nadenken...quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:05 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Dus nu gewoon lekker thuis gaan zitten met vrienden in m'n kleine appartementje. Ik ken niemand die in die situaties 1,5 meter houdt. Goed plan joh.
Oh, nu opeens wel? Ik dacht dat het pas zondag in zou gaan?quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:05 schreef hollandia02 het volgende:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Zo te zien de nieuwe regio's al toegevoegd, en de randstad nog steeds allemaal 2.
Je kan natuurlijk ook verstanding zijn en even niet met je vrienden in een te klein appertement gaan zitten? Dat is een beetje het hele idee hequote:Op vrijdag 25 september 2020 16:05 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Dus nu gewoon lekker thuis gaan zitten met vrienden in m'n kleine appartementje. Ik ken niemand die in die situaties 1,5 meter houdt. Goed plan joh.
Ja, dat vind ik ook wel bijzonder. Waarom komt het OMT niet proactief met een advies? Lijkt me niet dat het kabinet moet vragen of ze na gaan denken?quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:03 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ze hebben het OMT gevraagd om daar maandag een advies over uit te brengen.
Ja dat zei hij net.. een soort van vrijbrief "dit is het laatste weekend dat het nog kan leute!!!1EINZ11!"quote:
Sommige landen hadden die niveaus en bijbehorende maatregelen al in april duidelijk. Dat lijkt mij een veel beter systeem. Nederland heeft die beslissingen blijkbaar voor zich uit geschoven.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het hele idee is toch max 6 mensen op bezoekquote:Op vrijdag 25 september 2020 16:06 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook verstanding zijn en even niet met je vrienden in een te klein appertement gaan zitten? Dat is een beetje het hele idee he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |