Ja lach maar, kán toch gewoon niet?quote:
Zelfs als Red Bull niet verder wilt dan zullen die twee teams waarschijnlijk niet verdwijnen. Dat zou pure kapitaalvernietiging zijn. De teams worden dan verkocht.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:05 schreef Dutchguy het volgende:
Ik heb er vertrouwen in dat er een oplossing komt. Het veld is nu eigenlijk al te klein met 10 teams. De hele F1 kan het zich niet veroorloven om nog 2 teams te zien vertrekken. Dan is het gedaan met de sport.
Die was ik alweer vergeten. Dat was ook een heel bedrijfspolitiek verhaal waarbij het management vrij plotseling het eigen team in de stront liet zakken om te kiezen voor een motordeal met BAR.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jos Verstappen zal wel flashbacks krijgen naar 1999 toen Honda de stekker uit hun fabrieksteam project trok.
True, als het straks neerkomt op een MB vs Ferrari verhaal is het wel klaar met de F1.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:05 schreef Dutchguy het volgende:
Ik heb er vertrouwen in dat er een oplossing komt. Het veld is nu eigenlijk al te klein met 10 teams. De hele F1 kan het zich niet veroorloven om nog 2 teams te zien vertrekken. Dan is het gedaan met de sport.
Dan moet er nog steeds een kooitje vet hard rennende hamstertjes achterin.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zelfs als Red Bull niet verder wilt dan zullen die twee teams waarschijnlijk niet verdwijnen. Dat zou pure kapitaalvernietiging zijn. De teams worden dan verkocht.
Dat begrijp ik, er zijn ook motoren beschikbaar.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan moet er nog steeds een kooitje vet hard rennende hamstertjes achterin.
Niks competitiefs.. RBR gaat echt niet middenveld racen, dan stappen ze eruit, 100%.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, er zijn ook motoren beschikbaar.
Die hoop moet je laten varen met VAG die al hun focus voor e-motorsports bekend heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
True, als het straks neerkomt op een MB vs Ferrari verhaal is het wel klaar met de F1.
Offfff... er moeten in 2022 ineens een paar SERIEUZE fabrikanten gaan instappen à la Audi en Porsche, of Lambo ofzo... Op zich mogelijk, maar dan nog steeds is het middenveldvulling, en geen potentiële kanshebbers voor een titel, sowieso niet in hun rookie jaar.
Dat zit recentelijk toch wat anders:quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Die hoop moet je laten varen met VAG die al hun focus voor e-motorsports bekend heeft gemaakt.
Racing Point wordt volgend jaar Aston Martin (zelfde eigenaar, zijnde Stroll) en die rijden met Mercedes motoren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, ging Aston niet instappen volgend jaar? Of bouwen die zelf de motor niet?
Die connectie heeft RB al natuurlijk..
Mazepin is nog op zoek naar een team. Wilde Williams al overnemen en schijnt nu bezig te zijn met Haas. Maar dat is één team en dus is er nog een koper nodig.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zelfs als Red Bull niet verder wilt dan zullen die twee teams waarschijnlijk niet verdwijnen. Dat zou pure kapitaalvernietiging zijn. De teams worden dan verkocht.
Ja dat was ook opmerkelijk. Al had dat volgens mij ook te maken met de plotselinge dood van Harvey Postlethwaite.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die was ik alweer vergeten. Dat was ook een heel bedrijfspolitiek verhaal waarbij het management vrij plotseling het eigen team in de stront liet zakken om te kiezen voor een motordeal met BAR.
It's all politics and smokescreensquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Die hoop moet je laten varen met VAG die al hun focus voor e-motorsports bekend heeft gemaakt.
2021 is door dat opschuiven nu sowieso een speeljaartje geworden.. het laatste jaar voor de big change was al voorspeld als matig en een flauwe doorontwikkeling van de huidige auto's, en door dat doorschuiven nu is het helemaal futloze cola geworden.. Er is tijd en ruimte voor newbie-fabrikanten.. de tijd om erin te stappen is NUquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:27 schreef Breekfast het volgende:
Red Bull zal met hangende pootjes terug moeten naar Renault ben ik bang.
Als Abiteboul het veld zou ruimen dan kan het best wel weer tot een goede samenwerking komen. De motor lijkt inmiddels een stuk betrouwbaarder en qua vermogen zijn ze nooit minder geweest dan Honda.
En voor Renault is het natuurlijk ook reuze interessant. Die leveren straks alleen nog aan hun eigen team. Qua ontwikkelingskosten scheelt het natuurlijk ontzettend als Red Bull weer terugkomt als klant.
Neemt niet weg dat je wel weer opnieuw moet beginnen. 2021 is een verloren jaar. Honda gaat daar geen energie meer in steken.
De DTM bestaat na dit jaar ook niet meer in de huidige vorm omdat alle fabrikanten vertrokken zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
Verstappen moet gewoon DTM gaan rijden. Gelijkwaardige bolides en de DRS-haters zijn meteen verlost van hun grootste ergenis.
Al die treintjes zonder één inhaalpoging hebben ook hun charme
Ik zie voor 2026 echter geen nieuwe motorfabrikanten instappen. Tot die tijd blijven de huidige motorregels gehandhaafd met beperkte mogelijkheden tot upgraden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
It's all politics and smokescreens
[..]
2021 is door dat opschuiven nu sowieso een speeljaartje geworden.. het laatste jaar voor de big change was al voorspeld als matig en een flauwe doorontwikkeling van de huidige auto's, en door dat doorschuiven nu is het helemaal futloze cola geworden.. Er is tijd en ruimte voor newbie-fabrikanten.. de tijd om erin te stappen is NU
De vraag is of F1 dat vol kan houden, wil je nog 5 jaar met een dominante Merc motor verder of ga je voor een nieuw en eenvoudigere motorspec waardoor motorfabrikanten in kunnen stappen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zie voor 2026 echter geen nieuwe motorfabrikanten instappen. Tot die tijd blijven de huidige motorregels gehandhaafd met beperkte mogelijkheden tot upgraden.
Volgens mij zelfs al bevestigd. Met een tintje roze voor BWT.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:43 schreef shiz het volgende:
Aston Martin gaat mogelijk toch gewoon in British Racing Green rijden, was dat niet een gerucht?
Kan mij geen enkele combinatie bedenken tussen het groen en roze.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens mij zelfs al bevestigd. Met een tintje roze voor BWT.
Een LinkedIn bericht is iets anders dan beleid.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:26 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat zit recentelijk toch wat anders:
https://www.gptoday.net/n(...)n-porsche-naar-de-f1
Over 20 jaar misschien.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Een LinkedIn bericht is iets anders dan beleid.
FE is ook een kermisrondje dat klopt maar wel de toekomst.
Iemand heeft al geprobeerd beide te combinerenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Kan mij geen enkele combinatie bedenken tussen het groen en roze.
Alpine gaat overigens rijden in Frans blauw
Zou leuk zijn als IndyCar bijv. nog wat internationaler zou worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Over 20 jaar misschien.
Op dit moment zijn zelfs de IndyCar en WEC betere alternatieven dan de Formule E.
Formule Ferrari here we goquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
Blijven ze wel in IndyCar vraag ik me af.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
Er valt nu ook gewoon ontzettend weinig te winnen / eer te behalen, en het afbreukrisico is wel groot.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Blijven ze wel in IndyCar vraag ik me af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |