De basis is juist de competitie tussen autofabrikanten. Dat is altijd de reden geweest dat er zoveel geld en moeite in F1 gestoken werd. De vraag is of dat nog relevant is in deze tijd, want verbrandingsmotoren hebben weinig toekomst meer.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat hadden Renault, Peugeot, Toyota en Honda aan het bouwen van V10 motoren? Het idee is helemaal niet om "innovatie in de autoindrustrie te etaleren" dan moet je in de Formule E zijn. F1 zou gewoon de snelste, meest spectaculaire raceklasse moeten zijn. Terug naar de basis.
Het punt is dat tegenwoordig budgetten bij Marketeers liggen, 3 keer raden waar ze het liefst in investeren?quote:
Relevant?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Enkel hele naïeve mensen denken dat elektrisch de toekomst is. Gelukkig kan je met naïviteit geen gigantisch bedrijf opbouwen.
Nee, die F1 vindt wel wat om relevant te blijven.
Dat kan niet, toch? Ik bedoel, de Formule E heeft het alleenrecht op een elektrische open wheel-klasse binnen de FIA.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.
Waterstof dan maar....quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kan niet, toch? Ik bedoel, de Formule E heeft het alleenrecht op een elektrische open wheel-klasse binnen de FIA.
Helaas niet. Dat is ook de reden dat de tweetakt in de MotoGP klassen verdwenen zijn. Het gaat wel degelijk om de verkoop van je product.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat hadden Renault, Peugeot, Toyota en Honda aan het bouwen van V10 motoren? Het idee is helemaal niet om "innovatie in de autoindrustrie te etaleren" dan moet je in de Formule E zijn. F1 zou gewoon de snelste, meest spectaculaire raceklasse moeten zijn. Terug naar de basis.
Ik denk dat dat per fabrikant verschilt. Je zal als F1 moeten polsen voor welk motorenreglement fabrikanten te porren zijn. Ik constateer dat er momenteel slechts drie fabrikanten geïnteresseerd zijn in de ruimtevaarttechnologie die er nu gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
De basis is juist de competitie tussen autofabrikanten. Dat is altijd de reden geweest dat er zoveel geld en moeite in F1 gestoken werd. De vraag is of dat nog relevant is in deze tijd, want verbrandingsmotoren hebben weinig toekomst meer.
Ik vind Renault niet onzeker. Die rebranden volgend jaar hun complete team naar Alpine en geven in interviews geen blijk van twijfel over hun deelname, zoals Honda wel continu deed.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Relevant?
Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.
De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.
Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.
Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.
Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.
En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.
Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
Ferrari motor voor 2022 is nog enigzins een vraagteken natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:01 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
[..]
Een Ferrarimotor wil je niet en het is de vraag of Renault of Mercedes willen leveren.
Renault zal eerder gedwongen worden te moeten leveren dan Mercedes aangezien Renault straks geen klantenteams meer heeft.
De interesse in de F1 groeit nog steeds: https://www.formula1.com/(...)oexxSIeJyuTrk22.htmlquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Relevant?
Zie dit nu.
Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.
En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
Ja in 2009 werd een Honda chassis kampioen met een Mercedes blok achterinquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:39 schreef 4-elements het volgende:
Ongelofelijk. Zoveel geïnvesteerd en nu een motor die races wint. En toch stoppen...![]()
En het is niet de eerste keer dat Honda zich weer terugtrekt uit de F1. De vierde keer denk ik?
Dit gaat over 2022 en verder. McLaren stapt volgend jaar al over naar motoren van Mercedes.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Inderdaad, elektrificatie van transport is niet te stoppen, daar bestaan in de wetenschappelijke energiewereld geen enkele twijfel over. Het tijdpad is wat lastiger vast te stellen, maar veel Europese regeringen hebben al duidelijke doelen gezet. De combinatie van minder afhankelijkheid van Rusland + Golfstaat en klimaatimpact is een niet te stoppen driver. Ook is het de verwachting dat elektrisch rijden dit decennium domweg goedkoper wordt dan met een verbrandingsmotor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Relevant?
Zie dit nu.
McLaren gaat volgend seizoen naar Mercedes. Die zitten dan al aan 4 teamsquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen.
RBR is het tweede team achter Mercedes, ongeacht motor. Dus na Mercedes en voor beide andere.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:15 schreef Mansjester het volgende:
Als je alle plaatjes vrij zouden zijn, voor welk team zou je dan het liefste rijden volgend seizoen en 2022?
Ik denk dat de verhoudingen op dit moment ongeveer zo liggen
Mercedes
McClaren
Renault
Red Bull
McLaren gaat volgend jaar naar Mercedes. Wat wel zou kunnen, en waar geloof ik ook over gesproken wordt, is dat Williams in 2022 met Renault motoren gaat rijden. Dan zouden er evt Mercedes motoren vrij kunnen komen voor RBR.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen.
kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Gehrman het volgende:
Marko geeft niet op na Honda-besluit: "Red Bull blijft in F1"
RB exit dus
Uh Mclaren rijdt volgend jaar met Mercedes motor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
De meeste landen willen vanaf 2030 geen nieuwe auto's meer op de weg met een verbrandingsmotor. O.a. Duitsland, Noorwegen, België, Nederland, IJsland, Zweden, Slovenië, Ierland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk hebben hier al wetgeving voor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het tijdpad is wat lastiger vast te stellen, maar veel Europese regeringen hebben al duidelijke doelen gezet.
Klopt. Ik vermoed trouwens dat er in het concorde agreement wel iets is beschreven over de beschikbaarheid van motorfabrikanten en de situatie waarbij die afvallen. Daar zijn wel eens wat uitspraken over gedaan door dezen en genen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:02 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.
Er zomaar even uitstappen mag dus niet.
Inderdaad, dat bedoelde ik met "duidelijke doelen"quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
De meeste landen willen vanaf 2030 geen nieuwe auto's meer op de weg met een verbrandingsmotor. O.a. Duitsland, Noorwegen, België, Nederland, IJsland, Zweden, Slovenië, Ierland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk hebben hier al wetgeving voor.
Vind je? Persoonlijk heb ik nog nooit twee van zulke grote bedrijven zo openlijk over straat zien rollen en met modder zien gooien.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:03 schreef beantherio het volgende:
Het zal Renault wel worden. Daar moet dan wel gepraat worden maar de conflicten die daar aan het eind speelden klonken niet onoverkomelijk.
Je vergeet alleen dat de Formule E een monopolie heeft op een elektrisch formule kampioenschap. Dus dat gaat niet, zonder een fusie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Relevant?
Zie dit nu.
Dat was inderdaad niet mooi, maar toch hebben ze heel lang succesvol met elkaar samengewerkt waarbij er zelfs in het laatste jaar nog overwinningen werden gepakt. Er zat misschien wat "emotie" in de relatie maar ik zie geen praktische problemen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vind je? Persoonlijk heb ik nog nooit twee van zulke grote bedrijven zo openlijk over straat zien rollen en met modder zien gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |