abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195383195
Het erge is, dat je weer helemaal van voor af aan kunt beginnen, zelfs al regel je voor volgend jaar iets anders, dat gaat weer tijden duren voordat je daar op ingespeelt bent, en zeer waarschijnlijk wordt het ook geen competitieve motor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:37:02 #130
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195383196
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat hadden Renault, Peugeot, Toyota en Honda aan het bouwen van V10 motoren? Het idee is helemaal niet om "innovatie in de autoindrustrie te etaleren" dan moet je in de Formule E zijn. F1 zou gewoon de snelste, meest spectaculaire raceklasse moeten zijn. Terug naar de basis.
De basis is juist de competitie tussen autofabrikanten. Dat is altijd de reden geweest dat er zoveel geld en moeite in F1 gestoken werd. De vraag is of dat nog relevant is in deze tijd, want verbrandingsmotoren hebben weinig toekomst meer.
pi_195383210
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:35 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

En in 2022?
Het punt is dat tegenwoordig budgetten bij Marketeers liggen, 3 keer raden waar ze het liefst in investeren?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:41:45 #132
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195383264
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Enkel hele naïeve mensen denken dat elektrisch de toekomst is. Gelukkig kan je met naïviteit geen gigantisch bedrijf opbouwen.

Nee, die F1 vindt wel wat om relevant te blijven.
Relevant?

Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.

De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.

Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.

Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.

Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.


En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.

Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_195383279
https://www.gptoday.net/n(...)rmule-1-is-marginaal

Vrees dat ze gelijk hebben. En als BMW er zo over denkt (en inmiddels dus Honda ook) heb ik er weinig vertrouwen in dat er wel andere partijen zijn die in deze recessie de komende jaren toch gaan instappen.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:43:38 #134
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195383300
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.
Dat kan niet, toch? Ik bedoel, de Formule E heeft het alleenrecht op een elektrische open wheel-klasse binnen de FIA.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:45:16 #135
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195383326
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat kan niet, toch? Ik bedoel, de Formule E heeft het alleenrecht op een elektrische open wheel-klasse binnen de FIA.
Waterstof dan maar....
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_195383333
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat hadden Renault, Peugeot, Toyota en Honda aan het bouwen van V10 motoren? Het idee is helemaal niet om "innovatie in de autoindrustrie te etaleren" dan moet je in de Formule E zijn. F1 zou gewoon de snelste, meest spectaculaire raceklasse moeten zijn. Terug naar de basis.
Helaas niet. Dat is ook de reden dat de tweetakt in de MotoGP klassen verdwenen zijn. Het gaat wel degelijk om de verkoop van je product.
pi_195383342
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

De basis is juist de competitie tussen autofabrikanten. Dat is altijd de reden geweest dat er zoveel geld en moeite in F1 gestoken werd. De vraag is of dat nog relevant is in deze tijd, want verbrandingsmotoren hebben weinig toekomst meer.
Ik denk dat dat per fabrikant verschilt. Je zal als F1 moeten polsen voor welk motorenreglement fabrikanten te porren zijn. Ik constateer dat er momenteel slechts drie fabrikanten geïnteresseerd zijn in de ruimtevaarttechnologie die er nu gebruikt wordt.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_195383364
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:

[..]

Relevant?

Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.

De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.

Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.

Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.

Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.

En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.

Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
Ik vind Renault niet onzeker. Die rebranden volgend jaar hun complete team naar Alpine en geven in interviews geen blijk van twijfel over hun deelname, zoals Honda wel continu deed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 02-10-2020 11:54:52 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_195383428
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:01 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

[..]

Een Ferrarimotor wil je niet en het is de vraag of Renault of Mercedes willen leveren.

Renault zal eerder gedwongen worden te moeten leveren dan Mercedes aangezien Renault straks geen klantenteams meer heeft.
Ferrari motor voor 2022 is nog enigzins een vraagteken natuurlijk.
Mercedes levert al aan vier teams dus dat zal het niet direct worden.
Renault zou in theorie kunnen, maar dan moeten er wel personen weg lijkt me.
Een nieuwe leverancier (bmw?porsche?) zal denk ik alleen mogelijk zijn met veel simpelere motoren. Maar in corona crisis tijd zal dat wel niet, en de motor is te complex om binnen 1,5 jaar iets competatiefs neer te zetten.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:54:20 #140
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_195383453
RIP RB... Max naar mercedes
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_195383467
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:

[..]

Relevant?

Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.

De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.

Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.

Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.

Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.

En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.

Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
De interesse in de F1 groeit nog steeds: https://www.formula1.com/(...)oexxSIeJyuTrk22.html
Electrisch is gewoon niet interessant genoeg momenteel en de F1 is al deels hybride. Hoe het zich ontwikkelt is koffiedik kijken maar ik zie F1 niet over gaan in iets volledig electrisch.
pi_195383469
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:55:26 #143
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195383472
Max naar Aston martin dmv de ontsnappingsclausule?
Masschnitzel doekt twee teams op en bespaart miljarden?
Ze krijgen een renault motor?
Max stopt in de F1 en gaat wat anders doen?
2021 een verloren jaar
pi_195383477
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:39 schreef 4-elements het volgende:
Ongelofelijk. Zoveel geïnvesteerd en nu een motor die races wint. En toch stoppen... -O-

En het is niet de eerste keer dat Honda zich weer terugtrekt uit de F1. De vierde keer denk ik?
Ja in 2009 werd een Honda chassis kampioen met een Mercedes blok achterin
.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:56:50 #145
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195383496
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Dit gaat over 2022 en verder. McLaren stapt volgend jaar al over naar motoren van Mercedes.
pi_195383516
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:

[..]

Relevant?

Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.

De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.

Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.

Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.

Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.

En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.

Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
Inderdaad, elektrificatie van transport is niet te stoppen, daar bestaan in de wetenschappelijke energiewereld geen enkele twijfel over. Het tijdpad is wat lastiger vast te stellen, maar veel Europese regeringen hebben al duidelijke doelen gezet. De combinatie van minder afhankelijkheid van Rusland + Golfstaat en klimaatimpact is een niet te stoppen driver. Ook is het de verwachting dat elektrisch rijden dit decennium domweg goedkoper wordt dan met een verbrandingsmotor.

Duitsland heeft binnen de EU het proces nog wat vertraagd omdat belangrijke Duitse autobedrijven de productielijnen nog even moesten terugverdienen, maar tegenwoordig zijn zelfs bedrijven als Volkswagen om.

Het enige tegenargument is dat het een mooi geluid is. Succes met deze strijd, zou ik zeggen :D
pi_195383525
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen.
McLaren gaat volgend seizoen naar Mercedes. Die zitten dan al aan 4 teams
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:58:27 #148
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195383533
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:15 schreef Mansjester het volgende:
Als je alle plaatjes vrij zouden zijn, voor welk team zou je dan het liefste rijden volgend seizoen en 2022?

Ik denk dat de verhoudingen op dit moment ongeveer zo liggen

Mercedes


McClaren

Renault
Red Bull
RBR is het tweede team achter Mercedes, ongeacht motor. Dus na Mercedes en voor beide andere.

Het is even afwachten wat McLaren doet met de Mercedes motor, maar ten alle tijden boven Renault aangezien RBR zelfs met een Renault motor beter presteerde dan Renault zelf.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_195383537
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen.
McLaren gaat volgend jaar naar Mercedes. Wat wel zou kunnen, en waar geloof ik ook over gesproken wordt, is dat Williams in 2022 met Renault motoren gaat rijden. Dan zouden er evt Mercedes motoren vrij kunnen komen voor RBR.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_195383566
Is het zo werkelijk zo duidelijk dat Mercedes wel aan 4 teams kan leveren en niet aan 5 teams?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:02:36 #152
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195383611
quote:
kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.
Er zomaar even uitstappen mag dus niet.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_195383621
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen.
Uh Mclaren rijdt volgend jaar met Mercedes motor.

Wat dat betreft lijken RB en Renault na hun vechtscheiding weer op elkaar aangewezen.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:03:46 #154
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195383634
Het zal Renault wel worden. Daar moet dan wel gepraat worden maar de conflicten die daar aan het eind speelden klonken niet onoverkomelijk. En voor Renault is het toch ook niet zo'n geweldige situatie om geen klantenteams meer te hebben: ze missen vanaf volgend jaar een hoop waardevolle data.

Porsche zou ook kunnen, maar is wel veel lastiger. Een paar jaar geleden hebben ze de haalbaarheid van een F1-project wel onderzocht en laatst waren er nog uitspraken van een topman die er ook positief over was. Ik geloof niet dat dat gaat gebeuren maar het zou wel machtig zijn.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:04:01 #155
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195383643
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het tijdpad is wat lastiger vast te stellen, maar veel Europese regeringen hebben al duidelijke doelen gezet.
De meeste landen willen vanaf 2030 geen nieuwe auto's meer op de weg met een verbrandingsmotor. O.a. Duitsland, Noorwegen, België, Nederland, IJsland, Zweden, Slovenië, Ierland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk hebben hier al wetgeving voor.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:05:42 #156
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195383684
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:02 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.
Er zomaar even uitstappen mag dus niet.
Klopt. Ik vermoed trouwens dat er in het concorde agreement wel iets is beschreven over de beschikbaarheid van motorfabrikanten en de situatie waarbij die afvallen. Daar zijn wel eens wat uitspraken over gedaan door dezen en genen.
pi_195383725
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

De meeste landen willen vanaf 2030 geen nieuwe auto's meer op de weg met een verbrandingsmotor. O.a. Duitsland, Noorwegen, België, Nederland, IJsland, Zweden, Slovenië, Ierland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk hebben hier al wetgeving voor.
Inderdaad, dat bedoelde ik met "duidelijke doelen" :). Bedankt voor de aanvulling.

In wetenschappelijke modellen loopt de snelheid van elektrificatie van transport wereldwijd echter wat uiteen.
pi_195383739
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:03 schreef beantherio het volgende:
Het zal Renault wel worden. Daar moet dan wel gepraat worden maar de conflicten die daar aan het eind speelden klonken niet onoverkomelijk.
Vind je? Persoonlijk heb ik nog nooit twee van zulke grote bedrijven zo openlijk over straat zien rollen en met modder zien gooien.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:08:52 #159
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195383754
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:

[..]

Relevant?

Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.

De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.

Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.

Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.

Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.


En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.

Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
Je vergeet alleen dat de Formule E een monopolie heeft op een elektrisch formule kampioenschap. Dus dat gaat niet, zonder een fusie.
Sowieso is de Formule E nog lang niet oo het niveau van de F1, ook niet met de Gen3 auto die in 2022 kont. Daar is nog een lange weg re gaan.

En er zijn andere opties zoals waterstof en synthetische brandstoffen, en met dat laatste is de F1 bezig. Die willen over 10 jaar 100% synthetisch zijn.

En volgens Ole Källenius (in de Autoweek) zal Mercedes in ieder geval tot 2030 investeren in hybride (o.a. diesel)motoren.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:11:10 #160
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195383800
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vind je? Persoonlijk heb ik nog nooit twee van zulke grote bedrijven zo openlijk over straat zien rollen en met modder zien gooien.
Dat was inderdaad niet mooi, maar toch hebben ze heel lang succesvol met elkaar samengewerkt waarbij er zelfs in het laatste jaar nog overwinningen werden gepakt. Er zat misschien wat "emotie" in de relatie maar ik zie geen praktische problemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')