Oh ja, had dat niet goed gezien. Hopelijk lezen ze hier niet mee.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:36 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Vergeet Faröerna niet. Ondertussen denk ik trouwnes dat Ierland en Denemarken de goede kant opgaan. In Estland lijkt er ook nog weinig echt aan de hand. De rest van Europa is vreselijk inderedaad.
Bibliotheek idem als deze 2 weken in NL.quote:Op maandag 16 november 2020 20:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bibliotheken niet. Fopmaatregelen of weten die Zweden meer dan wij?
In Australie en Nieuw-Zeeland gooien ze zonder met de ogen te knipperen het hele land maanden in lockdown dus dit lijkt een rake observatie.quote:Op maandag 16 november 2020 21:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Bibliotheek idem als deze 2 weken in NL.
Het valt me wel op dat van zuid naar noord Europa de maatregelen van zeer stringent directief naar meer adviserend en minder ingrijpend gaan.
Persoonlijk plaats ik ons NL in de Noordelijke regionen.
Maar dat zullen anderen hier anders ervaren.
quote:Op maandag 16 november 2020 20:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bibliotheken niet. Fopmaatregelen of weten die Zweden meer dan wij?
Ze gooien ze niet dicht hè? Ze adviseren alleen om daar niet met z'n allen heen te gaan.quote:Op maandag 16 november 2020 21:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Bibliotheek idem als deze 2 weken in NL.
Het valt me wel op dat van zuid naar noord Europa de maatregelen van zeer stringent directief naar meer adviserend en minder ingrijpend gaan.
Persoonlijk plaats ik ons NL in de Noordelijke regionen.
Maar dat zullen anderen hier anders ervaren.
Ik weet niet naar welke grafiek jij kijkt, maar als ik kijk naar het aantal doden die vallen in Zweden, dan valt dat natuurlijk wel degelijk mee.quote:Op dinsdag 17 november 2020 09:52 schreef Vasilevski het volgende:
Maar de voorspelling dat de tweede golf daar milder zou zijn door de opgebouwde immuniteit komt in ieder geval niet uit.
Nu ben ik ook in Lissabon geweest 1,5 week geleden in verband met wat voorbereidingen voor wat werk in Brazilië. (Dat is overigens niet mijn idee, maar voor mijn werkgever inderdaad zeer interessant).quote:Op dinsdag 17 november 2020 09:52 schreef Vasilevski het volgende:
Het is trouwens allemaal heel betrekkelijk, ik was zelf vorige maand in Portugal. Daar is al maanden een mondkapjesplicht (sinds kort ook buiten) die strikt wordt gehandhaafd. Je komt daar echt geen winkel of restaurant in zonder mondkapje, omdat het personeel je er direct op wijst. En anders wordt er wel streng gecontroleerd door de marechaussee, dat zijn wel even wat andere types dan die boa's hier.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)nu-toch-maatregelen/quote:Van maandag 2 november tot en met zondag 15 november telde Zweden 550 besmettingen per 100 000 inwoners. De curve stijgt de laatste dagen exponentieel. Vanuit de ziekenhuizen klinken steeds vaker noodkreten dat ze het aantal patiënten niet meer aankunnen.
Geen alcohol na 22 uur
En dus neemt ook Zweden nu strengere maatregelen. Vanaf maandag mogen in Zweden maximaal acht mensen tegelijk samenkomen in de publieke ruimte. Er gelden bepaalde uitzonderingen op die regel als aanwezigen vaste zitplaatsen toegewezen krijgen en voldoende afstand van elkaar kunnen houden. Er komt ook een verbod op de verkoop van alcohol in cafés en restaurants na 22 uur. In supermarkten kan je in Zweden sowieso geen alcohol kopen en de staatswinkels die dat wel doen, sluiten om 18 uur de deuren.
In het artikel;quote:Op zondag 22 november 2020 12:39 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)nu-toch-maatregelen/
https://nos.nl/liveblog/2(...)oronaregels-aan.htmlquote:8 UUR GELEDEN
Denemarken verscherpt coronaregels
In Denemarken gaan nog eens 31 steden en dorpen in een gedeeltelijke lockdown. Minister van Volksgezondheid Heunicke heeft de coronaregels aangescherpt na een recordaantal nieuwe besmettingen. Strengere regels golden al voor 38 plaatsen.
Vanaf morgen zal bijna 80 procent van de bevolking te maken hebben met striktere coronaregels, schrijft persbureau Reuters. Zo zijn cafés, restaurant, theaters, musea en bibliotheken gesloten. Ook krijgen oudere kinderen en studenten online les.
In een etmaal zijn er 3132 nieuwe besmettingen bijgekomen. Dat is het hoogste aantal sinds het begin van de crisis, schrijft de Deense publieke omroep DR. Het aantal geteste Denen, 3700, was ook niet eerder zo hoog.
De buurprovincies zullen ook wel kunnen helpen. Al is het in Skåne (rond Malmö) en Västra Götaland (rond Göteborg) ook wel aardig mis. Ik had om eerlijk te zijn niet verwacht dat Stockholm het weer zo zwaar zou krijgen. Al moet ook gezegd worden dat het aantal besmettingen vrij stabiel is en het aantal IC opnames per dag ook al een week of vier tussen de 20 en 25 schommelt. Ook in Stockholm is het allemaal vrij stabiel en nu het equivalent van de bovenbouw van middelbare scholen weer dicht zijn kan ik me niet voorstellen dat het niet vrij snel gaat zakken.quote:Op donderdag 10 december 2020 23:10 schreef capricia het volgende:
99% van de IC capaciteit gevuld in Stockholm ('We need help,' says Stockholm healthcare chief as COVID fills intensive care wards) en bijna 9.000 cases erbij vandaag.
Hopelijk kunnen de buurlanden wat assistentie verlenen.
Ik had overigens nou niet het idee dat de bevolking in Stockholm zich erg druk maakt. De winkelstraten had genoeg mensen, nergens verplicht mondmaskers en zelfs het aantal mondkapjesfundamentalisten die er wel een dragen zijn echt op 1 hand te tellen. (En dat moet men helemaal zelf weten, want als je het uit principe draagt zal je er ook goed mee om gaan en gebruik je ook de exemplaren die jezelf daadwerkelijk beschermen).quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:42 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
De buurprovincies zullen ook wel kunnen helpen. Al is het in Skåne (rond Malmö) en Västra Götaland (rond Göteborg) ook wel aardig mis. Ik had om eerlijk te zijn niet verwacht dat Stockholm het weer zo zwaar zou krijgen. Al moet ook gezegd worden dat het aantal besmettingen vrij stabiel is en het aantal IC opnames per dag ook al een week of vier tussen de 20 en 25 schommelt. Ook in Stockholm is het allemaal vrij stabiel en nu het equivalent van de bovenbouw van middelbare scholen weer dicht zijn kan ik me niet voorstellen dat het niet vrij snel gaat zakken.
https://nos.nl/liveblog/2(...)xamenleerlingen.htmlquote:Denemarken op slot, niet-essentiële winkels dicht
Denemarken gaat van 25 december tot 3 januari op slot. Alle winkels moeten dicht, met uitzondering van supermarkten en apotheken. Winkelcentra moeten morgenochtend al dicht, zei premier Frederiksen, en kappers en fysiotherapeuten mogen vanaf 21 december hun werk niet meer uitoefenen.
De coronabeperkingen worden aangescherpt omdat het aantal besmettingen snel toeneemt. Net als in Nederland is ook in Denemarken het aandeel positieve tests gestegen. In de Deense ziekenhuizen liggen nu 493 coronapatiënten, 54 meer dan gisteren.
Aan de kerstdis mogen in Denemarken nog steeds 10 mensen aanschuiven, maar premier Frederiksen riep op om de feestdagen in beperkte kring te vieren.
Denemarken wil in de laatste week van het jaar beginnen met vaccineren.
https://nos.nl/artikel/23(...)-versoepelingen.htmlquote:Denemarken - aanscherping maatregelen
Ook de Denen maken zich zorgen over het toenemend aantal besmettingen. Waar eerst slechts in delen van het land strenge maatregelen waren afgekondigd, gelden sinds vanmiddag overal in Denemarken dezelfde regels. Zo sluit overal de horeca (behalve voor afhaal en bezorging), moet men zo veel mogelijk thuiswerken, is binnensporten verboden en is online onderwijs de norm. Ook gaan musea, bioscopen en restaurants dicht. De maatregelen gelden tot 3 januari 2021.
Denemarken is opgedeeld in vijf regio's. In de regio's Noord-Jutland en Zuid-Denemarken zijn de aantallen besmettingen per 100.000 inwoners fors toegenomen. In het Noord-Jutland is er zelfs sprake van een verdubbeling: 170 besmettingen per 100.000, in vergelijking met 77 vorige week.
Volgens de minister van Volksgezondheid, Magnus Heunicke, worden de ontwikkelingen nauwkeurig in de gaten gehouden. Hij sluit niet uit dat er strengere maatregelen komen met de kerstdagen.
Hier een nog uitgebreider artikel:quote:Zweedse koning: onze corona-aanpak is een mislukking
Zweedse koning Carl XVI Gustaf (74) noemt 2020 een “verschrikkelijk” jaar en zegt dat de nationale coronavirus-strategie mislukt is.
Al sinds het begin van de epidemie doet Zweden alles anders. De aanpak kwam er op neer dat iedere Zweed werd verzocht een beetje uit te kijken, dan kwam het allemaal goed. Uiteraard had die aanpak ook luidruchtige aanhangers in ons land.
Alleen: het is een eclatante mislukking geworden. Omdat Zweden dun bevolkt is duurde het lang voor dat het virus het land door was, maar nu hoort Zweden tot de kopgroep van Europese landen, met verhoudingsgewijs veel doden
“Ik denk dat we gefaald hebben. Er is een groot aantal mensen overleden en dat is vreselijk”, zegt de koning in het programma.
“De mensen in Zweden hebben enorm geleden. Je moet denken aan alle familieleden die geen afscheid hebben kunnen nemen van hun overleden familieleden. Ik vind het een zware en traumatische ervaring. “ https://www.welingelichte(...)-een-mislukking.html
Ja. Er is van de week een onderzoek gepubliceerd daar. De regering ligt zwaar onder vuur. Ik zal kijken of ik er iets van kan vinden.quote:Op donderdag 17 december 2020 13:31 schreef luxerobots het volgende:
De Zweedse koning betreurt het aantal doden en zegt dat de corona-aanpak gefaald heeft. Bijzonder voor een man die zich normaal niet met de politiek bemoeit.
[..]
Hier een nog uitgebreider artikel:
https://www.hln.be/buiten(...)en-gefaald~a5ea029a/
En ook gewoon stug blijven volhouden tijdens de tweede golfquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:34 schreef Confetti het volgende:
Tegnell mag wel eens strafrechtelijk onderzocht worden. Het is ongekend brutaal en arrogant om wat de hele wereld doet niet over te nemen en de bevolking als een soort proefkonijn te gebruiken. Gegokt en verloren, zeker nu er een vaccin komt.
Doen bepaalde Amerikaanse staten niet hetzelfde?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:34 schreef Confetti het volgende:
Tegnell mag wel eens strafrechtelijk onderzocht worden. Het is ongekend brutaal en arrogant om wat de hele wereld doet niet over te nemen en de bevolking als een soort proefkonijn te gebruiken. Gegokt en verloren, zeker nu er een vaccin komt.
Altijd fijn deze uitspraken. Je weet dat de bevolking in Zweden gemiddeld ouder is dan de omliggende landen. Dat er in 2018 en 2019 flinke ondersterfte is geweest?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:34 schreef Confetti het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)og-18-december-2020/quote:"Het is niet mogelijk om terug te keren naar een normaal leven", zei de Zweedse premier Stefan Löfven op een persconferentie. "De pandemie is een kwestie van leven en dood."
https://nos.nl/liveblog/2(...)-europese-markt.htmlquote:Ook Zweden weert reizigers uit VK, België verlengt het inreisverbod met 24 uur
Ook Zweden gaat vanaf middernacht reizigers weren uit het Verenigd Koninkrijk. Het inreisverbod geldt tot komende woensdag 16.00 uur. Daarnaast zijn ook reizigers uit Denemarken niet meer welkom in het land. Veel Denen steken over naar Zweden om daar te winkelen, want in Denemarken zijn alle niet-essentiële winkels gesloten. Ook in Denemarken is het gemuteerde virus uit de VK opgedoken.
In België gold al een inreisverbod voor reizigers uit het Verenigd Koninkrijk; dat wordt nu met 24 uur verlengd.
quote:The government this week proposed an emergency law that would allow it to lock down large parts of society; the first recommended use of face masks came into force; and the authorities gave schools the option to close for pupils older than 13 — all changes to its strategy to combat the pandemic.
quote:Sweden has reported more than 2,000 Covid-19 deaths in a month and 535 in the past eight days alone. This compares with 465 for the pandemic as a whole in neighbouring Norway, which has half the population. As Sweden’s King Carl XVI Gustaf said just before Christmas: “We have failed.”
Ik bedoel, hij had op dat moments daarmee natuurlijk gelijk, open deur, maar wel raar dat letterlijk ie-de-reen, politici en experts in Nederland, België, UK, Duitsland,Spanje,Frankrijk, Italië, Australië, overal, benadrukken dat er nu wel weer uitzicht is op het normale leven nadat de vaccinatiegraad is behaald, en dat dit een overgangsjaar zal zijn, en dan hij alleen dit zegt.quote:Op vrijdag 18 december 2020 21:02 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)og-18-december-2020/
Het is een autonoom land, wat is jouw probleem?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:23 schreef eragon2890 het volgende:
Klacht: Zweden is achterlijk. Het land is een wappie.
Mijn probleem is door het nu zo pessimistisch te stellen als enigen ze ook in andere landen de complotgekkies stimuleren. Er is recentelijk een brandomaanslag gepleegd op het Duitse rivm, experts hier en in België krijgen bewaking door politie.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het is een autonoom land, wat is jouw probleem?Wie weet bewijzen ze de wereld ongelijk. Misschien niet. Hoe jij leeft zou ik ook niet willen leven maar gelukkig heb ik daar geen reet over te zeggen.
Wat snap je niet aan autonoom? Dat gekkies ermee aan de haal zouden kunnen gaan is niet relevant voor Zweden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:33 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Mijn probleem is door het nu zo pessimistisch te stellen als enigen ze ook in andere landen de complotgekkies stimuleren. Er is recentelijk een brandomaanslag gepleegd op het Duitse rivm, experts hier en in België krijgen bewaking door politie.
Complotdenken stimuleren door deze zwakzinnige manier van communicatie, dat is mijn probleem. Dat helpt buiten Zweden namelijk ook niet echt.
Verder zijn we daar idd gelukkig tegen volgend jaar weer allemaal vrij in 😗 don't worry ik ga anderen ook niet dwingen om iedereen te knuffelen hoor 😂 wil het alleen zelf weer gezellig 🥰
Overigens: de gemiddelde Zweed is vast prima. Maar zonder te willen suggereren dat onze overheid competent zou zijn, ben ik blij dat wij niet geleid worden door Stoeptegnel en de Zweedse regering. Het kan altijd erger. 😬
Bijna elk land kampt met hetzelfde probleem: maatregelen die in het voorjaar nog afdoende waren, zijn dat nu niet meer of in mindere mate. Erg vervelend.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:32 schreef DrParsifal het volgende:
Een verschil met het voorjaar is natuurlijk wel, dat in het voorjaar te laat werd ingegrepen maar voor dat moment wel voldoende, in de zin dat vrij snel het aantal sterfgevallen per dag en het aantal IC opnames naar beneden ging. Dit gold voor alle leeftijdsgroepen. Nu lijken dezelfde maatregelen niet genoeg om dat voor elkaar te krijgen en dan moet je meer maatregelen nemen. Misschien speelt er al een mutant van het virus mee, misschien zijn mensen minder voorzichtig of speelt de temperatuur een belangrijker rol dan gedacht etc.
Is daar ooit over getwijfeld? Dat was in maart al bekend, of eigenlijk al bij Sars-cov-1 in 2003, ervanuitgaande dat het in dat opzicht vergelijkbaar is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:32 schreef DrParsifal het volgende:
of speelt de temperatuur een belangrijker rol dan gedacht etc.
https://nos.nl/liveblog/2(...)uari-toch-dicht.htmlquote:2 UUR GELEDEN
Nieuwe coronawet in Zweden direct gebruikt, maatregelen aangescherpt
Een nieuwe coronawet die eerder vandaag in het Zweedse parlement is aangenomen en zondag in werking treedt, wordt ook direct gebruikt. Premier Löfven heeft aangekondigd dat vanaf die dag het aantal bezoekers in winkels, sportscholen en zwembaden wordt gelimiteerd. Per persoon moet 10 vierkante meter beschikbaar zijn.
Verder mogen niet meer dan acht mensen bij elkaar komen, terwijl dat nu nog een onbeperkt aantal is. Alleen bij evenementen is het aantal bezoekers nu al beperkt tot acht. Wie zich niet houdt aan de regels, kan rekenen op een boete. Ook kunnen winkels of panden worden gesloten. Zweden meldde vandaag 7187 nieuwe besmettingen.
opvallend, bij ons is een coronawet nodig omdat we de mondkapjes niet konden verplichten. Bij hun is een wet kennelijk ook nodig omdat je niet zomaar zaken mag dichtgooien zonder reden.quote:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/08/liveblog-8-januari-2021/quote:vr 08 jan
17:28
Denemarken beperkt toegang tot grondgebied tot zeker 17 januari
Denemarken legt tot zeker 17 januari strikte beperkingen op aan het personenvervoer wegens het risico op coronabesmetting. Buitenlanders zullen enkel nog het land binnen mogen als ze een essentiële reden hebben en als ze een negatieve coronatest kunnen voorleggen en die mag maximaal 24 uur oud zijn. In de praktijk mogen enkel nog mensen binnen als zakenreiziger, om goederen en diensten te leveren of als het gaat om familieherenigingen.
Er zijn ook strikte beperkingen voor Deense staatsburgers. Hen wordt sterk afgeraden om naar het buitenland te reizen en dat geldt ook voor andere Europese lidstaten. Denen die in het buitenland wonen, worden aangemoedigd om daar voorlopig te blijven. Als ze toch terugkeren, moeten ze ook een recente negatieve test voorleggen indien ze met het vliegtuig reizen. De vliegtuigmaatschappijen zullen daarop moeten toezien, aldus de Deense televisie.
Anderzijds zouden alle inwoners van Denemarken ten laatste op 27 juni gevaccineerd moeten zijn. Dat heeft de gezondheidsdienst van het land bekendgemaakt. In Denemarken wonen bijna zes miljoen mensen.
In Denemarken zijn nu al meer dan 178.000 besmettingen vastgesteld en zijn er 1.517 mensen overleden aan het virus.
Duitsland voorbeeldland heeft een lachwekkend slecht testbeleid als je kijkt naar de CFR. Daar zou ik wel eens wat meer over willen weten, hoe het toch kan dat iedereen daar sterft aan corona terwijl de Inzidenz zo laag zou zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:09 schreef Vasilevski het volgende:
En dat desondanks het dodental per 1 miljoen in de tweede golf bijna 1-op-1 gelijk loopt met Duitsland dat zo streng zou zijn. En beide landen het in dat opzicht veel 'slechter' doen dan Nederland dat het Duitse beleid bijna 1-op-1 volgt. De positieve tests in dezelfde periode zijn in Zweden en Nederland dan weer veel hoger dan in Duitsland, waardoor je je kunt afvragen of er verschillen in rapportage zitten, of ligt het aan andere factoren?
Het lijkt me meer voordehandliggend Zweden te vergelijken met andere Scandinavische landen? En dan doen ze het vrij slecht in veel statistieken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:09 schreef Vasilevski het volgende:
Blijft toch opmerkelijk dat Zweden pas een jaar na het begin van de pandemie met wettelijke verplichtingen komt en dan nog alleen in de groepsgrootte in publieke ruimtes. Dat verder op het gebied van thuisbezoek niet wordt gehandhaafd behalve de aanbeveling dat mensen hun contacten beperken. En dat mondkapjes in het ov een richtlijn is voor in de spits in plaats van een wet met boetes als ik dit goed lees.
En dat desondanks het dodental per 1 miljoen in de tweede golf bijna 1-op-1 gelijk loopt met Duitsland dat zo streng zou zijn. En beide landen het in dat opzicht veel 'slechter' doen dan Nederland dat het Duitse beleid bijna 1-op-1 volgt. De positieve tests in dezelfde periode zijn in Zweden en Nederland dan weer veel hoger dan in Duitsland, waardoor je je kunt afvragen of er verschillen in rapportage zitten, of ligt het aan andere factoren?
Blijkbaar bereiken zij vergelijkbare resultaten als hier en in Duitsland door mee te veren met de situatie en gericht aan te scherpen, maar zonder een totale lockdown of het optuigen van een heel handhavingsapparaat voor futiliteiten als mondkapjes. Dat zou toch bemoedigend moeten zijn ook al is de situatie en het langdurige plateau in alle cijfers zowel in Nederland, Duitsland als Zweden nog zorgwekkend. Tegelijkertijd geeft de nieuwe coronawet ook de Zweedse overheid de mogelijkheid om alsnog streng in te grijpen, dus ik ben benieuwd of ze in Zweden nog een lockdown gaan meepakken op de valreep.
Zweden springt iets meer op en neer dan andere landen, doordat ze minder regelmatig rapporteren. Het totaal aantal doden per miljoen inwoners in de tweede golf in Zweden is nog steeds lager dan in Nederland (maar niet veel).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:09 schreef Vasilevski het volgende:
Blijft toch opmerkelijk dat Zweden pas een jaar na het begin van de pandemie met wettelijke verplichtingen komt en dan nog alleen in de groepsgrootte in publieke ruimtes. Dat verder op het gebied van thuisbezoek niet wordt gehandhaafd behalve de aanbeveling dat mensen hun contacten beperken. En dat mondkapjes in het ov een richtlijn is voor in de spits in plaats van een wet met boetes als ik dit goed lees.
Blijkbaar bereiken zij vergelijkbare resultaten als hier en in Duitsland door mee te veren met de situatie en gericht aan te scherpen, maar zonder een totale lockdown of het optuigen van een heel handhavingsapparaat voor futiliteiten als mondkapjes. Dat zou toch bemoedigend moeten zijn ook al is de situatie en het langdurige plateau in alle cijfers zowel in Nederland, Duitsland als Zweden nog zorgwekkend. Tegelijkertijd geeft de nieuwe coronawet ook de Zweedse overheid de mogelijkheid om alsnog streng in te grijpen, dus ik ben benieuwd of ze in Zweden nog een lockdown gaan meepakken op de valreep.
Het is natuurlijk ook te gek voor worden om een gigantisch land als Zweden te vergelijken met een uit de kluiten gewassen stad als Nederland. Dat lukt je alleen maar als je zwaar op zoek bent naar zogenaamde argumenten waarom het in Nederland wel ietsjes minder streng zou mogen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het lijkt me meer voordehandliggend Zweden te vergelijken met andere Scandinavische landen? En dan doen ze het vrij slecht in veel statistieken.
Was dit in het voorjaar niet omgekeerd in Duitsland (relatief laag sterftecijfer tov het aantal besmettingen)?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Duitsland voorbeeldland heeft een lachwekkend slecht testbeleid als je kijkt naar de CFR. Daar zou ik wel eens wat meer over willen weten, hoe het toch kan dat iedereen daar sterft aan corona terwijl de Inzidenz zo laag zou zijn.
Ja, omdat Duitsland wél nog testte en Nederland niet, aangezien het in Nederland op dat moment niet als nuttig werd beschouwd aangezien je gedrag getest en ongetest hetzelfde moest zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Was dit in het voorjaar niet omgekeerd in Duitsland (relatief laag sterftecijfer tov het aantal besmettingen)?
Dat lijkt me nietquote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, omdat Duitsland wél nog testte en Nederland niet, aangezien het in Nederland op dat moment niet als nuttig werd beschouwd aangezien je gedrag getest en ongetest hetzelfde moest zijn.
Wow, een openbaring. Stop met testen, zodat iedereen weer in onzekerheid leeft over wel/geen corona en er veel minder afspraken gemaakt worden. Zou het werken?
Je hebt ook te maken met testbereidheid, geen idee hoe het daarmee staat in Duitsland.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat lijkt me nietHet bevreemdt me alleen dat Duitsland blijkbaar zo weinig test ondanks het feit dat er zo hoog wordt opgegeven over de testcapaciteit aldaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |