abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 augustus 2021 @ 18:59:54 #101
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_200986160
Wat zo mooi is, Zweden is compleet niet meer interessant voor de media, er gebeurd namelijk niet zoveel qua besmettingen of doden.

Hel en verdoemenis werd voorspelt, een of andere graftak virologe vluchtte naar België zodat zij en haar kinderen daar met haar mondmasker op kon lopen.
En waar waren en zijn uiteindelijk de cijfers hoger? Maar dat komt natuurlijk niet in het mainstream nieuws, want dat wijkt af van de gekozen koers.

De koers van Zweden was en is gericht op lange tijd. Kan je vanuit medisch oogpunt vinden dat dit wat doden heeft gekost, maar dat is en was het beleid.

Ik lees nu hier en daar berichten van 'zwakkeren' in de samenleving die graag de mondmaskerplicht in Nederland maar eigenlijk overal willen herinvoeren omdat er een bepaalde zwakke groep in de samenleving is.
Die begrijpen denk ik niet dat het solidariteitsbeginsel er niet is dat 98 mensen zich moeten aanpassen omdat 2 mogelijk meer risico lopen, nee, die 2 moeten zich simpelweg zelf beschermen, en als dat betekent dat je dan niet meer van het openbaar vervoer gebruik kan maken, dan is dat vervelend, maar niet het probleem van die andere 98 mensen. Uitgangspunt is natuurlijk dat je jezelf moet beschermen, niet dat een ander dat voor jouw gaat lopen doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_200995459
Het is moeilijk om achteraf zaken te beoordelen. Als er geen vaccin was geweest geloof ik eigenlijk dat Zweden er (door veel geluk dat ondanks verkeerde voorspellingen vorig voorjaar) redelijk goed vanafgekomen was. Ook als het vaccin een half jaar later was gekomen. Aan de andere kant, als er niet een veel besmettelijkere Alpha en Delta variant waren geweest hadden landen als Vietnam en Australie en Nieuw-Zeeland hun strategie misschien ook zonder vaccin wel een tijd kunnen volkhouden en zouden landen als Denemarken misschien op een zelfde niveau zitten als ze nu zitten met over het geheel nauwelijks strenger beleid dan Zweden.

Zweden heeft nu gelukkig een redelijk hoge vaccinatiegraad in de oudere groepen en zal in september ook de groep tussen 16 en 30 die gevaccineerd wil worden wel volledig gevaccineerd hebben. Ondertussen hebben kinderen wel minder achterstand opgelopen in het onderwijs in Zweden (al zijn de scholen in Denemarken en Noorwegen ook niet heel lang dicht geweest). Ik denk dat dat ook een hoop waard is.

Verder kan solidariteit met een minderheid best wat vrijheid kosten. Dat vindt men bijvoorbeeld ook niet zo'n probleem bij sportevenementen waarbij wegen worden afgezet etc. De lange termijn gevolgen van de solidariteit moeten echter niet te ernstig zijn.
pi_200995542


[ Bericht 52% gewijzigd door Za op 20-08-2021 11:16:17 ]
pi_200995621
Ik kom net uit Denemarken, als je daar in een restaurant binnen wilt zitten moet je een test of inentingsbewijs hebben vanaf 16 jaar. Verder geen mondkapjes meer. Discotheken ben ik te oud voor en weet niet of die ook al open zijn met dezelfde regels als restaurants.

De controle op het corona bewijs was vaak alleen maar een qr code laten zien, alhoewel 2 maal toch op het vraagteken geklikt moest worden en men meer bekeek, alleen nergens in combinatie met een id.

Maar dit willen we in nl ook weer niet.
pi_202570027
morgen heeft Buitenhof trouwens een gesprek met Tegnell
quote:
Lang ging Zweden zijn eigen weg in de aanpak van de coronacrisis. Voor sommigen is de architect van het Zweedse coronabeleid, staatsepidemioloog Anders Tegnell, een held maar volgens anderen stort hij zijn land in de afgrond. Zijn de verschillen tussen Zweden en de rest van de wereld nog steeds zo groot? En hoe bedreigend is de omikronvariant?
https://www.vpro.nl/buitenhof
pi_202591194
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:58 schreef zakjapannertje het volgende:
morgen heeft Buitenhof trouwens een gesprek met Tegnell
[..]
https://www.vpro.nl/buitenhof
Is zeer de moeite waard, weet je meteen hoe ik ook over deze pandemie denk, allerlij conclusies trekken over wat wel en niet werkt, is errug tricky als het over de pandemie gaat en hoe nu verder.
Ik vrees zelf dat het de komende jaren, zo als het het afgelopen jaar blijft, met de hoop net als die Zweed, dat wij rijk genoeg zijn om aan te passen, maar de rest van de wereld voorlopig niet.
  zondag 12 december 2021 @ 20:58:06 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202591334
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:58 schreef zakjapannertje het volgende:
morgen heeft Buitenhof trouwens een gesprek met Tegnell
[..]
https://www.vpro.nl/buitenhof
Ik vond dat er belabberde vragen gesteld werden en nauwelijks werd doorgevraagd. Het verhaal van Tegnell zelf was gewoon keurig en gaf context maar was tegelijkertijd niets nieuws
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')