Seats & sofas moet je sowieso mijden als de pest.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:43 schreef TaMieke het volgende:
Ik zou winkels als Seats & Sofa's ed en Ikea sowieso overslaan als je een goeje bank wil. Maar dat is mijn mening
Denk dat je daar wel een beetje in verdwijnt. Wel lekker warm maar ook wel echt vormloos.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
https://www.bever.nl/p/ar(...)ay&utm_source=criteo
Leuke trui!quote:Op donderdag 24 september 2020 10:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Perfecte thuiswerktrui dus. Ik heb ook maar een hoodie besteld om lekker thuis te werken. Moet die ook maar eens gaan passen zo.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:46 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Denk dat je daar wel een beetje in verdwijnt. Wel lekker warm maar ook wel echt vormloos.
Zoals ik.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:46 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Denk dat je daar wel een beetje in verdwijnt. Wel lekker warm maar ook wel echt vormloos.
Dat is behoorlijk prijzig inderdaadquote:Op donderdag 24 september 2020 10:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vind 100 euro voor een thuistrui wel veel.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Perfecte thuiswerktrui dus. Ik heb ook maar een hoodie besteld om lekker thuis te werken. Moet die ook maar eens gaan passen zo.
Eens.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:50 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Vind 100 euro voor een thuistrui wel veel.![]()
Dan wil je er toch minstens in kunnen flaneren ergens.
Voor de spiegels!quote:Op donderdag 24 september 2020 10:50 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Vind 100 euro voor een thuistrui wel veel.![]()
Dan wil je er toch minstens in kunnen flaneren ergens.
Het is alleen wel echt fris buitenquote:Op donderdag 24 september 2020 10:54 schreef CherryLips het volgende:
Dapper zonnetje dat steeds tevoorschijn komt
Ben er nooit binnen geweestquote:Op donderdag 24 september 2020 10:45 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Seats & sofas moet je sowieso mijden als de pest.
Geen idee wat de kwaliteit is, maar de verkopers zijn reden genoeg om er met een grote boog omheen te lopen.
Dat klinkt als horror.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:55 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Ben er nooit binnen geweestmaar nog nooit goede verhalen over die banken gehoord
Je hele interieur in zo'n winkel moeten kopen lijkt me sowieso kut. Mensen die je vanalles willen aansmeren enzo
Ja dat sowieso. Is ook wel een vereiste.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:58 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat klinkt als horror.
Dat vind ik wel altijd het nadeel aan banken en stoelen, ik wil wel graag weten hoe het zit enzo.
Gisteravond was het nog lekker toen ik boodschappen ging doen. Warmer dan overdag.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:55 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Het is alleen wel echt fris buiten
Het kopen in een winkel zit me dan wel prima, alleen het naar de winkel moeten.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:00 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Ja dat sowieso. Is ook wel een vereiste.
Mssn eerder gewoon voor de lol naar zo'n winkel, beetje proefzitten en dan online bestellen
Maar als je dan een andere stof wil, is dat weer lastig.
Ik weet weer waarom ik het uitstel. Los van het feit dat ik geen geld heb
quote:Op donderdag 24 september 2020 11:03 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het kopen in een winkel zit me dan wel prima, alleen het naar de winkel moeten.![]()
In m'n eentje zou ik het niet zo'n enorm punt vinden, maar ja, kerel moet het er ook mee eens zijn. Die gaat het niet waarderen als ik ineens thuis kom met een bank.
die wat ik nu heb zat in de winkel ook prima, maar thuis viel dat op de een of andere manier al heel snel tegen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:03 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het kopen in een winkel zit me dan wel prima, alleen het naar de winkel moeten.![]()
In m'n eentje zou ik het niet zo'n enorm punt vinden, maar ja, kerel moet het er ook mee eens zijn. Die gaat het niet waarderen als ik ineens thuis kom met een bank.
Ik heb een bank van de Karwei. Ik vond hem mooi en de maat was goed, want anders blokkeerde hij de deur naar het balkon. Heb er in de winkel even op gezeten, maar wilde de andere kleur, maar die hadden ze niet staan, dus heb ik hem van een plaatje besteldquote:Op donderdag 24 september 2020 10:58 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat klinkt als horror.
Dat vind ik wel altijd het nadeel aan banken en stoelen, ik wil wel graag weten hoe het zit enzo.
Gister was alles nog anders jaquote:Op donderdag 24 september 2020 11:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gisteravond was het nog lekker toen ik boodschappen ging doen. Warmer dan overdag.
Ook daarom wil ik graag het ding irl bekijken/het showmodel mishandelen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:04 schreef gianni61 het volgende:
[..]
die wat ik nu heb zat in de winkel ook prima, maar thuis viel dat op de een of andere manier al heel snel tegen.
Karwei heeft soms best leuke dingen in de winkel staan jaquote:Op donderdag 24 september 2020 11:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb een bank van de Karwei. Ik vond hem mooi en de maat was goed, want anders blokkeerde hij de deur naar het balkon. Heb er in de winkel even op gezeten, maar wilde de andere kleur, maar die hadden ze niet staan, dus heb ik hem van een plaatje besteldmet tig kortingsbonnen. Ben er nog steeds blij mee, al is hij verkleurd en voel je ondertussen wel waar ik altijd lig met m'n kont.
Da's het belangrijkste!quote:Op donderdag 24 september 2020 11:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb een bank van de Karwei. Ik vond hem mooi en de maat was goed, want anders blokkeerde hij de deur naar het balkon. Heb er in de winkel even op gezeten, maar wilde de andere kleur, maar die hadden ze niet staan, dus heb ik hem van een plaatje besteldmet tig kortingsbonnen. Ben er nog steeds blij mee, al is hij verkleurd en voel je ondertussen wel waar ik altijd lig met m'n kont.
Ook best leuke spullen voor in huis; en heel betaalbaar.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:09 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Karwei heeft soms best leuke dingen in de winkel staan ja
Heb m'n kast daar toen ook gekocht, waren fijne bonnen van de C1000.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ook best leuke spullen voor in huis; en heel betaalbaar.
C1000, vroeger. Toen alles beter was.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Heb m'n kast daar toen ook gekocht, waren fijne bonnen van de C1000.
En afgelopen winter m'n vloerkleed.
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:45 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Seats & sofas moet je sowieso mijden als de pest.
Geen idee wat de kwaliteit is, maar de verkopers zijn reden genoeg om er met een grote boog omheen te lopen.
De uitgangquote:Op donderdag 24 september 2020 11:29 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
"Kan ik u helpen?"
Nee, wil alleen even rondkijken
Halverwege het rondje de verkoper weer opdringerig naast je "Waar bent u naar op zoek?"
Dan loop ik linea recta de winkel uit.
Mijn IKEA bank houdt het ook prima vol, 7 jaar inmiddels. Maar goed, daar zit ik zelden op, lig alleen maar. En de katten. Heel veel katten. Ook dat doorstaat ie prima. Wil eigenlijk nieuwe hoezen hebben maar die zijn meer dan de helft van de aanschafprijs van een nieuwe bank.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:35 schreef DrMarten het volgende:
Ik had een bank van de Leenbakker. Nooit weer! Wat een kutkwaliteit was dat. Binnen een jaar zat ik met een kussentje in de rug omdat ik tegen de houten balk in de rugleuning aan zat.
Vorig jaar een bank gekocht bij een kennis van mij met een eigen meubelzaakje. Goeie kwaliteit en wat korting
Nog ¤700 voor een 2,5 zits, maar hij zit wel lekker
Inderdaad jaquote:
Ik hoor van ikea hele wisselende verhalen. Die hebben natuurlijk ook banken in een duurder segment naast alle cheap ass bankjes. Geen idee of daar een serieus kwaliteitsverschil in zit.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Mijn IKEA bank houdt het ook prima vol, 7 jaar inmiddels. Maar goed, daar zit ik zelden op, lig alleen maar. En de katten. Heel veel katten. Ook dat doorstaat ie prima. Wil eigenlijk nieuwe hoezen hebben maar die zijn meer dan de helft van de aanschafprijs van een nieuwe bank.
Ik denk het wel, dat matcht ook juist met de wisselende verhalen. Er zit ook flink verschil tussen de rest van de meubels, geperst hout versus daadwerkelijk planken enzo.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:43 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik hoor van ikea hele wisselende verhalen. Die hebben natuurlijk ook banken in een duurder segment naast alle cheap ass bankjes. Geen idee of daar een serieus kwaliteitsverschil in zit.
Ik heb wel de ruimte nu om Ikeapakketten te vervoeren.quote:
De mijne is van de Trendhopper. Staat er ook al weer bijna 10 jaar.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Mijn IKEA bank houdt het ook prima vol, 7 jaar inmiddels. Maar goed, daar zit ik zelden op, lig alleen maar. En de katten. Heel veel katten. Ook dat doorstaat ie prima. Wil eigenlijk nieuwe hoezen hebben maar die zijn meer dan de helft van de aanschafprijs van een nieuwe bank.
Blijft toch altijd vermakelijk, kijken hoe mensen te grote pakketten in te kleine auto's proberen te tetrissenquote:Op donderdag 24 september 2020 11:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb wel de ruimte nu om Ikeapakketten te vervoeren.
Mijn broer heeft ook een trendhopperbank. Prima ding idd. Staat daar ook al heel lang. En prima prijzen ook.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De mijne is van de Trendhopper. Staat er ook al weer bijna 10 jaar.
Geen slijtage te zien, hooguit kleine rimpeling op de plek waar ik zelf echt altijd zit.
Dikke prima!
quote:Op donderdag 24 september 2020 12:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De mijne is van de Trendhopper. Staat er ook al weer bijna 10 jaar.
Geen slijtage te zien, hooguit kleine rimpeling op de plek waar ik zelf echt altijd zit.
Dikke prima!
Dan ga ik daar zaterdag tpch maar eens kijken. hebben 1 mooie op de site staanquote:Op donderdag 24 september 2020 12:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Mijn broer heeft ook een trendhopperbank. Prima ding idd. Staat daar ook al heel lang. En prima prijzen ook.
Voordeel van een van de vorige auto's, die was niet echt groot, maar had wel erg praktische laadruimte (zo goed als vierkant achterin). Dus de sensatiezoekers dropen af zodra ze zagen wat er in dat ding verdween.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:03 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Blijft toch altijd vermakelijk, kijken hoe mensen te grote pakketten in te kleine auto's proberen te tetrissen
Sommige mensen hebben wel echt geen ruimtelijk inzicht.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Voordeel van een van de vorige auto's, die was niet echt groot, maar had wel erg praktische laadruimte (zo goed als vierkant achterin). Dus de sensatiezoekers dropen af zodra ze zagen wat er in dat ding verdween.
quote:Op donderdag 24 september 2020 11:41 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Inderdaad ja
Bij Beter Bed ook gehad. Direct bij binnenkomst een verkoper of ie kon helpen. Aangegeven dat ik even wil rondkijken. 10 meter verderop verkoper nr 2 of ie mij kon helpen.
Aangegeven datnik al tegen zijn collega had gezegd dat ik alleen even wil kijken. Nog geen 30 seconden later verkkper nr 3 of ie kon helpen.
In 1 rechte lijn naar buiten gelopen.
Keukenconcurrent ook zoiets. Die verkoper bleef maar lullen. Toen heb ik ook aangegeven dat hij er in 2 minuten voor gezorgd heeft dat ik van potentiële klant naar 'ik ga nu naar buiten en ik kom hier nooit weer' ging
Ik zag er laatst een andersom. Stond er ergens een bank op de stoep met een briefje erop dat ze 'm niet in de auto kregen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:12 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben wel echt geen ruimtelijk inzicht.
Was laatst een marktplaats kastje gaan ophalen.
de verkoopster keek me verbaasd aan en vroeg: Gaat dat passen in de autootje.
Ik zette het kastje achterin en had nog plaats over voor minimaal nog 4 van die dingen
Seats kan best, maar je moet wel de duurdere exemplaren pakken.. al diverse goede bankstellen daarvandaan gepeuterd.. Nu een Goossens-ding, matigjes..quote:Op donderdag 24 september 2020 10:43 schreef TaMieke het volgende:
Ik zou winkels als Seats & Sofa's ed en Ikea sowieso overslaan als je een goeje bank wil. Maar dat is mijn mening
Ligt dat aan de bank of aan je kont?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Deze was 700 ofzo. Niet heel duur. Kussens zijn wat doorgezakt maar ach, doet het prima voor waar ik hem voor gebruik: dutjes.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:43 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik hoor van ikea hele wisselende verhalen. Die hebben natuurlijk ook banken in een duurder segment naast alle cheap ass bankjes. Geen idee of daar een serieus kwaliteitsverschil in zit.
Mijn stationaire houding.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Seats kan best, maar je moet wel de duurdere exemplaren pakken.. al diverse goede bankstellen daarvandaan gepeuterd.. Nu een Goossens-ding, matigjes..
[..]
Ligt dat aan de bank of aan je kont?
Je kont dusquote:
Uitstekend zitgereedschapquote:
Lange termijn denken is zooooo 2019.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:59 schreef Ang3l het volgende:
Seats en Sofa zijn toch gewoon van die wegwerp banken?
Prima als je om de 3j toch al een nieuwe bank wil, maar niert voor de lange termijn.
quote:Op donderdag 24 september 2020 13:15 schreef Q. het volgende:
Hoppa! Studieschuld onder de 1000 euro.
Maar dan heeft iedereen en z'n moeder er al op gezeten. En kinderen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:18 schreef Lokasenna het volgende:
Iets kopen in echte meubelwinkels zie ik nooit zitten tenzij showroommodel, want ik kan echt geen 12 weken wachten.
Na een paar maanden in je eigen huis toch ook.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar dan heeft iedereen en z'n moeder er al op gezeten. En kinderen.
Nee hoor, ik laat geen andere mensen in mijn huisquote:Op donderdag 24 september 2020 13:21 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Na een paar maanden in je eigen huis toch ook.
Lijkt me zo fijn he, een schuld van een paar ton hebben die je nooit hoeft terug te betalen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:19 schreef Q. het volgende:
[..]
Die is toch grotendeels aflossingsvrij.
Ideaal toch?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:26 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Lijkt me zo fijn he, een schuld van een paar ton hebben die je nooit hoeft terug te betalen.
En als je modetrend gevoelige banken wil en ze snel beu bent, ook primaquote:Op donderdag 24 september 2020 13:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Lange termijn denken is zooooo 2019.
Doordrenkt met corona, zaad en kinderspuug, die dingen!quote:Op donderdag 24 september 2020 13:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar dan heeft iedereen en z'n moeder er al op gezeten. En kinderen.
Nu heb ik het beeld van verkopers die buiten winkeltijden alle banken bij langs neukenquote:Op donderdag 24 september 2020 13:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Doordrenkt met corona, zaad en kinderspuug, die dingen!
Mijne ookquote:Op donderdag 24 september 2020 13:15 schreef Q. het volgende:
Hoppa! Studieschuld onder de 1000 euro.
Even helemaal aflossen en dan heeft het geen invloed meer op de hypotheek als we een huis gaan kopen.quote:
Telt dat mee tegenwoordig?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Even helemaal aflossen en dan heeft het geen invloed meer op de hypotheek als we een huis gaan kopen.
Er komen bij mij niet zoveel mensen langs als in de Ikea. En geen kinderen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:21 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Na een paar maanden in je eigen huis toch ook.
Ook leuk omdat je bij bijvoorbeeld een tweede Master vaak het volledige bedrag van 17.000 euro mag betalen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:59 schreef Lokasenna het volgende:
Mijn zusje kreeg pas omdat ze was afgestudeerd een studievoucher voor 2000 euro die ze alleen tussen 5 en 10 jaar na afstuderen mag gebruiken voor korting op een geaccrediteerde opleiding.
Degene die dacht dat dat een mooi goedmakertje was voor het leenstelsel is ook wel een fikse loser hoor.
Ah ok. Heb ik niet gedaan, jaren geleden. Verwachting is toch vaak wel dat je meer gaat verdienen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je zo braaf bent het te vermelden wel.
Die verwachting is niet altijd meer terecht.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:01 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ah ok. Heb ik niet gedaan, jaren geleden. Verwachting is toch vaak wel dat je meer gaat verdienen.
Nee. Stomquote:
Je kunt toch niks doen in je vakantie.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Stom
December pas, als de wereld dan nog bestaat.
Zal ik jou de tikkie sturenquote:Op donderdag 24 september 2020 13:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Even helemaal aflossen en dan heeft het geen invloed meer op de hypotheek als we een huis gaan kopen.
Dat was precies het plan ja.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je kunt toch niks doen in je vakantie.
Grote kans dat je gewoon een bankafschrift moet aanleveren. En ze dus afschrijving zien van DUO.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:04 schreef Californium het volgende:
[..]
Zal ik jou de tikkie sturen![]()
Maar voor dat frummelbedrag ga ik dat niet vermelden (is trouwens iets meer als 1000 zag ik net. Had het verkeerd in mijn hoofd)
Ik heb er 2 weg, wel dure leren exemplaren,; allebei meer dan 10 jaar meegegaan, en als de laatste niet te groot was geweest en de katten hem niet vernaggeld hadden, had ik die nu nog steeds gehad.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:59 schreef Ang3l het volgende:
Seats en Sofa zijn toch gewoon van die wegwerp banken?
Prima als je om de 3j toch al een nieuwe bank wil, maar niert voor de lange termijn.
Vriendin van me heeft vorig jaar een huis gekocht en een studieschuld van mij in veeeeeeelvoud en niet gecheckt.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:05 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Grote kans dat je gewoon een bankafschrift moet aanleveren. En ze dus afschrijving zien van DUO.
Ff een paar maanden aflossingsvrije periode instellenquote:Op donderdag 24 september 2020 14:05 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Grote kans dat je gewoon een bankafschrift moet aanleveren. En ze dus afschrijving zien van DUO.
Wel beter danquote:Op donderdag 24 september 2020 14:07 schreef Californium het volgende:
[..]
Vriendin van me heeft vorig jaar een huis gekocht en een studieschuld van mij in veeeeeeelvoud en niet gecheckt.
Als het echt moet dan betaal ik m wel af voor de tijd
Ik heb ook een huis gekocht met studieschuld. Het is niet BKR geregistreerd, dus niet gecheckt. Een telefoonabonnement daarentegen kan er voor zorgen dat je geen huis kunt kopenquote:Op donderdag 24 september 2020 14:07 schreef Californium het volgende:
[..]
Vriendin van me heeft vorig jaar een huis gekocht en een studieschuld van mij in veeeeeeelvoud en niet gecheckt.
Als het echt moet dan betaal ik m wel af voor de tijd
De wereld wel. Mooie, levenloze rots.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Stom
December pas, als de wereld dan nog bestaat.
Dat kan, maar dan moet je het wel op tijd aanzettenquote:Op donderdag 24 september 2020 14:07 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ff een paar maanden aflossingsvrije periode instellen
Dat had ze niet eens gedaan volgens mijquote:Op donderdag 24 september 2020 14:07 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ff een paar maanden aflossingsvrije periode instellen
Alsof je anno 2020 nog een huis kan kopen ergens.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik heb ook een huis gekocht met studieschuld. Het is niet BKR geregistreerd, dus niet gecheckt. Een telefoonabonnement daarentegen kan er voor zorgen dat je geen huis kunt kopen
Dit vooralquote:Op donderdag 24 september 2020 14:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Alsof je anno 2020 nog een huis kan kopen ergens.
Ligt er misschien aan waar iddquote:Op donderdag 24 september 2020 14:08 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wel beter dan![]()
ik weet nog dat ik altijd bankafschriften moest opvragen namelijk![]()
Dan kreeg je altijd die sippe mensen die ineens een mega studieschuld hadden
Dit is het wel jaquote:Op donderdag 24 september 2020 14:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Alsof je anno 2020 nog een huis kan kopen ergens.
ABN AMRO was destijds zo'n 70 miljard maar tegenwoordig zijn ze wat goedkoper.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:06 schreef Lokasenna het volgende:
Hoeveel kost een bank van kwaliteit eigenlijk dan?
Ik heb geen idee, nog nooit een bank gekocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |