abonnement Unibet Coolblue
pi_195229806
https://nos.nl/artikel/23(...)niet-garanderen.html

President Trump heeft gezegd dat hij zich niet wil committeren aan een vreedzame machtsoverdracht als hij in november de verkiezingen verliest. "Nou, we moeten zien wat er gebeurt", antwoordde de Amerikaanse president op een vraag van een journalist.

Net als eerder sprak hij zijn twijfels uit over het stemmen per post, wat volgens hem gevoelig is voor fraude. Veel staten moedigen het stemmen per post juist aan vanwege zorgen over het coronavirus. "Ik heb al flink geklaagd. De stembiljetten zijn een ramp."

Vorige maand stelde de president al dat zijn Democratische tegenstander Joe Biden de verkiezingen alleen kan winnen door fraude. Biden ligt op dit moment voor in de nationale peilingen en ook in veel 'battleground states', maar in een aantal belangrijke staten zijn de marges niet groot.

Trump zei eerder op de dag dat hij verwacht dat de verkiezingsuitslag bij het Amerikaanse Hooggerechtshof zal belanden. Dat is volgens hem de reden dat hij snel een nieuwe rechter wil laten benoemen om de vorige week overleden Ruth Bader Ginsburg te vervangen.

"Ik denk dat je dat beter voor de verkiezingen kan doen, want ik denk dat de oplichterij door de Democraten bij het Hooggerechtshof terecht zal komen."

'Irrationeel'
Joe Biden reageerde direct op de uitspraken. Hij noemde Trumps opmerkingen over de machtsoverdracht irrationeel. Campagnemedewerkers van Biden stelden dat ze zijn voorbereid op alle mogelijke "geintjes" van de president.

Ook vanuit zijn eigen partij zijn er kritische geluiden. Senator Mitt Romney, die Trump vaker heeft bekritiseerd, noemt het "zowel ondenkbaar als onacceptabel" dat Trump "deze grondwettelijke waarborg" niet zou respecteren. "Fundamenteel voor de democratie is de vreedzame overdracht van de macht. Anders wordt het Wit-Rusland", schrijft hij op Twitter.

Tot op heden heeft iedere verliezende presidentskandidaat de uitslag van de verkiezingen geaccepteerd, ook als de verschillen heel klein waren. Dat was bijvoorbeeld het geval in in 1960, toen Kennedy Nixon marginaal versloeg en ook in 2000, toen George W. Bush won van Al Gore. Die laatste gooide de handdoek pas in de ring na een aantal hertellingen en rechtszaken tot aan het Hooggerechtsshof.

Gaaaf.
pi_195229857
Hij gaat gewoon niet meer weg he? President4life.
pi_195229918
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:01 schreef babylon het volgende:
Hij gaat gewoon niet meer weg he? President4life.
En nog steeds veel Trump-fans die dit verdedigen, terwijl als bijvoorbeeld, ik noem maar wat, Erdogan dit zou zeggen, diezelfde mensen zich ineens wel druk zouden maken over democratie.
pi_195229929
Lol fakenews orange man bad
pi_195229959
Waarom verbaasd me dit niet?
Het wordt straks één grote teringzooi in november, december en januari
pi_195229980
Als de verliezers zich koest houden is geweld niet nodig.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 24 september 2020 @ 10:11:42 #7
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195229999
Trumpgod _O_
Het vernislaagje weghalen en tonen wat een bananenrepubliek het is. _O_
  donderdag 24 september 2020 @ 10:31:50 #8
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_195230298
Als Putin dit doet geeft niemand een fuck, maar oom Donald roept weer eens wat en iedereen weer in de stress :O
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_195230300
Alsof hij een keus heeft :') Trump kan een hoop maken, maar proberen de eerste dictator van de VS te worden gaat zelfs hem niet goed af kan ik je vertellen. Grondwet is heilig daar, en burgers zijn niet alleen bevoegd om hem in die omstandigheden met geweld de macht te ontnemen, het wordt in dat geval letterlijk aangemoedigd. 2nd amendment bestaat specifiek om machtsmisbruik te voorkomen.
No amount of money ever bought a second of time.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 september 2020 @ 10:36:35 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195230359
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Alsof hij een keus heeft :') Trump kan een hoop maken, maar proberen de eerste dictator van de VS te worden gaat zelfs hem niet goed af kan ik je vertellen. Grondwet is heilig daar, en burgers zijn niet alleen bevoegd om hem in die omstandigheden met geweld de macht te ontnemen, het wordt in dat geval letterlijk aangemoedigd. 2nd amendment bestaat specifiek om machtsmisbruik te voorkomen.
Dan had hij beter wapens kunnen afschaffen :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 24 september 2020 @ 10:37:30 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195230377
Waarom geeft de man weer munitie aan zijn tegenstanders?

Iedereen weet dat zo’n opmerking weer een rel wordt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 24 september 2020 @ 10:41:07 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195230429
quote:
15s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:31 schreef junkiesietze het volgende:
Als Putin dit doet geeft niemand een fuck, maar oom Donald roept weer eens wat en iedereen weer in de stress :O
Putin heeft dan ook de grondwet laten wijzigen. iets wat trump niet voor elkaar gaat krijgen. nogal een verschil.
  donderdag 24 september 2020 @ 10:47:50 #13
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_195230514
Mensen die dit serieus nemen :')
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_195230596
quote:
15s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:31 schreef junkiesietze het volgende:
Als Putin dit doet geeft niemand een fuck, maar oom Donald roept weer eens wat en iedereen weer in de stress :O
Rusland is dan ook een autocratie en Poetin een verkapte dictatuur.

De VS pretendeert daarentegen de voornaamste hoeder van democratie te zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195230737
quote:
15s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:31 schreef junkiesietze het volgende:
Als Putin dit doet geeft niemand een fuck, maar oom Donald roept weer eens wat en iedereen weer in de stress :O
Dat komt omdat helemaal niemand denkt dat Rusland een democratie is. Over China is op dit gebied ook weinig ophef.
pi_195230799
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Alsof hij een keus heeft :') Trump kan een hoop maken, maar proberen de eerste dictator van de VS te worden gaat zelfs hem niet goed af kan ik je vertellen. Grondwet is heilig daar, en burgers zijn niet alleen bevoegd om hem in die omstandigheden met geweld de macht te ontnemen, het wordt in dat geval letterlijk aangemoedigd. 2nd amendment bestaat specifiek om machtsmisbruik te voorkomen.
Ben ik niet zo zeker van. Amerika glijdt steeds verder af naar de status van een bananenrepubliek. Hij zou natuurlijk ook niet zomaar zijn verlies verkennen en toch blijven. Zijn zelfbenoemde corrupte rechters dekken hem wel in de rechtszaal.
pi_195230838
Ik ben benieuwd welke staten zich af zullen scheiden als Trump de VS een dictatuur maakt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 24 september 2020 @ 11:16:16 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195230892
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ben ik niet zo zeker van. Amerika glijdt steeds verder af naar de status van een bananenrepubliek. Hij zou natuurlijk ook niet zomaar zijn verlies verkennen en toch blijven. Zijn zelfbenoemde corrupte rechters dekken hem wel in de rechtszaal.
Ach, laten wij hier andere landen maar niet meer de maat nemen over juridische kwesties.
Alsof wij nog geloofwaardig zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195230907
...om de aandacht van zijn falend beleid te halen...
Daar is deze man echt uitstekend in.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 24 september 2020 @ 12:55:36 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195232380
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:57 schreef ikbenrond het volgende:
"Nou, we moeten zien wat er gebeurt", antwoordde de Amerikaanse president op een vraag van een journalist.
Dat is toch nog net wat anders als zeggen dat je een vreedzame machtsoverdracht niet garandeerd, NOS.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 24 september 2020 @ 12:59:34 #21
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195232447
Mocht hij verliezen, en mocht blijken dat de Democraten niet hebben gefraudeerd (as if :')), dan gaat hij gewoon weg hoor.
pi_195232533
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Alsof hij een keus heeft :') Trump kan een hoop maken, maar proberen de eerste dictator van de VS te worden gaat zelfs hem niet goed af kan ik je vertellen. Grondwet is heilig daar, en burgers zijn niet alleen bevoegd om hem in die omstandigheden met geweld de macht te ontnemen, het wordt in dat geval letterlijk aangemoedigd. 2nd amendment bestaat specifiek om machtsmisbruik te voorkomen.
Die heilige Amerikaanse grondwet is ook fantastisch ambigu, zeker als het over het verkiezingsproces gaat. Het land zal misschien niet die hard autocratisch worden maar het is heel goed mogelijk om het politieke systeem daar zo te vormen (middels gerrymandering, het uitsluiten van democratisch leunende stemmers, rechtbanken volstoppen met partijgenoten etc. etc.) dat je met minderheidssteun toch nog aan de macht kunt vastklampen.
pi_195232584
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:57 schreef ikbenrond het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)niet-garanderen.html

President Trump heeft gezegd dat hij zich niet wil committeren aan een vreedzame machtsoverdracht als hij in november de verkiezingen verliest. "Nou, we moeten zien wat er gebeurt", antwoordde de Amerikaanse president op een vraag van een journalist.

Die Trump is toch soms geniaal in mensen gek maken. Hij zegt helemaal niks hier, bevestigd ook niks en vind het een domme vraag waar ie geen zin in heeft om serieus op te antwoorden.

Trump zal niet snel met geweld zijn plek vasthouden (tenzij er echt hele gekke dingen gebeuren)
  donderdag 24 september 2020 @ 13:14:01 #24
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195232601
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:11 schreef PiyeReloaded het volgende:
Trumpgod _O_
Het vernislaagje weghalen en tonen wat een bananenrepubliek het is. _O_
Dat doet hij wel goed inderdaad, dat moet ik hem nageven.
pi_195233591
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:10 schreef Hallojo het volgende:
Ik ben benieuwd welke staten zich af zullen scheiden als Trump de VS een dictatuur maakt.
Ik vraag mij de laatste tijd af, indien de VS in tweeën of drieën was gesplitst, of er dan ooit wel een kandidaat zoals Trump was komen bovendrijven. Ik denk dat het afzetten tegen de gevestigde orde in de Middenstaten het belangrijkste motief is om zo te stemmen. Ik denk dat dan ook een Biden dan ook niet was komen bovendrijven als presidentskandidaat in een van drie gebieden (Oost, West en de Middenstaten).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')