abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195230006
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Blijkbaar niet druk genoeg, want je zit gewoon hier. :D
_O- _O- _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195230008
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Blijkbaar niet druk genoeg, want je zit gewoon hier. :D
;) :P
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195230012
EINDHOVEN - Activisten die het oneens zijn met het Nederlandse testbeleid hebben wachtenden bij de coronateststraat in Eindhoven lastiggevallen. De twee demonstranten namen daarbij een foto van mensen in de wachtrij. De politie is op de hoogte gesteld.
pi_195230013
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik hoor nu al links en rechts dat het niet meer gaat. Met name mensen met kleine kinderen op de opvang zitten in een onmogelijke situatie. Elke week minstens een kind ziek, dus geen opvang, dus je verlof weg. Vervolgens loop je zelf tegen de zoveelste snotneus/keelpijn/hoest aan die je kind meebrengt, zit je bijna een week op je duim want je mag niet naar je werkplek, komt er niet door bij de GGD voor de derde test en als je er doorkomt weet je dus pas na veel langer dan die 48 uur die er voor zou staan of je echt Corona hebt.

Na de derde keer laten mensen zich niet meer testen joh, die moeten hun brood binnenharken.
Kleine kinderen hoeven toch niet meer thuis te blijven met snotneus enzo? Alleen als ze echt ziek zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195230022
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dit was dus echt allemaal al voorspeld ergens in mei .....dat we zulke problemen zouden krijgen in de herfst,
er is dan ook echt helemaal niks aan voorbereidingen gedaan ?
Nee, natuurlijk niet. Dat vereist competentie. En dat heeft onze overheid niet.
For great justice!
  donderdag 24 september 2020 @ 10:13:45 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195230027
quote:

[..]

dit was dus echt allemaal al voorspeld ergens in mei .....dat we zulke problemen zouden krijgen in de herfst,
Niet genoeg, evident genoeg. Nu is het een beetje op de bandwagon springen, maar wat Lubach hierover fileerde raakt de kern wel weer. Bij onze overheid valt er te veel omhoog binnen een vast clubje en zit er te veel belangenverstrengeling.
pi_195230030
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:13 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Dat vereist competentie. En dat heeft onze overheid niet.
Maar als het zo voorspelbaar was, waarom hebben al die bedrijven dan geen voorzorgsmaatregelen getroffen door te voorzien dat hun werknemers wekenlang thuis zouden komen te zitten? Als ze daarop geanticipeerd hadden waren er nu geen problemen.
  donderdag 24 september 2020 @ 10:14:54 #208
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195230040
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kleine kinderen hoeven toch niet meer thuis te blijven met snotneus enzo? Alleen als ze echt ziek zijn.
Nee, maar wel met verhoging en zeker met een kuchje. Plus dat je zelf ook nog wat meekrijgt dus is je ene gezinslid net boven Jan, wordt je zelf wakker met koorts. Hop, kun je weer het circus in.
pi_195230043
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar als het zo voorspelbaar was, waarom hebben al die bedrijven dan geen voorzorgsmaatregelen getroffen door te voorzien dat hun werknemers wekenlang thuis zouden komen te zitten? Als ze daarop geanticipeerd hadden waren er nu geen problemen.
de overheid had ook hierin moeten sturen/adviseren maargoed
pi_195230045
quote:

[..]

Maar als het zo voorspelbaar was, waarom hebben al die bedrijven dan geen voorzorgsmaatregelen getroffen door te voorzien dat hun werknemers wekenland thuis zouden komen te zitten? Als ze daarop geanticipeerd hadden waren er nu geen problemen.
Mijn werkgever heeft dat wel gedaan. Er is recentelijk gecommuniceerd dat we tot minimaal zomer 2021 100% thuiswerken. En daarvoor zijn voorzieningen ingericht waarbij je je thuiswerkplek goed kan inrichten op kosten van de zaak. Maar dat is een uitzondering. Veel bedrijven willen hun werknemers fysiek in de gaten kunnen houden.
For great justice!
  donderdag 24 september 2020 @ 10:16:10 #211
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195230055
quote:

[..]

Omdat je omkomt in de regeltjes en niet kan voorzien wat de overheid verzint qua zelf het wiel uitvinden, wellicht?
pi_195230064
quote:

[..]

Gaan we nu de schuld bij de werkgevers leggen? Dit is toch een taak vanuit de overheid?
  donderdag 24 september 2020 @ 10:17:04 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195230070
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:15 schreef Q. het volgende:

[..]

Mijn werkgever heeft dat wel gedaan. Er is recentelijk gecommuniceerd dat we tot minimaal zomer 2021 100% thuiswerken. En daarvoor zijn voorzieningen ingericht waarbij je je thuiswerkplek goed kan inrichten op kosten van de zaak. Maar dat is een uitzondering. Veel bedrijven willen hun werknemers fysiek in de gaten kunnen houden.
Erg fijn, ik heb ook zo'n werkgever. Scheelt zoveel gedoe en daardoor hou je de werknemers ook beter aan het werk!
pi_195230072
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Omdat je omkomt in de regeltjes en niet kan voorzien wat de overheid verzint qua zelf het wiel uitvinden, wellicht?
Je kan zelf vooruit denken en intiatief nemen als je een beetje een verstandig bedrijf bent. De gezondheid van je werknemers is ook de gezondheid van je bedrijf. Alles hoeft toch niet voorgekauwd te worden door de overheid?
For great justice!
pi_195230073
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

de overheid had ook hierin moeten sturen/adviseren maargoed
De VVD zit aan het roer, ik snap echt niet hoe men hier zoveel sturing vanuit de overheid kan verwachten.
pi_195230078
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Erg fijn, ik heb ook zo'n werkgever. Scheelt zoveel gedoe en daardoor hou je de werknemers ook beter aan het werk!
Het schept duidelijkheid en commitment. En het gevoel dat je werkgever om je geeft. Win-win situatie hoor.
For great justice!
pi_195230082
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee, maar wel met verhoging en zeker met een kuchje. Plus dat je zelf ook nog wat meekrijgt dus is je ene gezinslid net boven Jan, wordt je zelf wakker met koorts. Hop, kun je weer het circus in.
Met koorts en verhoging zou je je kind toch altijd al thuis houden?

Maar goed, ik moet zeggen dat mijn dochter zelden ziek is, wel eens een snotneus heeft, maar erger dan dat is het niet. Voor ons idem, eigenlijk. Ik ben nog de zwakste schakel hier, en wordt ieder jaar wel een week geveld door een milde griep/zware verkoudheid. Dus op zich heb ik voor onszelf wel goede hoop ook dit jaar goed door te komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195230085
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:15 schreef Q. het volgende:

[..]

Inderdaad een behoorlijke uitzondering. Niet alleen qua duur, maar ook dat je op kosten van de zaak een thuiswerkplek kunt inrichten. Dat is er niet velen gegeven in mijn omgeving. Vooral mensen die bij de overheid werken overigens waarbij het wél goed geregeld is. O-)
pi_195230093
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gaan we nu de schuld bij de werkgevers leggen? Dit is toch een taak vanuit de overheid?
Het is de taak van de overheid om te zorgen dat werknemers zorgen voor een goede infrastructuur om thuis te kunnen werken? Oké.
  donderdag 24 september 2020 @ 10:19:53 #220
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195230106
Kinderen zijn toch veelal snotterig vanaf de dag dat ze naar school gaan?
Tenminste, heb tijdens die corona thuiszittijd regelmatig gehoord dat hun kind voor het eerst niet snotterig was, doordat het nu een tijdje thuis zat en niet allerlei bacillen van anderen overnam.
pi_195230109
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Inderdaad een behoorlijke uitzondering. Niet alleen qua duur, maar ook dat je op kosten van de zaak een thuiswerkplek kunt inrichten. Dat is er niet velen gegeven in mijn omgeving. Vooral mensen die bij de overheid werken overigens waarbij het wél goed geregeld is. O-)
Na COVID blijven wij ook voornamelijk thuiswerken dus het is een investering in de toekomst. Als je nagaat dat een gemiddelde werkplek zo'n 10.000 euro per jaar kost en je kan mensen thuis laten werken met dezelfde productiviteit voor een fractie daarvan dan is dat geen slecht idee.
For great justice!
pi_195230119
Ik werk bij de gemeente Amsterdam en er is nog niet gezegd dat we tot einde van het jaar thuis werken, wel dat het voorlopig nog steeds het advies is. Wel zijn ze druk bezig met panden zo in te richten dat men op 1,5 meter kan werken, maar zit je op een bezetting van zeg 30 a 40% maximaal.

Je krijgt geen vergoeding voor je thuiswerkplek. Wel kan je de spullen die nu op kantoor niet gebruikt worden in bruikleen laten bezorgen. Dus een bureaustoel, computerscherm etc.
pi_195230120
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is de taak van de overheid om te zorgen dat werknemers zorgen voor een goede infrastructuur om thuis te kunnen werken? Oké.
Ah sorry, ik dacht dat je het over het testbeleid had.
  donderdag 24 september 2020 @ 10:22:13 #224
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195230137
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met koorts en verhoging zou je je kind toch altijd al thuis houden?
Natuurlijk! Het gaat er alleen om dat je kind ook veel stokjes doorgeeft en je in het najaar de ene na de andere ellende oppikt van je kind op de opvang. Dat geeft nu veel meer ellende dan eerst, want jij mag ook niet naar buiten met die verhoging. Plus dat een hoestje vroeger minder een probleem was dan nu, nu je het meteen mag komen ophalen ook al voelt het zich verder goed. Dat is tenminste wat ik van de week van een collega hoorde, neem aan dat het centraal beleid is.
quote:
Maar goed, ik moet zeggen dat mijn dochter zelden ziek is, wel eens een snotneus heeft, maar erger dan dat is het niet. Voor ons idem, eigenlijk. Ik ben nog de zwakste schakel hier, en wordt ieder jaar wel een week geveld door een milde griep/zware verkoudheid. Dus op zich heb ik voor onszelf wel goede hoop ook dit jaar goed door te komen.
Ik help het je hopen :)
pi_195230148
quote:

[..]

Dan kom je terug bij dat stuk van Lubach afgelopen Zondag met Ann Vossen, die bij Jinek ook niet echt lekker uit de verf kwam. Ze zat daar alleen haar eigen belangen te verdedigen. ze is natuurlijk ook bang dat wanneer het corona virus onder controle is, dat de teststraten of te wel, haar Lab naar commerciële sectoren gaan. Het is puur eigenbelang. Eigenlijk noemen ze dat gewoon marktwerking. Kijken wie het goedkoopst kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')