ondanks dat het vrij duidelijk was dat we in herfst problemen zouden gaan krijgen heeft onze overheid de afgelopen maanden echt niks gedaan om ook maar iets te voorkomen.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaan we nu de schuld bij de werkgevers leggen? Dit is toch een taak vanuit de overheid?

Prepare for the worst, hope for the best is ons blijkbaar vreemd.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit was dus echt allemaal al voorspeld ergens in mei .....dat we zulke problemen zouden krijgen in de herfst,
er is dan ook echt helemaal niks aan voorbereidingen gedaan ?

Ik woon in Amsterdam en kon met optie "auto" alleen in Den Helder terecht, terwijl er hier zes testlocaties zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan woon je on zo'n grote stad, nog steeds geen testlocaties in de buurt ( die beschikbaar zijn )
in diverse landen hebben ze al maanden (extra) drive in klinieken, een stuk of 3 a 5 voor zo'n grote stad als utrecht.

School/peuterspeelzaal/kinderopvang heeft inderdaad ook een functie van een langdurig mazelenfeestje. Behalve dat je er sociale vaardigheden en kennis opdoet, bouw je je weerstand vooral op in contact met je soortgenootjes die eerste jaren. En met buitenspelen en veel modder vretenquote:Op donderdag 24 september 2020 10:19 schreef Cue_ het volgende:
Kinderen zijn toch veelal snotterig vanaf de dag dat ze naar school gaan?
Tenminste, heb tijdens die corona thuiszittijd regelmatig gehoord dat hun kind voor het eerst niet snotterig was, doordat het nu een tijdje thuis zat en niet allerlei bacillen van anderen overnam.

quote:Op donderdag 24 september 2020 10:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Prepare for the worst, hope for the best is ons blijkbaar vreemd.
Apatisch toekijken en hopen dat het wel los zal lopen eerder helaas.

Almere geen optie, daar is recent een nieuwe grote teststraat geopend? Ik woon in Bussum kon daar getest worden, is 20 minuten, voor jou ook afhankelijk waar je zit ook zoiets.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:23 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam en kon met optie "auto" alleen in Den Helder terecht, terwijl er hier zes testlocaties zijn.
Toen maar gekozen voor optie lopend/fiets en toen kreeg ik Amsterdam RAI te zien en kon mij aanmelden.

minder dan gister, het daalt !quote:Op donderdag 24 september 2020 10:23 schreef Elan het volgende:
We hebben meer positief getesten dan Duitsland, RKI melden 2143 nieuwe besmettingen.

Ik hoor ook veel verhalen van mensen die ineens niet zouden kunnen autorijden. Het mag niet, maar ik geef ze groot gelijk. Je gaat je toch niet naar Den Helder laten sturenquote:Op donderdag 24 september 2020 10:23 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam en kon met optie "auto" alleen in Den Helder terecht, terwijl er hier zes testlocaties zijn.
Toen maar gekozen voor optie lopend/fiets en toen kreeg ik Amsterdam RAI te zien en kon mij aanmelden.

en de Rai heeft toch 10.000 parkeerplekken ofzo, wat is dat voor een onzin dan ?quote:Op donderdag 24 september 2020 10:23 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]

Nog een uur vroeger de kroegen dicht, moet je kijken hoe dat opruimt!quote:Op donderdag 24 september 2020 10:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
minder dan gister, het daalt !![]()
de nieuwe maatregelen werken !

Ik heb juist het idee dat we veel te reactionair zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
het is eerder andersom geweest in nederland op dit moment:
Prepare for the best, hope for the worst

Gisteren hadden ze er daar 1769quote:Op donderdag 24 september 2020 10:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
minder dan gister, het daalt !![]()
de nieuwe maatregelen werken !

nouja actie ?quote:Op donderdag 24 september 2020 10:27 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat we veel te reactionair zijn.
We gaan pas stappen ondernemen als het kritieke punt al ruim in zicht is. En dan nog...

Mijn oud-werkgever was niet zo meedenkend, die hebben met veel tegenstribbelen iedereen laten thuiswerken maar na 1,5e week weer iedereen terug naar kantoor geroepen. In die periode ben ik ook strontziek geweest, koorts, kortademig etc. maar mocht toen nog niet getest worden want dat werd toen alleen gedaan als je halfdood op de IC lag (begin maart). Daarbij zat mijn werk ook in het centrum van Tilburg waar ik met het OV heen moest. Dus toen het thuiswerken nog wat kunnen 'rekken', maar daarna was de eis of naar kantoor of onbetaald verlof of ontslag. Ik koos om diverse redenen voor dat laatste.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Mijn werkgever heeft dat wel gedaan. Er is recentelijk gecommuniceerd dat we tot minimaal zomer 2021 100% thuiswerken. En daarvoor zijn voorzieningen ingericht waarbij je je thuiswerkplek goed kan inrichten op kosten van de zaak. Maar dat is een uitzondering. Veel bedrijven willen hun werknemers fysiek in de gaten kunnen houden.

Ik denk dat het daardoor juist erger wordt, omdat mensen dan thuis doorgaan met drinken en dan is zo'n 1,5 m. regel snel weg.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nouja actie ?
kroegen uurtje eerder dicht

oh oeps......dan werken de nieuwe maatregelen toch niet, wie had dat verwacht ?quote:Op donderdag 24 september 2020 10:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Gisteren hadden ze er daar 1769Die stijgende lijn is bijna overal nu onontkoombaar. De vraag is alleen wat je er vervolgens mee doet

Hope for sunshine, prepare for rain. Rode boekje van Mao volgens mij. Net als het Groene boekje van Ghadaffi een stuk minder gestoord dat je zou verwachten.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Prepare for the worst, hope for the best is ons blijkbaar vreemd.
Apatisch toekijken en hopen dat het wel los zal lopen eerder helaas.

Het kritieke punt is zo'n beetje al bereikt toch? Er van uitgaande dat wat je ook besluit er altijd een vertraging te zien zal zijn in de ziekenhuizen en op de IC's.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:27 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat we veel te reactionair zijn.
We gaan pas stappen ondernemen als het kritieke punt al ruim in zicht is. En dan nog...

Ja ook al van die verhalen gehoord dat mensen om de hoek van een teststraat parkeerden en dan lopend naar die test gingenquote:Op donderdag 24 september 2020 10:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik hoor ook veel verhalen van mensen die ineens niet zouden kunnen autorijden. Het mag niet, maar ik geef ze groot gelijk. Je gaat je toch niet naar Den Helder laten sturen

Whoa, echt? Je had wel perspectief op iets anders hoop ik?quote:Op donderdag 24 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mijn oud-werkgever was niet zo meedenkend, die hebben met veel tegenstribbelen iedereen laten thuiswerken maar na 1,5e week weer iedereen terug naar kantoor geroepen. In die periode ben ik ook strontziek geweest, koorts, kortademig etc. maar mocht toen nog niet getest worden want dat werd toen alleen gedaan als je halfdood op de IC lag (begin maart). Daarbij zat mijn werk ook in het centrum van Tilburg waar ik met het OV heen moest. Dus toen het thuiswerken nog wat kunnen 'rekken', maar daarna was de eis of naar kantoor of onbetaald verlof of ontslag. Ik koos om diverse redenen voor dat laatste.

ik had mij pertinent even ziek gemeld, wat een machtsgeile idioten daar.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mijn oud-werkgever was niet zo meedenkend, die hebben met veel tegenstribbelen iedereen laten thuiswerken maar na 1,5e week weer iedereen terug naar kantoor geroepen. In die periode ben ik ook strontziek geweest, koorts, kortademig etc. maar mocht toen nog niet getest worden want dat werd toen alleen gedaan als je halfdood op de IC lag (begin maart). Daarbij zat mijn werk ook in het centrum van Tilburg waar ik met het OV heen moest. Dus toen het thuiswerken nog wat kunnen 'rekken', maar daarna was de eis of naar kantoor of onbetaald verlof of ontslag. Ik koos om diverse redenen voor dat laatste.

Nou ja, als het dat of naar Den Helder is...dan zou ik het ook doen. Dan maar een proleet.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ook al van die verhalen gehoord dat mensen om de hoek van een teststraat parkeerden en dan lopend naar die test gingen

En toch is het een maatregel die bijna overal wordt genomen. Ik vertrouw er wel in dat dit niet wereldwijd toegepast zou worden als er geen basis is om te geloven dat het helpt.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:28 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik denk dat het daardoor juist erger wordt, omdat mensen dan thuis doorgaan met drinken en dan is zo'n 1,5 m. regel snel weg.

Het moge toch onderhand wel eens duidelijk zijn dat hier allerlei belangen meespelen die het individu boven de volksgezondheid plaatsen?quote:Op donderdag 24 september 2020 10:23 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Dan kom je terug bij dat stuk van Lubach afgelopen Zondag met Ann Vossen, die bij Jinek ook niet echt lekker uit de verf kwam. Ze zat daar alleen haar eigen belangen te verdedigen. ze is natuurlijk ook bang dat wanneer het corona virus onder controle is, dat de teststraten of te wel, haar Lab naar commerciėle sectoren gaan. Het is puur eigenbelang. Eigenlijk noemen ze dat gewoon marktwerking. Kijken wie het goedkoopst kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |