abonnement Unibet Coolblue
pi_195225793
Gelet op het extreemrechtse karakter van de FOK!-community is de uitslag van de poll wel erg veelzeggend

Men is dus wel klaar met zwarte piet

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 22:20:56 ]
  woensdag 23 september 2020 @ 22:22:03 #102
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195225818
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor de mensen die Zwarte Piet overal willen verbannen?
De groep die geraakt wordt door de aanwezigheid van zwarte piet geeft wel een fuck. Dus nee.
pi_195225822
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:20 schreef Bluedisplay het volgende:
Gelet op het extreemrechtse karakter van de FOK!-community is de uitslag van de poll wel erg veelzeggend

Men is dus wel klaar met zwarte piet
De poll is tussentijds aangepast.
pi_195225830
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:22 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

De groep die geraakt wordt door de aanwezigheid van zwarte piet geeft wel een fuck. Dus nee.
Het is dus gewoon een kwestie van een fuck geven en dus je zin krijgen?
pi_195225831
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De poll is tussentijds aangepast.
:?
pi_195225873
Fucking deugflikkers.

Die krijgen geen rotte euro meer van me.

8} 8} 8}
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195225903
quote:
82s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:25 schreef vosss het volgende:
Fucking deugflikkers.

Die krijgen geen rotte euro meer van me.

8} 8} 8}
Nou, die doen geen oog meer dicht!
pi_195225932
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:22 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

De groep die geraakt wordt door de aanwezigheid van zwarte piet geeft wel een fuck. Dus nee.
Dezelfde groep die oproept tot geweld, het onbeschaamd wel tijd vindt voor "black privilege" en waarvan een voorman verklaart dat niet-zwarten vereerd moeten zijn in zijn aanwezigheid te "mogen ademen" omdat hij zwart is, komt van excellentie, komt van koningen en koninginnen zoals iedereen die zwart is?

Die groep bedoel je? :W

Ik denk dat de aanwezigheid van gangsterrap, waar een aanzienlijk deel van de kartrekkers van die groep bij betrokken is of als werkzaam voor een betrokken label (top notch) aan meeverdient een heel stuk schadelijker is voor jeugd dan de onschuldige kindervriend zwarte piet. Sowieso lijkt de gangsterrapper mij zo ongeveer de meest schadelijke en schandelijke karikatuur van de zwarte man, zeker in verzorgingsstaat Nederland. Dat deze lieden en het misselijke gif dat zij spuien voor de jeugd als voorbeeld op een podium worden gehesen is een belachelijke schande. :W
  woensdag 23 september 2020 @ 22:28:17 #109
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195225940
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:14 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

De kwestie is natuurlijk dat de mensen die erdoor geraakt worden (kinderen) geen fuck geven, terwijl mensen die er blijkbaar om geven niet geraakt worden. Ja je kan principiële bezwaren hebben tegen verdwijnen van zwarte Piet, maar omdat het zo weinig uitmaakt kan je je ook afvragen hoe zinnig dat is.
Ik volg die redenering niet. Als een fenomeen waarom je geeft in zijn bestaan wordt bedreigd, word je daardoor geraakt. In mijn vocabulaire werkt dat in elk geval zo.
  woensdag 23 september 2020 @ 22:38:17 #110
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195226122
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:28 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik volg die redenering niet. Als een fenomeen waarom je geeft in zijn bestaan wordt bedreigd, word je daardoor geraakt. In mijn vocabulaire werkt dat in elk geval zo.
Klopt.

De vraag is ook eigenlijk, waarom geven volwassen mensen zoveel om Zwarte Piet? En dat gaat om beide kampen... Het kan toch niet zo zijn dat mensen echt zo erg in hun kern geraakt zijn door een fictief figuur op een kinderfeest, dat ze menen te moeten gaan demonstreren, snelwegen blokkeren, etc?

Uiteindelijk is Zwarte Piet gewoon een symbool in een discussie die eigenlijk een hele andere grondslag heeft, vermoed ik :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 23 september 2020 @ 22:40:05 #111
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_195226149
Op deze manier drukken ze zwarte piet
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_195226153
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:22 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

De groep die geraakt wordt door de aanwezigheid van zwarte piet geeft wel een fuck. Dus nee.
Je bedoelt dat groepje dat net zo racistisch doet?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_195226188
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klopt.

De vraag is ook eigenlijk, waarom geven volwassen mensen zoveel om Zwarte Piet? En dat gaat om beide kampen... Het kan toch niet zo zijn dat mensen echt zo erg in hun kern geraakt zijn door een fictief figuur op een kinderfeest, dat ze menen te moeten gaan demonstreren, snelwegen blokkeren, etc?

Uiteindelijk is Zwarte Piet gewoon een symbool in een discussie die eigenlijk een hele andere grondslag heeft, vermoed ik :)
Nou zij menen de snelweg te moeten blokkeren - gok ik zo - omdat zij de KoZP kolone uit Amsterdam al intochten in bijv. Amstelveen hadden zien verpesten met huilende kinderen en een verziekt feest tot gevolg. Ik gok maar zo dat zij geen zin hadden in ongenode Amsterdamse gasten die hun stad/provincie niet bezochten om deel te nemen aan de viering maar juist om de viering doelgericht voor anderen te verzieken.

Dat hoeft helemaal niet symbool te staan voor meer. Als jij een verjaardag viert en ik kondig aan jouw feestje op agressieve, dwingende wijze met mijn kameraden te komen verzieken omdat ik jou een racist vind, dan zul jij jouw feestje waarschijnlijk ook ongehinderd door mij en mijn kameraden doorgang willen laten vinden. Zeker als het de verjaardag van een kind zou betreffen.
  woensdag 23 september 2020 @ 22:46:48 #114
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195226257
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou zij menen de snelweg te moeten blokkeren - gok ik zo - omdat zij de KoZP kolone uit Amsterdam al intochten in bijv. Amstelveen hadden zien verpesten met huilende kinderen en een verziekt feest tot gevolg. Ik gok maar zo dat zij geen zin hadden in ongenode Amsterdamse gasten die hun stad/provincie niet bezochten om deel te nemen aan de viering maar juist om de viering doelgericht voor anderen te verzieken.

Dat hoeft helemaal niet symbool te staan voor meer. Als jij een verjaardag viert en ik kondig aan jouw feestje op agressieve, dwingende wijze met mijn kameraden te komen verzieken omdat ik jou een racist vind, dan zul jij jouw feestje waarschijnlijk ook ongehinderd door mij en mijn kameraden doorgang willen laten vinden. Zeker als het de verjaardag van een kind zou betreffen.
Dat speelt zeker mee, daar heb je gelijk in.

Maar nog steeds kan ik me niet voorstellen dat het de pro-pieten echt te doen is omdat ze allemaal zo fan zijn van Zwarte Piet. Het is voornamelijk een symbolisatie van een heel ander issue.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195226284
:')
pi_195226297
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Uiteindelijk is Zwarte Piet gewoon een symbool in een discussie die eigenlijk een hele andere grondslag heeft, vermoed ik :)
En de acties tegen Zwarte Piet, hebben nu niet bepaald geholpen om racisme te bestrijden. Om ervoor te zorgen dat mensen niet meer nageroepen worden voor Zwarte Piet. Of de dialoog gestart tussen voor en tegenstanders van Zwarte Piet.

De beroepsdemonstranten hadden daarvoor hun acties anders moeten plannen. Ze hadden Zwarte Piet niet aan racisme moeten koppelen en op een vriendelijke wijze moeten demonstreren. Dus niet boos tussen de kinderen, maar door bijvoorbeeld handtekeningen aan te bieden aan Sinterklaas.

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 23-09-2020 22:54:13 ]
pi_195226321
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat speelt zeker mee, daar heb je gelijk in.

Maar nog steeds kan ik me niet voorstellen dat het de pro-pieten echt te doen is omdat ze allemaal zo fan zijn van Zwarte Piet. Het is voornamelijk een symbolisatie van een heel ander issue.
Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat het de tegenstanders echt te doen is om Zwarte Piet. Iedereen zou toch kunnen weten dat er geen kwade bedoelingen achter zitten en dat het gewoon een stuk folklore is.
  woensdag 23 september 2020 @ 22:54:15 #118
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195226384
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat het de tegenstanders echt te doen is om Zwarte Piet. Iedereen zou toch kunnen weten dat er geen kwade bedoelingen achter zitten en dat het gewoon een stuk folklore is.
Ik snap wel waarom ze er een karikatuur in zien, maar er liggen nog veel meer andere emoties aan ten grondslag inderdaad, daar ben ik van overtuigd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195226461
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik snap wel waarom ze er een karikatuur in zien, maar er liggen nog veel meer andere emoties aan ten grondslag inderdaad, daar ben ik van overtuigd.
Ja. Maar zo communiceren ze het niet. 'Zwarte Piet is Racisme', dat is de boodschap. Daarbij hebben ze een verhaal waarbij Zwarte Piet als een soort Amerikaanse blackface gebruikt wordt om donkere mensen te onderdrukken.

En dat is dan de boodschap. En inderdaad, achterliggend speelt er veel meer. Je hoort ook regelmatig de herstelbetalingen terugkomen...
  woensdag 23 september 2020 @ 23:04:17 #120
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195226533
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klopt.

De vraag is ook eigenlijk, waarom geven volwassen mensen zoveel om Zwarte Piet? En dat gaat om beide kampen... Het kan toch niet zo zijn dat mensen echt zo erg in hun kern geraakt zijn door een fictief figuur op een kinderfeest, dat ze menen te moeten gaan demonstreren, snelwegen blokkeren, etc?

Uiteindelijk is Zwarte Piet gewoon een symbool in een discussie die eigenlijk een hele andere grondslag heeft, vermoed ik :)
Ja, o.a.:

- een diepe angst voor externe inmenging in wat voor jou eigen en vertrouwd is, en dan ook nog eens in de familiale sfeer, waarbij het gevoel ontstaat dat vreemden zich tussen jou en je kinderen proberen te wringen;
- verbijstering en gekrenkte gevoelens omdat zaken die je altijd als onschuldig en goed zag nu ineens worden getaboeïseerd;
- het gevoel dat deze strijd uiteindelijk ook gaat om de vraag wie de baas is in de publieke ruimte, de oudkomer of de nieuwkomer (in de ruime zin van het woord).

Daar zit dus een flink stuk existentiële onzekerheid achter.
pi_195226582
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:04 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, o.a.:

- een diepe angst voor externe inmenging in wat voor jou eigen en vertrouwd is, en dan ook nog eens in de familiale sfeer, waarbij het gevoel ontstaat dat vreemden zich tussen jou en je kinderen proberen te wringen;
Ik denk dat het meer het negatieve gevoel is omdat iets van je afgenomen wordt.
  woensdag 23 september 2020 @ 23:08:09 #122
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195226594
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja. Maar zo communiceren ze het niet. 'Zwarte Piet is Racisme', dat is de boodschap. Daarbij hebben ze een verhaal waarbij Zwarte Piet als een soort Amerikaanse blackface gebruikt wordt om donkere mensen te onderdrukken.

En dat is dan de boodschap. En inderdaad, achterliggend speelt er veel meer. Je hoort ook regelmatig de herstelbetalingen terugkomen...
Dat is het bizarre inderdaad. Dat is helemaal hoe de communicatie loopt.

En aan de andere kant van het spectrum zie je de mensen die Zwarte Piet op een voetstuk plaatsen, dreigen met boycots, actiegroepen... de Zwarte Pieten discussie die elk jaar terugkeert...

Dat gaat toch niet écht om dat fictieve karakter. Dat gaat om heel iets anders, om emoties die spelen aan beide zijden, maar waarvoor Zwarte Piet een prachtig (haast eufemistisch) symbool is geworden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 23 september 2020 @ 23:13:51 #123
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195226680
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer het negatieve gevoel is omdat iets van je afgenomen wordt.
Volgens mij verschilt dat in principe niet zoveel van wat ik zeg, maar ik probeer vooral ook de intensiteit van de gevoelens te verklaren.
pi_195226846
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is het bizarre inderdaad. Dat is helemaal hoe de communicatie loopt.

En aan de andere kant van het spectrum zie je de mensen die Zwarte Piet op een voetstuk plaatsen, dreigen met boycots, actiegroepen... de Zwarte Pieten discussie die elk jaar terugkeert...
Ja, maar die boycots komen niet echt van de grond. Men moppert wel, maar er wordt niet geboycot. Anders hadden we ook wel gezien dat bedrijven op hun schreden teruggekeerd waren.

quote:
Dat gaat toch niet écht om dat fictieve karakter. Dat gaat om heel iets anders, om emoties die spelen aan beide zijden, maar waarvoor Zwarte Piet een prachtig (haast eufemistisch) symbool is geworden.
Ja, het is een symbool geworden. Van aan de ene kant allochtonen mensen met niet-westerse achtergrond die zich hier niet thuis voelen. En aan de andere kant autochtonen die Nederland te multicultureel geworden vinden en hun cultuur niet (nog verder) willen aanpassen.
  donderdag 24 september 2020 @ 07:40:37 #125
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195228369
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:10 schreef Evertjan het volgende:
goede zaak dat we afscheid nemen van een racistische traditie als ZP
Het is alleen zo jammer dat we er een heel cohort zwarte racisten voor terugkrijgen.

Het bevordert in ieder geval niet de tolerantie in de Nederlandse samenleving.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195228543
Een verkeerde beslissing, de BLM sekte wil toch juist meer 'donker' in films..., Pathé gaat dan dus ook elke film waar een neger in speelt NIET meer draaien! Of gaan ze elke film met blanken NIET meer draaien.

Dit soort gevolgen krijg je als je zo'n domme beslissing neemt: Het betalend publiek kan zelf wel bepalen waar ze naar gaan kijken, hebben ze wat lange gevoelige teentjes, kijken ze niet, of beter sodemieter op.
  donderdag 24 september 2020 @ 08:07:01 #127
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195228618
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:58 schreef JannekeC5 het volgende:
Een verkeerde beslissing, de BLM sekte wil toch juist meer 'donker' in films..., Pathé gaat dan dus ook elke film waar een neger in speelt NIET meer draaien! Of gaan ze elke film met blanken NIET meer draaien.

Nee, ze gaan geen films meer draaien waar het karakter Zwarte Piet een zwart geschminkt persoon is. Staat ook vrij duidelijk in hun bericht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195228804
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]

De hele tijd dit soort terminologie hanteren zorgt niet echt voor een geloofwaardiger antwoord verder. Daarbij is van welke kant, of dat nou links of rechts, conservatief of progressief, whatever of whatever, nog altijd de zwijgende meerderheid tegen agressie en van mening dat diegene die dat wel bezigen de goede zaak alleen maar negativiteit toebrengen. En sowieso, je hebt het nu over een onderwerp wat al jarenlang tegen de druppel van de emmer aanzit. Dus totaal onschuldig kan je dat niet meer noemen
Net uitgebreid uitgelegd hoe men komt op dergelijke benamingen, bij mensen die vanuit hun doorgeslagen deugzaamheid onterecht aan het zeuren zijn, en dat er bij mensen die het er niet mee eens zijn veel frustratie groeit omdat men geacht word mee te buigen. Maar mijn antwoord is niet geloofwaardig, omdat ik die term gebruik -om aan te geven hoe ik aan die term kom.

En dat is ook het enige waar je op terug kan, of terug weet te, komen.

Het is voor jou ook totaal niet boeiend dat dit ook een reactie is op het feit dat deze zeurders zonder enkele problemen andere mensen die het er niet mee eens zijn, labellen als "racist" (e.d.). Wat wel wat erger is dan het cynische "zeurdeugje".

Maar ik snap het inmiddels wel; (zogenaamd) vallen over zoiets onbeduidend in een poging verdere discussie te saboteren. Dat zijn inmiddels de bekende trucjes, en dat is dan ook waar deze discussie grotendeels om draait.
En men "heeft het al jarenlang over dit onderwerp", dus dan "kun je het niet meer totaal onschuldig noemen". Nou, dan zal er wel een kern van waarheid in zitten. Nee echt... :')

Dat er een zooi aan andere rollen en vertolkingen mede geslachtofferd worden, in deze stroom van deugwaanzin, en dat zwarte piet slechts één van de vele tandwieltjes is die geforceerd word om hier in mee te draaien, boeit ook al niet.

(...Oei, "deugwaanzin". Wat een stom cynisch woord. Laat ik de rest van de post negeren, en alleen daarop reageren).
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195228836
In een tijd waar bioscopen snakken naar nieuwe content, is dit zeker een slimme strategie van Pathé :')
pi_195228846
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

RIP Alles is Liefde.
Ik dacht ook meteen aan deze film.

Maar.....
https://www.pathe-thuis.nl/film/5381/alles-is-liefde

[ Bericht 16% gewijzigd door Twentsche_Ros op 24-09-2020 12:12:12 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 24 september 2020 @ 09:05:07 #131
319979 Fok-it
All is well
pi_195229045
quote:
4s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:31 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

(...Oei, "deugwaanzin". Wat een stom cynisch woord. Laat ik de rest van de post negeren, en alleen daarop reageren).
?

Volgens mij zie je dat buiten 1 zin die ik eraan besteed de rest vsn mijn post over de rest van je post gaat, wat jij dan weer negeert.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195230179
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]

?

Volgens mij zie je dat buiten 1 zin die ik eraan besteed de rest vsn mijn post over de rest van je post gaat, wat jij dan weer negeert.
Ik lees in jouw reactie niets over datgene waar ik het over heb, namelijk; rollen/vertolkingen die in sommige ogen als kwetsend worden opgevat, en daarom in z'n geheel, voor iedereen, weg worden gehaald/in zekere zin als "verboden" worden verklaard.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195261652
Zwakke zet van Pathé. Er is niets mis met Zwarte Piet, en met een foto van Zwarte Piet op de poster kunnen mensen met een andere smaak de film alsnog mijden. Een foto van een Zwarte Piet op een poster moet gewoon getolereerd worden, mensen die geen mandarijnen lusten hoeven er niet op te rekenen dat mandarijnen uit folders of andere reclame-uitingen gelaten worden.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:14 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

De kwestie is natuurlijk dat de mensen die erdoor geraakt worden (kinderen) geen fuck geven, terwijl mensen die er blijkbaar om geven niet geraakt worden. Ja je kan principiële bezwaren hebben tegen verdwijnen van zwarte Piet, maar omdat het zo weinig uitmaakt kan je je ook afvragen hoe zinnig dat is.
Kinderen zijn dol op Zwarte Piet, en scheelt ze zeer zeker wel wat er met de traditie gebeurt.

Omdat het eigenlijk voor kinderen bedoeld is hád het misschien iets minder aandacht van volwassenen qua eigen interesse maar dat zegt niet dat het afgeschaft/verboden moet worden. Er is niets mis met Zwarte Piet en de mensen die er wel problemen mee hebben kunnen met hun zorgen naar een psycholoog.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:51 schreef damsco het volgende:

[..]

Zolang Bassie en Adriaan maar niet verboden wordt. Meen me een aflevering te herinneren waar bassie als indiaan verkleed is. Dat kan tegenwoordig echt niet meer.
Bassie en Adriaan werkten meermalig met Zwarte Pieten. Ze hebben ook meerdere muziekalbums met dit thema.



Hulde aan Bassie en Adriaan voor het omarmen van een legendarisch en gewaardeerd kinderfeest :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Kaatje2658 op 26-09-2020 02:55:24 ]
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_195262266
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:13 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Volgens mij verschilt dat in principe niet zoveel van wat ik zeg, maar ik probeer vooral ook de intensiteit van de gevoelens te verklaren.
Een verklaring hiervoor is mogelijk een lager opleidingsniveau en door de inrichting en bestuur van ons daardoor ook een andere plek in de samenleving.

Binnen beide kampen heeft een deel van de aanhangers een laag opleidingsniveau ofwel een achterstand op sociaal of economisch vlak.
Uiteindelijk is het niet meer dan een schreeuw om als volwaardig gezien te worden dan wel een daad om een plek in de samenleving op te eisen. Net als dat het een schreeuw is om het vertrouwde niet te hoeven loslaten om zo de status quo en plek in de samenleving te behouden. Dit gaat helaas door middel van negatief gedrag.

De oplossing ligt wat mij betreft dan ook niet in het wel/niet behouden van symbolen en andere zaken. De oplossing ligt in het onderwijzen en ontwikkelen van mensen en door meer verbinding met elkaar. Meer kennis, zelfvertrouwen en economische- en sociale binding zorgt voor minder angst en onzekerheid en voor meer samenwerking en begrip.

De laatste 15 tot 20 jaar is het opleidingsniveau in de breedte gestegen (meer mensen die een beroepsopleiding volgen), maar zijn de verhoudingen scheef gegroeid en is de kwaliteit van het onderwijs gedaald.
Zo zijn de baankansen en loonontwikkeling voor mensen met een laag of gemiddeld opleidingsniveau gedaald en komen minder toptalenten naar voren en daalt het NLse onderwijs in aanzien op internationaal vlak.

Daarnaast hebben rond de 2,5 miljoen mensen in Nederland, zowel autochtoon als allochtoon, moeite met lezen, schrijven of rekenen.

Tevens maakt deze ontwikkeling icm de wereldwijde crisissen (economisch, vluchtelingen, Covid) dat de bevolking vatbaarder is voor polarisatie.

Kortom, voor een 'beter' Nederland investeer je kwalitatief in je burgers.
Helaas zal onder een regering met VVD dit niet gebeuren en zal deze trend niet snel keren.
pi_195267519
Zijn sowieso vaak klote films (Nederlands he :') ) dus geen probleem me
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:51:55 #136
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195267546
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:48 schreef K.Indertent het volgende:
Het idee van een film is dat je zelf kan kiezen of je er naartoe wil gaan of niet. Wrong move pathe, stop zo cringeworthy te zijn.
Ja en het is een bedrijf en wilt dus zoveel mogelijk mensen wél laten komen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195322190
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:06 schreef FYazz het volgende:

[..]

Een verklaring hiervoor is mogelijk een lager opleidingsniveau en door de inrichting en bestuur van ons daardoor ook een andere plek in de samenleving.

Binnen beide kampen heeft een deel van de aanhangers een laag opleidingsniveau ofwel een achterstand op sociaal of economisch vlak.
Uiteindelijk is het niet meer dan een schreeuw om als volwaardig gezien te worden dan wel een daad om een plek in de samenleving op te eisen. Net als dat het een schreeuw is om het vertrouwde niet te hoeven loslaten om zo de status quo en plek in de samenleving te behouden. Dit gaat helaas door middel van negatief gedrag.

De oplossing ligt wat mij betreft dan ook niet in het wel/niet behouden van symbolen en andere zaken. De oplossing ligt in het onderwijzen en ontwikkelen van mensen en door meer verbinding met elkaar. Meer kennis, zelfvertrouwen en economische- en sociale binding zorgt voor minder angst en onzekerheid en voor meer samenwerking en begrip.

De laatste 15 tot 20 jaar is het opleidingsniveau in de breedte gestegen (meer mensen die een beroepsopleiding volgen), maar zijn de verhoudingen scheef gegroeid en is de kwaliteit van het onderwijs gedaald.
Zo zijn de baankansen en loonontwikkeling voor mensen met een laag of gemiddeld opleidingsniveau gedaald en komen minder toptalenten naar voren en daalt het NLse onderwijs in aanzien op internationaal vlak.

Daarnaast hebben rond de 2,5 miljoen mensen in Nederland, zowel autochtoon als allochtoon, moeite met lezen, schrijven of rekenen.

Tevens maakt deze ontwikkeling icm de wereldwijde crisissen (economisch, vluchtelingen, Covid) dat de bevolking vatbaarder is voor polarisatie.

Kortom, voor een 'beter' Nederland investeer je kwalitatief in je burgers.
Helaas zal onder een regering met VVD dit niet gebeuren en zal deze trend niet snel keren.
Begrijp ik goed dat bedrijven die Zwarte Piet afschaffen bezuinigd hebben op de medewerkers waardoor de huidige (goedkopere) medewerkers niet de juiste kennis van de markt hebben?
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_195325119
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:09 schreef Kaatje2658 het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat bedrijven die Zwarte Piet afschaffen bezuinigd hebben op de medewerkers waardoor de huidige (goedkopere) medewerkers niet de juiste kennis van de markt hebben?
Als je deze conclusie uit mijn post haalt vind ik het knap, ik heb het heel ergens anders over :P

Concreet gaat het meer over het beleid vanuit de regering. Het CDA- en met name VVD-beleid van de afgelopen 10 tot 18 jaar heeft geleid tot daling van het onderwijskwaliteit alsook tot een toename van de laaggeletterdheid en segregatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')