abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195217383
Ik zoek jullie ervaring mbt kalknagelbehandelingen. Wie heeft er goede ervaringen mee?

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 14:59:41 ]
-
pi_195217420
Linkje weggehaald. Verder geen ervaring mee :)
pi_195217451
Ken iemand die een laserbehandeling heeft gedaan bij een kliniek in Blaak. Werkte goed.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 23 september 2020 @ 16:32:08 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195219218
Vicks vaporub.

Lees hier: LIF / Dit werkt echt of is totaal geweldig!

Mijn man heeft het geprobeerd. En het werkt.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 23 september 2020 @ 16:39:12 #5
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_195219349
Een bijl. Succes gegarandeerd ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_195219384
Dokter kan je een pilletje geven
  woensdag 23 september 2020 @ 16:42:31 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195219419
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:40 schreef Duiveltja het volgende:
Dokter kan je een pilletje geven
En als het goed is waarschuwt de dokter dan dat die pillen leverschade kunnen geven. :{w
The love you take is equal to the love you make.
pi_195219447
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En als het goed is waarschuwt de dokter dan dat die pillen leverschade kunnen geven. :{w
hoi karen
  woensdag 23 september 2020 @ 16:43:37 #9
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195219454
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:32 schreef Lienekien het volgende:
Vicks vaporub.

Lees hier: LIF / Dit werkt echt of is totaal geweldig!

Mijn man heeft het geprobeerd. En het werkt.
Dit dus.
Praat over de hel en je komt er.
  woensdag 23 september 2020 @ 16:44:38 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195219476
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:43 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

hoi karen
Hoi.

Jij bent nog jong en onbedorven? Weinig ervaringen met nadelige bijwerkingen van medicatie?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 23 september 2020 @ 16:48:36 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195219558
Karen wil nog wel even toelichten.

Kalknagels zijn rottig, maar niet slecht voor je gezondheid. Als je daar een kuur van de dokter tegen wilt slikken, is dit waar je rekening mee moet houden:

quote:
Antischimmelpillen kunnen helpen, maar helpen helaas niet altijd. Daarnaast kunnen ze veel bijwerkingen geven. Voor de beslissing om wel of geen antischimmelpillen in te nemen moet u een aantal dingen weten:

- Bij 25-30% van de schimmelnagels werken antischimmelpillen niet.
- Ook als de schimmelnagel wel geneest, is de kans groot dat deze weer terugkomt.
- Neem geen antischimmelpillen als u zwanger bent of zwanger wilt worden, of als u borstvoeding geeft.
- Antischimmelpillen kunnen de werking van sommige medicijnen versterken (bijvoorbeeld van antidepressiva, bloedverdunners, bepaalde hartmedicijnen).
- Bij antischimmelpillen mag u sommige cholesterolverlagende pillen niet slikken.
- Met antischimmelpillen heeft u een kleine kans op leverproblemen, zoals geelzucht.
- Er is een kleine kans dat u uw smaak verliest tijdens het gebruik van antischimmelpillen. Het smaakverlies is heel hinderlijk, maar herstelt meestal na het stoppen van de kuur binnen enkele weken of maanden.
https://www.thuisarts.nl/schimmelnagels/ik-heb-schimmelnagels
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 23 september 2020 @ 16:59:12 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_195219778
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En als het goed is waarschuwt de dokter dan dat die pillen leverschade kunnen geven. :{w
Klopt, en daarom moet je iedere 2-3 weken even bloedprikken :)

Hier overigens nog geen merkbare bijwerkingen, nu 3 weken bezig met de pillen :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_195221728
Behandelen met toco tholin.
pi_195221856
Amputeren
pi_195224125
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:32 schreef Lienekien het volgende:
Vicks vaporub.

Lees hier: LIF / Dit werkt echt of is totaal geweldig!

Mijn man heeft het geprobeerd. En het werkt.
Serieus? :D

Dit moet ik dan eens proberen.

Had al lang de hoop opgegeven om een werkend middel te vinden.

Over die pillen inderdaad niet altijd hosannaverhalen. En als ze al werken, dan pas na maanden slikken. Daar heb ik echt het geduld niet voor.
Plus ik gebruik al medicijnen dus dat lijkt me niet verstandig.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195224497
De schimmel zit onder de nagel dus iets op de nagel smeren helpt niet veel. Wat ik heb gedaan is met een nagelvijl zoveel mogelijk van de nagel weggehaald. Als je bij de huid aankomt kan je met kleine bewegingen verder vijlen, dan blijft de huid heel en de harde nagel vijl je wel weg.

Vervolgens de betreffende vinger of teen in de schoonmaak azijn. Ik deed dus een vinger van een latex handschoen afknippen en daar watten in met schoonmaakazijn. Dat als een condoom om je besmette vinger doen. Gewoon dag en nacht laten zitten, wel zo nu en dan vervangen natuurlijk. Binnen een paar dagen is het over. Alleen duurt het terug groeien van je nagel wel een poosje.

Mijn last was in een periode dat ik zo nu en dan een antibioticum moest slikken. Op zo'n moment of liever vlak daarna wil je absoluut niet andere schimmels en infecties hebben, je eigen weerstand is dan erg slecht.
pi_195224628
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:55 schreef Salina het volgende:

[..]

Serieus? :D

Dit moet ik dan eens proberen.

Had al lang de hoop opgegeven om een werkend middel te vinden.

Werkt echt, of nou ja leek bij mij in ieder geval te helpen. Zelf niks anders ook geprobeerd maar het is heel langzaam weggegaan na het insmeren met Vicks ^O^
pi_195225017
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:21 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Werkt echt, of nou ja leek bij mij in ieder geval te helpen. Zelf niks anders ook geprobeerd maar het is heel langzaam weggegaan na het insmeren met Vicks ^O^
Hoe lang was je aan het smeren?

Ik ga echt eens deze week wat Vicks Vaporub kopen.


quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:14 schreef qajariaq het volgende:
De schimmel zit onder de nagel dus iets op de nagel smeren helpt niet veel.
Tja, dat is blijkbaar ook weer zo. Vraag is of zoiets als dit dan helpt.
Ik dacht (las) ook altijd dat schimmels "van binnenuit" moeten genezen (dus niet door er iets op te smeren). Maar het valt te proberen en kost weinig (moeite).

Aan de andere kant, ik gebruik soms ook wel een zalf (corticosteroid geloof ik) voor eczeem en dat werkt wel uitstekend (voor een tijdje; eczeem komt wel altijd terug dus je pakt alleen het gevolg en niet de oorzaak aan). Of dat een beetje hetzelfde principe is weet ik echter niet. Biologie (schimmels, gisten, bacteriën e.d.) is nooit mijn sterke punt geweest.

quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:06 schreef Moass het volgende:
Amputeren
Deze bewaar ik voor een laatste redmiddel.
Bedankt voor de tip. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 23 september 2020 @ 21:45:15 #19
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195225170
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:21 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Werkt echt, of nou ja leek bij mij in ieder geval te helpen. Zelf niks anders ook geprobeerd maar het is heel langzaam weggegaan na het insmeren met Vicks ^O^
Bij mij heeft dat niet gewerkt. Totaal geen verschil. Of moet je dat een halfjaar proberen ofzo?
pi_195225221
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:45 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Bij mij heeft dat niet gewerkt. Totaal geen verschil. Of moet je dat een halfjaar proberen ofzo?
Zeker wel zo'n twee maanden af en toe gesmeerd en het trok daarna echt heel langzaam weg. Het leek te helpen in ieder geval.
pi_195227829
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:38 schreef Salina het volgende:
Aan de andere kant, ik gebruik soms ook wel een zalf (corticosteroid geloof ik) voor eczeem en dat werkt wel uitstekend (voor een tijdje; eczeem komt wel altijd terug dus je pakt alleen het gevolg en niet de oorzaak aan). Of dat een beetje hetzelfde principe is weet ik echter niet. Biologie (schimmels, gisten, bacteriën e.d.) is nooit mijn sterke punt geweest.

Een schimmel en eczeem zijn echt niet vergelijkbaar hoor.

Eczeem is een aandoening van de huid. Een schimmel is een levend iets wat je met heel veel stoffen kunt doden en dan ben je er ook echt af. Ik heb gekozen voor schoonmaakazijn maar dat Vicks zal ook wel werken. Azijn is voor je zelf in ieder geval onschuldig ten opzichte van andere chemicaliën/medicijnen. Het probleem blijft dat je er bij moet kunnen. Als je niet de hele plek in een keer behandeld dan zal het zo weer terug groeien.

De oplossing van nagel weg vijlen en dan azijn gebruiken kwam van mijn huisarts. Een bevriende pedicure heeft me uitgelegd hoe een nagel weg te vijlen, dat leek me heel eng maar ook dat viel mee. Half uurtje werk dacht ik voor twee of drie nagels.

Voor mij werkte dit en ik was er met relatief weinig moeite in een keer van af. Nooit meer terug gekomen. Afhankelijk van hoe diep het zit ben je een paar weken tot maanden verder voor je nagel helemaal is terug gegroeid. Met andere behandelingen zonder de nagel te verwijderen zal je nagel ook lelijk blijven tot het er uit is gegroeid.
pi_195229609
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 05:37 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Een schimmel en eczeem zijn echt niet vergelijkbaar hoor.

Eczeem is een aandoening van de huid. Een schimmel is een levend iets wat je met heel veel stoffen kunt doden en dan ben je er ook echt af. Ik heb gekozen voor schoonmaakazijn maar dat Vicks zal ook wel werken. Azijn is voor je zelf in ieder geval onschuldig ten opzichte van andere chemicaliën/medicijnen. Het probleem blijft dat je er bij moet kunnen. Als je niet de hele plek in een keer behandeld dan zal het zo weer terug groeien.

De oplossing van nagel weg vijlen en dan azijn gebruiken kwam van mijn huisarts. Een bevriende pedicure heeft me uitgelegd hoe een nagel weg te vijlen, dat leek me heel eng maar ook dat viel mee. Half uurtje werk dacht ik voor twee of drie nagels.

Voor mij werkte dit en ik was er met relatief weinig moeite in een keer van af. Nooit meer terug gekomen. Afhankelijk van hoe diep het zit ben je een paar weken tot maanden verder voor je nagel helemaal is terug gegroeid. Met andere behandelingen zonder de nagel te verwijderen zal je nagel ook lelijk blijven tot het er uit is gegroeid.
Thanks voor de info. :)

Wat ik al zei, verschil tussen schimmels, bacteriën en b.v. eczeem is mij niet echt super duidelijk. Vooral schimmels en bacteriën haal ik wel door elkaar. Omdat eczeem een huidaandoening is, kan behandeling "van binnenuit" dus niet plaatsvinden begrijp ik? Er zijn althans geen medicijnen of andere behandelingen om eczeem tegen te gaan (de oorzaak althans, het gevolg is uiteraard wel tegen te gaan). En dat is dan de reden dat eczeem steeds terug komt? Ik weet wel dat het iets met gisten te maken heeft, en dat sommige mensen meer of sneller iets produceren dan andere mensen.

Nou ja, nou weet je in ieder geval dat ik een persoon ben met (licht) seborroïsch eczeem (dus in gezicht) en met kalknagels. Ik ben nog vrijgezel. :P

PS, die oplossing met vijlen en schoonmaakazijn klinkt ook goed. Ik moet me er alleen toe zetten om iets weken of maanden lang te smeren of te proberen. Meestal verlies ik al snel het geduld en stop ik maar met de "behandeling". In het verleden meerdere dingen geprobeerd, van kalknagelpennen tot tea tree olie.

[ Bericht 13% gewijzigd door Salina op 24-09-2020 10:05:23 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195237884
Er bestaat een handige nagellak met miconazolnitraat als werkzame stof. Deze is speciaal ontwikkeld voor de behandeling van schimmelnagels. Te koop bij de grotere drogisterijketens. Deze werkzame stof is dezelfde als die in tubes crème tegen schimmelinfecties van de huid (bijvoorbeeld zwemmersexceem) wordt verkocht. Is verkrijgbaar zonder recept. Uit ervaring weet ik dat zowel de crème als de nagellak werkt. Wel lang volhouden in het gebruik omdat een nagel langzaam groeit.
pi_195251167
Eczeem is een ziekte van je lichaam. Een schimmel, bacterie en gist zijn aparte levende wezens die jou hebben uitgezocht om te wonen. Om het even lastig te maken is zwemmerseczeem dus helemaal geen eczeem maar een schimmel.

Die behandeling met vijlen en azijn dan ben je er binnen een paar dagen van af, dat vergt dus weinig doorzettingsvermogen. Alleen het terug groeien van een volledige nagel duurt wat langer maar daar hoef je niets aan te doen.

Diverse 'meiden' in mijn omgeving hebben of hadden vreselijk veel eczeem aan in ieder geval de handen en het gezicht. De één is gelukkig getrouwd en vorig jaar moeder geworden. De ander ook gelukkig getrouwd en heeft kinderen. Inmiddels geniet zij van haar pensioen. Of te wel, eczeem is gewoon kut om te hebben, het kan je je leven sturen in de vorm dat niet elk beroep mogelijk is maar je kunt er evengoed best een leuke knul mee ontmoeten om een gezellig leven te leiden. Die kalknagel zal ook niet onoverkomelijk zijn maar daar kan je wel iets aan doen natuurlijk.
  vrijdag 25 september 2020 @ 15:24:01 #25
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195251293
Ik heb al meer dan 15 jaar één kalknagel. Voor de helft. En wat verkleurd maar gelukkig niet zwart ofzo.

Enige keer dat het (bijna) weg was, was met pillen.

Helaas toen een baantje gehad waar ik veel met mijn voeten in doorweekt schoeisel zat. Teruggekomen en sindsdien kan ik het nooit meer wegkrijgen (geen pillen voor een tweede maal genomen).

Tweemaal daags azijn erop hielp mij niet. Een half jaar gedaan. Al slechts toen 1 keer mijn nagel laten vijlen.
Misschien vaker langs de pedicure om hem dunner te vijlen.
pi_195251330
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:24 schreef RickoKun het volgende:
Ik heb al meer dan 15 jaar één kalknagel. Voor de helft. En wat verkleurd maar gelukkig niet zwart ofzo.

Enige keer dat het (bijna) weg was, was met pillen.

Helaas toen een baantje gehad waar ik veel met mijn voeten in doorweekt schoeisel zat. Teruggekomen en sindsdien kan ik het nooit meer wegkrijgen (geen pillen voor een tweede maal genomen).

Tweemaal daags azijn erop hielp mij niet.
Misschien vaker langs de pedicure om hem dunner te vijlen.
Misschien kan je iets met de tip van Lienekarenkien of oorspronkelijk eigenlijk Greys. Baat het niet dan schaadt het niet.
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:32 schreef Lienekien het volgende:
Vicks vaporub.

Lees hier: LIF / Dit werkt echt of is totaal geweldig!

Mijn man heeft het geprobeerd. En het werkt.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2020 15:27:25 ]
  vrijdag 25 september 2020 @ 15:34:31 #27
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195251464
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:27 schreef Chia het volgende:

[..]

Misschien kan je iets met de tip van Lienekarenkien of oorspronkelijk eigenlijk Greys. Baat het niet dan schaadt het niet.
[..]

Ik zal kijken of Vicks helpt. Eerst maar weer een afspraak bij de pedi maken om die nagel weer dunner te maken voor ik begin.
  vrijdag 25 september 2020 @ 15:50:35 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195251768
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:27 schreef Chia het volgende:

[..]

Misschien kan je iets met de tip van Lienekarenkien of oorspronkelijk eigenlijk Greys. Baat het niet dan schaadt het niet.
[..]

Ja, credits aan @Greys. Hoort, zegt het voort!
The love you take is equal to the love you make.
pi_195254996
Ik heb een kalknagel die eraf aan het gaan is.
Na een ontsteking aan mijn teen, groeit nu een nieuwe onder. Weet niet of die normaal is, ziet er nu wel normaler uit van kleur. Maar we zien wel. De oude zit er nog voor de helft op.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 14 februari 2021 @ 17:37:31 #30
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_198004552
Ik heb uiteindelijk (nog) niet de tip opgevolgd.

Wel heb ik inmiddels een pedicureset met frees binnen. Hiermee heb ik mijn kalknagel (ik heb er gelukkig maar 1) flink mee weggefreesd. Bijna alleen nog maar het vlees over, maar ziet er nu stukken beter uit.

Ik heb ook van die Tea Tree olie van Thursdays besteld. Misschien dat ik die ga mengen met iets anders, azijn of Vicks.

Zullen we eens even kijken of ik het eindelijk eens weg kan krijgen.
Heb ook wat foto's gemaakt. Mocht ik over een jaar ofzo genezen zijn, dan zal ik het resultaat pas posten.
pi_198005044
Had ik ook last van. Consequent aar de pedicure gaan heeft bij mij geholpen. Ze slijpt dan steeds een deel er van af tot dat het uiteindelijk verholpen is.
  zondag 14 februari 2021 @ 18:14:04 #32
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_198005206
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 18:06 schreef Rock92 het volgende:
Had ik ook last van. Consequent aar de pedicure gaan heeft bij mij geholpen. Ze slijpt dan steeds een deel er van af tot dat het uiteindelijk verholpen is.
Nice. Zo ga ik dat nu ook doen. Alleen ben ik nu mijn eigen pedicure, want lockdown geneuzel.
pi_198008921
Elke dag in azijn stoppen.
Ik deed een minuut of 5 zodat het intrekt.
En na 2 weken begon het eruit te groeien.
pi_198267849


[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 03-03-2021 22:42:00 (Spam.) ]
pi_198268219
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 17:37 schreef Rickocum het volgende:
Wel heb ik inmiddels een pedicureset met frees binnen. Hiermee heb ik mijn kalknagel (ik heb er gelukkig maar 1) flink mee weggefreesd. Bijna alleen nog maar het vlees over, maar ziet er nu stukken beter uit.
Gewoon een goedkope vijl die je na gebruik weg doet omdat ie vol schimmel zit. Als je bijna door de nagel heen bent dan hele korte slagen maken, twee millimeter heen en weer of zo. Op die manier vijl je alle harde delen weg en blijven de zachte delen (huid) gewoon onbeschadigd.

Daarna een watje met onverdunde schoonmaakazijn in een soort condoom om de teen/vinger. Dat een paar dagen volhouden waarbij je het watje en de azijn natuurlijk wel twee of drie keer per dag ververst.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:51:54 #36
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198284564
Ik heb van de huisarts een 3 maanden kuurtje gekregen. Terbinafine heette het spul. Werkte als een idioot zo goed. Moest wel om de 14 dagen bloed prikken voor lever- en nierfunctie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')