Niet meer.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wanneer verwachten jullie het eerste bericht dat er weer tekorten zijn aan mondkapjes in verpleegtehuizen?
We zullen zien. Ik geef het een maand.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet meer.
Productie is wereldwijd extreem opgeschaald, genoeg voorraad voor nog 3 pandemien. .
Precies. Ze zijn zelfs voor de gewone burger volop beschikbaar op internet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet meer.
Productie is wereldwijd extreem opgeschaald, genoeg voorraad voor nog 3 pandemien. .
Mee eens hoor. Ik vind het vreselijk om m'n oma lang niet te kunnen zien, maar deze middenweg zou het beste zijn. Dat en personeel verplicht een mondkapje op aub!quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je daarmee onnodige overlijdens n eenzaamheid kan voorkomen(door toch een vorm van bezoek toe te laten) en tegelijk ook voorkomt dat de maatschappij weer op slot moet lijkt het mij dat een maatregel die vrij pijnloos ingevoerd kan worden.
Je kan de maatregel dan weer opheffen /versoepelen zodra de cijfers het toelaten.
Duidelijk. Maar Van Dissel had het toch echt over 'cijfers van gisteren', dus dan zie ik geen reden om daaraan te twijfelen.quote:
De maskers die ook in verpleegtehuizen gebruikt worden?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Precies. Ze zijn zelfs voor de gewone burger volop beschikbaar op internet.
Nee joh, er liggen miljarden aan middelen klaar en de Chinezen produceren alsof hun laatste eetstokjes in het gedrang komen..quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
We zullen zien. Ik geef het een maand.
Zal zo'n vaart echt niet lopen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
We zullen zien. Ik geef het een maand.
quote:Het LCH heeft onder meer ruim 1 miljard chirurgische mondmaskers besteld. Deze bieden meer bescherming dan de niet-medische mondkapjes die verplicht zijn in het openbaar vervoer. Van de bestelde chirurgische maskers zijn er nu 700 miljoen in Nederland. 535 miljoen van deze maskers kunnen direct aan de zorg worden geleverd. Ook zijn inmiddels 289 miljoen van de 695 miljoen bestelde paren handschoenen binnen. Daarnaast wijst De Jonge erop dat zorginstellingen steeds beter in staat zijn hun spullen in te kopen bij eigen leveranciers.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)beschikbaar-a4013031
Ik ben voor!quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef Justin_Case het volgende:
Zullen we afspreken dat we deze golf nog even doen en dat het daarna gewoon helemaal klaar is. Dank!
#ijdelehoop
Yup FFP2.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
De maskers die ook in verpleegtehuizen gebruikt worden?
Lol, denk niet dat je nog kunt spreken van 'vrijwel zonder klachten' / 'weinig ziek' als iemand meer dan 4 weken last houdt van een COVID-infectie. Dan is er gewoon sprake va long-COVID.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:09 schreef -0- het volgende:
[..]
Dit spreekt elkaar natuurlijk niet tegen.
Je kan prima weinig ziek zijn terwijl die lichte ziekteklachten wel 4 weken aanhouden.
goed plan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef Justin_Case het volgende:
Zullen we afspreken dat we deze golf nog even doen en dat het daarna gewoon helemaal klaar is. Dank!
#ijdelehoop
Wat is precies de onduidelijkheid dan? Vandaag 560 mensen in totaal in het ziekenhuis opgenomen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Duidelijk. Maar Van Dissel had het toch echt over 'cijfers van gisteren', dus dan zie ik geen reden om daaraan te twijfelen.
Dank voor het delen, had hem nog niet gelezenquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef 4-elements het volgende:
Als we het dan toch hebben over goochelen met cijfers:
Oud artikel, maar vond de cijfers wel interessant. Met name tabel 2. Zou mooi zijn als we daar een recente versie van zouden hebben. Benieuwd of ze (nog steeds?) kloppen namelijk.
560 is gebaseerd op bewezen n verdachte opnames.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:16 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat is precies de onduidelijkheid dan? Vandaag 560 mensen in totaal in het ziekenhuis opgenomen.
Volgens de modellen van het RIVM zouden we op 1 oktober op 480 moeten zitten.
Wat snap je hier niet aan precies?
Ik ben blij al godsblij als het opgelost is voor de lente, vanaf april weer lekker normaal kunnen doen, de beste zomer ooit. Herfst en winter overleef ik nog wel even, maar opnieuw zo'n lente en zomer zou toch wel zwaar deprimerend zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef Justin_Case het volgende:
#ijdelehoop
Kan ook zijn dat vDissel verdachte opnames niet meetelt? In de actuele cijfers van Nice zijn die wel meegeteld.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Duidelijk. Maar Van Dissel had het toch echt over 'cijfers van gisteren', dus dan zie ik geen reden om daaraan te twijfelen.
edit: teruggeluisterd en hij zegt letterlijk. "dit is het aantal dat we momenteel hebben. Iets meer, want ik heb het plaatje gisteren gemaakt".
Nu 561 bewezen of verdacht. In sneltreinvaart op de afgrond af....quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:17 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 2251
Totaal: 98240 (+2245 ivm -6 corr.)
Opgenomen: 35
Totaal: 12467 (+32 ivm -3 corr.)
Opgenomen op IC*: 16
Huidig: 103
Totaal: 3182
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 10
Totaal: 6291
Die overlijdens kunnen best nog wel een tijdje teruggaan in de tijd, he.. vaak niet echt actueel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Opname en overlijdens cijfers zijn echt weer bar slecht
Het P-woord mag niet meer gebruikt worden, maar iets minder dramatisch kan wel toch?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nu 561 bewezen of verdacht. In sneltreinvaart op de afgrond af....![]()
[ twitter ]
Long-COVID als in langdurige covid wel inderdaad. Maar dat kan prima langdurig lichte klachten zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lol, denk niet dat je nog kunt spreken van 'vrijwel zonder klachten' / 'weinig ziek' als iemand meer dan 4 weken last houdt van een COVID-infectie. Dan is er gewoon sprake va long-COVID.
Ook daarbij ben je van behoorlijk veel factoren afhankelijk. Bevolkingsdichtheid, -opbouw, hoe gecentreerd wonen al die oudjes etc. etc.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dank voor het delen, had hem nog niet gelezen![]()
Weet jij in hoeveel (niet-containment) landen het al gelukt is om het oudere/kwetsbare deel van de bevolking succesvol te scheiden van de rest? M.a.w. hoe realistisch is dit voorstel precies?
Er is gewoon minder getest dan een week eerder.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:21 schreef miss_sly het volgende:
Weekcijfers:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Dat is een incorrecte aanname. Nice meldt alleen bewezen + verdacht en niet apart.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
560 is gebaseerd op bewezen n verdachte opnames.
410 vermoedelijk alleen op bewezen opnames. Wat het gat daartussen is weet ik niet
Minder testen, hoger percentage positieve testsquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is gewoon minder getest dan een week eerder.
Wat een faalbeleid.
Ann Vossen heeft bloed aan haar handen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat een faalbeleid.
Topshow!quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Minder testen, hoger percentage positieve tests
Komt allemaal door Dick Advocaat.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Minder testen, hoger percentage positieve tests
Samen krijgen we Corona onder controle, alleen de regering doet even niet meer mee.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat een faalbeleid.
En waarom dat aan de omstandigheden lag.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:20 schreef noodgang het volgende:
Deze man houdt dus eigenlijk een presentatie waarin hij uitlegt dat hij zijn werk niet zo goed heeft gedaan de afgelopen maanden
quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komt allemaal door Dick Advocaat.
Jazeker, ik reis bijna iedere dag met de trein en die begint steeds voller te geraken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:26 schreef xFriendx het volgende:
Iemand postte ook een bericht over een Google mobility report die zou laten zien dat het reizen voor/naar werk weer op het niveau van januari zit.
Herkennen mensen dat het weer drukker is op kantoor (of gaan zelf ook weer heen). Dit los van beroepen waarin je simpelweg op je werkplek moet zijn ivm productiewerk oid.
Toch knap dat Van Zelst deze dan wel kan scheiden. En dat deze site wat anders zegt:quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is een incorrecte aanname. Nice meldt alleen bewezen + verdacht en niet apart.
Trouwens, Marino legt dat beter uit dan ik, check zijn twitter zou ik zeggen.
quote:Dagtoename is de toename in aantal ziekenhuis opnamen met een bewezen COVID-19 infectie in de afgelopen 24 uur.
En bek houden!quote:
Ja, zie steeds meer mensen die ik ken steeds meer dagen op kantoor draaien ipv thuisquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:27 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Jazeker, ik reis bijna iedere dag met de trein en die begint steeds voller te geraken.
100%quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:26 schreef xFriendx het volgende:
Iemand postte ook een bericht over een Google mobility report die zou laten zien dat het reizen voor/naar werk weer op het niveau van januari zit.
Herkennen mensen dat het weer drukker is op kantoor (of gaan zelf ook weer heen). Dit los van beroepen waarin je simpelweg op je werkplek moet zijn ivm productiewerk oid.
Dit is al vaak bediscussieerd hier en ik weet niet precies wat zo'n Google mobility report precies zegt (kan me wel indenken dat het dus woon-werkverkeer traceert e.d.), maar als dat aantoont dat het gros van de mensen inderdaad weer op locatie werkt (deels), dan wordt het tijd dat de overheid daar gewoon echt iets mee gaat doen. Hoe moeilijk dat ook op te leggen is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:26 schreef xFriendx het volgende:
Dat zei Marco Borsato ook al.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:28 schreef Elan het volgende:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Bijna alles (donker)rood.
Heel wat landen die daar niet aankomen. Goed bezig.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Amsterdam bijna door de 400 heen.
Niks aan de hand, nog een weekje of wat pappen en nathouden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Heel wat landen die daar niet aankomen. Goed bezig.
Huh? De IC en ziekenhuisopnames zitten zelfs nog onder de signaalwaarde.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:28 schreef Elan het volgende:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Bijna alles (donker)rood.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef Justin_Case het volgende:
#ijdelehoop
Ja precies wat ik zeg.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch knap dat Van Zelst deze dan wel kan scheiden. En dat deze site wat anders zegt:
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
[..]
Ik vind het nog steeds knap dat we qua mobiliteit zelfs iets bven januari zitten, want ondanks dat het allemaal wat soepeler gaat zitten er toch nog redelijk wat mensen thuis lijkt me. Bij ons is de bezetting bv. 20% maximaal.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:26 schreef xFriendx het volgende:
Vooral drukker op de weg. Behoorlijk veel drukker.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:26 schreef xFriendx het volgende:
Met de cijfers van vandaag er bij niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Huh? De IC en ziekenhuisopnames zitten zelfs nog onder de signaalwaarde.
Vandaag moet nog bijgewerkt worden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier nog steeds met 10.000 man thuis heur.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, zie steeds meer mensen die ik ken steeds meer dagen op kantoor draaien ipv thuis
Cijfers afgelopen week:quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:26 schreef xFriendx het volgende:
Oh je post een link met niet de actuele informatiequote:Op dinsdag 22 september 2020 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Met de cijfers van vandaag er bij niet.
IC gaat vandaag op rood (10 of 11). Ziekenhuisopnames binnen een week in het huidige tempo.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, niet wat jij zegt, maar ok. Laat maar... Veel te lang gediscussieerd over n tweet.quote:
Ik maakte hier gister ook al een opmerking over. Wat doen wij hier in hemelsnaam zo verkeerdquote:
Dit zie ik dan niet. Ik ging voorheen met de trein, en ik rij nu langs het station waar ik anders opstapte. Ik nam toen de trein van 7.30 uur en dan kon ik nog net een plekje op het parkeerterrein vinden, want dan was het al vrijwel vol. Nu rijd ik er rond 8.45 langs en is het nog niet eens half vol. Echt een enorm verschil.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:27 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Jazeker, ik reis bijna iedere dag met de trein en die begint steeds voller te geraken.
Goed idee.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, niet wat jij zegt, maar ok. Laat maar... Veel te lang gediscussieerd over n tweet.
(rest in spoiler)quote:Trouw - Dit kan Nederland leren van de Duitse aanpak van de coronacrisis
22 september 2020, 9:15
Ons buurland in het oosten is beter in het bestrijden van corona n in testen. Wat kan Nederland leren van Duitsland? Alex Friedrich, hoofd infectieziekten van het UMC Groningen: ‘Ga maar kijken, wat is daar nou anders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.trouw.nl/binn(...)l&utm_source=twitterBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Even muggenziften hoor, maar 10 of 11 is geel/oranje en nog geen rood.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
IC gaat vandaag op rood (10 of 11). Ziekenhuisopnames binnen een week in het huidige tempo.
Dichter bevolkt ookquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik maakte hier gister ook al een opmerking over. Wat doen wij hier in hemelsnaam zo verkeerd
Meer besmettingen per dag op een bevolking die 5X kleiner is...ik schaam me echt gewoon.
Je kan toch hopelijk wel tot 100 tellen?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh je post een link met niet de actuele informatie.
Heel plat gezegd hebben ze in Duitsland meer 'lebensraum', dus minder mensen opeen gepakt dus minder makkelijke spreiding.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik maakte hier gister ook al een opmerking over. Wat doen wij hier in hemelsnaam zo verkeerd
Meer besmettingen per dag op een bevolking die 5X kleiner is...ik schaam me echt gewoon.
Sinds de recente update wel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Even muggenziften hoor, maar 10 of 11 is geel/oranje en nog geen rood.
Thanks iBennyquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:31 schreef iBenny het volgende:
[..]
Cijfers afgelopen week:
• Autoverkeer is nog 6% minder t.o.v. 2019 (maximaal was dit 47% minder)
• Gebruik OV met 48% afgenomen t.o.v. 2019 (dit was maximaal 87% minder)
• Het aantal verplaatsingen naar de werkplek is na de vakantie 27% lager (was 51% lager)
Donderdag heb ik nieuwe cijfers voor je
Duitsers zijn ook gevoeliger voor autoriteit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heel plat gezegd hebben ze in Duitsland meer 'lebensraum', dus minder mensen opeen gepakt dus minder makkelijke spreiding.
Hmm algemeen gezien is dit misschien wel enigszins waar, maar ook in DLD heb je hele drukke dichtbevolkte steden, of wat denk je van het Ruhrgebiet....quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heel plat gezegd hebben ze in Duitsland meer 'lebensraum', dus minder mensen opeen gepakt dus minder makkelijke spreiding.
Mwah, verstedelijkingsgraad in Nederland en Duitsland is behoorlijk vergelijkbaar. Moet je anders even de geografie van Noord-Rijnwestfalen tegen die van Nederland afzetten.quote:
Dikke kans.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:31 schreef Momo het volgende:
3 overleden in Leusden vandaag, paar dagen eerder ook al 2. Is er een uitbraak in verzorgingstehuis daar?
Daar ben ik weldenkend genoeg voor inderdaad. Ik verwacht alleen dat linkjes die hier gedeeld worden zonder enige disclaimer dat die actuele informatie bevatten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan toch hopelijk wel tot 100 tellen?
Non-argument, al eerder aangetoond. Ik heb hier ook al eens het onderzoeksartikel van Argos gedeeld dat verklaart waarom Duitsland veel minder coronadoden heeft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:34 schreef BeriBeri het volgende:
British PM Johnson announces fresh Covid-19 restrictions for England that could last 6 months, as the nation attempts to halt surging coronavirus cases. https://nbcnews.to/2ROpYIa
Is het buiten ook verplicht dan? Dat was eerst niet zo, alleen in de shop zelf.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:32 schreef Sfancta het volgende:
Is toch een falend land dit. Woon 100 meter van de Duitse grens af. Supermarkt daar ligt ongeveer 1km van onze supermarkt af.
Veel moffen komen hier zonder een mondkapje boodschappen doen, ga ik daar in de open lucht tanken, staan ze ongeveer al naast me als ik geen kapje draag.
Laten we nu niet doen alsof west Duitsland zo'n baken van rust en ruimte is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Noordrijn-Westfalen alleen al heeft meer inwoners dan Nederland.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm algemeen gezien is dit misschien wel enigszins waar, maar ook in DLD heb je hele drukke dichtbevolkte steden, of wat denk je van het Ruhrgebiet....
Niet per definitie een non-argument hoor. Er zullen vast ook andere argumenten zijn, maar niet ieder ander argument is dan meteen een non-argument natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:35 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Non-argument, al eerder aangetoond. Ik heb hier ook al eens het onderzoeksartikel van Argos gedeeld dat verklaart waarom Duitsland veel minder coronadoden heeft.
Dit. Duitsers zijn veel gedisciplineerder.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Duitsers zijn ook gevoeliger voor autoriteit.
Kwa verspreiding zitten we nu dus rond 'begin mei', vanwege de vertraging richting de ziekenhuisopnames. Grappig dat destijds de beweging onststond om alles open te gooien.quote:Het aantal ziekenhuisopnames is de afgelopen week opnieuw fors toegenomen. De GGD's hebben afgelopen week 152 nieuwe ziekenhuisopnames en 33 doden gemeld aan het RIVM. De week ervoor waren het 92 nieuwe ziekenhuisopnames en 14 doden. De laatste keer dat zoveel mensen in een week werden opgenomen met corona was half mei.
Welke update?quote:
En qua IC opnames zitten we op gelijke hoogte met half maart.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kwa verspreiding zitten we nu dus rond 'begin mei', vanwege de vertraging richting de ziekenhuisopnames. Grappig dat destijds de beweging onststond om alles open te gooien.
Dat ligt er aan, er wonen net over de grens alleen al 17 miljoen mensen in een deelstaat die een kwart van de oppervlakte van NL is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:36 schreef Leonos het volgende:
[..]
Duitsland wonen de mensen wat minder op elkaar dan bij ons in de randstad.
Dit jaquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:36 schreef Monolith het volgende:
Het is natuurlijk vooral de trend op ICs die problematisch is, niet of 10 of 11 nu oranje of rood is.
Zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen dat de trendpijl relevant is? En vooral dat mitigerende maatregelen die je veel later neemt noodzakelijkerwijs veel rigoreuzer zijn?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:38 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
En qua IC opnames zitten we op gelijke hoogte met half maart.
Ja hehe maar waarom moet er dan weer zo overdreven worden dat vrijwel alles diep donkerrood is?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:36 schreef Monolith het volgende:
Het is natuurlijk vooral de trend op ICs die problematisch is, niet of 10 of 11 nu oranje of rood is.
Dat zegt niet zoveel want er is nu minder doorgeefbesmetting per persoon.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:38 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
En qua IC opnames zitten we op gelijke hoogte met half maart.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:36 schreef Leonos het volgende:
[..]
1. Wat is je bewijs voor deze stelling?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:36 schreef Leonos het volgende:
[..]
Vrijdag of dinsdagquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:40 schreef Elan het volgende:
Verwacht wel weer snel persco nu wat jullie
Als het de komende dagen zo doorgaat wel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:40 schreef Elan het volgende:
Tja.. uhm moeilijk vraagstuk want wat gaan ze dan met name doen? Regio's met maatregelen uitbreiden lijkt me de eerste stap, maar wanneer gaat men de maatregelen verder uitbreiden en hoe?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:40 schreef Elan het volgende:
Het is natuurlijk ook gewoon continu maar zoeken naar een excuus waarom het in Nederland begrijpelijk is en het allemaal zo slecht nog niet gaat.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:41 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
1. Wat is je bewijs voor deze stelling?
2. Waarom zou het grote succes vooral door dit gegeven verklaard worden en niet bijvoorbeeld door essentile beleidskeuzes?
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #859 Goochelen met cijfers
Wel tijd voor een wekelijkse persco inderdaad.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:40 schreef Elan het volgende:
Ze hadden betere die perscootjes van de voorbije 1,5 maand kunnen schrappen en gewoon alleen nog iets organiseren als er echt iets op stapel staat. Net als in het voorjaar gewoon 1x per maand. Heeft ook meer impact.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als het de komende dagen zo doorgaat wel.
Ben alleen wel benieuwd of en welke maatregelen ze durven nemen.
Van vorige week of twee weken terug. Toen is het anders ingericht en hebben ze meer kleurtjes toegevoegd.quote:
😱quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook gewoon continu maar zoeken naar een excuus waarom het in Nederland begrijpelijk is en het allemaal zo slecht nog niet gaat.
Die gaan per 1 oktober weer open.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:
Vraag me af hoe dat in Zweden gaat. Daar zitten de verzorgingstehuizen al sinds mei dicht.
De komst van vaccins, bedoel je?quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alternatieve scenario's. Je kunt geen beleid blijven maken op een gebeurtenis waarvan je niet weet of die gaat plaatsvinden.
Zit wel wat in, ja. Misschien moet Rutte maar weer eens in het Torentje gaan speechen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hadden betere die perscootjes van de voorbije 1,5 maand kunnen schrappen en gewoon alleen nog iets organiseren als er echt iets op stapel staat. Net als in het voorjaar gewoon 1x per maand. Heeft ook meer impact.
Ja zoals nu dus, dat 10 en 11 geel/oranje zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Van vorige week of twee weken terug. Toen is het anders ingericht en hebben ze meer kleurtjes toegevoegd.
Is toch ook maar een beetje gedoe voor de bhne? Wat gaan we herhalen? We schudden nu nog steeds geen handen en gebruiken papieren zakdoekjes? Slap gedoe.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hadden betere die perscootjes van de voorbije 1,5 maand kunnen schrappen en gewoon alleen nog iets organiseren als er echt iets op stapel staat. Net als in het voorjaar gewoon 1x per maand. Heeft ook meer impact.
Nederland: 17,4 miljoen inwoners, 41.543 km, 416 inw/kmquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Noordrijn-Westfalen alleen al heeft meer inwoners dan Nederland.
In de hele Randstad wonen ca. 8,2 miljoen inwoners (2019).quote:Noordrijn-Westfalen heeft 17.932.651 inwoners (stand 31 december 2018) en is daarmee de Duitse deelstaat met de meeste inwoners. Daarmee is het gebied met een bevolkingsdichtheid van 526 inwoners per km, met uitzondering van de deelstaten(steden) Berlijn, Hamburg en Bremen, met afstand het dichtstbevolkte Duitse bondsland. En dat is ook meer dan Nederland. De bevolking is niet gelijkmatig verspreid over het gebied. Dunbevolkte gebieden zijn Ostwestfalen-Lippe, het Mnsterland evenals de bergachtige gebieden in het zuiden. Het Metropoolgebied Rijn-Ruhr is met rond de 10 miljoen inwoners een van de dichtst bevolkte gebieden van Europa. In de volgende tabel staat hoe de bevolking zich ontwikkeld heeft.
Noordrijn-Westfalen grenst aan Nederland en men vierde daar in februari ook op grote schaal carnaval of ging op wintersport.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet per definitie een non-argument hoor. Er zullen vast ook andere argumenten zijn, maar niet ieder ander argument is dan meteen een non-argument natuurlijk.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
😱
Zo slecht gaat het ook niet.
Naja, tenzij je het over de aankomende faillissementen en ontslagen hebt.
Dan gaat het idd hard de verkeerde kant op.
Faillisementen zijn nog nooit zo laag geweest, maar ok.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
😱
Geen handen schudden is volgens mij ook gewoon laaghangend fruit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Is toch ook maar een beetje gedoe voor de bhne? Wat gaan we herhalen? We schudden nu nog steeds geen handen en gebruiken papieren zakdoekjes? Slap gedoe.
Ga lekker ergens anders trollen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
😱
ik zei dan ook "komende".quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Faillisementen zijn nog nooit zo laag geweest, maar ok.
Ik vind dat we moeten kappen met ons gedrag. We hebben het geprobeerd met onze vrijheid en een dikke onvoldoende gehaald. Tijd om onze ego opzij te zetten en de vrijheden in te perken wat wel werkt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik vind dat we moeten kappen met de huidige methodes en gewoon Duitsland volgen.
Rivm en van Dissel hebben gewoon gefaald helaas. Geprobeerd en dikke onvoldoende gehaald.
Tijd om het ego opzij te zetten en beleid volgen wat wel werkt.
Graag zo schnell wie mglich. Hopelijk scheelt het dan een paar duizend doden.
Ze moeten in elk geval het thuiswerken weer zo benadrukken dat we het weer gaan doen. Volgens mij een vrij kleine maatregel die vrij veel effect heeft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja.. uhm moeilijk vraagstuk want wat gaan ze dan met name doen? Regio's met maatregelen uitbreiden lijkt me de eerste stap, maar wanneer gaat men de maatregelen verder uitbreiden en hoe?
Maar voor een goede vergelijking moet je niet slechts 1 land pakken, dat ook nog eens verschillende coronamaatregelen heeft per regio, maar een clubje landen. Binnen Europa, als je op worldometers kijkt naar de ietwat vertraagde dodentallen, dan gaat het in Nederland niet slechter dan in de meeste andere EU-landen - en de meeste EU-landen voeren ongeveer hetzelfde beleid als Duitsland wat betreft corona. Je wil dus wel weten waar specifiek het verschil gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook gewoon continu maar zoeken naar een excuus waarom het in Nederland begrijpelijk is en het allemaal zo slecht nog niet gaat.
Ik wacht nog steeds op de ondersterfte die we deze zomer onherroepelijk te zien zouden gaan krijgen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:46 schreef matthijst het volgende:
Straks een mooie ondersterfte, nu die gemiddeld 6000 griepdoden wel niet gehaald zullen gaan worden.
Randstad in intelligente lockdown lijkt me meest voor de hand liggen, de tijd die men initieel had om middels maatwerk lokaal proefballonnetjes op te laten en te kijken of en wat het effect precies is loopt op z'n einde. Deze cijfers zijn zorgwekkend maar zelfs als je vandaag rigoreus zou ingrijpen en het virus volledig indamt is de piek er pas over een week of 2, de reguliere zorg gaat dus naar het zich laat aanzien al weer in het gedrang komenquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja.. uhm moeilijk vraagstuk want wat gaan ze dan met name doen? Regio's met maatregelen uitbreiden lijkt me de eerste stap, maar wanneer gaat men de maatregelen verder uitbreiden en hoe?
Over goochelen met cijfers gesproken. Zelfs in Nederland is de urbanisatiegraad al heel erg uiteenlopen. En dan wil je 1 heel land afzetten tegen 1 deelstaat net over de grens.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nederland: 17,4 miljoen inwoners, 41.543 km, 416 inw/km
Noordrijn-Westfalen: 17,9 miljoen inwoners, 34.080 km, 526 inw/km
https://www.vpro.nl/argos(...)onadoden-hebben.html
https://www.trouw.nl/binn(...)l&utm_source=twitter
[..]
Noordrijn-Westfalen grenst aan Nederland en men vierde daar in februari ook op grote schaal carnaval of ging op wintersport.
Klopt, en daar gaat het straks heel hard mee als de IC capaciteit toch weer in gevaar zou komen en er dus echt weer maatregelen genomen moeten worden die b.v. de nekslag zijn voor veel horeca.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
😱
Tot zover de illusie dat het grotendeels aan (studenten)huisfeesten ligt?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:47 schreef _serial_ het volgende:
1.4% Studentenvereniging/activiteit (44)
1.2% feest, verjaardag, borrel (38)
Dat van 22% de setting bekend is maakt het nog logischer dat het percentage thuisomgeving zo hoog is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:47 schreef _serial_ het volgende:
Week 39: RIVM Rapport over week 38
Van 15 september 10:00 t/m 22 september 10:00 :
192255(was 195545) tests, waarvan 10363(was 7419) positief, 6.1%(was 3.9%, stijging 2.2%) *
Van de positief getesten (15 sept t/m 22 sept) aarvan de setting bekend was (3052, 22.7%)
55.8% thuissituatie (1703)
11.1% werk (338)
9.1% familie (279)
5.7% Vrijetijdsbesteding/sport (174)
5.6% Horeca (170)
4.7% Kennissen en vrienden (142)
4.2% school/kinderopvang (129)
3.1% verpleegtehuis (95)
1.7% overig (51)
1.6% woonzorgcentra (50)
1.4% Studentenvereniging/activiteit (44)
1.2% feest, verjaardag, borrel (38)
0.8% medereiziger / reis / vakantie (23)
0.6% Overige gezondheidzorg (17)
BCO :
Week 38 Meldingen 12958 onderzocht, 1339 gevonden via BCO
Leeftijdsverdeling ( 8 sept t/m 15 sept)
0-4 - 24 positief - 0.2% - 2 opnames - 2.1% - 0 overleden - 0.0%
5-9 - 96 positief - 0.7% - 0 opnames - 0.0% - 0 overleden - 0.0%
10-14 - 504 positief - 3.9% - 0 opnames - 0.0% - 0 overleden - 0.0%
15-19 - 1331 positief - 10.2% - 0 opnames - 0.0% - 0 overleden - 0.0%
20-24 - 2118 positief - 16.2% - 2 opnames - 2.1% - 0 overleden - 0.0%
25-29 - 1494 positief - 11.4% - 2 opnames - 2.1% - 0 overleden - 0.0%
30-34 - 1094 positief - 8.4% - 2 opnames - 2.1% - 0 overleden - 0.0%
35-39 - 915 positief - 7.0% - 6 opnames - 6.2% - 0 overleden - 0.0%
40-44 - 899 positief - 6.9% - 4 opnames - 4.2% - 0 overleden - 0.0%
45-49 - 944 positief - 7.2% - 7 opnames - 7.3% - 1 overleden - 5.3%
50-54 - 994 positief - 7.6% - 1 opnames - 1.0% - 0 overleden - 0.0%
55-59 - 902 positief - 6.9% - 15 opnames - 15.6% - 0 overleden - 0.0%
60-64 - 572 positief - 4.4% - 9 opnames - 9.4% - 0 overleden - 0.0%
65-69 - 346 positief - 2.7% - 10 opnames - 10.4% - 0 overleden - 0.0%
70-74 - 254 positief - 1.9% - 10 opnames - 10.4% - 3 overleden - 15.8%
75-79 - 173 positief - 1.3% - 8 opnames - 8.3% - 3 overleden - 15.8%
80-84 - 155 positief - 1.2% - 11 opnames - 11.5% - 3 overleden - 15.8%
85-89 - 132 positief - 1.0% - 6 opnames - 6.2% - 5 overleden - 26.3%
90-94 - 81 positief - 0.6%- 1 opnames - 1.0% - 4 overleden - 21.1%
95+ - 21 positief - 0.2% - 0 opnames - 0.0% - 0 overleden - 0.0%
Faillissementen zijn juist recordlaag. Door al die onterechte Coronasteun.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
😱
Dit is ook echt een wassen neus he.. slechts 1/4 van de data is 'bekend' en daar dan ruim de helft van is 'thuissituatie'quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:47 schreef _serial_ het volgende:
Week 39: RIVM Rapport over week 38
Van 15 september 10:00 t/m 22 september 10:00 :
192255(was 195545) tests, waarvan 10363(was 7419) positief, 6.1%(was 3.9%, stijging 2.2%) *
Van de positief getesten (15 sept t/m 22 sept) aarvan de setting bekend was (3052, 22.7%)
55.8% thuissituatie (1703)
11.1% werk (338)
9.1% familie (279)
Hoe moeten ze het nog meer benadrukken dan nu? Het wordt letterlijk iedere keer bij herhaling genoemd. De meesten hebben er gewoon geen boodschap aan, omdat ze het thuiswerken zat waren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ze moeten in elk geval het thuiswerken weer zo benadrukken dat we het weer gaan doen. Volgens mij een vrij kleine maatregel die vrij veel effect heeft.
Klopt, alles is perfect, gewoon zo doorgaan, het ligt alleen aan de mensen zelf.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe moeten ze het nog meer benadrukken dan nu? Het wordt letterlijk iedere keer bij herhaling genoemd. De meesten hebben er gewoon geen boodschap aan, omdat ze het thuiswerken zat waren.
Omdat men door bazen min of meer gedwongen wordt op kantoor te verschijnen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe moeten ze het nog meer benadrukken dan nu? Het wordt letterlijk iedere keer bij herhaling genoemd. De meesten hebben er gewoon geen boodschap aan, omdat ze het thuiswerken zat waren.
Waar specifiek het verschil wordt gemaakt is helder uitgelegd in de artikelen die ik heb gedeeld. In andere media kun je daar nog wel meer over vindenquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar voor een goede vergelijking moet je niet slechts 1 land pakken, dat ook nog eens verschillende coronamaatregelen heeft per regio, maar een clubje landen. Binnen Europa, als je op worldometers kijkt naar de ietwat vertraagde dodentallen, dan gaat het in Nederland niet slechter dan in de meeste andere EU-landen - en de meeste EU-landen voeren ongeveer hetzelfde beleid als Duitsland wat betreft corona. Je wil dus wel weten waar specifiek het verschil gemaakt wordt.
Precies, en die houdt ooit op.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Faillissementen zijn juist recordlaag. Door al die onterechte Coronasteun.
Je kunt ook gewoon een keer normaal een discussie voeren lijkt me.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Klopt, alles is perfect, gewoon zo doorgaan, het ligt alleen aan de mensen zelf.
Nog meer benadrukken? Misschien rondrijden met speakers en schreuwen dat we thuis moeten werken?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ze moeten in elk geval het thuiswerken weer zo benadrukken dat we het weer gaan doen. Volgens mij een vrij kleine maatregel die vrij veel effect heeft.
Welk percentage van de 'verdacht' blijkt doorgaans besmet? BVDquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:19 schreef Gretzl het volgende:
Nu 561 bewezen of verdacht. In sneltreinvaart op de afgrond af....![]()
Dus het heeft niets met het RIVM te maken?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waar specifiek het verschil wordt gemaakt is helder uitgelegd in de artikelen die ik heb gedeeld. In andere media kun je daar nog wel meer over vinden![]()
TLDR: komt voor een behoorlijk deel neer op de mate van (preventief) testen en de kwaliteit van het BCO. Op beide aspecten scoort Duitsland fantastisch en een hoop andere EU-landen slechts gemiddeld.
Dit deelde ik om aan te tonen dat de stelling 'In Duitsland wonen mensen minder op een kluitje dan in Nederland' een drogreden is om het succes van het Duitse coronabeleid onderuit te halen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Over goochelen met cijfers gesproken. Zelfs in Nederland is de urbanisatiegraad al heel erg uiteenlopen. En dan wil je 1 heel land afzetten tegen 1 deelstaat net over de grens.
Die behoefte heb ik niet bij jou.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon een keer normaal een discussie voeren lijkt me.
Zie hierboven.quote:Maar verlicht ons, hoe moeten ze thuiswerken nog meer benadrukken dan? Moet er een ambtenaar naar iedere werkgever gaan om te beoordelen of mensen wel geoorloofd op locatie werken?
Zal ook een deel zijn, maar die ga je al helemaal niet over de streep trekken door het 'nog meer te benadrukken'.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat men door bazen min of meer gedwongen wordt op kantoor te verschijnen.
Meh, daar Nederland uitblinker is in oversterfte neem ik de officile dodencijfers met corona maar even met een korreltje zout.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar voor een goede vergelijking moet je niet slechts 1 land pakken, dat ook nog eens verschillende coronamaatregelen heeft per regio, maar een clubje landen. Binnen Europa, als je op worldometers kijkt naar de ietwat vertraagde dodentallen, dan gaat het in Nederland niet slechter dan in de meeste andere EU-landen - en de meeste EU-landen voeren ongeveer hetzelfde beleid als Duitsland wat betreft corona. Je wil dus wel weten waar specifiek het verschil gemaakt wordt.
Hier wordt nog steeds volop thuisgewerkt hoor. Is ook nooit echt veel aan getornd, zelfs niet in juni en juli.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon een keer normaal een discussie voeren lijkt me.
Maar verlicht ons, hoe moeten ze thuiswerken nog meer benadrukken dan? Moet er een ambtenaar naar iedere werkgever gaan om te beoordelen of mensen wel geoorloofd op locatie werken?
Was het niet zo dat een substantieel van die studenten elkaar niet wilde verlinken in het BCO en gewoon dood alsof de neus bloedt?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tot zover de illusie dat het grotendeels aan (studenten)huisfeesten ligt?
Inderdaad. Als je naar de top 6 kijkt (de thuissituatie even buiten beschouwing gelaten, want je huisgenoten besmetten valt nou eenmaal niet te voorkomen) dan is het devies voor de komende tijd duidelijk:quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee precies, maar ondertussen is het dubbel zo veel herleidbaar dan de horeca die wel aangepakt wordt. Ik bedoel, tot hoe ver wil men de bedrijven zelf ruimte geven om er invulling aan te geven en wat kan men wettelijk?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zal ook een deel zijn, maar die ga je al helemaal niet over de streep trekken door het 'nog meer te benadrukken'.
Ok, gevalletje beste stuurlui dus. Verrassend.quote:
Ongetwijfeld speelt dat een rol.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Was het niet zo dat een substantieel van die studenten elkaar niet wilde verlinken in het BCO en gewoon dood alsof de neus bloedt?
Ah, ongefundeerde uitspraken, daar zaten we op te wachten ja.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Meh, daar Nederland uitblinker is in oversterfte neem ik de officile dodencijfers met corona maar even met een korreltje zout.
Jaja, of dat een substantieel deel van de mensen strontziek wordt van hun familie en ze er dus daarom bijnaait?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Was het niet zo dat een substantieel van die studenten elkaar niet wilde verlinken in het BCO en gewoon dood alsof de neus bloedt?
Zolang de pandemie duurt, en er dus maatregelen nodig zijn vanuit de overheid, blijven ze ook gewoon steun geven. Ze zitten er in Den Haag ook niet op te wachten dat er grote groepen mensen werkloos worden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Precies, en die houdt ooit op.
Nederland moet z.s.m. voor het Duitse beleid kiezen. Dat is gebaseerd op een heel andere hoofdstrategie dan de Nederlandse en bewezen succesvol. Met alleen vingerwijzen naar de bevolking en verder geen concrete maatregelen is het compleet onmogelijk om goed in te dammen (lees: verspreiding laten afnemen). En uiteindelijk met deze trends ook niet mogelijk om volle ziekenhuizen te voorkomen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar verlicht ons, hoe moeten ze thuiswerken nog meer benadrukken dan? Moet er een ambtenaar naar iedere werkgever gaan om te beoordelen of mensen wel geoorloofd op locatie werken?
Wat was dat voor zooi dan in Spijkenisse?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:54 schreef OProg het volgende:
Het signaal was al lekker fout toen bleek dat uitgerekend ambtenaren weer naar kantoor gingen.
Het is ook gewoon onzin om kleine kroegjes in dorpen en dergelijke te gaan pakken. Wel lekker makkelijk, naar de horeca wijzen, maar zoals die zooi in Spijkenisse, wat ik afgelopen weekeinde al vernam, gewoon actie ondernemen en dicht. Dikke doei, jammer. Pak dat nou gewoon eens aan. En misschien is het ook gewoon geen goed idee om nu met 10.000 man in een voetbalstadion te gaan zitten. Met dit soort zaken is echt nog een hoop te doen.
Verschil is wel dat je de horeca maatregelen op kunt leggen, dat ligt bij een kantoor toch wel lastiger. Thuiswerken kun je alleen stimuleren door f meer urgentie te kweken (en dat lukte in maart/april bv. door de toenemende opnames), f door harde maatregelen te nemen ( la Spanje alleen maar een briefje de deur uit). Dat laatste gaat niet lukken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee precies, maar ondertussen is het dubbel zo veel herleidbaar dan de horeca die wel aangepakt wordt. Ik bedoel, tot hoe ver wil men de bedrijven zelf ruimte geven om er invulling aan te geven en wat kan men wettelijk?
Je zegt net nog het compleet tegenovergestelde, dat het niet de strategie is maar de uitvoeringquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nederland moet z.s.m. voor het Duitse beleid kiezen. Dat is gebaseerd op een heel andere hoofdstrategie dan de Nederlandse en bewezen succesvol.
Het falende Nederlandse beleid heeft uiteraard net zo goed voor een aanzienlijk deel te maken met de adviezen van RIVM en OMT die niet in lijn zijn met die van RKI (Duitse instituut). En ook met gevallen van belangenverstrengeling zoals het schandaal Vossen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus het heeft niets met het RIVM te maken?
Dat snap ik maar simpelweg de bevolkingsdichtheid van 1 deelstaat posten is daarbij niet echt onomstotelijk bewijs.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dit deelde ik om aan te tonen dat de stelling 'In Duitsland wonen mensen minder op een kluitje dan in Nederland' een drogreden is om het succes van het Duitse coronabeleid onderuit te halen.
Zou goed kunnen, maar het lijkt me sterk dat dat op zichzelf deze stijgingen aan het veroorzaken is. Volgens mij niet meer dan beperkte clusters die met name opvallen (en veel media-aandacht krijgen) omdat het bij studenten gebeurt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Daar is weinig ongefundeerd aan hoor maar ik ga niet de moeite nemen om voor jou zo nodig weer alle statistieken die de voorbije maanden tot vervelens aan toe al de revue gepasseerd zijn wr van het internet te moeten trekken. Heb ook gewoon nog werk te doen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ah, ongefundeerde uitspraken, daar zaten we op te wachten ja..
Nederlands en Duits beleid is nagenoeg hetzelfde, alleen grijpen zij wel in als er signaalwaarden worden overschreden en hebben ze genoeg testcapaciteit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nederland moet z.s.m. voor het Duitse beleid kiezen. Dat is gebaseerd op een heel andere hoofdstrategie dan de Nederlandse en bewezen succesvol. Met alleen vingerwijzen naar de bevolking en verder geen concrete maatregelen is het compleet onmogelijk om goed in te dammen (lees: verspreiding laten afnemen). En uiteindelijk met deze trends ook niet mogelijk om volle ziekenhuizen te voorkomen.
Tja, 2,5 miljoen kinderen op school (en dat nog las van de kinderopvang en het personeel), zo verrassend is het ook weer niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:53 schreef Tijn het volgende:
Beetje jammer dat er ook zoveel besmettingen op scholen plaatsvinden. Wat moeten ze daar nou mee?
Ja, met dat laatste wel eens. Eigenlijk nog eerder al, half augustus uiterlijk. Toen waren met name Amsterdam en Rotterdam al fout bezig.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederlands en Duits beleid is nagenoeg hetzelfde, alleen grijpen zij wel in als er signaalwaarden worden overschreden en hebben ze genoeg testcapaciteit.
Als je twee weken geleden begonnen was met ingrijpende maatregelen in de drie grote steden had het nooit zover gescaleerd. Ben ik van overtuigd.
Het zou wel beter zijn als je minder overgaat in wartaal en meer to the point blijft. Je zegt net dat in Duitsland het bron- en contactonderzoek beter op orde is en dat dat het verschil maakt. Het bron- en contactonderzoek ligt op het bordje van de GGD.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het falende Nederlandse beleid heeft uiteraard net zo goed voor een aanzienlijk deel te maken met de adviezen van RIVM en OMT die niet in lijn zijn met die van RKI (Duitse instituut). En ook met gevallen van belangenverstrengeling zoals het schandaal Vossen.
Sowieso is het aantal studenten eigenlijk maar klein ten opzichte van de totale bevolking. Het is niet alsof iedereen in de leeftijd 20-30 een student is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, maar het lijkt me sterk dat dat op zichzelf deze stijgingen aan het veroorzaken is. Volgens mij niet meer dan beperkte clusters die met name opvallen (en veel media-aandacht krijgen) omdat het bij studenten gebeurt.
Er zijn gewoon concrete maatregelen. Dat ze niet bij jouw strategie passen is wat anders.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nederland moet z.s.m. voor het Duitse beleid kiezen. Dat is gebaseerd op een heel andere hoofdstrategie dan de Nederlandse en bewezen succesvol. Met alleen vingerwijzen naar de bevolking en verder geen concrete maatregelen is het compleet onmogelijk om goed in te dammen (lees: verspreiding laten afnemen). En uiteindelijk met deze trends ook niet mogelijk om volle ziekenhuizen te voorkomen.
Ja, precies. Je bent ongefundeerd aan het roepen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar is weinig ongefundeerd aan hoor maar ik ga niet de moeite nemen om voor jou zo nodig weer alle statistieken die de voorbije maanden tot vervelens aan toe al de revue gepasseerd zijn wr van het internet te moeten trekken. Heb ook gewoon nog werk te doen.
Nee, maar wat moeten ze nu doen? Ik begrijp ook wel dat weer de scholen sluiten niet wenselijk is, maar ze kunnen dit ook moeilijk zo door laten gaan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, 2,5 miljoen kinderen op school (en dat nog las van de kinderopvang en het personeel), zo verrassend is het ook weer niet.
Ja goed punt wel..quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso is het aantal studenten eigenlijk maar klein ten opzichte van de totale bevolking. Het is niet alsof iedereen in de leeftijd 20-30 een student is.
Qua belang van testen en BCO zijn de landen meer op elkaar gaan lijken idd. Maar Duitsland stuurt toch niet op ziekenhuiscapaciteit? En iets als gecontroleerde verspreiding staat toch ook niet in het woordenboek van RKI?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederlands en Duits beleid is nagenoeg hetzelfde, alleen grijpen zij wel in als er signaalwaarden worden overschreden en hebben ze genoeg testcapaciteit.
Als je twee weken geleden begonnen was met ingrijpende maatregelen in de drie grote steden had het nooit zover gescaleerd. Ben ik van overtuigd.
Beelden van veel te volle zalen dat er uit zag als een feestcafe. Die gingen het weekeinde al rond bij mijn maat die een kroeg heeft en zelf netjes vakken gemaakt heeft waarin iedereen gewoon op afstand zit. Die was zwak gezegd niet echt blij.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat was dat voor zooi dan in Spijkenisse?
Welke ambtenaren gaan weer naar kantoor? Ik werk bij de rechtspraak en bij ons is nog iedereen thuis op de griffie na.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:54 schreef OProg het volgende:
Het signaal was al lekker fout toen bleek dat uitgerekend ambtenaren weer naar kantoor gingen.
Het is ook gewoon onzin om kleine kroegjes in dorpen en dergelijke te gaan pakken. Wel lekker makkelijk, naar de horeca wijzen, maar zoals die zooi in Spijkenisse, wat ik afgelopen weekeinde al vernam, gewoon actie ondernemen en dicht. Dikke doei, jammer. Pak dat nou gewoon eens aan. En misschien is het ook gewoon geen goed idee om nu met 10.000 man in een voetbalstadion te gaan zitten. Met dit soort zaken is echt nog een hoop te doen.
Vakantieverkeer weer opengooien heeft wereldwijd ook desastreuze gevolgen gehad. Nooit begrepen waarom je zo nodig voor je lol op reis moet tijdens een pandemie, maar dan voelen mensen zich direct aangevallen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, met dat laatste wel eens. Eigenlijk nog eerder al, half augustus uiterlijk. Toen waren met name Amsterdam en Rotterdam al fout bezig.
Ja ok maar het is ook weer niet alsof op studentenfeestjes alleen studenten komen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso is het aantal studenten eigenlijk maar klein ten opzichte van de totale bevolking. Het is niet alsof iedereen in de leeftijd 20-30 een student is.
Vooralsnog? Niets wat mij betreft. Er zijn tal van andere plekken die veel minder belangrijk zijn die eerder in aanmerking komen voor inperkende maatregelen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar wat moeten ze nu doen? Ik begrijp ook wel dat weer de scholen sluiten niet wenselijk is, maar ze kunnen dit ook moeilijk zo door laten gaan.
Je kan prima de Arbeidsinspectie laten controleren op een veilige werkplek? Of zie ik iets over 't hoofd?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verschil is wel dat je de horeca maatregelen op kunt leggen, dat ligt bij een kantoor toch wel lastiger. Thuiswerken kun je alleen stimuleren door f meer urgentie te kweken (en dat lukte in maart/april bv. door de toenemende opnames), f door harde maatregelen te nemen ( la Spanje alleen maar een briefje de deur uit). Dat laatste gaat niet lukken.
https://www.nu.nl/voetbal(...)-zonder-publiek.htmlquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:59 schreef Dven het volgende:
Moeilijk doen over 10K mensen die in een stadion waar er vijfmaal zoveel inpassen lijkt me ook niet echt het punt waarop men zich nu zo vast zou moeten bijten. Ook geen enkele aanleiding toe vanuit andere landen waar sportwedstrijden al maanden weer bezocht kunnen worden.
Ach, kijk nou toch.quote:De wedstrijden in de Bundesliga worden ook komend seizoen voorlopig zonder publiek gespeeld, zo heeft de DFL dinsdag besloten. Vanwege het coronavirus durfde de Duitse bond het niet aan om in september alweer fans toe te laten.
Want corona-besmettingen in horecagelegenheden ontstaan alleen na middernacht?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn gewoon concrete maatregelen. Dat ze niet bij jouw strategie passen is wat anders.
Nee hoor, ze hebben daar een andere mening over. Dat je bijvoorbeeld afgelopen zomer beter op bepaalde gebieden in het buitenland dan aan de Nederlandse kust kon zijn als het om drukte gaat. Dat betekent niet dat ze zich aangevallen voelen hoor.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Vakantieverkeer weer opengooien heeft wereldwijd ook desastreuze gevolgen gehad. Nooit begrepen waarom je zo nodig voor je lol op reis moet tijdens een pandemie, maar dan voelen mensen zich direct aangevallen.
Je zorgt er zelf maar voor dat je je huiswerk in orde hebt. Doei.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, precies. Je bent ongefundeerd aan het roepen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ptember-naar-kantoorquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Welke ambtenaren gaan weer naar kantoor? Ik werk bij de rechtspraak en bij ons is nog iedereen thuis op de griffie na.
Maar de mondmaskerplicht heb je ook in Belgi, in Frankrijk, in Spanje. En daar gaat het niet beter dan hier. Bovendien is het de verspreiding op scholen nu juist de minste zorg. Dus waarom zou dat het verschil maken?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Verder is het Duitse beleid inzake de mondmaskerplicht en inzake de preventiemaatregelen op scholen natuurlijk ook wezenlijk anders. Het belang hiervan mogen we niet onderschatten.
Onderwijspersoneel bv. Ik werk vijf dagen als ondersteunend personeel weer op m'n standplaats en thuiswerken mag officieel niet meer van de schoolleiding. M'n vrouw haar nieuwe job bij de rijksoverheid is ook gewoon fulltime op de standplaats Nu ga je daar natuurlijk niet moeilijk doen als je ergens nieuw bent.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Welke ambtenaren gaan weer naar kantoor? Ik werk bij de rechtspraak en bij ons is nog iedereen thuis op de griffie na.
Jep, dat is al de hele tijd het probleem. Natuurlijk besmetten mensen elkaar thuis, maar de vraag is hoe het het huishouden berhaupt binnenkwam. Coronavirus komt niet door het raam naar binnen gewaaid immers.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:02 schreef Simmertje het volgende:
Ik blijf het een beetje raar vinden hoe ik het percentage besmettingen thuissituatie moet interpreteren. Ik snap dat mensen het (zeer waarschijnlijk) thuis opgelopen hebben door een besmette huisgenoot, maar volgens mij is het veel belangrijker om te kijken naar wie het eerste in het huishouden besmet was en waar, die cijfers lijken mij veel relevanter in het terugbrengen van het aantal besmettingen.
Wat probeer je nu te zeggen man? Dit heeft toch geen enkele samenhang met hetgeen ik zeg joh?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/voetbal(...)-zonder-publiek.html
[..]
Ach, kijk nou toch.
Dit is nou een non-argument. Zeker in combinatie met de smiley.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:01 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Want corona-besmettingen in horecagelegenheden ontstaan alleen na middernacht?
Er zaten bij een aantal wedstrijden in de Bundesliga gewoon supporters dit weekend hoor...quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/voetbal(...)-zonder-publiek.html
[..]
Ach, kijk nou toch.
Ja, snap ik goed.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:00 schreef OProg het volgende:
[..]
Beelden van veel te volle zalen dat er uit zag als een feestcafe. Die gingen het weekeinde al rond bij mijn maat die een kroeg heeft en zelf netjes vakken gemaakt heeft waarin iedereen gewoon op afstand zit. Die was zwak gezegd niet echt blij.
Zeg dat maar tegen je werkgever als ie je vraagt om een presentatie te geven. Ik snap niet waarom je zulke onzin zou zeggen, en dan vervolgens tot 3x toe zou weigeren om een bron te leveren. Zeg dan gewoon niets, als je niet in staat bent om mee te praten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Je zorgt er zelf maar voor dat je je huiswerk in orde hebt. Doei.
Het is dus ook wel degelijk zo dat horecamensen het voor elkaar verpesten en niet alleen de bezoekers.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:00 schreef OProg het volgende:
[..]
Beelden van veel te volle zalen dat er uit zag als een feestcafe. Die gingen het weekeinde al rond bij mijn maat die een kroeg heeft en zelf netjes vakken gemaakt heeft waarin iedereen gewoon op afstand zit. Die was zwak gezegd niet echt blij.
Inhoudelijk zijn er natuurlijk tal van verschillen, maar we hebben allebei zo'n Coronadashboard met signaalwaarden waarop in theorie geanticipeerd zou moeten worden. Dat is de essentie van het hele beleid. Monitoren en waar nodig anticiperen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Qua belang van testen en BCO zijn de landen meer op elkaar gaan lijken idd. Maar Duitsland stuurt toch niet op ziekenhuiscapaciteit? En iets als gecontroleerde verspreiding staat toch ook niet in het woordenboek van RKI?
Verder is het Duitse beleid inzake de mondmaskerplicht en inzake de preventiemaatregelen op scholen natuurlijk ook wezenlijk anders. Het belang hiervan mogen we niet onderschatten.
Dit ja, bij het eerste de beste dipje in de cijfers was het zo van: mensen ga heen en verspreid uzelf over Europa...quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Vakantieverkeer weer opengooien heeft wereldwijd ook desastreuze gevolgen gehad. Nooit begrepen waarom je zo nodig voor je lol op reis moet tijdens een pandemie, maar dan voelen mensen zich direct aangevallen.
Ah dat heb ik gemist. Echt heel slecht dit. De overheid heeft juist een voorbeeldfunctie....quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:02 schreef OProg het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ptember-naar-kantoor
Dit stond in alle kranten. Ik vond het niet echt een handig signaal.
Ik doe nu trouwens een opdracht voor semi-overheid en daar gelukkig ook gewoon thuiswerken als basis.
En dat gebeurt nu dus. Vorige week al.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Inhoudelijk zijn er natuurlijk tal van verschillen, maar we hebben allebei zo'n Coronadashboard met signaalwaarden waarop in theorie geanticipeerd zou moeten worden. Dat is de essentie van het hele beleid. Monitoren en waar nodig anticiperen.
En dan hebben we niet over de natuur opzoeken wat nog vrij onschuldig is, maar ook gewoon weer lekker naar de feestbesmettingen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit ja, bij het eerste de beste dipje in de cijfers was het zo van: mensen ga heen en verspreid uzelf over Europa...
Echt nooit begrepen, zo fucking naief.
Toch het idee dat ze qua anticiperen nogal wat te leren hebben..quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dat gebeurt nu dus. Vorige week al.
Klopt. Dat doen mensen over het algemeen voor elkaar. Maar als ik hier in het dorp kijk is het gewoon allemaal netjes, rustig en volgens de regels. En als we het hier al weten dat het een heel stuk verder mis gaat kan het toch niet zo dat de handhaving het niet weer.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is dus ook wel degelijk zo dat horecamensen het voor elkaar verpesten en niet alleen de bezoekers.
waar dan precies? in de VS is het echt nog heel mondjesmaat, in Duitsland is er geen publiek en zelfs Nieuw Zeeland heeft alle vrijheid qua sportwedstrijden weer teruggedraaid toen er een paar nieuwe gevallen bekend werden. Ja, in Frankrijk is er veel vrijheid qua supportersaantallen maar daar gaat het dan ook mooi fout.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:59 schreef Dven het volgende:
Moeilijk doen over 10K mensen die in een stadion waar er vijfmaal zoveel inpassen lijkt me ook niet echt het punt waarop men zich nu zo vast zou moeten bijten. Ook geen enkele aanleiding toe vanuit andere landen waar sportwedstrijden al maanden weer bezocht kunnen worden.
Het is de combinatie van alle maatregelen. In de stukken die ik heb gedeeld wordt het zorgvuldig uiteengezet. Hopelijk maakt dat het voldoende duidelijk voor jequote:Op dinsdag 22 september 2020 15:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de mondmaskerplicht heb je ook in Belgi, in Frankrijk, in Spanje. En daar gaat het niet beter dan hier. Bovendien is het de verspreiding op scholen nu juist de minste zorg. Dus waarom zou dat het verschil maken?
Gewoon bek houdenquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zit wel wat in, ja. Misschien moet Rutte maar weer eens in het Torentje gaan speechen.
Hij heeft gewoon geen flauw idee waar hij het over heeft en probeert gemakkelijk te scoren maar schiet finaal over iedere bal heen. In Duitsland kan inmiddels tot 25% aan toeschouwers terugkeren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:03 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
Er zaten bij een aantal wedstrijden in de Bundesliga gewoon supporters dit weekend hoor...
Hoezo? De cijfers liepen richting signaalwaardes en ze kwamen bij elkaar om de situatie te bespreken en zijn met maatregelen gekomen. Dat je die maatregelen vervolgens niet goed genoeg vindt doet niets af van het feit dat ze dus gewoon anticiperen op dat dashboard.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch het idee dat ze qua anticiperen nogal wat te leren hebben..
De kroegen een uurtje eerder dicht is niet passend ingrijpen. Of staat eigenlijk gelijk aan berhaupt niet ingrijpen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dat gebeurt nu dus. Vorige week al.
Je moet het percentage ook in het licht plaatsen van het feit dat een thuisbesmetting vrij makkelijk te bevestigen is. In het gros van de gevallen is de oorzaak niet bekend. Van de thuisbesmettingen zullen er maar weinig onopgemerkt blijven.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:02 schreef Simmertje het volgende:
Ik blijf het een beetje raar vinden hoe ik het percentage besmettingen thuissituatie moet interpreteren. Ik snap dat mensen het (zeer waarschijnlijk) thuis opgelopen hebben door een besmette huisgenoot, maar volgens mij is het veel belangrijker om te kijken naar wie het eerste in het huishouden besmet was en waar, die cijfers lijken mij veel relevanter in het terugbrengen van het aantal besmettingen.
Ik heb meer te doen dan voor jou iets op te zoeken. Mijn werkgever betaalt mij, jij bent mij geen knip voor de ogen waard. Neem je het niet aan, jouw probleem. Next.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen je werkgever als ie je vraagt om een presentatie te geven. Ik snap niet waarom je zulke onzin zou zeggen, en dan vervolgens tot 3x toe zou weigeren om een bron te leveren. Zeg dan gewoon niets, als je niet in staat bent om mee te praten.
Precies, zeg dan gewoon niets. Dat was voor iedereen beter geweest.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb meer te doen dan voor jou iets op te zoeken. Mijn werkgever betaalt mij, jij bent mij geen knip voor de ogen waard. Neem je het niet aan, jouw probleem. Next.
Nogmaals: dat vind jij. Om het supersimpele feit dat er gesignaleerd is en vervolgens aan de knoppen gedraaid is kan niemand heen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
De kroegen een uurtje eerder dicht is niet passend ingrijpen. Of staat eigenlijk gelijk aan berhaupt niet ingrijpen.
Sec genomen ja. Maar 'regeren is vooruitzien' is ook anticiperen en daarin had men - net als met de testcapaciteit discussie - gewoon vele weken eerder moeten kijken naar wat er gaande was en ook door experts (prof of amateur) geroepen werd en bij moeten schalen. Het is gewoon veel en veels te lang op z'n beloop gelaten waardoor je nu in deze situatie zit waarbij de sneeuwbal al even aan het rollen is..quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoezo? De cijfers liepen richting signaalwaardes en ze kwamen bij elkaar om de situatie te bespreken en zijn met maatregelen gekomen. Dat je die maatregelen vervolgens niet goed genoeg vindt doet niets af van het feit dat ze dus gewoon anticiperen op dat dashboard.
In Duitsland zijn er wl supporters aanwezig. Bij 6 van de 9 laatste thuisspelende clubs. Ook bij de Europese Supercup zijn er supporters welkom. In het oosten van Europa al maanden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waar dan precies? in de VS is het echt nog heel mondjesmaat, in Duitsland is er geen publiek en zelfs Nieuw Zeeland heeft alle vrijheid qua sportwedstrijden weer teruggedraaid toen er een paar nieuwe gevallen bekend werden. Ja, in Frankrijk is er veel vrijheid qua supportersaantallen maar daar gaat het dan ook mooi fout.
Ik weet niet of het op zijn beloop is gelaten. Ga er eigenlijk uit van niet want ik zie Rutte cs niet hele dagen Yahtzeen met elkaar, eigenlijk. Ik kijk graag naar de feiten en die zijn dat er signaalwaardes zijn ingesteld waarop geanticipeerd moet worden en dat is gebeurd.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sec genomen ja. Maar 'regeren is vooruitzien' is ook anticiperen en daarin had men - net als met de testcapaciteit discussie - gewoon vele weken eerder moeten kijken naar wat er gaande was en ook door experts (prof of amateur) geroepen werd en bij moeten schalen. Het is gewoon veel en veels te lang op z'n beloop gelaten waardoor je nu in deze situatie ziet waarbij de sneeuwbal al even aan het rollen is..
Ga dan ook gewoon aan het werkquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb meer te doen dan voor jou iets op te zoeken. Mijn werkgever betaalt mij, jij bent mij geen knip voor de ogen waard. Neem je het niet aan, jouw probleem. Next.
Dat vind ik niet dat is gewoon een feit. Je ziet de cijfers toch ook? Grote delen van Europa hikken tegen een lockdown aan of nemen extreme maatregelen en Nederland doet de kroeg een uur eerder dicht. Dat is pissen op enorme bosbrand.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals: dat vind jij. Om het supersimpele feit dat er gesignaleerd is en vervolgens aan de knoppen gedraaid is kan niemand heen.
Nee, er is echt maar n feit en dat is dat ze aan de knoppen hebben gezeten op het moment dat de signaalwaardes in beeld kwamen. Precies zoals ze aangekondigd hadden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat vind ik niet dat is gewoon een feit. Je ziet de cijfers toch ook? Grote delen van Europa hikken tegen een lockdown aan of nemen extreme maatregelen en Nederland doet de kroeg een uur eerder dicht. Dat is pissen op enorme bosbrand.
Klopt in wit-rusland is het nooit verboden geweestquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:09 schreef Dven het volgende:
[..]
In Duitsland zijn er wl supporters aanwezig. Bij 6 van de 9 laatste thuisspelende clubs. Ook bij de Europese Supercup zijn er supporters welkom. In het oosten van Europa al maanden.
Jij vindt zelf dat de kroeg een uurtje eerder sluiten wel voldoende gaat zijn om de opwaartse trend te doen breken?quote:
Ik vind 10.000+ man nou niet bepaald "amper gevuld", maar ok.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:12 schreef Dven het volgende:
En nogmaals, een amper gevuld stadion is irrelevant.
Behalve de Kuip dan.
Het gaat niet om wat ik vind. Het gaat erom dat zoals aangekondigd er aanvullende maatregelen op regionaal niveau zijn ingesteld op het moment dat de signaalwaardes in beeld kwamen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij vindt zelf dat de kroeg een uurtje eerder sluiten er wel voor gaat zorgen dat de opwaartse trend gebroken gaat worden?
Het is een klassieke fout om sec te kijken naar een x aantal mensen, en daarbij niet de omstandigheden waaronder die mensen ergens bijeenkomen mee te nemen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:12 schreef Dven het volgende:
En nogmaals, een amper gevuld stadion is irrelevant.
Behalve de Kuip dan.
Ga dit niet weer toelichten, als jij dit voldoende vindt prima we gaan wel zien welke kant we de komende tijd heen bewegen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, er is echt maar n feit en dat is dat ze aan de knoppen hebben gezeten op het moment dat de signaalwaardes in beeld kwamen. Precies zoals ze aangekondigd hadden.
Heeft Rutte naast een brandend huis nu ook een bos aangestoken?
Ja, ik ga bronnenadvies aannemen van iemand die zoveel onzin uitkraamt dat ie zelf ook wel doorheeft dat er geen bron bij te plakken is inderdaad.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:11 schreef Dven het volgende:
[..]
En wanneer je zelf met bronnen komt, wel je best doen om met iets van waarde aan te komen in plaats van snel even een artikeltje van bijna anderhalve maand oud te googelen om zo gemakkelijk proberen te scoren, oke?
Het is inderdaad nogal symbolisch.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij vindt zelf dat de kroeg een uurtje eerder sluiten wel voldoende gaat zijn om de opwaartse trend te doen breken?
Als bezettingsgraad wel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind 10.000+ man nou niet bepaald "amper gevuld", maar ok.
Dat doen ze ook niet. Ze testen kinderen onder de 13 jaar niet meer, dat scheelt testcapaciteit en het brengt het aantal geregistreerde besmettingen op scholen naar beneden. Twee vliegen in 1 klap.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar wat moeten ze nu doen? Ik begrijp ook wel dat weer de scholen sluiten niet wenselijk is, maar ze kunnen dit ook moeilijk zo door laten gaan.
Tussen begin juli en begin augustus steeg het aantal dagelijks besmettingen van tientallen naar +/- 500. Dat zou ht signaal moeten zijn geweest om in te grijpen. De RIVM/OMT experts zeiden toen ook dat ze deze stijgingen pas veel later in het jaar hadden verwacht.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik weet niet of het op zijn beloop is gelaten. Ga er eigenlijk uit van niet want ik zie Rutte cs niet hele dagen Yahtzeen met elkaar, eigenlijk. Ik kijk graag naar de feiten en die zijn dat er signaalwaardes zijn ingesteld waarop geanticipeerd moet worden en dat is gebeurd.
Het gaat er niet om welke kant we de komende tijd heen bewegen. Het gaat erom dat het niet juist is om te stellen dat het kabinet geen maatregelen neemt. Want dat is pertinent niet waar. Of je het met die maatregelen eens bent of niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ga dit niet weer toelichten, als jij dit voldoende vindt prima we gaan wel zien welke kant we de komende tijd heen bewegen.
Het gaat er natuurlijk niet alleen om dat ze berhaupt iets doen, maar ook dat datgene dan enigszins effectief is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat niet om wat ik vind. Het gaat erom dat zoals aangekondigd er aanvullende maatregelen op regionaal niveau zijn ingesteld op het moment dat de signaalwaardes in beeld kwamen.
Wat een domme populistische tweet, als ik zo vrij mag zijn. Er zit zoveel meer tussen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit kan ook weer uit de kast
Gratis leestip, doe ermee wat je wiltquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoezo? De cijfers liepen richting signaalwaardes en ze kwamen bij elkaar om de situatie te bespreken en zijn met maatregelen gekomen. Dat je die maatregelen vervolgens niet goed genoeg vindt doet niets af van het feit dat ze dus gewoon anticiperen op dat dashboard.
Wie is Jelmer Visser en waarom is hij relevant?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kun je ook even verder kijken dan sec dat stukje argument?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat er niet om welke kant we de komende tijd heen bewegen. Het gaat erom dat het niet juist is om te stellen dat het kabinet geen maatregelen neemt. Want dat is pertinent niet waar. Of je het met die maatregelen eens bent of niet.
20k voor de Nrnbergring, alleen even niet als je uit ZH of NH komtquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Als bezettingsgraad wel.
Benieuwd naar de GP van Turkije met 100K supporters, waarvan ik er zelf ook n ga proberen te zijn.
Moving goalposts...quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Die signaalwaardes zijn er niet voor niets he? Wat denk je dat er was gebeurd als er drastisch ingegrepen was op het moment dat er 100 besmettingen per dag waren. Het is niet zo makkelijk als achter je pc'tje gedacht, echt niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tussen begin juli en begin augustus steeg het aantal dagelijks besmettingen van tientallen naar +/- 500. Dat zou ht signaal moeten zijn geweest om in te grijpen. De RIVM/OMT experts zeiden toen ook dat ze deze stijgingen pas veel later in het jaar hadden verwacht.
Wat is er vervolgens gebeurd? Niets, omdat het afzwakte / levelde tot een kleine 3 weken geleden. Die cruciale periode van 'we kijken het even aan' is cruciaal geweest in wat er nu gaande is.
Tja, je kunt toch niet om de realiteit heen, lijkt me.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik merk wel dat de teneur in deze topicreeks is veranderd. Eerst waren er veel relativerende opmerkingen en nu lijkt de meerderheid wel ervan doordrongen dat het de verkeerde kant opgaat met de besmettingen en opnames.
Kom op, jij weet ook dat dit gelul is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is inderdaad vrij irritant als users steeds maar hetzelfde verkondigen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kun je ook even verder kijken dan sec dat stukje argument?
Kinderen onder de 13 hoeven niet meer bij iedere snotneus thuis te blijven of getest te worden. Dat vind ik een heel goed iets. Als je als ouder denkt dat het toch echt een goede kans is dat het Covid-19 is, kun je je kind wel laten testen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat doen ze ook niet. Ze testen kinderen onder de 13 jaar niet meer, dat scheelt testcapaciteit en het brengt het aantal geregistreerde besmettingen op scholen naar beneden. Twee vliegen in 1 klap.![]()
Als je het mij vraagt moeten ze in ieder geval op de middelbare scholen halve klassen doen en de lessen streamen. Dan kan er gewoon 1,5 meter afstand worden gehouden. Zeker als de leerkrachten wisselen van lokaal i.p.v. de leerlingen (uitzonderingen daargelaten).
Gaan we weer. Ik vind dit wat men doet met o.a. die sluitingstijden niet het credo maatregelen verdiend. Dus voor mij staat het gelijk aan niets doen en wegkijken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat er niet om welke kant we de komende tijd heen bewegen. Het gaat erom dat het niet juist is om te stellen dat het kabinet geen maatregelen neemt. Want dat is pertinent niet waar. Of je het met die maatregelen eens bent of niet.
Nou ja, rond de 1000 per dag vond ik nog te behappen, en eerst was er nog een daling te zien. Het gaat nu wel heel erg rap.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik merk wel dat de teneur in deze topicreeks is veranderd. Eerst waren er veel relativerende opmerkingen en nu lijkt de meerderheid wel ervan doordrongen dat het de verkeerde kant opgaat met de besmettingen en opnames.
Stukje gelezen en toen zag ik dat het er eigenlijk om ging dat bepaalde mensen zich gepasseerd voelden. Next.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:18 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Gratis leestip, doe ermee wat je wilt![]()
Maatregelen die (aantoonbaar) vrijwel niets bijdragen aan de bestrijding kun je niet gelijkschakelt met anticiperen op het dashboard.
Eensch, waarbij ik mij niet onder dat "wij" schaar.quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:42 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Iedereen roept wel moord en brand en vraagt om meer maatregelen, maar punt is vooral dat we de basismaatregelen zijn gaan loslaten. Wij sukkels
Het Ruhrgebied is dan wel verstedelijkt maar forenzen kennen ze daar amper.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm algemeen gezien is dit misschien wel enigszins waar, maar ook in DLD heb je hele drukke dichtbevolkte steden, of wat denk je van het Ruhrgebiet....
Die signaalwaardes zijn leuk en aardig, maar inmiddels wordt duidelijk dat het virus aan een veel snellere opmars bezig is dan alle experts bij elkaar konden bedenken of verzinnen. Dat zei mevrouw Vossen bij Jinek ook, dat men nooit had gedacht dat de testaanvragen zo extreem zouden zijn (en hand in hand gaan met klachten).quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die signaalwaardes zijn er niet voor niets he? Wat denk je dat er was gebeurd als er drastisch ingegrepen was op het moment dat er 100 besmettingen per dag waren. Het is niet zo makkelijk als achter je pc'tje gedacht, echt niet.
Twee weken geleden werd je hier nog in woord afgemaakt als je het berhaupt had over ingrijpen. Wat, voor dat handjevol besmettingen! Je bent knettergek!quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
Dat moet dan wel benadrukt worden. Met koorts en hoesten kind gewoon thuis houden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kinderen onder de 13 hoeven niet meer bij iedere snotneus thuis te blijven of getest te worden. Dat vind ik een heel goed iets. Als je als ouder denkt dat het toch echt een goede kans is dat het Covid-19 is, kun je je kind wel laten testen.
Wat is daar mis mee?
Ja nogmaals, het is niet zo relevant wat jij of ik vinden. Een maatregel is een maatregel, je mag iets niet meer of je mag het nog wel. Zwarter en witter ga je het vandaag echt niet meer krijgen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaan we weer. Ik vind dit wat men doet met o.a. die sluitingstijden niet het credo maatregelen verdiend. Dus voor mij staat het gelijk aan niets doen en wegkijken.
Het staat jou natuurlijk volledig vrij om ze wel als maatregel te kwalificeren.
Blijft toch wel bijzonder dat ondanks al die richtlijnen mensen het nog steeds zo makkelijk aan elkaar overdragen. En toch ken ik nog steeds niemand uit mijn directe kring (vrienden, familie, kennissen, collega's) die een positieve coronatest heeft gehad...quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:21 schreef skrn het volgende:
[..]
Nou ja, rond de 1000 per dag vond ik nog te behappen, en eerst was er nog een daling te zien. Het gaat nu wel heel erg rap.
Ik wilde dit net ook aanvoeren omdat ik dit ook denk maar ik heb hier geen bewijs voor. Jij wel toevallig?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:22 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het Ruhrgebied is dan wel verstedelijkt maar forenzen kennen ze daar amper.
De wegen zijn daar ook totaal niet druk tussen grote steden.
Bedankt ann Vossen!quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS: 10.000 mensen kunnen zich dagelijks nu NIET laten testen
Heb ook het gevoel dan we al veel dieper in de stront zitten dan we nu doorhebben. De ontwikkelingen gaan nu weer bizar snel, echt een stroomversnelling. Flashbacks naar het beginquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die signaalwaardes zijn leuk en aardig, maar inmiddels wordt duidelijk dat het virus aan een veel snellere opmars bezig is dan alle experts bij elkaar konden bedenken of verzinnen. Dat zei mevrouw Vossen bij Jinek ook, dat men nooit had gedacht dat de testaanvragen zo extreem zouden zijn (en hand in hand gaan met klachten).
Heb je het percentage aan besmettingen op scholen gezien:?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kinderen onder de 13 hoeven niet meer bij iedere snotneus thuis te blijven of getest te worden. Dat vind ik een heel goed iets. Als je als ouder denkt dat het toch echt een goede kans is dat het Covid-19 is, kun je je kind wel laten testen.
Wat is daar mis mee?
Nja, Jelmer Visser was in juli ook al in paniek omdat hij het helemaal mis zag gaan in de weken die daarop zouden volgen. Dat is het irritante aan dit soort figuren; dat ze heel vaak uitspraken doen en dat ook maar blijven doen, zonder dat ze ooit de consequenties meemaken van die keren dat ze er naast zaten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit is hindsight, toen leek het er nog op dat het gewoon weer zou kunnen, daarna werden de signalen duidelijker dat het weer toenam en kwam er die wazige persco waar Rutte even foei riep naar iedereen. Dat was ook het moment dat het rijksbreed weer word opgeschort om samenkomsten te plannen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:02 schreef OProg het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ptember-naar-kantoor
Dit stond in alle kranten. Ik vond het niet echt een handig signaal.
Ik doe nu trouwens een opdracht voor semi-overheid en daar gelukkig ook gewoon thuiswerken als basis.
Mja, en hoe zou je dat verschil dan moeten merken? Juist kinderen hebben vaak niet de typische symptomen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:21 schreef miss_sly het volgende:
Als je als ouder denkt dat het toch echt een goede kans is dat het Covid-19 is, kun je je kind wel laten testen.
Bekende datajournalist, maakt o.a. veel bekeken coronakaarten voor Nederland en Europa waarop de verspreiding in beeld wordt gebracht. Je kan ook zelf even op z'n twitterpagina kijken h, kwestie van klikken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie is Jelmer Visser en waarom is hij relevant?
onderwijs is geen overheidquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Onderwijspersoneel bv. Ik werk vijf dagen als ondersteunend personeel weer op m'n standplaats en thuiswerken mag officieel niet meer van de schoolleiding. M'n vrouw haar nieuwe job bij de rijksoverheid is ook gewoon fulltime op de standplaats Nu ga je daar natuurlijk niet moeilijk doen als je ergens nieuw bent.
De verkeersdrukte is ook alweer toegenomen op m'n heen- en terugreis. het is eigenlijk alweer net zo druk als pre-corona.
Idealiter is er een sneltest die geschikt is voor kinderen ook. Wattenstaafje in de wang en klaar.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mja, en hoe zou je dat verschil dan moeten merken? Juist kinderen hebben vaak niet de typische symptomen.
Ik las gisteren De kinderen niet meer testen, is dat wel zo verstandig?. Samenvatting:
Dat beeld – weinig besmettingen door kinderen – vindt men in Nederland ook. (...) Toch hoopt ook Bruijning dat men het testen bij kinderen snel weer oppikt, als er weer voldoende testcapaciteit is. Het is immers uit arren moede dat het kabinet jonge kinderen uit het testsysteem haalt (...).
Ik word hier niet blij van.
Dat is geen antwoord op de vraag wat je denkt dat er toentertijd was gebeurd als er drastische maatregelen waren genomen? Beleid maken is meer dan even naar de cijfertjes kijken en zeggen we gaan ingrijpen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die signaalwaardes zijn leuk en aardig, maar inmiddels wordt duidelijk dat het virus aan een veel snellere opmars bezig is dan alle experts bij elkaar konden bedenken of verzinnen. Dat zei mevrouw Vossen bij Jinek ook, dat men nooit had gedacht dat de testaanvragen zo extreem zouden zijn (en hand in hand gaan met klachten).
Omdat die mensen terecht boos waren, ongeacht of het achteraf meeviel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar denk je dat dat ervoor zorgt dat die mensen die toen boos waren, nu minder hoog van de toren blazen? Nee.
Dan raad ik je de app Threader aan, waarmee je twitterdraadjes gemakkelijk als een verhaal kunt lezen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:20 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens ht ik twitter. Als je meer dan n tweet nodig hebt voor je boodschap, gebruik dan een ander medium. Wat dacht je van een artikel? Volstrekt onleesbaar, die reeksen van tweets.
Daarom moet je die mensen niet serieus nemen en popcorn erbij pakken bij het lezen ervanquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nja, Jelmer Visser was in juli ook al in paniek omdat hij het helemaal mis zag gaan in de weken die daarop zouden volgen. Dat is het irritante aan dit soort figuren; dat ze heel vaak uitspraken doen en dat ook maar blijven doen, zonder dat ze ooit de consequenties meemaken van die keren dat ze er naast zaten.
Wie weet nog de volkswoede over die Groningse studenten die waren skin in Itali. Half twitter was woest en woedend omdat ze heel Nederland in gevaar zouden brengen, maar uiteindelijk was Groningen de provincie met met afstand de minste besmettingen en doden per hoofd van de bevolking. Maar denk je dat dat ervoor zorgt dat die mensen die toen boos waren, nu minder hoog van de toren blazen? Nee.
Leugen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Twee weken geleden werd je hier nog in woord afgemaakt als je het berhaupt had over ingrijpen. Wat, voor dat handjevol besmettingen! Je bent knettergek!
Waarom? Iemand plaatst die tweet toch? Het is echt niet verboden om er een beetje eigen info bij te geven.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:26 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Bekende datajournalist, maakt o.a. veel bekeken coronakaarten voor Nederland en Europa waarop de verspreiding in beeld wordt gebracht. Je kan ook zelf even op z'n twitterpagina kijken h, kwestie van klikken.
Je kan toch op "Collectie weergeven" klikken? Staan ze allemaal onder elkaar.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:20 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens ht ik twitter. Als je meer dan n tweet nodig hebt voor je boodschap, gebruik dan een ander medium. Wat dacht je van een artikel? Volstrekt onleesbaar, die reeksen van tweets.
Wat is erger: een verkeerde inschatting of verkeerde maatregelen?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat wisten we maanden geleden al, dat het vanaf een bepaalt punt snel gaat. Ons geheugen lijkt kort te zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:21 schreef skrn het volgende:
[..]
Nou ja, rond de 1000 per dag vond ik nog te behappen, en eerst was er nog een daling te zien. Het gaat nu wel heel erg rap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |