Niet meer.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wanneer verwachten jullie het eerste bericht dat er weer tekorten zijn aan mondkapjes in verpleegtehuizen?
We zullen zien. Ik geef het een maand.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet meer.
Productie is wereldwijd extreem opgeschaald, genoeg voorraad voor nog 3 pandemieën. .
Precies. Ze zijn zelfs voor de gewone burger volop beschikbaar op internet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet meer.
Productie is wereldwijd extreem opgeschaald, genoeg voorraad voor nog 3 pandemieën. .
Mee eens hoor. Ik vind het vreselijk om m'n oma lang niet te kunnen zien, maar deze middenweg zou het beste zijn. Dat en personeel verplicht een mondkapje op aub!quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je daarmee onnodige overlijdens én eenzaamheid kan voorkomen(door toch een vorm van bezoek toe te laten) en tegelijk ook voorkomt dat de maatschappij weer op slot moet lijkt het mij dat een maatregel die vrij pijnloos ingevoerd kan worden.
Je kan de maatregel dan weer opheffen /versoepelen zodra de cijfers het toelaten.
Duidelijk. Maar Van Dissel had het toch echt over 'cijfers van gisteren', dus dan zie ik geen reden om daaraan te twijfelen.quote:
De maskers die ook in verpleegtehuizen gebruikt worden?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Precies. Ze zijn zelfs voor de gewone burger volop beschikbaar op internet.
Nee joh, er liggen miljarden aan middelen klaar en de Chinezen produceren alsof hun laatste eetstokjes in het gedrang komen..quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
We zullen zien. Ik geef het een maand.
Zal zo'n vaart echt niet lopen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
We zullen zien. Ik geef het een maand.
quote:Het LCH heeft onder meer ruim 1 miljard chirurgische mondmaskers besteld. Deze bieden meer bescherming dan de niet-medische mondkapjes die verplicht zijn in het openbaar vervoer. Van de bestelde chirurgische maskers zijn er nu 700 miljoen in Nederland. 535 miljoen van deze maskers kunnen direct aan de zorg worden geleverd. Ook zijn inmiddels 289 miljoen van de 695 miljoen bestelde paren handschoenen binnen. Daarnaast wijst De Jonge erop dat zorginstellingen steeds beter in staat zijn hun spullen in te kopen bij eigen leveranciers.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)beschikbaar-a4013031
Ik ben voor!quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef Justin_Case het volgende:
Zullen we afspreken dat we deze golf nog even doen en dat het daarna gewoon helemaal klaar is. Dank!
#ijdelehoop
Yup FFP2.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
De maskers die ook in verpleegtehuizen gebruikt worden?
Lol, denk niet dat je nog kunt spreken van 'vrijwel zonder klachten' / 'weinig ziek' als iemand meer dan 4 weken last houdt van een COVID-infectie. Dan is er gewoon sprake va long-COVID.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:09 schreef -0- het volgende:
[..]
Dit spreekt elkaar natuurlijk niet tegen.
Je kan prima weinig ziek zijn terwijl die lichte ziekteklachten wel 4 weken aanhouden.
goed plan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef Justin_Case het volgende:
Zullen we afspreken dat we deze golf nog even doen en dat het daarna gewoon helemaal klaar is. Dank!
#ijdelehoop
Wat is precies de onduidelijkheid dan? Vandaag 560 mensen in totaal in het ziekenhuis opgenomen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Duidelijk. Maar Van Dissel had het toch echt over 'cijfers van gisteren', dus dan zie ik geen reden om daaraan te twijfelen.
Dank voor het delen, had hem nog niet gelezenquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef 4-elements het volgende:
Als we het dan toch hebben over goochelen met cijfers:
Oud artikel, maar vond de cijfers wel interessant. Met name tabel 2. Zou mooi zijn als we daar een recente versie van zouden hebben. Benieuwd of ze (nog steeds?) kloppen namelijk.
560 is gebaseerd op bewezen én verdachte opnames.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:16 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat is precies de onduidelijkheid dan? Vandaag 560 mensen in totaal in het ziekenhuis opgenomen.
Volgens de modellen van het RIVM zouden we op 1 oktober op 480 moeten zitten.
Wat snap je hier niet aan precies?
Ik ben blij al godsblij als het opgelost is voor de lente, vanaf april weer lekker normaal kunnen doen, de beste zomer ooit. Herfst en winter overleef ik nog wel even, maar opnieuw zo'n lente en zomer zou toch wel zwaar deprimerend zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef Justin_Case het volgende:
#ijdelehoop
Kan ook zijn dat vDissel verdachte opnames niet meetelt? In de actuele cijfers van Nice zijn die wel meegeteld.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Duidelijk. Maar Van Dissel had het toch echt over 'cijfers van gisteren', dus dan zie ik geen reden om daaraan te twijfelen.
edit: teruggeluisterd en hij zegt letterlijk. "dit is het aantal dat we momenteel hebben. Iets meer, want ik heb het plaatje gisteren gemaakt".
Nu 561 bewezen of verdacht. In sneltreinvaart op de afgrond af....quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:17 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 2251
Totaal: 98240 (+2245 ivm -6 corr.)
Opgenomen: 35
Totaal: 12467 (+32 ivm -3 corr.)
Opgenomen op IC*: 16
Huidig: 103
Totaal: 3182
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 10
Totaal: 6291
Die overlijdens kunnen best nog wel een tijdje teruggaan in de tijd, he.. vaak niet echt actueel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Opname en overlijdens cijfers zijn echt weer bar slecht
Het P-woord mag niet meer gebruikt worden, maar iets minder dramatisch kan wel toch?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nu 561 bewezen of verdacht. In sneltreinvaart op de afgrond af....![]()
[ twitter ]
Long-COVID als in langdurige covid wel inderdaad. Maar dat kan prima langdurig lichte klachten zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lol, denk niet dat je nog kunt spreken van 'vrijwel zonder klachten' / 'weinig ziek' als iemand meer dan 4 weken last houdt van een COVID-infectie. Dan is er gewoon sprake va long-COVID.
Ook daarbij ben je van behoorlijk veel factoren afhankelijk. Bevolkingsdichtheid, -opbouw, hoe gecentreerd wonen al die oudjes etc. etc.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dank voor het delen, had hem nog niet gelezen![]()
Weet jij in hoeveel (niet-containment) landen het al gelukt is om het oudere/kwetsbare deel van de bevolking succesvol te scheiden van de rest? M.a.w. hoe realistisch is dit voorstel precies?
Er is gewoon minder getest dan een week eerder.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:21 schreef miss_sly het volgende:
Weekcijfers:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Dat is een incorrecte aanname. Nice meldt alleen bewezen + verdacht en niet apart.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
560 is gebaseerd op bewezen én verdachte opnames.
410 vermoedelijk alleen op bewezen opnames. Wat het gat daartussen is weet ik niet
Minder testen, hoger percentage positieve testsquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is gewoon minder getest dan een week eerder.
Wat een faalbeleid.
Ann Vossen heeft bloed aan haar handen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat een faalbeleid.
Topshow!quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Minder testen, hoger percentage positieve tests
Komt allemaal door Dick Advocaat.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Minder testen, hoger percentage positieve tests
Samen krijgen we Corona onder controle, alleen de regering doet even niet meer mee.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat een faalbeleid.
En waarom dat aan de omstandigheden lag.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:20 schreef noodgang het volgende:
Deze man houdt dus eigenlijk een presentatie waarin hij uitlegt dat hij zijn werk niet zo goed heeft gedaan de afgelopen maanden
quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komt allemaal door Dick Advocaat.
Jazeker, ik reis bijna iedere dag met de trein en die begint steeds voller te geraken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:26 schreef xFriendx het volgende:
Iemand postte ook een bericht over een Google mobility report die zou laten zien dat het reizen voor/naar werk weer op het niveau van januari zit.
Herkennen mensen dat het weer drukker is op kantoor (of gaan zelf ook weer heen). Dit los van beroepen waarin je simpelweg op je werkplek moet zijn ivm productiewerk oid.
Toch knap dat Van Zelst deze dan wel kan scheiden. En dat deze site wat anders zegt:quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is een incorrecte aanname. Nice meldt alleen bewezen + verdacht en niet apart.
Trouwens, Marino legt dat beter uit dan ik, check zijn twitter zou ik zeggen.
quote:Dagtoename is de toename in aantal ziekenhuis opnamen met een bewezen COVID-19 infectie in de afgelopen 24 uur.
En bek houden!quote:
Ja, zie steeds meer mensen die ik ken steeds meer dagen op kantoor draaien ipv thuisquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:27 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Jazeker, ik reis bijna iedere dag met de trein en die begint steeds voller te geraken.
100%quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:26 schreef xFriendx het volgende:
Iemand postte ook een bericht over een Google mobility report die zou laten zien dat het reizen voor/naar werk weer op het niveau van januari zit.
Herkennen mensen dat het weer drukker is op kantoor (of gaan zelf ook weer heen). Dit los van beroepen waarin je simpelweg op je werkplek moet zijn ivm productiewerk oid.
Dit is al vaak bediscussieerd hier en ik weet niet precies wat zo'n Google mobility report precies zegt (kan me wel indenken dat het dus woon-werkverkeer traceert e.d.), maar als dat aantoont dat het gros van de mensen inderdaad weer op locatie werkt (deels), dan wordt het tijd dat de overheid daar gewoon echt iets mee gaat doen. Hoe moeilijk dat ook op te leggen is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:26 schreef xFriendx het volgende:
Dat zei Marco Borsato ook al.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:28 schreef Elan het volgende:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Bijna alles (donker)rood.
Heel wat landen die daar niet aankomen. Goed bezig.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Amsterdam bijna door de 400 heen.
Niks aan de hand, nog een weekje of wat pappen en nathouden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Heel wat landen die daar niet aankomen. Goed bezig.
Huh? De IC en ziekenhuisopnames zitten zelfs nog onder de signaalwaarde.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:28 schreef Elan het volgende:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Bijna alles (donker)rood.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:12 schreef Justin_Case het volgende:
#ijdelehoop
Ja precies wat ik zeg.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch knap dat Van Zelst deze dan wel kan scheiden. En dat deze site wat anders zegt:
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
[..]
Ik vind het nog steeds knap dat we qua mobiliteit zelfs iets bóven januari zitten, want ondanks dat het allemaal wat soepeler gaat zitten er toch nog redelijk wat mensen thuis lijkt me. Bij ons is de bezetting bv. 20% maximaal.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:26 schreef xFriendx het volgende:
Vooral drukker op de weg. Behoorlijk veel drukker.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:26 schreef xFriendx het volgende:
Met de cijfers van vandaag er bij niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Huh? De IC en ziekenhuisopnames zitten zelfs nog onder de signaalwaarde.
Vandaag moet nog bijgewerkt worden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier nog steeds met 10.000 man thuis heur.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, zie steeds meer mensen die ik ken steeds meer dagen op kantoor draaien ipv thuis
Cijfers afgelopen week:quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:26 schreef xFriendx het volgende:
Oh je post een link met niet de actuele informatiequote:Op dinsdag 22 september 2020 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Met de cijfers van vandaag er bij niet.
IC gaat vandaag op rood (10 of 11). Ziekenhuisopnames binnen een week in het huidige tempo.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, niet wat jij zegt, maar oké. Laat maar... Veel te lang gediscussieerd over één tweet.quote:
Ik maakte hier gister ook al een opmerking over. Wat doen wij hier in hemelsnaam zo verkeerdquote:
Dit zie ik dan niet. Ik ging voorheen met de trein, en ik rij nu langs het station waar ik anders opstapte. Ik nam toen de trein van 7.30 uur en dan kon ik nog net een plekje op het parkeerterrein vinden, want dan was het al vrijwel vol. Nu rijd ik er rond 8.45 langs en is het nog niet eens half vol. Echt een enorm verschil.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:27 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Jazeker, ik reis bijna iedere dag met de trein en die begint steeds voller te geraken.
Goed idee.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, niet wat jij zegt, maar oké. Laat maar... Veel te lang gediscussieerd over één tweet.
(rest in spoiler)quote:Trouw - Dit kan Nederland leren van de Duitse aanpak van de coronacrisis
22 september 2020, 9:15
Ons buurland in het oosten is beter in het bestrijden van corona én in testen. Wat kan Nederland leren van Duitsland? Alex Friedrich, hoofd infectieziekten van het UMC Groningen: ‘Ga maar kijken, wat is daar nou anders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.trouw.nl/binn(...)l&utm_source=twitterBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Even muggenziften hoor, maar 10 of 11 is geel/oranje en nog geen rood.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
IC gaat vandaag op rood (10 of 11). Ziekenhuisopnames binnen een week in het huidige tempo.
Dichter bevolkt ookquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik maakte hier gister ook al een opmerking over. Wat doen wij hier in hemelsnaam zo verkeerd
Meer besmettingen per dag op een bevolking die 5X kleiner is...ik schaam me echt gewoon.
Je kan toch hopelijk wel tot 100 tellen?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh je post een link met niet de actuele informatie.
Heel plat gezegd hebben ze in Duitsland meer 'lebensraum', dus minder mensen opeen gepakt dus minder makkelijke spreiding.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik maakte hier gister ook al een opmerking over. Wat doen wij hier in hemelsnaam zo verkeerd
Meer besmettingen per dag op een bevolking die 5X kleiner is...ik schaam me echt gewoon.
Sinds de recente update wel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Even muggenziften hoor, maar 10 of 11 is geel/oranje en nog geen rood.
Thanks iBennyquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:31 schreef iBenny het volgende:
[..]
Cijfers afgelopen week:
• Autoverkeer is nog 6% minder t.o.v. 2019 (maximaal was dit 47% minder)
• Gebruik OV met 48% afgenomen t.o.v. 2019 (dit was maximaal 87% minder)
• Het aantal verplaatsingen naar de werkplek is na de vakantie 27% lager (was 51% lager)
Donderdag heb ik nieuwe cijfers voor je
Duitsers zijn ook gevoeliger voor autoriteit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heel plat gezegd hebben ze in Duitsland meer 'lebensraum', dus minder mensen opeen gepakt dus minder makkelijke spreiding.
Hmm algemeen gezien is dit misschien wel enigszins waar, maar ook in DLD heb je hele drukke dichtbevolkte steden, of wat denk je van het Ruhrgebiet....quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heel plat gezegd hebben ze in Duitsland meer 'lebensraum', dus minder mensen opeen gepakt dus minder makkelijke spreiding.
Mwah, verstedelijkingsgraad in Nederland en Duitsland is behoorlijk vergelijkbaar. Moet je anders even de geografie van Noord-Rijnwestfalen tegen die van Nederland afzetten.quote:
Dikke kans.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:31 schreef Momo het volgende:
3 overleden in Leusden vandaag, paar dagen eerder ook al 2. Is er een uitbraak in verzorgingstehuis daar?
Daar ben ik weldenkend genoeg voor inderdaad. Ik verwacht alleen dat linkjes die hier gedeeld worden zonder enige disclaimer dat die actuele informatie bevatten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan toch hopelijk wel tot 100 tellen?
Non-argument, al eerder aangetoond. Ik heb hier ook al eens het onderzoeksartikel van Argos gedeeld dat verklaart waarom Duitsland veel minder coronadoden heeft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:34 schreef BeriBeri het volgende:
British PM Johnson announces fresh Covid-19 restrictions for England that could last 6 months, as the nation attempts to halt surging coronavirus cases. https://nbcnews.to/2ROpYIa
Is het buiten ook verplicht dan? Dat was eerst niet zo, alleen in de shop zelf.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:32 schreef Sfancta het volgende:
Is toch een falend land dit. Woon 100 meter van de Duitse grens af. Supermarkt daar ligt ongeveer 1km van onze supermarkt af.
Veel moffen komen hier zonder een mondkapje boodschappen doen, ga ik daar in de open lucht tanken, staan ze ongeveer al naast me als ik geen kapje draag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |