abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195229391
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:26 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Moet wel. Het gaat om precies dezelfde groep die de cafe's en appeltaarten uitbaten
[..]

https://www.faillissement(...)dudok-groep-b-v.aspx
De (hoofd)activiteit van Dudok Groep B.V. is financiële instellingen. Misschien benoemen ze alleen de holding.
Pecunia non olet
pi_195229487
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

De (hoofd)activiteit van Dudok Groep B.V. is financiële instellingen. Misschien benoemen ze alleen de holding.
Een holding is altijd een financiële instelling. De rest van de BV structuur gaat daarin mee.
pi_195229786
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:37 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Een holding is altijd een financiële instelling. De rest van de BV structuur gaat daarin mee.
Tsja dan is het helaas niet anders. Net voor de eindstreep. Ik kan me voorstellen dat de DGA de laatste termijn uit eigen zak zal betalen i.v.m. de HA. Scheelt hem de bijkomende kosten en een boel gedoe.
Pecunia non olet
pi_195229893
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tsja dan is het helaas niet anders. Net voor de eindstreep. Ik kan me voorstellen dat de DGA de laatste termijn uit eigen zak zal betalen i.v.m. de HA. Scheelt hem de bijkomende kosten en een boel gedoe.
Dat zal ook wel gebeuren. De augustus termijn wellicht ook al, deze was ongeveer anderhalve week later betaald dan volgens betaalschema. Dat was de eerste keer dat het geld te laat gestort was.
pi_195232101
Vooraankondiging zonnepanelen wvjg.

Tieleman constructies 6,75% 150k.
pi_195233271
quote:
Met een flink orgel in zijn woonkamer O-)
pi_195233427
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Met een flink orgel in zijn woonkamer O-)
Eerlijk gezegd, kan ik zoiets meer waarderen dan die zooi van YourArt in dat huis.
Hoewel niet mijn smaak, zie je hier oprechte liefhebberij.
pi_195239904
quote:
Helaas geen hoofdelijke aansprakelijkheid. Heb het even nagevraagd. Dus ik laat deze gaan.
pi_195240155
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:24 schreef flexion het volgende:

[..]

Helaas geen hoofdelijke aansprakelijkheid. Heb het even nagevraagd. Dus ik laat deze gaan.
Ik vind de onduidelijkheid van het gebrek aan hoofdelijke aansprakelijkheid wel een serieuze omissie in de pitch. Er staat immers wel:

quote:
De BKR toets van de ondernemer laat zien, dat er in privé geen consumptieve financieringen lopen.
en die informatie is bij gebrek aan HA nauwelijks van belang. Tevens zie ik in de pitch nergens dat Tieleman Constructions een bv is, daarvoor moet je eerst naar zijn website doorklikken. Een correcte aanduiding van de rechtspersoon die de lening aangaat lijkt me een eerste vereiste eerlijk gezegd.
pi_195240313
en die informatie is bij gebrek aan HA nauwelijks van belang. Tevens zie ik in de pitch nergens dat Tieleman Constructions een bv is, daarvoor moet je eerst naar zijn website doorklikken. Een correcte aanduiding van de rechtspersoon die de lening aangaat lijkt me een eerste vereiste eerlijk gezegd.
[/quote]

Dank voor de tip. De tekst is hier op aangepast.

De informatie over de BKR is wel degelijk informatief, aangezien dit een duidelijke indicatie is over de persoon die de onderneming leidt.
pi_195246054
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:53 schreef WvjG het volgende:

Dank voor de tip. De tekst is hier op aangepast.

De informatie over de BKR is wel degelijk informatief, aangezien dit een duidelijke indicatie is over de persoon die de onderneming leidt.
In de mailing van WVJG stond overigens duidelijk vermeld dat het om een B.V. gaat.

Wat ik niet goed begrijp is dat een ondernemer geld leent van de crowd omdat hij het bij de bank blijkbaar niet los krijgt (misschien vanwege de HA?), maar niet commitment wil tonen. Als je 100% achter je project staat, niet moeilijk doen, gewoon meetekenen. Alle neuzen dezelfde kant op :)
Pecunia non olet
pi_195246088
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:50 schreef obligataire het volgende:

[..]

In de mailing van WVJG stond overigens duidelijk vermeld dat het om een B.V. gaat.

Wat ik niet goed begrijp is dat een ondernemer geld leent van de crowd omdat hij het bij de bank blijkbaar niet los krijgt (misschien vanwege de HA?), maar niet commitment wil tonen. Als je 100% achter je project staat, niet moeilijk doen, gewoon meetekenen.
Er wordt zelfs gesuggereerd dat het bedrag (grotendeels) uit het werkkapitaal betaald kan worden.
quote:
De ondernemer kiest er voor om zijn werkkapitaal beschikbaar te houden voor de core-business, om vervolgens voor de investering in de zonnepanelen externe financiering aan te trekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 25-09-2020 09:00:04 ]
pi_195247465
Heb even navraag gedaan aangaande het nu bij de aankondigingen verdwenen project https://www.collincrowdfund.nl/cargoenfix/ volgens de Collin service desk gaat deze niet meer komen. Jammer vond het wel een aardig project en had het wel mee willen nemen. Afijn stoppen we nu de centen maar in een ander project.
pi_195247475
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:50 schreef obligataire het volgende:
Wat ik niet goed begrijp is dat een ondernemer geld leent van de crowd omdat hij het bij de bank blijkbaar niet los krijgt (misschien vanwege de HA?), maar niet commitment wil tonen.
Tsja, zonnepanelen op een huurpand zijn in beginsel van de eigenaar van het og, en dat is de verhuurder. Als het mis gaat ontstaat er naar mijn idee een potentieel lastige situatie, vandaar mogelijk geen h.a. etc. Ja er komt een pandrecht etc, alleen de juridische vraag blijft altijd: wie is rechtmatige eigenaar, ongeacht wat de intentie van de afspraken is is het dus heel belangrijk om dit juridisch heel goed vast te leggen anders hebben investeerders het nakijken (en die installatie van het pand af mogen halen en verkopen levert als het mis gaat gewoon niets op)
pi_195247564
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als iemand hier een link van heeft wil ik die graag ontvangen. Project spreekt me wel aan.
Staat bij Collin nu open.
pi_195247832
quote:
Netjes toch :) Mooi projectje met goede eigen inbreng. Zit zelfs een Albert Heijn vlakbij zie ik.

https://www.google.nl/map(...)1.586875!4d5.1353642
Pecunia non olet
pi_195247906
Prima project lijkt me. Vreemd dat die na een kwartier nog niet vol zit eigenlijk.
pi_195247941
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:22 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Prima project lijkt me. Vreemd dat die na een kwartier nog niet vol zit eigenlijk.
Vreemd he, ik durf het wel aan. Overwaarde in het pand, hoofdelijke aansprakelijkheid en een keurige rente. Ik heb hem iets hoger meegenomen dan gebruikelijk..
-
pi_195247956
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:22 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
De winst is niet top maar hij huurde het pand al dus zijn huisvestingskosten zullen niet noemenswaardig stijgen denk ik. Het pand ziet er verrassend netjes uit wat mij betreft en ook de locatie lijkt me prima.
Pecunia non olet
pi_195248104
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

De winst is niet top maar hij huurde het pand al dus zijn huisvestingskosten zullen niet noemenswaardig stijgen denk ik. Het pand ziet er verrassend netjes uit wat mij betreft en ook de locatie lijkt me prima.
En Vol! We hebben weer een leuk project erbij in de portfolio! Ach en bij dit soort bedrijfjes is de winst meestal hoger als zichtbaar is. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-09-2020 11:42:54 ]
pi_195248156
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met het truck centrum en de kvik. Deze lopen niet echt snel vol

Edit. Dit is het antwoord van Collin
twitter

[ Bericht 88% gewijzigd door KrekelJapie op 25-09-2020 14:11:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')