Ik heb nog een hoop te leren maar wat ik net geleerd heb van een poging voorkolven: volg je gevoel. Gewoon proberen om tepelhoedje weg te halen als je het aandurft. Waarom 'moet' het eigenlijk zonder tepelhoedje? Is dat beter?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:54 schreef Miezziej het volgende:
SevenVolgens mij doe je het heel goed! Kolf je eigenlijk na het aanleggen? Dat deed ik in de kraamweek met de oudste omdat tepelhoedje. Ik vond de opbrengst in het begin ook echt teleurstellend maar ze had dan natuurlijk al aan de borst gedronken. Hopelijk kan de Lk je goed helpen!
Hier weer een productie verschil tussen links en rechts. Ik leg hem nu vaker links aan in de hoop het wat recht te trekken. De kloof gaat steeds beter, moet eens proberen zonder tepelhoedje, maar ik durf nog niet. Misschien eerst een paar minuten met tepelhoedje zodat de tepel er goed uit is en het dan weghalen.
Normaal leg ik hem direct aan maar ik hoorde hem net al een enorme knaller doen in zijn luier. Als hij weer een beetje bij kennis is, eerst maar eens verschonen en dan huid op huid de opbrengst van vanmorgen geven.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Seven., je klinkt als een ontzettend sterkte vrouw! Het accepteren dat je zelf ook moet groeien en dingen los moet laten is hier een voorbeeld van. Zo te lezen doe je het prima. Hopelijk kan de lk je de juiste tips meegeven.
Zorg goed voor jezelf, leg je kindje vaak aan en heb vaak huid op huid contact.
Met een tepelhoedje is het moeilijker voor de baby om de borst goed "leeg" te drinken en wordt nakolven aangeraden. Best veel werk (weet je vast alles vanquote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb nog een hoop te leren maar wat ik net geleerd heb van een poging voorkolven: volg je gevoel. Gewoon proberen om tepelhoedje weg te halen als je het aandurft. Waarom 'moet' het eigenlijk zonder tepelhoedje? Is dat beter?
Als je kolft ná het aanleggen/drinken, is dat enorm goed voor je productiequote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:05 schreef Seven. het volgende:
Thanks Miezziej![]()
Ik kolf normaal gesproken na het aanleggen. Op aanraden van de kraamhulp, zet ik 'm regelmatig terug naar standje initiate om de aanzuigreflex vaker na te bootsen.
Een heel klein jongetje begon een beetje wakker te worden een uurtje geleden dus ik dacht hem te misbruiken voor de aanzuigreflex maar blijkbaar vond hij het zelf toch nog wat te vroeg. Dan maar fokken en kolven
![]()
Supergoed!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:41 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Met een tepelhoedje is het moeilijker voor de baby om de borst goed "leeg" te drinken en wordt nakolven aangeraden. Best veel werk (weet je vast alles van).
Ik heb net halverwege de voeding het tepelhoedje er tussen uit gehaald en het ging goed!Ik kan veel beter zien of hij goed aanhapt als de tepel meer naar buiten is.
Aha! Fijn om te weten dat de productie OK is. Dan gaan we andere dingen proberen met aanleggen enzo. Consult met de lactatiekundige is geregeld voor volgende week.quote:En goede opbrengst! Het begint dus al aardig op gang te komen
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:44 schreef Tink89 het volgende:
Tepelhoedje is niet ideaal voor het leegdrinken van je borsten geloof ik.
En verder doe je het fantastisch! En 90 ml is heel veel, dat haalde ik - ook na een jaar kolven ofzo - alleen 's ochtends. Mag je apetrots op zijn!
Nu prima, ik ben met bijkolven beginnen omdat hij meer dan 10 procent afviel op dag 3. Dag 4 kwam hij geweldig goed aan, en zo ook dag 5. Ik verwacht dat hij vandaag (dag 6) weer boven zijn geboortegewicht komt. ook met allerlei gefladder en noem maar op. Na een borstvoedings sessie lurkt hij alsnog 60cc kunstvoeding weg trouwens. Misschien is het gewoon een enorme vreetzakquote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:48 schreef Burdie het volgende:
@:Seven. hoe is het nu met de groei van je zoontje? Want als dat goed gaat zou ik proberen om zsm te stoppen met kolven. Niks is namelijk zo goed voor je productie als een baby live aan de borst en hoe vaker je aanlegt, hoe meer kans jullie krijgen om op elkaar ingespeeld te raken.
Als de groei nog achterblijft, bovenstaande graag negeren.
Haha ja, die zijliggingquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:01 schreef Seven. het volgende:
Trouwens.. stuwing.
![]()
Wat een verschrikking, echt waar. Ik ervaar eigenlijk maar weinig pijn, maar ik voel me dan enorm lamlendig. Al helemaal als die baarmoeder dan ook nog eens begint samen te trekken met zo'n kruikje van 3 kilo die in de Madonna houding op je buik ligt.
Rugbyhouding doet het bij mij veel beter in ieder geval. Die zijligging vind ik verschrikkelijk, he bang dat Colin dan teveel tiet in zijn gezicht heeft en stikt. Dus dan he onhandig klungelen met 1 hand die tiet uit zijn gezicht trekken enzo..
Hehehe dit ja. Gaat nu wel een stuk makkelijker.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha ja, die zijliggingik kon dat ook pas comfortabel doen toen mijn baby's al wat groter en sterker waren, anders werden ze verpletterd door mijn G-cup
Als je kindje goed groeit, kan je beter geen bijvoeding meer geven met de fles. Je productie komt nu goed op gang, dan is het verstandig om het vraag-en-aanbod-principe nu even goed af te laten stellen. Als je structureel een flesje kunstvoeding gaat geven, wordt het lastig om je productie goed op peil te houden. Ik begrijp dat het even nodig was ivm veel afvallen, maar ik zou het nu even proberen los te laten (tenzij lk natuurlijk anders adviseert).quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Supergoed!
[..]
Aha! Fijn om te weten dat de productie OK is. Dan gaan we andere dingen proberen met aanleggen enzo. Consult met de lactatiekundige is geregeld voor volgende week.
[..]![]()
[..]
Nu prima, ik ben met bijkolven beginnen omdat hij meer dan 10 procent afviel op dag 3. Dag 4 kwam hij geweldig goed aan, en zo ook dag 5. Ik verwacht dat hij vandaag (dag 6) weer boven zijn geboortegewicht komt. ook met allerlei gefladder en noem maar op. Na een borstvoedings sessie lurkt hij alsnog 60cc kunstvoeding weg trouwens. Misschien is het gewoon een enorme vreetzak. En ik had gisteren veel stuwing dus kan best zijn dat gisteren gewoon de doorslaggevende dag was.
Ik wil er dus naartoe werken dat ik kan voeden én kolven want volgens de planning in januari weer fulltime aan de slag (ga wel proberen eerder parttime te beginnen en dan mijn verlof langer uit te smeren). Maar als 100% kolven effectiever is dan borstvoeden: kan ik best mee leven.
Ik zie hier tot nu toe geen aanleiding voor, maar mocht dit straks inderdaad een reëele optie worden: denk er niet te licht over.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:54 schreef Seven. het volgende:
Maar als 100% kolven effectiever is dan borstvoeden: kan ik best mee leven.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 23:35 schreef Elleska het volgende:
Als aanvulling op Phaidra: rond dag 9 is er een typische clusterdag/regeldag. Niet in de stress schieten als het voeden ineens slechter lijkt te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |