abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 september 2020 @ 08:31:30 #203
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195193087
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:25 schreef alpeko het volgende:
@:Dven Dat de lucht er niet geconcentreerd op één punt uit komt betekent nog niet dat er niet alsnog net zo veel uitgeademde lucht in de ruimte terecht komt maar dan via andere richtingen. Maakt voor de hoeveel aerosolen in de ruimte dan weinig uit.
Maar waarom voelt de binnenkant dan vrij snel vochtig aan? Is dat vocht uit de ongeving?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 22 september 2020 @ 08:41:59 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195193192
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:25 schreef alpeko het volgende:
@:Dven Dat de lucht er niet geconcentreerd op één punt uit komt betekent nog niet dat er niet alsnog net zo veel uitgeademde lucht in de ruimte terecht komt maar dan via andere richtingen. Maakt voor de hoeveel aerosolen in de ruimte dan weinig uit.
:')



De wondere wereld van vloeistofmechanica.

En een wereld van verschil tussen iets wat gedeeltelijk opgevangen wordt en snel neerslaat of iets dat een ruimte in gekatapulteerd wordt. Een masker is er niet op gericht om volledig af te sluiten, waar komt dit belachelijke idee nu weer van? Omdat één of andere BNW-user een filmpje op YouTube gevonden heeft van één of andere patriottische sekte? :')

Echt, ik ga er niet eens meer op in, belachelijk dat dit nog nodig zou moeten zijn gewoon uit pure eigenwijsheid, onwil en onkunde bij een groot gedeelte van de bevolking. Doe normaal.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195193220
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:41 schreef Dven het volgende:

[..]

:')

[ afbeelding ]

De wondere wereld van vloeistofmechanica.

En een wereld van verschil tussen iets wat gedeeltelijk opgevangen wordt en snel neerslaat of iets dat een ruimte in gekatapulteerd wordt. Een masker is er niet op gericht om volledig af te sluiten, waar komt dit belachelijke idee nu weer van? Omdat één of andere BNW-user een filmpje op YouTube gevonden heeft van één of andere patriottische sekte? :')

Echt, ik ga er niet eens meer op in, belachelijk dat dit nog nodig zou moeten zijn gewoon uit pure eigenwijsheid, onwil en onkunde bij een groot gedeelte van de bevolking. Doe normaal.
ja maar... vape!!
;( :') :') :')
pi_195193292
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:41 schreef Dven het volgende:

En een wereld van verschil tussen iets wat gedeeltelijk opgevangen wordt en snel neerslaat of iets dat een ruimte in gekatapulteerd wordt.
Daar zijn de meningen over verdeelt. Aerosolen slaan niet snel neer. Druppels wel. De heilige graal is het in ieder geval zeker niet.
pi_195193321
Volgens de update van 8.30 van Nice nu 101 bewezen covid opnamen op de verpleegafdeling en 22 ic in de afgelopen 24u.
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:00:55 #208
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195193398
twitter
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:01:12 #209
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195193465
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:41 schreef Dven het volgende:

[..]

:')

[ afbeelding ]

De wondere wereld van vloeistofmechanica.

En een wereld van verschil tussen iets wat gedeeltelijk opgevangen wordt en snel neerslaat of iets dat een ruimte in gekatapulteerd wordt. Een masker is er niet op gericht om volledig af te sluiten, waar komt dit belachelijke idee nu weer van? Omdat één of andere BNW-user een filmpje op YouTube gevonden heeft van één of andere patriottische sekte? :')

Echt, ik ga er niet eens meer op in, belachelijk dat dit nog nodig zou moeten zijn gewoon uit pure eigenwijsheid, onwil en onkunde bij een groot gedeelte van de bevolking. Doe normaal.
Mensen vinden kansberekeningen gewoon enorm lastig. Ze snappen niet dat het verkleinen van de kans impact heeft. Ze denken dat als er een kleine kans bestaat dat er ook met maskers besmettingen zijn, ze daarmee aantonen dat maskers in zijn geheel nutteloos zijn.

Ik dacht dat iedereen op z'n minst wel wiskunde A kreeg op Nederlandse scholen maar blijkbaar zat ik er naast.
pi_195193525
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Mensen vinden kansberekeningen gewoon enorm lastig. Ze snappen niet dat het verkleinen van de kans impact heeft. Ze denken dat als er een kleine kans bestaat dat er ook met maskers besmettingen zijn, ze daarmee aantonen dat maskers in zijn geheel nutteloos zijn.

Ik dacht dat iedereen op z'n minst wel wiskunde A kreeg op Nederlandse scholen maar blijkbaar zat ik er naast.
Een airbag is ook geen 100% garantie dat je een aanrijding overleeft maar verkleint de kans aanzienlijk. Kennelijk snappen mensen dat dan weer wel.
pi_195193549
In de UK gaan ze ook nepmaatregelen nemen. Praat zo'n Johnson nou nooit met Merkel :(?

quote:
Britse pubs moeten eerder dicht
De Britse regering scherpt de maatregelen tegen het coronavirus weer deels aan. Alle cafés en restaurants in Engeland moeten vanaf donderdag uiterlijk om 22.00 uur sluiten en alleen mensen met een tafel mogen nog bediend worden.

Met de nieuwe maatregelen wil de Britse regering de nieuwe golf besmettingen indammen. Het aantal coronagevallen stijgt hard in Groot-Brittannië. Premier Johnson spreekt vanavond het Britse volk toe over de situatie. Naar verwachting zal hij onder meer benadrukken dat mensen afstand moeten houden en regelmatig hun handen moeten wassen. De Britse krant The Telegraph meldt dat Johnson ook zal oproepen om weer zo veel mogelijk thuis te werken.

Gisteren waarschuwde de belangrijkste wetenschappelijke adviseur van de Britse regering, Sir Patrick Vallance, dat het aantal besmettingen tot half oktober kan oplopen tot tienduizenden per dag. "Als dit zo doorgaat, en dit is een heel grote als, verdubbelt het elke zeven dagen. Dan kom je half oktober uit op ongeveer 50.000 gevallen per dag."
Via
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195193553
quote:
Niet helemaal vergelijkbaar, maar wel zorgelijk.
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:08:39 #214
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195193557
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:07 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Een airbag is ook geen 100% garantie dat je een aanrijding overleeft maar verkleint de kans aanzienlijk. Kennelijk snappen mensen dat dan weer wel.
Of de autogordel
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:09:12 #215
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195193573
quote:
Gelukkig is de hosannastemming in het positiviteitstopic groot als altijd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:09:13 #216
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195193576
quote:
Logischerwijs moet er ook een punt in juni zijn geweest lijkt me ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195193584
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Mensen vinden kansberekeningen gewoon enorm lastig. Ze snappen niet dat het verkleinen van de kans impact heeft. Ze denken dat als er een kleine kans bestaat dat er ook met maskers besmettingen zijn, ze daarmee aantonen dat maskers in zijn geheel nutteloos zijn.

Ik dacht dat iedereen op z'n minst wel wiskunde A kreeg op Nederlandse scholen maar blijkbaar zat ik er naast.
Nee, c en m krijgt alleen c. Dan is er nog B wat ook minder met kansen doet. Daarnaast hebben we het hier alleen over havo en vwo afaik.
#WeesGeenWhales
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:09:53 #218
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195193591
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:53 schreef alpeko het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeelt. Aerosolen slaan niet snel neer. Druppels wel. De heilige graal is het in ieder geval zeker niet.
Laten we het er maar op houden dat de meningen in artsenvakblad the lancet er omwille van verspreiding bij coronavirussen niet om verdeeld zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195193624
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Mensen vinden kansberekeningen gewoon enorm lastig. Ze snappen niet dat het verkleinen van de kans impact heeft. Ze denken dat als er een kleine kans bestaat dat er ook met maskers besmettingen zijn, ze daarmee aantonen dat maskers in zijn geheel nutteloos zijn.

Ik dacht dat iedereen op z'n minst wel wiskunde A kreeg op Nederlandse scholen maar blijkbaar zat ik er naast.
Deze reactie zal ik me maar niet persoonlijk aanrekenen dan. Net geen 10 voor eindexamen VWO. _O_
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:12:42 #220
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195193648
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Mensen vinden kansberekeningen gewoon enorm lastig. Ze snappen niet dat het verkleinen van de kans impact heeft. Ze denken dat als er een kleine kans bestaat dat er ook met maskers besmettingen zijn, ze daarmee aantonen dat maskers in zijn geheel nutteloos zijn.

Ik dacht dat iedereen op z'n minst wel wiskunde A kreeg op Nederlandse scholen maar blijkbaar zat ik er naast.
In hoeverre zet Nederland nu eigenlijk in op buitenhoreca tijdens de koudere maanden? Ik ben erg benieuwd wat de cijfers gaan doen op het moment dat meer en meer zich naar binnen verplaatst. m.i. zou dit voorrang moeten hebben op gesteggel over buitenverwarming en dergelijke.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195193721
quote:
Er valt natuurlijk, zoals in de comments eronder aangegeven, wel wat op af te dingen, maar het is wel iets om bij stil te staan, lijkt me. Er is een stijgende trend en om te voorkomen dat we op kortere of langere termijn weer op een (intelligente) lockdown uitkomen, zal er wel wat moeten gebeuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195193748
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Laten we het er maar op houden dat de meningen in artsenvakblad the lancet er omwille van verspreiding bij coronavirussen niet om verdeeld zijn.
Gefinancierd door een orgaan met politieke agenda.

quote:
De onderzoeken die veel in de media geciteerd worden, leveren geen aanvullend bewijs voor het stimuleren van het dragen van mondkapjes door gezonde mensen. Het door de WHO gefinancierde onderzoek gepubliceerd in de Lancet presenteert een indirecte conclusie over de effectiviteit van het dragen van mondkapjes door gezonde mensen om de verspreiding van het virus te voorkomen, aan de hand van enkele case studies in een gezinssituatie. De Duitse studie van het onderzoeksinstituut IZA toont aan dat de introductie van mondkapjes geen effect had op de infectieverspreiding. Alleen in de stad Jena werd een sterke afname van infecties gezien. Tegelijkertijd introduceerde Jena strikte quarantaine maatregelen bij griepverschijnselen en positieve besmettingen. Dat lijkt een aannemelijkere verklaring voor het waargenomen effect. Begin juni verklaarde WHO-expert dr. Maria van Kerkhoven dat transmissie door personen die drager zijn van het virus en geen verschijnselen vertonen, zelden voorkomt. Bij de weinige personen bij wie dit wel kon worden aangetoond bleek sprake te zijn van direct lichamelijk contact.
https://www.hpdetijd.nl/2(...)agen-van-mondkapjes/
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:22:12 #223
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195193834
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:17 schreef alpeko het volgende:

[..]

Gefinancierd door een orgaan met politieke agenda.
[..]

https://www.hpdetijd.nl/2(...)agen-van-mondkapjes/
Tja.. Dat zul je nu eenmaal altijd hebben, de onderzoeken moeten gefinancierd worden en vaak kan dat alleen uit publieke of commerciële middelen gezien de gigantische kosten.
Dus je hebt eigenlijk 2 (3) opties
Publiek -> politieke agenda
Commercieel -> winstbejag
(Privaat -> NWO aangezien alleen multimiljonairs/miljardairs dit kunnen veroorloven)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195193939
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:22 schreef zalkc het volgende:

[..]

Tja.. Dat zul je nu eenmaal altijd hebben, de onderzoeken moeten gefinancierd worden en vaak kan dat alleen uit publieke of commerciële middelen gezien de gigantische kosten.
Dus je hebt eigenlijk 2 (3) opties
Publiek -> politieke agenda
Commercieel -> winstbejag
(Privaat -> NWO aangezien alleen multimiljonairs/miljardairs dit kunnen veroorloven)
Zeker. Is ook logisch. Ken de opzet van dit onderzoek ook niet en niet wie het onderzoek heeft uitgevoerd. Als je een bepaalde uitkomst wil hebben, dan kan dat altijd. Geldt voor beide kanten op uiteraard. Uit de EU stappen schijnt ook heel goed voor NL te zijn, volgens bepaalde onderzoeken.
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:29:43 #225
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195193965
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:17 schreef alpeko het volgende:

[..]

Gefinancierd door een orgaan met politieke agenda.
[..]

https://www.hpdetijd.nl/2(...)agen-van-mondkapjes/
Cherry picking van de bovenste plank waarbij je doet alsof dit het enige in the lancet gepubliceerde onderzoek is. Pas ik voor, sorry.

Overigens wel blij dat je falling_away niet aan de kant schuift met 'organen met een politieke agenda' omwille van zijn youtube-onderzoek met de enigszins politiek actieve extreemrechtse doch hoogstaande bron Joey Gibson Patriot Prayer.

Goed, ik ga hier geen tijd aan verspillen, Nederland wordt zoals met wel meer zaken op coronagebied binnen een paar weken/maanden toch wel wakker.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195194001
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:11 schreef alpeko het volgende:

[..]

Deze reactie zal ik me maar niet persoonlijk aanrekenen dan. Net geen 10 voor eindexamen VWO. _O_
Ik had maar een 9 voor wiskunde a eindexamen 💔
#WeesGeenWhales
pi_195194020
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Cherry picking van de bovenste plank waarbij je doet alsof dit het enige in the lancet gepubliceerde onderzoek is. Pas ik voor, sorry.
Je geeft geen bronnen. Ik doe het met wat je geeft. Ook cherry picking van jouw kant.

quote:
Overigens wel blij dat je falling_away niet aan de kant schuift met 'organen met een politieke agenda' omwille van zijn youtube-onderzoek met de enigszins politiek actieve extreemrechtse doch hoogstaande bron Joey Gibson Patriot Prayer.
Geen idee waar je hebt over hebt :?

quote:
Goed, ik ga hier geen tijd aan verspillen, Nederland wordt zoals met wel meer zaken op coronagebied binnen een paar weken/maanden toch wel wakker.
Ok. Daar is ie weer... "paar weken". Ik doe niet aan dergelijke voorspellingen. Dank voor je kostbare tijd iig. #Dovizhdane
pi_195194041
Wie wil gokken of de R vandaag boven de 1,5 komt? 😄
#WeesGeenWhales
pi_195194090
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:29 schreef Dven het volgende:
Goed, ik ga hier geen tijd aan verspillen, Nederland wordt zoals met wel meer zaken op coronagebied binnen een paar weken/maanden toch wel wakker.
Als jij denkt dat je almachtige kennis hebt hier en je je er ook naar gedraagt, waarom zit jij dan niet in het OMT om de overheid te adviseren?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 10:13:29 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195194566


:o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195194607
quote:
:D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195194614
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als jij denkt dat je almachtige kennis hebt hier en je je er ook naar gedraagt, waarom zit jij dan niet in het OMT om de overheid te adviseren?
Alsof je je in dat wespennest vol belangen wilt begeven vrijwillig
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:19:25 #233
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195194629
Waarom pas vanaf nu en niet zoals in normale landen standaard uit voorzorg als een regio te maken heeft met hoge community spread? 8)7


https://nos.nl/liveblog/2(...)bs-eerder-dicht.html
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195194640
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als jij denkt dat je almachtige kennis hebt hier en je je er ook naar gedraagt, waarom zit jij dan niet in het OMT om de overheid te adviseren?
Dit is natuurlijk een non-argument. Er zijn genoeg mensen met heel veel kennis die niet in het OMT zitten. Alsof dat een graadmeter zou moeten zijn voor kennis, zitting in het OMT.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195194644
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:19 schreef Gretzl het volgende:
Waarom pas vanaf nu en niet zoals in normale landen standaard uit voorzorg als een regio te maken heeft met hoge community spread? 8)7

[ afbeelding ]
https://nos.nl/liveblog/2(...)bs-eerder-dicht.html
Welke landen zijn dat dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:25:17 #236
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195194690
quote:
Tja, anno nu moeten we het doen met een rijtje aan netmaatregelen omdat Rutte en De Jonge bang zijn om electoraat te verliezen en/of zelf hun zaken niet op orde hebben
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195194835
Het schiet allemaal lekker op als hugo de jonge een aanbod om 20.000 meer labtesten te draaien afslaat omdat het niet past in hun "denkwijze"

tevens ook bekend geworden d.m.v een onderzoek dat veel werknemers met ziekteverschijnselen toch naar het werk gaan en dat bazen niet accepteren dat mensen thuis werken of blijven.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 10:38:24 #238
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195194847
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:55 schreef Jazeg het volgende:
Volgens de update van 8.30 van Nice nu 101 bewezen covid opnamen op de verpleegafdeling en 22 ic in de afgelopen 24u.
22 ic opnames in de laatste 24 uur? dat zijn geen goede cijfers...
pi_195194868
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Alsof je je in dat wespennest vol belangen wilt begeven vrijwillig
echt he :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195194869
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
Het schiet allemaal lekker op als hugo de jonge een aanbod om 20.000 meer labtesten te draaien afslaat omdat het niet past in hun "denkwijze"

tevens ook bekend geworden d.m.v een onderzoek dat veel werknemers met ziekteverschijnselen toch naar het werk gaan en dat bazen niet accepteren dat mensen thuis werken of blijven.
Welk onderzoek is dat?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:40:11 #241
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195194882
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Welk onderzoek is dat?
Uitzending Zondag met Lubach van zondag jl.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195194883
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:34 schreef eragon2890 het volgende:
Wie wil gokken of de R vandaag boven de 1,5 komt? 😄
zekerheidje, of ze beïnvloeden die cijfers, dat kan ook
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195194914
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Welk onderzoek is dat?
Van de werknemers met klachten die kunnen wijzen op corona komen drie op de tien toch naar het werk. Dat meldt EenVandaag op basis van onderzoek onder bijna 500 werkgevers met personeel en 8000 werknemers en zzp’ers.

Een kwart van de werknemers (27 procent) zegt bij klachten geen coronatest aan te vragen en ‘gewoon’ naar het werk te gaan. Nog eens 3 procent zou een test aanvragen maar niet thuisblijven. De rest zou wel een test aanvragen of tien dagen thuisblijven.

Van de deelnemers aan het onderzoek laat 45 procent weten zich bezwaard te voelen om niet fysiek op het werk te verschijnen. Verder blijkt dat twee op de drie werkgevers niet actief controleren of personeel op de werkvloer klachten heeft.

Zeven op de tien ondervraagde werkgevers met personeel noemen het onhoudbaar voor hun bedrijf als werknemers al bij lichte klachten moeten thuisblijven. Daarom willen werkgevers van de overheid financiële compensatie voor de inkomsten die zij missen door afwezige werknemers.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:43:51 #244
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195194937
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:38 schreef Momo het volgende:

[..]

22 ic opnames in de laatste 24 uur? dat zijn geen goede cijfers...
Ruim twee keer de signaalwaarde ook.
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:44:37 #245
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195194951
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:07 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Een airbag is ook geen 100% garantie dat je een aanrijding overleeft maar verkleint de kans aanzienlijk. Kennelijk snappen mensen dat dan weer wel.
Over deze analogie gesproken, heb je toevallig in dit kader ook dit verhaal gelezen? Makes sense :)

Blijft bizar dat het Nederland nog steeds een van de weinige bastions is wereldwijd waar het nut van mondmaskers door de autoriteiten wordt ontkend.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195194971
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
Het schiet allemaal lekker op als hugo de jonge een aanbod om 20.000 meer labtesten te draaien afslaat omdat het niet past in hun "denkwijze"

tevens ook bekend geworden d.m.v een onderzoek dat veel werknemers met ziekteverschijnselen toch naar het werk gaan en dat bazen niet accepteren dat mensen thuis werken of blijven.
Dat snap ik als de overheid niet zegt wie de ziektetijd moet betalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195194986
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Van de werknemers met klachten die kunnen wijzen op corona komen drie op de tien toch naar het werk. Dat meldt EenVandaag op basis van onderzoek onder bijna 500 werkgevers met personeel en 8000 werknemers en zzp’ers.

Een kwart van de werknemers (27 procent) zegt bij klachten geen coronatest aan te vragen en ‘gewoon’ naar het werk te gaan. Nog eens 3 procent zou een test aanvragen maar niet thuisblijven. De rest zou wel een test aanvragen of tien dagen thuisblijven.

Van de deelnemers aan het onderzoek laat 45 procent weten zich bezwaard te voelen om niet fysiek op het werk te verschijnen. Verder blijkt dat twee op de drie werkgevers niet actief controleren of personeel op de werkvloer klachten heeft.

Zeven op de tien ondervraagde werkgevers met personeel noemen het onhoudbaar voor hun bedrijf als werknemers al bij lichte klachten moeten thuisblijven. Daarom willen werkgevers van de overheid financiële compensatie voor de inkomsten die zij missen door afwezige werknemers.
Ja dacht ik al. Even niet om te muggenziften hoor, maar hier staat dus niet in dat 'bazen niet accepteren dat mensen thuis werken of blijven'. Wel dat een gedeelte van de werknemers zich bezwaard voelt om niet fysiek op het werk te verschijnen en dat werkgevers het onhoudbaar voor hun bedrijf achten als werknemers al bij lichte klachten thuis moeten blijven. En dat ze daar dus voor gecompenseerd willen worden. Dat zijn twee wezenlijk andere dingen dan dat bazen niet accepteren dat mensen thuis blijven of werken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195194991
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:44 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Over deze analogie gesproken, heb je toevallig in dit kader ook dit verhaal gelezen? Makes sense :)

Blijft bizar dat het Nederland nog steeds een van de weinige bastions is wereldwijd waar het nut van mondmaskers door de autoriteiten wordt ontkend.
ze hebben zich natuurlijk in een hele vervelende positie gebracht door te zeggen dat ze niet werken en dat het schijnveiligheid is terwijl de echte reden schaarste was.

en nu willen/kunnen ze die leugens/fouten maar moeilijk toegeven.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195195040
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Zeven op de tien ondervraagde werkgevers met personeel noemen het onhoudbaar voor hun bedrijf als werknemers al bij lichte klachten moeten thuisblijven.
reken er maar op dat sommige bazen hier gewoon op managen of als pressiemiddel gebruiken:

kortom als je wel thuis blijft dan:

word je contract niet verlengt
krijg je een slechte beoordeling
etc etc

zo werkt dat gewoon
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195195073
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:11 schreef alpeko het volgende:

[..]

Deze reactie zal ik me maar niet persoonlijk aanrekenen dan. Net geen 10 voor eindexamen VWO. _O_
Niet voor Nederlands begrijp ik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195195080
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:50 schreef Predator40 het volgende:

[..]

reken er maar op dat sommige bazen hier gewoon op managen of als pressiemiddel gebruiken:

kortom als je wel thuis blijft dan:

word je contract niet verlengt
krijg je een slechte beoordeling
etc etc

zo werkt dat gewoon
Ik begrijp best dat je zo redeneert, maar dat is dus op geen enkele wijze uit dat onderzoek te halen. En dus niet als feit op te voeren dat 'dit uit onderzoek blijkt'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:53:56 #252
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195195095
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ruim twee keer de signaalwaarde ook.
Bijna alle signaalwaarden zijn bereikt inmiddels.

Nieuwe maatregelen kunnen toch niet lang achterblijven, ook omdat als je nu iets doet het minstens 2 weken duurt voor je resultaat gaat zien.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195195113

Wat kan die gozer slap lullen zeg. Die #ikdoenietmeermee slaat dus gewoon nergens op, ze willen alleen een meer kritische kijk.
blablablabla
pi_195195127
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Bijna alle signaalwaarden zijn bereikt inmiddels.

Nieuwe maatregelen kunnen toch niet lang achterblijven, ook omdat als je nu iets doet het minstens 2 weken duurt voor je resultaat gaat zien.
Er zijn net maatregelen ingegaan omdat die signaalwaarden te hoog werden.

Andere landen volgen ons zelfs.

Nederland goden _O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:56:11 #255
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195195142
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een non-argument. Er zijn genoeg mensen met heel veel kennis die niet in het OMT zitten. Alsof dat een graadmeter zou moeten zijn voor kennis, zitting in het OMT.
Exact, helaas krijg ik dit soort non-argumenten ook nog steeds regelmatig om mijn oren geslingerd van dezelfde users als ik het waag om met een kritische blik naar OMT-adviezen/kabinetsbeslissingen te kijken.

Je hoeft alleen maar te kijken naar de experts van C19 Red Team om te weten dat de aanbevelingen van het OMT lang niet altijd op wetenschappelijk consensus kunnen rekenen. Verder van dat (zie bijvoorbeeld mondmaskerverhaal)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:57:04 #256
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195195158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Welke landen zijn dat dan?
Ik heb je al meer dan eens antwoord gegeven op deze vraag ;)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195195160
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik begrijp best dat je zo redeneert, maar dat is dus op geen enkele wijze uit dat onderzoek te halen. En dus niet als feit op te voeren dat 'dit uit onderzoek blijkt'.
ja dat zullen werkgever ook zeggen in dat onderzoek..... :D
natuurlijk niet
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:57:52 #258
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195195172
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:54 schreef Elan het volgende:

Wat kan die gozer slap lullen zeg. Die #ikdoenietmeermee slaat dus gewoon nergens op, ze willen alleen een meer kritische kijk.
Willen ze dan dat Rutte tijdens de persconferentie zegt "we doen dit ondanks dat er ook een hoop tegenin te brengen is"?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195195173
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Bijna alle signaalwaarden zijn bereikt inmiddels.

Nieuwe maatregelen kunnen toch niet lang achterblijven, ook omdat als je nu iets doet het minstens 2 weken duurt voor je resultaat gaat zien.
er zijn net nieuwe (fop) maatregelen, ze wachten nog even :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195195192
quote:
Er liggen nu 90 covid-patiënten op de IC, zo'n 5x zo weinig als in mei.

De vorige keer dat er ~90 mensen op de IC lagen was op 15 juni.

* 14 dagen voor het begin van de verdere versoepelingen (1 juli)

:')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:59:03 #261
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195195197
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:54 schreef Elan het volgende:

Wat kan die gozer slap lullen zeg. Die #ikdoenietmeermee slaat dus gewoon nergens op, ze willen alleen een meer kritische kijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195195204
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er liggen nu 90 covid-patiënten op de IC, zo'n 5x zo weinig als in mei.

De vorige keer dat er ~90 mensen op de IC lagen was op 15 juni.

* 14 dagen voor het begin van de verdere versoepelingen (1 juli)

:')
wat snap je niet aan een trend ? :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195195208
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja dat zullen werkgever ook zeggen in dat onderzoek..... :D
natuurlijk niet
Als het een gedegen anoniem onderzoek is zie ik niet in waarom ze dat niet zouden doen. Overigens nog altijd niet relevant, want ook nu blijft het punt dat je jouw conclusie niet uit dat onderzoek kunt halen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:00:08 #264
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195195220
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wat snap je niet aan een trend ? :{
Lol inderdaad, ingewikkeld man :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:05:38 #265
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195195307
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als het een gedegen anoniem onderzoek is zie ik niet in waarom ze dat niet zouden doen. Overigens nog altijd niet relevant, want ook nu blijft het punt dat je jouw conclusie niet uit dat onderzoek kunt halen.
Omdat ze het niet toe willen geven voor zichzelf, net zoals dat 75% vind dat ze beter presteren dan gemiddeld
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195195309
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er liggen nu 90 covid-patiënten op de IC, zo'n 5x zo weinig als in mei.

De vorige keer dat er ~90 mensen op de IC lagen was op 15 juni.

* 14 dagen voor het begin van de verdere versoepelingen (1 juli)

:')
Alleen toen was er sprake van een (langdurige) dalende trend en momenteel een (sterk) toenemende trend. zelfs als je vanavond een lockdown zou afkondigen lopen die cijfers nog een week of twee op.
blablablabla
pi_195195322
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:44 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Over deze analogie gesproken, heb je toevallig in dit kader ook dit verhaal gelezen? Makes sense :)

Blijft bizar dat het Nederland nog steeds een van de weinige bastions is wereldwijd waar het nut van mondmaskers door de autoriteiten wordt ontkend.
Je kan je ook afvragen waarom andere landen dingen invoeren waarvan de werking niet bewezen is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195195333
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:57 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik heb je al meer dan eens antwoord gegeven op deze vraag ;)
Oh echt... Dat heb ik dan gemist
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:07:50 #269
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195195349
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je kan je ook afvragen waarom andere landen dingen invoeren waarvan de werking nier bewezen zijn.
De werking is juist wel bewezen, alleen Nederland vertrouwt resultaten uit het buitenland niet en wil het altijd eerst zelf zien.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195195359
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Exact, helaas krijg ik dit soort non-argumenten ook nog steeds regelmatig om mijn oren geslingerd van dezelfde users als ik het waag om met een kritische blik naar OMT-adviezen/kabinetsbeslissingen te kijken.

Je hoeft alleen maar te kijken naar de experts van C19 Red Team om te weten dat de aanbevelingen van het OMT lang niet altijd op wetenschappelijk consensus kunnen rekenen. Verder van dat (zie bijvoorbeeld mondmaskerverhaal)
De experts van C19 Red Team zijn ook niet heilig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:08:34 #271
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195195363
Wat hebben die codes eigenlijk nog voor zin als ons kabinet nul adequate maatregelen neemt om het virus in te dammen? Als ze dezelfde lijn voortzetten is straks niet alleen de Randstad een no go area voor de rest van de Europa maar mogelijk ook een groot deel van de andere provincies.

Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195195372
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er liggen nu 90 covid-patiënten op de IC, zo'n 5x zo weinig als in mei.

De vorige keer dat er ~90 mensen op de IC lagen was op 15 juni.

* 14 dagen voor het begin van de verdere versoepelingen (1 juli)

:')
Daar is net zoveel tegenin te brengen als tegen de twitterpost.

En nogal flauw, omdat je nu gaat zeggen dat dat precies is wat je hiermee wil aantonen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:09:26 #273
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195195373
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je kan je ook afvragen waarom andere landen dingen invoeren waarvan de werking niet bewezen is.
Je kan je ook afvragen waarom jij de hele tijd denkt weg te komen met overduidelijke drogredenen.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195195381
blablablabla
pi_195195396
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Exact, helaas krijg ik dit soort non-argumenten ook nog steeds regelmatig om mijn oren geslingerd van dezelfde users als ik het waag om met een kritische blik naar OMT-adviezen/kabinetsbeslissingen te kijken.

Je hoeft alleen maar te kijken naar de experts van C19 Red Team om te weten dat de aanbevelingen van het OMT lang niet altijd op wetenschappelijk consensus kunnen rekenen. Verder van dat (zie bijvoorbeeld mondmaskerverhaal)
Klopt helemaal. Ik ben dan ook een voorstander om niks te doen totdat na maandenlang of jarenlang onderzoek duidelijk is en dan de juiste maatregelen in te voeren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:10:56 #276
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195195403
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De experts van C19 Red Team zijn ook niet heilig.
Klopt. Maar ze pleiten wel voor een aanpak die in grote lijnen lijkt op dat wat Duitsland al maanden doet en het aantal doden en COVID-zieken is daar in verhouding toch vele malen lager dan Nederland. (zelfde geldt overigens voor meerdere Aziatische landen waar nog meer mensen op een kluitje wonen en helemaal geen sprake is van een tweede golf)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195195425
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:09 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Je kan je ook afvragen waarom jij de hele tijd denkt weg te komen met overduidelijke drogredenen.
Ik vraag dingen naar aanleiding van je post die mij niet duidelijk zijn. Bij een goede uitleg jan ik het wellicht dan eens zijn met je.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:12:44 #278
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195195442
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er liggen nu 90 covid-patiënten op de IC, zo'n 5x zo weinig als in mei.

De vorige keer dat er ~90 mensen op de IC lagen was op 15 juni.

* 14 dagen voor het begin van de verdere versoepelingen (1 juli)

:')
Vertel het anders ook even tegen Slagter, als je constant denkt dat je het beter weet dan hem? Lijkt er ernstig op dat je alleen de eerste tweet hebt gelezen en helemaal niet begrijpt welk punt hij precies wil maken.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195195451
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:08 schreef Gretzl het volgende:
Wat hebben die codes eigenlijk nog voor zin als ons kabinet nul adequate maatregelen neemt om het virus in te dammen? Als ze dezelfde lijn voortzetten is straks niet alleen de Randstad een no go area voor de rest van de Europa maar mogelijk ook een groot deel van de andere provincies.

[ afbeelding ]
_O- _O- _O-
helemaal niks

alles is vrijwillig zonder enige gevolgen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195195457
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Alsof je je in dat corrupte wespennest vol belangen wilt begeven vrijwillig
De air heeft hij in ieder geval.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195195459
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:09 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
dit was 6 maanden geleden al gewoon bekend :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195195508
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dit was 6 maanden geleden al gewoon bekend :{
Dat weet ik niet.
Ze zijn bij het RIVM in elk geval te trots om hun inzichten te veranderen naar mate er zich ontwikkelingen voor doen. Als drie of zes maanden geleden niet bewezen zou zijn dat mondkapjes effectief kunnen zijn en aerosolen een belangrijke rol spelen, en nu blijkt uit hernieuwd onderzoek dat dit wel het geval is kun je gewoon je strategie aanpassen. Dat doen andere landen ook. Dan gooi je er een personcoferentie uit en licht je dat toe, ieder weldenkend mens heeft begrip voor veranderende inzichten. Blijven volharden in je eigen domheid en eigenwijsheid omdat je je ongelijk niet wil of kan toegeven is een gevaarlijke keuze.
blablablabla
pi_195195540
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:50 schreef Predator40 het volgende:

[..]

reken er maar op dat sommige bazen hier gewoon op managen of als pressiemiddel gebruiken:

kortom als je wel thuis blijft dan:

word je contract niet verlengt
krijg je een slechte beoordeling
etc etc

zo werkt dat gewoon
Dus gaan mensen nooit thuisblijven bij klachten, want dat kan je dan niet verwachten van mensen dat ze letterlijk hun bestaanszekerheid opofferen, en effectief controleren/handhaven erop kan je ook niet, dus R.I.P.
#WeesGeenWhales
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:23:42 #284
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195195578
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Ik ben dan ook een voorstander om niks te doen totdat na maandenlang of jarenlang onderzoek duidelijk is en dan de juiste maatregelen in te voeren.
Dat lijkt me niet de meest verstandig aanpak in het geval van een gevaarlijke epidemie waar elke dag langer wachten voor onnodige doden/zieken zorgt. Wel eens wat het voorzorgsprincipe gehoord?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195195589
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:08 schreef Gretzl het volgende:
Wat hebben die codes eigenlijk nog voor zin als ons kabinet nul adequate maatregelen neemt om het virus in te dammen? Als ze dezelfde lijn voortzetten is straks niet alleen de Randstad een no go area voor de rest van de Europa maar mogelijk ook een groot deel van de andere provincies.

[ afbeelding ]
Het kabinet heeft maatregelen genomen. Of ze adequaat zijn moet nog blijken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195195602
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het kabinet heeft maatregelen genomen. Of ze adequaat zijn moet nog blijken.
Denk je echt dat het wat uit gaat halen?
blablablabla
pi_195195625
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat weet ik niet.
Ze zijn bij het RIVM in elk geval te trots om hun inzichten te veranderen naar mate er zich ontwikkelingen voor doen. Als drie of zes maanden geleden niet bewezen zou zijn dat mondkapjes effectief kunnen zijn en aerosolen een belangrijke rol spelen, en nu blijkt uit hernieuwd onderzoek dat dit wel het geval is kun je gewoon je strategie aanpassen. Dat doen andere landen ook. Dan gooi je er een personcoferentie uit en licht je dat toe, ieder weldenkend mens heeft begrip voor veranderende inzichten. Blijven volharden in je eigen domheid en eigenwijsheid omdat je je ongelijk niet wil of kan toegeven is een gevaarlijke keuze.
onder andere dit onderzoek:

In March 2020, the Korea Centers for Disease Control and Prevention (KCDC), South Korea’s national-level public health authority, was informed about a cluster of cases of COVID-19 in a call center located in a commercial–residential mixed-use building (building X) in the capital city of Seoul. We describe the epidemiology of this COVID-19 outbreak and detail the containment efforts to limit the spread of the disease.

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/8/20-1274_article
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195195637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:23 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet de meest verstandig aanpak in het geval van een gevaarlijke epidemie waar elke dag langer wachten voor onnodige doden/zieken zorgt. Wel eens wat het voorzorgsprincipe gehoord?
Ah dus dan moet je maatregelen treffen die niet bewezen zijn maar wel kunnen helpen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195195655
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het kabinet heeft maatregelen genomen. Of ze adequaat zijn moet nog blijken.
kroegen uurtje dicht, beginnen ze gewoon een uurtje eerder met zuipen en/of een after party ergens anders.

dat gaat toch de besmettingen niet indammen ?
maar we gaan het zien over 1.5 week of het helpt.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195195681
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het kabinet heeft maatregelen genomen. Of ze adequaat zijn moet nog blijken.
Kroegen uurtje eerder dicht gaat natuurlijk nooit helpen.
pi_195195690
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat weet ik niet.
Ze zijn bij het RIVM in elk geval te trots om hun inzichten te veranderen naar mate er zich ontwikkelingen voor doen. Als drie of zes maanden geleden niet bewezen zou zijn dat mondkapjes effectief kunnen zijn en aerosolen een belangrijke rol spelen, en nu blijkt uit hernieuwd onderzoek dat dit wel het geval is kun je gewoon je strategie aanpassen. Dat doen andere landen ook. Dan gooi je er een personcoferentie uit en licht je dat toe, ieder weldenkend mens heeft begrip voor veranderende inzichten. Blijven volharden in je eigen domheid en eigenwijsheid omdat je je ongelijk niet wil of kan toegeven is een gevaarlijke keuze.
Ik denk dat we het anders moeten gaan zien nu we weten dat het rivm op de stoel van de politiek zit.
Dit is een politiek/economisch gemotiveerde keus ipv dat het rivm te trots/eeignwijs is ben ik bang.

Zelfde reden waarom het CDC nu ook teruggefloten is en die update heeft ingetrokken.
pi_195195698
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:28 schreef Leonos het volgende:

[..]

Kroegen uurtje eerder dicht gaat natuurlijk nooit helpen.
weet je niet ....toch ? :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195195702
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Denk je echt dat het wat uit gaat halen?
Ik weet het niet, net zo min als jullie het weten. Ik weiger alleen alles op voorhand maar af te schieten. Prima dat je kritisch bent, maar alles direct affakkelen (omdat het niet in je eigen visie valt) heb ik weinig mee.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195195711
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Zelfde reden waarom het CDC nu ook teruggefloten is en die update heeft ingetrokken.
Welke update?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195195722
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het kabinet heeft maatregelen genomen. Of ze adequaat zijn moet nog blijken.
Net zo effectief als stoppen met het schudden van handen.
pi_195195725
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik weet het niet, net zo min als jullie het weten. Ik weiger alleen alles op voorhand maar af te schieten. Prima dat je kritisch bent, maar alles direct affakkelen (omdat het niet in je eigen visie valt) heb ik weinig mee.
als je gewoon logisch nadenkt weet je dat dit geen zak gaat uithalen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 11:31:42 #297
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195195748
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:28 schreef Leonos het volgende:

[..]

Kroegen uurtje eerder dicht gaat natuurlijk nooit helpen.
Zouden dit niet gewoon maatregelen voor het 'beeld' zijn, zo van: Vergis je niet, als het nodig is nemen we maatregelen die ingrijpender zijn.

En dan als het nodig is om hard in te grijpen geef je een klap erop, zodat mensen niet kunnen roepen dat ze niet gewaarschuwd waren. Het laatste wat het kabinet wil is weer alles sluiten lijkt mij, dus als ze dat op één of andere manier kunnen voorkomen zullen ze dat doen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195195768
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Net zo effectief als stoppen met het schudden van handen.
Want daarvan is bewezen dat het niet heeft geholpen de uitbraak in maart onder controle te krijgen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195195780
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zouden dit niet gewoon maatregelen voor het 'beeld' zijn, zo van: Vergis je niet, als het nodig is nemen we maatregelen die ingrijpender zijn.

En dan als het nodig is om hard in te grijpen geef je een klap erop, zodat mensen niet kunnen roepen dat ze niet gewaarschuwd waren. Het laatste wat het kabinet wil is weer alles sluiten lijkt mij, dus als ze dat op één of andere manier kunnen voorkomen zullen ze dat doen.
het heeft er gewoon alles mee te maken dat de verkiezingen eraan komen, daarom geven ze hun fouten ook niet toe.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195195792
Het kan ook eerder een waarschuwing zijn naar de horeca ja. Dit is de laatste kans om strenger de regels te hanteren, anders moeten we wel de gehele horeca weer sluiten. Op deze manier raak je economisch gezien de meeste horeca minimaal, maar laat je wel weten dat het menens is.
pi_195195795
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:29 schreef Predator40 het volgende:

[..]

weet je niet ....toch ? :D
True :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')